A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.01.17 - klo:04:24

Toinen vaihtoehto on ostaa audin viralliseen korjausoppaaseen käyttöoikeus tietyksi ajaksi. Palvelu löytyy muistaakseni jostain saksan audin sivuilta. Oikeudet saa vaikka päiväksi kerrallaan, jos oikein muistan.

https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

jos vikkelä on niin tunnin käyttöikeudella printtailee kummasti systeemistä ulos ohjeita.


You can choose the period of validity yourself to suit your own requirements:
- one hour with printing rights (screenshot only) (â,¬7.00)
- one day with printing rights (â,¬30.00)
- 7 days with printing rights (â,¬130.00)
- 30 days with printing rights (â,¬310.00)
- 365 days with printing rights (â,¬2850.00)
The erWin flatrate will secure your access to the Online Service Information at the fixed price.
The benefits are clear to see:
- Depending on the flatrate you have selected, you may also be able to print out the online service information.
- You always work online with the up-to-date technical data.
- Required information available rapidly
- Unlimited use within the time booked

Latexi

Vähän turhan hintavaa ja mikäli haluaisi saada aina ajan tasalla olevan tiedon pitäisi olla se koko vuoden paketti, jota kai lähinnä merkkihuollot käyttävät.  :o
Latexi

M_M

Tuolla tunnin käyttöoikeudellakin saa jo ladata kaikki PDF-muotoiset ohjeet. Niillä pääsee kotikorjaaja jo aika pitkälle. Jos vaikka kaiuttimien päivitystä ajattelee, niin verhoilujen purkuohjeet ja kytkentäkaaviot löytyvät kaikki noista. Eikä se oma auto varmaan paljoa ajan myötä muutu, joten tieto on kyllä niiltä osin riittävän ajantasaista...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Flat - 18.01.17 - klo:04:24
Ebaysta voi ostaa piraattikorjausoppaan (Elsawin) kympillä. Tuo on ihan virallinen korjausopas paitsi että on laiton kopio.

Toinen vaihtoehto on ostaa audin viralliseen korjausoppaaseen käyttöoikeus tietyksi ajaksi. Palvelu löytyy muistaakseni jostain saksan audin sivuilta. Oikeudet saa vaikka päiväksi kerrallaan, jos oikein muistan.

Elsawin minulla onkin B8 ajoilta, mutta ei vanha ohjelma vaan opi enää uusia temppuja ja saa B9:n ohjeita ladattua millään... tuo tulostelukaan ei kuulosta kovin houkuttelevalta kyllä, joku ostettava pdf voisi varmaan olla paras jos vaan löytäisi varmasti oikean tuohon autoon...

Edit. Niin tietysti ne voisi sieltä tulostaa pdf-muotoon, ja tunnissa kaikki kyllä ehtisi jo
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 18.01.17 - klo:08:44
Elsawin minulla onkin B8 ajoilta, mutta ei vanha ohjelma vaan opi enää uusia temppuja ja saa B9:n ohjeita ladattua millään... tuo tulostelukaan ei kuulosta kovin houkuttelevalta kyllä, joku ostettava pdf voisi varmaan olla paras jos vaan löytäisi varmasti oikean tuohon autoon...

Edit. Niin tietysti ne voisi sieltä tulostaa pdf-muotoon, ja tunnissa kaikki kyllä ehtisi jo

Asennat PDF-printterin koneelle niin saat tulostettua PDF-filuja.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

M_M

Ne tiedostot on siellä suoraan ladattavina pdf-tiedostoina, älkää nyt tehkö asiasta vaikeampaa kuin se on.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jpvain

Lukee tuossa 1h kohdalla tuo "vain kuvankaappaus mahdollinen", saako silläkin ajalla ladattua silti pdf:ät vai pitääkö ottaa pidempi aika?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

M_M

Saa ladattua pdf:t.

Siitä puuttuu vain tulostusoikeus niihin varsinaisiin korjausohjeisiin, jos haluaisit tulostaa vaikka korjaamon käyttämän ohjeen kansipahvin vaihtoon, alkaen siitä mitä työkaluja haet ym... Tai vianhakuun liittyviä tarkastuslistoja yms. Niitä ei saa valmiina pakettina.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jpvain

Lainaus käyttäjältä: M_M - 18.01.17 - klo:10:54
Saa ladattua pdf:t.

Siitä puuttuu vain tulostusoikeus niihin varsinaisiin korjausohjeisiin, jos haluaisit tulostaa vaikka korjaamon käyttämän ohjeen kansipahvin vaihtoon, alkaen siitä mitä työkaluja haet ym... Tai vianhakuun liittyviä tarkastuslistoja yms. Niitä ei saa valmiina pakettina.

Ok, hienoa. Pitääpä heti kokeilla.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

tpu

Lainaus käyttäjältä: kfr60 - 16.01.17 - klo:17:15
Olisiko mahdollista katsoa asetuksista mikä on softaversion numero?

Software version: 0170
Media driver: CLU6_MCM_AU_ER_G21_047...
Telephone driver: 10.525.741

kfr60

Lainaus käyttäjältä: tpu - 18.01.17 - klo:17:37
Software version: 0170
Media driver: CLU6_MCM_AU_ER_G21_047...
Telephone driver: 10.525.741
Kiitos tiedosta. Pitääpä tsekata oma nykyinen. Huolto on kylläkin edessä ihan kohta.

Flat

Luin tuossa hämmästyneenä A3 ketjusta kuinka paljon veloittavat öljyistä huollossa, ( 5,2 litraa = 142 EUR !). Tuosta sitten pihinä miehenä tuli mieleen että jos veisi omat öljyt huoltoon.
( tähän mennessä en ole edes ajatellut paljonko veloittavat öljystä, mutta tuon suuruus tuli yllätyksenä)

Siis tuumasta toimeen.
Huoltokirjan mukaan öljy pitää olla  VW50800 tai vaihtoehtoisesti VW50400. Tuota ensimmäistä ei ainakaan motonetin Castrol vakiloimasta löydä, pitänee siis tuohon VW50400:seen tyytyä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590065/Castrol-Edge-FST-Ti-5W-30-4l-VAG-5040050700

Ohjekirjasta yritin löytää moottorin öljytilavuutta, mutta enpäs löytänytkään. Olenko puusilmä vai onko tieto tosiaan poistettu ?
Oletan että sinne mene 4-5 litran välillä ? Joten itseostetuile öljyille tulee hintaa 55 EUR. Taidampa viedä öljyt itse ja käytön tuon säätetyn satasen johonkin muuhun.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.01.17 - klo:08:25
Luin tuossa hämmästyneenä A3 ketjusta kuinka paljon veloittavat öljyistä huollossa, ( 5,2 litraa = 142 EUR !). Tuosta sitten pihinä miehenä tuli mieleen että jos veisi omat öljyt huoltoon.
( tähän mennessä en ole edes ajatellut paljonko veloittavat öljystä, mutta tuon suuruus tuli yllätyksenä)

Ohjekirjasta yritin löytää moottorin öljytilavuutta, mutta enpäs löytänytkään. Olenko puusilmä vai onko tieto tosiaan poistettu ?
Oletan että sinne mene 4-5 litran välillä ? Joten itseostetuile öljyille tulee hintaa 55 EUR. Taidampa viedä öljyt itse ja käytön tuon säätetyn satasen johonkin muuhun.
Minä rupesin edellisen auton aikaan tekemään tuota samaa, koska öljytilavuus oli 8,2l ja edelleen muistaakseni se 21â,¬/l siitä veloitettiin (joka on sama hinta, kuin yhden litran pullolla). Kohtuu röyhkeää rahastusta, kun kuitenkin tynnyreissä ostavat öljyn sinne huoltamoon. Motonetissä sama öljy, jota laittoivat MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 4L maksaa nykyään 32,90 (hinta on edelleen tippunut) eli 8,23â,¬/l. 172,20â,¬ tai 67,50â,¬ :).

Flat

pari mielnkiintoista bongausta :

Multicolor Ambient Color Changing
To automatically through all the colors in the ambient lighting must activate the control unit 09 under adjustments "Prästentationsmodus multicolored ambience and contour lighting" are activated.

The change will be rejected after the ignition is turned off.
http://audiwiki.bitt-c.at/index.php/Multicolor_Ambient_Farbwechsel


Mikähän tämäkin on :
Activate map display in the FIS with a small MMI
STG 5F Information electronics 1

Adaptation

[VO] _Dashboard_Display_Configuration (RDID $ 0B5A)

[LO] _navigation_map_transmission_mode -> [VO] _MOST_Streaming

[LO] _navigation_map_compression_mode -> [VO] _H264

[LO] _navigation_map_Resolution -> [VO] _resolution_1


However, the MuFuPlus steering wheel must be installed so that the view can be changed to the FIS card.

Coding probably synonymous with OBDeleven

http://audiwiki.bitt-c.at/index.php/Kartendarstellung_im_FIS_bei_kleinem_MMI_aktivieren




msuomal

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.01.17 - klo:12:20
Mikähän tämäkin on :
Activate map display in the FIS with a small MMI
STG 5F Information electronics 1
Normimittariston keskellä olevaan näyttöön saa myös kartan. Täälläkin taitaa joku olla tehnyt niin, että aktivoi sen "navigointivalmiuden", mutta normaalisti se ei tuo karttaa sinne mittaristoon. Sitten pitää vääntää tuolta muutama bitti eri asentoon, niin oho, kartta näkyykin siellä :).

syottis

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 19.01.17 - klo:12:46
Normimittariston keskellä olevaan näyttöön saa myös kartan. Täälläkin taitaa joku olla tehnyt niin, että aktivoi sen "navigointivalmiuden", mutta normaalisti se ei tuo karttaa sinne mittaristoon. Sitten pitää vääntää tuolta muutama bitti eri asentoon, niin oho, kartta näkyykin siellä :).

Onko kukaan toteuttanut tätä vielä? mahtaako olla kuinka hankala projekti? Raukeeko muuten näissä takuu tms ?

Mjkarhu

Tehty, helppoa oli. Ohjeethan on tossa yllä. Ja ainakin itse pidän tätä toistaiseksi parhaana modauksena, saa kivasti eloa mittaristoon

syottis

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 19.01.17 - klo:23:35
Tehty, helppoa oli. Ohjeethan on tossa yllä. Ja ainakin itse pidän tätä toistaiseksi parhaana modauksena, saa kivasti eloa mittaristoon
Toimiiko siis kommunikaatiopaketin kanssa... jos esim peilaat apple/androidin kautta navia ?

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 19.01.17 - klo:23:35
Tehty, helppoa oli. Ohjeethan on tossa yllä. Ja ainakin itse pidän tätä toistaiseksi parhaana modauksena, saa kivasti eloa mittaristoon

Viitsitkö ottaa kuvan ja laittaa näytille. Ties vaikka innostaisi navin aktivointiin ;)
Jotainhan tässä kohta on tehtävä (tai ostettava), kun uutuuden viehätys on jo poissa...

MMV

Ei kai tuossa navin aktivoinnissa ole muuta kuin lompsii vähän yli tonnin kanssa marmorille? Naurettava hinta navigaattorista...

Flat

Onhan tuo tonni kova hinta navigaattorista ,koska parempi navi on jokaisella jo valmiiksi taskussa. Nuo tehdasnavit kyllä vetelevät viimeisiään Androi auton ansiosta.Elleivät sitten keksi jotain uutta ja mullistavaa käyttöä sille auton omalle naville. Itse en kyllä keksi oikein mitään järkiperustetta itselleni sellaisen hankintaan. Satasen pari voisin korkeintaan maksaa tuosta, mutta edelleen perustelut sen hankkimisille olisi aika vähässä.

MMV

^Juuri noin. Kommunikaatiopaketissa oleva tuki Android Autolle mahdollistaa monta kertaluokkaa paremman navigaattorin kuin autovalmistajien omat.

Vice

Lainaus käyttäjältä: MMV - 21.01.17 - klo:08:43
^Juuri noin. Kommunikaatiopaketissa oleva tuki Android Autolle mahdollistaa monta kertaluokkaa paremman navigaattorin kuin autovalmistajien omat.

Mulla edelleen "kaatuu" vähän väliä... Kahdesta eri Sampan luurista S5 neo ja S6 nämä kokemukset. Uusin 2.0 android auto softa näissä. Ei siis toimi omassa käytössä. Vaimon iPhone taas toimii hyvin, mutta ulkoasu navissa 90lukua...

Toki tarve itselläni naville on hyvin vähäinen, et sen puoleen pärjään helposti.

Itse aktivoisin navin ihan vaan tuomaan piristystä autoon, samoin tulossa pikku juttuja ulkopuolelle kesäksi.

Nämä tulee halvemmaksi, kun vaihtaa kokonaan uuteen  8) Eikä muutenkaan viitsi autokaupoille lähteä ennenkuin tietää meneekö Bernerin muutokset läpi...

Flat

Lainaus käyttäjältä: Vice - 21.01.17 - klo:09:04
Mulla edelleen "kaatuu" vähän väliä... Kahdesta eri Sampan luurista S5 neo ja S6 nämä kokemukset. Uusin 2.0 android auto softa näissä. Ei siis toimi omassa käytössä. Vaimon iPhone taas toimii hyvin, mutta ulkoasu navissa 90lukua...

Toki tarve itselläni naville on hyvin vähäinen, et sen puoleen pärjään helposti.

Itse aktivoisin navin ihan vaan tuomaan piristystä autoon, samoin tulossa pikku juttuja ulkopuolelle kesäksi.

Nämä tulee halvemmaksi, kun vaihtaa kokonaan uuteen  8) Eikä muutenkaan viitsi autokaupoille lähteä ennenkuin tietää meneekö Bernerin muutokset läpi...

sama juttu täällä, on tullut tilailtua ebaysta piristystä niin ulos kuin sisäänkin...jotain on mukava askarrella...

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.01.17 - klo:09:16
sama juttu täällä, on tullut tilailtua ebaysta piristystä niin ulos kuin sisäänkin...jotain on mukava askarrella...

Just näin. Samalla säilyy kiinnostus autoon pidempään ja ainahan pikku puuhastelu on mukavaa  :)

Leon8

#3175
Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.01.17 - klo:08:10
Onhan tuo tonni kova hinta navigaattorista ,koska parempi navi on jokaisella jo valmiiksi taskussa. Nuo tehdasnavit kyllä vetelevät viimeisiään Androi auton ansiosta.Elleivät sitten keksi jotain uutta ja mullistavaa käyttöä sille auton omalle naville. Itse en kyllä keksi oikein mitään järkiperustetta itselleni sellaisen hankintaan. Satasen pari voisin korkeintaan maksaa tuosta, mutta edelleen perustelut sen hankkimisille olisi aika vähässä.

Tuo on niin totta. Itse näen, että ainoa keino integroidun autonavin renesanssiin tulee WLAN-verkon myötä päivitettävyyden paranemisesta. Viihdejärjestelmästä erillisenä komponenttina voisi puolestaan olla navigaation järkiperäinen integrointi avustaviin turvajärjestelmiin. Esimerkkinä käytän vaikka auton älyjärjestelmää, jossa karttatiedon perusteella ohjelmoidaan kaistavahti toimimaan eri tavalla ramppien yhteydessä, kun naapurikaistalla vähennetään nopeutta. Karttadatan korkeustiedon myötä voisi syntyä energiansäästöä, jos auton vakionopeussäädin osaisi edes jollakin tapaa ennakoida tulevan ylämäen. Ai, sori. Unohdin kokonaan ettei valvontayhteiskunnassamme voikaan nopeusrajoitusten vuoksi ennakoida edes lievällä ylinopeudella.

Itsestään kulkevat autot ovat sitten asia erikseen. Niissä navi on olennainen osa koko settiä.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Leon8 - 21.01.17 - klo:09:41
Tuo on niin totta. Itse näen, että ainoa keino integroidun autonavin renesanssiin tulee WLAN-verkon myötä päivitettävyyden paranemisesta. Viihdejärjestelmästä erillisenä komponenttina voisi puolestaan olla navigaation järkiperäinen integrointi avustaviin turvajärjestelmiin. Esimerkkinä käytän vaikka auton älyjärjestelmää, jossa karttatiedon perusteella ohjelmoidaan kaistavahti toimimaan eri tavalla ramppien yhteydessä, kun naapurikaistalla vähennetään nopeutta. Karttadatan korkeustiedon myötä voisi syntyä energiansäästöä, jos auton vakionopeussäädin osaisi edes jollakin tapaa ennakoida tulevan ylämäen. Ai, sori. Unohdin kokonaan ettei valvontayhteiskunnassamme voikaan nopeusrajoitusten vuoksi ennakoida edes lievällä ylinopeudella.

Itsestään kulkevat autot ovat sitten asia erikseen. Niissä navi on olennainen osa koko settiä.

Iso tehdasnavi osa ennakoida alamäet alkamalla rullauksen jo ennen kuin alamäki alkaa.... samoin kytkeä rullauksen pois moottorijarrulle kun nopeusrajoitus muuttuu...

Flat

pitääkö navin muuten olla päällä, vai tietääkö auto aina missä mennään?

jotain tuollaista pitäisi kehittää lisää, mutta hieman hyödyllisempää. Esim jokin systeemi kossa tehdasnaviautot välittäisivat reaaliaikasta tieto toisilleen esim säästä ja ruuhkista, tms....

Mjkarhu

Näyttää siis navin keskinäytössä, ei carplayta/android autoa. Omasta mielestä auton navi on parempi kuin iphonen, joka ei näytä edes nopeusrajoituksia. Tästä kirjoittelin aikaisemmin. Pystyy ohjaamaan ratista, ei tarvi kytkeä puhelinta jne. Ja tosiaan tietää missä auto menee, hanskaa paremmin rullaukset risteyksissä, nopeusrajoitusten vaihtuessa jne.

Ja voin nappailla kuvia ja laittaa tänne. Tästä näkee miltä se näyttää https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/63/9095/70952527/fis-navi-149020200019945909-7538847782321251783.JPG


Vice

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 21.01.17 - klo:13:17
Ja voin nappailla kuvia ja laittaa tänne. Tästä näkee miltä se näyttää https://data.motor-talk.de/data/galleries/0/63/9095/70952527/fis-navi-149020200019945909-7538847782321251783.JPG

Hyvältä näyttää, iso kokoinen kartta keskellä tossa mittaristossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy