Kirjoittaja Aihe: Moniurahihnan ja kiristimen vaihto 1.8t AUM  (Luettu 301 kertaa)

Poissa mice82

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Moniurahihnan ja kiristimen vaihto 1.8t AUM
« : 01.08.20 - klo:16:43 »
Terve vain kaikille!

Elikkä tuli ostettua tuollainen 4-korinen gti golffi harrastus ja osittain käyttöautoksikin. Moniurahihna/kiristin pitää ääntä matalilla kierroksilla kun kaasua painaa ja ajattelin tuon hihnan ja kiristimen vaihtaa. Tänään sitten tuossa aloin katselemaan että mistähän välistä tuohon pääsisi käsiksi. Ensin moottorin muovit pois jonka jälkeen hetken ihmettelyä ja meinasin että jospa tuon pissapojan säiliön tuosta tempasee pois niin johan on tilaa toimia VAAN eipä se sitten ollutkaan niin helppoa kuin meinasin. Tuon hiilisuodatin vai mikä lie nimeltään sain irti mutta mistä kautta tuo pissapoika säiliö mahtuu pois tulemaan? Menee tuonne lokasuojan sisään ainakin 5 senttiä eikä se tahtonut koneeseen päin juurikaan liikkua. Kaksi 10mm mutteria on irroitettu,edessä olevasta pumpusta liitin on irti. Alhaalla oleva on niin hankalassa paikassa ettei sinne käsi mahtunut joten ajattelin että sen voi irroittaa kuhan säiliön saa ylemmäs vaan ei sieltä tule.
Alla kuva konehuoneesta:



Onko tuo nyt aivan väärä taktiikka alkaa tuota vaihtamaan? Olisko se muuta kautta helpompaa? JA miten tuo pirun säiliö tuolta lähtee ilman rälläkkää?!

Poissa MarkoL

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Moniurahihnan ja kiristimen vaihto 1.8t AUM
« Vastaus #1 : 01.08.20 - klo:17:47 »
Nappaa kaasuläppäkotelo irti niin tulee tilaa. Itse vaihdoin Octaviaan termostaatin joka tarkoittaa laturin irroitusta ja ensimmäinen toimenpide oli irrottaa se kaasuläppäkotelo.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01
VCDS käytössä Lappeenrannassa

Poissa mice82

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Moniurahihnan ja kiristimen vaihto 1.8t AUM
« Vastaus #2 : 01.08.20 - klo:18:18 »
Nappaa kaasuläppäkotelo irti niin tulee tilaa. Itse vaihdoin Octaviaan termostaatin joka tarkoittaa laturin irroitusta ja ensimmäinen toimenpide oli irrottaa se kaasuläppäkotelo.

Kiitoksia vastauksesta! Tuolla kaasuläppäkotelon irroituksella kyllä tilaa saisi mutta siinä taisi olla tiiviste ja en sellaista nyt tähän hätään mistään taida saada. Ehtisin tässä jo vastauksia odotellessa hieman googletella ja tuo säiliö pitäisi muka tuolta tulla pois kunhan irroittaa kaikki letkut ja johdot. Tilaa ei kyllä silti ole yhtään ylimääräistä...

https://workshop-manuals.com/volkswagen/golf-mk4/vehicle_electrics/electrical_system/windscreen_wipe/wash_system/windscreen_washer_system/removing_and_installing_reservoir_for_windscreen_and_headlight_washer_system/

Poissa MarkoL

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Moniurahihnan ja kiristimen vaihto 1.8t AUM
« Vastaus #3 : 02.08.20 - klo:17:53 »
Omassa Ocussa tiiviste oli ehjä ja tiukasti kaasuläppäkotelossa kiinni, joten en sitä edes vaihtanut vaikka uusi oli varattu.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01
VCDS käytössä Lappeenrannassa

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy