Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - VWVW

#1
Päädyin lopulta paikallisen liikkeen poistossa oleviin Continental PremiumContact 6 215/55r17 94v renkaisiin. Hinta ok. 520 + 80 asennus.
#2
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 05.03.24 - klo:07:06Itsekin vertailin hintoja ja päädyin hakemaan renkaat paikallisesta liikkeestä. En tiedä onko nettikauppojen hinnat kallistuneet vai liikkeiden halventuneet, koska aikanaan (10+ vuotta sitten) nettikaupassa säästi satasia (17" laaturengas) ja asennus maksoi 50e. Nyt hinta on melkein sama + nettikaupparenkaan asennuslisä.
Onhan tässä sekin jos itse tilaa ja sattuu satsiin yksi runkovikainen, niin itse pitää vaihto hoitaa. Kaiketi vialliset huomataan vasta vanteelle asentaessa. Aikamoinen soppa olisi selvitellä.
#3
Minulla on Bridgestone Turanza T005 215/55R17 94V tarjous paikallisesta 710 euroa. Sisältää koko asennuspaketin. Aika lähelle menee vaikka tilaisi netistä pelkät renkaat ja sen päälle asennus.
#4
Onko kenelläkään tietoa/kokemusta mitä maksaisi nettikaupasta ostettujen koko 17" asennuspaketti pääkaupunkiseudulla? (Vanhat alta pois, uudet vanteille, tasapainotus ja asennus alle).
#5
Nostetaan, kun alkaa olemaan hankinta ajankohta lähellä. Ilmeisesti Kontioista ei kovin paljoa täällä kokemusta ole?

Pyysin paikallisesta liikkeestä vielä tarjouksen halpiksista ja kalliimmista Bridgestoneista.

215/55R17 Radar Dimax R8+ 98Y XL, 429 euroa.
Sisältää 4kpl renkaita irtovanteille asennettuna, eli jotain pitäisi vielä lisää maksaa, kun ei ole irtovanteita. Tämä ei houkuttele, en ole koskaan edes merkistä kuullut.

Bridgestone Turanza T005 215/55R17 94V, 710 euroa.
Sisältää 4xrenkaat ja täyden asennuksen vanhojen tilalle.

Olisiko jollain Bridgestoneista kokemusta? Kiinnostaisi meteli ja varsinkin jos on Passat B8 1.4 TSi:n alla olleet.
#6
Vaihdoin Nokian kesärenkaat pois ja huomasin, että ensi kesäksi pitää uudet hommata. Passat B8 on jo 8 vuotta vanha ja enää alle 10 000 km tulee vuodessa ajettua. 

Kontio BearPaw 215/55R17 W setin saisi asennettua alle 500â,¬. Onko joku tänä vuonna kyseisiä renkaita käyttänyt? Ja jos on, niin voiko suositella vai onko hukkaan heitettyä rahaa?
#7
8v. vanhaan n.60000 km. Passattiin syttyivät pariviikkoa sitten EPC ja moottorin vikavalot palamaan. EPC valo syttyi aina noin 10-15 km ajon jälkeen ja moottorin vika valo paloi ajoittain. Sain ajan VW:n merkkihuoltoon. Vikakoodi: P334B00, Ahtopaineen säädin jumissa. VAG:lta löytyy 360â,¬ + työt hintaan osa, jolla vika korjataan: 04E198725K. Lisäksi oli joitakin osia (säätimen akseli?) asennuksen yhteydessä voideltu kuumarasvalla.

Kirjoitan tämän lähinnä muille foorumilaisille tiedoksi, koska tämä on huoltoneuvojan mukaan tuossa moottorissa aika yleinen vika. Jos samantapainen vika ilmaantuu ja tuo koodi löytyy niin yllä osannumero, jolla todennäköisesti tulee kuntoon.

#8
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 01.02.22 - klo:10:37
Tämä edessä itselläkin keväälle gte:n kanssa. Pitääkin kysäistä tarjouksia jo.
Onkos näissä jotain tiettyjä suositeltuja tai vältettäviä osavalmistajia? Muistelen että joskus vuosia sitten jonkun koneen jotkut sarjat oli huonoja 😁
Eiköhän VW myös teetä osat jossain tehtaassa joka tekee niitä ties mille brändeille. Tuo VW:n leima vaan nostaa hintaa aika paljon. Tuskin Suomalaisilla korjaamoilla on halua huonoja osia edes käyttää ja voi olla Suomesta jopa vaikeaa löytää vaikka haluaisikin. Tässä esimerkki Motonetin hihnasta ja vesipumpusta. OE laatua ainakin heidän oman ilmoituksen mukaan.
https://www.motonet.fi/fi/varaosat/2618/923727/autot/volkswagen-vw/passat-15-?vuosimalli=2016#Moottorin-osat
#9
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 31.01.22 - klo:14:43
6v vaihtoväli. Merkkarihinta 950e ilman vesipumppua kun sitä ei tartte vaihtaa. Eri päässä konetta. Ja tosiaan sama kuin Seateissa. Vaihdon hinta noussut vajaassa vuodessa 300e.

VW:lla Helsingissä hinta jo yli tonnin. Kysyin muutamasta monimerkkikorjaamosta: Vuosihuolto, renkaiden vaihto + kausisäilytys, jarrunesteen vaihto ja tuo jakopään hihna ja vielä vesipumppu. noin 710-750â,¬.
#10
Miten olette jakopäänhihnoja näihin vaihdattanut. Itselläni näin korona ja etätyöaikaan on auto lähinnä seisonut parkissa. Vaikka on 2015 mallia, niin vasta alle 50 tuhatta mittarissa. Näillä ajoilla ei varmaan ikinä tulisi huoltoohjelman mukaan vaihtoa? Mutta kai tuo nyt joskus pitää jo ikänsä puolesta vaihtaa? Ja jos on tietoa ,niin mitä hihna + vesipumpun vaihto noin suunnilleen voisi kustantaa?
#11
Itselläni on B8 vm. 2016. Tarkastin tänään pesun jälkeen ja ei näkynyt noita maali vikoja. On varmaankin vaihtunut tuo osa jossain välissä ennen 2016 mallia, tai viimeistään 2016 mallissa. Kannattaa kaikkien joilla on 2015 malli nuo kohdat tarkistaa.
#12
Itselläni on 2015 - 2016 talvella käyttöön otetut 215/55 R17 Continental Viking Contact 6 kitkat. Viime talvena jouduin muutaman kerran kadun varresta lapiolla kaivamaan, kun ei pitoa enää riittänyt kuten edellisinä talvina. Vasta neljäs talvi oli kyseessä. Ei ole kitkoja ennen näitä ollut. Huononeeko kitkoissa näin nopeasti pito? Jokin kumin kovettuminen tuli mieleen. Säilytyksessä ovat VW:lla olleet ja 6,5 - 7 mm on vielä nytkin urasyvyys. Nyt ajattelin nastoihin palata ja Michelin X-ICE NORTH 4 olisi listalla.
#13
Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 16.07.18 - klo:16:12
Nyt autokorjaamolta soiteltiin ja oltiin sitä mieltä että näissä multitronic vehkeissä ei ole edes kaksoismassavauhtipyörää joten eivät ala tutkimaan asiaa sen suhteen.
Suomeksi: Laatikko purettu, kaksoismassapyörä kadonnut. Olikohan sitä alun alkaenkaan?
Lainaus käyttäjältä: JaakkoKolmonen - 16.07.18 - klo:16:12
Edit. Ja kas kummaa nyt soittivatkin takaisin että on siinä sellainen... ei helvetti mitä toimintaa
No, tuollahan se onkin. Hyvä että löytyi, mutta jotain tästä vielä puuttuu ja näyttäisi olevan joitain ylimääräisiäkin osia.
#14
Tuli tänään yllätyksenä Passatin turvajärjestelmän toiminta jota en tiennyt autossa edes olevan olemassakaan. Passat B8 on 2015 ostettu, mutta vuoden 2016 mallia. Olin aiemmin huomannut, että mittaristossa näkyy joskus, kun etäisyys esimerkiksi edellä ajavaan auton on aika lyhyt oman auton ääriviivat ja sen ympärillä muistaakseni jotain katkoviivoja ja samalla kuuluu hälytysääni. Tänään siis edelläni ajava auto oli kääntymässä edessäni kaupunkinopeudella oikealle ja en oikeastaan lainkaan hiljentänyt hänen perässään, kun ajattelin hänen kääntyvän edestäni pois ennen kuin saavutan hänen autonsa perän, mutta auto edessäni tekikin lukkojarrutuksen ja ennen kuin ehdin painaa jarrua pärähti hälytysääni päälle ja autoni teki itsestään lukkojarrutuksen. En siis ehtinyt itse painaa jarrua vaan auto teki tämän kaiken automaattisesti. Olin joitakin lisävarusteita mukaan rastittanut mutta en tietääkseni tätä.

#15
Nyt muutaman kymmenen maantiekilometrin jälkeen täytyy todeta,  että Nokian Hakka Blue 2 on Passat B8:ssa  hiljaisempi kuin Continental PremiumContact 5. Rengasäänet lisäksi jotenkin "suodattuvat" eli eivät kuulu terävänä vaan matala vaimeana huminana. Tätä on vaikea kuvailla ja on tietenkin lopuksi jokaisesta itsestään kiinni miten äänet kuulee.   
#16
Lainaus käyttäjältä: jt - 20.05.18 - klo:23:12
On kokemusta Nokian Hakka Blue kesärenkaista Golf vm15 Variantissa. Suorastaan hämmentävän hiljaiset renkaat. Ero on suurin nimenomaan karkealla pinnalla missä melutaso ei pomppaa samalla lailla kuin omassa Passatissa missä renkaat (merkkirenkaat, tosin enemmän kuluneet) meluavat selkeästi enemmän.
Kävin tänään Nokian Hakka Blue 2 renkaat ostamassa. Kokemusta ei ole vielä kuin muutama kilometri, mutta kun asetin rengaspainevalvontaan uudet renkaat huomasin, että se näyttää "Talvirenkaat" En itse asiassa tiedä onko ollut kokoajan, mutta pystyykö tuota manuaalisesti itse vaihtamaan? vai pitäisikö järjestelmän automaattisesti tajuta että alla on nyt kesärenkaat? Epäilen suuresti, että näin fiksu tuo järjestelmä ei voi olla. 
#17
Lainaus käyttäjältä: nemos - 20.05.18 - klo:15:22
Conti eContact ContiSilent löytyy tuossa koossa ja oli ainakin A6:ssa hiljainen.
Jostain syystä tuota Conti eContact ContiSilent rengasta löytyy esim. Saksan Idealon kautta https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/5036390_-conti-econtact-contisilent-215-55-r17-98v-continental.html haettuna vain DOT14 eli jo aika vanha rengas.

Löysin kuitenkin Nokia Hakka Bluen jossa Silent Sidewall Technology lisää ajomukavuutta katkaisemalla ajoalustasta kulutuspinnan kautta välittyvän äänen ja värähtelyn.
https://www.tekno-rengas.fi/index.php/tuote/nokian-hakka-blue-2
Olisiko tuosta jollain palstalaisella kokemuksia?
#18
Olen hankkimassa Passat B8 v.2015 uusia kesärenkaita. Vanhat ovat auton mukana tulleet Continental PremiumContact 5,  215/55 R17 jotka muuten ok, mutta rengasäänet voisivat olla hiljaisemmat. Continentalilla olisi joku uusi ContiSilent https://www.continental-rengas.fi/henkilauto/teknologia/contisilent tekniikka mutta en löytänyt yhtään rengasta jossa tuo olisi mukana vai onko tuo nykyään kaikissa Continentalin renkaissa?   

Jos jollain on ehdotuksia ja varsinkin kokemusta juuri tuohon B8 malliin niin voisi suositella mitä tahansa kohtuuhintaista mallia ja merkkiä kunhan on hiljainen.
#19
Itse ole kolme viimeisintä autoani jo heti uutena suojannut Finikor käsittelyillä. Viimeisin Passat 2015 http://www.stoprust.fi/ruostesuojaus/finikor-lisaturva. Ei tuosta varmaankaan saa omiaan pois mutta kun olen  tähän mennessä autoja noin 6 -9 vuotta pitänyt, niin ainakin tuon ajan on kertakäsittelyllä ruosteettomina pysynyt.
#20
Lainaus käyttäjältä: Normanton - 10.10.17 - klo:16:27
Onko tuo takaluukun toiminta muuttunut oleellisesti B8:ssa? Omassa B7:ssa nappia pitää pitää pohjassa sekunnin tai pari ennen kuin luukku aukeaa. Ja en mene takuuseen mitä, mutta jotain asetuksia tuon napin toimintaan löytyy VCDS:llä.
Itselläni riittää nopea painaminen ja aukeaa. Takaluukussa on jousi mikä kampeaa sen auki niin on suuri vaara että on vaikka koko yön luukku auki jos ei tarkkana ole. Voihan olla, että VW ei kovin paljoa tuon selvittämiseen aikaa käyttänyt ja olisi mahdollisesti ollut tehtävissä, mutta helpointa oli vain vastata että ei onnistu.
#21
Ei pysty VW:n huoltokaan tuota pois koodaamaan. Ratkaisin ongelman tilaamalla 11,55 â,¬ (posteineen) avaimenperän. http://www.ebay.de/itm/Volkswagen-VW-Schlusseletui-Leder-fur-GOLF-7-POLO-Passat-B8-Touran-schwarz-/252991001774?hash=item3ae77054ae:g:Oy4AAOSw3YJZQNRD tuo toimii yllättävän hyvin, eli joutuu hiukan kovemmin nappeja painamaan ja virhepainalluksia ei kovin helposti saa tehtyä.
#22
Lainaus käyttäjältä: cipher - 30.09.17 - klo:17:38
Löytyykö foorumilta kokemuksia/suosituksia samassa paikassa kerralla teetetystä ruostesuojauksesta sekä maalipinnan kestopinnoituksesta? Pääkaupunkiseudulla on tarkoitus tuo homma teettää.

Itse edellisen autoni http://www.stoprust.fi/ ruostesuojasin. Siihen otin Finikor Täysturvan. Nykyisen B8 Passattiin otin kaksi vuotta sitten Finikor Lisäturvan ja Finikor Brilliant Plus+ käsittelyn. En muista mitä tarkalleen maksoi, mutta joka tapauksessa pyysin tarjouksen ja hinta oli halvempi kuin firman nettisivujen hinnat.
Firma sijaitsee Helsingin Kyläsaaressa ja tarvittaessa sai vara-autoksi Ford Fiestan 40â,¬/vuorokausi. Muistaakseni koko käsittely kesti 3 vuorokautta.
Hyvää laatua tekee ja voin firmaa suositella.
#23
Itselläni on käynyt kaksi kertaa kun olen ollut kävelemässä jo autosta poispäin ja katsonut vielä sattumalta autoon päin niin takaluukku on ollut auki. Ilmeisesti olen ovia sulkiessa painanut myös avaimen keskimmäistä takaluukun aukaisunappia.

Onko kenelläkään tietoa saako tuota mitenkään kytkettyä varmuuden vuoksi kokonaan pois? 
#24
Itselläni on vastaava sedan.
Kirjoitin viime talvena tänne alla olevan. Silloin huomattiin, että on ominaisuus ja kun tuon tietää niin ei haittaa mitenkään. Auto lämpiää hyvin ilman webastoakin (testattu viime talvena -20-25°), eli sekin on jo vanhaa tietoa ja lisäksi täällä kirjoiteltiin, VW:n moottoreiden öljynkulutuksesta. Omani on reilun vuoden vanha ja kertaakaan en ole öljyä lisännyt. Nyt jotain vähän alle 17t. mittarissa. Itselläni on myös lämmitettävä tuulilasi (se halvempi) jossa näkyy hiuksenhienoja lankoja jos aivan tarkasti katsoo. Aivan ehdoton varuste Suomessa. Poistaa huurteen välittömästi ja jopa sulattaa ulkopuolelta ohuen jään. Digitaalista näyttöä ei omassani ole.



Passat B8 (14-) / Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« : 05.01.16 - klo:21:42 »
Huomasin nyt noin 20° pakkasilla, että lämpötila nousee todella nopeasti mittarin mukaan 90° kohdalle josta tipahtaa nopeasti takaisin noin 70° kohdalle > ja nousee taas takaisin 90°.
Voisi kuvitella, että termari aukeaa ja sen takia tekee tuon. Tämä on minulle ensimmäinen mikään VW. Onkohan tuo ominaisuus vai vika?

Auto Passat Comfortline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Technology DSG-aut.

Autossa ei ole lisälämmitintä.




Lainaus


Muistutus

#25
Passattiin on ainakin kahta erillaista maskisuojaa. Tuolta:  http://www.tarvikkeet.fi löytyy tuotenumerot: TS547 ja TS608. Mielestäni aika rumia molemmat, ehkä tuo kapeampi hiukan paremman näköinen.
Passat maskisuojat
#26
Huomasin nyt noin 20° pakkasilla, että lämpötila nousee todella nopeasti mittarin mukaan 90° kohdalle josta tipahtaa nopeasti takaisin noin 70° kohdalle > ja nousee taas takaisin 90°.
Voisi kuvitella, että termari aukeaa ja sen takia tekee tuon. Tämä on minulle ensimmäinen mikään VW. Onkohan tuo ominaisuus vai vika?

Auto Passat Comfortline 1,4 TSI 110 kW ACT BlueMotion Technology DSG-aut.

Autossa ei ole lisälämmitintä.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? 
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Vakioalusta ja 18"
11.09.15 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Tsibage - 11.09.15 - klo:09:45
Oliko se 18" vakioalustala? Meneekö sillä liian korkeaksi? Alla on nyt tosissaan 16" ja mun mielestä ne näyttää huonolta vitsiltä siinä pyörätilassa.
Ei ole alustoista tietoa, kun kaikki autot oli hallissa ja en niistä muuta kuin renkaita/vanteita katsellut. Itselläni on Sedan vakioalustalla ja Singapore 7J x 17 vanteet, Continental PremiumContact 5 215/55 R17 renkailla.
#28
Passat B8 (14-) / Vs: Vakioalusta ja 18"
11.09.15 - klo:07:44
Tuo on täysin mielipide kysymys, mutta omasta mielestäni 16" näyttää jotenkin väärältä koolta ja 18" taas "tuunatulta" joita nuoriso suosii ja 17" näyttää normaalilta. Itse tuota samaa pähkäilin, kun omaani tilasin ja kävin paikallisessa VW autossa erikokoja katsomassa, kun oli kaikki koot autojen alla nähtävissä. (Olin auton jo muuten päättänyt, niin varmaan VW:llä ihmettelivät, kun äijä on kiinnostunut vain renkaiden ja vanteiden koosta, eikä edes auton sisälle katsele). Päädyin 17".
#29
Lainaus käyttäjältä: VW-Variantti - 09.09.15 - klo:22:23
Hei kaikille.

Maaliskuussa tilasin ja nyt odotellaan lokakuussa saapuvaksi.
Kuluvalla viikolla pitäisi  olla tehtaan tuotantolinjalla Passat Variant  2.0TDI BT.
Autossa on riittävästi lisävarusteita.
Mallivuosi on ilmeisesti jo 2016

Omani sain heinäkuun puolivälissä ja valmistusviikko oli 25. Se oli jo vuosimallia 2016, joten 2016 malli sinullekin tulee.
#30
Itse ottaisin uuteen autoon jotkut originaali OEM vanteet esim. oman B8 Passatin Chrome & Style -paketin mukana tulleet Singapore, 7J x 17 https://shops.volkswagen.com/de_DE/web/zubehoer/p/leichtmetallfelge-singapore-7j-x-17-schwarz-glanzgedreht-3g0071497a-fzz-14 tuon paketin mukana tuli 215/55R17 94W Continental PremiumContact 5 setti. OEM vanteitakin on VW:llä erilaisia ja ainakaan tarvike -tai käytettyjä vanteita en uuteen auton laittaisi. Käy VW:llä kysymässä tarjous.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy