Kirjoittaja Aihe: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin  (Luettu 36643 kertaa)

Poissa Nalle

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #30 : 25.03.13 - klo:21:36 »
Miten on ton tehdasasenteisen lämppärin kanssa, kun on tehty muutos että lämmittää myös moottoria, niin
onko mahdollissa sitten lämmittää vain moottoria, eli saako tuota säädettyä jostain ettei lämmittäisi sisätiloja lainkaan. Voi kuulostaa hullulta, mutta esim. tänä talvena oli monta aamua, kun otti päähän kun oli jättänyt sisätilalämppärin päälle ja yöllä tullut 10cm lunta ja sitten auto on kuin jääpuikko.
Ilman sisälämmitystä olis vaan pyyhkinyt pakkaslumet pois ja auto olis ollut kuiva.
Toki 95% aamuista sisätilalämppärille oli käyttöä tänäkin talvena.
Onko kokemuksia?

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.401
  • Volvo XC60 ja Nissan QQ
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #31 : 25.03.13 - klo:21:42 »
Ei pysty säätämään. Jos on kytketty konehuoneen venttiilistä koneen kierto päälle sisäkierron ohella, niin molemmat lämpenee. Tehdastoimituksena vain sisätila lämpenee.

Poissa Nalle

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #32 : 25.03.13 - klo:21:46 »
Ei pysty säätämään. Jos on kytketty konehuoneen venttiilistä koneen kierto päälle sisäkierron ohella, niin molemmat lämpenee. Tehdastoimituksena vain sisätila lämpenee.

Eli ei auta vaikka kytkis ilmastointikojeen OFF-asentoon? Eikö tuo systeemi kuitenkin käytä auton omaa lämmitysjärjestelmää ilman puhkumiseen sisätiloihin?

Poissa Markku J

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.401
  • Volvo XC60 ja Nissan QQ
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #33 : 25.03.13 - klo:21:52 »
Tuota en ole kokeillut. Hiukan vieras ajatus, että Eberin kanssa en haluaisi lämmittää sisätilaa lainkaan.

Poissa jf

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.500
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #34 : 26.03.13 - klo:09:03 »
Eli ei auta vaikka kytkis ilmastointikojeen OFF-asentoon? Eikö tuo systeemi kuitenkin käytä auton omaa lämmitysjärjestelmää ilman puhkumiseen sisätiloihin?
Joo, kunhan käyt sammuttamassa sen ilmastoinnin eberin käynnistyksen jälkeen puhalluksen alettua. Etukäteen ei onnistunut ainakaan C6:ssa.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Poissa Nalle

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 133
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #35 : 26.03.13 - klo:15:26 »
Joo, kunhan käyt sammuttamassa sen ilmastoinnin eberin käynnistyksen jälkeen puhalluksen alettua. Etukäteen ei onnistunut ainakaan C6:ssa.

Eli Eberi käynnistää tuon ilmastointilaitteen, vaikka se olisi kytketty kokonaan pois päältä?
Omassa A4:ssa jos laitan ilmastoinnin OFF asentoon ja sammutan auton niin se pysyy OFF asennossa myös
kun seuraavan kerran käynnistän auton.

Poissa waudi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #36 : 06.04.13 - klo:11:48 »
Alkaa lämmityskausi olla lopuillaan mutta onko jollakin oikeasti tiedossa joku jolla oikeasti on saatu toimimaan tämä "tulossa" ollut noin 150 euroa maksava muutos jotta myös moottori lämpenee?
« Viimeksi muokattu: 06.04.13 - klo:13:51 kirjoittanut waudi »

Poissa batman14

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 338
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #37 : 06.04.13 - klo:12:08 »
Alkaa lämmityskausi olla lopuillaan mutta onko jollakin oikeasti tiedossa joka jolla oikeasti on saatu toimimaan tämä "tulossa" ollut noin 150 euroa maksava muutos jotta myös moottori lämpenee?

Sama toimenpide suoritettu A4 malliin. Se piti kuulemma joka huollossa koodata uudelleen, mutta maksun tarvitsee vain kerran maksaa tietty  :D . Pitää vain muistuttaa huollon poikia että eivät poista sitä toiminoa

Poissa Akusti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #38 : 08.04.13 - klo:16:27 »
Onko tuosta moottorin lämmityksestä aiheutunut mitään häiriöitä, käynnistysvaikeuksia tms?
Etenkin 3.0 V6 kiinnostaa ...

Poissa waudi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 46
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #39 : 06.05.13 - klo:15:43 »
Nostetaan vielä tätä eli onko niin ettei ketään ole tiedossa A6 C7 mallin osalta jolle tuo aiemmin kuvattu muutos olisi tehty onnistuneesti myös moottoria lämmittämään? Eli onko tämä edelleen vain tulossa ja ehkä toimii?

Poissa Akusti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #40 : 06.05.13 - klo:19:28 »
Koodaus on tehty, mutta meni sen verran myöhään tukivarsien puslien vaihdon kanssa että ei ole kokemuksia miten hyvin lämmittää konetta (mulla V6 3.0 TDI).

Poissa kai75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 295
  • A6 3,0 V6 TDI Avant Biturbo 230 kW Quattro 2013
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #41 : 07.05.13 - klo:06:29 »
Mulle tehtiin muutos (eikä maksanut mitään) ennenkuin uusi auto luovutettiin mulle huhtikuun -13 puolessa välissä. Kerran käytin lämppäriä tälle keväälle ja tuntui toimivan eikä mitään auton käynnistymisvaikeuksia ole ainakaan mulla ollut havaittavissa.

Pörhön myyjän mukaan kaikkiin heiltä ostettuihin, lisälämmittimellä varustettuihin autoihin tehdään tuo muutos et sisus lämpiää myös.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Poissa seatin

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #42 : 07.02.14 - klo:12:38 »
Vanha keskustelu, mutta jos joku muu etsii tietoa.. itsellä ollut kolmessa autossa lisälämmitin (A6 4F 3.0TDI, Seat Alhambra 2.0 TDI, VW Caravelle 2.0TDI). Kaikissa lämmittänyt mielestäni myös moottoria, käynnistyi vähemmällä nikottelulla kovilla pakkasilla jos on käyttänyt lämppäriä. Lämppärithän kierrättävät jäähdytinnestettä ja lämmittävät sitä ja siitä sitten saadaan lämpö sisään puhellattavaksi. Kyllä se moottoriakin sitten auttaa lämpiämään jos jäähdytinneste lämpenee.


Poissa quuviis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #43 : 20.01.15 - klo:09:20 »
Tervehdys,

varmaan vähän hölmö kysymys, mutta osaisiko joku sanoa, miten nämä Audi A6:n lämmitysjärjestelmät oikein toimivat. Itselläni on siis Audi A6 (4G / C7) 2.0 TDI tehdasasenteisella polttoainetoimisella (Eberspächer?) lisälämmittimellä.

Tuon "auxiliary heating" systeemin eli Eberin perustoiminnan kuvittelin ymmärtäväni - niin käynnistykset kaukosäätimestä, kuin MMI:n valikostakin. Aikaisemmin luulin lisäksi, että MMI -valikon kohdasta AC valittavilla Suppl. heater -toiminnoilla (auto / off) säädetään myös tuon polttoainetoimisen lämmittimen toimintaa - luulin, että auto -asennossa ollessaan auto käynnistää tuon polttoainetoimisen lisälämmittimen, jos katsoo lisälämpöä ajon aikana tarvitsevansa. Tänään (kovalla pakkasella) huomasin, että tuolla Suppl. heater (auto-) valinnalla ei saakaan ainakaan Eperin "liekkivaloa" syttymään kojetauluun.

Onko siis niissäkin A-kutosissa, joissa on polttoainetoiminen lisälämmitin, joku sähkötoiminen (PTC tms.) lämmitysvastus, jota ohjataan tuolta AC valikon Suppl. heater valikosta?

T

VAG:t pihassa: Audi A6 (4G) 2.0 Tdi -13, Audi Q5 2.0 Tdi S-tronic -10 ja VW Beetle 2.0 -99 - Ei VAG:t pihassa: MB SLK 200K -04, Toyota Corolla :) Ex VAG:t: Audi A6 2.0 TFSI -06, Audi A4 -03, Audi 80, VW 1300 -66 & 68

Poissa kai75

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 295
  • A6 3,0 V6 TDI Avant Biturbo 230 kW Quattro 2013
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #44 : 21.01.15 - klo:12:49 »
Tervehdys,

varmaan vähän hölmö kysymys, mutta osaisiko joku sanoa, miten nämä Audi A6:n lämmitysjärjestelmät oikein toimivat. Itselläni on siis Audi A6 (4G / C7) 2.0 TDI tehdasasenteisella polttoainetoimisella (Eberspächer?) lisälämmittimellä.

Tuon "auxiliary heating" systeemin eli Eberin perustoiminnan kuvittelin ymmärtäväni - niin käynnistykset kaukosäätimestä, kuin MMI:n valikostakin. Aikaisemmin luulin lisäksi, että MMI -valikon kohdasta AC valittavilla Suppl. heater -toiminnoilla (auto / off) säädetään myös tuon polttoainetoimisen lämmittimen toimintaa - luulin, että auto -asennossa ollessaan auto käynnistää tuon polttoainetoimisen lisälämmittimen, jos katsoo lisälämpöä ajon aikana tarvitsevansa. Tänään (kovalla pakkasella) huomasin, että tuolla Suppl. heater (auto-) valinnalla ei saakaan ainakaan Eperin "liekkivaloa" syttymään kojetauluun.

Onko siis niissäkin A-kutosissa, joissa on polttoainetoiminen lisälämmitin, joku sähkötoiminen (PTC tms.) lämmitysvastus, jota ohjataan tuolta AC valikon Suppl. heater valikosta?

T

Tehdaswebasto/-eberi what ever mullakin on ja kyllä se (ainakin mulla) auto -asennolla käynnistelee pakkasilla lämmittimen ajossa kun sen tarve on, muttei sytytä mitään liekkikuviota sisälämpotilasäätimien väliseen diginäyttöön. Liekit tulee em. näyttöön vain sitten ku kaukosta tai MMI:stä laittaa lämmittimen päälle.

PTC:stä en osaa sanoa yhtään mitään mutta eipä tuolla kabiinissa ole tarvinnu palella ku pahimmilla pakkasilla istuinlihasten osalta startin jälkeen nahkajakkaran vuoksi  ;)
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Poissa Akusti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #45 : 22.01.15 - klo:19:59 »
Vastuksia ei ole, ja liekki ei syty paneelissa jos automaattilämmitys on käytössä. Tuota ei kyllä kannata käyttää, on enempivähempi ollut sen kanssa ongelmia kun tukkii palopesän. V6:ssa ei tosin paljoa lisälämpöä tarvitsekaan, heh.

Tankkikalusteen lämmittimen imu on myös tavattoman ylhäällä, uutena se oli jo jossain kolmannestankillisen kohdalla, päivityksen jälkeenkin n. 200-300 km jäljellä olevan ajomatkan kohdalla eli vähintään neljännestankillinen pitää olla löpöä jos meinaa päästä ilman savuja. Tuo myös edesauttaa nokeentumista, jos ei lähde kunnolla käyntiin. Kolmen yrityksen jälkeen menee lukkoon ja pitää tyrkyttää marmorille tai laittaa narun jatkoksi (VCDS). Kaken tankinkuvahan syttyy vasta kun mittaristossakin mutta silloin hörpätään jo tyhjää. Lukituksen avauskin löytyy VCDS:stä.

N279 voidaan myös byyglata pois, jolloin moottorin pitäisi lämmitä nopeammin, tosin sen pitäisi myös alkaa lämmitä sitten kun kajuutta on lämmennyt mutta hitaammin. Bitti löytyy VCDS:llä. Kaksialueisella ilmastoinnilla jurppii kahden nupin kääntäminen manuaalisesti kaakkoon lämmityksen tehostamiseksi....

Poissa quuviis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #46 : 26.01.15 - klo:06:56 »
Kiiitokset vastauksista Akusti ja Kai75!
Olen itsekin tosiaan välttänyt tuon "auto" -asennon käyttämistä, kun pelkään lisälämmittimen tukkeutumista. Nyt siis tiedän, että valinta todellakin käyttää Eberiä, eikä mitään sähkövastuksia...
VAG:t pihassa: Audi A6 (4G) 2.0 Tdi -13, Audi Q5 2.0 Tdi S-tronic -10 ja VW Beetle 2.0 -99 - Ei VAG:t pihassa: MB SLK 200K -04, Toyota Corolla :) Ex VAG:t: Audi A6 2.0 TFSI -06, Audi A4 -03, Audi 80, VW 1300 -66 & 68

Poissa Albertto

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Audi A6 2,0 TDI vm 2011
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #47 : 05.11.16 - klo:17:08 »
Minulle asennettiin muutama päivä sitten Eberi ja siihen Remucin ohjaus. Nyt on ongelmana se että ilmastointi puhaltaa lämmittäessä niin kovalla että syö akun tyhjäksi. Ongelmaan ei auta se että laittaa ajon päätteeksi puhalluksen manuaalisesti pienemmälle. Pitääkö se jotenkin koodata?
« Viimeksi muokattu: 05.11.16 - klo:17:14 kirjoittanut Albertto »

Poissa TOMPPADA

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #48 : 07.11.16 - klo:11:35 »
Aihetta liipaten:
Talliin tuli C7 2013 jossa on MMI plus ja tehdasasenteinen webasto. Alkuperäistä sim korttia ei ollut mukana ja nyt mietinkin että saako MMI Connect Appin pelaamaan perus sim kortilla ja siten ohjaamaan webastoa etänä.

Onko väliä minkä sim kortin hankin?

Poissa jusba31

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 449
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #49 : 08.11.16 - klo:20:55 »
Aihetta liipaten:
Talliin tuli C7 2013 jossa on MMI plus ja tehdasasenteinen webasto. Alkuperäistä sim korttia ei ollut mukana ja nyt mietinkin että saako MMI Connect Appin pelaamaan perus sim kortilla ja siten ohjaamaan webastoa etänä.

Onko väliä minkä sim kortin hankin?

Audissasi pitäisi kyllä olla eber ei webasto, jos siis tehdasvehje.
Lämmittimen ohjauksesta en osaa sanoa (omassa appissa ei tollasta näy kun ei ole lämmitintä), mutta itelläni ainakin toimii dna dataprepaid simmilla MMI toiminnot hienosti.

Poissa joukose

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #50 : 11.12.17 - klo:18:22 »
Pistetääs kyssäriä tähänkin kun kuuluu paremmin tänne eli:
Kävin tänään ostoksilla ja ostin uuden A6 sedanin. Tulee Helmikuulla. Osaatteko sanoa webastosta saako sen jollain puhelinsoftalla käyntiin kun en ottanut nk. simmipakettia autoon mukaan?
Audi A6 Sedan S line Business Sport 2.0 TDI Black Edition 2018
Ford Fiesta 1996 1.3 ruisku 2d
Porsche 911 Turbo + power kit 2018
"Sitä saa mitä tilaa"

Poissa jlindstrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #51 : 19.01.18 - klo:09:23 »
Autossa on kaikella todennäköisyydellä Eberi, eikä webastoa. Ilman noita lisäpaketteja, et tehtaan avuilla saa siihen puhelinkäyttöä.

Itsellä on parin vuoden ikäisessä C7:ssa selvitystyö juuri meneillään aiheesta. Eberiltä on tullut ulos oma puhelinohjaus ja vähän tsekkaillut, jos tuon saisi toimimaan tehdaslämppärin kanssa. Hinta tuolle gw:lle pyörii 350€ nurkilla.

https://www.eberspaecher-finland.com/veneet/easystart-web.html

Poissa karhunik

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #52 : 19.01.18 - klo:10:09 »
Jos ei tarvi olla Eberin oma ohjain, niin mä voin suositella kyllä tätä Danhagin pakettia:

https://www.danhag.de/en/app-control/audi/audi-a6/1/audi-a6-4g-from-2010-app-control-for-parking-heater?number=6212-104

Loppuvuodesta sain paikoilleen ja toiminut joka kerta, ohjauskäskyt menee tekstareilla ja kuittaukset saa päälle/pois oman mielensä mukaan, eli ohjaimeen tuleva sim ei tartte dataa. Asennus oli tosi helppo, ainakin farkussa alkuperäisen kaukosäätimen vastaanotin takakontin sivulokerossa ja mukana tuleva johtosarja oli täysin plug&play.

Poissa jlindstrom

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 412
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #53 : 19.01.18 - klo:16:55 »
Karhu: kenen liittymä sulla tuossa on / minkälainen / minkä hintainen paketti?

Tuo danhag on ollut myös vaihtoehtona, mutta oli haastavaa löytää kohtuuhintaista kk-maksua missä olisi paljon viestejä ja ei dataa. Vai vedätkö prepaidilla ja riittävällä alkupanoksella?

Poissa karhunik

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #54 : 19.01.18 - klo:21:02 »
Mä otin tohon Saunalahden Norppa liittymän ja latasin siihen 10e alkupanoksen. Prepaid toimis myös, niissä vaan vaarana että pääsee vanhenemaan. Toi Norppa liittymä pysyy aktiivisena vaikka siitä ei oiskaan käyttöä.

Alkuun oon nyt tosin pitänyt kuittausviestit päällä, täytyy jossain kohti funtsia ottaako ne pois päältä jolloin tosta ei käytännössä tuu yhtään kulua. Eipä tota tosin tuu kun 1-2 krt/pvä käytettyä eli nykyselläänkin kulut on luokkaa 14 snt per päivä :)

Poissa Akusti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #55 : 21.01.18 - klo:13:55 »
Lukeeko tuo Danhag auton parametrit, siitä oli joku maininta ohjeissa? onko sulla gps, lämpöanturi jne, kerro vähän lisää! Saako käynnissä olevaa aikaa jatkettua lennosta? Alkuperäisellä ei, pitää sammuttaa tai antaa sammua. Jälkiasenteisella sai.

Poissa karhunik

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #56 : 22.01.18 - klo:19:09 »
Auton parametrit? Nyt en ehkä täysin ymmärtänyt kysymystä. Mutta jos tarkoitit, että lukeeko auto MMI valikon/kaukosäätimen kautta säädetyn käyntiajan, ja pitää lämmitintä sen aikaa päällä saatuaan käynnistyskomennon, on vastaus ei. Danhagin purkkiin parametroidaan käyntiaika, en tiedä miten Applen appi toimii, Android versiossa toi piti käsin kirjoittaa tekstariin, appin setup valikossa tehty muutos jää appiin mutta ei siirry vastaanottimeen, sinne ei siis ole mitään datayhteyttä vaan kaikki komennot tehdään tekstareilla.

Danhag ei osaa myöskään hyödyntää auton älyä ajastuksessa, MMI valikon/kaukosäätimen kautta ajastetaan lähtöaikaa ja auto laskee itse tarvittavan lämmitysajan. Tämä Danhagin ohjain ajastaa lämmittimen käynnistymisaikaa.

En ottanut noita lisäpalikoita, omaan käyttööni en osaa laskea niille mitään arvoa. Mulle oli tärkeää, että auton alkuperäiset MMI/kaukosäädin ohjaukset toimivat myös jatkossa, ja että asennus on sellainen ettei asennuksenpoistosta jää autoon mitään jälkiä. Alkuperäiset ohjaukset ja ajastukset toimivat täysin tämän Danhagin rinnalla, ja olenkin vanhaan tapaan laittanut aamulähtöjen ajastukset auton MMI kautta illan viimeisen ajon jälkeen. Asennus ja laitteen käyttöönotto oli todella yksinkertainen, ja sim-kortiksi kelpaa esim prepaid tai sitten tuollainen latausliittymä.

Lämmittimen päälläoloajan jatkamista en olekaan tullut kokeilleeksi, voin huomenna kokeilla kun pääsen takaisin Suomeen ja täytyy auto laittaa kentän hallista lämpiämään.

Poissa Akusti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #57 : 23.01.18 - klo:18:49 »
juu, sitä juuri tarkoitin parametreilla. Ja se Eberin ennakointi ei ole riittävä, ei ollut jälkiasenteisellakaan vaikka olisi laittanut asetuksiin kolmentoista litran koneen.

Värkissä on kuitenkin sisäinenkin lämpötila-anturi, mutta eipä se siellä poskessa paljoa auta.

Hintaahan tuolla on sikapaljon kun komponentit maksaa 10% tuotteen hinnasta...

Poissa karhunik

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #58 : 24.01.18 - klo:09:58 »
Jep, sinällään aika karkea systeemi (eikä ihan ilmainen sellainen), mutta itsellä ei osaamista rakennella tai koodailla joten silloin vaihtoehdot aika vähissä. Mun mielestä näitä teki myös joku Altox tjsp, hinta oli vähän pienempi, mutta juuret kai enemmän tonne itään ja ei jotenkin herättänyt luottamusta.

Tää karkeakin systeemi täyttää mun käyttötarpeen hyvin, eilenkin oli mukava päästä lentokoneesta suoraan lämpöiseen autoon kun koneen rullaillessa portille napsautti lämppärin päälle. Tai kun on metsässä retkeilemässä ja tietää olevansa n. 20 minuutin päässä autolta voi kaivaa luurin ja käskeä lämmittimen päälle. Tai kotoa neljännestä kerroksesta kellarin parkkihalliin ennen lähtöä. Noita ei ajastamalla ja alkuperäisellä kaukosäätimellä onnistunut hoitaa.

Mulla on todennäköistä, että aikanaan auto vaihtuu samanlaiseen mutta fl malliin, joten perustelin hankintaa itelle sillä että siirrän tän sit seuraavaan. Tai nappaan irti ja myyn jos auto vaihtuukin johonkin muuhun aikanaan, oli sen verran nopea operaatio asennuksen kanssa.

Itse alkuperäisestä lämmittimestä sellainen havainto, että tankin täytyy olla aika täynnä että vielä toimii lämmitin. Range näyttää vielä luokkaa 250km siinä kohtaa, kun aine ei enää riitä lämmitintä varten, tankilla täytyy siis käydä tiuhempaan. Vanhassa (4F) oli jälkiasenteinen Webasto, ja siinä käytännössä polttoaineen valo oli samalla raja lämmittimen käyttöä varten. Käytännössä nyt pääsee saman matkan, mutta ainetta toki menee tankkiin aika reilusti vähemmän.

Poissa Akusti

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Vs: A6 C7 polttoainekäyttöinen lisälämmitin
« Vastaus #59 : 24.01.18 - klo:15:46 »
Mulle tehtiin kauan sitten joku tankkikalusteen vaihto, kun loppui jo kolmannestankillisen kohdalla. Nyt mennään jo paremmissa lukemissa, mutta silti liian ylhäällä on imu. Jälkiasenteisessa sen imupillin pään sai haluamalleen tasolle, tässä se on jonkin patovallin suojassa.

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi