Polo 1.2 TSI Comfortline vm. 2011

Aloittaja Der Mann., 24.10.10 - klo:17:26

« edellinen - seuraava »

Der Mann.

Kirjoitin nimen alle Polon kauppasopimukseen 21.7.2010 ja kolme kuukautta myöhemmin, 22.10.2010, oli aika ottaa 14.9. Pamplonassa Espanjassa syntynyt pikkuinen vastaan.

Päivä: 1 (perjantai)
Paikka: Volkswagen Center Helsinki.
Km: 10









Taustalla näkyvän mustan Meganen annoin vaihdossa.


Päivä: 1
Paikka: Kaivopuisto.



----------------------------------------------------------------------------------

Päivä: 2 (lauantai)
Paikka: Salainen
Km: 496









Suhde VW-autoiluun alkoi siis tilastollisesti tarkasteltuna varsin ankeasti, en päässyt edes kahta päivää ja 500 kilometriä kun auto joutui jo pajalle!  ;)
No, tämä oli kyllä ihan itse aiheutettua...

----------------------------------------------------------------------------------

Päivä: 3 (sunnuntai)
Paikka: Vieläkin salaisempi
Km: 578

Kuulas sunnuntaiaamu paljasti, että edellisenä päivänä autoon oli siis saatu vaihdettua kuljetuksen aikaisten tilapäisjousien tilalle oikeat jouset.





Seuraavaksi piti vielä korvata kuljetuksen aikaiset tilapäispyörät oikeilla renkailla, vuodenajasta johtuen suoraan talvipyörillä.









Ahtaalta näyttää - erityisesti etupäässä - mutta koeajolenkillä ei ollut havaittavissa muuta ylimääräistä hälyääntä kuin etuläppien ja ilmeisesti puskurin alla olevan kumilipan raapiminen maahan jyrkimmissä hidastetöyssyissä. Talven jäätävillä loskakeleillä saattaa tosin kaarissa ahistaa....

Koeajolenkillä tuli otettua muutama käsivarainen kuva pienessä tihkusateessa.












Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Erkka

Jösses! Olen sanaton. Kerrassaan upea Polo. Valokuvat erittäin onnistuneet ja kerronta asiallisen hauska. Onneksi olkoon uudesta 3-ovisesta Polosta.

Ps. Vanteet sopivat madallettuun alustaan kuin nenä päähän. Wau! Onko 17 " rengassetti?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Timpe85

Hieno Polo ja hyviä kuvia! Olen seurannut sinun Megane projektia Renault foorumilla suurella mielenkiinnolla. Itsekin kun olen entinen Renault kuski.  :)
Audi A3 8Y 40TFSIe

Arcca

Jep, komee on Polo, onnea!
On kyllä muotoilullisesti erittäin onnistunut auto, eihän tuosta voi olla pitämättä.

Kuvien perusteella kannattaa lyhentää ne roiskeläpät, muuten saa kuunnella riesaksi asti niiden rasahtelua jääpolanteisiin ja tiekanttareisiin.
Sellainen ei tee varmaan hyvää kiinnityksillekään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 24.10.10 - klo:17:26
Taustalla näkyvän mustan Meganen annoin vaihdossa.

Meinasin jo kommentoida että komia RS Megane taustalla  ;D

Makean näköiseksi muuttui Polo kun meni lähemmäksi tonttia ja sai vanteet alleen  ;)

Markku J

Todella hieno Polo - onnittelut ! Upeat vanteet ja kivan sporttinen 17" -pyörillä.

Apaju

Todella upea Polo ja hienon värin valitsit ;).
Tähän Poloon on ilmeisesti vimeistään kevään kuluessa odotettavissa kaikkkea muutakin muutosta.....
VW ID.3 Life

Kiviharju

Kylläpä näyttää Polo pienillä muutoksilla paljon paremmalta, vaikkei lähtökohtakaan huono ole.

Minkä kokoista rengastusta tulossa kesäksi?
Audi A4 Allroad quattro -17

clima

Nämä Polot miellyttävät omaa silmää päivä päivältä enemmän, tässä varsinainen namupala!

Reneto

clima vei jalat suusta. VW on onnistunut tämän uuden Polon kanssa. Onnittelut der Mannille!
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Der Mann.

Tattista vaan positiivisista kommenteista!  :)

Tässä hieman teknistä tietoa noista alustan palikoista:
- renkaat Michelin X-Ice XI2 215/45R17 kantavuusindeksi 87
- vanne 7½x17 ET35
- madallusjouset H&R; etu -25mm / taka -40mm
- iskarit vakiot VW (normaalijousitus)

Todellinen madallus oli 30/45mm eli viitisen milliä H&R:n ilmoittamia arvoja enemmän. Alusta toimii hyvin, jousien progressiivisuus vaikuttaisi olevan kohdallaan. Pidempiaikaisessa käytössä selviää sitten vakioiskarien kestävyys madalluksen kanssa.

Misukat yllättivät hiljaisuudellaan, ovat huomattavasti alkuperäisiä 185/60R15 Hankook Optimo -kesärenkaita hiljaisemmat!! En tosin katsonut kuinka tolkuttomat paineet luovutushuollon jäljiltä Hankookeissa oli, vaikuttivat kyllä pintakovuuden perusteella hieman ylipaineisilta.

Ensi kesän pyöriksi 18-tuumaiset olisivat kivat, mutta en enää kaipaa 35-sarjan renkaan tuomaa jännitystä elämään. Joten käytön huolettomuuden (ja nivelien kestävyyden) takia taidan kesäfillareissa päätyä 17-tuumaisiin 40-sarjan "offroad-renkaisiin".

Poloa en aio rakennella mitenkään ihmeemmin, niitä patoutumia varten tallissa odottaa vm. 1980 Alpine-Renault A310 V6 kunnostusprojekti jossa hommaa riittää vuosiksi... Toki käyttöautoakin on pikkaisen personoitava, mutta lähes kaikki osat on jo valmiiksi hommattu ja ne asennellaan tulevien viikkojen aikana.





Noiden lisäksi asennusta odottavat kiillotetut alumiinirenkaat Climaticin säätimien ja valokytkimen ympärille. Sumuvaloihin on 4300k ksenonsarja, mikäli totean että se eivät aiheuta liikaa häikäisyä. Jossain vaiheessa saatan tilata ICT:n valaistulla kaaviolla olevan nahkaisen vaihdekepin nupin, nykyinen muovinen ei oikein miellytä kyllikkiä.  ;)

Ai niin, RCD510:ssä on SD-korttipaikka mutta ostamani 16-gigainen Transcendin kortti ei kirkkaan sinisenä oikein istunut mustaan kojetauluun. Niinpä sekin oli tuunattava:







Muutama suihkaus hyllystä löytynyttä VHT:n mustaa vinyylispraytä ja enää ei kortti loista RCD510:n naamataulusta kuin finni nenästä.  ;D
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

JeanC

Eiiiii mitään GTI -maskia...

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 24.10.10 - klo:22:47
Eiiiii mitään GTI -maskia...

Siitä tuleekin TSI-maski (tai vaihtoehtoisesti ABT-maski)....  ;)
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 24.10.10 - klo:23:15
Siitä tuleekin TSI-maski (tai vaihtoehtoisesti ABT-maski)....  ;)
Thank god!  ;D

petterik

Näitä kuvia voinkin näytellä kavereille, että "kyllä meidänkin autosta sais hienon jos haluis"  ;D

VAG!

#15
aa

Markku J

Kivan näköistä personointia tulossa !

Hienot ovat Der Mann'in autossa xenonit ja ledit. Kukkanen kyselikin, miksi alimmat umpiot on jaettu kahtia. Tavallisten halogeenien kanssahan noissa on sekä päiväajovalo, että sumuvalo samassa. Mutta miten on xenonilla varustetussa autossa ? Toimivatko alimmat päiväajovalolamput mitenkään, kun led -kaari hoitaa päiväajovalon homman ?

HJP

Erittäin hieno Polo, tulee ihan oma 9N-koppainen mieleen näistä muutoksista, toki tämä vielä astetta hienompi ja uudempi! Minulle iskee tämä lisävarusteiden ruksimattomuus ja niiden korvaaminen heti luovutuksen jälkeen. RCD510 on ainoa minkä itse olisin vielä jättänyt ruksimatta, ihan vaan RNS510:n jälkiasennuksen helppouden vuoksi.

Jindebyne

Bellissimo! Todella nätti Polo!

Saako hieman tiedustella uusien talvivanteiden hintaa? Tuollaiset olisivat maukkaat omaankin tulevaan pirssiin.

Hienosti kuvasarjasta näkyy, kuinka Polo saanut yksilöllistä ilmettä sopivilla muutoksilla. Xenonit näyttää myös hyvältä.

Erkka

Kuvia olisi mukava saada muutama myös sisätilosta. ;)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.10.10 - klo:10:33
Onko muuten sumuvaloumpioissa jotkut kulmavalot, vai miksi ne on jaettu kahtia?
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.10.10 - klo:11:03
Kukkanen kyselikin, miksi alimmat umpiot on jaettu kahtia. Tavallisten halogeenien kanssahan noissa on sekä päiväajovalo, että sumuvalo samassa. Mutta miten on xenonilla varustetussa autossa ? Toimivatko alimmat päiväajovalolamput mitenkään, kun led -kaari hoitaa päiväajovalon homman ?

Tämän ksenonversion sumuvaloumpiossa ei siihen ulompaan päivävalokammioon ole heijastimeen puhkaistu lainkaan reikää polttimolle, juuri tuosta syystä että ylhäällä ajovaloumpiossa sijaitsevat ledit hoitavat päivävalojen homman. Myöskin kulmavalotoiminto sijaitsee ylhäällä ajovaloumpiossa, eli alhaalla olevat sumuvaloumpiot hoitavat ksenonillisissa vain ja ainoastaan sumuvalojen virkaa. Edellyttäen että ne on ruksattu, muutenhan ksenonillisessa Comfortlinessa olisi alhaalla pelkät mustat peitelevyt kuten perus-Trendlinessä.

Lainaus käyttäjältä: Jindebyne - 25.10.10 - klo:13:10
Saako hieman tiedustella uusien talvivanteiden hintaa? Tuollaiset olisivat maukkaat omaankin tulevaan pirssiin.

Hieman yli 100e/kpl. Kyseessä ilmeisesti kiinalainen replika (valmistusmaata ei merkitty vanteisiin!) joten varaudu siihen että tasapainoja menee pahimmillaan 100g/vanne!  :o Itselläni nuo kyllä talvinopeuksissa menevät ihan tasaisesti, mutta yksi vanne jouduttiin vaihtamaan takuuseen soikeuden vuoksi, kun huomattiin tasapainotuskoneessa renkaita asennettaessa.

Lainaus käyttäjältä: HJP - 25.10.10 - klo:11:11
RCD510 on ainoa minkä itse olisin vielä jättänyt ruksimatta, ihan vaan RNS510:n jälkiasennuksen helppouden vuoksi.

Itse pohdiskelin pitkään samaa, mutta sitten päätin ettei navigointi/digi-tv/peruutuskamera ole minulle niin tärkeitä että investoisin RCD510:een verrattuna tuplat.

Tuli tuossa äsken autopesun jälkeen räpellettyä RCD510:n asetuksia läpi, ja sieltähän löytyi Media-valikosta kohta "Activate Bluetooth audio"! Missään esitteessä ei mainittu että bluetooth olisi tuossa vakiona. En tiedä onko autossa BT, vai onko siellä valikkokohta valmiina vain sellaisia malleja varten, joihin bluetooth kuuluu? Täytyypä joku kerta yrittää tuosta mokialaisesta löytää BT-audio kohta ja kokeilla saako sillä Poloon yhteyden.

Sisäkuvia koetan saada napsittua kunhan tuo ralliratti on asennettu. Nykyinen muoviratti on liian karu kuvattavaksi...  ;)
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

turbovolga

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 25.10.10 - klo:19:29
Tuli tuossa äsken autopesun jälkeen räpellettyä RCD510:n asetuksia läpi, ja sieltähän löytyi Media-valikosta kohta "Activate Bluetooth audio"! Missään esitteessä ei mainittu että bluetooth olisi tuossa vakiona. En tiedä onko autossa BT, vai onko siellä valikkokohta valmiina vain sellaisia malleja varten, joihin bluetooth kuuluu? Täytyypä joku kerta yrittää tuosta mokialaisesta löytää BT-audio kohta ja kokeilla saako sillä Poloon yhteyden.

Toivotaan että löytyy muuta kuin valikon kohta. Mutta RCD310:ssa löytyy myös (ja ainoastaan) menusta, mutta ei laajempaa toiminnallisuutta.  :-\

Erkka

Polo GTI varusteluettelossa: Nahkaverhoiltu 3-puolainen GT-ohjauspyörä alumiinikoristeella, vaihteenvalitsimet ohjauspyörässä.

Oliko sinun GTI Polossa alunperin muoviratti? Ei kait!
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

RoccoScientist

Komia Polo tämä on Erkka, mutta ei kuitenkaan GTI. Erehdys on kuitenkin varsin helppo tehdä. ;)

Ei pikaisella lukaisulla osunut silmään puhetta softauksista. Onko tarkoitus tuunata ulkokuoren lisäksi tuota moottorinohjausta?
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Erkka

Oho! Sekoitin kaksi topicia keskenään, heh. Näin voi käydä kun risteilee topicista toiseen. :-[
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Der Mann.

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 25.10.10 - klo:20:44
Ei pikaisella lukaisulla osunut silmään puhetta softauksista. Onko tarkoitus tuunata ulkokuoren lisäksi tuota moottorinohjausta?

Ei ole.

Tässä kohtaa pitää nimittäin olla itselleen lujana tai muuten karkaa taas kerran mopo käsistä "ihan puhtaasti käyttöauton" suhteen.  ;D On karannut kaikkien aikaisempien Rellujenkin kanssa....  ::)
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Der Mann.

Kyseessähän ei ollut Megane RS, kuten nelipulttisista vanteistakin heti näkee.  ;) Ei, kyseessä oli vapaasti huohottava 2-litrainen malli (136 hv) johon vaihdettu ulkoista RS-osaa eli puskurit.

Polon suorituskyky on lähes kilometrilleen ja sekunnilleen sama kuin Meganessa oli, eli siinä ei tapahtunut huononnusta. Sen sijaan nyt pääsee lisämausteena nauttimaan turbopotkusta.  :)

Pari vaihtokriteeriä olivat vuotuisen päästömaksun hinta (Polo 65â,¬, Megane n. 140â,¬) ja keskikulutus (Polo n. 5,5l, Megane n. 8l).
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Late99

Nätti auto. Ja tosiaan omankin koeajon perusteella tuo 1.2TSI vaikutti oikein mukavalta moottorilta poloseen. Pistäppä toteutuneita kulutuslukemia tänne kunhan kilometrejä karttuu autoon. Kovasti ne kiinnostaisivat...

Tikka

OI OI :o Tässäpä on varmasti upein Polo, jonka olen nähnyt. Vanteet ovat tyylikkäät ja madalluskin edukseen. Onnittelut!

Der Mann.

Kiitos kommenteista, välitän kehut Polon muotoiluosoastolle.  ;)

Ihminen kun on kiiltävän perään niin sisustuksenkaan ei voi antaa olla sellaisena kuin luoja sen tarkoitti. Tältä näytti ennen:





Ovat Comfortlineen ripotelleet aika kiitettävästi "mattakromisia" koristekehyksiä sinne ja tänne. Tuonne niitä kuitenkaan ei ollut riittänyt, joten haltija joutui ne itse lisäämään:





Ja rikotaan nyt lupaus etten muovirattisesta sisustuksesta ottaisi kuvaa:



Sisustuksen värisävyksi valitsin siis titaaninmustan kun tummempaa ei ollut tarjolla.
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy