Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

prinne

LainaaKuskin ovessa se ikkunan alapuolella oleva musta osa, "ikkunalauta", narisee keskeltä. Juuri siitä kohtaa missä kyynärpää on, pitänee opetella toinen paikka kädelle.

Lainaus käyttäjältä: Ouzi - 21.07.13 - klo:19:41
Huomasin myös tuon kahdessa eri koeajo yksilössä

Yrittämällä yritin saada narisemaan, ei narissu :|
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Subastar

Ei minullakaan narise oikeanpuoleisessa ovessa.

Kokeilin tänään vetokoukkua. Peräkärryssä 7-napainen johto ja tehdasasenteisessa koukussa 13-napainen pistoke. Hain kaupasta ryöstöhintaisen (19 â,¬) välikappaleen, ja totesin että peräkärryssä ei toimi vasemmanpuoleiset valot. Pikatesti toisella autolla ilman välikappaletta, kärryn valot toimivat moitteetta. Oletus on, että joko välikappale on susi tai koukun pistoke ei pelitä. Onko nuo adapterit yleensäkään toimivia?
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

Skoda Octavia 1.2T

2010 malliseen Octaviaan tuli adapteri mukana. Pieni valkoinen pahvilaatikko välipohjan alla.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Letangi

Lb mallissa oikkuilee takaluukku.. Ei aina mene kiinni vaan joutuu omasta mielestäni käyttämään ylimääräistä voimaa. Octavia 2 :ssa meni kevyemmin kiinni.

tet

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 22.07.13 - klo:22:04
Ei minullakaan narise oikeanpuoleisessa ovessa.

Kokeilin tänään vetokoukkua. Peräkärryssä 7-napainen johto ja tehdasasenteisessa koukussa 13-napainen pistoke. Hain kaupasta ryöstöhintaisen (19 â,¬) välikappaleen, ja totesin että peräkärryssä ei toimi vasemmanpuoleiset valot. Pikatesti toisella autolla ilman välikappaletta, kärryn valot toimivat moitteetta. Oletus on, että joko välikappale on susi tai koukun pistoke ei pelitä. Onko nuo adapterit yleensäkään toimivia?

Minulla tuli Scoutissa adapteri mukana, se on ihan tehdaskoukkuun tehty peli joka istuu tosi hyvin paikalleen. Nuo peräkärrypistokkeethan ovat ihan legendaarisen surkea keksintö. Eihän ne koskaan mene kunnolla kiinni aluksi, aina saa repiä irti ja hampaat irvessä niivitellä jotta kaikille pinneille kontakti syntyy. Voisiko olla ettet vaan tarpeeksi montaa kertaa irrottanut ja kiinnittänyt pistoketta uudestaan? ;D
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 22.07.13 - klo:22:04
Kokeilin tänään vetokoukkua. Peräkärryssä 7-napainen johto ja tehdasasenteisessa koukussa 13-napainen pistoke. Hain kaupasta ryöstöhintaisen (19 â,¬) välikappaleen, ja totesin että peräkärryssä ei toimi vasemmanpuoleiset valot. Pikatesti toisella autolla ilman välikappaletta, kärryn valot toimivat moitteetta. Oletus on, että joko välikappale on susi tai koukun pistoke ei pelitä. Onko nuo adapterit yleensäkään toimivia?
Lauantaina tuli temuttua äidin Superbin tehdaskoukun pistokkeen kanssa. Hetki piti ihmetellä adapterin kiinnitystä auton pistorasiaan ennen kuin tajusin että lukitusrinkula pitää pyöräyttää kiinni jotta adapteri istuu kunnolla paikoilleen.  :-[ Eihän tässä olisi kyse samasta ongelmasta?
Kyseessä oli minulle ensimmäinen kohtaaminen 13-napaisen pistokkeen kanssa.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Subastar

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 22.07.13 - klo:23:10
Lb mallissa oikkuilee takaluukku.. Ei aina mene kiinni vaan joutuu omasta mielestäni käyttämään ylimääräistä voimaa.
Olen huomannut saman, aika monta kertaa saanut palata kuskin paikalta takaisin, kun on huomannut että kontti on auki, vaikka luulin sen kunnolla sulkeneeni. Tämä siis sisäpuolen vetolirpakkeesta vetämällä. Nyt oppinut painamaan kantta päältä sulkiessa. Uutuuden jäykkä, kyllä kai se siitä löystyy.

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 23.07.13 - klo:11:19
Hetki piti ihmetellä adapterin kiinnitystä auton pistorasiaan ennen kuin tajusin että lukitusrinkula pitää pyöräyttää kiinni jotta adapteri istuu kunnolla paikoilleen.  :-[ Eihän tässä olisi kyse samasta ongelmasta?
Kyseessä oli minulle ensimmäinen kohtaaminen 13-napaisen pistokkeen kanssa.

Minulle myös eka tutustuminen 13-napaiseen. Meni hetki tajuta se kiertoliike. Täytyy vielä pyöritellä sitä uudelleen ja mitata mittarilla miten se adapteri toimii. Joku tai jotkut pinnit ei toimi, koska koko vasen puoli kärrystä oli pimeä.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

prinne

Kyllä 13->7 adapteri löytyy vararengaskotelosta.

Jos olisi saanut niin olisin ottanut kiinteän koukun. Ei tuo irroitettava kyllä mikään näppärä käyttää ole. Suojien ja avaimien kanssa kikkailua, ihan turhaa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: prinne - 23.07.13 - klo:13:04
Jos olisi saanut niin olisin ottanut kiinteän koukun. Ei tuo irroitettava kyllä mikään näppärä käyttää ole. Suojien ja avaimien kanssa kikkailua, ihan turhaa.
Mulle oli myös tuo Skodan tehdaskoukku melkoinen pettymys.  :-\ Uudessa Ocussa ilmeisesti samanlainen koukku kuin entisessäkin..? Jos tässä nyt eistyy uuden Ocun tilaamaan, niin joutuu varmaan ottamaan ilman koukkua ja laittamaan sen jälkeenpäin.
Uuden Passatin (ainakin Alltrackin) tehdaskoukkua voisi jo luonnehtia näppäräksi käyttää. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

prinne

Lainaus käyttäjältä: jrinnes - 23.07.13 - klo:13:39
Mulle oli myös tuo Skodan tehdaskoukku melkoinen pettymys.  :-\ Uudessa Ocussa ilmeisesti samanlainen koukku kuin entisessäkin..? Jos tässä nyt eistyy uuden Ocun tilaamaan, niin joutuu varmaan ottamaan ilman koukkua ja laittamaan sen jälkeenpäin.
Uuden Passatin (ainakin Alltrackin) tehdaskoukkua voisi jo luonnehtia näppäräksi käyttää. :)

Edellisessä Ocussa ei ollut alunperin koukkua, asensin itse kiinteän mallin. Se oli näppärä käyttää :)

Sitä en osaa sanoa millainen OcuII tai Passatin tehdaskoukku on OcuIII verrattuna. Ensin kaivetaan itse koukku takaluukun syövereistä (toivottavasti ei takatila täynnä tavaraa) , suojamuovi koukun kolosta pois ( ja toivoa että se ei mene hukkaan), koukun lukitus auki (tähänkin tarvittiin avainta?), koukku koloonsa. Pistoke esiin puskurin takaa, adapterin asennus. Ja jo tässä vaiheessa voidaan laittaa kärry kiinni. Kiinteän koukun tapauksessa olen jo kaukana tässä vaiheessa :)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Huppe

Mulla on nykyautossa irrotettava koukku ja se on aina paikoillaan. Nuo 13-napaiset adapterihässäkät on aivan kammottavia käyttää. Niitä taitaa olla vain saksalaisperäisissä autoissa?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: prinne - 23.07.13 - klo:13:46
Edellisessä Ocussa ei ollut alunperin koukkua, asensin itse kiinteän mallin. Se oli näppärä käyttää :)

Sitä en osaa sanoa millainen OcuII tai Passatin tehdaskoukku on OcuIII verrattuna. Ensin kaivetaan itse koukku takaluukun syövereistä (toivottavasti ei takatila täynnä tavaraa) , suojamuovi koukun kolosta pois ( ja toivoa että se ei mene hukkaan), koukun lukitus auki (tähänkin tarvittiin avainta?), koukku koloonsa. Pistoke esiin puskurin takaa, adapterin asennus. Ja jo tässä vaiheessa voidaan laittaa kärry kiinni. Kiinteän koukun tapauksessa olen jo kaukana tässä vaiheessa :)
Samanlainenhan tuo tuntuu olevan kuin tuon Superbin koukku ja käsittääkseni Ocu II koukku on myös samanlainen. Passatissa otetaan puskurista luukku pois, painetaan kontista nappia, jolloin koukku ponnahtaa näkyviin ja lopuksi nykäistään koukkua ylöspäin, jolloin se lukittuu oikeaan asentoonsa. Pistorasia on kiinni koukun varressa, joten sekin tulee näkyviin ilman sen ihmeempää kaivelemista. Koukun piiloon laitto on ihan yhtä helppoa. :) Tuollaisesta koukusta minäkin olisin valmis maksamaan yhtä paljon kuin mitä tuo uuden Ocun tehdatehdaskoukku nyt maksaa. :)
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

TLPH

Lainaus käyttäjältä: Letangi - 22.07.13 - klo:23:10
Lb mallissa oikkuilee takaluukku.. Ei aina mene kiinni vaan joutuu omasta mielestäni käyttämään ylimääräistä voimaa. Octavia 2 :ssa meni kevyemmin kiinni.

Minulla menee myös LB Ocun takaluukku vasta voimalla lukkoon,mutta jos avaa jonkun oven menee jo 15 cm pudotuksesta lukkoon.
Olisiko auton ilmanpoistoaukoissa jotain häikkää?

Patomursu

jos omaa kärryä vedätte niin olisiko fiksu liike vaihtaa vanhan pistokkeen tilalle uusi 13 napainen?  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Subastar

Lainaus käyttäjältä: prinne - 23.07.13 - klo:13:04
Kyllä 13->7 adapteri löytyy vararengaskotelosta.

Prinne, vahvistatko, että sinulla oli adapteri auton mukana? Kävin juuri tarkistamassa oman auton - koukun, vararenkaan ja tunkin yms. normisetin lisäksi ei siellä ei ole adapteria.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

prinne

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 23.07.13 - klo:21:40
Prinne, vahvistatko, että sinulla oli adapteri auton mukana? Kävin juuri tarkistamassa oman auton - koukun, vararenkaan ja tunkin yms. normisetin lisäksi ei siellä ei ole adapteria.

Oli mukana.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Subastar

Kiitos. Täytyy kysyä myyjältä ja maahantuojalta asiasta.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

costner82b

Lainaus käyttäjältä: prinne - 23.07.13 - klo:13:46
Edellisessä Ocussa ei ollut alunperin koukkua, asensin itse kiinteän mallin. Se oli näppärä käyttää :)

Sitä en osaa sanoa millainen OcuII tai Passatin tehdaskoukku on OcuIII verrattuna. Ensin kaivetaan itse koukku takaluukun syövereistä (toivottavasti ei takatila täynnä tavaraa) , suojamuovi koukun kolosta pois ( ja toivoa että se ei mene hukkaan), koukun lukitus auki (tähänkin tarvittiin avainta?), koukku koloonsa. Pistoke esiin puskurin takaa, adapterin asennus. Ja jo tässä vaiheessa voidaan laittaa kärry kiinni. Kiinteän koukun tapauksessa olen jo kaukana tässä vaiheessa :)
Kyl siitä irrotettavastakin koukusta saa kiinteän kun annat olla tarpeeks monta vuotta paikallaan. :p
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

prinne

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 26.07.13 - klo:00:36
Kyl siitä irrotettavastakin koukusta saa kiinteän kun annat olla tarpeeks monta vuotta paikallaan. :p

Näin siinä varmaan käykin, nimimerkillä muutaman viikon koukku ollut jo kiinni. Lisätään tämäkin turhuus omaan listaan :)

- Miksi mittarivalot sammuu kun tulee pimeää
- Miksi vakkarissa on on/off kytkin. Miksi se pitää pystyä sammuttamaan. Esim. Audissa ns. aina päällä.
- Vakkariin asetetun nopeuden näyttö km-määrän tilalla. Eiköhän sen asetetun nopeuden näe nopeusmittarista. Ed. nopeuden tiedon hyöty minulle lähellä nollaa.
- Miksi koukun pitää olla irroitettava. Ulkonäköseikka varmaankin ainoa syy. Itseä se ei haittaa...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

repomies

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.13 - klo:07:51Miksi koukun pitää olla irroitettava. Ulkonäköseikka varmaankin ainoa syy. Itseä se ei haittaa...

Kysypä vakuutusyhtiöltä kumpi on parempi, töpsäyttää perään koukulliseen vai koukuttomaan autoon.

enkero

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.13 - klo:07:51
- Miksi mittarivalot sammuu kun tulee pimeää
- Miksi vakkarissa on on/off kytkin. Miksi se pitää pystyä sammuttamaan. Esim. Audissa ns. aina päällä.
- Vakkariin asetetun nopeuden näyttö km-määrän tilalla. Eiköhän sen asetetun nopeuden näe nopeusmittarista. Ed. nopeuden tiedon hyöty minulle lähellä nollaa.

- Itsellä ainakin hämärtyessä mittarivalot syttyi. Tai siis omassa autossa.  Ohjekirjaan tutustuen, jos häiritsee?
- Jotta sen saa pois päältä? Esim. Audissa erillisen vakkariviiksen uloin asento on off, joten ei se(kään) ole aina päällä.
- Näyttää asetuksen, ei nopeutta. Skodan vakkari ei jarruta, kuten esim. joissakin Audeissa.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Karvis

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.13 - klo:07:51
- Miksi mittarivalot sammuu kun tulee pimeää

Koska sulla on valokatkaisin 0-asennossa?
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Huppe

Lainaus käyttäjältä: enkero - 26.07.13 - klo:08:21
- Näyttää asetuksen, ei nopeutta. Skodan vakkari ei jarruta, kuten esim. joissakin Audeissa.
Minusta tuo on just parasta että asetettu nopeus näkyy kiinteästi ja digitaalisesti. Alamäissä ja ylämäissä voi sitten tiirailla mittarista, jos ei jarrutustoimintoa ole. Itsellä meni hermot tuohon jarrutustoimintoon ja varmasti myös takana-ajavilla kun Bemari jarrutteli joka saatanan alamäessä ja perävalot alkoivat vilkkumaan kuin joulukuusi.
Lisäksi digitaalisen näytön avulla ja GPS:llä tarkistetun nopeuden avulla on helppo pistää matkanopeus aina mahdollisimman kovaksi, välttäen kuitenkin päiväsakot. ;)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

tet

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.13 - klo:07:51
- Miksi mittarivalot sammuu kun tulee pimeää

Ainakaan II FL:ssä ne eivät sammu, koska ne eivät pala alun perinkään. Päiväajovaloilla ajaessa mittarivalot ovat pimeät, mutta viisareiden valaistus toimii valoisuuden mukaan eli pimeässä kirkastuvat. Tästä tulee sellainen optinen harha että mittarivalot muka sammuisivat, jos tulee äkkiä joku pimeä tunneli tms. ja viisarit kirkastuvat. Oikeasti ne mittarien numerot himmenevät vaan siksi ettei ulkoinen valo niitä enää valaise. Eiköhän tuon viisarien kirkastamisen tarkoitus ole kiinnittää kuskin huomio siihen että kannattaisi laittaa valot päälle.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

prinne

No tuosta mittarivalo asiasta tässä jo jossain väännettiin. Tuskin juurikaan tilannetta muuttaa vääntää uudestaan. Valot ovat tosiaan 0-asennossa kun on kirkaskeli, enkä aio niitä lyhyehkö tunnelia varten laittamaan päälle. AUTO-asento taasen kytkee xenonit turhaan päälle muissa tilanteissa, vaikka katokseen ajettaessa. Olen ainakin siinä käsityksessä että xenonit kuluvat käynnityksistä enemmän. Jäisivät mittarivalot palamaan himmeänä, mutta ei sammuisi, niin olisi tyytyväinen.

Enemmän periaatteellinen kysymys. Kyllähän nyt lyhyehkön tunnelin pärjään ilman mittarivalojakin. Mietin vaan insinöörimäisestä näkökulmasta. Saan speksin käteen : "kun tulee ulkona pimeää, sammuta valot" WTF

No eipä ole eka kerta kun esitän erikoisia mielipiteitä. Nimimerkillä "Säteilylämmitin on ihan fiksu keksintö"  ;D  ( ja ei sitten lähdetä säteilylämmitin keskusteluun :) )

Jatketaan jostain oikeista vioista ja murheista


Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Newman

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.07.13 - klo:12:08
Enemmän periaatteellinen kysymys. Kyllähän nyt lyhyehkön tunnelin pärjään ilman mittarivalojakin. Mietin vaan insinöörimäisestä näkökulmasta. Saan speksin käteen : "kun tulee ulkona pimeää, sammuta valot" WTF
Onhan siinä nyt nopeastikin ajateltuna se ns. "järki", että se ikään kuin huomauttaa asiasta ja lähes pakottaa kytkemään valot päälle (jos ne siis ovat 0-asennossa). Mikäpäs sen tehokkaampi keino kun pimentää koko mittaristo.

Ocu

Jos pitää valoja aina AUTO asennossa, toimiiko se niin että päivällä mennään ledeillä ja osaa itse sytyttää xenonit hämärn tullen, ja valot sammuvat kun auto saamutetaan. Ja mittärivalot palavat tarvittaessa=kun xenonitkin palavat.
Ja jos toimii näin, miksi katkaisijaan tarvisi edes koskea?
Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Dirti

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 26.07.13 - klo:12:59
Jos pitää valoja aina AUTO asennossa, toimiiko se niin että päivällä mennään ledeillä ja osaa itse sytyttää xenonit hämärn tullen, ja valot sammuvat kun auto saamutetaan. Ja mittärivalot palavat tarvittaessa=kun xenonitkin palavat.
Ja jos toimii näin, miksi katkaisijaan tarvisi edes koskea?

Juuri näin automatiikka toimii....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

prinne

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 26.07.13 - klo:12:59
Jos pitää valoja aina AUTO asennossa, toimiiko se niin että päivällä mennään ledeillä ja osaa itse sytyttää xenonit hämärn tullen, ja valot sammuvat kun auto saamutetaan. Ja mittärivalot palavat tarvittaessa=kun xenonitkin palavat.
Ja jos toimii näin, miksi katkaisijaan tarvisi edes koskea?

Nimenomaan, pidin valoja AUTO asennossa siihen asti kun ekan kerran ajoin kotiin tullessa auton katokseen. Xenonit syttyi ja sammutin auton heti perään. Mielestäni täysin turhaa xenonien sytyttelyä. Kaiketi edelleen on niin että xenonit kuluvat sytyttelystä, eli ajattelin säästellä 100â,¬ polttimoita näin. Lieko sitten ihan turhaa nipottamista.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 26.07.13 - klo:12:59
Jos pitää valoja aina AUTO asennossa, toimiiko se niin että päivällä mennään ledeillä ja osaa itse sytyttää xenonit hämärn tullen, ja valot sammuvat kun auto saamutetaan.

Kuten jo todettu, kyllä. Valikoissahan on mahdollisuus valita kolmesta eri herkkyydestä miten reagoi. Ja tämäkään ei ratkaise prinnen "ongelmaa" koska se on kone  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy