Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - MarkoL

#1
En tiedä tarvikekapseleista, mutta minulta saa ilmaiseksi alkuperäiset. Ei ole enää Passattia, mutta ehjät kapselit jäi talliin :)

Jos kiinnostaa niin laita vaikka YV. Kapselit Lappeenrannassa ja lähetys onnistuu.
#2
Jultsu on harvinaisen oikeassa. 80-luvun autoon koneen vaihto erityyppiseen oli ihan pikkusen pienitöisempi operaatio. Mutta oliko se silloinkaan järkevää............
#3
Passat 3C (05–10) / Vs: Jarruongelmia
03.03.21 - klo:20:31
Entisenä Passatin omistajana tutun kuuloinen vaiva. Minulla vuoti käsijarrumoottorin akseli. Useamman ilmauksen perusteella vika oli paikallistunut oikealle taakse ja loppujen lopuksi sen pyörän käsijarru lopetti toiminnan. Ja käsijarru jäi tietenkin päälle.  :P Pelastin vaimon ja auton Prisman parkkipaikalta, pyörä pois, käsijarrumoottori irti ja sieltä tulikin sitten nestettä kotelon täydeltä. Vika löytyi.
#4
Joo, tuo oli se hintaluokka kun itsekin sellaisen hankin reilu vuosi sitten. Oli siis todella käsittämättömän kallis tuo merkkari, ylitöitä piti tehdä viikkotolkulla että sai rahat kasaan ............. ;D
#5
PR-koodeista huoltokirjasta tai tavaratilan pohjasta selviää onko autossa alkuperäinen hälytin. Daatta kirjoitti, että B-pilarissa on nappi josta sisätutkan saa pois päältä: omassa Ocussa ei ole vaikka hälytin onkin.

Sinulla hälytin toimii ihan oikein jos se pärähtää kun ovet avaa manuaalisesti ennen kuin kaukosäätimellä on hälytys kytketty pois päältä. Niin sen kuuluu toimia.

Vaikuttaa kovasti siltä, että etuovien lukkomoduleissa tai johdoissa on jotain häikkää. Tuskin molemmat etuovien lukot hajalla on. Mahdollista toki.
#6
RS tuli Octavia-mallistoon faceliftin yhteydessä -01.

Pinnan alla on varmaan joitain vivahde-eroja, mutta ainakaan itse en ole huomannut eroja vuosimallien -01 ja -03. Mielestäni kaikissa on vakkari, ilmastointi (manuaali tai automaatti) ja puolinahkasisustus. Tai ainakin niissä joihin olen itse törmännyt. II-kopan RS-Ocussa on sitten nahka/alcantara ja kokonahkapenkkejä.
#7
Aloittajalla on niin hirmuinen määrä kysymyksiä etten oikein edes jaksanut lukea kaikkia niitä läpi. Mutta se on minun laiskuuttani, myönnetään. Hyviä kysymyksiä sinänsä.

Joku kuitenkin jo totesi, että tässä puhutaan vanhoista, yli 15v vanhoista autoista, joten tarkkoja vastauksia on mahdoton antaa. Eri yksilöt ovat eri tavalla pidettyjä, huollettuja, ajettuja ja ihan mitä vaan eri tavalla. Kun puhutaan tämän ikäisistä autoista, yksin ajomäärä ei anna kovinkaan hyvää vastausta kysymykselle "Mihin pitää varautua?". Oma vanhempi Octaviani oli 94tkm ajettu kun ostin sen, mutta pientä remonttia piti heti kättelyssä tehdä. Uskoisin, että jumittavat jarrut olivat osittain seurausta ajamattomuudesta. Lisäilmapumppu temppuilee, mutta ei vaikuta käyttöön. Katsastusmies vihjaisi kesällä, että etujarruletkut kannattaa vaihtaa, iän tuomaa se ainakin.

Tällä hetkellä mittarissa on 111tkm. Mitään isompaa remonttia en ole joutunut tekemään vaan eipä noilla kilometreillä minkään pitäisi hajotakaan. Kone kyllä kestää jos sitä ei kuivana ajele ja voimansiirto kestää normaalin käytön. Virittelyyn jos rupeaa niin mikäänhän ei enää ole varmaa.

Kaikkiaan RS on melko tavallinen auto, siinä on vaan vähän tehokkaampi mylly kuin normi-Octaviassa.
#8
Tämän kysymyksen esitit jo toisessa ketjussa, mutta vastaanpa uudelleen kahden I-koppaisen RS:n kokemuksella: ihan luotettava peli on.

RS ei ole sen luotettavampi tai epäluotettavampi kuin mikään muukaan saman ikäinen Octavia. Ikä ja ajokilometrit toki vaikuttavat ja kaikkihan nämä ovat yksilöitä. Jos tarkoitat kysymyksellä miten moottorit kestävät, niin oman kokemuksen mukaan hyvin. Eka joka minulla oli, oli ajettu 260 tkm ennen kuin poistui muonavahvuudesta kolarin myötä. Kaikki toimi niin kuin piti, ei syönyt öljyä eikä jäähdytysnestettä ja kulki kuin eläin, kiitos MTM-virityksen.

Tämä nykyinen joka minulla on kesäautona, on vain 111 tkm ajettu joten eipä siinä juurikaan mitään ole ollut.

Ainoa sama ongelma joka näissä on ollut, on takajarrusatulat. Eli käsijarru jumitttuu. Molempiin olen joutunut takasatulat vaihtamaan. Onnneksi ovat edulliset. Tässä nykyisessä ainakin jumiutumiseen on vaikuttanut huono huolto eli jarrunesteitä ei ollut vaihdettu valovuosiin. Kun takajarru käy kuumana, niin vaarana on että pyöränlaakerista kiehuu rasvat pois ja se on sitten entinen. Kokeiltu sekin ja edullinen osa on laakerikin.

Miellyttävä auto ajaa, kone vetää tyhjäkäynnistä alkaen. Kun alla on vakiokumit (205/55 16) niin melutasokin on kohtuullinen. Tekisi mieli hankkia tämmöinen toiseksi käyttöautoksi, mutta eipä ole tarvista ;(
#9
On luotettava. Voin vastata kahden I-koppaisen kokemuksella.
#10
ZNX M10. Koleilin omasta autosta.
#11
Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 19.08.20 - klo:21:29
Pikemmin kysy - onko yhteenkään autoon hihnaa myös epäonnistuneesti vaihdettu?
On.
#12
Octavia / Vs: RS helmalevikkeiden irrotus
15.08.20 - klo:23:20
Siis mitkä levikkeet? Ei minun RS:ssä semmosia ole.
#13
Omassa Ocussa tiiviste oli ehjä ja tiukasti kaasuläppäkotelossa kiinni, joten en sitä edes vaihtanut vaikka uusi oli varattu.
#14
Nappaa kaasuläppäkotelo irti niin tulee tilaa. Itse vaihdoin Octaviaan termostaatin joka tarkoittaa laturin irroitusta ja ensimmäinen toimenpide oli irrottaa se kaasuläppäkotelo.
#15
VCDS (VAGCOM) / Vs: VCDS ei toimi
06.07.20 - klo:19:25
Testailin USB-portteja hiirellä, muistitikulla ja viivakoodinlukijalla. Hiiri on niin yksinkertainen kapine, että se toimii kyllä. Tikku ja viivakoodinlukija aiheuttavat välittömästi vikailmoituksen "USB-laite vikatilassa". Ja molemmissa porteissa. On siis mahdollisuus että VCDS-piuha onkin ehjä. Pitänee lähteä läppärikauppaan.
#16
VCDS (VAGCOM) / Vs: VCDS ei toimi
05.07.20 - klo:12:33
Kokeilin muutkin portit, ei auttanut.
#17
VCDS (VAGCOM) / VCDS ei toimi
05.07.20 - klo:11:41
Yritin liittää VCDS:n Octavia -11, olisin nollannut hultoilmaisimen. Ei löydä autoa. Kokeilin vanhempaan Ocuun, sama juttu. Tulee ilmoitus "Interface not found". Windows ilmoittaa että USB-laite on vikatilassa. Mikä vialla, onko kaapeli rikki?

Viimeisin päivitys tehty kesäkuussa ja silloin yhdistin ja testasin toimivuuden -01 Octavian kanssa. Kaikki oli ok, sammutin moottorin vikavalon katsastukseen.

Edit: alkuperäinen kaapeli kyseessä, ei kiinankopio.
#18
I-kopan Octaviassa on "vanhan-mallinen" kytkettävä kompressori. 2010-vuotinen on II-koppainen ja siinä on muuttuvatilavuuksinen kompura joka pyörii koko ajan.
#19
Sama täällä, flekti pyörii.
#20
Omassa RS-ocussa sama tilanne. Kompressori kyllä pyörii (tarkistettu), ainetta on mutta kylmää ei tule. Minulla alkutilanne se, että otin auton talven seisonnasta liikenteeseen, ei tule kylmää ja oletin automaattisesti että aineet karanneet. Ainetta kuitenkin oli ihan riittävästi, taisi olla 680 g kun ohjearvo on 750+50g. Kun kompura lähtee käyntiin, niin ihan hivenen putki kylmenee, mutta sekin loppuu hetken kuluttua. Tuntuu jotenkin siltä että kompura kyllä toimii ja järjestelmässä on tukos. Kuivain voi rikkoutua ja levittää siellä olevia "ryynejä" paisuntaventtiiliin. Tilaanpa uuden kuivarin, paisuntaventtiilin ja tiivisteet. Katsotaan lähteekö toimimaan niillä vai onko kompura kuitenkin viallinen.
#21
Lienee joku alipaineletku joka vuotaa. Jarrupoljin menee kovaksi kun jarrutehostimelta puuttuu tehostuksen tekevä alipaine.
#22
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 27.03.20 - klo:18:54
Pääsääntöisesti kaikki vehkeet, mistä oon kurkkinut putken päätä, on olleet puhtaita. Niin raskaassa kalustossa, kuin henkilöautoissa, jos dpf paikallansa. Nokea siellä ei pitäisi olla kun sen pitäisi olla siellä pöntössä tuhkana.
Olen tehnyt saman havainnon. Raskaassa kalustossa putli on sisältä puhdas ja ulkoa likainen.
#23
Passat 3C (05–10) / Vs: 3C apurunko
22.03.20 - klo:16:55
Hommasin jostain romuttamolta, en nyt muista mistä. Ainakin näitä etuvetoiseen käypiä löytyi hyvin ja hinta oli 150,. Ei paha.

En ruvennut itse vaihtamaan, ei silloin antanut terveys periksi. Merkkiliike vaihtoi ja oli ainoa paikka joka kertoi hinnan etukäteen. Pärnästen korjaamot epäili että ”puolen päivän homma tai jotain semmosta”. Vaihto maksoi tarvikkeineen (pultit jne) luokkaa 300,.
#24
Passat 3C (05–10) / Vs: 3C apurunko
21.03.20 - klo:21:05
Juu en tiedä onko nelikolle omansa, mutta itse olen vaihtanut vastaavan kamppeen etuvetoiseen kun tukivarren etuhelan kierre tuli pultin mukana ulos. Kannattaa katsoa olisiko vanhassa numero näkyvillä tai sitten http://www.oemepc.com/ tuolta vertailemaan osanumeroita.

Ja pultit on sitten kertakäyttöistä tavaraa
#25
En vaihtanut renkaita, otin liikenteeseen kesäauton jossa kesärenkaat alla  ;)
#26
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori
16.03.20 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: Nikken Polo - 16.03.20 - klo:04:25
Mikä siinä 2.0 on vikana?
Vaikea sanoa, kaipa se tapansa näyttää. Itse ostin nimenomaan RS-Octavian tuon koneen takia. Halusin bensakoneen vähien kilometrien takia, mutta nuo pikkukoneet ei oikein kiinnosta eikä niiden huono maine ainakaan kiinnostavuutta lisää. Itse en ole paljoakaan pahaa kuullut tästä 2-litraisesta. Muutamilla tutuilla on ja on ollut näitä 2- ja 3- koppaisissa. Mutta katsellaan nyt milloin tuo räjähtää :)
#27
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori
15.03.20 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: Antore - 15.03.20 - klo:21:06
Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle tiedoksi, että tämä oli huonoa huumoria  :D
Kai sitä jokainen saa omaansa kehua :) ja on tuo vanha 1,8T kyllä luotettavampi mutta tämä nyt ihan OT
#28
Volkswagen / Vs: Luotettavin TSI-moottori
15.03.20 - klo:20:51
2.0
#29
Ostin tommosen Lappeenrannasta Eeperistä vuosi sitten, maksoi muistaakseni 60, ja oli hyllyssä.
#30
Lainaus käyttäjältä: Zego - 28.10.19 - klo:19:09
Bensapäästöt haisee nykyään, ei diesel. MyDiesel ei edes tuoksu.
Totta. Euro6-dieselin putkesta ei tule kuin lämpöä, ei nokea ei hajua. Putki on sisältä ihan puhdas.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy