Kirjoittaja Aihe: Ruosteenestokäsittely ja kestopinnoitte?  (Luettu 2188 kertaa)

Poissa Ukki

• Tulokas
  • *
    • Profiili
Ruosteenestokäsittely ja kestopinnoitte?
« : 17.01.17 - klo:22:48 »
Ostettiin uusi Volkswagen joulukuussa (Golf Alltrack).

Nyt tuli Finikorilta kirje, jossa tarjotaan "autosi Volkwagen Golf suojausta uuden auton edulla".
Samassa kirjeessä (kortissa) tarjotaan myös uutta kestopinnoitetta: "Finicor Brilliant plus+"
Toisaalta VW:llä on Korin kestojuoja:
"Euroopassa myytävien Volkswagen-henkilöautojen koreille myönnetään seuraavat takuut ensirekisteröintipäivästä lähtien:
    3 vuoden takuu maalausvirheiden varalta
    12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu
Korin kestosuojan edellytyksenä on auton huolto-ohjelman mukaiset tarkastukset.
"

Onko tietoa, miten nämä vaikuttavat toisiinsa? Meneekö VW:n takuut, jos teettää tuollaisen ruosteenestokäsittelyn ja/tai kestopinnoitteen?
Mitä mieltä muuten näistä "ruostesuojauksista" ja kestopinnoitteista?
Golf Alltrack 1,8 tsi

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
Vs: Ruosteenestokäsittely ja kestopinnoitte?
« Vastaus #1 : 17.01.17 - klo:22:54 »
Ei mene ja ainakin itse pidä ruostesuojausta jälleenmyyntiarvoa nostavana. Tuolla puhkiruostumattomuustakuun menettämisellä peloteltiin vuosia asiakkaita eikä sillä ollut mitään perää.

Tuo kovakäsittely taas helpottaa kummasti auton hoitoa, kun ei tarvitse olla vahaamassa.

Itse ruostesuojaisin ja olen ruostesuojauttanut autot mitä olen pitänyt itselläni pidemmän aikaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa Oktaavi

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #2 : 17.01.17 - klo:23:17 »
Jos et meinaa autoa pitää yli viittä vuotta, niin hukkaan heitetty raha. Jos pidät pitempään, suosittelen suojaamaan.

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #3 : 18.01.17 - klo:06:41 »
Jos et meinaa autoa pitää yli viittä vuotta, niin hukkaan heitetty raha. Jos pidät pitempään, suosittelen suojaamaan.

Tällä periaatteella juuri paska siirtyy seuraavalle omastajalle ja itse olen erimieltä tuosta, että on hukkaan heitetty raha. Se on jälleenmyyntiargumentti, jota ainakin itse arvostan!

Poissa Jultsu

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #4 : 18.01.17 - klo:06:54 »
Kaikki uudet volkkarit on paskoja, oli siellä massat pohjassa tai ei. Kukaan ei tule maksamaan ruostesuojatusta autosta sen suojauksen hinnan verran enemmän kuin mitä muista vastaavista pyydettäisiin.

Poissa -karppa-

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #5 : 18.01.17 - klo:07:03 »
Kaikki uudet volkkarit on paskoja, oli siellä massat pohjassa tai ei. Kukaan ei tule maksamaan ruostesuojatusta autosta sen suojauksen hinnan verran enemmän kuin mitä muista vastaavista pyydettäisiin.

Missä autossa käytettynä hyvitetään lisävarusteiden verran enemmän mitä uutena on maksettu? Jos taas pitää valita ruostesuojatun ja ruostesuojaamattoman väliltä jossa on samat varusteet, niin suurinosa valitsee sen ruostesuojatun auton.

Poissa HiTecci

• Konkari
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
« Vastaus #6 : 18.01.17 - klo:09:27 »
Kukaan ei tule maksamaan ruostesuojatusta autosta sen suojauksen hinnan verran enemmän kuin mitä muista vastaavista pyydettäisiin.

Ei varmaan tulekaan, mutta se saattaa lyhentää myyntiaikaa merkittävästikin :) Ja kyllä, nykyisen autoni suojautin heti kun sen sain, mutta tässä on takana tuon auton tunnettu keskimääräistä suurempi herkkyys ruostumiselle enemmän kuin mikään jälleenmyyntiarvo tms. kun tosiaan omaksi käyttöjaksi ollaan kaavailtu luokkaa 10v tjsp 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Daatta

• Konkari
  • Auto Emoción
    • Profiili
« Vastaus #7 : 18.01.17 - klo:11:05 »
Samoilla linjoilla, jos autoa meinaa pitää sen 10 vuotta niin ilman muuta ruostesuojaus. Tuskin suojaamaton auto (VAG) puhki ruostuu kymmenessä vuodessa, mutta ruostekukkaa voi tunkea jostain saumasta. Alustan komponentit saavat pintaruosteen muutamassa vuodessa, oli auto mikä tahansa. Hyvitystä vaihtotilanteessa ruostesuojaus ei paranna, mutta saattaa tosiaan mennä nopeammin kaupaksi.

Japanilaisissa ruostesuojaus on elämän ja kuoleman asia.  :-X

Leon Cupra 265 -14
ex. Leon 20VT TS -04

Poissa HiTecci

• Konkari
  • Eipä turhia höttyillä :)
    • Profiili
« Vastaus #8 : 18.01.17 - klo:11:10 »
Japanilaisissa ruostesuojaus on elämän ja kuoleman asia.  :-X

Ja jos puhutaan tästä nimenomaisesta automallista joka allekirjoittaneellakin on, niin sen sisarus vaikka timangi-logoa nokallaan kantaakin, on ihan yhtä herkästi ruskettuvaa sorttia vaikka tuon timangi-nokan muut mallit ovatkin järjestäin poimineet täydet pisteet kaikenlaisissa ruostetutkimuksissa vähiten ruostuvina jo vuosikausia. Onko siis tuo allianssi- ja kaikenlainen yhteistyö kuitenkaan hyvästä jos samalla kopioidaan myös ne heikkoudet? ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Oktaavi

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #9 : 18.01.17 - klo:12:03 »
Tällä periaatteella juuri paska siirtyy seuraavalle omastajalle ja itse olen erimieltä tuosta, että on hukkaan heitetty raha. Se on jälleenmyyntiargumentti, jota ainakin itse arvostan!
Ei mulla mitään tunnesidettä autoon jää. Ei kiinnosta auton elämänkaari hetkeäkään sen jälkeen, kun raha vaihtaa omistajaa. Pari edellistä autoa, mitkä ostin, niin olivat kyllä ruostesuojattuja, mutta nekin selvisivät vasta jälkikäteen. Myyjät eivät millään mainostaneet, että autot oli ruostesuojattuja. Hinnan puolesta molemmat autot sijoittuivat pyyntihintojen keskikastiin.

Poissa cipher

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #10 : 30.09.17 - klo:17:38 »
Löytyykö foorumilta kokemuksia/suosituksia samassa paikassa kerralla teetetystä ruostesuojauksesta sekä maalipinnan kestopinnoituksesta? Pääkaupunkiseudulla on tarkoitus tuo homma teettää.

Poissa Daatta

• Konkari
  • Auto Emoción
    • Profiili
« Vastaus #11 : 02.10.17 - klo:08:55 »
Löytyykö foorumilta kokemuksia/suosituksia samassa paikassa kerralla teetetystä ruostesuojauksesta sekä maalipinnan kestopinnoituksesta? Pääkaupunkiseudulla on tarkoitus tuo homma teettää.

Finikor tms? En kyllä laittaisi samassa paikassa, jos viereisessä loosissa ruiskutetaan kotelosuojaa samalla kun pinnoitetta levitetään niin tuskin tulee kovin hyvää kakkua. Muutenkin meno on kaukana "fiksaamosta". Tuohon hintaan saa kestopinnoituksen tunnetulta tekijältä.
Leon Cupra 265 -14
ex. Leon 20VT TS -04

Poissa VWVW

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #12 : 02.10.17 - klo:09:45 »

Itse edellisen autoni http://www.stoprust.fi/ ruostesuojasin. Siihen otin Finikor Täysturvan. Nykyisen B8 Passattiin otin kaksi vuotta sitten Finikor Lisäturvan ja Finikor Brilliant Plus+ käsittelyn. En muista mitä tarkalleen maksoi, mutta joka tapauksessa pyysin tarjouksen ja hinta oli halvempi kuin firman nettisivujen hinnat.
Firma sijaitsee Helsingin Kyläsaaressa ja tarvittaessa sai vara-autoksi Ford Fiestan 40€/vuorokausi. Muistaakseni koko käsittely kesti 3 vuorokautta.
Hyvää laatua tekee ja voin firmaa suositella.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi