Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

HJ

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 28.11.13 - klo:22:30
Mullakin piti ikävää narinaa apukuskin oven suunnalta epätasaisella alustalla. Kiristin useita ruuvaja hanskalokeron ympäriltä ja kojelaudan päädystä (suojamuovi ensin irti). Ã,,äni häipyi.

Sama vika, mutta narinat häipy kun jätin emännän pois kyydistä!  ;)

Seva

Lainaus käyttäjältä: finnman - 29.11.13 - klo:08:48
Repsikan puolen kitinän oven suunnasta paikallistin oven vetokahvaan. Kun sitä ajaessa(auto on sisältä vielä kylmä/kohmeessa) vetäiseen kahvasta sisäänpäin, tulee sama kitinä mikä ajossa tulee monttujen yli ajaessa. Oven kahvassa on lievää elastisuutta mikä tulee esille kylmä, mutta ei lämpöisenä.
Muutenkin oven vetokahvakokonaisuudet eivät ole saumoistaan priimaa kamaa. Luultavasti tuotannon edetessä laatu osien toimituksessa paranee?
Kiitos vinkeistä (samoin nimimerkeille Ocutj, Subastar ym.). Täytyy viikonloppuna testailla. Se tuli jo kokeiltua, että turvavyön yläpäästä/B-pilarista ääni ei tule.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Occux

#632
Lainaus käyttäjältä: Huppe - 28.11.13 - klo:16:45
Saman homman huomasin itsekin, tosin olen pessyt autoa vain käsin.

Kyseessä ensimmäinen valkoinen autoni. Ehkä joku livakka vaha auttaisi tuohon? Silver One -pinnoite ei ainakaan auttanut noiden puhdistukseen vaan 600km ajon jälkeen räntäsuolapaskassa ne olivat aivan yhtä hankalasti puhdistettavia kuin ilman pinnoitettakin. Tuoreet paskat lähtivät kyllä livakasti pinnoituksen jälkeen painepesurilla. Samoin vesipisarat eivät oikein tahdo kestää auton pinnassa.

Aikalailla tosiaan aina samoihin kohtiin jää nuo paskarannut.
Itse olen muutaman kerran käyttänyt Korrek kovakestovahaa. Pesun jäljiltä jäävä jämälika lähtee kevyesti irti ja kiillotus on helppoa. Kaksi viimeisintä kertaa olen käsitellyt vaan vyötärölinjan alapuolisen osan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

sakke66

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 23.11.13 - klo:20:35
On noi valot tässä Ocussa kyllä niin uskomatonta paskaa ettei voi olla tottakaan. Jumalauta että voi olla kamalaa paskaa. Ensinnäkin suuntaus toimii aivan miten sattuu, kuin myös kantavuus on täyttä kurapaskaa. Ratti on toki suorassa kaikissa kuvissa. Minkä helvetin takia tuo suuntaus ensinnäkin muuttuu minuutin välein?

Tässä muutama kuva, kaikissa pitkät päällä, ei väliä valokytkimen asennolla. Oli sopivasti sumua niin "suuntauksen" näki hyvästi. Joku aivovaurio on noi valot suunnitellut.

Mulla sama ongelma ja liikkeessä sanoivat, että kannattaa kokeilla ottaa pyyhkimien automattitoiminto pois jos vaikka auttaisi, liittyy jotenkin sadetunnistimen toimintaan.Tehtaalta ei ole vielä tullut päivitystä joka korjaisi asian.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: sakke66 - 29.11.13 - klo:19:09
Mulla sama ongelma ja liikkeessä sanoivat, että kannattaa kokeilla ottaa pyyhkimien automattitoiminto pois jos vaikka auttaisi, liittyy jotenkin sadetunnistimen toimintaan.Tehtaalta ei ole vielä tullut päivitystä joka korjaisi asian.

Kaikenlaista :D
Pitänee koitella.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

IKK

Lainaus käyttäjältä: finnman - 29.11.13 - klo:08:48
Repsikan puolen kitinän oven suunnasta paikallistin oven vetokahvaan. Kun sitä ajaessa(auto on sisältä vielä kylmä/kohmeessa) vetäiseen kahvasta sisäänpäin, tulee sama kitinä mikä ajossa tulee monttujen yli ajaessa. Oven kahvassa on lievää elastisuutta mikä tulee esille kylmä, mutta ei lämpöisenä.
Muutenkin oven vetokahvakokonaisuudet eivät ole saumoistaan priimaa kamaa. Luultavasti tuotannon edetessä laatu osien toimituksessa paranee?
Tsekka että oven tiivisteet ovat puhtaat vahasta ja voidellut. Kitinä tiivisteissä on yleinen ongelma konsernin tuotteissa.

Huppe

Etu-umpiot tuntus huurtuvan kovasti. Lisäksi takavalot (ledit) eivät paljoa lämmitä. Tässä tänään noin 15 minuutin ajon jälkeen. Vasemmalla sumari hieman sulattanut lunta:

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Kulinaristi

Juu, LED-takavalojen kanssa pitää aina muistaa pyrykelillä käyttää sitä takasumaria.

Mutta eipä tunnu paljoa sekään sulattavan tuot lunta.

jni

^Ihan samalla tavalla nuo ledit toimivat kuin Skodan hehkulankatakavalotkin.

Se, että ledit ei sulata valoja samoin kuin hehkulankapolttimoilla varustetut on joku kateellisten alullepanema legenda. Itse asiassa ledivalo on kirkkaampaa ja näkyy sieltä lumen alta paremmin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: jni - 01.12.13 - klo:20:53
^Ihan samalla tavalla nuo ledit toimivat kuin Skodan hehkulankatakavalotkin.

Se, että ledit ei sulata valoja samoin kuin hehkulankapolttimoilla varustetut on joku kateellisten alullepanema legenda. Itse asiassa ledivalo on kirkkaampaa ja näkyy sieltä lumen alta paremmin.

Joo, ei tullut harmi vaan katsottua miten toi kirkas ledi näkyi tuolta lumikerroksen alta ja tuli jo putsattuakin tuo. No ensikerralla sitten, vaikkapa huomenna :D
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

japa

Vedenpoisto oven alareunasta toimii nyt niin kuin suuniteltu. Keskimmäiset poistoreiät kuulemma tukossa,siis jotenkin muokkasivat että vesi ei kerry enää oven väliin jäätymään. Umpioiden huurtuminen kuulemma normaalia kun ledit ei lämmitä kertyvää kondenssia pois,mutta huuru poistuu itsestaan kun käyttää ajovaloja. Itse kyllä olen sitä mieltä että umpiot ei saa huurtua misään olosuhteessa,tai muuten on sattunut sunnitteluvirhe :(
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: japa - 02.12.13 - klo:14:18
Vedenpoisto oven alareunasta toimii nyt niin kuin suuniteltu. Keskimmäiset poistoreiät kuulemma tukossa,siis jotenkin muokkasivat että vesi ei kerry enää oven väliin jäätymään. Umpioiden huurtuminen kuulemma normaalia kun ledit ei lämmitä kertyvää kondenssia pois,mutta huuru poistuu itsestaan kun käyttää ajovaloja. Itse kyllä olen sitä mieltä että umpiot ei saa huurtua misään olosuhteessa,tai muuten on sattunut sunnitteluvirhe :(

Maahantuojan virallinen kanta, vai yksittäisen huollon? Huurtuminen ei mitenkään voi olla normaalia. Kaikkien Octaviat tekee samaa joissa LED päivävalot? Entä heidän yksilöt joilla ei ole LED päivävaloja?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

japa

#642
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 02.12.13 - klo:19:46
Maahantuojan virallinen kanta, vai yksittäisen huollon? Huurtuminen ei mitenkään voi olla normaalia. Kaikkien Octaviat tekee samaa joissa LED päivävalot? Entä heidän yksilöt joilla ei ole LED päivävaloja?
Virallisesta kannasta en tiedä,mutta umpioita eivät ala vaihtamaan pikku huurtumisen takia.että näin. Huurteet tosiaan häipyy välillä ja taas kostealla säällä ilmestyy juuri siihen ala reunaan missä ledi nauha on.Tämä sama  huuru lienee muillakin led valo ocuilla ?
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

kamok

Lainaus käyttäjältä: kamok - 15.11.13 - klo:12:49
Ensi viikolla vaihdetaan ohjausvaihde, toivottavasti mutteri saadaan häviämään. Ilmeisesti Skodan tapauksissa nämä oireet on saatu katoamaan tällä ohjausvaihteen vaihdolla, toisin kuin Audilla.
Toivotaan parasta.
Ohjaus saatiin kuntoon ohjausvaihteen vaihdolla, nyt toimii niinkuin pitääkin. Minkäänlaisia jumeja tai pykäliä ei ole enää.

focceristi

Missäspäin näin jouhevaa toimintaa? Tämä taitaa olla uuden mallin lastentauteja kuten nuo vesiongelmat ovenvälissä ja tais olla jotain muutakin... Hyvä jos jälleenmyyjät ja maahantuoja ottaa asiakasmyönteisen kannan näihin korjauksiin. Takuuseenhan ne menee mutta turhaa ajanhaaskausta omistajalle ???
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Anzander

Pitkään olen tätä miettinyt, mutta kysytään nyt tyhmäksi leimautumisen uhallakin..
Mikä on siis tuo paljon puhuttu ja parjattu mutteri-ohjaus?

kamok

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 03.12.13 - klo:09:58
Pitkään olen tätä miettinyt, mutta kysytään nyt tyhmäksi leimautumisen uhallakin..
Mikä on siis tuo paljon puhuttu ja parjattu mutteri-ohjaus?
Täältä löytyy kirjoitus Audiin liittyvästä mutterista:
http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisesta+premiumautosta+voi+loytya+mutteri+aivan+vaarasta+paikasta/a2213957

"Mutteriohjaus" on sähköiseen ohjaustehostimeen liittyvää takertelua tai pykältämistä ohjauksen keskialueen tuntumassa.

Oma "mutteri" oli vastaava ja saatiin nyt kuntoon ohjausvaihteen vaihdolla. (kop kop).

Subastar

Lainaus käyttäjältä: japa - 02.12.13 - klo:14:18
Vedenpoisto oven alareunasta toimii nyt niin kuin suuniteltu. Keskimmäiset poistoreiät kuulemma tukossa,siis jotenkin muokkasivat että vesi ei kerry enää oven väliin jäätymään. Umpioiden huurtuminen kuulemma normaalia kun ledit ei lämmitä kertyvää kondenssia pois,mutta huuru poistuu itsestaan kun käyttää ajovaloja. Itse kyllä olen sitä mieltä että umpiot ei saa huurtua misään olosuhteessa,tai muuten on sattunut sunnitteluvirhe :(

Olisiko mahdollista saada kuvaa tms. tarkennusta mistä kohti oven alareunaa moiset poistoreiät pitäisi löytyä?
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Ocu

Lainaus käyttäjältä: kamok - 03.12.13 - klo:09:26
Ohjaus saatiin kuntoon ohjausvaihteen vaihdolla, nyt toimii niinkuin pitääkin. Minkäänlaisia jumeja tai pykäliä ei ole enää.

Hieno homma. Vaikuttiko mitenkään auton ohjautumiseen, onko se nyt esim. ketterrämmän oloinen? Itse ainakin moitin sitä ettei käänny mitenkään erityisen sporttisesti pienissä (alle 60 km/h) nopeuksissa, on tosi kankea kokoisekseen. Ja ei mene ihan kuin juna maantiellä, kulmien säädön jälkeenkään.
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Temmi_H

Lainaus käyttäjältä: kamok - 03.12.13 - klo:11:57
Täältä löytyy kirjoitus Audiin liittyvästä mutterista:
http://www.talouselama.fi/uutiset/saksalaisesta+premiumautosta+voi+loytya+mutteri+aivan+vaarasta+paikasta/a2213957

"Mutteriohjaus" on sähköiseen ohjaustehostimeen liittyvää takertelua tai pykältämistä ohjauksen keskialueen tuntumassa.

Oma "mutteri" oli vastaava ja saatiin nyt kuntoon ohjausvaihteen vaihdolla. (kop kop).

Hyvä että saatiin "mutteri" pois!  :)

Mulla Octavia kävi viime perjantaina huollossa samasta syystä, ensimmäistä kertaa. Tuloksena kulmien säätö,  ei muutosta. Uusi aika varattu ensi viikolle. Toivottavasti nyt löytyy vika...
Nykykalusto:
- Seat Leon ST FR 1.4TSI ACT DSG7 (-15)
- Skoda Octavia II Combi 1.2TSI (-12)

Edeltäjät:
- VW Polo BlueGT 1.4TSI ACT (-13)
- Seat Leon X-perience 2.0TDI DSG6 (-15)
- Skoda Octavia III Combi vRS 2.0TSI (-13)
- Seat Leon FR 1.8TSI DSG7 (-13) 
- Skoda Fabia vRS 1.4TSI DSG7 (-10)

kamok

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 03.12.13 - klo:17:53
Hieno homma. Vaikuttiko mitenkään auton ohjautumiseen, onko se nyt esim. ketterrämmän oloinen? Itse ainakin moitin sitä ettei käänny mitenkään erityisen sporttisesti pienissä (alle 60 km/h) nopeuksissa, on tosi kankea kokoisekseen. Ja ei mene ihan kuin juna maantiellä, kulmien säädön jälkeenkään.
Ketteryyttä ei tullut erityisesti lisää, mutta auto on nyt suuntavakaampi maantiellä. Johtuu varmaan siitä, että ohjausvaihteen vaihdon jälkeen tarkistavat/säätävät kulmatkin. Olisiko sieltä löytynyt säädettävää. Mutta tärkein asia on kunnossa, eli jumitukset poissa ohjauksen keskivaiheilta.

darthjysky

Bolero sekoili tänään. Radio oli päällä ja toimi muuten normaalisti mutta ruudulle ei tullut kuvaa. Pystyin jopa vaihtamaan kanavaa tökkimällä ruutua oikeasta kohdasta.

Tokeni kun pysähdyin ja sammutin auton ja avasin oven jolloin rupesi muistuttelemaan puhelimesta.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 04.12.13 - klo:00:06
Bolero sekoili tänään. Radio oli päällä ja toimi muuten normaalisti mutta ruudulle ei tullut kuvaa. Pystyin jopa vaihtamaan kanavaa tökkimällä ruutua oikeasta kohdasta.

Tokeni kun pysähdyin ja sammutin auton ja avasin oven jolloin rupesi muistuttelemaan puhelimesta.

Tismalleen sama ongelma oli jollain toisellakin. Ilmeisesti kyseessä siis ominaisuus, eikä vika ;)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

squier

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 04.12.13 - klo:08:24
Tismalleen sama ongelma oli jollain toisellakin. Ilmeisesti kyseessä siis ominaisuus, eikä vika ;)
Mun Columbus on nyt 3 kertaa sekoillut silleen, että kosketusnäyttö ei ota komentoja vastaan. Tämä on tapahtunut aamulla kun auto on seisoskellut pihassa yön yli. Kun 15-20min ajelee autolla, niin sitten alkaa kosketusnäyttökin toimimaan. Virtabootti ei ole auttanut.

darthjysky

Päivän verra tutkivat eikä keksineet miksi tuo start&stop & kumppanit virhevilkutukset tulee. Huomenna jatkuu tutkinta.

Virhekoodeja kuulemma liikaa että pääsisi selville että mitä tapahtuu.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

katti

Saakos sijaisauton veloituksetta silloin, kun on uusi auto takuujuttujen takia korjattavana?

VKi

Lainaus käyttäjältä: katti - 04.12.13 - klo:19:56
Saakos sijaisauton veloituksetta silloin, kun on uusi auto takuujuttujen takia korjattavana?

Ainakaan pari vuotta sitten ei saanut, jos auton oli ajamalla tuonut huoltoon. Skoda ajoturva tms tarjoaa sijaisauton, jos tien päälle jää. Itse tosin sain jossain vaiheessa tingattua sijaisauton takuun piikkiin, jolloin Helkama-auto maksoi vuokran. Kyseessä siis silloin muutaman kuukauden ikäinen Ocu.

darthjysky

Enpä tullut kysyneeksi olisiko maksanut, luulen että kyllä. Suoraan sanoin että en tarvitse sijaisautoa noin lyhyeksi ajaksi
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

BMF

Tuulilasi näyttää naarmuuntuvan ainakin auton harjapesussa aika kivasti.. menee semmosia 20cm pitkiä hiusnaarmuja joka paikassa...

En tiedä johtuuko pesulasta vai autosta... pimeellä ku istuu autossa ja kattoo katuvaloja vasten nii hyvin näkyy jurmuja saatana...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

vorkki

Lainaus käyttäjältä: katti - 04.12.13 - klo:19:56
Saakos sijaisauton veloituksetta silloin, kun on uusi auto takuujuttujen takia korjattavana?
Tottakai, pakko saada. Muuhun ei tarvitse tyytyä itäautojenkaan kanssa.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy