Väljää kuskin eturenkaassa

Aloittaja skriko, 10.11.14 - klo:15:37

« edellinen - seuraava »

skriko

Osaako viisaammat neuvoa. Kyseessä Peugeot 206 1,4 bensiini, manuaali vm 2006, ajettu 84 000 km. Auto ollut meillä uudesta. Vuosi sitten, kun oli katsastus, katsastusmies sanoi, että kuskin eturenkaassa väljää. Sanoi, että voi olla ettei mene ensi katsastuksessa läpi.
Nyt oli katsastus ja viime katsastuksen jälkeen ajettu 7 000 km. Katsastusmies sano,i että eturenkaassa pikkuisen väljää, mutta antoi leiman, eikä tullut korjauskehoitustakaan. Neuvoi, että kun seuraavan kerran menet huoltoon, käske niiden korjaamaan väljyys, on pikku juttu.
Mistähän tuo väljyys voisi johtua. Itse veikkaisin pyöränlaakeria. Siis rengas heilui hieman.

GTI

Tarkoitat varmaan etupyörää!Ei tullut sitten mieleen kysyä katsastusmieheltä missä sitä väljää on,niin ei tarttis veikkailla.

skriko

Lainaus käyttäjältä: GTI - 10.11.14 - klo:17:01
Tarkoitat varmaan etupyörää!Ei tullut sitten mieleen kysyä katsastusmieheltä missä sitä väljää on,niin ei tarttis veikkailla.

Oliko tarkoituksesi vain vittuilla? Jos olisin itse ollut katsastuksessa, niin olisin varmaan kysynyt, mutta kun oli tuo talouden toinen puolisko ja ei tietenkään ollut hänellä järkeä kysyä. Kyllä siitä sanomista jo saikin.

GTI

Ei ollut tarkoitus! Väljää voi olla laakerissa tai alapallonivelessä,itse veikkaisin alapalloniveltä.Se on kuitenkin pienempi juttu kuin laakerin uusinta.

skriko

Lainaus käyttäjältä: GTI - 10.11.14 - klo:18:14
Ei ollut tarkoitus! Väljää voi olla laakerissa tai alapallonivelessä,itse veikkaisin alapalloniveltä.Se on kuitenkin pienempi juttu kuin laakerin uusinta.

Kiitos! Meillä oli kolmos autona vanha Jetta, jossa kiristeltiin useasti takapyörän laakereita. Aina meni leimasta läpi ja pärjäsi 10 000 km ennen kuin väljistyi uudelleen. Kyseessä oli kuitenkin 300 000 ajettu auto.
Jos se on laakeri, niin eikö sitä sitten voi kiristää niin kuin Jetassakin tehtiin?

exari

Juuei,etuvetoisen auton etupyöränlaakeri ei ole kiristettävissä...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy