Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 11.08.13 - klo:18:47
Tänään kävin kauppareissulla sateessa, pyyhinautomatiikka päällä ja valokytkin oli auto-asennossa. Matkaan lähtiessä xenonit olivat päällä (tarkastin ikkunan ohi ajaessa), matkan varrella sade loppui ja pyyhkijät lopettivat pyyhkimisen. Pian sen jälkeen mittarivalot sammuivat ja kun ajoin auton parkkiin kaupan ikkunan eteen, autossa paloivat vain huomiovalot. Kaupasta lähtiessä xenonit syttyivät ja mittarivalotkin paloivat. Eihän noiden valojen noin kuuluisi toimia? Jos on riittävän valoisaa, että xenonit voi sammuttaa, niin eihän mittarivalojen pitäisi sammua?

Manuaalissa ja "stereoiden" asetuksissahan tuo on selkeästi ilmaistu. Eli valot voi halutessaan kytkeä sadetunnistin-automatiikkaan. Sitten kun ajaa katokseen/parkkihalliin, tarttuu valoja ohjaamaan pimeä-automatiikka.

Itsellä muuten takalasi (LB) vääristää myös. Päätä kun nyökyttelee ylösalas niin takana ajava auto "kupruilee".  :o
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Zaasa

"Jos on riittävän valoisaa, että xenonit voi sammuttaa, niin eihän mittarivalojen pitäisi sammua?"
Kyllä mittarivalot sammuu Xenonien kanssa saman aikaisesti.

MTSI

#152
Lainaus käyttäjältä: Subastar - 11.08.13 - klo:18:47
Tänään kävin kauppareissulla sateessa, pyyhinautomatiikka päällä ja valokytkin oli auto-asennossa. Matkaan lähtiessä xenonit olivat päällä (tarkastin ikkunan ohi ajaessa), matkan varrella sade loppui ja pyyhkijät lopettivat pyyhkimisen. Pian sen jälkeen mittarivalot sammuivat ja kun ajoin auton parkkiin kaupan ikkunan eteen, autossa paloivat vain huomiovalot. Kaupasta lähtiessä xenonit syttyivät ja mittarivalotkin paloivat. Eihän noiden valojen noin kuuluisi toimia? Jos on riittävän valoisaa, että xenonit voi sammuttaa, niin eihän mittarivalojen pitäisi sammua?
Tossa mun autossa on niin että kun mittarivalot palaa niin siitä tietää että ajovalot on päällä.
Edit: niinkun Zaasa kerkes jo tossa edellä todetakin.
Edit II: näin siis kun valokatkaisija on "auto" asennossa.
SKODA

MTSI

Noista sateella huonosti takaapäin näkyvistä autoista kun on ollu yleisesti juttua, niin tämän takia ei enää Octavia III:ssa tarvi laittaa noita takavaloja palamaan jatkuvasti jos ne kerta saa kytkettyä toimimaan sateella automaattisesti, täytyykin käydä tsekkaamassa onko tossa Ambitionissa tuo asetus, ainakin valotunnistimelle on kolme asetusta.
SKODA

Subastar

Eli valot nolla-asennossa ajellessa (huomiovaloilla) mittarivalot sammuvat sitten, kun on riittävän hämärää ja tarvitaan ajovaloja. Ja valoautomatiikalla, mittarivalot palaa yhtäaikaa xenonien kanssa - logiikka selviää pikkuhiljaa.

En ole oikeastaan kiinnittänyt aikaisemmin koko mittarivaloihin huomiota, valot olleet käytännössä koko ajan nolla-asennossa ja jos mittarivalot ovat sammuneet, sitten kääntänyt valot päälle. Tänään oli sitten tuo auto-asento vissiin ensimmäisen kerran päällä. Oli kyllä niin hämärä iltapäivä, että olisin kaivannut mittarivaloja. Eli pitänee säätää herkemmäksi tai kääntää valot oikeasti päälle tarpeen mukaan.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

MTSI

joo olihan siellä Ambitionissakin sadetunnistin asetus valoihin ja päällä oli ja hyvin on toiminutkin kun sataa valot palaa.
Itse pidän tuon valokatkasian aina "auto" asennossa niin aika hyvin palelee valot sään ja ilman kirkkauden mukaan.
SKODA

gloter

Itse otin aikanaan Ocu II:een AUTO-kytkimen juuri siksi ettei paremman puoliskon tarvitse arpoa mista valot tulevat päälle ja muutenkin elämä olisi helpompaa (?). Nyt ärsyttää se että ajelen melko usein tunneleissa/ pitkät sillat jne. ja parkkihalleissa ja tulee näitä xenoneitten räpsymistä. Toki voisin laittaa ennen "pimeään paikkaan" menoa katkaisimen nolla-asentoon mutta silloin koko ominaisuus menisi hukkaan. Hyv'ä ominaisuus toki kyllä muuten.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: gloter - 12.08.13 - klo:08:38
Itse otin aikanaan Ocu II:een AUTO-kytkimen juuri siksi ettei paremman puoliskon tarvitse arpoa mista valot tulevat päälle ja muutenkin elämä olisi helpompaa (?). Nyt ärsyttää se että ajelen melko usein tunneleissa/ pitkät sillat jne. ja parkkihalleissa ja tulee näitä xenoneitten räpsymistä.

Ihan vilpittömästi ja uteliaana kysyn, miten sen pitäisi toimia ettei sinua ärsyttäisi.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 12.08.13 - klo:09:14
Ihan vilpittömästi ja uteliaana kysyn, miten sen pitäisi toimia ettei sinua ärsyttäisi.
Voisin kuvitella että auto asennossa pitäisi tuon reagointiajan olla vapaasti säädettävissä jotta kaikki olisivat tyytyväisiä tuon toimintaan.

V-O

Mää en tajua noista ja tästä valovouhotuksesta yhtään mitään  :-[.

Miksi yksinkertaisesta asiasta ollaan saatu jollain automerkillä näin vaikea asia. Minulla on semmonen auto, jossa ajovalot/takavalot syttyy kun auton käynnistän ja ajovalot/takavalot sammuu kun sammutan auton.

Ja tadaa, kaikki tuo tapahtuu automaattisesti mitään nappulaa tartte ruuvailla. Eikö tämä ole sitä autoilun mukavuutta ja jopa nykyaikaa? Eiks joskus 70-luvulla ollu semmosia autoja joissa noita valonappuloita piti ruuvailla?

Ja toisekseeen en ole joutunut henkilökohtaiseen konkurssiin sen vuoksi että auton valokulut olisivat olleet suuremmat kun koskaan aikasemmin. Edellisessä Xenon-autossa 4 vuotta ja 115 tkm, eikä yhtään xenonia tai ballastia tjsp possahtanu.

Hevonlörö

Kiitos Jyri kun avasit ajatusta  :)

Jep V-O, enemmän vaihtoehtoja ei kuitenkaan takaa juuri sitä mieleisintä.

Omaksi käytännöksi on valojen kanssa näköjään muodostunut että päivällä sään salliessa valot 0-asennossa. Huonommalla säällä lähivalot päällä ja yöksi sitten Auto-asentoon että kaukovaloavustin toimii.

Tuli tuossa ajettua vähän pitempää siivua, epävakaisessa säässä. Pidin lähivalot asennossa ettei tarvitse vekslata auringonpaisteiden ja sadekuurojen välillä.

Sokota09

Onko kenelläkään tullut vielä oikeita vikoja autoon? Yksi huolimattomuusvirhe kirjattu, kun kondenssivedet valuneet jalkatilaan, mutta onko mitään kunnon vikoja tullut esiin? Auto jättänyt tielle tms.?

Joku kuullut näin tapahtuneen?

jni

^Miksi sitä valokatkaisijaa ei voi pitää yksinkertsesti vain auto-asennossa? Valot syttyvät aina silloin, kun niitä tarvitaan. Mitä väliä on myöskään sillä, jos ne syttyvät hetkeksi autokatokseen ajaessa.

Kaikista hölmöintä on se, että vääntää nappulaa jatkuvasti eri olosuhteiden mukaan.  ::) No, jotkut tykkäävät siitäkin.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 12.08.13 - klo:10:57
Onko kenelläkään tullut vielä oikeita vikoja autoon? Yksi huolimattomuusvirhe kirjattu, kun kondenssivedet valuneet jalkatilaan, mutta onko mitään kunnon vikoja tullut esiin? Auto jättänyt tielle tms.?

Oikea vika  ;D  Ei ole jättänyt tielle, mutta ilmastointi tekee temppujaan. Aion avautua kun vikaa on selvitetty. Päivitys ei riittänyt, menee tarkempaan tutkiskeluun.

Sillä ekalla käynnillä muuten sanottiin etteivät automaattisesti lataa kaikkia päivityksiä jos ei asiakas valita viasta. Ajattelin hiljaa itsekseni että entäs jos en jotain juttua kuule autossa tai muuten pidä häiritsevänä, niin siellä se klonksuttelee vaihtoon asti  :)

Sen verran kiehtoo että aion kysyä tarkemmin kun varattu huoltoaika koittaa.

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Hevonlörö - 12.08.13 - klo:11:06
Oikea vika  ;D

Niin, ihan vaan sen takia, jotta joku voi tulla rääkymään VAG-konsernin autoja paskoiksi.

tet

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 11.08.13 - klo:19:58
Eli valot nolla-asennossa ajellessa (huomiovaloilla) mittarivalot sammuvat sitten, kun on riittävän hämärää ja tarvitaan ajovaloja. Ja valoautomatiikalla, mittarivalot palaa yhtäaikaa xenonien kanssa - logiikka selviää pikkuhiljaa.

Noinhan sitä on moni väittänyt näistä vanhemmistakin, mutta ainakaan II FL:ssä ei toimi noin. Asia tuli tutkittua perusteellisesti:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=16358.0

Voihan olla että III-koppaisessa tuo logiikka on muuttunut, mutta varmaan yhtä hyvin voi olla kyse samasta optisesta harhasta joka saa II-koppaisen omistajat luulemaan että mittarivalot sammuvat pimeässä vaikka ne eivät 0-asennossa koskaan edes pala.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Huppe

Onhan tuo vähän hassua että viisareissa palaa valot mutta mittarissa ei, kärjistettynä tälleen:

Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 12.08.13 - klo:10:57
Onko kenelläkään tullut vielä oikeita vikoja autoon? Yksi huolimattomuusvirhe kirjattu, kun kondenssivedet valuneet jalkatilaan, mutta onko mitään kunnon vikoja tullut esiin? Auto jättänyt tielle tms.?

Joku kuullut näin tapahtuneen?

Eikös jollain kytkin korkannut matkalla liikkeestä kotiin, en muista kyllä jättikö sekään varsinaisesti välille mutta rikki kuitenkin.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Sokota09

#168
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.08.13 - klo:12:28
Eikös jollain kytkin korkannut matkalla liikkeestä kotiin, en muista kyllä jättikö sekään varsinaisesti välille mutta rikki kuitenkin.

Joo, jotain feelua oli ollut, mutta tuokin vaikutti tehtaan huolimattomuusvirheeltä? Tässä vikaselvitys:
Lainaus käyttäjältä: juusokup - 19.07.13 - klo:16:58
Vika selvinny. Uus kytkinlevy,paineasetelma,painelaakeri toimii niinku pitää. Vanhassa kytkin asetelmassa suojarasvat päällä jonka takia ei vaihteet menny kunnolla päälle. Onneks on kokkolassa pätevä skodan merkkikorjaamo.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: V-O - 12.08.13 - klo:10:39
Ja toisekseeen en ole joutunut henkilökohtaiseen konkurssiin sen vuoksi että auton valokulut olisivat olleet suuremmat kun koskaan aikasemmin. Edellisessä Xenon-autossa 4 vuotta ja 115 tkm, eikä yhtään xenonia tai ballastia tjsp possahtanu.

Mutta ajovalojesi valoteho oli pudonnut merkittävästi tuon 115 tonnin aikana. Et sitä ehkä itse huomannut, kun autolla päivittäin ajelit.

Itse ajelen valot 0-asennossa (eli päiväajovalot ja takavalot päällä) sen takia, että valoteho pysyisi mahdollisimman hyvänä niitä tilanteista varten, kun ajovaloja oikeasti tarvitaan. Esimerkiksi tunneleissa ja parkkihalleissa päiväajovalot+takavalot on täysin riittävä yhdistelmä.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.08.13 - klo:12:28
Eikös jollain kytkin korkannut matkalla liikkeestä kotiin, en muista kyllä jättikö sekään varsinaisesti välille mutta rikki kuitenkin.

Kyl, C-Max:n kanssa aikoinaan meni niin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

tet

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 12.08.13 - klo:13:56
Itse ajelen valot 0-asennossa (eli päiväajovalot ja takavalot päällä) sen takia, että valoteho pysyisi mahdollisimman hyvänä niitä tilanteista varten, kun ajovaloja oikeasti tarvitaan. Esimerkiksi tunneleissa ja parkkihalleissa päiväajovalot+takavalot on täysin riittävä yhdistelmä.

Niin, mikähän se mahtaa olla se todellinen xenonien "kulumisnopeus" näillä päiväajovalollisilla autoilla? Jotain kilometrimääriä täällä on heitelty, mutta jos se tarkoittaa xenonit päällä ajettuja kilometrejä niin ainakin itselläni sen lukeman saa heti alkuunsa kertoa ainakin neljällä, koska tuskin yli 25% ajetuista kilometreistä on xenonit päällä. Voi olla paljon alhaisempikin tuo prosentti, vaikea nyt äkkiseltään "päissään" arvioida.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Enhancer

Jos tuota mittarivalo/viisarivalo/ajovalo -logiikkaa haluaa muuttaa, niin ainakin Audi A4 B8 pystyi ihan vcds:llä koodaamaan mitä palaa milloinkin. Eli esim. Auto-asentoon saa kyllä mittarivalot palamaan päivällä, ja vaikka xenon-valotkin jos niitä jostain syystä haluaa päivällä polttaa.

Tuosta en ole varma voiko aikaa, jolloin valot Auto-asennossa syttyvät esim. tunnelissa muuttaa, mutta olettaisin että voi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: tet - 12.08.13 - klo:15:42
Niin, mikähän se mahtaa olla se todellinen xenonien "kulumisnopeus" näillä päiväajovalollisilla autoilla? Jotain kilometrimääriä täällä on heitelty, mutta jos se tarkoittaa xenonit päällä ajettuja kilometrejä niin ainakin itselläni sen lukeman saa heti alkuunsa kertoa ainakin neljällä, koska tuskin yli 25% ajetuista kilometreistä on xenonit päällä.

Kulumista voi arvioida monella tapaa, mutta itse arvostan aina mittaamista.

08/2013 TM:ssä on B-Mersun 60 000km käyttötestin loppuraportti. Meseissähän ei ole ksenonvalojen kanssa enää 0-asentoa lainkaan, vaan ainostaan Auto- ja I-asennot. Ja parkit.

Testimesessä oli lähivalojen valoteho heikentynyt 60 000km ajossa 19% ja kaukovalojen 25%. Artikkelissa todetaan seuraavaa:

"Ksenonpolttimoiden teho oli selvästi heikentynyt. Tämä oli yllätys, koska valoautomatiikan ansiosta suuri osa ajomatkasta oli ajettu led-huomiovaloilla ja ksenoneita oli poltettu aiemmin totuttua vähemmän."

Homman tekee mielenkiintoiseksi se, että ennen valoautomatiikan yleistymistä, ksenonpolttimoiden tehot laskivat hiukan vähemmän 60 000km ajoilla, vaikka valot olivat päällä koko ajan. Tästä on aika helppo päätellä, että ei se ksenonpolttimoiden päällä oleminen niin hirmuisesti polttimon valotehoa syö, mutta jatkuva sytyttely on todella pahasta.

Onko 25% valotehon heikkeneminen 60tkm ajolla sitten huono juttu vai ei, jää jokaisen itse päätettäväksi. Osaa ei voisi vähempää kiinnostaa, kunhan jotkut taskulamput keulalla kiiluu ja toiset taas ovat sitä mieltä, että pimeällä tiellä on kiva ajaa tehokkailla ajovaloilla.

Toinen kiinnostava kysymys on käynnistysautomatiikan vaikutus polttimoiden elinikään. Liikennevaloissa huomaa helposti, että vastapäisten autojen ksenonpolttimot värähtelevät, kun käynnistysautomatiikka käynnistää auton. Tai jos ajat auton vaikka hämärään parkkikatokseen ja annat käynnistysautomatiikan sammuttaa ja käynnistää auton, huomaat kun seinässä näkyvä tasaisen valoalue värähtelee käynnistyksen yhteydessä. Polttimoille tuleva jännite siis vaihtelee, kun auto käynnistyy. Vähemmän kuin normaalissa käynnistyksessä, mutta kuitenkin sen verran, että sen huomaan. Onko tämä polttimoille hyvästä vai pahasta? Luultavasti se ei ainakaan pidennä polttimoiden elinikää.

Sen verran on itsekin tehtävä myönnytystä, että itsekin pitäisin valot automatiikalla, jos takavaloja ei saa palamaan päiväajovaloilla.

Subastar

Lainaus käyttäjältä: eop9okfpo5wppor - 12.08.13 - klo:16:48
Tästä on aika helppo päätellä, että ei se ksenonpolttimoiden päällä oleminen niin hirmuisesti polttimon valotehoa syö, mutta jatkuva sytyttely on todella pahasta.

Jutelkaapa taksikuskien kanssa kuinka paljon takseihin vaihdellaan xenonpolttomoita, jatkuva starttailu = valojen syttyminen kuluttaa polttimoita paljon nopeammin kuin jatkuva päälläolo. Sen takia pidän itse valoja Ocussa nolla-asennossa ja jatkossa lähivaloilla, silloin syttymisiä tulee 1 kerta / startti. Ja tietysti pimeään aikaan voi käyttää auto-asentoa. Mutta tähän aikaan vuodesta automaattiasento menee näköjään räpsyttelyksi.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

prinne

Tänään kauppareissulle lähtiessä oli sateista ja hämärää niin kytkin valot auto-asentoon. Oikean puolen xenon välkytteli hetken ja sammui. Mittaristton tuli joku herja valosta ja keltainen kolmio jäi palamaan. Sammutin valot ja uudestaan päälle, nyt syttyi normisti. Keltainen kolmio paloi silti.

Kaupasta lähtiessä en nähnyt vilkutteliko, mutta herjaa ei tullut, eikä kolmiokaan enää palanut. Kotipihassa tarkistin niin xenon paloi normisti.

Pitää tarkkailla....

Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Huppe

Saikos noi valot kytkettyä siten että "aina päällä" (xenonit + takavalot) jos asetus on AUTO?
Ei jaksais käpistellä noiden kanssa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 12.08.13 - klo:21:24
Saikos noi valot kytkettyä siten että "aina päällä" (xenonit + takavalot) jos asetus on AUTO?
Ei jaksais käpistellä noiden kanssa.
Saa. Testerillä / VCDS:llä päälle asetus, että lähivaloja käytetään DRL:nä.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

tet

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 12.08.13 - klo:21:24
Saikos noi valot kytkettyä siten että "aina päällä" (xenonit + takavalot) jos asetus on AUTO?
Ei jaksais käpistellä noiden kanssa.

Ööö, miksi tuota tarvitsisi koodata? Eikös saman asian aja kun kääntää sen nappulan sinne lähivaloasentoon ja antaa olla siellä? Vai jääkös ne silloin päälle jos lähtee autosta ja lukitsee ovat, eipä ole tullut testattua.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

BMF

Lainaus käyttäjältä: tet - 13.08.13 - klo:12:32
Ööö, miksi tuota tarvitsisi koodata? Eikös saman asian aja kun kääntää sen nappulan sinne lähivaloasentoon ja antaa olla siellä? Vai jääkös ne silloin päälle jos lähtee autosta ja lukitsee ovat, eipä ole tullut testattua.

Ainakin taitaa "pimputella" kun aukoo ovet...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy