Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Guido

Runsaan 6000 km perusteella olen Ocu III:n erittäin tyytyväinen. Ainoa - lievähkö - harmin aihe on luvattua suurempi kulutus, mutta eipä tuon koko- ja teholuokan farmariautolle noin 7,5 litran keskikulutusta kovin pahana voi pitää. Tilaa ja tehoa on riittävästi arkikäyttöön, varustelu on erittäin hyvä, ajo-ominaisuuksissa ei ole valittamista. Rengaspaineiden säädön jälkeen kulkee talvirenkaillakin paimentamatta suoraan.

Vesi on pysynyt auton ulkopuolella niin sateessa kuin painepesurilla autoa kastellessa.

Kaikissa autoissa on vikoja ja maanantaikappaleita, mutta tuskin niitä Octaviassa on sen enempää kuin muissakaan uusissa autoissa.

Dafnis

Pari tuhatta mittarissa ja olen myös varsin tyytyväinen. Bolero-soittimen kanssa tosin ilmeni pieni probleema: näyttö pimeni puhelun jälkeen toissapäivänä kokonaan, mutta ymmärsi silti kosketuksen ja vaihtoi kanavaa kun arvasi vain painaa oikeasta kohdasta. Vika kesti hetken eikä auttanut vaikka ottikin virrat pois ja laittoi uudelleen päälle. Elämä palasi kuitenkin näytölle itsestään noin 20 min kuluttua. Mahtaakohan olla vika laitteessa vai ohjelmistossa... Lisäksi tuon radion huono taajuudessapysyminen ärsyttää, siitä onkin tänne jo kirojoiteltu. Ã,,äni häipyy jatkuvasti ja kanava hakee paikkaansa. Radion rätinä luokittelisin melkeinpä jo ikävän ominaisuuden sijaan vian puolelle.

Subastar

Kyllä minäkin vielä toistaiseksi uskallan suositella Ocua muillekin, toki kerron omat kokemukseni lastentaudeista. Uusissa malleissa tuppaa pikkuvikoja alkuvaiheessa olemaan, se kertonee jotain sekä laadunvarmistuksesta, että liian nopeasta tuotekehitysajasta (koskee kaikkea tuotantoa). Välillä usko meinaa mennä, mutta niin kauan kuin takuuhuolto pelaa, niin tällä mennään. Täytyy tunnustaa, että muutaman kerran olen jo katsellut V60:sia...

Lähipiirissä on oman lisäksi 2 muuta uutta Octaviaa, toinen on se uliseva farkku ja toinen 1,6 TDI, jossa on kesäkuussa tapahtuneen luovutuksen jälkeen menossa jo kolmas polttoainepumppu. Tuonkin voi pistää osittain huollon piikkiin, vaihtoivat pa-pumppuja, vaikka vika oli jossain muualla.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

AjR1978

Nyt kun on alkanut olla pakkasia niin natiseeko muilla takaluukku? Auttaako joku silikooni tms vai pitääkö lähteä säädättämään luukkua? Ei ole noin kovaa mekkalaa pitänyt mikään auto ikinä  :o
Seat Leon ST 1.0 Dsg Style -17
Skoda Superb Combi 2.0Tdi Dsg 4x4 L&K -16

repe59

"ken viaton on se ensimmäisen kiven heittäköön" vai mites se nyt oli, hohhoijaa eiköhä tuo sokota lie aika hyvä kulkine  :P
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

tuRboman

Eihän kellään voinut tulla yllätyksenä, että uudessa mallissa tuppaa alkuun olemaan kaikenlaista pientä ja joskus suurtakin? Vuoden jos malttaa odottaa niin pääsee paljon vähemmällä. Mutta toki joutuu silloin myös ostaessa jo vanhalla mallilla ;)
Kantapään kautta...
"All 4 The Driver"

TomiS

Lainaus käyttäjältä: AjR1978 - 26.11.13 - klo:23:10
Nyt kun on alkanut olla pakkasia niin natiseeko muilla takaluukku? Auttaako joku silikooni tms vai pitääkö lähteä säädättämään luukkua? Ei ole noin kovaa mekkalaa pitänyt mikään auto ikinä  :o
II koppasessa oli ongelmia tiivisteiden kanssa ja niitä vaihdeltiin takuuseen. Silikoni auttaa, mutta vain hetkeksi. Kannattaa tuo toki testata.
En kyllä usko että uudessa olisi enää huonoja tiivisteitä.

TTO

Manuaalin mukaan ovien pielet on käsitelty värittömällä mattamaalilla eikä niitä tai tiivisteitä saa käsitellä millään aineella. (korostus lainattu manuaalista).

repe59

Aamuisesta lumisohjostakohan johtui rengaspainevaroittimen ilmoitus, tarkistin, ei eroja.
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

ärässä

Tänään räsän käsinpesun jälkeen aukaisin vänkärin oven.Kynnyksen tienoilta läsähti varmaan ämpärillinen vettä maahan,ei onneksi sisään.
Onko muilla vastaavaa?

enkero

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 26.11.13 - klo:09:19
Voi kyllä olla että otin noita kuvia juurikin n. 80km/h vauhdissa, molemmin puolin. Ehkä siksi tuo haritus vaihteli? Mutta ei tuo hyvänen aika voi normaalia olla. Hengenvaarallista tuolla autolla on ajella pimeässä.

Tuo mitään hengenvaarallista ole, ellei otsasuonet meinaa poksahtaa. Mutta tänäkin aamuna valot näytti kilometritolkulla "väyrysiin", korjaantui kyllä valokatkaisimen kiertelyllä. Jos sit ens kesänä ulisisi määräaikaishuollon yhteydessä, ei tuollainen pikkukukkanen jaksa antaa syytä mennä notkumaan huoltotiskille ja kuluttamaan aikaa valohoidon vuoksi.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

seatts

Lainaus käyttäjältä: ärässä - 27.11.13 - klo:22:18
Tänään räsän käsinpesun jälkeen aukaisin vänkärin oven.Kynnyksen tienoilta läsähti varmaan ämpärillinen vettä maahan,ei onneksi sisään.
Onko muilla vastaavaa?

Luitko edellistä sivua?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

ärässä

Kas niinpäs onkin. ;DSamat ongelmat jatkuu..

Huppe

#613
Lainaus käyttäjältä: repe59 - 27.11.13 - klo:21:39
Aamuisesta lumisohjostakohan johtui rengaspainevaroittimen ilmoitus, tarkistin, ei eroja.

Sama. Paitsi että toi kävi vaimolle joka oli 40km päässä lähimmästä asutuksesta keskellä korpea keskellä yötä.
No, onneksi yksi edellinen auto oli BMW E61, joten kaikenmaailman joulukuusenvalot mittaristossa eivät paljoa säikäyttele.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Seva

Lainaus käyttäjältä: Guido - 26.11.13 - klo:17:44
Runsaan 6000 km perusteella olen Ocu III:n erittäin tyytyväinen. Ainoa - lievähkö - harmin aihe on luvattua suurempi kulutus, mutta eipä tuon koko- ja teholuokan farmariautolle noin 7,5 litran keskikulutusta kovin pahana voi pitää. Tilaa ja tehoa on riittävästi arkikäyttöön, varustelu on erittäin hyvä, ajo-ominaisuuksissa ei ole valittamista. Rengaspaineiden säädön jälkeen kulkee talvirenkaillakin paimentamatta suoraan.

Vesi on pysynyt auton ulkopuolella niin sateessa kuin painepesurilla autoa kastellessa.

Kaikissa autoissa on vikoja ja maanantaikappaleita, mutta tuskin niitä Octaviassa on sen enempää kuin muissakaan uusissa autoissa.

Voisin allekirjoittaa ylläolevan melkein sanasta sanaan paitsi, että:
- Kulutus on ollut meikäläiselle positiivinen yllätys (1.4 TSI): tankkauksista laskettu kulutus ollut 6000 km aikana 6,1 l/100 km. Ilmoitettu keskikulutushan on 5,3 l/100 km, mutta tiesin jo etukäteen, että se on täyttä utopiaa. Olisin ollut täysin tyytyväinen, jos kulutus asettuisi 6,5-7,0 haarukkaan, mutta ainakin toistaiseksi ollaan kirkkaasti sen alapuolella.
- Ainoa huomautus tähän mennessä on apukuskin oven suunnasta joskus kuuluva ritinä silloin kun ajetaan epätasaisella tien pinnalla. En ole pystynyt paikallistamaan äänen lähdettä. Tuntuu osittain olevan myös lämpötilariippuvainen.
- Muuten vika/murhelista on täysin tyhjä tähän mennessä.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

rami

Ei ne ovenpielet ole tarkoituksella käsitelty millään mattamaalilla  niistä on vaan jätetty pintalakka pois,samoin kun konehuoneestakin.
Säästöä se on tuokin.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Seva - 28.11.13 - klo:11:00
- Ainoa huomautus tähän mennessä on apukuskin oven suunnasta joskus kuuluva ritinä silloin kun ajetaan epätasaisella tien pinnalla. En ole pystynyt paikallistamaan äänen lähdettä. Tuntuu osittain olevan myös lämpötilariippuvainen.

Samanlaista äärimmäisen ärsyttävää ääntä on silloin tällöin kuulunut omasta Superbistakin.. Itse ainakin luulen onnistuneeni paikantamaan sen B-pilarin turvavyötä ympäröivien muoviverhoilujen kitinäksi...

Atro

Tuossa eilen tuli pestyä oma candy white kombi ensimmäistä kertaa 600 km suolakylvyssä ajon jälkeen ABC:n sesonkipesulla ja tuli huomattua että auton muotoilun teräviin pokkauksiin jää ruskeat suolarannut ikävästi. Tällaisia pokkauksia on esimerkiksi valoumpioiden syvennysten reunat, lastausaukon reunat takapuskurissa ja pyöränkaarien pokkaukset.

Oli niin tiukassa nuo rannut että ei lähtenyt perus vahashampoolla nuo rannut vaan piti käyttää kovempaa ainetta. Onkohan noissa autoissa luovutettaessa minkäänlaista vahausta ja jos ei niin olisiko siitä tuohon suolalian irtoamiseen apua?

traphill

Lainaus käyttäjältä: Atro - 28.11.13 - klo:15:49
Onkohan noissa autoissa luovutettaessa minkäänlaista vahausta ja jos ei niin olisiko siitä tuohon suolalian irtoamiseen apua?
Mulle muistaakseni sanottiin liikkeessä että autoja ei vahata, kun kyselin että onko niillä mitään vahausta tarjota uuteen autoon. Voihan ne joissakin liikkeissä vahatakkin, mutta uskoisin ettei liity mihinkään maahantuojan ohjelmaan (pesevät kyllä).
Kyllähän se vahaaminen auttaa rajusti siihen paskan irtoamiseen, kun ei oo enää niin huokoinen pinta, niin ei tartukkaan niin lujaan.

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Atro - 28.11.13 - klo:15:49
Tuossa eilen tuli pestyä oma candy white kombi ensimmäistä kertaa 600 km suolakylvyssä ajon jälkeen ABC:n sesonkipesulla ja tuli huomattua että auton muotoilun teräviin pokkauksiin jää ruskeat suolarannut ikävästi. Tällaisia pokkauksia on esimerkiksi valoumpioiden syvennysten reunat, lastausaukon reunat takapuskurissa ja pyöränkaarien pokkaukset.

Oli niin tiukassa nuo rannut että ei lähtenyt perus vahashampoolla nuo rannut vaan piti käyttää kovempaa ainetta. Onkohan noissa autoissa luovutettaessa minkäänlaista vahausta ja jos ei niin olisiko siitä tuohon suolalian irtoamiseen apua?

Saman homman huomasin itsekin, tosin olen pessyt autoa vain käsin.

Kyseessä ensimmäinen valkoinen autoni. Ehkä joku livakka vaha auttaisi tuohon? Silver One -pinnoite ei ainakaan auttanut noiden puhdistukseen vaan 600km ajon jälkeen räntäsuolapaskassa ne olivat aivan yhtä hankalasti puhdistettavia kuin ilman pinnoitettakin. Tuoreet paskat lähtivät kyllä livakasti pinnoituksen jälkeen painepesurilla. Samoin vesipisarat eivät oikein tahdo kestää auton pinnassa.

Aikalailla tosiaan aina samoihin kohtiin jää nuo paskarannut.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

tuRboman

Hyvällä puhdistavalla vahalla lähtee. En tarkoita hiovia. Esimerkiksi Autoglymin punaisella lähtee suolapaskat valkoisesta autosta.
Itellä on valkoinen auto ja joku perusvaha aika mukana pesuämpärissä kun käyn talvella pesemässä TI hallissa. Tällähetkellä mulla on Korrekin perusvaha. Sekin toimii. Eli normi pesun jäkeen vahalla kaikki suolan jättämät rannut jotka saumoista yms tulee.
"All 4 The Driver"

japa

Kellään samaa vikaa? Huomasin tänään kostella räntäkelillä kun menin auton valoja tiirailemaan,että molemmat umpiot huurussa. Samalla reissulla skoda liikkeeseen näyttämään ja otti huoltoukko kuvat ja sanoi että palataan. Jostain on päässyt huuru umpioihin. Kyseessä siis led/ksenon valot.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

ärässä

Aika tyypillistä ocussa.Edellisessä korimallissa mulla huurtui aina takaumpiot,tässä uudessa näyttää etuvalot huurtuvan.Mulla näyttää huurtuvan herkästi juuri siitä ledvalon kohdalta.



Lainaus käyttäjältä: japa - 28.11.13 - klo:17:23
Kellään samaa vikaa? Huomasin tänään kostella räntäkelillä kun menin auton valoja tiirailemaan,että molemmat umpiot huurussa. Samalla reissulla skoda liikkeeseen näyttämään ja otti huoltoukko kuvat ja sanoi että palataan. Jostain on päässyt huuru umpioihin. Kyseessä siis led/ksenon valot.

japa

Lainaus käyttäjältä: ärässä - 28.11.13 - klo:17:28
Aika tyypillistä ocussa.Edellisessä korimallissa mulla huurtui aina takaumpiot,tässä uudessa näyttää etuvalot huurtuvan.Mulla näyttää huurtuvan herkästi juuri siitä ledvalon kohdalta.

No ei ne kyllä saisi huurtua. Rumalta näyttää huuruiset umpiot ja mitä se kosteus tekee valojen keston kannalta? :'( Kuulostellaan mitä ne huollosta sanovat.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

TeHoKo

Lainaus käyttäjältä: japa - 28.11.13 - klo:17:23
Kellään samaa vikaa? Huomasin tänään kostella räntäkelillä kun menin auton valoja tiirailemaan,että molemmat umpiot huurussa. Samalla reissulla skoda liikkeeseen näyttämään ja otti huoltoukko kuvat ja sanoi että palataan. Jostain on päässyt huuru umpioihin. Kyseessä siis led/ksenon valot.
Saman oireen huomasin pari päivää sitten kun kostea keli muuttui muutaman asteen pakkasen puolelle. Tänään katsoin umpioita ja huurre oli hävinnyt, kelikin plussan puolella. Tulenee varmastikin vielä siis toistumaan. Viimeistään ekassa huollossa pitää asiasta urputtaa...

joukolainen

Talvella kannattaa käyttää pesun jälkeen suihkupullosta nestemäistä vahaa suoraan huuhdellulle märälle pinnalle. Kuivataan säämiskällä, jää todella liukas pinta ja helpottaa seuraavaa pesua huomattavasti.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

Subastar

Lainaus käyttäjältä: Seva - 28.11.13 - klo:11:00
Ainoa huomautus tähän mennessä on apukuskin oven suunnasta joskus kuuluva ritinä silloin kun ajetaan epätasaisella tien pinnalla. En ole pystynyt paikallistamaan äänen lähdettä. Tuntuu osittain olevan myös lämpötilariippuvainen.

Oletko tarkastanut, ettei hanskalokeron oikea yläreuna aiheuta tuota ääntä?
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Seva - 28.11.13 - klo:11:00
- Ainoa huomautus tähän mennessä on apukuskin oven suunnasta joskus kuuluva ritinä silloin kun ajetaan epätasaisella tien pinnalla. En ole pystynyt paikallistamaan äänen lähdettä. Tuntuu osittain olevan myös lämpötilariippuvainen.

Mullakin piti ikävää narinaa apukuskin oven suunnalta epätasaisella alustalla. Kiristin useita ruuvaja hanskalokeron ympäriltä ja kojelaudan päädystä (suojamuovi ensin irti). Ã,,äni häipyi.

tet

Lainaus käyttäjältä: japa - 28.11.13 - klo:17:49
No ei ne kyllä saisi huurtua. Rumalta näyttää huuruiset umpiot ja mitä se kosteus tekee valojen keston kannalta? :'( Kuulostellaan mitä ne huollosta sanovat.

Aika monessa autossa jonka olen omistanut, on ihan ohjekirjassa mainittu että umpioiden huurtuminen on normaalia. Näin on myös tässä FL-Ocussa, siellä se manuaalissa seisoo. En usko että huolto jaksaisi hirveästi asiaan paneutua, jos III-Ocussakin tuo maininta löytyy.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

finnman

Repsikan puolen kitinän oven suunnasta paikallistin oven vetokahvaan. Kun sitä ajaessa(auto on sisältä vielä kylmä/kohmeessa) vetäiseen kahvasta sisäänpäin, tulee sama kitinä mikä ajossa tulee monttujen yli ajaessa. Oven kahvassa on lievää elastisuutta mikä tulee esille kylmä, mutta ei lämpöisenä.
Muutenkin oven vetokahvakokonaisuudet eivät ole saumoistaan priimaa kamaa. Luultavasti tuotannon edetessä laatu osien toimituksessa paranee?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy