A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 04.01.17 - klo:14:18
Minua kyllä kehoitettiin laittamaan se keppi P-asentoon ja sitten sammuttaa siitä vaihdekepin P-painikkeesta. Se vaihdekepin P-toiminto ei ole viime aikoina toiminut kuin satunnaisesti. Samoin joskus on jäänyt käsijarru kytkeytymättä pysäköinnen yhteydessä.
Perhana, arvasinkin tuossa menneen jotain pieleen. Se pysäkönti piti suorittaa kytkemällä vaihde R-asentoon eli pakille. Sitten vasta se sammutus siitä vaihdekepin P-painikkeesta (joka ei aina sammuta autoa).
Latexi

Mjkarhu

Varmaan mikään logiikka ei tyydyttäisi kaikkia. Itseäni häiritsee se, että ajan auton parkkiin ja sammutan auton. Sitten istun pimeässä autossa ja yritän säätää parkkikiekkoon oikeaa aikaa ja etsiä mustaa puhelinta. Monesti avaan oven tuossa vaiheessa, että saa sisällä jotain valoa.

Ja navi. Ainakin itsellä arvioitu saapumisaika heittää välin rajusti lopussa. Esimerkkinä eilen, näytti saapumisajaksi 12:01 startissa, matka reilu 150km. Matkan aikana tuo vaihteli välillä 12:00-12:04. Matkaa jäjellä 6km, näyttää edelleen 12:04. Mutta alkaa samalla laskemaan rajusti, päätyen aikaan 11:46, joka oli lopullinen saapumisaika. Mielestäni aika käsittämätöntä toimintaa, 6km matkaa jäljellä eikä osaa sanoa meneekö aikaa 5min vai 25min.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 04.01.17 - klo:20:37
No eipä tuo iso juttu ole sormella nykäistä kässäriä lähtiessä päälle  8)

No ei, siihen on jo tottunut. Ja pysyy se auto paikoillaan ilman kässäriäkin :D

Rauska

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.01.17 - klo:22:11
No ei, siihen on jo tottunut. Ja pysyy se auto paikoillaan ilman kässäriäkin :D
Tosin maapallo on pyöeä, joten 8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

MMV

Minulle ei nyt oikein hahmotu, mikä tuossa sammuttamisessa on ongelmallista. Minulla itsellä on Auto hold aina päällä. Kun tulen parkkiin, pidän jarrua painettuna ja yksinkertaisesti sammutan auton start-napista. Tällöin aski menee P:lle ja käsijarru päälle.

Flat

On muuten hinnat nouseet vuodenvaihteessa yllättävän paljon  ( en tiedä ovatko nouseet jo aiemmin ? ), mutta aikakin verrattuna siihen kuin itse hommasin auton. Oman kulkineen hinta noussut rapiat 1100 EUR. Verot muuttuneet ?

Latexi

Ilmeisesti ovat; tekemäni pikaisen testauksen mukaan olisi tuo meikäläisen malli kustannukseltaan siinä 58 tâ,¬. Jos nyt sain sinne samat varusteet kasattua.
Latexi

msuomal

Lainaus käyttäjältä: MMV - 05.01.17 - klo:08:09
Minulle ei nyt oikein hahmotu, mikä tuossa sammuttamisessa on ongelmallista. Minulla itsellä on Auto hold aina päällä. Kun tulen parkkiin, pidän jarrua painettuna ja yksinkertaisesti sammutan auton start-napista. Tällöin aski menee P:lle ja käsijarru päälle.
Mutta kun ei aina mene. Noin minäkin aina auton sammutan.

tpu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 05.01.17 - klo:09:17
Mutta kun ei aina mene. Noin minäkin aina auton sammutan.

Sama homma täällä. Pääsääntöisesti menee seisontajarru päälle, mutta joskus ei menekään. Vaihteisto sentään menee aina P:lle, kun auton sammuttaa.

th

#3069
Itse pysäytän auton jarrulla -> hold assisti kytkeytyy päälle -> stop -> vaihde automaattisesti P:lle ja käsijarru automaattisesti päälle. Toiminut 100% tällä tavalla. Todella hieno parannus edelliseen A3:seen missä piti P:lle väännellä vanhanaikaista keppiä ja sitten vielä laittaa kässäriä.

En muista oliko tässä jotain epäloogisuutta alkuun, mutta ilmeisesti korjaantunut päivityksessä tms.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.01.17 - klo:07:03
-   Radion äänenvoimakkuuden vaihtelu radiokanavaa ensimmäistä kertaa vaihtaessa ja autoa käynnistäessä

Tämä on mielenkiintoinen. Tätä on ilmeisesti ollut useammallakin? Mutta minun autossa taas tätä äänenvoimakkuuden vaihtelua ei ole tapahtunut kertaakaan.

Olisi kyllä mahtava jos jossain joku kasaisi näistä vioista tilaston, jossa näkyisi myös millä varusteilla auto on :) Näkisi sitten riippuuko jonkun vian olemassa olo jostain tietystä varusteesta tai varusteiden yhdistelmästä.

Esimerkiksi omassa autossani on se ongelma, että välillä kun auton käynnistää, niin mediapuolella kestää about minuutin verran ennenkuin alkaa toimimaan. Näytössä lukee vain Initializing media, please wait. Radiota toki voi kuunnella tuonakin aikana, mutta SD-kortti, Bluetooth ja CD-soitin eivät toimi.

No, auto vaihtuu uuteen parin viikon sisään ja uudessa on käytännössä samat varusteet, joten mielenkiintoista nähdä jatkuuko vai katoaako ongelma, ja mitä uutta ongelmaa mahdollisesti tulee tilalle :)

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 06.01.17 - klo:19:31
No, auto vaihtuu uuteen parin viikon sisään ja uudessa on käytännössä samat varusteet, joten mielenkiintoista nähdä jatkuuko vai katoaako ongelma, ja mitä uutta ongelmaa mahdollisesti tulee tilalle :)

Saanko udella mistä syystä vaihdat?  :)

Jos vielä "käytännössä samat varusteet"... Eli auto ilmeisesti miellyttää siis, mutta jotain kaipasit mitä nykyisestä puuttuu..? Vai vaihtuuko auto muuten vaan aina vuoden välein, ei sekään huono asia ole  ;)


tpu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 06.01.17 - klo:20:36
Saanko udella mistä syystä vaihdat?  :)

Nykyisestä puuttuu veto takarenkailta.

Sigusta löytyy tarkemmin nuo varustelut. Quattron lisäksi jätin uudesta autosta mustat sisälistat pois kun niistä en tykännyt nykyisessä.

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 06.01.17 - klo:21:44
Nykyisestä puuttuu veto takarenkailta.

Sigusta löytyy tarkemmin nuo varustelut. Quattron lisäksi jätin uudesta autosta mustat sisälistat pois kun niistä en tykännyt nykyisessä.

Ok. Ymmärrän. Vetävät takarenkaat on yksi omista suosikki varusteistani myös (etenkin nyt talvella)  ;)

Itse jos tilaisin nyt niin tilaisin 2l bensakoneella (nelikon). Tämä diesel on vaan tylsä. Toki hyvä ja järkevä valinta (kun kilsoja tulee reilusti), mutta fiilistä kaipaisin lisää.... Ensi kerralla sitten (nyt ei "nuukuus" salli vaihtamista)  :)

Onnittelut jo ennakkoon tulevasta quattrosta!  8)

Rauska

Lainaus käyttäjältä: tpu - 06.01.17 - klo:19:31
Tämä on mielenkiintoinen. Tätä on ilmeisesti ollut useammallakin? Mutta minun autossa taas tätä äänenvoimakkuuden vaihtelua ei ole tapahtunut kertaakaan.

Olisi kyllä mahtava jos jossain joku kasaisi näistä vioista tilaston, jossa näkyisi myös millä varusteilla auto on :) Näkisi sitten riippuuko jonkun vian olemassa olo jostain tietystä varusteesta tai varusteiden yhdistelmästä.

Esimerkiksi omassa autossani on se ongelma, että välillä kun auton käynnistää, niin mediapuolella kestää about minuutin verran ennenkuin alkaa toimimaan. Näytössä lukee vain Initializing media, please wait. Radiota toki voi kuunnella tuonakin aikana, mutta SD-kortti, Bluetooth ja CD-soitin eivät toimi.

No, auto vaihtuu uuteen parin viikon sisään ja uudessa on käytännössä samat varusteet, joten mielenkiintoista nähdä jatkuuko vai katoaako ongelma, ja mitä uutta ongelmaa mahdollisesti tulee tilalle :)
Mulla ei noista vioista mitään,  vain perusradio on, tai saattaa olla SoundSystem. MMi Navi Plus ja virtual mittaristo.

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tpu

#3075
Lainaus käyttäjältä: Vice - 06.01.17 - klo:22:27
Ok. Ymmärrän. Vetävät takarenkaat on yksi omista suosikki varusteistani myös (etenkin nyt talvella)  ;)

Itse jos tilaisin nyt niin tilaisin 2l bensakoneella (nelikon). Tämä diesel on vaan tylsä. Toki hyvä ja järkevä valinta (kun kilsoja tulee reilusti), mutta fiilistä kaipaisin lisää.... Ensi kerralla sitten (nyt ei "nuukuus" salli vaihtamista)  :)

Onnittelut jo ennakkoon tulevasta quattrosta!  8)

Nuukuushan tässä itselläkin kostautui alunperin. Quattrona meni yli budjetin joten päädyin etuvetoon. Nyt Land of Quattro kampanja teki tuosta sitten houkuttelevan vaihtoehdon. Mutta edelleen koin sen bensaversion liian kalliiksi :) Lisävarusteita on noin 10000 eurolla ja niistä en halunnut karsia jotta oisin tuon 252 hv koneen voinut laittaa. Ja nyt kun avovaimollekin laitettiin 4-ovinen Audi, niin seuraava oma auto saakin olla 2-ovinen. Ajatus ois tällä A4:lla ajella nyt useampi vuosi ja katsella vaihtoa sitten kun A5:sta tulee facelift. Mutta todennäköisesti suunnitelmat ehtii muuttua tuohon mennessä jo moneen kertaan :)

Jos joku haluaa ostaa 9kk ikäisen 14000 km ajetun etuvetoisen B9:n, niin viikon verran on vielä kaupan, sitten se menee liikkeeseen vaihdossa ;)

tpu

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 06.01.17 - klo:22:31
Mulla ei noista vioista mitään,  vain perusradio on, tai saattaa olla SoundSystem. MMi Navi Plus ja virtual mittaristo.

Tässä on kommunikaatiopaketti, eli sitä myöten mukana on sound system, sekä tuo smartphone interface.

Olisikin mielenkiintoista kuulla, onko kenelläkään tuota median hidasta heräämisongelmaa sellaisessa autossa, jossa on virtuaalimittaristo. Tai sellaisessa autossa, jossa EI OLE smartphone interfacea.

Rauska

^Siis virtuaalimittaristo on, ei ongelmia. Smatrphonea ei ole, koska Navi. Tuo Smartphone voi olla se jujukin ???
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 06.01.17 - klo:23:23
^Siis virtuaalimittaristo on, ei ongelmia. Smatrphonea ei ole, koska Navi. Tuo Smartphone voi olla se jujukin ???

Haa, no sitten seuraava kysymys onkin, onko täällä ketään, jonka autossa ON smartphone interface, mutta ei ole ollut koskaan mitään onglemaa tuon SD-kortin starttaamisen kanssa? Toki tuota ongelmaa ei huomaa, mikäli käyttää aina radiota.

syottis

kumpi... trend nahkapenkit vai B&O ?nahkapenkit ja audin 10+sub kokonaisuuden sais kans. (budjettiraja) B9 allroad tulossa.

Onko muuten kokemuksia tuosta Audin "välimalli" sound system kajareista.

B8:ssa oli B&O.... ihan ok. säädöt aika minimaaliset. Volvon s90 Bowers & Wilkins ollu paras mitä koskaan autos testannu.

q neljä

Edellisessä autossa (B8) oli nahka/alcantara-sisustus ja B&O, nykyisessä vain B&O. Nahkapenkit on kyllä jees mutta kyllä hyvästä äänentoistosta saa enemmän iloa😊.
B&O:n säädöt B9:ssä eivät juuri eroa edelliseen verrattuna, 3D-säätö on uutta (hmm??). Tosin jokuhan arveli että subbarin tasosäätö voisi olla tulossa softapäivityksenä.
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

syottis

^^ tollanen tumman ruskeea trend nahkasisustus ois vaan aika makee  8) mut kaikkea ei voi saada.

Onko B8:n B&O  kehittynyt eteenpäin B9 mallissa millään lailla ?

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 04.01.17 - klo:20:54
Varmaan mikään logiikka ei tyydyttäisi kaikkia. Itseäni häiritsee se, että ajan auton parkkiin ja sammutan auton. Sitten istun pimeässä autossa ja yritän säätää parkkikiekkoon oikeaa aikaa ja etsiä mustaa puhelinta. Monesti avaan oven tuossa vaiheessa, että saa sisällä jotain valoa.

Kyllä minun autossa sisävalot jäävät palamaan kun auton sammuttaa. Myös soitin jää päälle. Sammuu vasta sitten kun avaan kuskin oven.

tpu

Onpas kommunikaatiopaketin hinta pudonnut vuoden vaihteessa. Itse tilasin omani marraskuussa ja hinta oli 990 euroa. Samoin oli tässä nykyisessä autossa, joka on tilattu helmikuussa. Nyt paketin hinta 400 euroa.

q neljä

Syottis: vaikea sanoa kun ei näitä päässyt kuuntelemaan ihan peräkkäin (kun oli tuo laina-auto välissä). Ns. 3D on uutta enkä nyt ihan heti osaa sanoa onko äänimaisema "jotain mitä en ole koskaan ennen kuullut". B9 on hiljaisempi joten siinä suhteessa ollaan menty eteenpäin. Niin, ja kaiuttimien määrässä - nyt niitä on 19!
Olen ollut kyllä tyytyväinen valintaan.
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

syottis

Lainaus käyttäjältä: q neljä - 07.01.17 - klo:14:45
Syottis: vaikea sanoa kun ei näitä päässyt kuuntelemaan ihan peräkkäin (kun oli tuo laina-auto välissä). Ns. 3D on uutta enkä nyt ihan heti osaa sanoa onko äänimaisema "jotain mitä en ole koskaan ennen kuullut". B9 on hiljaisempi joten siinä suhteessa ollaan menty eteenpäin. Niin, ja kaiuttimien määrässä - nyt niitä on 19!
Olen ollut kyllä tyytyväinen valintaan.

OK... näillänäkymin otan kommunikaatiopaketin vs. B&O.  riittänee peruskuunteluun toikin setti ja sa apple carplayn siinä sivussa. samal riittää rahuli myös nahkapenkkeihin. 8)  Kuunnellaan kotona sit Genelecil fiilistelyt. :D

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: tpu - 07.01.17 - klo:14:26
Kyllä minun autossa sisävalot jäävät palamaan kun auton sammuttaa. Myös soitin jää päälle. Sammuu vasta sitten kun avaan kuskin oven.

Onpa erikoista. Olen varma että itselläni valot sammuvat (ajon aikaiset sisävalot), kun auton sammuttaa. Radio jää päälle ja sammuu oven avaukseen, samalla valot syttyvät (perusvalot). Itselläni laajin valopaketti. Jääkö siis sinulla mitkä valot päälle, kun auton sammuttaa?

Latexi

Mulla ainakin valot syttyvät, kun avaan lukituksen. Sammuvat sitten parinkymmenen sekunnin kuluttua moottorin sammuttamisesta. Radio ei sulkeennu ennen kuin lukitsee kaukkarista ovet. Ilmeisesti tässäkin on useita eri variaatioita.
Latexi

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 07.01.17 - klo:18:27
Onpa erikoista. Olen varma että itselläni valot sammuvat (ajon aikaiset sisävalot), kun auton sammuttaa. Radio jää päälle ja sammuu oven avaukseen, samalla valot syttyvät (perusvalot). Itselläni laajin valopaketti. Jääkö siis sinulla mitkä valot päälle, kun auton sammuttaa?

Ã,,äh, aloin jo epäilemään mielenterveyttäni, joten lähdin ulos tarkistamaan asian :)

Eli kun sammutan auton, niin tosiaan kaikki valot sammuu. Sitten kun avaan oven, niin syttyvät ja samalla soitin sammuu. Normaalisti rutiinilla avaan oven aikalailla samoin tein kun olen sammuttanut auton, niin oli jäänyt sitten tuollainen virhekäsitys päähän. Pahoittelen.

Mjkarhu

Kiitos vaan varmistuksesta. Eli jatkossakin avattava ovi ennen kuin näkee kerätä kamat ja säätää kiekon. Aika erikoinen logiikka kyllä

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy