A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

tpu

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 08.08.17 - klo:20:01
252 hv etuvetoisen päästöt 135-139  audi.de mukaan. Mulla allekirjoituksen kulkineessa 121

Onko sinulla avant? Minulla oli just tuo sama, mutta sedan, ja siinä päästöt oli 116.

Seamaster


rami

Olipa huollon sijaisautona A4 B9 Sed. 2.0 TDI guattro. Aika meluisa vaikutelma kyllä jäi tuosta autosta. Renkaina näytti olevan 17" vanteilla 50 Ventukset.
Nuo ovien natinat ja kitinät nähtävästi korostuvat nuilla 50 prof. renkailla. Huomattavasti hiljaisempi  vaikutelma jäi tuosta omasta "uikuttimesta"  A4 Sed. 1.4 TFSI vajaavetoisena. Omassa renkaina 60 prof. Contit.
Ei kyllä jäänyt mielihaluja kyseisen auton hankintaan. Täytynee nuihin ovitiivisteisiin omaankin alkaa laittamaan jotain kitinänestoa.

Seamaster

Minukin autossa ovet kitisi, annoin työn AC:lle ja nyt on niin hiljaista ja mukavaa ajaa, ei kitise eikä natise isoissakaan heitoissa, ja takuuseen tietty tekivät. Renkaat mulla 17 tuumaset ja silti kitinät poistui🤗

optilab

Täytyy vaan todeta, että yksilöitä ovat, kun oma ei nitise, natise, saati uikuta missään muotoa. Joskus tulee ajeltua soittimet kiinni, jolloin oikein yritän kuulostella ylimääräisiä ääniä ja resonointeja, mutta kun ei. Ja renkaina S line - paketin mukana tulleet 18" Hankookit.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

th

Etu- ja takalasin kitinät saatiin pois pari viikkoa sitten, mutta ensi viikosta menee vielä kolmeksi päiväksi, jonka aikana lupasivat ottaa kaikki ylimääräiset resenoinnit pois.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Vice

Lainaus käyttäjältä: th - 10.08.17 - klo:21:52
Etu- ja takalasin kitinät saatiin pois pari viikkoa sitten, mutta ensi viikosta menee vielä kolmeksi päiväksi, jonka aikana lupasivat ottaa kaikki ylimääräiset resenoinnit pois.

Käytitkö missä liikkeessä?

Omani menee huoltoon 2vko päästä AC airport ja lupasivat siitä kanssa selvittää mistä etuovien resonanssi tulee.

rami

Lainaus käyttäjältä: Vice - 11.08.17 - klo:07:58
Käytitkö missä liikkeessä?

Omani menee huoltoon 2vko päästä AC airport ja lupasivat siitä kanssa selvittää mistä etuovien resonanssi tulee.

Kuuluuko resonointi kuskinpuoleisesta etuovesta? Sieltä minulla kuuluu jokin ääni. Ovea kyllä säädettiin mutta jotain kitinöitä  sinne jäi.
Ovi jotenkin "elää" aukossa. Katuliittymästä kun ajaa vinosti pihalle niin kyllä narinaa kuuluu joka puolelta. Ovitiivisteet kaiketi hankaa ovien eläessä. Tiivisteihin Audilla on kaketi olemassa oma aine jolla niitä voi käsitellä.  Luulisin silikonipohjainen hetken apu.
Isot oviverhouselementit pitää ajossa jotain natinointia auton eläessä ja epätasaisella (mukulakivi) pinnoilla.
Kaukana Ã,,änettömästä kyllä ollaan.

Vice

Mulla resonanssiääni tulee isommissa nopeuksissa, karkealla pinnalla alkaa resonoimaan. Tasaisesti resonoi molemmat etuovet. Painamalla sopivasta kohdasta ovipaneelia se häviää.
Mitään nitinää, jne ei ole. Toki tämä on asia, joka pitää takuuseen saada fiksattua (vaikka auto kohta varmaan lähteekin vaihtoon).

Mutta joo ei toi mikään hiljaisin auto ole. Ajoin ke päivän uudella VW Sharanilla (en ole ostamassa, oli sijaisautona), jossa 16" kiekot (silmämääräinen arvio koosta) niin kyllä siinä vielä pahemmin tuli rengasäänet läpi mitä omassa Audissa, jossa 18" kiekot (toki äänieristelasit edessä). Mutta kyllä edellinen 5srj BMW selvästi hiljaisempi oli.

Rengas myös vaikuttaa asiaan selvästi. Mulla oli aiemmin edessä Contin 5 ja nyt on Contin 6. Nämä Contin 6 ovat äänekkäämmät (tai äänentaajuus sitten sellainen joka omaa korvaa enemmän häiritsee). No kun soittimesta kääntää sopivasti lisää ääntä niin ei häiritse muut sivuäänet  8)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 09.08.17 - klo:11:22
Minukin autossa ovet kitisi, annoin työn AC:lle ja nyt on niin hiljaista ja mukavaa ajaa, ei kitise eikä natise isoissakaan heitoissa, ja takuuseen tietty tekivät.

On sinänsä tietysti hieno juttu, että takuukorjaus poistaa kitinät ja natinat. Toisaalta voisi ajatella myös niin, että kitinöitä ja natinoita ei tässä hintaluokkassa pitäisi olla alunperinkään. Mielestäni sen kuuluisan premiumin pitäisi näkyä juuri siinä, että auto ei vielä ensimmäisen käyttövuoden jälkeen natise. Onkin jossain määrin surullista, jos näistä kitinöistä ja natinoista on tulossa ns. uusi normaali. Toisin sanoen, asiakkaat alkavat pitää nitinöitä ja natinoita ikään kuin asiaankuuluvina myös uusissa autoissa, ja ovat sitten kiitollisia, jos huolto ne onnistuu (ainakin hetkeksi) poistamaan. Olisi myös mielenkiintoista tietää, kuinka vanha (tai uusi) ilmiö nämä natinat ovat. Itselläni on sellainen mielikuva, että takavuosina autot eivät vielä uutena natisseet ja kitisseet. Iän myötä kaikenlaisia resonointeja kyllä sitten ilmaantuu, mutta ei vielä parin tuhannen kilsan jälkeen.

tpu

Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:08:25
Katuliittymästä kun ajaa vinosti pihalle niin kyllä narinaa kuuluu joka puolelta.

Minulla oli juuri tuollaista ongelmaa, että esim. hitaasti kääntyessä ja varsinkin jonkin korokkeen yli, niin sellaista narinaa kuului ikäänkuin joka puolelta, enkä osannut ollenkaan paikallista mistä se kuuluu. Huollossa sitten selvisi, että narinan aiheutti takalasin ohjaustapit. Saatiin korjattua.

Nyt reilu puolivuotiaana, 10000 km jälkeen, minullakin on alkanut kuulua molemmista etuovista pientä resonanssia, joka katoaa kun sopivasti kädellä painaa verhoilua. Musiikkia soittaessa näitä ei huomaa, mutta kun on soitin hiljaisella, niin todella ärsyttävää. Nämä menee fiksaukseen nyt parin viikon päästä.

Ja samaa mieltä kuin mattinen, että tämän hintaluokan autoissa ei pitäisi olla mitään ylimääräisiä natinoita lainkaan. Minulla on nyt tässä 9 vuoden sisään 7. uusi Audi menossa ja jokaista olen käyttänyt ainakin kertaalleen pajalla ylimääräistä natinoiden ja resonanssien poistossa :) Jos joskus sattuu sitten äänetön Audi kohdalle, niin ostan kyllä pullon shamppanjaa :D

Seamaster

Mattinen, olen täysin samaa mieltä kanssasi, ennen äänien poistoa suorastaan v....tti ajaa kitinöitten ja nakseen kera, AC näyttää aika tarkkaan jo tietävän paikat mistä kitinät tulee. Iso syy arvelisin on nuo ovi paneelit, on paneelia paneelin päällä ja saumoja

Ohikulkija

Akun tila/kunto kiinnostaisi nähdä. Saako normaaliin mittaristoon koodattua tai jotenkin näkyviin akun tiedot?

th

#3733
Lainaus käyttäjältä: Vice - 11.08.17 - klo:07:58
Käytitkö missä liikkeessä?

Omani menee huoltoon 2vko päästä AC airport ja lupasivat siitä kanssa selvittää mistä etuovien resonanssi tulee.

Pari päivää oli jälleen pajalla ja nyt on kuskin ovi hiljainen, etu- takalaseista ei kuulu enää ääniä. Seuraavaan kertaan jäi vielä repsikan takaovi, jossa oli ensinnäkinen irrallinen diskanttikajari ja ilmeisesti lukon kahva, vaijerit ja itse lukko ovat ne isoin äänen lähde. Niiden takia menee vielä loppukuusta pariksi päiväksi pajalle. Toivottavasti tämä nyt riittäisi ja resonoinnit olisivat tässä.

Eivät erotelleet tarkemmin mitä kuskin ovessa oli vikana. Laseissa mainitsivat kiinnitystapeista, joista täälä onkin jo aikaisemmin ollut monasti juttua. AC Espoossa oma huollettu.

Edellinen 2014 A3 2,0 TDI quattro oli kyllä nitinöiden suhteen ongelmaton, joten vähän yllättää tämä A4:sen laatu. Taitaa tulla nyt viides kerta pajalla nitinöiden ja resonointien takia 1,5v sisään. Muutoin A3 oli kovempi rengas melultaan ja ympäristön melut kuuluivat huomattavasti kovempaa sisälle. Ei tämän hintaluokan autossa saisi tälläisiä vikoja kyllä olla.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Kaikkihan on suhteellista, B9 kyllä edustaa erinomaista laatua tähän mennessä. B8:sin kanssa oli toisin:

- etu- ja takalokareiden ruostuminen ==> fiksaus ja uudelleen maalaus
- kone söi öljyä ==> mäntien ja kiertokankien vaihto
- takavalot vaihtoon kosteusongelmien takia
- moottorinohjausyksikkö hajosi ==> vaihtoon
- lattia lainehti vedestä , syynä viallinen läpivienti AC:n toimesta ==> auton kuivaus ja läpiviennin uusinta
- akku meni sökoöksi ==> vaihdettiin takuuseen
- muutama pikkujuttu


B9:sin vikalista:
- pari laadunparannuskanpanjaa  ( vikoja ei havainnut itse)
- lakaluukun lukko vaihtoon


Joten iso askel tultu eteenpäin., tai sitten on tällä kertaa lykästänyt.

Yksilöitä nämä autot.


Flat

Juuri kun pääsin retostelemasta että laatu on hyvää , niin omaAudi palveluun oli tullut uusi ilmoitus laadunparannuskampanjasta:

Takaluukun ilmanohjainten kunnostus   11.08.2017

No, eipä nuo ole tähän mennessä häirinneet, mutta on totta, että olen hieman ihmetellyt miten heppoisesti ne ovat kiinni. Oletan että kysessä on Avant mallin takaluukun kummallakin sivulla olevat muoviset osat.


Seamaster

Joo, juuri ne, mulla vaihdettiin ne jo uusiin kesäkuussa, toisesta liimaus täysin irti ja toinenkin melkein irti. Tilalle tulee tietty samanlaiset mutta kuulemma paremmalla liimalla

Qman

Lainaus käyttäjältä: tpu - 11.08.17 - klo:11:07
....Minulla on nyt tässä 9 vuoden sisään 7. uusi Audi menossa ja jokaista olen käyttänyt ainakin kertaalleen pajalla ylimääräistä natinoiden ja resonanssien poistossa :) Jos joskus sattuu sitten äänetön Audi kohdalle, niin ostan kyllä pullon shamppanjaa :D

Pistää miettimään tuo Audihistoriasi. Et uskonut kerrasta vai ;D 
Minä luulen että tämä ensimmäinen Audini tulee riittämään minulle. Ei ole näillä näkymin tarvetta kokeilla toista Audia kun nykyinen menee vaihtoon (liisari). Auto on sanalla sanoen rasittava tuttavuus sekä kaupungissa että maantiellä, joskin eri syistä, eikä kyse ole yksilöstä.
Toistaiseksi en ole löytänyt mitään missä joku korean ihme ei olisi vähintään yhtä pätevä (paitti neliveto, se on mahtava).


tpu

Olen minä aina välillä autoa vaihtaessa käynyt koeajamassa kilpailijatkin, mutta aina olen kuitenkin Audiin lopulta päätynyt :) Ja hyvä näistä sitten tulee, kun käyttää sen pari kertaa pajalla natinoiden poistossa :)

mti

Kun auto on perushiljainen korostuu tietenkin erilaiset nitinätkin enemmän. Octaviassa ei kuulu suurempia nitinöitä. Tosin korvanikin tinnittää melko kovaa.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Ohikulkija

Toimiiko muillakin näin?
Kun kuuntelen musaa muistikortilta niin albumin viimeisen kappaleen jälkeen alkaa soittamaan samaa albumia alusta.
Aiemmassa A3:ssa kuuntelu siirtyi automaattisesti seuraavaan albumiin.
Olen laittanut muistikortille levyt: esittäjä/albumi/kappaleet


Flat

muistaakseni toimii juuri näin

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Qman - 17.08.17 - klo:20:19
Toistaiseksi en ole löytänyt mitään missä joku korean ihme ei olisi vähintään yhtä pätevä (paitti neliveto, se on mahtava).
Tuo on kyllä harvinaisen totta. Tänä päivänä kun autoja katselee niin vaikea perustella itselleen miksi pitäisi maksaa ns. "Premium" merkistä useita kymppitonneja enemmän verrattuna vastaavan kokoiseen ja suunnilleen samalla varustelutasolla olevaan esim. juurikin korealaiseen tai vaikkapa johonkin eurooppalaiseen kansanmalliin. Kesällä oli ajossa uusinta korimallia oleva Rellu Clio, ja täytyy sanoa että tässä autossa on muotoilusta lähtien kaikki osunut kohdalleen. Mm. sisustan viimeistely ei häviä millään tasolla jollekin Saksa Premiumille ja ajo-ominaisuuksista ei löytynyt mitään valittamista. Korealaisista ei ole henkilökohtaista kokemusta, mutta ainakin takuut niissä ovat kohdallaan, tarkoittaen sitä että tuskin laatu ja luotettavuus ovat ainakaan heikompia kuin eurooppalaisilla verrokeilla.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.08.17 - klo:15:40
Toimiiko muillakin näin?
Kun kuuntelen musaa muistikortilta niin albumin viimeisen kappaleen jälkeen alkaa soittamaan samaa albumia alusta.
Aiemmassa A3:ssa kuuntelu siirtyi automaattisesti seuraavaan albumiin.
Olen laittanut muistikortille levyt: esittäjä/albumi/kappaleet

Juurikin samat havainnot. Lisäksi yksi ärsyttävä ominaisuus tässä on se, että jos ratin säätimillä yrität vaihtaa biisiä (mittariston näyttöä apuna käyttäen) niin voit vaihdella biisejä vain saman kansion sisällä. Hakemistopuussa kun ei pysty selaamaan taaksepäin. Itse epäilen että joku heikkolahjainen koodari on tuon tehnyt, kun kuitenkin vanhemmissa malleissa tuo selailu käsittääkseni onnistuu.

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.08.17 - klo:06:22
Juuri kun pääsin retostelemasta että laatu on hyvää , niin omaAudi palveluun oli tullut uusi ilmoitus laadunparannuskampanjasta:

Takaluukun ilmanohjainten kunnostus   11.08.2017

No, eipä nuo ole tähän mennessä häirinneet, mutta on totta, että olen hieman ihmetellyt miten heppoisesti ne ovat kiinni. Oletan että kysessä on Avant mallin takaluukun kummallakin sivulla olevat muoviset osat.

Olipa hyvä että tuli esille. Kävin kokeilemassa pihalla ja vasen ilmanohjain irti. Auto menossa tuulilasin vaihtoon ensi viikolla, joten soitin perään. Kampanjat oli merkattu autolle, mutta juuri ilmanohjain olisi jätetty vaihtamatta. Kaksi muuta päivitystä oli hehkutuksen boxin päivitys sekä mukavuuskeskuslukituksen päivitys

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: tpu - 18.08.17 - klo:21:06
Juurikin samat havainnot. Lisäksi yksi ärsyttävä ominaisuus tässä on se, että jos ratin säätimillä yrität vaihtaa biisiä (mittariston näyttöä apuna käyttäen) niin voit vaihdella biisejä vain saman kansion sisällä. Hakemistopuussa kun ei pysty selaamaan taaksepäin. Itse epäilen että joku heikkolahjainen koodari on tuon tehnyt, kun kuitenkin vanhemmissa malleissa tuo selailu käsittääkseni onnistuu.
Harmin paikka. A3:ssa toimi hyvin ja loogisesti, nyt varmin tapa on aloittaa selain alusta mennä sitä kautta uuteen hakemistoon.

jpvain

Hieman päivitystä kokemuksista oman auton ratissa, mittarissa nyt 34tkm:

-Ovipaneelit rämisevät, kumpikin etuovi yläosastaan joko musiikin basson tahdissa (ei tarvitse edes olla kovalla) tai epätasaisella pinnalla/vanhalla asfaltilla ajaessa, oli korjattavana jo audicenterissä mutta "karvateipit" eivät näemmä auttaneet, saa nähdä mitä seuraavaksi keksitään.

-Ostin HEX-V2 kaapelin ja nyt sain koodailtua ovien automaattilukitukselle täpän näkyviin MMI:hin, typerää ettei ole jo tehtaalta tullessa siellä näkyvissä, ja vielä typerämpää, että Audicenter ei saanut pyynnöstä huolimatta sitä sinne näkyviin, itsellä siinä kesti kaapelin kanssa 30sek.

-Vikakoodeja löytyy, kuvissa niistä lisää. Osaako joku tulkita, mistä mahtavat johtua? Takaluukku ainakin kenkkuilee, varmaankin siinä joku vika. Käynti Audicenterissä kuitenkin edessä ilmeisesti.

-Lane assist-koodausyritys tulossa, yritän ensin saada nuo nykyiset vikakoodit ratkottua/viat korjattua.

-Automaattivaihteisto ravistaa ryömintänopeuksissa, esim ruuhkissa jarrua nostaessa ja hitaasti kaasulle mentäessä, ja usein pysäköidessä täysin paikoillaan ollessa P-vaihteen kytkentä "rusahtaa", lieneekö jokin vika kytkimessä tms?

Kuvat:
http://preview.ibb.co/byNjMk/20170817_180124369_i_OS.jpg

http://preview.ibb.co/caUaSQ/20170817_180108099_i_OS.jpg

http://preview.ibb.co/muCjMk/20170817_180036417_i_OS.jpg

http://preview.ibb.co/kpOr1k/20170817_175928140_i_OS.jpg
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Flat

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 20.08.17 - klo:23:19

Takaluukku ainakin kenkkuilee, varmaankin siinä joku vika. Käynti Audicenterissä kuitenkin edessä ilmeisesti.


Eikö avaudu ? Mulla vaihdettiin lukko kun luukku ei enään avautunut. Ensin oikutteli ja lopulta ei avautunut ollenkaan, vaikka lukon ääniä kyllä kuului kun se yritti avata.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 20.08.17 - klo:23:19

-Ostin HEX-V2 kaapelin ja nyt sain koodailtua ovien automaattilukitukselle täpän näkyviin MMI:hin, typerää ettei ole jo tehtaalta tullessa siellä näkyvissä, ja vielä typerämpää, että Audicenter ei saanut pyynnöstä huolimatta sitä sinne näkyviin, itsellä siinä kesti kaapelin kanssa 30sek.


Voitko kertoa koodin tuolle automaattilukituksen täpälle? Tällä saa siis estettyä, että ovet menee lukkoon yli 15km/h vauhdissa?
Löytyisikö myös koodia, että muistikortilta kuunneltaessa musaa, siirtyisi seuraavaan albumiin sen loputtua, eikä jäisi soittamaan samaa albumia luupissa?

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.08.17 - klo:06:32
Eikö avaudu ? Mulla vaihdettiin lukko kun luukku ei enään avautunut. Ensin oikutteli ja lopulta ei avautunut ollenkaan, vaikka lukon ääniä kyllä kuului kun se yritti avata.

Tekee sitä, että ei aukea avaimesta. Luukun napista kun avaimella yrityksen jälkeen painaa, lähtee kyllä luukku nousemaan.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy