A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin

Aloittaja Jarmo, 19.02.13 - klo:17:52

« edellinen - seuraava »

Keijo

Moro.

Viitsisikö joku vielä laittaa ohjeet kuinka saisin autoni moottorin lämpiämään Eberin avulla myös moottorin osalta? Auto Audi A6 2.0tdi, vm. 2013. Tänään oli ensimmäiset kunnon pakkaset (-14) tälle talvelle ja Eberi oli päällä noin 30 minuuttia. Hytti oli lämmin, mutta auto lähti käyntiin nikotellen. Epäilen siis, että moottori ei lämpene sisältä.

Onnistuuko pelkästään koodaamalla vai pitääkö venttiiliä tms. kääntää ihan mekaanisesti konehuoneen puolelta? Jos joltain löytyisi yksityiskohtaiset ohjeet niin olisin erittäin kiitollinen!

Enhancer

Sanoisin, että moottoria on lämmitetty mutta leijonanosa tarjollaolevasta lämpötehosta on puhallettu sisälle.

Kokeile sammuttaa sisäpuhallus pois, ja Eberi päälle, kyllä se moottorikin sitten lämpenee.

14 asteen pakkasella moottorissa on hehkuissa vikaa tms. jos ei lähde kuin palmun alta käyntiin, oli esilämmitetty tai ei.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 31.10.18 - klo:11:54
Sanoisin, että moottoria on lämmitetty

Uteliaisuudesta, mistä pystyit tämän päättelemään annettujen tietojen pohjalta?  ???

Etenkin jos on saksantuonti-Audi, niin tehtaalta lähtiessä se on lähes varmasti koodattu lämmittämään pelkkää ohjaamoa, ei moottoria.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

M_M

Lainaus käyttäjältä: Keijo - 30.10.18 - klo:19:43
Viitsisikö joku vielä laittaa ohjeet kuinka saisin autoni moottorin lämpiämään Eberin avulla myös moottorin osalta? Auto Audi A6 2.0tdi, vm. 2013.

Kokeilisin tätä:

Select STG 18 (parking heater)
STG Long Coding -> Function 07
Byte 0
Disable bit 3

Mitään mekaanisesti käänneltävää venttiiliä siellä ei ole.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: M_M - 31.10.18 - klo:12:14
Uteliaisuudesta, mistä pystyit tämän päättelemään annettujen tietojen pohjalta?  ???

Etenkin jos on saksantuonti-Audi, niin tehtaalta lähtiessä se on lähes varmasti koodattu lämmittämään pelkkää ohjaamoa, ei moottoria.
Siitä, että käynnistys nikotteli. Moottori on lämmennyt juuri sen verran, että hehkutus jäi vähemmälle, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi jotta olisi lähtenyt kunnolla käyntiin vajaalla hehkutuksella. Tätä ei tapahdu jos vesi ei kierrä moottoriin.

Lisäksi kokemuksesta voin sanoa, että -15 pakkasella 30min Eberin käytöllä moottori ei lämpene nimeksikään.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Keijo

Ok. Täytyy koittaa tuota M_M:n ohjetta. Sisälle kyllä puhaltaa ilmaa, ehkä jopa turhankin voimakkaasti. Pystyykö tuota sisätilaan tulevan puhalluksen lämpötilaa tai puhallusvoimakkuutta säätämään?

välkky

Tuosta bit 3 sen näkee onko lämmittänyt vai ei. Itsellä ainakin alkoi moottori lämmetä kun sen otin pois.
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Keijo

Nyt lämpijää kone, bit 3 otettu pois päältä. Kiitoksia ohjeista!

RHead

Yritin kaivella mutta ei tullu vastaan. Mikä koodausessa piti muuttaaa että kun lämmitin on päällä ja puhaltaa jo koppiin niin jos painaa ilmastoinnista off nappia sammuu heti myös eberi. Joka vipu siihen oli vcds:ssä jolla tehtiin korjaus tuohon.  
Ja moottori kyllä lämpiää normaalisti jos puhallus on päällä.
Passat


Audi

jms1601

Moro!

Täällä kans uusi Audin omistaja. Eli autona A6 allroad 3.0 tdi vm.-16 tehdasasenteisella eberillä. Eli lämpiääkö myös kone tuolla lämmittimellä vai tarviiko tehdä jotain softa puukotusta? Eilen vasta auton sain, joten ei ole ehtinyt asiaa vielä tutkiin tarkemmin. Kiitos vastauksista jo etukäteen...
Audi A6 allroad 3.0 TDI quattro, vm. -17

Flat

Tehdasasenteisena lämpiää pelkät sisätilat. Koodaamalla saadaan lämmittämään myös moottori. Kenties tuo on jo tehty, sillä se on aika tavallaista täällä suomessa.

jms1601

Saksasta tuotu tuo pirssi, liekkö siellä tehty muutosta softaan. Laitatan akkulaturin niin pitänee käskeä samalla kattoa, missä asennossa on lämmittääkö myös moottorin tuo eberi. Sen tieten näkee ilman marmorin laitteitakin vai näkeekö?
Audi A6 allroad 3.0 TDI quattro, vm. -17

jms1601

Onnistu koodaus marmorilla kuiten aika edullisesti... sielä piti lopen käydä.
Audi A6 allroad 3.0 TDI quattro, vm. -17

mhl

Audi A6 2,0 Tdi -13 Suomiauto (pitäisi olla), onkohan tässä eber vai onko vain jotain vikaa? MMI:ssa näkyy aktiivisena Auxiiiar heating ja näyttäisi käynnistyvän ja punainen liekkimerkki vilkkuu lämpö/ilmastointi säätimien valoissa. Sammuu kuitenkin noin puolen minuutin jälkeen vaikka laittaa 20min päälle. Mielestäni yrittää käynnistää eberiä, mutta ei käynnisty. Mikähän kotikonstein avuksi ennen korjaamolle vientiä? Onkohan tuossa varmasti tehdasasenteinen eber?

o.b.

Kannattaisi luetuttaa vikakoodit VCDS:llä tai OBD11:llä.

Kiertovesipumppu on aika yleinen vika. Eberistä ei niin hirveästi kokemusta ::)

b1mpo

Minulla meni aikoinaam eberistä kiertovesipumppu sököksi. Lämmittimen kuitenkin pitäisi ajon aikana pysyä päällä, jos ei ole lukittunut useasta virhestartista. Hankala sanoa ilman diagnostiikkaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

o.b.

Lämmitin taitaa mennä lukkoon vasta kun on ylikuumentunut 3 tai 4 kertaa peräkkäin. Eli ajastimella sitä ei saa lukkoon jos toimii auton ollessa ajossa.

mhl

Vikakoodit luettu vcds:llä ja näyttäisi olevan kiertovesipumppu jumissa. Onkohan kuinka kallis projekti? Autodocilla halvin ridexin pumppu 65e, mutta kannattaako noita käyttää vaihdossa? Jos on suosituksia missä pääkaupunkiseudulla hoitaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy