Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Pohjoisempana asuvat Ocu III-kuskit: jäätyykö ovenkahvat pakkasella miten herkästi eli onko vanhojen Volkkareiden syndroomaa? Vielä v.2012 Polo GTI:ssä kahvat tuppasi jumittamaan pesun jälkeen pakkaseen ajaessa....

KopiK

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.01.14 - klo:10:26
Pohjoisempana asuvat Ocu III-kuskit: jäätyykö ovenkahvat pakkasella miten herkästi eli onko vanhojen Volkkareiden syndroomaa? Vielä v.2012 Polo GTI:ssä kahvat tuppasi jumittamaan pesun jälkeen pakkaseen ajaessa....
Ei tietoa, kun ei ole vielä ollut pakkasia tälle talvelle :)  (Oulussa)
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

repe59

Hiukan kyllä ihmettelen josko sittenkään on omiinaisuus pitkien valojen käyttäytyminen sumuisella sadekelillä, miksi ihmeessä ne sojottavat vasemmalle mettään? Soittelin pajalle, kehoittivat seuroomaan, no ohan tässä pimmeetä talvee ja takkuuta. Lisäksi melko usein light ass. pyytää putsaamaan tuulilasin, pitöisi kait pyyhkijän se homma hoitaa?
Ã,,rsyttää tuommoset, anteeksi ocuseni, hieno olet ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

darthjysky

Hmm. Liekkö tuo sadeanturi syynä tuohon toisten kärsimään sojotukseen. Hyvin harvoin on pyytäny putsaamaa, enkä kyllä oo huomannu että edes harittais yhtä paljon ku osalla tuntuu tekevän.

Eli ilmeisesti ajelen hiljaisemmin liikennöidyillä väylillä kun ei ole suolapaskaa niin paljon lentänyt päälle.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

traphill

#814
Kovasti meinaa oma rs ocu luikerrella ajossa, tuntuu niinkuin kulkisi kiskoilla jotka menevät hieman eri reittiä kuin tie  :o
Tunne on sellainen että välillä kun korjaa ohjausta(tätä täytyy tehdä koko ajan) vaikka hieman vasemmalle niin tuntuu niinkuin renkaat pistäisivät vastaan ja yrittäisivät hetken aikaa kääntyä oikealle  :D
Tosi tuskallista vaan tuo suoraan ajaminen kun kokoajan pitää hieman ohjata autoa ja ohitustilanteissa ei ole ohjauksessa minkäänlaista tuntoa. Ihan kuin tässä olisi jotkut yliväljät raidetangonpäät  :P
Auto puoltaa yleensä ojan puolelle kun irroottaa otteen ratista, mutta saattaa yhtäkkiä (ehkä tieurista, olemattomistakin) puoltaakkin takas oikealle ja välillä menee suoraan.
Onko muilla ollut samoja ongelmia, muistelisin että jollain oli ohjausvaihde vaihdettu?
Mulla tuntuu että vika ei ilmene taajamanopeuksissa...

Edit: Lisätäämpä vielä että eri rengaspaineilla olen kokeillut eikä havaittavia muutoksia, joku olis kuitenkin tuota huomauttanut  ;D
Täytyy soitella maanantaina myyntiliikkeen pajalle että ottavat tutkintaan, kulmat ainakin saavat katsoa....ei tuolla ole mikään nautinto ajella  :-\

Antsu

Onko kaikissa renkaissa saman verran painetta? Oletko kokeillut eri ilmanpaineilla?
Jos sulla on alla ihan uudet renkaat, niin saattaa mennä hetki ennen kuin ovat "asettuneet"  :)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: traphill - 12.01.14 - klo:13:19
Kovasti meinaa oma rs ocu luikerrella ajossa, tuntuu niinkuin kulkisi kiskoilla jotka menevät hieman eri reittiä kuin tie  :o
Tunne on sellainen että välillä kun korjaa ohjausta(tätä täytyy tehdä koko ajan) vaikka hieman vasemmalle niin tuntuu niinkuin renkaat pistäisivät vastaan ja yrittäisivät hetken aikaa kääntyä oikealle  :D
Tosi tuskallista vaan tuo suoraan ajaminen kun kokoajan pitää hieman ohjata autoa ja ohitustilanteissa ei ole ohjauksessa minkäänlaista tuntoa. Ihan kuin tässä olisi jotkut yliväljät raidetangonpäät  :P
Auto puoltaa yleensä ojan puolelle kun irroottaa otteen ratista, mutta saattaa yhtäkkiä (ehkä tieurista, olemattomistakin) puoltaakkin takas oikealle ja välillä menee suoraan.
Onko muilla ollut samoja ongelmia, muistelisin että jollain oli ohjausvaihde vaihdettu?
Mulla tuntuu että vika ei ilmene taajamanopeuksissa...

Täytyy soitella maanantaina myyntiliikkeen pajalle että ottavat tutkintaan, kulmat ainakin saavat katsoa....ei tuolla ole mikään nautinto ajella  :-\

Nelipyöräsuuntaukseen auto. Tehtaan jäljiltä mitä sattuu ja näköjään luovutushuollossa ei ole tarkistettu.

livejungle

Ekat pakkaset ja alkoi ongelmat.  ;D
Eilen herjasi käynnistyksessä valoista. Check right beam dipped light ja varoituskolmio paloi mittaristossa. Kun päästiin kaupan pihaan niin tsekkasin valot ja kaikki mielestäni ok.
Kaupasta lähdettäessä vika ei enää toistunut.
Noh tänään teki taas saman herjan käynnistäessä. Sammutin auton ja käyntiin. Ei tullut enää vikailmoitusta.
Varmaan anturihäiriö tai jäätä.
Mittarissa 950km..

Gebre

Samaa tehnyt minullakin ja jo ihan tuoreeltaan. Oikea xenoni vilkkuu käynnistettäessä tällöin pari kertaa ja joskus jää palamaan, joskus ei. Varoituskolmio jää molemmissa tilanteissa kuitenkin näkyviin mittaristoon. Vika on ilmennyt nyt yhteensä ehkä viisi kertaa reilun viikon vanhassa autossa. Viestiketjun mukaan samaa vikaa on ilmennyt ainakin parissa muussakin yksilössä, ilmeisesti paikallistui joksikin kosketushäiriöksi. Pajalla pitää kuitenkin käyttää.

jaakkota

Kuulemma tullu päivitys tohon ohjaukseen, oma korjautu kun vaihtovat ohjausvaihteen, ei se vika ole missään kulmissa tyyppi vika tuo ohjaus...

Skeida

Lainaus käyttäjältä: livejungle - 12.01.14 - klo:17:49
Ekat pakkaset ja alkoi ongelmat.  ;D
Eilen herjasi käynnistyksessä valoista. Check right beam dipped light ja varoituskolmio paloi mittaristossa. Kun päästiin kaupan pihaan niin tsekkasin valot ja kaikki mielestäni ok.
Kaupasta lähdettäessä vika ei enää toistunut.
Noh tänään teki taas saman herjan käynnistäessä. Sammutin auton ja käyntiin. Ei tullut enää vikailmoitusta.
Varmaan anturihäiriö tai jäätä.
Mittarissa 950km..

Mulla oli sama juttu omassa. Vein pajalle, oli vikakoodeja, vaihtoivat polttimon. Sen jälkeen toiminut hyvin.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

KTM

Samaa valo herjaa tullut myös muutaman kerran. Täytyy varmaan kaydä pajalla jos polttimon vaihdolla selviäis. Tuntuu aika yleinen "vika" olevan.

AV

Onko nämä valoherjat vain ksenoneissa? Ja esiintyykö herjoja ylipäätään enemmän juuri elegansessa kuin ambissa.

traphill

Lainaus käyttäjältä: jaakkota - 12.01.14 - klo:18:34
Kuulemma tullu päivitys tohon ohjaukseen, oma korjautu kun vaihtovat ohjausvaihteen, ei se vika ole missään kulmissa tyyppi vika tuo ohjaus...
Ok, hyvä tietää mainita asiasta. Tänään soitin huoltoon ja sanoivat että tarkistetaan kulmat, tehtaalla ne kuulemma katsotaan mutta minusta tuntuu että tuo ongelma on juurikin tuossa ohjausvaihteessa kun auto vetelee niin kummallisesti eri suuntiin ja on muutenkin rauhaton ajettava.

Atro

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 09.01.14 - klo:10:26
Pohjoisempana asuvat Ocu III-kuskit: jäätyykö ovenkahvat pakkasella miten herkästi eli onko vanhojen Volkkareiden syndroomaa? Vielä v.2012 Polo GTI:ssä kahvat tuppasi jumittamaan pesun jälkeen pakkaseen ajaessa....

Kokemus ihan PK-seudulta: Takaovet oli tänään melkosen jäässä, toista takaovea en viittiny riuhtoa auki kun lämpöseen parkkihalliin kävi kuitenkin matka. Matkalla sitten aina tiukoissa kurveissa tuli mittaristoon "ovi auki" -kuva, joka sammui kun ajoin taas suoraan ;D  Olin vissiin kuitenkin saanut oven jonkinlaiseen "tuulihakaan". Tässä ocussa on senverran tiivisteitä ovien reunassa että tosta jäätymisestä ei varmaan ole poispääsyä. Onpahan hiljasempi auto varmasti kuin ilman niitä.

KaitsuK

Lainaus käyttäjältä: Gebre - 12.01.14 - klo:17:58
Samaa tehnyt minullakin ja jo ihan tuoreeltaan. Oikea xenoni vilkkuu käynnistettäessä tällöin pari kertaa ja joskus jää palamaan, joskus ei. Varoituskolmio jää molemmissa tilanteissa kuitenkin näkyviin mittaristoon. Vika on ilmennyt nyt yhteensä ehkä viisi kertaa reilun viikon vanhassa autossa. Viestiketjun mukaan samaa vikaa on ilmennyt ainakin parissa muussakin yksilössä, ilmeisesti paikallistui joksikin kosketushäiriöksi. Pajalla pitää kuitenkin käyttää.

Perjantaina sain uuden Elegancen alle. Viikonloppuna antoi tuota herjaa valoista, mutta kuitenkin toimivat. No nyt aamulla Xenonit pimeenä. Jännityksellä odotan seuraavaa starttia toimiiko valot vai ei.

Seva

Oikeanpuoleinen ajovalonpesuri oli jäänyt törröttämään 3-4 mm ulos. Sen verran kova pakkanen, että en tohtinut väkivalloin ruveta painamaan sisään. Olenko ainoa, jolle tällaista sattunut?
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

livejungle

Lainaus käyttäjältä: KaitsuK - 13.01.14 - klo:14:23
Perjantaina sain uuden Elegancen alle. Viikonloppuna antoi tuota herjaa valoista, mutta kuitenkin toimivat. No nyt aamulla Xenonit pimeenä. Jännityksellä odotan seuraavaa starttia toimiiko valot vai ei.

Nyt täällä alkoi tekemään herjaa jo kesken ajon. Täytyy viedä pajalle..



trashcan

Lainaus käyttäjältä: Seva - 13.01.14 - klo:15:04
Oikeanpuoleinen ajovalonpesuri oli jäänyt törröttämään 3-4 mm ulos. Sen verran kova pakkanen, että en tohtinut väkivalloin ruveta painamaan sisään. Olenko ainoa, jolle tällaista sattunut?

Taitaa olla ihan tyyppivika, sen verran moni on tuosta valittanut - minä mukaan lukien (molemmat pesurit jäävät törröttämään). Joku tuossa aikaisemmin mainitsi, että ongelma poistui suihkauttamalla sinne silikonispraytä. Itsekin sitä koitin, mutta pakkanen ehti tulla ennenkuin ehdin koittaa pesureita uudelleen.

traphill

Nuo pesurit taitaa jäädä melkein joka toisella hieman ulos, silikonispray kyllä lieventää ongelman mutta ei lopullisesti poista sitä. Eli kannattaa mainita huollossa että laittavat kuntoon, eihän niistä haittaa ole mutta uudessa autossa tosi rumannäköistä :D

Seva

Lainaus käyttäjältä: traphill - 13.01.14 - klo:16:07
Nuo pesurit taitaa jäädä melkein joka toisella hieman ulos, silikonispray kyllä lieventää ongelman mutta ei lopullisesti poista sitä. Eli kannattaa mainita huollossa että laittavat kuntoon, eihän niistä haittaa ole mutta uudessa autossa tosi rumannäköistä :D

OK, kiitos vinkeistä. Itse asiassa pesuri palautui itsestään lepoasentoon oltuaan pari tuntia pimeässä autotallissa häpeämässä. Mutta aion vielä kokeilla tuota silikonispraytä.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

KopiK

Sähköt ei riitä! Näin talvella ajoni on muutamaa pitempää reissua lukuunottamatta 10-30km
kaupunkiajoa, 5-6 päivää viikossa. Jo syksyllä auto näytti 70-80% akun tilaa ja tänään (-19C)
vilahti (kun ehdin painaa starttia) isossa näytössä joku Battery low-ilmoitus ja ajon jälkeen (30km)
oli akun lataus 60%. Käytän kyllä istuin- ja takalasinlämmitintä, mutten mielestäni "normaalia"
enempää.  Start/Stoppia ei voi syyttää, se ei talvisin juuri ehdi koskaan mennä päälle, kun on
kulutusta tai moottori alle normikäyntilämpötilan.
Laitoin akun lataukseen, mutta pitänee käydä pajalla, jos jatkaa tuota. Onkos muilla ollut moista?
Samoilla ajoilla ei OCUII:ssa ollut ongelmia, tosin eihän se tainnut akun tilaa ilmoitellakaan.
Scala 1.5 TSI DSG -20
ex Octavia Combi 1.8 TSI DSG -14
ex-Octavia Combi 1.8 TSI DSG -12

BMF

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 14.01.14 - klo:12:07
Sähköt ei riitä! Näin talvella ajoni on muutamaa pitempää reissua lukuunottamatta 10-30km
kaupunkiajoa, 5-6 päivää viikossa. Jo syksyllä auto näytti 70-80% akun tilaa ja tänään (-19C)
vilahti (kun ehdin painaa starttia) isossa näytössä joku Battery low-ilmoitus ja ajon jälkeen (30km)
oli akun lataus 60%. Käytän kyllä istuin- ja takalasinlämmitintä, mutten mielestäni "normaalia"
enempää.  Start/Stoppia ei voi syyttää, se ei talvisin juuri ehdi koskaan mennä päälle, kun on
kulutusta tai moottori alle normikäyntilämpötilan.
Laitoin akun lataukseen, mutta pitänee käydä pajalla, jos jatkaa tuota. Onkos muilla ollut moista?
Samoilla ajoilla ei OCUII:ssa ollut ongelmia, tosin eihän se tainnut akun tilaa ilmoitellakaan.

Tunnostais olevan joku maanantaikappale. En kyllä malta millään uskoa että tässä mallissa olisi liian pieni akku. Joku "syö/purkaa" akkuvarausta tai akku, tai akkulaturi on pacha --> Käytä huollossa.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

nic

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 14.01.14 - klo:12:07
Sähköt ei riitä! Näin talvella ajoni on muutamaa pitempää reissua lukuunottamatta 10-30km
kaupunkiajoa, 5-6 päivää viikossa. Jo syksyllä auto näytti 70-80% akun tilaa ja tänään (-19C)
vilahti (kun ehdin painaa starttia) isossa näytössä joku Battery low-ilmoitus ja ajon jälkeen (30km)
oli akun lataus 60%. Käytän kyllä istuin- ja takalasinlämmitintä, mutten mielestäni "normaalia"
enempää.  Start/Stoppia ei voi syyttää, se ei talvisin juuri ehdi koskaan mennä päälle, kun on
kulutusta tai moottori alle normikäyntilämpötilan.
Laitoin akun lataukseen, mutta pitänee käydä pajalla, jos jatkaa tuota. Onkos muilla ollut moista?
Samoilla ajoilla ei OCUII:ssa ollut ongelmia, tosin eihän se tainnut akun tilaa ilmoitellakaan.

Ei taida olla ihan normaalia. Itse ajan aika paljon lyhyttä (5-10km) kaupunkiajoa. Noin kerran viikossa tulee ajettua pidempiä pätkiä maantiellä (30km+). Käytän webastoa aina pakkaspäuvinä 2-3 kertaa about 15min. Akku on kestänyt hyvin.
Octavia 1.8 TSI DSG elegance

Oct14

Lainaus käyttäjältä: AV - 13.01.14 - klo:10:57
Onko nämä valoherjat vain ksenoneissa? Ja esiintyykö herjoja ylipäätään enemmän juuri elegansessa kuin ambissa.

Elegansesta en tiedä, ambitionissa ei ole ollut mitään herjoja.

Seva

Lainaus käyttäjältä: KopiK - 14.01.14 - klo:12:07
Sähköt ei riitä! Näin talvella ajoni on muutamaa pitempää reissua lukuunottamatta 10-30km
kaupunkiajoa, 5-6 päivää viikossa. Jo syksyllä auto näytti 70-80% akun tilaa ja tänään (-19C)
vilahti (kun ehdin painaa starttia) isossa näytössä joku Battery low-ilmoitus ja ajon jälkeen (30km)
oli akun lataus 60%.
Minulla akun lataustila (Battery SOC) ei ole koskaan näyttänyt yli 80% lukemaa mutta toisaalta harvoin myöskään alle. Tai sitten en ole vain sattunut katsomaan oikealla hetkellä. Missään ei sanota missä haarukassa arvon pitäisi normaalisti olla.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

tet

Lainaus käyttäjältä: Seva - 15.01.14 - klo:08:58
Minulla akun lataustila (Battery SOC) ei ole koskaan näyttänyt yli 80% lukemaa mutta toisaalta harvoin myöskään alle. Tai sitten en ole vain sattunut katsomaan oikealla hetkellä. Missään ei sanota missä haarukassa arvon pitäisi normaalisti olla.

Täyden lyijyakun pakkasenkesto on -67 astetta, 70% varaustasolla -35 astetta ja 30% varauksella enää -18 astetta. Tuosta on hyvä haarukoida millä varmuustasolla haluaa pelata. Toki varaustilan mukana aleneva jännitetaso vaikuttaa esim. starttimoottorin pyörimisnopeuteen, joten ongelmia voi tulla vaikka vielä ei akun jäätymisen uhkaa olisikaan. Yleensä jo alle 75% pidetään huonona, akku ei pidemmän päälle tykkää jos sitä pidetään jatkuvasti alle 75% varaustilassa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Atro

Tänään takaovea avatessani kiinnitin huomiota hankaavaan ääneen. Tutkin takaoven rakennetta tarkemmin ja huomasin että oven etualakulmassa on karmin ja oven väli todella pieni, millimetreissä itselläni. Karmiin on tehty tuossa kohtaa matala potero oven aukeamiselle. Ovea kiertää sellainen pehmeä tiiviste tuossa kohtaa. Karmin päälle oli muodostunut todella ohut kerros jäätä josta hankaava ääni sitten aiheutui.

Muilla vastaavia kokemuksia? Onko jotain tehtävissä asialle?

Huppe

Yllättävän hyvin riittäny sähköt vaikka ajot ovat 1-2km pätkiä. En ole tarkistellut varaustasoja edes. Herää toki kysymys että eikö voisi kävellä. No ei voi. Ei keskitytä nyt siihen.
Öljyä on mennyt nyt 9000km aikana sen verran että aletaan olla mittatikun alarajalla. Pitänee pistää litran pönikkä sisään. Huollossa eivät suostuneet ennenaikaiseen öljynvaihtoon, kun tiedustelin aiheesta. No samapa tuo kai? En ymmärrä mitä haittaa tuosta olisi?
Pakkasella olen huomannut että tietyissä tilanteissa tulee voimakas pakokaasun tuoksu sisälle. LB-malli itselläni. Liekö tuo pakokaasu pyörteilee auton ympärillä jotenkin esim. pysäyttäessä tms. En tiedä, vaikuttaa oudolta. Konehuoneessa ei kuitenkaan savua. Haisee sisällä samalta kuin BMW:ssä kun pakosarja halkesi.

Muutoin toi on pelannut 9000km ihan hyvin, ainoa "vika" on nuo erittäin paskat valot ja niiden sojoittely metsikköön. Mutta tuohan on kait sitten ominaisuus... Jos lakkaan köyhtymästä joskus niin heitän parit lisäxenonit keulalle niin johan alkaa näkemään.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Autoinssi

Jos joku on kiinnostunut öljynkulutuksesta, niin mä lisäsin 0,3 L kun olin ajanut 22.000 km. Taso oli mittaikun alarajalla.1,4 TSI man. Uskoisin ajavani näillä öljyillä ekaan huoltoon (30.000 km).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy