VW ID.3 talvella

Aloittaja mollix, 12.01.21 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Antore

Lainaus käyttäjältä: saq - 21.02.21 - klo:17:44
Pitäisiköhän auton antaa olla ilman piuhan kytkemistä, jos latausta ei tarvitse. Kertokaa toki, jos tiedätte vastaavista tapauksista, niin niistä voi osata ottaa sitten oppia.

Joku yhteys käytetyllä lataustavalla on ihan varmasti mahdollinen ongelmien aiheuttaja. Itselläni auto antaa aina virhepimputuksia jos lataa sillä auton mukana tulleella sukopiuhalla. Ihan hyvin se lataa sen mitä lupaa mutta auto ei siitä tosiaan tykkää. Muuten ei kyllä ole ensimmäistäkään erroria tullut sen viimeisen 2.0 softan jälkeen.

jamo75

#151
Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.02.21 - klo:17:54
Joku yhteys käytetyllä lataustavalla on ihan varmasti mahdollinen ongelmien aiheuttaja. Itselläni auto antaa aina virhepimputuksia jos lataa sillä auton mukana tulleella sukopiuhalla. Ihan hyvin se lataa sen mitä lupaa mutta auto ei siitä tosiaan tykkää. Muuten ei kyllä ole ensimmäistäkään erroria tullut sen viimeisen 2.0 softan jälkeen.

itse pidän jatkuvasti autoa kytkettynä 11kw laturissa, esim. Teslalla suositus on pitää auto aina laturissa kiinni
8A laturista en tiedä sen mitä sitä käytin lomamatkalla se toimi kaikissa tilanteissa, menee punaiselle kun käynnistät lämmityksen mutta jatkaa latausta kun sammutat.

veikkaan että se suurin ero niille joille tulee vika koodeja ja joille ei tule on vain ja ainostaan auton käyttöaste, jos käytät autoa jatkuvasti pysyy sen 12V akku latauksessa ja ajoakku lämpinänä. itselläni tuli muutamia ennen 2.0 päivitystä sen jälkeen varmaan lähemmäs 50kpl, viimeksi viime viikon loppuna punainen vikakoodi. ainoa joka on jäänyt pidemmäksi aikaa palamaan oli tuo 12v akkujärjestelmä vika joka paloi 3 päivää vaikka autoa latasin (tosin 8A laturilla) ja ylläpitolaturia käytin yön yli.

ja muuten kosk itselläni on kummassakin laturissa kulutusmittari niin auto todellakin kuluttaa pieniä määriä seisoessaan eli varmaan se 12V akun valvonta järjestelmä jotain siellä puuhailee. aikaajon esim. lataus valo syttyy vihreäksi aivan ilman syytä. mm. jos olet auton läheisyydessä (ja siis auton automaatti avaus ei ole päällä), syttyy auton lataus valo yleensä aina.

Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: jamo75 - 21.02.21 - klo:18:03
itse pidän jatkuvasti autoa kytkettynä 11kw laturissa, esim. Teslalla suositus on pitää auto aina laturissa kiinni
8A laturista en tiedä sen mitä sitä käytin lomamatkalla se toimi kaikissa tilanteissa, menee punaiselle kun käynnistät lämmityksen mutta jatkaa latausta kun sammutat.

veikkaan että se suurin ero niille joille tulee vika koodeja ja joille ei tule on vain ja ainostaan auton käyttöaste, jos käytät autoa jatkuvasti pysyy sen 12V akku latauksessa ja ajoakku lämpinänä. itselläni tuli muutamia ennen 2.0 päivitystä sen jälkeen varmaan lähemmäs 50kpl, viimeksi viime viikon loppuna punainen vikakoodi. ainoa joka on jäänyt pidemmäksi aikaa palamaan oli tuo 12v akkujärjestelmä vika joka paloi 3 päivää vaikka autoa latasin (tosin 8A laturilla) ja ylläpitolaturia käytin yön yli.

Voi hyvinkin johtua käyttöasteesta, itse ajan autolla päivittäin. Mutta ihan varma ja selvä yhteys vikakoodeihin on tuo auton sukopiuha. Voihan tietysti olla, että minulla on sattunut viallinen yksilö.

RaunoV

Vielä tuohon Auto Hold kohtaan. Tuli niitä virheilmoituksia muitakin: Vika Ajonvakautus (ESC) ja tuo Front Assist ei ole käytettävissä. Mutta siinä oli se sama tilanne -kuin tuossa edellä kerrottiin - takaovet eivät auenneet, aukesivat vasta kun sisältäpäin.
Kun tuo Hold vika tuli niin auto oli sitä ennen ajastetussa latauksessa, aamuksi 7:15 valmis ja lämmitettynä. Olisiko se sitten vaikuttanut kun lunta oli aamuyöllä kinostanut. Vanteina on Decent eli aika avonaiset eli pitää niitä jarru rumpuja kopistella, jos vielä esiintyy tuota vikaa.

ID 3 Pro performance

Antore

Lainaus käyttäjältä: RaunoV - 21.02.21 - klo:20:07
Vielä tuohon Auto Hold kohtaan. Tuli niitä virheilmoituksia muitakin: Vika Ajonvakautus (ESC) ja tuo Front Assist ei ole käytettävissä. Mutta siinä oli se sama tilanne -kuin tuossa edellä kerrottiin - takaovet eivät auenneet, aukesivat vasta kun sisältäpäin.
Kun tuo Hold vika tuli niin auto oli sitä ennen ajastetussa latauksessa, aamuksi 7:15 valmis ja lämmitettynä. Olisiko se sitten vaikuttanut kun lunta oli aamuyöllä kinostanut. Vanteina on Decent eli aika avonaiset eli pitää niitä jarru rumpuja kopistella, jos vielä esiintyy tuota vikaa.


Jos auton keulassa rekkarin yläpuolella olevan mustan muoviosan yläpuolella oleva korin värinen saumattu alue on lumipyryn vuoksi lumessa, tulee paljon herjoja. Yksi on tuo front assist ja sen mukana tulee myös pari muuta turvallisuuteen liittyvää herjaa.

saq

Lainaus käyttäjältä: Antore - 21.02.21 - klo:20:31
Jos auton keulassa rekkarin yläpuolella olevan mustan muoviosan yläpuolella oleva korin värinen saumattu alue on lumipyryn vuoksi lumessa, tulee paljon herjoja. Yksi on tuo front assist ja sen mukana tulee myös pari muuta turvallisuuteen liittyvää herjaa.
Tämä on huomattu. Siellä on Front assist tutka, jota tarvitsee myös adaptiivinen vakkari. Nämä herjat ei kyllä yleensä estä ajoa.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

Antore

Lainaus käyttäjältä: saq - 21.02.21 - klo:22:06
Tämä on huomattu. Siellä on Front assist tutka, jota tarvitsee myös adaptiivinen vakkari. Nämä herjat ei kyllä yleensä estä ajoa.

Juu, eivät estä ajoa enkä sitä tarkoittanutkaan. Selvästi näiden herjojen lisäksi autossasi on ollut jokin muu ongelma.

saq

Lainaus käyttäjältä: RaunoV - 21.02.21 - klo:20:07
Vielä tuohon Auto Hold kohtaan. Tuli niitä virheilmoituksia muitakin: Vika Ajonvakautus (ESC) ja tuo Front Assist ei ole käytettävissä. Mutta siinä oli se sama tilanne -kuin tuossa edellä kerrottiin - takaovet eivät auenneet, aukesivat vasta kun sisältäpäin.
Kun tuo Hold vika tuli niin auto oli sitä ennen ajastetussa latauksessa, aamuksi 7:15 valmis ja lämmitettynä. Olisiko se sitten vaikuttanut kun lunta oli aamuyöllä kinostanut. Vanteina on Decent eli aika avonaiset eli pitää niitä jarru rumpuja kopistella, jos vielä esiintyy tuota vikaa.

Tämä kyllä kuullostaa tutulta. Ainoastaan tuota Auto Hold herjaa en muista. Toivottavasti tuota ongelmaa ei meille enää tule, mutta jos sattuu vielä kohdalle, niin otan videon, jotta saan kaikki herjat talteen.
ID.3 Pro Performance Business -21
Octavia Combi 1.4TSI DSG-7 Elegange -17

jamo75

Evnotifyn beta lisäsi juuri akuston lämpötila näyttämisen, pitänee koettaa huomenna
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Daatta

Selvästikään ID ei tykkää seisottamisesta, etätöissä kun on niin ajoja ei välttämättä tule viikon aikana yhtään. Pari kertaa on käynyt niin, että kun viimein pitäisi lähteä liikkeella ja laittaa lämmitys ID Connect -apin kautta päälle niin tulee herja 12v akun alhaisesta jännitteestä. Tai pyydetään laittamaan autoon virrat päälle. Autolle kun menee niin mitään virheilmoituksia ei ole taulussa. Keskuslukon joutuu avaamaan kaukosäätimellä, kessy/keyless entry menee pois päältä kun auto seisoo pitkään käyttämättä. En teidä onko sattumaa, mutta auto oli eilen 8Ah tilapäislaturissa kiinni, kun menin siirtämään autoa vakiopaikalleen talon päätyyn niin tuli keltainen moottoriherja. Antoi kyllä ajaa normaalisti. Herja hävisi virrat pois käyttämällä.

Mitä tulee tuohon Park-toimintoon, niin siitä selvisi myös yksi asia eilen... Takavetoisessa etupyörien voimansiirtoa ei lukita, joten pysäköidessä ainoastaan takapyörät pitävät autoa paikallaan. Aika loogista, mutta se valkeni itselle siinä kohtaa kun huomasin että piha on umpijäässä enkä saa peruutettua autoa luiskaan... Auto pysyi paikallaan jarruilla, mutta kun laittoi P:lle vapautui jarrupaine etujarruista ja auto alkoi liukua mäkeä alaspäin.  :o Ei ollut edes puhelinta mukana jotta olisi voinut soittaa emännän hätiin. Siinä sitten mietin jalka jarrupolkimella seuraavaa siirtoa... Viimein kitkaa löytyi sen verran että auto pysyi paikallaan ja sain haettua hiekoitussorapussiin. En taas muistanutkaan kuinka hauska tuo piha osaa olla.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 22.02.21 - klo:09:38
Selvästikään ID ei tykkää seisottamisesta, etätöissä kun on niin ajoja ei välttämättä tule viikon aikana yhtään. Pari kertaa on käynyt niin, että kun viimein pitäisi lähteä liikkeella ja laittaa lämmitys ID Connect -apin kautta päälle niin tulee herja 12v akun alhaisesta jännitteestä. Tai pyydetään laittamaan autoon virrat päälle. Autolle kun menee niin mitään virheilmoituksia ei ole taulussa. Keskuslukon joutuu avaamaan kaukosäätimellä, kessy/keyless entry menee pois päältä kun auto seisoo pitkään käyttämättä. En teidä onko sattumaa, mutta auto oli eilen 8Ah tilapäislaturissa kiinni, kun menin siirtämään autoa vakiopaikalleen talon päätyyn niin tuli keltainen moottoriherja. Antoi kyllä ajaa normaalisti. Herja hävisi virrat pois käyttämällä.

Mitä tulee tuohon Park-toimintoon, niin siitä selvisi myös yksi asia eilen... Takavetoisessa etupyörien voimansiirtoa ei lukita, joten pysäköidessä ainoastaan takapyörät pitävät autoa paikallaan. Aika loogista, mutta se valkeni itselle siinä kohtaa kun huomasin että piha on umpijäässä enkä saa peruutettua autoa luiskaan... Auto pysyi paikallaan jarruilla, mutta kun laittoi P:lle vapautui jarrupaine etujarruista ja auto alkoi liukua mäkeä alaspäin.  :o Ei ollut edes puhelinta mukana jotta olisi voinut soittaa emännän hätiin. Siinä sitten mietin jalka jarrupolkimella seuraavaa siirtoa... Viimein kitkaa löytyi sen verran että auto pysyi paikallaan ja sain haettua hiekoitussorapussiin. En taas muistanutkaan kuinka hauska tuo piha osaa olla.

Tuo moottoriherja juurikin tulee auton oman piuhan käytön jälkeen myös minulla aina jos vähänkään pitempään sitä käyttää. P-asento ottaa takarenkaisiin mutta myös eturenkaisiin siinä vaiheessa kun poistut autosta. Tuon voi todeta väijymällä jarrupoljinta. Se 'vetäytyy' alaspäin kun nousee autosta ja kun taas avaat auton jarrupoljin palautuu ylös normaaliasentoon.

mmh

Lainaus käyttäjältä: Antore - 22.02.21 - klo:10:19
Tuo moottoriherja juurikin tulee auton oman piuhan käytön jälkeen myös minulla aina jos vähänkään pitempään sitä käyttää.

Meillä tuli/tulee myös schuko-laturilla ladattaessa tuo virheilmoitus. Liittynee latausaikaan. Mulle huoltoneuvoja sanoi, että autoa ei saisi ladata yli 8h (ja siksi varoitus). En nyt muista mikä oli mahdollinen perustelu -tai oliko sitä.   

Vastarakki

Vahvistan. Mulla jäätyi vasen etujarru kiinni, pääsin liikkeelle pyörä lukossa työpaikan pihassa kun oli liukasta. Se lotkahti eestaas nitkuttelemalla sitten irti. 12 virheilmoitusta antoi, oikeastaan kaikki avustimet piippasivat. Tätä edelsi pöllyävä lumikeli ja pakkasta oli päälle 15 astetta.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 21.02.21 - klo:11:39
Etusatuloiden jumitus ei takavetoisessa estä liikkeelle lähtöä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy