Kirjoittaja Aihe: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin  (Luettu 22001 kertaa)

Poissa Nalle

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #30 : 25.03.13 - klo:21:36 »
Miten on ton tehdasasenteisen lämppärin kanssa, kun on tehty muutos että lämmittää myös moottoria, niin
onko mahdollissa sitten lämmittää vain moottoria, eli saako tuota säädettyä jostain ettei lämmittäisi sisätiloja lainkaan. Voi kuulostaa hullulta, mutta esim. tänä talvena oli monta aamua, kun otti päähän kun oli jättänyt sisätilalämppärin päälle ja yöllä tullut 10cm lunta ja sitten auto on kuin jääpuikko.
Ilman sisälämmitystä olis vaan pyyhkinyt pakkaslumet pois ja auto olis ollut kuiva.
Toki 95% aamuista sisätilalämppärille oli käyttöä tänäkin talvena.
Onko kokemuksia?

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.411
  • Volvo XC60 ja Ocu III RS TSI
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #31 : 25.03.13 - klo:21:42 »
Ei pysty säätämään. Jos on kytketty konehuoneen venttiilistä koneen kierto päälle sisäkierron ohella, niin molemmat lämpenee. Tehdastoimituksena vain sisätila lämpenee.

Poissa Nalle

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #32 : 25.03.13 - klo:21:46 »
Ei pysty säätämään. Jos on kytketty konehuoneen venttiilistä koneen kierto päälle sisäkierron ohella, niin molemmat lämpenee. Tehdastoimituksena vain sisätila lämpenee.

Eli ei auta vaikka kytkis ilmastointikojeen OFF-asentoon? Eikö tuo systeemi kuitenkin käytä auton omaa lämmitysjärjestelmää ilman puhkumiseen sisätiloihin?

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.411
  • Volvo XC60 ja Ocu III RS TSI
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #33 : 25.03.13 - klo:21:52 »
Tuota en ole kokeillut. Hiukan vieras ajatus, että Eberin kanssa en haluaisi lämmittää sisätilaa lainkaan.

Poissa jf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.501
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #34 : 26.03.13 - klo:09:03 »
Eli ei auta vaikka kytkis ilmastointikojeen OFF-asentoon? Eikö tuo systeemi kuitenkin käytä auton omaa lämmitysjärjestelmää ilman puhkumiseen sisätiloihin?
Joo, kunhan käyt sammuttamassa sen ilmastoinnin eberin käynnistyksen jälkeen puhalluksen alettua. Etukäteen ei onnistunut ainakaan C6:ssa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Poissa Nalle

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 132
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #35 : 26.03.13 - klo:15:26 »
Joo, kunhan käyt sammuttamassa sen ilmastoinnin eberin käynnistyksen jälkeen puhalluksen alettua. Etukäteen ei onnistunut ainakaan C6:ssa.

Eli Eberi käynnistää tuon ilmastointilaitteen, vaikka se olisi kytketty kokonaan pois päältä?
Omassa A4:ssa jos laitan ilmastoinnin OFF asentoon ja sammutan auton niin se pysyy OFF asennossa myös
kun seuraavan kerran käynnistän auton.

Poissa waudi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #36 : 06.04.13 - klo:11:48 »
Alkaa lämmityskausi olla lopuillaan mutta onko jollakin oikeasti tiedossa joku jolla oikeasti on saatu toimimaan tämä "tulossa" ollut noin 150 euroa maksava muutos jotta myös moottori lämpenee?
« Viimeksi muokattu: 06.04.13 - klo:13:51 kirjoittanut waudi »

Poissa batman14

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 322
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #37 : 06.04.13 - klo:12:08 »
Alkaa lämmityskausi olla lopuillaan mutta onko jollakin oikeasti tiedossa joka jolla oikeasti on saatu toimimaan tämä "tulossa" ollut noin 150 euroa maksava muutos jotta myös moottori lämpenee?

Sama toimenpide suoritettu A4 malliin. Se piti kuulemma joka huollossa koodata uudelleen, mutta maksun tarvitsee vain kerran maksaa tietty  :D . Pitää vain muistuttaa huollon poikia että eivät poista sitä toiminoa

Poissa Akusti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #38 : 08.04.13 - klo:16:27 »
Onko tuosta moottorin lämmityksestä aiheutunut mitään häiriöitä, käynnistysvaikeuksia tms?
Etenkin 3.0 V6 kiinnostaa ...

Poissa waudi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #39 : 06.05.13 - klo:15:43 »
Nostetaan vielä tätä eli onko niin ettei ketään ole tiedossa A6 C7 mallin osalta jolle tuo aiemmin kuvattu muutos olisi tehty onnistuneesti myös moottoria lämmittämään? Eli onko tämä edelleen vain tulossa ja ehkä toimii?

Poissa Akusti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #40 : 06.05.13 - klo:19:28 »
Koodaus on tehty, mutta meni sen verran myöhään tukivarsien puslien vaihdon kanssa että ei ole kokemuksia miten hyvin lämmittää konetta (mulla V6 3.0 TDI).

Poissa kai75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 295
  • A6 3,0 V6 TDI Avant Biturbo 230 kW Quattro 2013
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #41 : 07.05.13 - klo:06:29 »
Mulle tehtiin muutos (eikä maksanut mitään) ennenkuin uusi auto luovutettiin mulle huhtikuun -13 puolessa välissä. Kerran käytin lämppäriä tälle keväälle ja tuntui toimivan eikä mitään auton käynnistymisvaikeuksia ole ainakaan mulla ollut havaittavissa.

Pörhön myyjän mukaan kaikkiin heiltä ostettuihin, lisälämmittimellä varustettuihin autoihin tehdään tuo muutos et sisus lämpiää myös.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Poissa seatin

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #42 : 07.02.14 - klo:12:38 »
Vanha keskustelu, mutta jos joku muu etsii tietoa.. itsellä ollut kolmessa autossa lisälämmitin (A6 4F 3.0TDI, Seat Alhambra 2.0 TDI, VW Caravelle 2.0TDI). Kaikissa lämmittänyt mielestäni myös moottoria, käynnistyi vähemmällä nikottelulla kovilla pakkasilla jos on käyttänyt lämppäriä. Lämppärithän kierrättävät jäähdytinnestettä ja lämmittävät sitä ja siitä sitten saadaan lämpö sisään puhellattavaksi. Kyllä se moottoriakin sitten auttaa lämpiämään jos jäähdytinneste lämpenee.


Poissa quuviis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #43 : 20.01.15 - klo:09:20 »
Tervehdys,

varmaan vähän hölmö kysymys, mutta osaisiko joku sanoa, miten nämä Audi A6:n lämmitysjärjestelmät oikein toimivat. Itselläni on siis Audi A6 (4G / C7) 2.0 TDI tehdasasenteisella polttoainetoimisella (Eberspächer?) lisälämmittimellä.

Tuon "auxiliary heating" systeemin eli Eberin perustoiminnan kuvittelin ymmärtäväni - niin käynnistykset kaukosäätimestä, kuin MMI:n valikostakin. Aikaisemmin luulin lisäksi, että MMI -valikon kohdasta AC valittavilla Suppl. heater -toiminnoilla (auto / off) säädetään myös tuon polttoainetoimisen lämmittimen toimintaa - luulin, että auto -asennossa ollessaan auto käynnistää tuon polttoainetoimisen lisälämmittimen, jos katsoo lisälämpöä ajon aikana tarvitsevansa. Tänään (kovalla pakkasella) huomasin, että tuolla Suppl. heater (auto-) valinnalla ei saakaan ainakaan Eperin "liekkivaloa" syttymään kojetauluun.

Onko siis niissäkin A-kutosissa, joissa on polttoainetoiminen lisälämmitin, joku sähkötoiminen (PTC tms.) lämmitysvastus, jota ohjataan tuolta AC valikon Suppl. heater valikosta?

T

VAG:t pihassa: Audi A6 (4G) 2.0 Tdi -13, Audi Q5 2.0 Tdi S-tronic -10 ja VW Beetle 2.0 -99 - Ei VAG:t pihassa: MB SLK 200K -04, Toyota Corolla :) Ex VAG:t: Audi A6 2.0 TFSI -06, Audi A4 -03, Audi 80, VW 1300 -66 & 68

Poissa kai75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 295
  • A6 3,0 V6 TDI Avant Biturbo 230 kW Quattro 2013
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #44 : 21.01.15 - klo:12:49 »
Tervehdys,

varmaan vähän hölmö kysymys, mutta osaisiko joku sanoa, miten nämä Audi A6:n lämmitysjärjestelmät oikein toimivat. Itselläni on siis Audi A6 (4G / C7) 2.0 TDI tehdasasenteisella polttoainetoimisella (Eberspächer?) lisälämmittimellä.

Tuon "auxiliary heating" systeemin eli Eberin perustoiminnan kuvittelin ymmärtäväni - niin käynnistykset kaukosäätimestä, kuin MMI:n valikostakin. Aikaisemmin luulin lisäksi, että MMI -valikon kohdasta AC valittavilla Suppl. heater -toiminnoilla (auto / off) säädetään myös tuon polttoainetoimisen lämmittimen toimintaa - luulin, että auto -asennossa ollessaan auto käynnistää tuon polttoainetoimisen lisälämmittimen, jos katsoo lisälämpöä ajon aikana tarvitsevansa. Tänään (kovalla pakkasella) huomasin, että tuolla Suppl. heater (auto-) valinnalla ei saakaan ainakaan Eperin "liekkivaloa" syttymään kojetauluun.

Onko siis niissäkin A-kutosissa, joissa on polttoainetoiminen lisälämmitin, joku sähkötoiminen (PTC tms.) lämmitysvastus, jota ohjataan tuolta AC valikon Suppl. heater valikosta?

T

Tehdaswebasto/-eberi what ever mullakin on ja kyllä se (ainakin mulla) auto -asennolla käynnistelee pakkasilla lämmittimen ajossa kun sen tarve on, muttei sytytä mitään liekkikuviota sisälämpotilasäätimien väliseen diginäyttöön. Liekit tulee em. näyttöön vain sitten ku kaukosta tai MMI:stä laittaa lämmittimen päälle.

PTC:stä en osaa sanoa yhtään mitään mutta eipä tuolla kabiinissa ole tarvinnu palella ku pahimmilla pakkasilla istuinlihasten osalta startin jälkeen nahkajakkaran vuoksi  ;)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Poissa Akusti

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #45 : 22.01.15 - klo:19:59 »
Vastuksia ei ole, ja liekki ei syty paneelissa jos automaattilämmitys on käytössä. Tuota ei kyllä kannata käyttää, on enempivähempi ollut sen kanssa ongelmia kun tukkii palopesän. V6:ssa ei tosin paljoa lisälämpöä tarvitsekaan, heh.

Tankkikalusteen lämmittimen imu on myös tavattoman ylhäällä, uutena se oli jo jossain kolmannestankillisen kohdalla, päivityksen jälkeenkin n. 200-300 km jäljellä olevan ajomatkan kohdalla eli vähintään neljännestankillinen pitää olla löpöä jos meinaa päästä ilman savuja. Tuo myös edesauttaa nokeentumista, jos ei lähde kunnolla käyntiin. Kolmen yrityksen jälkeen menee lukkoon ja pitää tyrkyttää marmorille tai laittaa narun jatkoksi (VCDS). Kaken tankinkuvahan syttyy vasta kun mittaristossakin mutta silloin hörpätään jo tyhjää. Lukituksen avauskin löytyy VCDS:stä.

N279 voidaan myös byyglata pois, jolloin moottorin pitäisi lämmitä nopeammin, tosin sen pitäisi myös alkaa lämmitä sitten kun kajuutta on lämmennyt mutta hitaammin. Bitti löytyy VCDS:llä. Kaksialueisella ilmastoinnilla jurppii kahden nupin kääntäminen manuaalisesti kaakkoon lämmityksen tehostamiseksi....

Poissa quuviis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #46 : 26.01.15 - klo:06:56 »
Kiiitokset vastauksista Akusti ja Kai75!
Olen itsekin tosiaan välttänyt tuon "auto" -asennon käyttämistä, kun pelkään lisälämmittimen tukkeutumista. Nyt siis tiedän, että valinta todellakin käyttää Eberiä, eikä mitään sähkövastuksia...
VAG:t pihassa: Audi A6 (4G) 2.0 Tdi -13, Audi Q5 2.0 Tdi S-tronic -10 ja VW Beetle 2.0 -99 - Ei VAG:t pihassa: MB SLK 200K -04, Toyota Corolla :) Ex VAG:t: Audi A6 2.0 TFSI -06, Audi A4 -03, Audi 80, VW 1300 -66 & 68

Poissa Albertto

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Audi A6 2,0 TDI vm 2011
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #47 : 05.11.16 - klo:17:08 »
Minulle asennettiin muutama päivä sitten Eberi ja siihen Remucin ohjaus. Nyt on ongelmana se että ilmastointi puhaltaa lämmittäessä niin kovalla että syö akun tyhjäksi. Ongelmaan ei auta se että laittaa ajon päätteeksi puhalluksen manuaalisesti pienemmälle. Pitääkö se jotenkin koodata?
« Viimeksi muokattu: 05.11.16 - klo:17:14 kirjoittanut Albertto »

Poissa TOMPPADA

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #48 : 07.11.16 - klo:11:35 »
Aihetta liipaten:
Talliin tuli C7 2013 jossa on MMI plus ja tehdasasenteinen webasto. Alkuperäistä sim korttia ei ollut mukana ja nyt mietinkin että saako MMI Connect Appin pelaamaan perus sim kortilla ja siten ohjaamaan webastoa etänä.

Onko väliä minkä sim kortin hankin?

Poissa jusba31

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 446
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #49 : 08.11.16 - klo:20:55 »
Aihetta liipaten:
Talliin tuli C7 2013 jossa on MMI plus ja tehdasasenteinen webasto. Alkuperäistä sim korttia ei ollut mukana ja nyt mietinkin että saako MMI Connect Appin pelaamaan perus sim kortilla ja siten ohjaamaan webastoa etänä.

Onko väliä minkä sim kortin hankin?

Audissasi pitäisi kyllä olla eber ei webasto, jos siis tehdasvehje.
Lämmittimen ohjauksesta en osaa sanoa (omassa appissa ei tollasta näy kun ei ole lämmitintä), mutta itelläni ainakin toimii dna dataprepaid simmilla MMI toiminnot hienosti.

 











Autodoc.FI