Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

jni

Lainaus käyttäjältä: BMF - 04.12.13 - klo:21:14
Tuulilasi näyttää naarmuuntuvan ainakin auton harjapesussa aika kivasti.. menee semmosia 20cm pitkiä hiusnaarmuja joka paikassa...

En tiedä johtuuko pesulasta vai autosta... pimeellä ku istuu autossa ja kattoo katuvaloja vasten nii hyvin näkyy jurmuja saatana...

Kattopas sitten myös, miltä maalipinta näyttää.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

BMF

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.12.13 - klo:21:35
Kattopas sitten myös, miltä maalipinta näyttää.

En uskalla. saattaa mennä yöunet...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

tet

Lainaus käyttäjältä: japa - 02.12.13 - klo:14:18
Umpioiden huurtuminen kuulemma normaalia kun ledit ei lämmitä kertyvää kondenssia pois,mutta huuru poistuu itsestaan kun käyttää ajovaloja. Itse kyllä olen sitä mieltä että umpiot ei saa huurtua misään olosuhteessa,tai muuten on sattunut sunnitteluvirhe :(

Termi "umpio" on nykyään vähän hämäävä. Ennen vanhaan lasiumpiot vielä sellaisia olivat, mutta nykyiset "muovilasit" ovat sen verran ohuita että eivät pysy kuosissaan paineen vaihdellessa (lampun lämpeneminenhän laajentaa umpion ilmaa). Sen takia nykyiset "umpiot" eivät ole ilmatiiviitä, vaan niissä on jonkin sortin henkireikä paineen tasaamiseksi. Ilman mukana umpioon menee aina myös kosteutta, joka joissain oloissa tiivistyy lasiin ihan normaalien fysiikan lakien mukaan.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Huppe

Lainaus käyttäjältä: BMF - 04.12.13 - klo:21:14
Tuulilasi näyttää naarmuuntuvan ainakin auton harjapesussa aika kivasti.. menee semmosia 20cm pitkiä hiusnaarmuja joka paikassa...

En tiedä johtuuko pesulasta vai autosta... pimeellä ku istuu autossa ja kattoo katuvaloja vasten nii hyvin näkyy jurmuja saatana...

Olisiko tuo enemmän harjapesun murheet, kuin auton vika?  ;D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

teräksenharmaa

Jos harjapesu naarmuttaa lasin, niin kai silloin myös  konepelti on naarmuilla peltiin asti.

kaide

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 05.12.13 - klo:09:13
Olisiko tuo enemmän harjapesun murheet, kuin auton vika?  ;D

Eiköhän tuo ole jääskrapasta tullutta naarmua  . Webasto ja lämmitettävä tuulilasi on pop ...
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

voipa

Lainaus käyttäjältä: jni - 04.12.13 - klo:21:35
Kattopas sitten myös, miltä maalipinta näyttää.
Aikoinaan uudella Volvolla 10v sitten myyjä kehotti ekat 6kk pesettämään auton vain harjattomissa pesuissa. Pitäisiköhän sama homma tehdä lootallakin? Voisin kuvitella, että kuluneiden pesuharjasten osuminen maalipintaan olisi kuin hiekkapuhallus, näin kärjistettynä...
Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

Huppe

Ihmeellisiä on kyllä nykylasit jos eivät kestä skrapaa tai harjapesua.

Ettei olisi metallinen rapsutin käytössä?  :o
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

rami

Lasien skraappaamista kannattaa välttää mahdollisimman paljon.
SIKSI... Harvemmin se muoviraappa tekee siihen mitään jälkiä.
Mielestäni ne jäljet tulevat siitä liasta jota tuulilasissa aina on.
Ajatellanpas näin: Hiekanjyvä on jäisen raapanvlissä ja painetaan samalla vetäistaan kunnolla niin taatusti jäkeä syntyy lasiin.
Tilanne on= kivellä vedettäisi tuulilasiin.
Lika ja muut epäpuhtaudet tuulilasissa naarmuttaa lasin skraappaamisen yhteydessä.

darthjysky

Start&stop varotusryppäästä ei sitten tullu sen kummempaa selvyyttä. Tehtaan ohjeistuksen mukaan tarkistivat maadotuksia, ei löytyny ihmeellistä.

Vikakoodeja oli kuulemma nii paljo että eivät oikee tienneet mistä alottaa. Alijännitteestä ei ollu ilmotuksia. Ilmeisesti väylään liittyviä oli suurinosa ilmoituksista. Laittovat ihmettelyä eteenpäi ja ovat yhteydessä mikäli jotai selviää.

Valitin huurtuvista umpioista ni tehtaan ohjeen mukaa niille ei tehä mitää jos huurre ei tiivisty pisaroiksi asti.

Boleron näyttö ku oli ollu pimeenä vaikka radio muuten päällä ni ei ollu mitää virhettä tullu tuosta joten jäi selvittämättä mistä kyse.

Pitänee hankkia laitteet että pääsee ite lueskelemaa noita vikakoodeja. Virheilmotukset ei tietenkää ilmaantunu huollossa ni eivät päässeet näkemään tilannetta.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

sakke66

Lainaus käyttäjältä: sakke66 - 29.11.13 - klo:19:09
Mulla sama ongelma ja liikkeessä sanoivat, että kannattaa kokeilla ottaa pyyhkimien automattitoiminto pois jos vaikka auttaisi, liittyy jotenkin sadetunnistimen toimintaan.Tehtaalta ei ole vielä tullut päivitystä joka korjaisi asian.

Ja tänään kun aamulla ajelin kotiin, niin vasen lamppu näytti taas metsään ja valot teki voimisteluliikkeet auton starttauksen jälkeen. Kun sadetunnistimen käytti pois päältä, niin ei mitään vaikutusta. Vasta kun valokatkaisimesta käänsi valot manuaalille, niin valokeila säätyi normaaliin asentoon. Taas kun käänsi valot automaatille, niin valot rupesi hakeutumaan päin metsää. Vasta kun otin sadetunnistimen pois päältä, niin valot rupesi toimimaan automaatilla, eli molemmat automaatti toiminnot ei voi olla yhtä aikaa  päällä jos haluaa välttää valojen sekoilun. Liikkeessä sanoivat, että riittäisi kun käyttäisi sadetunnistimen pois ja sitten laittaisi taas päälle, niin sen pitäisi auttaa, mutta ei auta. Ja molemmissa umpioissa huurretta sisällä :o
Vaikeaksi menee >:(

makkis

LainaaSama. Paitsi että toi kävi vaimolle joka oli 40km päässä lähimmästä asutuksesta keskellä korpea keskellä yötä.
No, onneksi yksi edellinen auto oli BMW E61, joten kaikenmaailman joulukuusenvalot mittaristossa eivät paljoa säikäyttele.

Meillä oli myös E61 BMW ja blimblim -keltaiset herjat aiheutti aina sydämentykytystä ja puheluita. Bemun jälkeen oli Alfa ja noihin keltaisiin herjoihin tottui, pari kertaa maksoin merkkiliikkeeseen koodien lukemisen kunnes asensin softan läppärille kunnes en enää keltaisia jaksanut edes lukea. Niinpä nämä Ocun keltaiset plimpotukset ei aiheuta enää mitään reaktiota. Tämä yksilö plimputtaa milloin mistäkin mutta toimii. Ainoa vituttava keltainen plimputus on ruskea, kun tutka ei muka toimi ja sen takia ei vakkarikaan toimi. Tähän pitää tehdä bootti ja se närästää ajossa.

romulus

Tyytyväinen Ocuun, mutta sanotaa että esimtuo Boleron pimeäminen pariinkertaan on tapahtunut myös täällä, vasta auton sammuttaminen auttaa. No nyt ei ole 3kk tapahtunut, erittäin harvinainen tilannne, ei haittaa.
Nyt pakasella huomannut että vasemman takaoven tiivisteen narisee v***maisesti pakasella, ei kovin hyvältä kuulosta.
Niin ja valkoinen väri on muuten oikeasti perseestä näillä keleillä, enää en ehkä ottais candy whitea.
Audi A4 avant (B9 2017)

tapanixxx

Juu valkoinen on helppohoitoinen väri kesällä, mutta keväisin ja näin loppusyksyisin aika vaikea väri kun näkyy rapa heti kun auton ajaa pesuhallista ulos.

romulus

Joo semmoset paskavanat valuu kyljistä että huomenna pitää pestä pois. On tuo kyllä hieno ku pysyy puhtaana mutta näillä keleillä ei mitään toivoa.
Audi A4 avant (B9 2017)

Huppe

Mä ehkä skippaisin jälkiviisaana valkoisen värin myös, ihan hoidon vuoksi. Ehkä se Sininen olisi valinta nyt.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Skeida

Itselläni myös valkoinen. Ihan yhtä likaisia ne muunkin väriset autot ovat jos samoilla suolateillä ajelee. Valkoisesta sentään tunnistaa aina perusvärin  :)
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Skeida - 07.12.13 - klo:21:52
Itselläni myös valkoinen. Ihan yhtä likaisia ne muunkin väriset autot ovat jos samoilla suolateillä ajelee. Valkoisesta sentään tunnistaa aina perusvärin  :)

Voi olla joo. No nyt on kiva ajella kun on lunta ja pakkasta ja auto pysyy puhtaana :)

Pari kuukautta oli kyllä aika rasittavaa kun tuli loskaa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Devl

Lainaus käyttäjältä: sakke66 - 06.12.13 - klo:19:11
Ja tänään kun aamulla ajelin kotiin, niin vasen lamppu näytti taas metsään ja valot teki voimisteluliikkeet auton starttauksen jälkeen. Kun sadetunnistimen käytti pois päältä, niin ei mitään vaikutusta. Vasta kun valokatkaisimesta käänsi valot manuaalille, niin valokeila säätyi normaaliin asentoon. Taas kun käänsi valot automaatille, niin valot rupesi hakeutumaan päin metsää. Vasta kun otin sadetunnistimen pois päältä, niin valot rupesi toimimaan automaatilla, eli molemmat automaatti toiminnot ei voi olla yhtä aikaa  päällä jos haluaa välttää valojen sekoilun. Liikkeessä sanoivat, että riittäisi kun käyttäisi sadetunnistimen pois ja sitten laittaisi taas päälle, niin sen pitäisi auttaa, mutta ei auta. Ja molemmissa umpioissa huurretta sisällä :o
Vaikeaksi menee >:(
Tarkoitatko sadetunnistimella asetusta että ajovalot menevät päälle kun alkaa sataa?

s-mod

Lainaus käyttäjältä: Skeida - 07.12.13 - klo:21:52
Itselläni myös valkoinen. Ihan yhtä likaisia ne muunkin väriset autot ovat jos samoilla suolateillä ajelee. Valkoisesta sentään tunnistaa aina perusvärin  :)

No mielipiteitähän nämä ovat, mutta tunnistaako mikä valkoinen väri. Kyllä race blue värin tunnistaa paskasenakin. Ja paskaa ei huomaa vasta, kun vieressä seisomalla!

Mutta kyllähän nykyinen ocu paskaantuu heti kun pikkusenkin vettä tiellä, on kyljet ja perä paskasena, verrattuna fabia combi räsään ja 08 LB ocuun
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

Skeida

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 08.12.13 - klo:20:59
No mielipiteitähän nämä ovat, mutta tunnistaako mikä valkoinen väri. Kyllä race blue värin tunnistaa paskasenakin. Ja paskaa ei huomaa vasta, kun vieressä seisomalla!
Aivan, mielipiteitähän nämä. Tykkääköhän kukaan likaisesta autosta?  :) Noh, oma eilen pesty ja näyttää taas hyvältä.

Ensimmäiset oikeat viat/murheet/häiriötkin ilmaisseet itsestään omassa RäSässä. Vasemman ajovalon pesurin kotelo ei aina mene kunnolla sisään, menee kyllä herkästi kun hieman sormella napauttaa. Tänään aamulla käynnistyksen jälkeen kotipihassa varoitus "Check right dipped headlight beam!" ja vehicle status sivulla vasen ajovalo oranssina. Molemmat valot näyttivät  kuitenkin toimivan normaalisti. Sammutin auton, menin ulos, odotin pari minuuttia ja uusi yritys --> varoitus oli poistunut.

Voisko tämänkin murheeksi luokitella: Autolla on niin kiva ajaa, ettei malttaisi lopettaa  :D
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

Janus

Käytin hopan tänään pesussa ja säikähdys oli kohtuullisen suuri, kun avasin kuskin oven päivän pakkasessa seisomisen jälkeen. Rusahdus oli varsin paha ja väistämättä tuli mieleen kauhutarinat Golfeista ja vääntyneistä ovista. No näkyviä vaurioita ei onneksi tullut kuitenkaan. Tutkiskelin paikkoja kuitenkin vähän tarkemmin:

Muovisen etulokarin päällä on äänieristemateriaalia, joka sitten kastuu ja jäätyy mukavasti. Kuskin puolella tuo on ainakin minun autossani niin, että kuskin oven etureuna hankaa tuohon materiaaliin avautuessaan, joka on jäätyneenä varsin kovaa. Onneksi eivät ole vielä ainakaan maalit kuluneet pois. Apparin puolella taasen tuo materiaali on huomattavasti enemmän lokarin sisällä ja näin parin sentin päässä oven reunasta eikä aiheuta mitään ongelmaa. Onkohan tuo kuskin puoleinen nyt sitten asennettu päin persettä vai onko sinne taakse mennyt paljon vettä, joka on jäätynyt ja näin pullistaa tuota eristettä?

Miltä muilla näyttää tuo sama paikka? Onko mun kotterossa laitettu tuo eriste vain huolimattomasti vai onko se kaikissa jostakin syystä kuskin puolella noin? Viitsisikö joku kurkata omastaan...

Huppe

Lainaus käyttäjältä: s-mod - 08.12.13 - klo:20:59
No mielipiteitähän nämä ovat, mutta tunnistaako mikä valkoinen väri. Kyllä race blue värin tunnistaa paskasenakin. Ja paskaa ei huomaa vasta, kun vieressä seisomalla!

Mutta kyllähän nykyinen ocu paskaantuu heti kun pikkusenkin vettä tiellä, on kyljet ja perä paskasena, verrattuna fabia combi räsään ja 08 LB ocuun

Totta, kyljet menee ihmeellisen paskaiseksi tässä automallissa.

Ei uskalla edes ajatella miltä kyljet näyttää jos ET-luku vanteissa on reippaasti pienempi (eli vanteet ulompana).
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Devl

Lainaus käyttäjältä: Skeida - 09.12.13 - klo:08:13
Ensimmäiset oikeat viat/murheet/häiriötkin ilmaisseet itsestään omassa RäSässä. Vasemman ajovalon pesurin kotelo ei aina mene kunnolla sisään, menee kyllä herkästi kun hieman sormella napauttaa. Tänään aamulla käynnistyksen jälkeen kotipihassa varoitus "Check right dipped headlight beam!" ja vehicle status sivulla vasen ajovalo oranssina. Molemmat valot näyttivät  kuitenkin toimivan normaalisti. Sammutin auton, menin ulos, odotin pari minuuttia ja uusi yritys --> varoitus oli poistunut.
Itsellä täysin sama varoitus tullut jo parina päivänä, paitsi että kyseessä vasen polttimo. Aamulla kun käynnistin katoksessa niin näkyi kun vasen xenonpolttimo räpsyi ja kuitenkin syttyi, ilmeisesti tästä antaa herjat. Poistuu kuten kerroit.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Devl - 10.12.13 - klo:10:45
Itsellä täysin sama varoitus tullut jo parina päivänä, paitsi että kyseessä vasen polttimo. Aamulla kun käynnistin katoksessa niin näkyi kun vasen xenonpolttimo räpsyi ja kuitenkin syttyi, ilmeisesti tästä antaa herjat. Poistuu kuten kerroit.

Mulla myös uutena oikea Xenon välillä räpsyi ja joskus ei sitten syttynyt ja tuli herja/keltainne valo mittaristoon. Kävi huollossa, vaihtoivat polttimot keskenään. Syystä että eivät kuulemma saa mitään vikakoodeja tai testejä xenoneille ajettua, eli selvitetään siirtyykö vika toiselle puolelle.

No kävi sitten niin että ei ole enää räpsynyt, eikä herjoja mittaristoon. Ehkä siis jokin huono liitos tms.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Skeida

Lainaus käyttäjältä: Devl - 10.12.13 - klo:10:45
Itsellä täysin sama varoitus tullut jo parina päivänä, paitsi että kyseessä vasen polttimo. Aamulla kun käynnistin katoksessa niin näkyi kun vasen xenonpolttimo räpsyi ja kuitenkin syttyi, ilmeisesti tästä antaa herjat. Poistuu kuten kerroit.

Saman teki taas eilen iltapäivällä ja tänään aamulla. Oikeanpuoleinen xenon räpsyy mutta syttyy lopulta kuitenkin. Riittää että sammuttaa auton, avaa oven ja sulkee, käynnistää uudelleen ja valot taas pelittää. Pitäähän tuo huoltoon viedä jossei ala toimia, ei viitsisi aina 2 kertaa käynnistää autoa.
Ajossa: Skoda Octavia III Combi RS 2.0 TSI MAN Candywhite

Devl

Lainaus käyttäjältä: prinne - 10.12.13 - klo:12:05
Mulla myös uutena oikea Xenon välillä räpsyi ja joskus ei sitten syttynyt ja tuli herja/keltainne valo mittaristoon. Kävi huollossa, vaihtoivat polttimot keskenään. Syystä että eivät kuulemma saa mitään vikakoodeja tai testejä xenoneille ajettua, eli selvitetään siirtyykö vika toiselle puolelle.

No kävi sitten niin että ei ole enää räpsynyt, eikä herjoja mittaristoon. Ehkä siis jokin huono liitos tms.
Hyvä tietää. Sain huomiseksi ajan potilaalle paikalliseen merkkihuoltoon.

Devl

Lainaus käyttäjältä: Devl - 10.12.13 - klo:12:37
Hyvä tietää. Sain huomiseksi ajan potilaalle paikalliseen merkkihuoltoon.
RS kävi pajalla. Vikakoodeja löyty useampi kaksi liittyen valoihin ja pari muuta. ACC oli vikakoodin mukaan "irroitettu", mielenkiintoista kun satasen vauhdista tippui pois pelistä. Aikoivat olla vielä yhteydessä kun ovat saaneet maahantuojalta tietoja. Jospa se kuitenkin nyt toimisi. Vaihtoivat lamput keskenään, jotta näkevät oliko vika polttimossa vai jossain muualla.

s-mod

14 vk odotettiin oven ikkuna listoja (huolto aikojakin oli). Vastaus helkamalta kaikki vedetty pois tuotannosta ei tietoa uusista. Taidan mennä "perumaan kaupat" (jotain tarvii saada) muuten 5000km hyvin palvelleesta autosta! Vaikka ajotietokone onkin susi!

Mites muilla!
LIIKENTEESSÃ,,: POLO GTI 2.0
EX SKODA OCTAVIA COMBI MY-14
ex: Skoda Fabia RS: 2010

engine

Näkisin uuden Octavian suurimmaksi viaksi/murheeksi sen, että sitä joutuu odottamaan niin tolkuttoman kauan.

Ei varsinaisesti itse auton ongelma, mutta sen verran sapettaa että pakko kertoa: olen odottanut neliveto-ocua elokuusta asti kieli pitkällä. Eilen soittivat liikkeestä, että auto on noudettavissa. No ei kun noutoa järjestelemään ja kaikki sovittuna ensi viikon keskiviikolle. Sitten tänään soittavat nolona, että jossain vaiheessa tilausputkea on tullut virhe, auto onkin etuvetoinen (!! tähän ei löydy tarpeeksi kiukkuista hymiötä ja kiroillakaan en viitsi). Uusi auto tilataan joo ja tulee sijaisautot jne jne mutta lohduttaapa tosi paljon kun taas odotetaan 4 kk.

Fiilikset kyllä meni lähes kaikki ja autokuumekin laski johonkin pakkasen puolelle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy