Talvirenkaat 2015 / 2016

Aloittaja Möhköfantti, 19.08.15 - klo:12:48

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 10.03.16 - klo:20:03
Onkos tuo nyt kolmas vai neljäs kerta kun pasteat tuon, olen jo seonnut laskuissa. Miksi muuten edes liität tuota tekstiä tänne? Sehän vain vahvistaa sataprosenttisesti sen mitä olen tässä koko ajan todistellut: Sateella ja kuivalla asfaltilla perinteiset skandikumit ovat vaarallisia. Kyllä Oulun pohjoispuolella asuvat, kunnon talven kokevat ihmiset saavat käyttää skandikumeja kun siellä olosuhteet ovat jatkuvasti alle nollan asteen.

ps. sinun lainauksessasi puhutaan heikoimmista nopean ajon renkaista, olen samaa mieltä että kaikkein paskimmat saksakitkat (kuten myös skandikitkat ja nastat) voitaisiinkin ottaa pois myynnistä valtiovallan toimesta. Ne hyvät, kuten tuo TS850, nostettaisiin etelän rengasliikkeissä korkeimmalle jalustalle ja ne hakkakakat kuljetettaisiin takaisin varaston perukoille ilmapiiriä myrkyttämästä.

Itse asun Oulusta 330km etelämpään ja TRE:lle on matkaa alle 200km. Tänäkään aamuna EN olisi keski-euroopan kitkoilla ajanut metriäkään. Oli sen verran paljon tuota mustaa jäätä.

Ja jos olisit tuon testin lukenut, niin normi kitkarengas voitti kirkkaasti testin parhaan keski-euroopan kitkarenkaan. Ja continental ei ollut edes paras keski-euroopan kitkarengas.

Minusta on aina hyvä linkittää tuo tutkittu fakta, kun sinä trollaat että keski-euroopan kitka on parasta mitä saa Suomen talveen.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

CeeCee3.6

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 09.03.16 - klo:22:59
Optimisti ajaa tiisselivolkkarilla ja alla Nokian renkaat?  ;D
Ja pessimisti bensavolkkarilla ja alla myös Nokian renkaat. Ei pety - yleensä..😂

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.03.16 - klo:20:22Minusta on aina hyvä linkittää tuo tutkittu fakta, kun sinä trollaat että keski-euroopan kitka on parasta mitä saa Suomen talveen.

Minustakin on kiva linkittää tutkittua faktaa skandirenkaiden vaarallisuudesta märällä ja kuivalla asfaltilla, siis niillä alustoilla joilla 90% talvesta ajetaan suomen suurimmissa kaupungeissa. En trollaa, vaan minulla on myös faktoja väitteideni perusteiksi. Sinä taasen syyllistyt trollaamiseen kun vääntelet sanojani; en ole väittänyt että KE-kitka on paras suomen talveen, väitän että se on paras etelä-suomen talveen. Siinä on iso ero.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

PP

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 10.03.16 - klo:20:49
Minustakin on kiva linkittää tutkittua faktaa skandirenkaiden vaarallisuudesta märällä ja kuivalla asfaltilla, siis niillä alustoilla joilla 90% talvesta ajetaan suomen suurimmissa kaupungeissa. En trollaa, vaan minulla on myös faktoja väitteideni perusteiksi. Sinä taasen syyllistyt trollaamiseen kun vääntelet sanojani; en ole väittänyt että KE-kitka on paras suomen talveen, väitän että se on paras etelä-suomen talveen. Siinä on iso ero.

Edelleen, se pito on asfaltilla melkein millä tahansa nakilla lumeen ja jäähän verrattuna niin hyvä, että ainoa todellinen vaaratekijä on vesiliirto. Siinäkänä suhteessa pm-renkaat eivät ole vaaralllisia. Jos sanomasi olisi totta, pm-renkaat näkyisivät onnettomuustilastoissa ja asia olisi esillä. Ne eivät näy, koska onnettomuuksia tapahtuu paljon enemmän liukkaalla kelillä, jolla renkaiden pidolla on suhteessa paljon suurempi merkitys.

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 09.03.16 - klo:22:22
Ã,,lä nyt. Prosenteilla on kusetettu ihmisiä iät ja ajat. Entinen opettaja totesi minulle, että kultaisella 90-luvulla olivat tehneet testin isossa kaupassa myymällä tuotetta -100% alennuksella kassan vieressä ja kysyneet ihmisiltä pois tullessa, että huomasitteko ilmaista tuotetta yrityksessä. Eivät olleet huomanneet, mutta tuon -100% kyltin olivat huomanneet. Kertoo kuinka hyvin prosentit on ihmisten hallussa.

Ei kerro välttämättä. Se voi kertoa siitä, että tuote ei ole kiinnostava. En ostaisi alkoholia 100% alennuksella, 120% kylläkin. Esim. uuden VW Polon ostaisin heti 30% alennuksella ja montakin.

clacson

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.03.16 - klo:22:39
Ei kerro välttämättä. Se voi kertoa siitä, että tuote ei ole kiinnostava. En ostaisi alkoholia 100% alennuksella, 120% kylläkin. Esim. uuden VW Polon ostaisin heti 30% alennuksella ja montakin.
Jatketaan tällä OT-linjalla. Mielelläni ostaisin esim. tämän 100%:n alennuksella: The Macallan M Decanter Single Malt, hinta 4999 â,¬/plo, riittäisi myös -98%.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: skriko - 10.03.16 - klo:22:39

Oletkin erillainen "nuori"  ;). Normaalisti Suomalainen ottaa melkein mitä vain, jos saa ilmaiseksi tai kun halvalla saa  ;)

ept

Eiköhän kannata alkaa kaivella niitä kesärenkaita esiin, vetää henkeä ja aloittaa uudella innolla 2016 / 2017 ketjussa.

Minusta on ainakin aivan sama, millä renkailla kukin ajaa, kunhan ei telo itteään ja eteenkään muita renkaiden takia. Toisaalta saatte olla ihan yhtä vapaasti mitä tahansa mieltä siitä, että itse ajan ainakin vielä pari talvea nastoilla Kehä III:n tuntumassa ja mahdollisesti vielä senkin jälkeeen, jollemme sitten muuta siihen mennessä.

Toki jos olisi oma auto ja hiukan erilainen ajokuvio, hankkisin luultavasti kolmannet renkaat.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

BobSmith

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ept - 11.03.16 - klo:08:16
Eiköhän kannata alkaa kaivella niitä kesärenkaita esiin, vetää henkeä ja aloittaa uudella innolla 2016 / 2017 ketjussa.

Minusta on ainakin aivan sama, millä renkailla kukin ajaa, kunhan ei telo itteään ja eteenkään muita renkaiden takia. Toisaalta saatte olla ihan yhtä vapaasti mitä tahansa mieltä siitä, että itse ajan ainakin vielä pari talvea nastoilla Kehä III:n tuntumassa ja mahdollisesti vielä senkin jälkeeen, jollemme sitten muuta siihen mennessä.

Toki jos olisi oma auto ja hiukan erilainen ajokuvio, hankkisin luultavasti kolmannet renkaat.

Vai kannattaisiko perustaa uusi ketju: Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat ?

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 12.03.16 - klo:17:02
Aiheessa ehkä riittää vielä kaluttavaa?

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/suomessa-myydaan-jo-enemman-kiinalaisia-autonrenkaita-kuin-nokialaisia/

Tuskinpa kenelläkään on tähän keskusteluun tuotavana uusia argumenttejä.

Nokian renkaiden ja niitä intohimoisesti puolustavat ilmeisesti unohtavat että heidän inhokkinsa Triangle tekee ihan samaa kuin Nokian renkaatkin; suunnittelu Suomessa (jos sekään) ja valmistus halpamaissa.

Jos tuo uutinen olisi "Suomessa myydään jo enemmän kiinalaisia autonrenkaita kuin suomalaisia" niin edes hieman saisi kansallistuntoa nousemaan, mutta kun nyttenkin suuri osa Suomessa myytävistä Nokian renkaiden renkaista on Venäjällä tehtyjä niin eipä herätä kuin myötähäpeää.
Itseasiassa Nokian renkaat on väärä nimi, pitäisi olla Venäjän renkaat noissa Venäjällä tehdyissä niin erottaisi paremmin.

Ja ennen kuin kukaan ehtii kehumaan venäläistä tuotantoa niin sanon että käykää katsomassa sitä tehdasta ja niitä muualta käytöstä poistettuja koneita ja työvoiman asennetta ja tulkaa sitten puhumaan vastaavasta laadusta kuin muualla.
Minä olen käynyt useasti tuolla.

Joo, saatan ostaakin Nokian renkaiden tuotteet seuraavaksi, mutta Venäjältä ja venäläiseen hintaan.
En suomalaisella hinnoittelulla.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 12.03.16 - klo:17:24
Nokian renkaiden ja niitä intohimoisesti puolustavat ilmeisesti unohtavat että heidän inhokkinsa Triangle tekee ihan samaa kuin Nokian renkaatkin; suunnittelu Suomessa (jos sekään) ja valmistus halpamaissa.
Ei se nyt ihan samaa ole, jos asiaan liittyy harhaanjohtavaa mainontaa ja liikesalaisuuksien pöllimistä ja ties mitä. Ja vaikka Nokian renkaat tekee niitä mustia kumikiekkoja vaikka missä ulkomailla, niin yhtiön kotipaikka on kuitenkin Suomessa.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 12.03.16 - klo:18:18
Ei se nyt ihan samaa ole, jos asiaan liittyy harhaanjohtavaa mainontaa ja liikesalaisuuksien pöllimistä ja ties mitä. Ja vaikka Nokian renkaat tekee niitä mustia kumikiekkoja vaikka missä ulkomailla, niin yhtiön kotipaikka on kuitenkin Suomessa.

Ok.

Triangle: harhaanjohtavaa mainontaa ja liikesalaisuuksien pöllimistä ja ties mitä.
Nokian renkaat: testitulosten manipulointia, sisäpiirin kauppoja ja ties mitä?

Trianglen kotipaikka ei ole Suomessa?

ept

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 12.03.16 - klo:20:06
Trianglen kotipaikka ei ole Suomessa?

Jos Wei Hai City on Suomessa, niin siinä tapauksessa kyllä.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: ept - 12.03.16 - klo:20:11
Jos Wei Hai City on Suomessa, niin siinä tapauksessa kyllä.

Ok, olisikin erikoista jos tuollaisen kotipaikka olisi Suomessa.
Mistä tuollainen tieto löytyy?

ept

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: ept - 13.03.16 - klo:00:22
http://www.triangletyre.net/schedaistituzionale.asp?idreferenza=14&idpadrerifIstituzionali=8

Eli jokainen nyt sitten valitsee kahdesta epämääräistä markkinointia harrastaneesta yrityksestä itselleen mielekkäämmän.
Itse valitsin sen kolmannen vaihtoehdon; ihan muun merkkiset renkaat.

Toisaalta tuo Nokian renkaiden huijaukset selittävät sen että omasta mielestäni ajamillani autoilla Hakkapeliitta 7 -renkaat ovat tuntuneet kovinkin huonopitoisilta verrattuna muunmerkkisiin renkaisiin.
Eli tuntuma lienee todellista, auton alla olleet renkaat ovat olleet jotain ihan muuta kuin testeissä olleet.

sambolo

Se että joku trianglen monista malleista suunnitellaan suomessa ei tee koko brändistä(eikä kyllä mallistakaan) suomalaista :) mut oliha. Ton uutisen mukaa triangle suurempi valmistaja kun nokia.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 12.03.16 - klo:20:06
Triangle: harhaanjohtavaa mainontaa ja liikesalaisuuksien pöllimistä ja ties mitä.
Nokian renkaat: testitulosten manipulointia, sisäpiirin kauppoja ja ties mitä?
Noo, isot pojjaat sanoo, että Nokian renkaat voittaa testit ilman manipulointejakin. Ja mitä sisäpiiritietojen väärinkäyttöön tulee, nykyinen johtaja perusteli kyllä, että optioiden myymisestä tienaa vain 5000 euroa, joten sen vuoksi ei kannata alkaa rikkomaan Finanssivalvonnan sääntöjä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 13.03.16 - klo:11:40

Eli jokainen nyt sitten valitsee kahdesta epämääräistä markkinointia harrastaneesta yrityksestä itselleen mielekkäämmän.

Toisaalta tuo Nokian renkaiden huijaukset selittävät sen että omasta mielestäni ajamillani autoilla Hakkapeliitta 7 -renkaat ovat tuntuneet kovinkin huonopitoisilta verrattuna muunmerkkisiin renkaisiin.
Eli tuntuma lienee todellista, auton alla olleet renkaat ovat olleet jotain ihan muuta kuin testeissä olleet.

Minä taas olen omassa käytössä ajanut kolme sarjaa hakkapeliitta 7:ja ja käytökseltään ovat tarkemmat ja paremmat ajaa, kuin hakkapeliitta 8:t. Pidosta en osaa tarkemmin sanoa noita eroja, mutta ainakaan XC70 alla ei mitään ongelmaa hakkapelitta 7:lla. Tälläkin hetkellä ajan, joka viikko autolla missä kolme talvea ollut alla nuo hakkapeliitta 7:t eikä ole kertaakaan keli yllättänyt.

Tiedä sitten miten joidenkin mössössä vaikuttaa tuo tieto, että jossain testissä nokian renkaat on ns. "huijannut", mutta eivät ole kertaakaan jääneet kiinni. Tästä päättelevät jälkikäteen, että paskat renkaat vaikka ennen sitä ovat ajaneet tyytyväisenä.

ept

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 13.03.16 - klo:11:40

Mulle valinta oli perin helppoa. Piti vastata kysymykseen nastat vai kitkat. Jälkiviisana voisi tietysti todeta,  että olisihan sitä voinut pyytää Continentalia. Vakio nastasetti  oli Rial U1 vanne hakkapeliitta 8:lla.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.03.16 - klo:16:57
Se että joku trianglen monista malleista suunnitellaan suomessa ei tee koko brändistä(eikä kyllä mallistakaan) suomalaista :)

Samoin Nokian renkaiden kanssa; venäläiset renkaat ovat venäläiset ja siten minun silmissäni samalla viivalla vaikkapa kiinalaisten kanssa.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.03.16 - klo:18:27
Minä taas olen omassa käytössä ajanut kolme sarjaa hakkapeliitta 7:ja ja käytökseltään ovat tarkemmat ja paremmat ajaa, kuin hakkapeliitta 8:t. Pidosta en osaa tarkemmin sanoa noita eroja, mutta ainakaan XC70 alla ei mitään ongelmaa hakkapelitta 7:lla. Tälläkin hetkellä ajan, joka viikko autolla missä kolme talvea ollut alla nuo hakkapeliitta 7:t eikä ole kertaakaan keli yllättänyt.

Tiedä sitten miten joidenkin mössössä vaikuttaa tuo tieto, että jossain testissä nokian renkaat on ns. "huijannut", mutta eivät ole kertaakaan jääneet kiinni. Tästä päättelevät jälkikäteen, että paskat renkaat vaikka ennen sitä ovat ajaneet tyytyväisenä.

Ajan varsin paljon erilaisia autoja joissa taitaa kaikissa olla erilaiset renkaat.
Yhdessä kotelossa ainakin on Hkpl 7 ja muutamankin kerran olen ensin jollakin toisella autolla ajettuani ihmetellyt noisen seiskojen liukkautta, keli kun ei ole sanottavasti muuttunut edellisella ajamisen jälkeen.
Sitä en tiedä että miten vastaavat ovat kuin testeissä pärjänneet.

Niin, osoittaa vain että varsin erilaisilla autoilla talvella(kin) pärjää, itselläni ei ole ollut ongelmia noiden seiskojen kanssa, eikä muunkaanmerkkisten tai mallisten renkaiden kanssa.

Ajamisen turvallisuus on ihan muista asioista kiinni kuin renkaista, renkaat kuuluvat samaan luokkaan kuin sääolosuhteet: niihin on vain sopeuduttava.
Jos jotain sattuu niin vika varmasti löytyy muualta kuin renkaista.

ept

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 13.03.16 - klo:19:52
Ajamisen turvallisuus on ihan muista asioista kiinni kuin renkaista, renkaat kuuluvat samaan luokkaan kuin sääolosuhteet: niihin on vain sopeuduttava.

Amen

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 13.03.16 - klo:19:52
Samoin Nokian renkaiden kanssa; venäläiset renkaat ovat venäläiset ja siten minun silmissäni samalla viivalla vaikkapa kiinalaisten kanssa.

Ajan varsin paljon erilaisia autoja joissa taitaa kaikissa olla erilaiset renkaat.
Yhdessä kotelossa ainakin on Hkpl 7 ja muutamankin kerran olen ensin jollakin toisella autolla ajettuani ihmetellyt noisen seiskojen liukkautta, keli kun ei ole sanottavasti muuttunut edellisella ajamisen jälkeen.
Sitä en tiedä että miten vastaavat ovat kuin testeissä pärjänneet.

Niin, osoittaa vain että varsin erilaisilla autoilla talvella(kin) pärjää, itselläni ei ole ollut ongelmia noiden seiskojen kanssa, eikä muunkaanmerkkisten tai mallisten renkaiden kanssa.

Minä taas tarkistan joka kerta tuntemattoman auton renkaat ennen, kuin lähden liikenteeseen.

Itse taas väitän, että renkaat on väärä paikka säästää, koska ne ovat se asia jotka pitävät auton tiessä kiinni eikä se ole kuin neljä kertaa kämmenen kokoinen alue.

http://www.kaleva.fi/teemat/moottori/insinoori-renkaan-ja-tien-valissa/182319/

Auton renkaat ovat tärkein yksittäinen tekijä auton hallitsemissa. Auton paino ja ohjausvoimat välittyvät tienpintaan neljän A4 -paperiarkkia pienemmän pinnan välityksellä.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.03.16 - klo:20:39
Minä taas tarkistan joka kerta tuntemattoman auton renkaat ennen, kuin lähden liikenteeseen.

Itse taas väitän, että renkaat on väärä paikka säästää, koska ne ovat se asia jotka pitävät auton tiessä kiinni eikä se ole kuin neljä kertaa kämmenen kokoinen alue.

Auton renkaat ovat tärkein yksittäinen tekijä auton hallitsemissa. Auton paino ja ohjausvoimat välittyvät tienpintaan neljän A4 -paperiarkkia pienemmän pinnan välityksellä.
Itse taas väitän, että sinä kuulut siihen ryhmään, joka ajaa kelillä kuin kelillä sitä samaa tuttua vauhtia ja syyttelee sitten paskoja renkaita kun kolisee.

Se renkaiden merkkien katselu siinä parkkipaikalla ennen lähtöön lähtemistä ei saisi kyllä tuottaa mitään mielikuvaa pidosta... Toivottavasti tuollaisia kuskeja ei ole liikaa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.03.16 - klo:20:39

Renkaat luonnollisesti pitää silmämääräisesti tarkistaa ennen ajoonlähtöä, kuten auto muutenkin!
Mutta renkaiden valinta on suoritettu kuitenkin jo ennen ajoon lähtöä, eikä valitettavasti reaalimaailmassa ole mahdollista kieltäytyä lähtemästä työtehtäviin sen takia ettei renkaanvalmistaja tai malli ole juuri sellainen kuin omien mielikuvien mukaan olisi paras mahdollinen valinta.

Ja vaikka jokin insinööri uskookin tekniikan ylivoimaisuuteen ihmisestä olen silti sitä mieltä että suurin yksittäinen tekijä auton hallinnassa on kuljettaja, ei renkaat tai mikään muukaan tekninen yksityiskohta.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 13.03.16 - klo:22:05
Itse taas väitän, että sinä kuulut siihen ryhmään, joka ajaa kelillä kuin kelillä sitä samaa tuttua vauhtia ja syyttelee sitten paskoja renkaita kun kolisee.

Se renkaiden merkkien katselu siinä parkkipaikalla ennen lähtöön lähtemistä ei saisi kyllä tuottaa mitään mielikuvaa pidosta... Toivottavasti tuollaisia kuskeja ei ole liikaa.

Sinäkin olet väärässä ja kunhan trollaat huonolla menestyksellä. On kolissut kerran 2000-luvulla ja silloinkin vika oli kolmion takaa eteen tulleella idiootilla jolla oli huonot talvirenkaat alla eikä auto kiihtynyt. Tämän totesi myös virkavalta antaen sakot hänelle.

Ei minua muiden autojen renkaat kiinnosta. Vain niiden renkaiden kunto jotka ovat auton alla millä olen lähdössä ajamaan. Jos sinä et tarkista sinulle tuntematonta autoa ennen ajoon lähtöä olet joku tyhmä tai välinpitämätön.

sakal83

LainaaEi minua muiden autojen renkaat kiinnosta.
Tästä voisi kyllä olla hiukan eri mieltä...

LainaaVain niiden renkaiden kunto jotka ovat auton alla millä olen lähdössä ajamaan. Jos sinä et tarkista sinulle tuntematonta autoa ennen ajoon lähtöä olet joku tyhmä tai välinpitämätön.
Tarkoitinko nyt että kyyläät siellä parkkiksella vieläpä muidenkin renkaita?
Auton "tarkistus" ja renkaan merkin varmistus on ihan pikkasen eri juttu. Itseä ei kiinnosta tippaakaan minkä merkkiset nakit siellä alla on vaan se miten se auto käyttäytyy. Tätä tietoa et löydä mistään nettikolumnista, joten et varmaankaan usko sen olevan järkevä tapa, joten turha tässä on enempää sun kanssa jauhaa.

Vai että olenkin se trollaaja... 8)
Saat jatkaa absoluuttista tiedon jakamistasi täälä ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 13.03.16 - klo:23:34
Tarkoitinko nyt että kyyläät siellä parkkiksella vieläpä muidenkin renkaita?
Auton "tarkistus" ja renkaan merkin varmistus on ihan pikkasen eri juttu. Itseä ei kiinnosta tippaakaan minkä merkkiset nakit siellä alla on vaan se miten se auto käyttäytyy. Tätä tietoa et löydä mistään nettikolumnista, joten et varmaankaan usko sen olevan järkevä tapa, joten turha tässä on enempää sun kanssa jauhaa.

Vai että olenkin se trollaaja... 8)
Saat jatkaa absoluuttista tiedon jakamistasi täälä ;D

Palaamme tässä taas takaisin samaan pisteeseen:

Kuten eräs tuttu rallikuski totesi mihin oma kisa kaatui viikonloppuna "Ei olllut pitoja, kun nastat katosi eikä parempaan enään noilla renkailla pystynyt".

pomo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.03.16 - klo:23:05
Sinäkin olet väärässä ja kunhan trollaat huonolla menestyksellä. On kolissut kerran 2000-luvulla ja silloinkin vika oli kolmion takaa eteen tulleella idiootilla jolla oli huonot talvirenkaat alla eikä auto kiihtynyt. Tämän totesi myös virkavalta antaen sakot hänelle.

Ei minua muiden autojen renkaat kiinnosta. Vain niiden renkaiden kunto jotka ovat auton alla millä olen lähdössä ajamaan. Jos sinä et tarkista sinulle tuntematonta autoa ennen ajoon lähtöä olet joku tyhmä tai välinpitämätön.

Täältä löytyinyt se täydellinen kuski, joka teki kerran melkein virheen... Renkaan merkin ja mallin katsomisella ei kyllä pääse vielä pitkälle, kyllä se kunto vaikuttaa enemmän... Kaikki "huippurenkaat" ovat lumella ja jäällä hyvin lähellä toisiaan, vain oikein tunnustelemalla huomaa pidon eroista eri renkaan. Urakäytöksessä ja pidossa asfaltilla eron saattaa huomata. Sille alueella kannattaa panostaa jos asuu sellaisessa osassa Suomea, jossa lunta on vähän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy