Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - GKTVW

#1
Lainaus käyttäjältä: samisalami - 03.10.21 - klo:14:29

Etupäästä, selvästi kuljettajan puolelta on alkanut kuulua liikkeelle lähdöissä naksetta. Yhdistin naksunnan heti vetonivel vammaan, vastaavaa on kuullut kun murros on menossa.

Sitten se mielenkiintoisin osuus, nyt on vaihdettuna molempien vetareiden murrokset, sisä ja ulko. Vaan ääni on ja pysyy, ääni on selvästi terävä, metallinen nakse, eikä liity monttuihin tms. Tämä ääni kuuluu paikaltaan lähtiessä, tai risteyksissä käännöksen jälkeen kiihdyttäessä. Vaikea kuvailla ääntä, mutta ikäänkuin jokin metallinen jumittaisi ja naksahtaa vapaaksi pyörähtäessään.


Minun 1,4 golf 7  naksutti samalla tavalla. Vetarinkin takuuseen suostuivat vaihtamaan, naksutus jäi siihen  edelleen. Sitten kyrpiinnyin esim. loivissa vasemmalle suuntautuvissa käännöksissä kuuluvaan naksutukseen ja laitoin pennun karuselliin.  Eli vaihdoin automerkkiä. En tiedä naksuuko se Golf edelleen. Vika tai syy ei selvinnyt silloin merkkihuollossa. Oikealle käännyttäessä naksutus ei mielestäni kuulunut koskaan.
#2
Onko kenelläkään noista kotimaisista Walle-latauslaitteista kokemusta? https://wallelaturit.fi/category/32/tuotteet
#3
Tuossa on se asennusvideo, Motonetin sivuilla oli vastaus noihin muihin ko. kumia koskeviin kysymyksiisi.

https://www.youtube.com/watch?v=iKILIVOB99I
#5
Jos halpaa pitää olla niin esim. löytyneekö tuolta: https://alvadi.fi/
#6
Onko ollut kannen ja liuskan välissä jotain ylimääräistä shittiä?
Kiertääkö tuossa vehkeessä öljyt ensinkään? Onko sihti puhdas ja seula selvä, kuten sinkosimot kyseli toisiltaan.
Miten öljynpaineet, pyörititkö startilla ensin paineet ja sitten vasta kone tulille?
Ei ole kone pitkäikäinen jos tuolleen, kannattaisi mitata välykset esim. Plastigaugella, jotain on ilmeisesti pielessä.
Taitaa ne kolinat ja muut ongelmat ollakin liian pienen öljynpaineen aikaansaannoksia?
#7
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 25.02.20 - klo:17:24
Hohhoijaa.. mitäs seuraavaksi tarkistaisi. En ymmärrä, en kertakaikkiaan ymmärrä.

Nuorempana ollessani, meinasin jo henkisesti ja jopa ruumiillisestikin valmistautua tekemään moottorirempan yhteen amerikanrautaan. Tyhjäkäynnillä ja ajossa kuului jumalaton kolke moottorista.
Ei muuta kun moottorin irrotukseen ja kun kaikki tarvittavat letkut, johdot, ruuvit ja mutterit oli poistettu, niin koneen noston yhteydessä putosi moottorin kumityynyn toinen puolikas lattialle.
Oli irronnut vulkanoinistaan ja kumityynyn raudat kolisteli yhteen. Kuunnellessa se meteli kuului ihan selvästi muka kampikammiosta, tämä vain vinkiksi.
#8
Siis oliko kaikissa liuskoissa sama numerosarja, yhdessäkään liuskaparissa ei ollut esim. -010, -0,25 tms. ? siisi alikokoon hiotun kaulan vaatima "paksumpi" liuska?
#9
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 24.02.20 - klo:16:16
Olisi luullut kolkottavan ennen koneen avaamista.. mutta kun kävi nätisti. Kk laakerit vaihdoin vain siksi koska luulin että ne tekee tuon äänen. Toki ne alkuperäiset kk laakerit oli punametallilla reunoista. Kaikkien 4:n männän veivien alalaakerit

Onko sinulla tallessa ne vanhat laakeriliuskat, niistähän sen näkee onko ne kaikki std vai alikokoa? Ainakin ennemuinoin niihin oli stanssattu kokomerkinnät.
Tai kun sinulla on nyt ilm. alakerta auki, niin mikrometrillä mittaat kampurasta kangen kaulan/kaulojen halkaisijan. Sillä se selviää.
Sanoit että kiertokangesta oli punametallilla alalaakerit siis laakerikannen puolimmaiset, outoa, eikös kiertokangesta ylempi laakeri joudu tiukemmalle ja luulisi kuluvan nopeammin.
#10
Yksi asia vielä, onko kiertokangen laakeripesän kansi nelospytyssä ollut varmasti samoin päin kuin ennen purkua, ettei vaan ole kääntynyt taistelun tuoksinassa puoli kierrosta? Merkkasitko ne ennen purkua? En tunne tuota moottoria, voiko niitä edes laittaa siinä väärinpäin, mutta jos voi, niin saattaa laakerivälys olla viturallaan. Se ei kuitenkaan selitä tuota puristuksien puutetta, kolinan ehkä.
#11
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 24.02.20 - klo:11:30

Venttiilit ei vuoda / ei kanna

Miten todettu ettei kanna? Puristukset on kuitenkin pielessä.  Männät on asennettu oikein, männänrenkaat oikein päin ja  katkosraot jaettu esim. 120 asteen jaolla? Männäntapin seegerit paikallaan, jos on asennettu.
Onko sylinterin yläpäässä kuinka iso kuluma olkapää, kolistaako ylin männänrengas siihen? Uudet laakerit, onko std-kokoa (tai samaa mitä vanhatkin)? Tuo kiertokanki teoriasi tuskin kolinoita aiheuttaa, tai sitten kiertokanki on vääntynyt. Mitä olen purkanut ja jopa jonkun moottorin kasannutkin tuolleen ne kiertokanget liikkuu pikkasen sivuttain kaikissa moottorissa.
#12
Lainaus käyttäjältä: mruotz - 23.02.20 - klo:19:51
Vaihdan kaikki 4 mäntää ”uusiin” tappiviattomiin. Josko se tällä tuloo kuntoon.. tai sitten ei :) Seuraavaksi varmaan alkaa kampi kolisemaan.

Mitä tuo "uusiin"  tarkoittaa? Onko ne käytetyt samankokoiset kuin vanhat (tietysti  uusilla männärenkailla) vai todella uudet?  Molemmissa tapauksissa sylinterit pitäisi vähintäänkin hoonata, että uudet männärenkaat sopeutuisi kuluneisiin sylintereihin. Saattaa muuten öljynkulutus lisääntyä paljonkin.
Puristukset mitkä mittasit, oletko tarkastanut nelospytyn venttiilien tiiviyden? Kansi esim. ylösalaisin ja bensiiniä palotilat täyteen, jos venttiili vuotaa se näkyy joko imu- tai pakoaukosta kostumisena. Tietysti tulpat/suuttimet paikallaan ja kaikki venttiilit pitää olla silloin kiinni, eli nokka-akseli pois. (Ja kansi ei ole halki mistään?)
#13
Täytyy sanoa, ettei Sinulta ainakaan yritystä puutu. Hattua nostan, tulee omat nuoruusajat mieleen kun purettiin ja kasattiiin moottoria ihan mielenkiinnosta, kuten näyttäisi sinunkin tapauksessa olevan. Arempi olisi vienyt kolisevan auton jo korjaamolle.
Siis onko se välys männätapissa pystysuuntaista vai sivuttaista? Sivuttainhan se mäntä-kiertokanki kombinaatio liikkuu toisiinsa nähden aina pikkasen vaikka tappi olisi rympillä kangessa tai männässä kiinni. Ylös-alas välystä jos on, niin vikaa on silloin jossain.
#14
Ainakin Jasper Oy myy ko. Kent SG 15 tartuntapastaa eli sitä Screw Grab-tahnaa 15 ml  pakkauksessa.
https://view.24mags.com/arkmedia/jasper-tuoteluettelo#/page=100
#15
Lainaus käyttäjältä: VAGnaattori - 11.02.20 - klo:09:42


Heräsi kiinnostus, kerro toki lisää.  :) Onko möhnä niin kitkaista että melkein kärki kuin kärki nappaa?

Tuohon tarkoitukseen on ihan omakin aine. (en tosin nyt muista nimeä olikohan Screw Crap?, mutta tallia pöyhimällä tahnatuubi saattaisi vielä löytyä) Mutta toimintaperiaate on silläkin sama. Eli timanttirakeet (hiomatahnassa alumiinioksidi) puree aika tautisesti ruuvin kantaan ja työkaluun estäen lipsahtamisen. Jopa pyöreäksi nylppääntynyt risti-tai kuusiokanta ruuvi aukeaa ruuvarin lipsumatta. Ei tietysti mahdottomiin pysty tuollakaan.
#16
Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 20.12.19 - klo:06:38
En viitsisi alkaa öljypohjaa tuon takia irrottamaan,koska vuotaa vain vähän, hyvin vähän, joten jotain
" poppakonstia" kaipaan...........

Jos pohja on teräspeltiä, niin hommaa ns. jeesusmagneetti ja sopivan paksuista öljynkestävää pehmeää kumilevyä. Lopsauta magneetti kumin kanssa vuotokohtaan ja a'vot. Katso ettei sormet jää väliin :D  Ja eikun odottelemaan parempia kelejä pohjan vaihtoon.
#17
Golf VII (12-) / Vs: golf vii madallus
20.12.19 - klo:12:42
Naurattaa keskiviikkoisen räntä/lumisateen jäljiltä, kun eilen ilmojen pakastuttua naapurin sälli yritti mersun lintalla pihaltaan.
Oli ilmeisesti jäätynyt pohjastaan sohjoon kiinni, etupuskuri reuhotti puoliksi irti, kun lopulta sai parin tunnin lapioinnilla ja sulatuskäytöllä taisteltua rohjansa tielle.
Huiman näköinen, maavara on suunnilleen silitysraudan luokkaa, ehkä vielä pienempikin, etupyörät lokareiden sisällä jäätynyttä sohjoa täynnä ja takapyörät viuhallaan kuin paremmassakin rata-autossa. Kaikkea se "ulkonäkö vaatimukset" ja "paremmat" ajo-omituisuudet teettää.
#18
Autokaupan purku mallia Fingerpori:
#19
Lainaus käyttäjältä: Saiklou - 02.08.19 - klo:10:02
Etsinnässä varmuudella hyvät männät. Joku täällä joskus kehui tornau motorenin mäntiä. Löysin netistä ja Saksasta saa yli puolet halvemmalla kuin esim TammerDieselin versiot. Kaikki moottorin numerot jne täsmää. Kokemuksia?
https://www.tornau-motoren.de/en/engine-parts-spare-parts/engine-engine-components-cooling/pistons/4x-piston-oversize-with-rings-audi-seat-skoda-vw-1-8-tfsi-tsi-cda-cdh-bzb.html

Jos nimenomaan juuri nuo linkkisi (NEW 4x Piston oversize +0,50mm 83,01mm VW Audi Seat Skoda 1.8 TFSI 06H107065BF
Part No: 10007024) ylikokomännät tilaat, niin pelkällä hoonauksella ei sitten selviä, vaan vaatii sylinterien porauksen, josta tulee lisäkustannuksia. Mutta sen jälkeen sylinteritkin on pyöreitä. (eiköhän valujännitykset ole jo aikaa sitten tasaantuneet)
#20
Eli siis vuotaa (falskaa) jostain? Korjaa se vuoto ihan ensiksi.
#21
Onhan siinä suksiluukku, kaksimetriset murtsikat sauvoineen ainakin mahtui kyytiin. Eiköhän ne apinatkin siellä takapenkillä vielä sukset välissä viihdy.
#22
Jos se killinki on viisisenttinen, niin siihen ottaa magneetti.  Muut kolikot onkin sitten ei magneettisia. Niihin voisi jotain  liimatarra viritystä kokeeksi ehkä suuttimesta kanavaan tarjota? Jos lantti vaikka tarraan tarttuisi ohikulku matkallaan.
#23
VAG / Vs: Miksi vaihteisto vinkuu
15.02.19 - klo:11:09
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 15.02.19 - klo:10:44
2. vaihteen synkronirenkaat?
Selitäppäs miten ne voi vinkua ajossa vaihteen ollessa kytkettynä.
#24
Touran II (15-) / Vs: Ihme haju
10.02.19 - klo:10:25
Milloin sisäilmasuodatin on vaihdettu? Kostea ja likainen suodatin saattaa löyhkätä näin märällä kelillä aika pahalle. Tai ilmastoinnin höyrystinkennoon on kasvanut kasvustoa, sille on olemassa vastamyrkky autotarvikeliikkeessä. ( esim. https://www.motonet.fi/fi/tuote/606131/CRC-Airco-Kleen-Ilmastoinnin-puhdistusainepanos-100-ml) Tietysti katku voi tulla muualtakin, mutta nuo nyt tarkastaisin ensimmäiseksi. Toisaalta autosi on aika tuore, tuskin nuo on syynä? Takuu kun on voimassa, niin huoltoon.
#25
Auttaneeko tuo? Tosin ilmeisesti ei lähetä Suomeen. Onhan tuolla Ebayssa kyllä sitten muitakin haitareita...(haulla Audi s3 catalysator flexible connector)

https://www.ebay.com/itm/301453794871
#26
Laskehan Kärppä uudestaan. Kuusi kertaa tuohon on vaihdettu ko. kilkkeet. Uudessa autossa  ne ensimmäiset kuuluu ilmeisesti auton hintaan. Joka tapauksessa  omistajan usko on VW merkkiseen autoon kova, minulle riitti yhden kerran " ikuisen" ketjun vaihto.
#27
Transporter T4 / Vs: Vetonivel irti ?
19.04.18 - klo:22:21
Tuossa  sisälle jääneessä tumpissa kuvasta katsoen näyttäisi olevan läpireikä? Ja vetoakselin päästä sen halkaisijan saisi ehkä suurinpiirtein vaaksottua. Tuohon reikään voisi yrittää kiristää jotain paisuvaa kipsilevy- tai betonikiinnitintä, tai esim. lyötävää Hiltin jousiankkuria, niitä on 6mm halk. ylöspäin eri pituuksia, joila sen voisi yrittää sohlata ulos.
Voihan se olla että pätkä on kolissut sen verran, että boorit on jommasta kummasta puolesta mässäytyneet ja se ei tule normivoimalla enää läpi. Ja kiinnitimen kiinnitys edellyttää tietysti, että tuo tumppi kääntyy suoraan tuolla lodjun sisällä.
#28
Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 14.04.18 - klo:00:22
Erikoinen otsikko.
::)
Onko kielioppi tosiaan noin hakusessa.
Kuka heittää ensimmäisen kiven?
Erikoinen otsikko:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=24268.0
#29
Mitä väliä miten se  vaihteenvalinta on järjestetty, esim. Chryslerissä oli  ammoin se tehty painonapeilla. Sitähän ei vatkata koko ajan niinkuin sinä sitä manuaaliranstakkaasi. Ja kaikenkaikkiaan tyhjänpäiväistä vääntöä kumpi on parempi, tai miksi joku ostaa minkäkin.

#30
Lainaus käyttäjältä: rami - 13.11.17 - klo:17:00
Onkohan se ranskalainen välttämättä niin huono?. Citikat pelleiltään jopa parhaasta päästä. Entä moottorit jos vrt. VG moottorehin. VG moottoreilla aika synkkä menneisyys. Ketjut, turbot, hihnat,ölysyöppöjä, jne... :-\

Kahden uutena ostetun (vm 2010 ja 2013) Golfin jälkeen vaihdoin ranskalaiseen n. kolme vuotta sitten. Nyt jo tuli ensimmäinen vika, toinen rekisterivalon lampuista näköjään palanut. Kolmen vuoden takuu ja yhtään vikaa takuuseen ei ole tarvinnut tarjota korjattavaksi.
Öljyä ei ole tarvinnut lisäillä desiäkään huoltojen välillä, etuovien alanurkat ei ole vääntyneet jään takia, autossa on lämmityslaite josta tulee suht. nopeasti lämmintä, ikkunat ei ole itsestään aukeilleet, sisävalot on aina sammuneet ovien sulkeutuessa, lukot toimii kelillä kuin kelillä, jakopäälle ei ole tarvinnut tehdä mitään, kiviä ei ole mennyt jarrukilven väliin vinkumaan, ei suhise ovet, ei naputa murros kääntyessä, iskunvaimentimia ei ole tarvinnut vaihtaa, ym.  em. omistamissani Golfeissa takuuaikana olleet viat (joita ei kaikkia saatu edes korjattua) loistaa poissaolollaan.  En ihmettele yhtään miksi VW ei anna kolmen vuoden takuuta, kun jo kahdessakin riittää työsarkaa vikojen poistamiseksi.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy