Talvirenkaat 2015 / 2016

Aloittaja Möhköfantti, 19.08.15 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 01.03.16 - klo:19:00
Miten minusta tuntuu, että vannetukku tahallaan asetti ehdot ettei testiä järjestetä. Ensin selittivät ettei ole varaa järjestää testejä itse. Mitattua dataa ei saada edes tuosta trianglen keltaisesta taulukosta ja nyt ottaisivat kaiken ilmaiseksi vastaan mitä saavat, jonkun muun toimesta.




Kuten totesin, niin Vannetukulle ei testi kelpaa. Olipa yllätys:

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Kerrotko tästä asiasta lisää kuka tuo henkilö on?

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 02.03.16 - klo:23:49
Ei täs nyt saateta naurunalaiseksi kuin yksi kaikenmaailman tilastoja netistä kaiveleva henkilö, jolla on joku missio saada kaikki ajamaan niillä renkailla, jotka "hän" sanoo olevansa just SULLE ne parhaat.
Ps. Ei ole triangelit alla. (Ainakaan tänä talvena)

Tämä on totta. Voi sitä itkupotkuraivarin määrää, kun tuo tuulilasin rengastesti julkaistaan ensi syksynä.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015042719588571_uu.shtml

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 02.03.16 - klo:22:39
Semmoista vääntämistä että ihme jos testiä tulee. Vannetukku saattaa itsensä naurunalaiseksi. Minkä ikäistä porukkaa siellä vannetukulla on johtoportaassa?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)


Zego

Hiukan yllättynyt että Trianglet olivat jäällä noinkin kilpailukykyiset vai onko nuo numerot jotenkin hassuja? Referenssin Nokia 7:en jää-indeksi oli 100 ja Trianglen jää-indexi 93!?

teemur

Kannattaisiko palata aiheeseen??

Ei olleet vannetukku.fi:n väitteet Trianglen hyvyydestä ihan huuhaata, mutteivät tämän testin valossa oikeassakaan (jääpito).

Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teemur - 04.03.16 - klo:21:19
Kannattaisiko palata aiheeseen??

Ei olleet vannetukku.fi:n väitteet Trianglen hyvyydestä ihan huuhaata, mutteivät tämän testin valossa oikeassakaan (jääpito).

Heidän oman taulukon mukaansa piti olla paremmat, kuin hakkapeliitta 7:t. Maanantaina selviää ovatko. Selitykset on jo nähty:
"Jää oli niin peilijää, että ei pysynyt edes pystyssä. Näyttää että lumella ja luonnonjäällä Triangle pärjää, mutta peilijäällä tulos kääntyy Nokian eduksi. Tuollaista olosuhdetta ei kyllä autoillessa koskaan tule vastaan."

Omat testinsä ovat tehneet karhennetulla jäällä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lalli

Juu Trianglenhan piti olla joka osa-alueella Hkpl 7:n edellä. Toisaalta Tuulilasin testissä Triangle olisi reilu 50% heikompi jäällä, mahtaako olla ihan niin paljon? On nimittäin Tuulilasin testin tekijöillä selittämistä mikäli ero onkin reilusti pienempi.
Toledo 1.2 Tsi

Eka Golf

#667
Testeistä viis tai kuus mutta alla -08 ehdat suomalaiset ja edessä bulkit -12 venäläiset ja hyvin pelittävät vielä myös liukkaalla!  :)
Nuo tuli mukana kun ostin kulkineen, mutta muuten vältän Nokialaisia kun kossina ei kestäneet edes koko kesää, tosin oli ehkä syynä osin "elokuvamainen" vingutus nelipyöräluisussa?  8)
Nykyäänhän tuo ei edes onnistu. ei edes kunnon kässäri!  :o
Misukoita olen yleensä suosinut kun eivät yllätä millään kelillä!  8)
Korjasin kirotusviheen!  :-[

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Lalli - 04.03.16 - klo:23:46
Juu Trianglenhan piti olla joka osa-alueella Hkpl 7:n edellä. Toisaalta Tuulilasin testissä Triangle olisi reilu 50% heikompi jäällä, mahtaako olla ihan niin paljon? On nimittäin Tuulilasin testin tekijöillä selittämistä mikäli ero onkin reilusti pienempi.

Viitsitkö laittaa linkin tuohon missä tuulilasi on väittänyt, että triangle on 50% heikompi jäällä? Tuon väittämän olen nähnyt vain vannetukun esittävän.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lalli

Ei viitsi laittaa linkkiä koska ei pysty, ei löydy Tuulilasin sanomana tuota. 50% huonompi olikin tosiaan se minkä Vannetukku kertoo Tuulilasin tulosten olleen jossain jääkokeissa. My mistake.

Tuulilasi on luvannut kertoa aiemman testinsä tarkat tulokset Trianglen ja Hkpl7 osalta maanantaina, joten siitä ne tarkat prosentit sitten löydetään.

Alustavaa kuvausta testimenestyksestä löytyy tuolta, aika suurta eroa ainakin tuon perusteella odottaisi:

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/kohutulos-rengastestissa-paljon-hehkutettu-kiinalaisrengas-petti-lupaukset

"Triangle ei yllä lähellekään sitä suoritustasoa, jolle renkaan maahantuoja väittää sen yltävän... ...veto- ja jarrutuspito etenkin jäällä ovat testin kärkituotteisiin nähden ala-arvoisella tasolla."
Toledo 1.2 Tsi

skriko

Tästähän on tullut triangelidraama. ???

Lalli

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 02.03.16 - klo:18:51
Valitettavasti tuo kyseinen testituloskuva on häipynyt internetistä, kyseessä oli siis Teknikens Värld -lehden testi joskus viime vuoden loppupuolella (ja jonka tännekin aikoinaan linkkasin) jossa verrattiin keskenään samoissa olosuhteissa muutamia eri renkaita noista kolmesta luokasta.

Mikäli muistan oikein niin tallensin tuon kuvan työkoneelle, jos löytyy niin linkitän sen tänne. Testihän oli suuri uutinen Suomessa koska siinä Hkpl 8 ei ollutkaan testin paras rengas vaan voitto meni pohjoismaiselle kitkalle.
Moni rengas sai erittäin heikot arvosanat märällä asfaltilla, saksankitkat taas pärjäsi siinä hyvin.
Toledo 1.2 Tsi

raipuli

Teknikens Världin testi tehtiin ilman arvosanojen painotusta. Tämä samalla todistaa sen kaikki testit pitäisi lukea läpi ja tehdä testin vertailu ostajan tarpeiden mukaan. Talvirenkailla ajetaan noin 6kk mutta mm TM painottaa jääpitoa 40%. Onko se toisaalta oikea painotusarvo kun vaikka tämän talven kelejä katsoo? Muun muassa jääkelejä tässä Lahen seudulla on ollut tänä talvena muutama päivä... Lisäksi nuo testien jääolosuhde on aika kaukana realistisesta tienpinnan jäästä. Tienpinnassa on aina ropelöä, uraa, polannetta jne, mutta sileätä vastatehtyä luistelurataa ei juurikaan ole näkynyt. Luistinrata ei omasta mielestä kuvaa pätkääkään asfaltin päällä olevaa ohutta jääglaseerausta, jota tänäkin talvena on ollut paljon.

Glaseeraukseen OMASTA MIELESTÃ,, nasta ei juurikaan pure ja nasta on kitka renkaat ovat vähintääkin tasavertaisia. Painotan että omamielipide, älkää nastamiehet taas aloittako sitä saarnaa, että kitkakuskit ajavat aina kännissä ja 20% ylinopeutta...  ;)
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

Jultsu

Aamen. Ja tähän aiheeseen liittyen onkin hyvä todeta että vaikka Triangle häviäisikin Nokianeille peilijäällä ja tervalla ja perunapellolla ja sulan laavan päällä niin näillä ei ole käytännön olosuhteisiin minkäänlaista korrelaatiota. Tien päällä oleva jää on 99.9% epätasaista, karheaa, täynnä asfalttilaikkuja, lunta, korkeuseroja jne jne.

Sattuneista syistä myös nuo raflaavat kuvat eri talvirenkaiden jarrutusmatkojen eroista (ne jossa KE-kitkat ottavat kunnolla turpaan -> täten leimataan hengenvaarallisiksi) ovat tehty peilijäällä...
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.03.16 - klo:10:30
Aamen. Ja tähän aiheeseen liittyen onkin hyvä todeta että vaikka Triangle häviäisikin Nokianeille peilijäällä ja tervalla ja perunapellolla ja sulan laavan päällä niin näillä ei ole käytännön olosuhteisiin minkäänlaista korrelaatiota. Tien päällä oleva jää on 99.9% epätasaista, karheaa, täynnä asfalttilaikkuja, lunta, korkeuseroja jne jne.

Sattuneista syistä myös nuo raflaavat kuvat eri talvirenkaiden jarrutusmatkojen eroista (ne jossa KE-kitkat ottavat kunnolla turpaan -> täten leimataan hengenvaarallisiksi) ovat tehty peilijäällä...

Niin ja sä niin kuin väität ettei Tampereella ole ollut mustaa jäätä tänä talvena?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jultsu

En suinkaan, olen minä kerran yhdessä liikenneympyrässä saanut pienen sivuluisun aikaiseksi. Varmasti jossain muuallakin on ollut paikoittaisia liukkaita kohtia. ESP tappaa kuitenkin luisut heti alkuunsa ja matka jatkuu tämän jälkeen taas kuivalla asfalttipinnalla. Noihin muutamaan jääläiskään riittää enemmän kuin hyvin KE-kitkojen pito, ja jos oikein jännät on housuissa niin sitä nopeutta voi jopa alentaa mutkaan tai ympyrään tultaessa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.03.16 - klo:12:03
En suinkaan, olen minä kerran yhdessä liikenneympyrässä saanut pienen sivuluisun aikaiseksi. Varmasti jossain muuallakin on ollut paikoittaisia liukkaita kohtia. ESP tappaa kuitenkin luisut heti alkuunsa ja matka jatkuu tämän jälkeen taas kuivalla asfalttipinnalla. Noihin muutamaan jääläiskään riittää enemmän kuin hyvin KE-kitkojen pito, ja jos oikein jännät on housuissa niin sitä nopeutta voi jopa alentaa mutkaan tai ympyrään tultaessa.

Minua oikein rupesi kiinnostamaan nämä sinun keski-euroopan kitkarenkaat. Kerrotko meille renkaiden merkin/mallin ja paistovuoden?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Kannattaa nyt muistaa se fakta, että -karppa- tietää ettei niillä KE-kitkoilla, tai millään muillakaan kitkoilla pysty ajamaan turvallisesti. Varmaan syystä ettei hänkään ole pystynyt.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.16 - klo:12:48
Minua oikein rupesi kiinnostamaan nämä sinun keski-euroopan kitkarenkaat. Kerrotko meille renkaiden merkin/mallin ja paistovuoden?

Continental TS830P ja leimattu herramme vuonna 2013. Pintaa 8mm.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.03.16 - klo:13:21
Kannattaa nyt muistaa se fakta, että -karppa- tietää ettei niillä KE-kitkoilla, tai millään muillakaan kitkoilla pysty ajamaan turvallisesti. Varmaan syystä ettei hänkään ole pystynyt.

Missä olen noin väittänyt? Omistanhan itsekkin toisessa autossa nokian r2:t kitkat joilla ajelen välikelit?
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 06.03.16 - klo:14:40
Continental TS830P ja leimattu herramme vuonna 2013. Pintaa 8mm.

Ja olet ajanut näillä tämän talven?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Nää mun kommentit voi ylläpito tosiaan poistaa ihan jokasen. Jätetään tää topic vaan tän yksityisetsivän käyttöön.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.16 - klo:15:08
Omistanhan itsekkin toisessa autossa nokian r2:t kitkat joilla ajelen välikelit?

Milloin Kari olet hankkinut nämä Nokian r2 renkaat?

Olet kirjoittanut kesällä -14, että Hakkapeliitta kasit, jotka olit ostanut kesällä 2013, ovat viimeiset hankkimasi Nokian renkaat, koska et ollut tyytyväinen Nokian renkaiden laatuun.

 

 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.03.16 - klo:15:58
Nää mun kommentit voi ylläpito tosiaan poistaa ihan jokasen. Jätetään tää topic vaan tän yksityisetsivän käyttöön.

Esitit väitöksen johon pyysin etsimään faktan, kun sitä ei löytynyt pahoitit mielesi? Jännä että kahvipöytäkeskustelussa ei löydy yhtä fanaattisia kitkarenkaiden puolustajia, kuin netissä? Kumminkin 80% Suomalaisista ajaa nastarenkailla talvet.

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 06.03.16 - klo:16:15
Milloin olet hankkinut nämä Nokian r2 renkaat?

Olet kirjoittanut kesällä -14, että Hakkapeliitta kasit, jotka olit ostanut kesällä 2013, ovat viimeiset hankkimasi Nokian renkaat, koska et ollut tyytyväinen Nokian renkaiden laatuun.

Ne tulivat auton mukana. Muuten sinun kanssasi keskustelut on käyty, koska et pysty asialliseen keskusteluun kuten tässä ketjussakin on tullut todettua.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

massimo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.16 - klo:16:27
Jännä että kahvipöytäkeskustelussa ei löydy yhtä fanaattisia kitkarenkaiden puolustajia, kuin netissä? Kumminkin 80% Suomalaisista ajaa nastarenkailla talvet.

Täältä löytyy yksi, joka uskaltaa vaikka kahvipöytäkeskusteluissa väittää, että kitkoilla pärjää suomen talvessa kuin nastoillakin. Jo kolmannessa autossa alla Goodyearin kitkat.
Kyllä se suurin ongelma on siellä penkin ja ratin välissä, jos pirssi lähtee lapasesta. Ajellaan kelin mukaan, mutta ei kuitenkaan alinopeutta ;)
AUDI Q3
VW GOLF MK 7
VW POLO mk 5

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.16 - klo:16:27
Esitit väitöksen johon pyysin etsimään faktan, kun sitä ei löytynyt pahoitit mielesi? Jännä että kahvipöytäkeskustelussa ei löydy yhtä fanaattisia kitkarenkaiden puolustajia, kuin netissä? Kumminkin 80% Suomalaisista ajaa nastarenkailla talvet
Jätetään ne etsimiset sulle kun tunnut olevan siinä niin pro. Itse en tarvitse mitään nettitilastoja perustelemaan omia valintojani. Eikä niissä kahvipöydissä missä itse kahvini juon vängätä mistään niin turhasta, kuin kitka VS nastarengas.

Juu varmasti 80% ajaa nastoilla, meinaatko että tämä on jokin meriitti siitä, että itse en pysty ajamaan kitkoilla?  ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.16 - klo:15:08Ja olet ajanut näillä tämän talven?

Juu, ruuvattu alle lokakuun lopulla. Edelliset kolme talvea meni 08 leimatuilla Goodyearin nastarenkailla ja mitään turvallisuuteen liittyvää eroa en tänä talvena huomannut maantieajossa lumella tai jäällä (niinä aniharvoina päivinä kun tuolla oli sellaiset olosuhteet.) Ã,,änessä ja kuivan kelin käytöksessä toki nuo KE't ovat valovuoden edellä.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

clacson

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 06.03.16 - klo:16:27
Jännä että kahvipöytäkeskustelussa ei löydy yhtä fanaattisia kitkarenkaiden puolustajia, kuin netissä? Kumminkin 80% Suomalaisista ajaa nastarenkailla talvet.
Riippuu vähän siitä, missä se kahvipöytä on ja ketkä siellä keskustelevat? Ehkä keskeisessä Suomessa on vähemmän puolustajia kuin eteläisemmässä tai pohjoisemmassa.
Kuinka moni noista 80 %:sta nykyisissä talvissa tulisi toimeen kitkarenkailla, jos kokeilisivat eivätkä ostaisi sitä mitä aina ennenkin?
Tuntuu kyllä, että netissä on enemmän fanaattisia nastarenkaiden puolustajia, joiden mukaan nastat ovat parhaita joka mahdollisessa kelissä. Kitkarenkaiden käyttäjät useimmiten (ei aina) ymmärtävät renkaidensa rajoitukset.

Kohta vaihdetaan kesärenkaisiin ja tämä keskustelu hiipuu muutamaksi kuukaudeksi ja leimahtaa täyteen paloon taas syyskuun loppupuolella. ;D
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Hannes

Vuosikausia kitkarenkailla on tullut ajeltua, enkä edes ole harkinnut hankkia nastarenkaita. Nyt alla Nokian R2:set ja olen todella tyytyväinen, suosittelen octaviaan..

Laittaisihan ne maailmanluokan kilpahiihtäjätkin nastoja suksienpohjaan jos se luisto siitä paranisi  ;D ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 06.03.16 - klo:18:05
Laittaisihan ne maailmanluokan kilpahiihtäjätkin nastoja suksienpohjaan jos se luisto siitä paranisi  ;D ;D

Miksi Ruotsin tai Pohjolarallia ei voiteta kitkarenkailla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hannes

Siksi koska nastarenkaalla on parempi pito, jos rallikuskit olisivat pätevämpiä kuskeja käyttäisi ne varmastikin kitkarenkaita jolla saavutettaisiin parempi aika koska nastarenkaat jarruttavat menoa ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy