A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

ITbites

B9 bensa quattro kiikarissa - nyt nopeat puolesta ja vastaan? :) (mm. kuluttaako tämä muka oikeasti noin vähän kun luvataan?)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Flat

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 31.01.17 - klo:17:34
B9 bensa quattro kiikarissa - nyt nopeat puolesta ja vastaan? :) (mm. kuluttaako tämä muka oikeasti noin vähän kun luvataan?)

ei tietenkään!

Flat

Askartelupaketti saapui, S4 peilinkouret ja penkinsäätimet




Latexi

Kyllä ja ei. Saattaa mennä todella pienellä kulutuksella, ainakin mitä olen seurannut oman kulkineen kulutusta. Kesällä pääsee helposti matka-ajossa alle 7 litran lukemiin. Tarvittaessa saa kyllä kulumaankin kaksinumeroisia lukuja. Talvella tahtoo nousta 8-9 tietämille, varsinkin jos tulee ajettua lyhyttä pätkää eikä moottori ehdi välillä kunnolla lämmetä. Yli 10 kulutuskin on mahdollinen. Tämä kommentti koskee TFSI 2.0 B9 versiota 185 kW.
Latexi

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 31.01.17 - klo:17:34
B9 bensa quattro kiikarissa - nyt nopeat puolesta ja vastaan? :) (mm. kuluttaako tämä muka oikeasti noin vähän kun luvataan?)

Nyt talviajoa 6tkm ja kulutus 8,9ltr/100tkm keskinopeudella 51km/h (näytön mukaan). Kesällä menee pienemmällä normiajossa, kaasujalka ratkaisee aika paljon. Viime kesänä kokeilin E:llä koko mökkimatkan ja cruise hoiti homman 95% matkasta. Eka pätkä normi maantietä (60/80/100 km/h), 95km matka, keskinopeus 84km/h ja kulutus näytön mukaan 7,0. Motaria sitten 135km, keskinopeus "sopiva", kulutus 8,1.

Mutta ehdottomasti hankinnan arvoinen peli, eli puolesta äänestän. On se vaan kivaa välillä antaa kunnolla hanaakin eikä kovin usein jalkoihin jää!
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Flat

tuohon kulutusasiaan liipaten, olen melko vakuuttunut siitä että tuo efficiency moodi ei ole taloudellisin vaihtoehto jatkuvasti käytettynä. Kenties matkaajossa, mutta ei kokoaikaiseti käytettynä. Väitän että auto moodi on taloudellisempi.Olisi kiva tietää millä parametreillä se päättelee miten ajetaan.....

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.01.17 - klo:18:21
Askartelupaketti saapui, S4 peilinkouret ja penkinsäätimet



Pistäpä kuvat, kun olet asennukset suorittanut. Varmasti mageen näköinen noilla S4 peilienkuorilla  8)

Flat

Mitäs raati olisi mieltä, jos hommais tuollaisen accessories diffuusorin, ja maalauttais sen S4 tyyliin hopealla.Tai miksei myös vakio diffuusorin. Sopisiko?

Jotain S4 ilmetta vois hakea omalle kulkineelle, mutta ei mitään S4 replicaa....Jotenkin olisi kiva erottautua massasta.


optilab

A4:n muuttaminen ulkoisesti näyttämään S4 on sama, kuin Fuengirolan rantatien myyntitykiltä ostettu aito Rolex.
Ainahan se pikku tuuninki piristää, mutta itse erottuisin sitten massasta jollain muulla, kuin ässää lainaamalla. Vaikka kyllähän nuo peilinkuoret komeat ovat. Siksi ne ässään on paketoitukin.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Flat

jep, itsella raja menee siinä että viritellään neliputkijärjestelmä  taakse ja tarvittavat merkit peräloosteriin. Eli look a like hakusessa ei replica.
Ehkä diffuusorijuttu menee jo replikoinnin puolelle, vaikka eri osista olisi kysymys.Kiitos näkemyksestä...

Audisti

Lainaus käyttäjältä: Flat - 31.01.17 - klo:19:09
tuohon kulutusasiaan liipaten, olen melko vakuuttunut siitä että tuo efficiency moodi ei ole taloudellisin vaihtoehto jatkuvasti käytettynä. Kenties matkaajossa, mutta ei kokoaikaiseti käytettynä. Väitän että auto moodi on taloudellisempi.Olisi kiva tietää millä parametreillä se päättelee miten ajetaan.....
Itse vaihdoin talveksi E-moodiin kun ajattelin, että voimavaroja tai ajettavuutta ei voi kuitenkaan niin ulosmitata. Työmatkasta valtaosa on suolaamatonta "liukasta" tietä. Sitä ennen ajoin A-moodilla. No enpä ole eroja huomannut. Ainoa ehkä, että E antaa vakionopeussäätimen vaeltaa mäissä hiukan kauemmas valitusta kuin A.

Rauska

B9 184 kW quattr kuluttaa keskimäärin 2 litraa vähemmän kuin edellinen vm 2015 165 kW quattro.
Johtunee välityksistä esim.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Flat

#3222
Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.01.17 - klo:19:25
Pistäpä kuvat, kun olet asennukset suorittanut. Varmasti mageen näköinen noilla S4 peilienkuorilla  8)

Sitten joskus, auto on ulkoruokinnassa, joten täytyy odotella kelien lämpenemistä ennenkuin alkaa muoviosia irroittelemaan, ellei sitten innostu jollain tallilla käväseen.

Lainaus käyttäjältä: Audisti - 31.01.17 - klo:20:19
Itse vaihdoin talveksi E-moodiin kun ajattelin, että voimavaroja tai ajettavuutta ei voi kuitenkaan niin ulosmitata. Työmatkasta valtaosa on suolaamatonta "liukasta" tietä. Sitä ennen ajoin A-moodilla. No enpä ole eroja huomannut. Ainoa ehkä, että E antaa vakionopeussäätimen vaeltaa mäissä hiukan kauemmas valitusta kuin A.


Olisko noin että myös vakkarin vaihteluväli muuttuu ? Enpä ole pistänyt merkille. Koskahan keksivät että vakkarin vaihteluvälin voisi ihan itse asettaaa haluamakseen ?


Lainaus käyttäjältä: Rauska - 31.01.17 - klo:23:19
B9 184 kW quattr kuluttaa keskimäärin 2 litraa vähemmän kuin edellinen vm 2015 165 kW quattro.
Johtunee välityksistä esim.

Sama juttu puhdittomalla pikkuveljellä, kulkee litran vähemmällä kuin vastaava B8.


ITbites

Se on sitten B8 päivitetty B9 - ensikosketus aika JEES!

Kulutus on pienin murheista tässä konkurssissa - nyt nautitaan uudesta teknologiasta (mm. virtuaalinäyttö on vakuuttava hässäkkä) täysin palkein! :)
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Latexi

Onnittelut hyvästä valinnasta!  8)
Latexi

LEMMY

#3225
Vein omani eilen huoltoon ja sain päiväksi koeajoon uuden Q5 190 hevosvoimaisen quattron. Autossa virtuaalimittaristo ja navi, Nahka-alcantara penkit ja B&O:ta ei ollut autoon ruksittu.

Hyviä puolia on että autosta näkee loistavasti mitä liikenteessä tapahtuu ja 235/60-18" Contin SUV-kitkoilla tasoitti pienet montut kivasti. Normaali alustakaan ei ole mikään keinuva lulla. Rengasäänet on vain tasainen hurina. Ei pinnanvaihtelut vaikuta niin paljoa äänensävyyn kuin A4 mallissa. Plussaa on kai sekin että tuntuu kuin tankkia ajaisi, ei tee ees mieli yrittää lintassa viedä :)

Miinusta sitten taas: Ei tule kyllä musta neljäpyttyisen dieselin fania millään. On ne vieläkin liian karkeita käynniltään. Kylmästä kesti lämmetä normilämpöön koko työmatkan (n.15 km lämmöt normaalit). Kaasua täytyy oikein painaa että tapahtuu jotain ja pienillä kierroksilla on ihan siinä värinöiden tienoilla. Liikkuu kyllä vaivattomasti, ei siinä mitään. Ansaitsisi noin hyvä auto kyllä sivistyneemmän moottorin. Itse en kyllä virtuaalimittaristosta ja navista noin paljon maksaisi. Kun en tarvi työssä navia, niin melko turha kapistus. On sillä varmaan kiva kyydissäolijoille elvistellä. Audi Sound Systemissä on varsinkin diskantti aika suttuisen kuuloinen verrattuna omaan B&O systeemiin. Samoin äänikenttä jää jonnekin ratin korkeudelle soimaan. Vaikka laitoin eteen tilavaikutelman. A4:ssä kuuluu sointi kojelaudan päälltä.

Yhteenvetona: On hieno auto, mutta itse haluaisin kutosdieselin tai bensahybridin voimanlähteeksi ja B&O olisi välttämätön. Koeajoautossa oli pitkän ajan kulutus 7,7 l/ 100km ja mun työmatkalla oli 6,4l/ 100km. Omalla autolla on tyypillinen lukema töihin 7,5 l/ 100 km. Ei mun ajoilla mitään järkeä diesselissä.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

jlindstrom

^ pari kommenttia yllä olevaan:

1) virtuaalimittaristo: tuli navin mukana. ei ole oikeastaan mitään sanottavaa puoleen tai vastaan. se vaan on.. ajaa asiansa. joskus, todella harvoin, pidän siinä navia mutta se on joku poikkeustilanne kuten tiettömällä taipaleella yöllä missä haluan keskinäytön pimeäksi.

2) navi: käytän työssäni ja silloin tuo iso navi on kyllä mahtava. jos ei olisi työtarpeita, niin samaa mieltä hinnasta. tuolloin entertainment -paketti ja google maps riittäisi ihan fine.

3) disukka: nelipyttyinen on monasti pakon sanelema, koska kutonen maksaa ihan törkeästi. lisäksi ainakina A4:ssa tuo ajaa asiansa hyvin. vuositason kustannuksissa pitää ajaa paljon, että disukka _merkittävästi_ kannattaa eli hyödyt ei olisi kympeissä tai satkussa. monelle sen hankintaan on syynä paljon edullisempi ostohinta.

4) en ole ajanut Q5, joten en osaa sanoa miten hyvin se tuolla nelipyttyisellä liikkuu. mutta myös drive selectin asennolla on vaikutusta perstuntumaan. itse tykkään useasti pitää moottorin/vaihteiston dynamicilla selectissä, mutta kepistä nykäisen sitten sportin sijaan driven päälle. saa lisää herkkyyttä kaasun vasteeseen.. placebo tai ei, mutta kelpaa minulle  :D

LEMMY

Hyvin kommentoitu. Ja mun mielestä toi moottori on ihan riittävä tuohon Q5 malliin. Ja kun autoverotus on tuollainen, niin ymmärrän miksi dieseleitä ostetaan. Lähinnä fiiliksen ja äänien takia kutosmoottoria kaipaisin. Ei nelosbensakaan hyvältä kuulosta mun mielestä, mutta käy värinättömämmin. S4 tarttis saada äänien vuoksi, omassa kyllä tarpeeksi puhtia...
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 03.02.17 - klo:07:05
Hyvin kommentoitu. Ja mun mielestä toi moottori on ihan riittävä tuohon Q5 malliin. Ja kun autoverotus on tuollainen, niin ymmärrän miksi dieseleitä ostetaan. Lähinnä fiiliksen ja äänien takia kutosmoottoria kaipaisin. Ei nelosbensakaan hyvältä kuulosta mun mielestä, mutta käy värinättömämmin. S4 tarttis saada äänien vuoksi, omassa kyllä tarpeeksi puhtia...

Laita sterkkoihin soimaan V8 niin säästyy rahaa ja päästöjä. Kohta pitää kuitenkin siirtyä täyssähköön, niin on hyvä totutella ääniraitoihin ;).
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 31.01.17 - klo:23:19
B9 184 kW quattr kuluttaa keskimäärin 2 litraa vähemmän kuin edellinen vm 2015 165 kW quattro.
Johtunee välityksistä esim.

On hemmetinmoinen pudotus - olkoonkin, edeltäjä oli varsinkin automaattihämmenteisenä tunnettu suhteellisen janoisena!

Rauska

^Noihan on luettu siitä mittaristosta, joka voi olla virheellinenkin. Mutta n. 6 kk:n ajot edellisellä keski kulutus 10.6 ja nyt uudella 8.2
Toki saattaa olla ajoprofiilikin hieman muuttunut
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

LEMMY

Hain perjantaina auton huollosta. Oli mittariston päivitys, lukko-ohjainten päivitys, tais olla ajonhallinnan päivitys ja auton alle laitettiin johonkin muovisuojat taakse ohjaamaan ilmaa/ lunta / kiviä. Mulla myös napsui se tuulilasi hanttarin puolelta. Se tuli kuntoon, ei napsu enää. Siitä pitäisi olla huolto-ohje jo olemassa alkupään autoihin. Mitään muutosta en autossa huomaa äkkipäätään, paitsi ulkolämpömittari taitaa nyt näyttää oikein jo startista. Ennen kesti että näytti oikeaa lukemaa. Tämä öljynvaihtohuolto maksoi 283 euroa Turun AC. Jäi osaamisesta positiivinen kuva ja hyvä palvelu.

Ei taida musta katumaasturimiestä tulla kyllä. Tottunut ajaa penkki lattiassa kiinni ja autoilla missä matala alusta. Oli Q5 jälkeen kiva hypätä omaan autoon ja taas tuntui että auto istuu kunnolla tiessä kiinni ja kaasusta tapahtuu jotain. A5 coupe oli kyllä nätti. Sääli kun se SB hinta quattrona pompsahtaa niin kovaksi. No jospa siihen ensi talveksi tulis loq kamppis.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Eilen kiinnitin huomiota  siihen, että tuulilasinpyyhinten jälkipyyhkäisy oli kadonnut. Luulen, että  ovat pukanneet jonkin päivityksen autoon huollon yhteydessä. Nyt kun tuo jälkipyyhkäisy puuttuu, niin sitä alkoi kummasti arvostamaan enemmän. Vai onkohan tuossa jokin tekoäly, että tekee sen vain joissaan tapauksissa ?

Olivat myös huollossa menneet vaihteleen rankaanpaineita. Kai varmaaan hyvää tarkoittavat , mutta talvirenkaissa nuo kesäpaineet... ja muutenkin olen tottunut ajaamaan hieman napakammilla renkailla. Pitänee vaivautua laittamassa paineet takaisn mieleisekseni ( oikeiksi ).


mrjj

Hei

Kaverilla tuollainen uusi A4 ja Navi valmius. Audi tiskiltä Navi jälkiaktivointi 592â,¬ + kartat 299â,¬
https://shop.audi.fi/elektroniikka/navigoinnin-jalkiaktivointi-autot-navivalmiudella-8w0063192

Onko tuossa aktivoinnissa kyse jostakin jota voi VCDS:llä tehdä ? Samaantapaan kuin valomuutokset jne ? Ellei niin mistä siinä on kyse ?
VW T5GP 2012
Alhambra / Sharan 2012
Touareg 2011

Mjkarhu

Aktivointi vaatii tehdasyhteyden

Risse

Lainaus käyttäjältä: Flat - 06.02.17 - klo:06:21
Eilen kiinnitin huomiota  siihen, että tuulilasinpyyhinten jälkipyyhkäisy oli kadonnut. Luulen, että  ovat pukanneet jonkin päivityksen autoon huollon yhteydessä. Nyt kun tuo jälkipyyhkäisy puuttuu, niin sitä alkoi kummasti arvostamaan enemmän. Vai onkohan tuossa jokin tekoäly, että tekee sen vain joissaan tapauksissa ?


Flat tuossa mietti, että onkohan jokin tekoäly, että tekee sen vain joissain tapauksissa ? Entisessä B8 mallissa kun lämpötila laski lähelle nollaa, niin meni ohjaus sekaisin muttereineen päivineen. Osien vaihdon ja muutaman ohjelmistopäivityksen jälkeen se saatiin sitten kuntoon.

Nykyinen auto tuli keväällä ja koko kesän jälkipyyhkäisy toimi normaalisti. Sitten syksyllä kun tuli kylmät ilmat niin lakkasi toimimasta. Loppuvuodesta huollossa siitä mainitsin, niin vastaus oli että toimii normaalisti. No lämpimästä huoltohallista lähdettäessä oli varmaan toiminut, mutta kotiin ajellessani pienessä pakkasessa ei enää toiminut. Muutama päivä tämän jälkeen lämpimästä parkkihallista lähtiessäni kokeilin ja taas toimi. Seuraavalla viikolla aurinko paistoi ja mittari näytti +5 C ja kas kummaa taas toimi. Sen jälkeen on ollut kylmempää eikä enää ole toiminut.

Jos tämä epätodelliselta kuulostava testi pitää paikkansa, niin olisi mukava tietää mitä germaani on bittijonoa tehdessään miettinyt kun on päätynyt siihen että ei tämän tarvitse kylmässä toimia.

Flat

Kyllä tuossa on joku tekoälytön päivitys laitettu, koska toiminut aikaisemmin ihan ok.

Kyllä aika moista hurlumaheitä on nää nykyautojen softat, merkistä riippumatta.

Flat

Ja aina ihmeellisemmäksi menee. Viime viilolla päivä huollon jälkeen tuli katsottua huoltoilmaisinta ja molemmissa, huolto ja öljynvaihto, oli sama lukema 29900 km. Ã,,sken tuli taas kurkattua sinne ja lukemat oli, huolto 29600km ja öljynvaihto 15000km.   Auton tekoäly on päättänyt näköjään muuttaa öljynvaihtovälin kiinteäksi vaikka se oli joustava viikko sitten. Että sellasta, taas pitää siis käydä koodaamassa öljynvaihtoväli oikeaksi.prkl.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.02.17 - klo:18:43
Ja aina ihmeellisemmäksi menee. Viime viilolla päivä huollon jälkeen tuli katsottua huoltoilmaisinta ja molemmissa, huolto ja öljynvaihto, oli sama lukema 29900 km. Ã,,sken tuli taas kurkattua sinne ja lukemat oli, huolto 29600km ja öljynvaihto 15000km.   Auton tekoäly on päättänyt näköjään muuttaa öljynvaihtovälin kiinteäksi vaikka se oli joustava viikko sitten. Että sellasta, taas pitää siis käydä koodaamassa öljynvaihtoväli oikeaksi.prkl.

Olikos sulla luovutushuollon jälkeen sama homma.

Flat

joo, tosin silloin ei heti tullut tarkistettua, että muuttuiko 30:stä 15:sta. Mutta joka tapauksessa sekin koodattiin jälkikäteen joustavaan huoltoväliin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy