A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

ttiikeri

Kokeilin vielä ja toistuu vakkarillakin, hiljaisessa
50 nopeudessa vaihteisto jotenkin nytkähtää ts moottorijarruttaa hetken ja sitten jatkuu normaalisti. Kovemmassa nopeudessa tämä sama ilmiö aiheuttaa kumahduksen.

-Entäpä tuo vieno ulina kts yllä?
Audi A4 1.8 TFSI

TLU13

Yhdessä koeajetussa 25tkm rullatussa -17 2.0tdi 140kw stronic vaihdokissa havaitsin minäkin vaimean painelaakerimaisen ujelluksen 70-80 vauhdissa. Auton sisällä tuntui vaihteistosta tulevalta.
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: TLU13 - 17.09.18 - klo:11:18
Yhdessä koeajetussa 25tkm rullatussa -17 2.0tdi 140kw stronic vaihdokissa havaitsin minäkin vaimean painelaakerimaisen ujelluksen 70-80 vauhdissa. Auton sisällä tuntui vaihteistosta tulevalta.

Tasaisessa vauhdissako? Omani on täysin äänetön tasaisessa vauhdissa.

Itsellä pitää kiihdyttää ns nasta laidassa esim ohituksessa kun ko ääni kuuluu. Itse epäilin ahdinta aluksi.....
Audi A4 1.8 TFSI

audisti30

Päivää foorumille

Tulipahan hankittua B9 farkkuna ja on kyllä osoittautunut aika loistavaksi peliksi. Omaa automaattiani vaivaa tuo liian isolla vaihteella ajaminen ja tiedustelisinkin onko joku saanut tuota "korjattua" jollain laatikon päivityksellä tai vastaavalla?

th

#4084
Itsellä se korjaantui vasta, kun myi 2016 vuotisen pois ja osti 2018 mallisen tilalle.

Korjaamolla kävi useamman kerran, mutta siellä keskityttiin enemmänkin tuon aiheuttamiin muihin oireisiin, kuten resonoinnin poistoon ja ajoittain niitä saatiinkin pois. Takuun päätyttyä en jaksanut enää taistella tuon kanssa vaan ajelin loppuajan s-asennossa ja kävin testaamassa, että uusissa ei tuota esiinny -> auto vaihtoon.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Arcca

audisti30lla mikä kone?

Isolla vaihteellahan tämä bensa 140kW:n -16 menee, mutta ei sentään häiritsevästi. ,,äritapauksissa ylämäessä joskus vedän rattiläpyskästä pienemmän silmään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

th

Näyttäisi myös tuo mmi jumittelu poistuneen auton vaihdon myötä.

Ei jää startissa enää mikään mmi osio initializing tilaan ja myös carplay tuntuu käynnistyvän välittömästi puhelimen kytkemisen jälkeen, kun aikaisemin sai välillä odotella minuutin tai pari.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

audisti30

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 18.09.18 - klo:21:07
audisti30lla mikä kone?

Isolla vaihteellahan tämä bensa 140kW:n -16 menee, mutta ei sentään häiritsevästi. ,,äritapauksissa ylämäessä joskus vedän rattiläpyskästä pienemmän silmään.

Juurikin näin. 2.0 tdi 140kw koneella oma autoni ja varsinkin nopeusrajoituksen laskiessa esim 100km/h:sta 80km/h ja pieni ylämäki, niin mielestäni olisi hyvä heittää pienempi pykälä sisään. Vaihteisto/moottori saattaa alkaa pitämään hieman samallaista murinaa kuin manuaalilla liian isolla vaihteella ajaessa. Jos tuon itse huomaa niin tulee vedettyä rattivaihteesta yksi pienempi vaihde sisään.

aamgee

Tässä on tullut ajeltua reilut kolme vuotta ja 100tkm A4 B8 2.0 tfsi quattrolla (nyt mittarissa reilut 200tkm). Olen ollut ihan tuutyväinen, mutta nyt alkaa kilsoja tulla siihen malliin, että diesel alkanut houkuttamaan. Otin B9 2.0 tdi quattron hakuun ja hain sopivan reilut 20tkm ajetun yksilön yön yli koeajoon. Sanottakoon vielä, että omassa nykyisessä autossa on 235/45/18 rengastus Good Year renkailla. Oma auto sedan ja koeajoin farkkua.

Ensimmäiset fiilikset koeajoautosta, että nariseepa ovikotelo ja ompa äänekäs. Seuraavana sellainen, että kuuluupa radio huonosti rätisten. Matkaa tehdessä rengasmelu alkoi todella ärsyttämään. Esimerkiksi Lahden motarin aivan uudella pinnallakin kuului sellainen ihme ujellus. Emäntäkin kommentoi heti, että ompa paljon nykyistä äänekkäämpi auto.  Rengastus oli joku vakio 17” Continental. Ajossa auto tuntui jämäkältä ja hyvältä ja vaihteisto toimi hienosti ja mainittuja seikkoja lukuun ottamatta tuntui laadukkaalta. Jos vertaa vanhaan, niin valot olivat paljon paremmat ja esimerkiksi Apple Car play kiva lisä. Varusteita oli ihan sopivasti ja vanhaan verrattuna varusteet kuten sähköinen takaluukun avaus tuovat pientä arjen luksusta. Tämä yksilö jäi kuitenkin nyt sitten kauppaan, koska en halua maksaa yli 40k autosta, joka ottaa noin monessa asiassa heti päähän. Kun palasin vanhaan, niin radio kuului heti paremmin ja auto on paljon hiljaisempi huolimatta yli 20tkm ajetuista leveämmistä renkaista.

Jäin pohtimaan, että onko tuo pahempi rengasmelu nyt avantin vai renkaiden vai B9:n muiden ominaisuuksien syytä. Good Yearin renkaat myytiin aikanaan hiljaisina luokassaan, joten ehkä silläkin on vaikutusta. Pitänee nyt käydä koeajamassa toinen B9 yksilö toisella rengastuksella ja tehdä vertailua. Jos meteli pysyy, niin jää Audi kyllä kauppaan ja menee valinta vaikeammaksi. Bemari on vanhentuneen oloinen. Vaatimuksena itsellä on diesel+neliveto+farkku. Mietin jo, että pitääkö alkaa tosi radikaalina vetona kohta katsoa Mersuja vaikka olen aikanaan päättänyt, että en niitä ennen eläkeikää osta  :)

ITbites

Farkku taitaa olla äänekäs valmistajasta riippumatta - takarenkaathan sen metelin näissä tuottaa.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

#timo#

Kyllä nuo vakiona myytävät 17" Continentalit ovat aika lailla äänekkäät ainakin MY16 Skoda Superbissa. Sitä en osaa sanoa mikä on vaikutus Audin äänitasoon mutta epäilen että suunta on sama. Olisi mielenkiintoista kuulla kommentit jos pääset vertaamaan samaa Audia muilla renkailla. Esim. Superb on huomattavasti hiljaisempi talvipyörinä olevilla Continentalin 17" nastoilla :o

aamgee

Lainaus käyttäjältä: #timo# - 24.09.18 - klo:19:21
Kyllä nuo vakiona myytävät 17" Continentalit ovat aika lailla äänekkäät ainakin MY16 Skoda Superbissa. Sitä en osaa sanoa mikä on vaikutus Audin äänitasoon mutta epäilen että suunta on sama. Olisi mielenkiintoista kuulla kommentit jos pääset vertaamaan samaa Audia muilla renkailla. Esim. Superb on huomattavasti hiljaisempi talvipyörinä olevilla Continentalin 17" nastoilla :o


Viikonloppuna tuli ajeltua lisää. Ensin oli 2018 mallin 2000km ajettu sedan esittelyauto 17” Continentaleilla. Tämä oli huomattavasti aikaisempaa,hiljaisempi ja sama kommentti tuli vierestä etupenkiltä. Sitten heti perään ajoon reilut 86tkm ajettu farkku 17” Hankookeilla ja nyt tulee se mielenkiintoisin osuus. Tämä eniten ajettu auto oli kolmesta testatusta selvästi hiljaisin meidän mielestä. Radiokin toimi molemmissa ok, joten siinä ekassa testatussa lienee sen osalta jotain vikaa. No tässä tuli testattua se, että renkailla on iso merkitys ja oikealla rengastuksella tuosta B9 Avantista saa omaan mieltymyksen toimivan myös rengasmelun osalta...muutenhan tuli jo aikaisemmin todettua se oikein passeliksi peliksi.

Kahden A4:n perään piti vielä käydä ajamassa viereisen liikkeen Suberb, mutta harmiksi esittelyauto oli myyty. Olisi tullut vertailu vastaavalla kelillä heti perään. Viimeisenä heitettiin lenkki Bemarin 320xd touringilla ja se ei vakuuttanut kyllä. Ohjaus Audeihin nähden tunnoton ja ohjaamo jotenkin sekava ja vanhentunut Audiin verrattuna. Moottori ja laatikko kyllä toimii Bemarissakin hienosti, mutta kokonaisuus ratkaisee.

Tällaisia koeajokokemuksia itsellä. Nyt kun vauhtiin pääsi, niin pitänee vielä käydä se Suberb ja myös Passat testaamassa.

Hadde

#4092
Kenellä Iphone niin tänään oli tullut Waze navigoinnista toimiva IOS 12 versio Carplayhin. Nopeasti testailin B9:llä ja toimi hyvin. Hälytteli hienosti kameratolpista ja nopeusrajoitusten näyttö toimi hyvin ja oikein sekä pelkällä karttanäytöllä ja navigoinnin kanssa. Tämä oli positiivinen juttu, kannattaa testailla  :)

Nythän myös Google Maps navigointi kunnossa IOS 12 myötä, kannattaa testata satelliittikuva navigointia tuolla, hauska, vähän väriä ruudulle.
Audi A4 Quattro Allroad B9

th

Googlemapsi tullut myös iOS12 myötä carplayhyn ja siinä tuntuu toimivan ääniohjaus todella hyvin verrattuna vakio mapsiin.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

hph

Täällä on varmaan joillakin musta sisäkatonverhoilu. Kääntyyko aurinkolipat aivan tuulilasia vasten vai jääkö 3-4cm vajaaksi? Mulla jää vajaaksi, testasin eilen kahta uutta A4:sta, joissa oli vaalea katto, mutta lipat kääntyi lasia vasten. ::)

Flat

Vajaaaksi jää mustalla katolla....eiköhän tuo riipu enemmänkin vuosimallista?

Ohikulkija

juu vajaaksi jää vm -17

TLU13

Mitäs tuo drive select oikeen todellisuudessa tekee?  Comfort + vaihteisto D asennossa jurnuttaa automaatti joskus liian isolla vaihteella loivissa ylämäissä, mutta dynamic ja D niin ei jurnuta?  :o  Onko automaatissa siis piilotettuna kolmaskin modi D:n ja S:n välissä?  8)
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

th

#4098
Säätää kaasupolkimen vastetta, ratin jäykkyyttä ja alustaa riippuen autosi varustelutasosta.
Tuosta "väärällä vaihteella ajamisesta" pääset eroon, kun myyt auton ja ostat pari vuotta uudemman tilalle.

2016 mallissa moodeja oli E, D ja S. Tässä uudemmassa 18 mallissa on ecomoodissakin vain D/S vaihde, ei enää E:tä.
Tuota ikävää efektiä, että ajetaan hieman liian alhaisella vaihteella jurnuttaen ja koko sisusta resonoiden ei onneksi enää ilmene.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

ttiikeri

Mielenkiintoinen retrofit tullut myyntiin a4 ja a5 Audeille... ja muutamalle muullekin mallille... 264 USD

Apple carplay ja Android auto, eikä näyttäisi olevan vaatimusta mmi hw osalta vaan pitäisi toimia kaikissa.

https://www.aliexpress.com/item/Aftermarket-OEM-Apple-Carplay-Android-Auto-Retrofit-2017-2018-A3-A4-A5-Q5-B9-Smart-Apple/32878777347.html

Ukssa joku firma kauppaa samaa settiä n 400 euron hintaan....

https://unique-ad.co.uk/product/carplay-navigation-retrofit-audi/
Audi A4 1.8 TFSI

arq

Onko siis autoja myyty myös ilman tuota? Olin siinä käsityksessä, että ainakin Suomessa myydyissä tuo käytännössä on mukana aina.

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 06.10.18 - klo:17:48
Mielenkiintoinen retrofit tullut myyntiin a4 ja a5 Audeille... ja muutamalle muullekin mallille... 264 USD

Apple carplay ja Android auto, eikä näyttäisi olevan vaatimusta mmi hw osalta vaan pitäisi toimia kaikissa.

https://www.aliexpress.com/item/Aftermarket-OEM-Apple-Carplay-Android-Auto-Retrofit-2017-2018-A3-A4-A5-Q5-B9-Smart-Apple/32878777347.html

Ukssa joku firma kauppaa samaa settiä n 400 euron hintaan....

https://unique-ad.co.uk/product/carplay-navigation-retrofit-audi/

hph

Lainaus käyttäjältä: arq - 06.10.18 - klo:18:53
Onko siis autoja myyty myös ilman tuota? Olin siinä käsityksessä, että ainakin Suomessa myydyissä tuo käytännössä on mukana aina.

Sisältyy kommunikaatio-pakettiin, joka on lisävaruste. Ei siis ole vakiovaruste.

vasara

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 06.10.18 - klo:17:48
Mielenkiintoinen retrofit tullut myyntiin a4 ja a5 Audeille... ja muutamalle muullekin mallille... 264 USD

Apple carplay ja Android auto, eikä näyttäisi olevan vaatimusta mmi hw osalta vaan pitäisi toimia kaikissa.

https://www.aliexpress.com/item/Aftermarket-OEM-Apple-Carplay-Android-Auto-Retrofit-2017-2018-A3-A4-A5-Q5-B9-Smart-Apple/32878777347.html

Ukssa joku firma kauppaa samaa settiä n 400 euron hintaan....

https://unique-ad.co.uk/product/carplay-navigation-retrofit-audi/
Taitaa toimia paremmin Applen puhelimien kanssa..
4. Is this compatible with Android smartphones?
Yes, this unit supports mirroring of all apps to the car screen, however sound must be connected separately to 3.5mm AUX


Aikaisempiin A4:siin oli tarjolla oem retrofit- setti. Lienee valmistajan politiikka nykyään se, että joko ostat varusteen auton mukana, tai sitten olet ilman?
Joskin ebay kauppias kertoilee, että oem retrofit toimisi myös B9:issä?
https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Audi-Smartphone-Interface-Retrofit-A4-B9-8W-A5-B9-8W-Q5-80A-/272951425652
Oem setissä 'ylimääräinen' usb tuli originaalille paikalle kyynärnojan alle.. jos oikein ymmärsin tämän aftermarket setin kuvista, niin siinä ei.

ITbites

OEM kumimatot myynnissä (kurakelit käsillä):
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40684.0
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

vasara

B9 Avantin tavaratilan automaattinen suojaverho häkeltyi jostain ja lakkasi toimimasta.
Sulakelistasta en löytänyt tuolle omaa sulaketta? Onko kellään tietoa mihin sulakkeeseen ko toiminta liittyy.. jos sen tutkisi ensin, ennekuin vie pajalle takuukorjaukseen.
Sinänsä verhon sähkötoiminta / automaattisuus on turhake, mutta pitäähän sen toimia, kun sellainen on autoon viritetty.

TLU13

Tuli käytettyä 37tkm ajettua yksilöä jakopäärempassa.   :o

Hammashihnan kiristin piti kylmänä ääntä.
(140kw 2.0tdi)

Kustannus 0eur
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

vasara

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 28.10.18 - klo:00:57
B9 Avantin tavaratilan automaattinen suojaverho häkeltyi jostain ja lakkasi toimimasta.
Sulakelistasta en löytänyt tuolle omaa sulaketta? Onko kellään tietoa mihin sulakkeeseen ko toiminta liittyy.. jos sen tutkisi ensin, ennekuin vie pajalle takuukorjaukseen.
Sinänsä verhon sähkötoiminta / automaattisuus on turhake, mutta pitäähän sen toimia, kun sellainen on autoon viritetty.
Ja eilen taas ajolenkin jälkeen  tavaratilan suojaverho toimi sähköllä? Liittyyköhän tämä nyt 'webaston' käyttöön, kun oirekin tuli ilmojen kylmettyä.
Arvailua.. lämmitin olisi imuroinut akun latausta sen verran, että parkissa ollessa ns. turhat toiminnot menee automatic pois päältä auton ollessa sammutettuna / polttoainelämmittimen ollessa päällä / ylipäätään akun tila sitä vaatii?
Pitänee tutkailla toimivuutta lisää eri tilanteissa.

mcmurry

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 29.10.18 - klo:13:08
Ja eilen taas ajolenkin jälkeen  tavaratilan suojaverho toimi sähköllä? Liittyyköhän tämä nyt 'webaston' käyttöön, kun oirekin tuli ilmojen kylmettyä.
Arvailua.. lämmitin olisi imuroinut akun latausta sen verran, että parkissa ollessa ns. turhat toiminnot menee automatic pois päältä auton ollessa sammutettuna / polttoainelämmittimen ollessa päällä / ylipäätään akun tila sitä vaatii?
Pitänee tutkailla toimivuutta lisää eri tilanteissa.

Takakontin ohjainlaitteelle on olemassa ohjelmistopäivitys, joka liittyy suojaverhon toimintaan. Liittyi jotenkin verhon jumissaolon tunnistukseen. Itselle tehtiin kyseinen päivitys viime keväänä, kun takaluukku ei auennut joka kerralla. Omassa vika oli kuitenkin takakontin lukossa, joka takerteli.

vasara

^Ok, hyvä tietää tuokin vaihtoehto. Jotain softapäivitystä autoon tehtiin alkusyksystä.. olisko liittynyt käsijarrun auto- toimintoon? Luulisi että olisivat suojaverhon toimintaan liittyvänkin tehneet jos olisi ollut 'auki'?

Flat

Omaan rakkineeseen on tullut laadusparannustoimenpiteenä etukameran kunnostus. Netin mukaan jotain kameran kalibrointia/ lämmityselemetin säätöä....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy