A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 07.01.17 - klo:21:10
Kiitos vaan varmistuksesta. Eli jatkossakin avattava ovi ennen kuin näkee kerätä kamat ja säätää kiekon. Aika erikoinen logiikka kyllä

Kyllähän se siinä edessä ylhäällä oleva "kiilu" syttyy kuin pitää sormea siinä kiilun edessä vähän aikaa. Kyllä sillä P-kiekon näkee.

Mjkarhu

Lähinnä vaan outoa, että on valinnut parhaan sisävalopaketin mitä saa ja löytää itsensä istumasta pimeässä autossa.

Kinneri

Tuli hankittua B9 Avant Land of quattro Edition ja tyytyväinen olen ollut näin muutaman päivän kokemuksella. Ennen auton luovutusta tuli foorumeita kahlattua läpi ja hiukan alkoi huolettamaan, että kuinkahan tuo lisälämmittimen ohjaus kännykällä mahtaakaan toimia. Itselläni on käytössä Android-luuri ja toistaiseksi joka kerta on lämmittimen saanut käyntiin kännykällä -  ei välttämättä tarvitse kantaa sitä kauko-ohjain mokkulaa mukana, joten hyvä homma!

Luovutushuollossa koodattiin Lisälämppäri lämmittämään myös moottoria, mutta hiukan epäilyttää, että oliko vain myyjän puhetta. En tiedä kuinka tuo moottorin lämpeäminen olisi helpoin todentaa, mutta minulla ei ainakaan ole yhtään ylimääräisiä "lämpötilapalkkeja" mittaristossa Lisälämppärin käytön jälkeen.  Pitänee tehdä kertaalleen kylmäkäynnistys ja verrata sitten kuinka nopeaan moottori lämpiää.

Minulla on myös laaja ledpaketti ja ihmettelin myös alkuun, että onpa hämärä auto, kun virrat sammuttaa. Kokemusta korostaa entisestään musta sisäkatto. Edellisessä autossa sisävalot syttyivät automaattisesti, kun auton sammutti, joten tokihan tuohon kiinnitti huomiota. Tuohon voinee tulla parannusta tulevaisuudessa - lienee helppo homma koodata sisävalot toimimaan toisin.

Nyt olisi suksiboksin hankinta harkinnassa, joten millaisia bokseja muut ovat laittaneet?

msuomal

Mä oon ihmetelly ihan samaa. Miksi jättää porukka pimeään sammuttamisen jälkeen, kun autossa on ajon aikanakin ihan hieno valaistus...

jlindstrom

Tuosta lämmityksestä on tosiaan omassa topicissaan aika paljon juttua. Mutta helpoiten sen huomaa, kun lämmityksen jälkeen kylmässäkään kelissä ei auto jää hehkuttamaan (siis disukka).

Yleensä lämpöpalkeissa en huomaa mitään eroa. Pari kertaa mielestäni olleet ylhäällä kun hiukan miedommissa kylmyyksissäoli lämmitysaika venähtänyt pitkäksi.

Tuota "valo ongelmaa" en tunnusta havainneeni. Pitääkin ensi kerralla kiinnittää asiaan huomiota. Todennäköisesti en ole asiaa huomioinut.

syottis

Onko kukaan päässy käytännössä vertaa B9 mallia ilman äänieristettyjä etulaseja vs äänieristetyt ?  Konkreettisesti ISO ero ?

Flat

Lainaus käyttäjältä: syottis - 08.01.17 - klo:11:44
Onko kukaan päässy käytännössä vertaa B9 mallia ilman äänieristettyjä etulaseja vs äänieristetyt ?  Konkreettisesti ISO ero ?


eron huomaa kyllä, varsinkin talvella kun ohiajavissa autoissa on nastarengastusta alla. Ei tuo ihan humpuukia ole.

th

Mikäli päätyy comfort pakettiin, niin kannattaa myös ottaa ne tehdastummennetut lasit. Eivät meinaan maksa paljoakaan extraa enää comfort paketin päälle.
Käytännössä kalvotuksen hinnalla saa ja paljon nätimmätkin ovat.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

Lainaus käyttäjältä: syottis - 07.01.17 - klo:01:44
kumpi... trend nahkapenkit vai B&O ?nahkapenkit ja audin 10+sub kokonaisuuden sais kans. (budjettiraja) B9 allroad tulossa.

Onko muuten kokemuksia tuosta Audin "välimalli" sound system kajareista.

B8:ssa oli B&O.... ihan ok. säädöt aika minimaaliset. Volvon s90 Bowers & Wilkins ollu paras mitä koskaan autos testannu.

Olen päässyt kuulemaan nuo b&o:t perätysten, ja oli molempien koekuuntelijan mielestä parannusta tapahtunut, ei mitään dramaattists mutta kumminkin ihan perusasetuksilla vertailtuna. Oma mielipiteeni on että tuo 3D juttu low asetuksilla tuo selvän edun uuden puoleen. Jotkut ei tuosta tykkää, ja on myös hyvä muistaa että tuo ei toimi kaikilla musiikkityypeillä samanlailla.

Jos vanhassa oli b&o niin ass voi tuntua hieman tunkkaiselta ja ponettomalta.Kajaripäivityksellä siitä tulisi varsin hyvä systeemi.




Flat

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 08.01.17 - klo:09:21
Mä oon ihmetelly ihan samaa. Miksi jättää porukka pimeään sammuttamisen jälkeen, kun autossa on ajon aikanakin ihan hieno valaistus...

toivottavasti joku neropatti koodaa tuon puutteen kuntoon jossain ja laittaa tiedon jakoon.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 08.01.17 - klo:08:22
Nyt olisi suksiboksin hankinta harkinnassa, joten millaisia bokseja muut ovat laittaneet?
Tosi audisti hommaa tietty Audin oman boksin. Näyttäs kiinnitysmekanismin perusteella Thulen tuotteelta. Ite hommasin Thule Excellence XT:n valko-mustana ja sopii hyvin valkoisen Avantin katolle. Telineet mulla olikin jo Thulen slidebarit ja on ne vaan pirun kätevät boksinkin kanssa pyörätelineistä puhumattakaan. Kun boksin tyrkkää toiseen reunaan, niin viereen mahtuu just yksi Thule 598 ja siihen läskipyörä. Boksin ollessa keskellä autoa riittää slidebarien liukumavara tuomaan reunan selkeästi auton kyljen ulkopuolelle. Ei tartte autoon nojailla.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: th - 08.01.17 - klo:15:41
Mikäli päätyy comfort pakettiin, niin kannattaa myös ottaa ne tehdastummennetut lasit. Eivät meinaan maksa paljoakaan extraa enää comfort paketin päälle.
Käytännössä kalvotuksen hinnalla saa ja paljon nätimmätkin ovat.
Mutta ovat kovin vaaleat. Näyttää suunnilleen 35% kalvolta eli autosta näkee läpi melkein kelissä kuin kelissä. Olen nuo nähtyäni tyytyväinen, että tuli otettua kirkkaat lasit ja kalvotettua. Ammattilainen kun laittaa, niin suurennuslasilla saa lähteä "vikoja" etsimään. Makuasioita, mutta tämä kannattaa ottaa tilatessa huomioon.

msuomal

#3102
Tässä vielä jonkinlaiset räpsyt tuosta boksista ja slidebarin toiminnasta (ei ole ihan optimaalinen kuvakulma, mutta tulee se reilusti yli kylkilinjan). Sitä olen ihmetellyt, että miksi Thule ei tee matalampia jalkoja telineelle boksikäyttöön. Ne vois olla paljon lyhyemmät. Hämmästyttävän vähän tuo silti lisää polttoaineen kulutusta vaikka onkin melko iso boksi (taitaa olla Thulen malliston toiseksi korkein). Toinen "ongelma" jaloissa on, että näiden "nykyautojen" katot alkaa olla tosi kaarevia. Jalkoja on hankala saada samaan tasoon ja vieläpä suoraan toisiinsa nähden (eli jos laittaa vaikka laudan tuohon, niin se ottaisi kiinni koko telineen yläpintaan ja niin ettei keulan puoli sojottaisi kohti taivasta). Pitäisi varmaankin tehdä erikseen etujalka ja takajalka. Nythän nuo on samanlaiset.




Edit: Ã,,rsyttävää noissa Thulen telineissä on myös ne kumilistat, joita joutuu palottelemaan, jos käyttää sitä kiskokiinnitystä. Ja tietysti tuota boksia varten on ostettava erillinen kiinnityssarja Slidebareihin, jolla korvataan se alkuperäinen "kourasysteemi".

syottis

10.1 julkaistu Audi s-line business versiot myyntiin.  ulkopaketti ja nahka-alcantraa sisällä. eipä muutoin ihmeellistä.

tpu

Lainaus käyttäjältä: syottis - 10.01.17 - klo:15:00
10.1 julkaistu Audi s-line business versiot myyntiin.  ulkopaketti ja nahka-alcantraa sisällä. eipä muutoin ihmeellistä.

Ja verrattna LoQ-pakettiin, tästä S-line versista puuttuu Matrix LED:it. Ja ainakin 2.0 TDI 190hv hinta on 4000 euroa kalliimpi kuin LoQ.

Jos tuosta oikein laskin, niin mikäli haluaa nuo Matrix LED:it mukaan, niin edullisemmaksi tulee ottaa LoQ ja siihen päälle S-line ulkonäköpaketti ja nahka-alcantaraverhoilu.

TAG

Radiohiljaisuus on ollut G-Tron kaasumallin suhteen sitten mallin esittelyn. Onko kenelläkään ajantasaista tietoa milloin on tulossa? Netistä löytyy pelkästään "2016 loppupuolella", joka mielestäni meni jo.

syottis

muutenkin tuo S-line korisarja ei mielestäni tuo paljoa eroa esim. premiumbusiness.

Flat

Tulipa tilattua tälläiset :



Jos tuolla puhaltasi omaan kulineeseen hieman S4 henkeä. Pyörittelin tuossa S4 konfiguraattoria ja päädyin siihen että ihan hyvältä näyttää Daytona Gray värisessä autossa.
Eivät ole orikkisosia, mutta eipä hintakaakaan paljon ollut. Saa nähdä millaista on laatu kun saan nuo käsiin.

tpu

Osaako joku sanoa, onko Kommunikaatiopaketissa oikeasti jotain sellaista, mikä on edellytys tuolle Audi connect safety & service -varusteelle? Lähinnä mietin tuota siksi, että itse kommunikaatiopaketissa ei ole mitään mitä tarvitsen, mutta se oli kuitenkin pakko tilata, jotta pystyin ottamaan tuon safety & servicen, jota tarvitsen. Ja tosiaan kun oman tilasin viime vuoden puolella, niin tuosta kommunikaatiopaketista joutui maksamaan sen 1000 euroa turhaa.

Aloin tätä kyseenalaistamaan, kun huomasin A5:n hinnastosta, että siinä tulee tuo safety & service -varuste vakiona mukana, vaikka kommunikaatiopakettia ei siinä ole. Eli ei luulisi olevan mitään teknistä syytä, miksi tuo kommunikaatiopaketti tarvittaisiin. Vai onko A5:ssa vakiona jokin normaalisti kommunikaatiopakettiin kuuluva osa, joka sitten mahdollistaa tuon safety & servicen?

msuomal

#3109
Tänään ajoin HKI - JKL ja pysähdyin matkalla tankkaamaan (mikä Tuuliharja se ny on). Pihaan tullessa jo kuuntelin et mitä se auto hurisee. Siellä jäähdyttimen tuuletin töhötti täydellä teholla koko tankkauksen ajan. No, mietin et vois liittyä hiukkassuodattimen polttoon, eiku autoon ja menoks. Tuulettimen ääni hävis ajomeluun kunnes hidastin ekaan käännökseen noin 40min kuluttua ja vielä hurisi. Seuraava 40min, vielä vaan. Kaverin pihaan, hurisee, omaan pihaan, hurisee. Sitte 15 min kuluttua se sammu. Mut ainakin pari tuntia huuti täysillä!

Onko muut törmänny vastaavaan näissä dieseleissä?

Flat

mulla oli B8:ssa vastaava ongelma, tuuletin huusi täysillä aina ajaessa.Aluksi luulin että jokin termostaatti oli rikki, mutta viaksi paljastui viallinen moottorinohjausyksikkö.

Popovice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 12.01.17 - klo:16:19
Onko muut törmänny vastaavaan näissä dieseleissä?
Kyllähän se tuuletin itelläkin (B8 koppa siis) jää aika usein huutamaan dpf polton jälkeen, mutta en ole huomannut että läheskään paria tuntia olisi koskaan mennyt. Eikö tuommoisilla ajoilla ole jo vaarana että syö akunkin tyhjäksi :-\.

Kinneri

Tässä taas outoa B9 käytöstä. Kun laittaa pakin päälle, niin kuskin puoleinen takaikkuna avautuu n. 5cm. Ensimmäisellä kerralla ajattelin, että tuliko painettua vahingossa käsinojan ikkunanavausnappulaa, mutta sitten sama ilmiö toistui toisen kerran ja käsi ei ollut lähelläkään ikkunanappuloita.

Onko muut havainneet vastaavia ongelmia?

mi16

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 12.01.17 - klo:16:19
Tänään ajoin HKI - JKL ja pysähdyin matkalla tankkaamaan (mikä Tuuliharja se ny on). Pihaan tullessa jo kuuntelin et mitä se auto hurisee. Siellä jäähdyttimen tuuletin töhötti täydellä teholla koko tankkauksen ajan. No, mietin et vois liittyä hiukkassuodattimen polttoon, eiku autoon ja menoks. Tuulettimen ääni hävis ajomeluun kunnes hidastin ekaan käännökseen noin 40min kuluttua ja vielä hurisi. Seuraava 40min, vielä vaan. Kaverin pihaan, hurisee, omaan pihaan, hurisee. Sitte 15 min kuluttua se sammu. Mut ainakin pari tuntia huuti täysillä!

Onko muut törmänny vastaavaan näissä dieseleissä?
Vai olisko eka poltto keskeytynyt niin alkuun, että aloitti uudellen matkanvarrella polton...

Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 12.01.17 - klo:16:19
Tänään ajoin HKI - JKL ja pysähdyin matkalla tankkaamaan (mikä Tuuliharja se ny on). Pihaan tullessa jo kuuntelin et mitä se auto hurisee. Siellä jäähdyttimen tuuletin töhötti täydellä teholla koko tankkauksen ajan. No, mietin et vois liittyä hiukkassuodattimen polttoon, eiku autoon ja menoks. Tuulettimen ääni hävis ajomeluun kunnes hidastin ekaan käännökseen noin 40min kuluttua ja vielä hurisi. Seuraava 40min, vielä vaan. Kaverin pihaan, hurisee, omaan pihaan, hurisee. Sitte 15 min kuluttua se sammu. Mut ainakin pari tuntia huuti täysillä!

Onko muut törmänny vastaavaan näissä dieseleissä?

Mulla välillä kanssa tuuletin pyörii piiiitkään auton sammuttamisen jälkeen. En ole mitannut aikaa kuinka kauan, mutta vähintään 10-15min. Olen havainnut tämän vain nyt syksy/talvikeleillä, kesällä en muista, että olisi kertaakaan näin ollut.

rami

Lainaus käyttäjältä: Vice - 12.01.17 - klo:18:16
Mulla välillä kanssa tuuletin pyörii piiiitkään auton sammuttamisen jälkeen. En ole mitannut aikaa kuinka kauan, mutta vähintään 10-15min. Olen havainnut tämän vain nyt syksy/talvikeleillä, kesällä en muista, että olisi kertaakaan näin ollut.

Liittyy tuohon noen polttoon. Minulla kanssa A3 TDI jäi pauhaamaan varsinkin pakkasilla ja lyhyvien ajojen jäkeen.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Kinneri - 12.01.17 - klo:17:52
Tässä taas outoa B9 käytöstä. Kun laittaa pakin päälle, niin kuskin puoleinen takaikkuna avautuu n. 5cm. Ensimmäisellä kerralla ajattelin, että tuliko painettua vahingossa käsinojan ikkunanavausnappulaa, mutta sitten sama ilmiö toistui toisen kerran ja käsi ei ollut lähelläkään ikkunanappuloita.

Onko muut havainneet vastaavia ongelmia?
Kun laittaa pakin päälle niin sisäilmankierto kytkeytyy päälle ettei pakokaasut tule sisälle ja samaan aikaan avaa takasivuikkunan. Nerokasta!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

th

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 12.01.17 - klo:16:19
Tänään ajoin HKI - JKL ja pysähdyin matkalla tankkaamaan (mikä Tuuliharja se ny on). Pihaan tullessa jo kuuntelin et mitä se auto hurisee. Siellä jäähdyttimen tuuletin töhötti täydellä teholla koko tankkauksen ajan. No, mietin et vois liittyä hiukkassuodattimen polttoon, eiku autoon ja menoks. Tuulettimen ääni hävis ajomeluun kunnes hidastin ekaan käännökseen noin 40min kuluttua ja vielä hurisi. Seuraava 40min, vielä vaan. Kaverin pihaan, hurisee, omaan pihaan, hurisee. Sitte 15 min kuluttua se sammu. Mut ainakin pari tuntia huuti täysillä!

Onko muut törmänny vastaavaan näissä dieseleissä?

Mulla on tehnyt tämä auto n. 3 kertaa saman, että kun parkkeeraa pihaan, niin flektit jää huutaan täysiä. Edellinen A3 2.0 tdi quattro teki samaa ehkä jopa useammin ja kerran naapurikin tuli kyseleen 10min kotiintulon jälkeen, että mitä sun autos tekee, kauhee ääni. Olen aatellut, että kuuluu asiaan, enkä ole ressannut enempää, etenkin kun nyt toinenkin tekee samaa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

omituisia härveleitä nuo diiselit.....en kyllä tuollaista tohotinta haluaisi.Eihän tuosta ota selvää että onko jokin hätänä vai ei...

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.01.17 - klo:19:32
omituisia härveleitä nuo diiselit.....en kyllä tuollaista tohotinta haluaisi.Eihän tuosta ota selvää että onko jokin hätänä vai ei...

Ei kait niillä ketään ajaisi, jos ei olisi "pakko". Samoilla varusteilla bensakrematorion hinta olisi ollut monta tonnia kalliimpi. Lisäksi tulisi omalla ajosuoritteella varmaan 1000â,¬ luokkaa vuodessa kuokkaan bensakuluissa, dieselvero huomioituna.

Ei phärse kestä ajella herrasmiesten polttoaineella.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy