A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

a4b8

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.07.17 - klo:12:22
Minua vain ihmetyttää tuollainen, että jos autossa on selvästi jotain tavallisuudesta poikkeavaa, niin asiakas tyytyy siihen, kun myyjä sanoo että "se kuuluu asiaan".
Minä en osaa sanoa onko se tavallisuudesta poikkeavaa! Autosta lähtee erilaisia ääniä, esim. pakoputkesta... Mitä minun olisi pitänyt tehdä selvitysten jälkeen siellä liikkeessä? Ruveta hajottamaan paikkoja, riehumaan, hajottaa ikkunat vai mitä? Sano mikä siinä on vialla, jos on, ja ilmoita myös valmistajalle ja maahantuojalle, ovat varmaankin kiitollisia tiedosta!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.07.17 - klo:12:22
Minua vain ihmetyttää tuollainen, että jos autossa on selvästi jotain tavallisuudesta poikkeavaa, niin asiakas tyytyy siihen, kun myyjä sanoo että "se kuuluu asiaan".

No eipäs todellakaan kuulu asiaan moinen uikutus. Jos uudesta uikuttaisi taitaisi ostajaehdokas koeajon jälkeen vaihtaa merkkiä ja hymyillä.

a4b8

Ihmetyttää miksi ei käytetä huollossa selvittämässä mistä kuuluu? Turha täällä on arpoa kuukaudesta, vuodesta? toiseen mikä se ääni on. Onko tapauksia vain kaksi, nuo diagnoosin saaneet, vai kymmeniä, satoja, tuhansia? Ei se taida kovin voimakas ääni olla kun porukka jaksaa kuunnella jo toista vuotta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

tpu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 23.07.17 - klo:12:34
Minä en osaa sanoa onko se tavallisuudesta poikkeavaa! Autosta lähtee erilaisia ääniä, esim. pakoputkesta... Mitä minun olisi pitänyt tehdä selvitysten jälkeen siellä liikkeessä? Ruveta hajottamaan paikkoja, riehumaan, hajottaa ikkunat vai mitä? Sano mikä siinä on vialla, jos on, ja ilmoita myös valmistajalle ja maahantuojalle, ovat varmaankin kiitollisia tiedosta!

No minä olisin selvityksen jälkeen kysynyt liikkeessä: a) jos tämä kuuluu asiaan, niin miksi tätä ääntä ei kuulu muista yksilöistä, b) miten meinasitte poistaa äänen, c) vai puretaanko kauppa?

Oma autoni ei uikuta, joten en tiedä millainen ääni on kyseessä. Mutta selvä vikahan tuo on. Itsellänikin on jo toinen A4 B9 menossa, eikä kumpikaan ole uikuttanut. Ylimääräisiä ääniä on kuulunut ovista, tuulilasista ja hanskalokerosta ja nämä on liikkeessä korjattu sen kummempia kyselemättä.

a4b8

Siinä ohjeita viisaammille henkilöille jotka vievät auton uikutuksen selvitykseen. Kannattaa kysyä marmorilta, ei ne pure, sieltä saa vastauksen. Se on eri asia miellyttäkö se tarpeeksi vai ei. Kiinnostaa kuinka moni saa kaupan purettua?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

tpu

No ei se nyt viisautta vaadi, että osaa pitää kuluttajana puoliaan. Ihmetyttää vain tämä asenne. Jos joku ostaa esim. 100 euron kännykään ja näytössä onkin siihen kuulumaton pikselirantu, joka ei sinänsä käyttöä estä, mutta on häiritsevän näköinen, niin jokainen kävisi sen palauttamassa tai korjauttamassa. Mutta sitten kun ostetaan päälle 50.000 euron auto, niin tyydytäänkin vain siihen, kun myyjä sanoo että "se kuuluu asiaan".

mi16

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.07.17 - klo:14:15
No eipäs todellakaan kuulu asiaan moinen uikutus. Jos uudesta uikuttaisi taitaisi ostajaehdokas koeajon jälkeen vaihtaa merkkiä ja hymyillä.

Voisiko tämän keskustelun lopettaa. Palataan asiaan jos tämän tiimoilta jonkun auto hajoaa.

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.07.17 - klo:18:19
No ei se nyt viisautta vaadi, että osaa pitää kuluttajana puoliaan. Ihmetyttää vain tämä asenne. Jos joku ostaa esim. 100 euron kännykään ja näytössä onkin siihen kuulumaton pikselirantu, joka ei sinänsä käyttöä estä, mutta on häiritsevän näköinen, niin jokainen kävisi sen palauttamassa tai korjauttamassa. Mutta sitten kun ostetaan päälle 50.000 euron auto, niin tyydytäänkin vain siihen, kun myyjä sanoo että "se kuuluu asiaan".

Ihan oikein, näinhän tää juttu menee. Ostajan kannattaa ehdottomasti pitää puoliaan jos autossa esiintyy jotain omituista. Saattaa seurata useamman tonnin laskuja myöhemmin jos ei aikoinaan älyä asiaa hoitaa.  Viimeistään takuun jälkeen aletaan puolittamaan korjauslaskuja.
Onhan se nyt ihan eri juttu korjauttaa jotain nitinöitä ovesta hansikaslokerosta kuin esimerkiksi voimalinjasta. Ã,,ly hoi! Jostain turhanpäiväsistä nitinöistä  jos alkaa huolestumaan siinä riittää tekemistä.
Perusauto pitää ehdottomasti olla takuuaikana moitteettomassa kunnossa.
Tulee mieleen se sokea ihastus siihen omaan kulkineeseen.
Laitetaan tää juttu nyt jäähylle ja odotellaan kuulumisia ;)

a4b8

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 23.07.17 - klo:18:46
Voisiko tämän keskustelun lopettaa. Palataan asiaan jos tämän tiimoilta jonkun auto hajoaa.
Samaa mieltä. Odotellaan viisaita diagnooseja vielä tämän vuoden puolella takuun puitteissa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mattinen

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 23.07.17 - klo:14:42
Ei se taida kovin voimakas ääni olla kun porukka jaksaa kuunnella jo toista vuotta?

Olisi mielenkiintoista kuulla, millaiselta tämä usein mainittu uikutus oikein kuullostaa. Ehkäpä esimerkiksi rami voisi älypuhelimellaan tallentaa pienen pätkän ko. ääntä, ja laittaa sen sitten tänne meidän muiden kuunneltavaksi.

Seamaster

Näyttää tuo etuveto 190 hv TSFI muuttuvan 252 hv TFSI etuvedoksi, eli samoilla tehoilla kun quattro, näin saksan konfiguraattorissa nyt

tpu

Samoin Suomen configuraattorista tuo etuvetoinen 2.0 TFSI on poistunut.

Muuten, nyt tehtaalta tulevissa MY18 mallisissa autoissa löytyy jo valikoista suomen kieli.

Flat

Tarkoittaako tuo nyt sitten sitä jos bensan haluat, niin vaihtoedot ovat 110kW tai 185 kW.  Quatron lisähinta  on noin 2KEUR joten, hintaeroa noiden kahden mallin välillä tule olemaan 15 KEUR. Ei ymmärrä tätä logiikkaa ?. Luulisi että parempi veto olisi ollut tehdä 140kW quattro kuin 185kW etuveto. Yrittävät pakkomyydä niitä kuolemaantuomittuja tupruttajia varmaankin.

Seamaster

Joo, noin se nyt taitaa mennä Busines Sport farkku 2 litraisena etuvetona menisi jo johonkin 58 kâ,¬ tuntumaan ja nelikko taitaa olla n 60 kâ,¬. 1.4 bensa lienee noin 43 kâ,¬, onpa hyvä että ehti hommata vielä 2 litraisen bensan, nyt ei näin omalla rahalla ostavana olisi varaa tuohon 252 hv farkkuun. Tuntuu kyllä tuo 252 hv vähän isolta teholta vajaa vetoiseen, kun tuo 190 hv bensakin varsinkin paikaltaan reippaasti lähdettäessä ei saa kunnolla pitoa kun vasta 50 km/h tuntumassa, toki isommissa nopeuksissa saa tehoa sitten tiehen paremmin. Mutta joo, taitaa aika kalliiksi tulla nuo 2 litraset bensat ja viittaa tosiaan siihen että ohjataan hinnoittelulla diisseleihin

Seamaster

Joo, pikainen vilkaisu saksan hinnastoon vahvistaa asian, siellä tosiaan 2 litraisista bensoista puhuttaessa noin 2000â,¬ vajakin ja nelikon hinta ero, ja 2 litrainen bensa vajakki noin 10 kâ,¬ kalliimpi kuin 1.4 bensa.....tuohon suomen autoveron vaikutus niin varmaan noin 15 kâ,¬ eroa 2 litraisen ja 1.4 bensan välillä.

Flat

Onhan tuo nyt hieman kummallinen linjanveto, jättää nyt tuollainen hinnallinen ja tehollinen aukko mallistoon. Voipi olla että myynti sakkaa, kun diisselistä pelotellaan ja bensaa ei selvästi haluta myydä. Vai uskovatko että jokaiselta löytyy ylimääräinen 15KEUR , jotka eivät halua 1.4 koneista nelkkua. Toivottavasti tulee joku järkevä välimalli tarjolle jossain vaiheessa.

Hytski

Käväsin kyseleen tarjousta uudesta audista ja sivussa kysäsin myyjältä tästä 190heppasen kohtalosta. Meinas että tuotannossa pitävävät taukoa, enempää asiasta en kysellyt kun keskityin uuden A4 tarjouksen ottoon.



Flat

#3707
uusi hinnasto on näköjään saatu

aika julmaa on bensalla ajavien kohtelu

1.4 TFSI avant stronic sport 43,5 KEUR ja seuraava tehoversio  61,4 KEUR , 2.0 TFSI stronic quattro.
Pikkaisen saa kuvetta kaivaa jos konetta meinaa päivittää.

Eli A4:ssa on kaksi bensakonetta tarjolla, tehoeroa näillä  vaatimattomasti 102 hv. Valitse nyt siitä sitten.

http://content.audi.fi/Extra/Hinnasto.nsf/0/BFF421E7AE135384C225816F003F4485/$file/Audi%202017%2008%2004%20A4%20Business%20ja%20Business%20Sport%20Comfort%20S%20line%20Edition%20nro%20279.pdf

Seamaster

No AC sanoi, että 2 litrainen etuvetoisena tulee myöhemmin syksyllä takaisin mallistoon, mutta veikkaan että se tulee miten tuossa aiemmin kirjoitin eli 252 hv versiona niinkuin saksassakin...... eli sehän pikkusen asettuisi hinnaltaa tuonne välimaastoon, mutta varmaan luokkaa 57-58 kâ,¬ on sekin. Ellei sitten maahantuoja ole päättänyt, että noin suppealla bensa valikoimalla mennään. 1.4 bensa varmaan ihan ok, mutta itse pidän sitä hieman pienenä A4:ään, toki siinä suorituskykykin on riittävä, mutta tämä 2 litrainen etuveto bensa on taloudellisempi😀, ainakin valmistajan mukaan

Ohikulkija

Hybridiä tulee väliin, sanoi yksi myyjä. Ehkä 2018-19?

Vice

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 07.08.17 - klo:22:17
Hybridiä tulee väliin, sanoi yksi myyjä. Ehkä 2018-19?

Jos menee vuoteen 2019 ni oisko sit jo facelift..?

Mun täytyy käydä parin vko päästä kysymässä tarjous bensa nelikkoon.
Työmatka tällä hetkellä 109km/suunta, mutta kohta putoaa rajusti, jatkossa 3.5km/suunta...
Lisäksi kysyn tarjoukset BMW 530e ja xc60 T8. Mielenkiintoista kuulla eri merkkien hyvitykset nykyisestä nelkusta.

Sit täytyy ynnäillä onko "järkeä" vaihtaa ja jos on niin mihin kolmesta... Aika erilaisia kun ovat.

Flat

#3711
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 07.08.17 - klo:22:17
Hybridiä tulee väliin, sanoi yksi myyjä. Ehkä 2018-19?

varmaan totta, mutta jos kaikki olisi hyvin, niin eikös olisi järkeä korvata 140kW versio vasta sitten kun olis laitta jotain tilalle.

Maailmalla foliohatut ovat luonneet teorioita aiheen ympärille :
- tämä miller kierrolla olevassa konessa on isoja teknisiä ongelmia jonka takia saatavuutta on rajoitettu
- päästölukemat eivät pidä alkuunkaan paikkaansa, joten parempi minimoida vahingot poistamalla se valikoimasta ( volkkarikonserni teki sen taas ! )


Edit,
pienen googlailun jälkeen löytyi seuraava artikkeli :

http://www.automobilwoche.de/article/20170804/NACHRICHTEN/170809936/1276/besondere-vorsicht-bei-audi-verkaufsstopp-von-drei-modellen


Eli ovat kusettaneet !  Konsernissa taitaa olla vahva kusetuskulttuuri valloillaan.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.08.17 - klo:06:26
varmaan totta, mutta jos kaikki olisi hyvin, niin eikös olisi järkeä korvata 140kW versio vasta sitten kun olis laitta jotain tilalle.

Maailmalla foliohatut ovat luonneet teorioita aiheen ympärille :
- tämä miller kierrolla olevassa konessa on isoja teknisiä ongelmia jonka takia saatavuutta on rajoitettu
- päästölukemat eivät pidä alkuunkaan paikkaansa, joten parempi minimoida vahingot poistamalla se valikoimasta ( volkkarikonserni teki sen taas ! )
Ei voi olla totta! Taas! Minulla menossa juuri vaihto dieseliin, joten siihen tämä ei nyt vaikuta, ellei ilmene jotakin muuta uutta. Huoh!


Edit,
pienen googlailun jälkeen löytyi seuraava artikkeli :

http://www.automobilwoche.de/article/20170804/NACHRICHTEN/170809936/1276/besondere-vorsicht-bei-audi-verkaufsstopp-von-drei-modellen


Eli ovat kusettaneet !  Konsernissa taitaa olla vahva kusetuskulttuuri valloillaan.

Seamaster

Mulla ei saksa taivu, mutta onko taas tosiaan tämän 2 litraisen 140kw bensan kohdalla huijattu  päästölukemilla?

Tonttu66

#3714
Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 08.08.17 - klo:10:27
Mulla ei saksa taivu, mutta onko taas tosiaan tämän 2 litraisen 140kw bensan kohdalla huijattu  päästölukemilla?

Jutussa kerrotaan, että tietyt Audin moottorit (A4:ssä juuri 2.0 TFSI 140 kW) ovat 6-8 viikkoa pois myynnistä, kun niiden viralliset päästölukemat ovat nousseet uuden ohjelmiston myötä (uuden ohjelmiston tavoitteena todellisten päästölukemien laskeminen). Audi tarvitsee viranomaishyväksynnän uusille päästölukemille ja painaa uudet esitteet. Kyse ei ole siis huijauksesta, vaan viranomaishyväksynnän ottamasta ajasta uusille päästölukemille.

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/100150/audi-hit-by-sales-pause-on-a4-and-a5-models
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Tonttu66 - 08.08.17 - klo:10:33
Jutussa kerrotaan, että tietyt Audin moottorit (A4:ssä juuri 2.0 TFSI 140 kW) ovat 6-8 viikkoa pois myynnistä, kun niiden viralliset päästölukemat ovat nousseet uuden ohjelmiston myötä (uuden ohjelmiston tavoitteena todellisten päästölukemien laskeminen). Audi tarvitsee viranomaishyväksynnän uusille päästölukemille ja painaa uudet esitteet. Kyse ei ole siis huijauksesta, vaan viranomaishyväksynnän ottamasta ajasta uusille päästölukemille.

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/consumer-news/100150/audi-hit-by-sales-pause-on-a4-and-a5-models
Juu näin minulle tänään tarkennettiin tätä 2.0 TFSI 140kW koneen pois vetämistä pariksi kuukaudeksi. Varaudutaan tulevaan uuteen päästömittaukseen. Ei sen kummempaa huijausta tällä kertaa. 

Flat

Hieman foliohattuteorioita:

Ymmärrän että kun päästöt muuttuvat, niin uudet tyyppihyväksynnät pitä tehdä, siinä asiassa ei nyt epäselvää. Mutta miksi tälläinnen keskeytys ? Normaalistihan uusi kone/softaversio hyväksytetään kaikessa rauhassa ja sitten tuodaan tuotantoon korvaamaan vanha. Miksi ihmeessä myynti pitää lopettaa ?
Ettei taustalla olisi vaan koneen nykyiset ,täysin utopistiset päästöarvot , jotka eivät toteudu uusintatesteissä. Uudella softalla arvot "nousevat" tasolle, jolla ne ovat aina todellisuudessa olleet.

Veikkaan että kun koneet palaavat taas myyntiin, päästöarvot ovat suuremmet kuin ennnen, mikä vahvistaa foliohattuteoriani.


Tonttu66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 08.08.17 - klo:12:20
Hieman foliohattuteorioita:

Ymmärrän että kun päästöt muuttuvat, niin uudet tyyppihyväksynnät pitä tehdä, siinä asiassa ei nyt epäselvää. Mutta miksi tälläinnen keskeytys ? Normaalistihan uusi kone/softaversio hyväksytetään kaikessa rauhassa ja sitten tuodaan tuotantoon korvaamaan vanha. Miksi ihmeessä myynti pitää lopettaa ?
Ettei taustalla olisi vaan koneen nykyiset ,täysin utopistiset päästöarvot , jotka eivät toteudu uusintatesteissä. Uudella softalla arvot "nousevat" tasolle, jolla ne ovat aina todellisuudessa olleet.

Veikkaan että kun koneet palaavat taas myyntiin, päästöarvot ovat suuremmet kuin ennnen, mikä vahvistaa foliohattuteoriani.

Juu, sen Audi on jo vahvistanut, että uudet viralliset päästöarvot ovat suuremmat kuin aiemmat (mutta todelliset uudet päästöt ovat pienemmät kuin aiemmin Audin mukaan). Kyllä tämä kieltämättä haiskahtaa sille, että edelliset päästöarvot on pielessä, ja nyt laitetaan ohjelmistomuutoksen piikkiin uudet päästötestit.
Volvo V90 T8 AWD Inscription -20
ex VW Passat Variant Highline 2,0 TDI 140 kW 4MOTION DSG -15

tpu

Ja kun tehot nousee 62 hv, niin se kompensoi ne kasvaneet päästöt ;)

Seamaster

252 hv etuvetoisen päästöt 135-139  audi.de mukaan. Mulla allekirjoituksen kulkineessa 121

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy