A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

rami

On On oikea foorumi.
Hiki nousee jo pintaan lukijallakin. Toivotaan,että edes jossain vaiheessa osa ongelmista ratkeaa. ;)

Vice

#3001
Täällä osalla kirjoittajista lienee puhelimena edelleen Nokia 5110. Koska eikös puhelinkin ole vain soittamista varten? Yhtä huuhaa ihmettelyä on se, että ei ymmärretä tämän päivän autossa olevan muutakin kuin ratti ja pyörät. Itse ainakin kaipaan autooni muutakin ja siksi ruksin ne varusteet mitä haluan. Kirjoitan niistä asioista mitkä itseäni kiinnostaa. Kerron hyvistä ja huonoista puolista kuten ne koen. Samalla se antaa muille tietoa (sen voi jättää "hyödyntämättä", up yours)... Erikoisinta omasta mielestäni kuinka moni tänne B9 ketjuun kommentoi vaikkei tosiaan ko autoa omista tai osallistu edes siihen liittyvään keskusteluun (tarkoitus vain kritisoida jotain tai koittaa trollata). Mutta sallittakoon sekin onhan tämä keskustelupalsta.

A4 B9 on hyvä tuote moneltaosin (kuten varmasti valtaosa sen tietää), mutta on siinä omat haastensakin (kuten kaikissa tuotteissa). Parasta autossa mielestäni on hyvä ajettavuus (osin varusteiden ansiota, quattro, säädettäväalusta, jne). Lisäksi hyvät Matrix LED ajovalot ovat mainitsemisen arvoiset. Mutta ei näitä joka kirjoituksessa jaksa kehua. Helpommin tulee nostettua esille mieltä askarruttavat asiat ja kyseltyä sekä luettua muiden kokemuksista niistä.

Se tästä OT...

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Vice - 30.12.16 - klo:15:58
A4 B9 on hyvä tuote moneltaosin, mutta on siinä omat haastensakin (kuten kaikissa tuotteissa).

Tämä on mielestäni mielenkiintoinen kysymys. Toisin sanoen, onko todella niin, että tänä päivänä kaikissa uusissa autoissa merkistä riippumatta on erinäisiä "sisäänajo-ongelmia" esimerkiksi juuri elektroniikan ja erilaisten avustimien suhteen? Pohditaanko Volvo, Mersu ja Bemari-palstoilla samantapaisia ongelmia? Jos nimittäin on niin, että esimerkiksi Volvo, Mersu ja Bemari ovat edellä mainituista ongelmista vapaita, niin silloinhan myös Audilla kaiketi olisi mahdollisuus toimia toisin. Eli tuoda markkinoilla valmis tuote, jonka kanssa ostajan ei tarvitse rimpuloida. Sanottakoon vielä, että käsitykseni A4:n ongelmista perustuu täältä lukemaani. En siis omista A4:sta, mutta olen lähtenyt siitä, että täällä kuvatut ongelmat ovat todellisia eivätkä esimerkiksi käyttäjävirheitä.

Vice

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 30.12.16 - klo:16:22
Pohditaanko Volvo, Mersu ja Bemari-palstoilla samantapaisia ongelmia? Jos nimittäin on niin, että esimerkiksi Volvo, Mersu ja Bemari ovat edellä mainituista ongelmista vapaita, niin silloinhan myös Audilla kaiketi olisi mahdollisuus toimia toisin.

Edellinen autoni oli uutena ostettu BMW 5srj (F11). Autossa oli läjä varusteita (Msport paketista - säädettäväänalustaan - pro hifit, jne, jne, siis ulkonäkö, ajettavuus ja "viihde" varusteita laidasta laitaan).

Ongelmia oli jonkun verran omassa BMWssä (toki eri ongelmat kuin nyt B9 kanssa). Eli kyllä. BMW palstalla ainakin ruodittiin paljonkin vikoja.

Itse tämän tiedostan ja pidän normaalina, että uusissa mallisarjan ensimmäisissä tuotteissa on ongelmia. Ikävä kyllä näin... Mutta uskon ja toivon, että ne korjataan.

Mutta tähän nyt jää tämä OT omalta osaltani. SORI...

Risse

Kirjoittelen tänne ensimmäistä kertaa. Välillä olen lueskellut ja mielenkiintoisia aiheita on ollut esillä.
B9 TDI q on itsellä ollut maaliskuusta lähtien ja ensimmäinen huolto (30 000 km) juuri takana. Auto edelliseen B8 verrattuna on mennyt paljon eteenpäin ja todella miellyttävä jokapäiväisessä käytössä kaikin puolin. Joitain pieniä vikoja on ollut, joistä täälläkin on olut kirjoittelua, mutta en ole niitä lähtenyt erikseen korjauttelemaan. Ajattelin, että laitetaan sitten huollossa kaikki kuntoon. Niistä sitten seuraavassa muutama sana, kun minulla nyt on asiasta tämä "viimeinen tieto".

Ensin positiiviset asiat
Ulkolämpötilan näyttöön on tullut päivitys, ja pitäisi olla nyt kunnossa.

Siinä ne positiiviset asiat sitten olivatkin

Soittimen äänen voimakkuuden heittely ei ole vika vaan ominaisuus. Johtuu siitä, että kun autossa on kaksi eri avainta, niin molempien avainten käyttämä voimakkuus tallentuu muistiin. Itse käytän aina samaa avainta, perheen jäsenet satunnaisesti toista. En tiedä mistä sen toisen avaimen äänen voimakkuusasetus putkahtaa välillä esiin vaikka sitä avainta ei olisi käytetty moneen viikkoon. Mutta kuten ammattilaiset sanoivat, ei ole vika.

Radion kanavien logoja ei saatu näkymään keskinäytöllä näille varatulla paikalla. Ei ole päivitystä. Hallissa olevissa uusissa autoissa nämä kyllä näkyivät.

Vanhassa B8:ssa oli mukava istuinlämmitys. Sai laittaa syksyllä päälle pienimmällä teholla ja sitten seuraavana keväänä pois. Ei ollut koskaan liian kuuma mutta ei tuntunut koskaan myös kylmältä. Tässä uudessa kun autolla lähtee kylmänä liikkeelle niin pieninkin teho polttaa takapuolen, jos ei sitä ota heti pois päältä. Taas jos pysähtyy vaikka kahville ja jatkaa matkaa niin että auto ei ole kylmentynyt kuin vähän ja laittaa pienimmän tehon päälle niin toimii kuin vanhassa. Mutta tämäkin asentajan mukaan ominaisuus ei vika. Onko muilla vastaavia ongelmia?

Tuulilasin pesulaitteen tämä ns. jälkipyyhkäisy lakkasi toimimasta n. 10 000 km kohdalla. Asentaja oli laittanut kommentin, että on testattu ja toimii normaalisti. Pyysin huoltoneuvojaa kanssani autolle ja testattiin itse asia. Mitään jälkipyyhkäisyä ei tapahtunut. Soittelivat sitten asiasta perään ja sanoivat, että autolla täytyy ajaa ennen kuin se toimii. En tiedä kuinka lujaa täytyy ajaa, mutta moottoritienopeuksissa ei vielä toimi. Täytyy odotella kesänopeuksia.

Flat

kylläpä tarinat eri liikkeissä vaihtelevat, johtuukohan sitten tietämättömyydestä vai mistä tarinoita sepittävät.

Omien tietojen mukaan äänenvoimakkuuden vaihtelu on vika joka on tehtaalla tiedossa, ei liity eri avaimiin mitenkään.

Radioasemien logot on saatu toimimaan softapäivityksellä käsittääkseni. (saksan juttujen mukaan)

Jälkipyyhkäisyyn ei tarvitse mitään kesänopeuksia, toimii ihan kaupunkinopuksilla.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Vice - 30.12.16 - klo:16:46
Edellinen autoni oli uutena ostettu BMW 5srj (F11). Autossa oli läjä varusteita (Msport paketista - säädettäväänalustaan - pro hifit, jne, jne, siis ulkonäkö, ajettavuus ja "viihde" varusteita laidasta laitaan). Ongelmia oli jonkun verran omassa BMWssä (toki eri ongelmat kuin nyt B9 kanssa). Eli kyllä. BMW palstalla ainakin ruodittiin paljonkin vikoja. Itse tämän tiedostan ja pidän normaalina, että uusissa mallisarjan ensimmäisissä tuotteissa on ongelmia. Ikävä kyllä näin... Mutta uskon ja toivon, että ne korjataan. Mutta tähän nyt jää tämä OT omalta osaltani. SORI...

Minusta tämä Ei ole off topicia. Kyllä käsitys A4:n laadusta muodostuu osittain myös sitä muihin premium -autoihin vertaamalla. On olennaista tietoa, että muissakin merkeissä on (tai ainakin on ollut) lastentauteja. Jos tässä yhteydessä selostetaan kokemuksia esimerkiksi Bemusta, niin ei tämä ole OT:ia. Se liittyy keskusteluun A4:n laadusta, ja tämä puolestaan on ketju, jossa keskustellaan A4:sta. Minusta täällä on tuo OT-rima välillä pikkuisen liian alhaalla.

-Velmu-

#3007
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:17:23
kylläpä tarinat eri liikkeissä vaihtelevat, johtuukohan sitten tietämättömyydestä vai mistä tarinoita sepittävät.

Omien tietojen mukaan äänenvoimakkuuden vaihtelu on vika joka on tehtaalla tiedossa, ei liity eri avaimiin mitenkään.

Radioasemien logot on saatu toimimaan softapäivityksellä käsittääkseni. (saksan juttujen mukaan)

Jälkipyyhkäisyyn ei tarvitse mitään kesänopeuksia, toimii ihan kaupunkinopuksilla.

Joo. Tänään marmorilla kyselemässä päivityksiä "ominaisuuksiin" mm. ulkolämpötilan virheet ja radion äänen voimakkuuden vaihtelut... Ei päivityksiä... Kyl tää alla oleva A4B9 kyllä sellainen peli on ettei ensimmäistäkään näin laadukasta autoa ole ollut vuodesta 2001 mitä uusia olen ostanut. Mutta helpottava päätös on, että Audin osalta on peli selvä, merkki vaihtuu aikanaan.

Edit Tuulilasin jälkipyyhkäisy toimii edelleen nopeudesta riippumatta +14000km..

Flat

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 30.12.16 - klo:18:51
Kyl tää alla oleva A4B9 kyllä sellainen peli on ettei ensimmäistäkään näin laadukasta autoa ole ollut vuodesta 2001 mitä uusia olen ostanut. Mutta helpottava päätös on, että Audin osalta on peli selvä, merkki vaihtuu aikanaan.

Samaa vakuuttelin itselleni B8,:n kanssa aikoinani. Tässä sitä taas ollaan!  Auto vaihtui, mutta unohdin vaihtaa merkkiä. No ei vaan, tylsäähän se olisi jos vain joutuisi ajelemaan. Jotkut hankkii vanhoja harrasteautoja joiden ongelmia sitten ratkovat kädet vaseliinissa. Audilta saa sentään uusia harrasteautoja, joiden ongelmia voi ratkoa näppis pullanmuruissa. Kehitystä tämäkin.

jpvain

Pyyhkijäasioihin viitaten, miten teillä toimii ajovalojen pesurit tuulilasia pestessä? Itsellä huutavat valot ja konepellin märiksi joka ikisellä kerralla kun haluan lasia pestä, onko tuohon jotain kikkaa vai pitääkö käyttää korjaamolla koodauksessa?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Flat

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 30.12.16 - klo:19:07
Pyyhkijäasioihin viitaten, miten teillä toimii ajovalojen pesurit tuulilasia pestessä? Itsellä huutavat valot ja konepellin märiksi joka ikisellä kerralla kun haluan lasia pestä, onko tuohon jotain kikkaa vai pitääkö käyttää korjaamolla koodauksessa?

Eikös valot pestä vain ensimmäisellä kerralla! Kun toisen kerran pesee lasia, niin lamppuja ei pestä.
Ekalla pesukerralla ruikkaa pari kertaa vettä valoihin.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:19:11
Eikös valot pestä vain ensimmäisellä kerralla! Kun toisen kerran pesee lasia, niin lamppuja ei pestä.
Ekalla pesukerralla ruikkaa pari kertaa vettä valoihin.

Mulla ruikkaa uusiksi valoillekin jos vaikka 5min päästä uudelleen yrittää lasia pestä, sammuttamatta autoa välissä siis toki.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Vice

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 30.12.16 - klo:19:07
Pyyhkijäasioihin viitaten, miten teillä toimii ajovalojen pesurit tuulilasia pestessä? Itsellä huutavat valot ja konepellin märiksi joka ikisellä kerralla kun haluan lasia pestä, onko tuohon jotain kikkaa vai pitääkö käyttää korjaamolla koodauksessa?

Startin jälkeen eka kerran pissapoikaa käyttäessä pesee myös ajovalot (lotraa nestettä huolella). Sitten seuraavat X kertaa sumuttaa nesteet vain lasille, jossain kohti taas heittää kerran lasi+valot, mutta ei siis joka kerta molemmille. Näin siis silloin, kun valot AUTO asennossa.

Jos valot "0" asennossa, sumuttaa nestettä vain tuulilasille.

-Velmu-

#3013
Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:19:05
Samaa vakuuttelin itselleni B8,:n kanssa aikoinani. Tässä sitä taas ollaan!  Auto vaihtui, mutta unohdin vaihtaa merkkiä.

Sinänsä ongelmattoman B8 jälkeen (jarrutehostin vaihdettiin) aikauduttiin jo Volvo leiriin city maasturiin ja siitä taas takas Audiin, mutta myönnettävä on että citymaasturia on ollut hiukan jo ikävä pelkästään maavaran puolesta. Audi on ehken liian matala tarpeeseen ja tietty nämä ohjelma bugit joille näyttää valmistaja viittaavan toistaiseksi kintaalla.


jpvain

Lainaus käyttäjältä: Vice - 30.12.16 - klo:19:13
Startin jälkeen eka kerran pissapoikaa käyttäessä pesee myös ajovalot (lotraa nestettä huolella). Sitten seuraavat X kertaa sumuttaa nesteet vain lasille, jossain kohti taas heittää kerran lasi+valot, mutta ei siis joka kerta molemmille. Näin siis silloin, kun valot AUTO asennossa.

Jos valot "0" asennossa, sumuttaa nestettä vain tuulilasille.

Sitten mulla jokin vika tosiaan tuossa, koska joka ikisellä kerralla sitä tulee valoillekin... Ikinä ei vanha B8 FL tuota tehnyt, ekalla kerralla vaan valot pesi niinkuin sanoittekin että pitäisi
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:19:11
Eikös valot pestä vain ensimmäisellä kerralla! Kun toisen kerran pesee lasia, niin lamppuja ei pestä.
Ekalla pesukerralla ruikkaa pari kertaa vettä valoihin.

Täällä toimii samoin.

Vice

Vielä tuulilasinpesurista. Itse ajan paljon moottoritietä jossa riittää (isossa nopeudessa) yksi n.1s painallus pesunestettä siihen, että nesteet valuu pitkin kuskipuolen sivulasia, kun pyyhkijät ovat pari krt pyyhkineet. Tämä on ikävä feature (sotkee sivuikkunan äkkiä).

Rauska

^Tuo on totta, mutta kurakelillä se auto on muutenkin likainen  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Vice - 30.12.16 - klo:19:18
Vielä tuulilasinpesurista. Itse ajan paljon moottoritietä jossa riittää (isossa nopeudessa) yksi n.1s painallus pesunestettä siihen, että nesteet valuu pitkin kuskipuolen sivulasia, kun pyyhkijät ovat pari krt pyyhkineet. Tämä on ikävä feature (sotkee sivuikkunan äkkiä).

Huomattu ja suolapaska tuhraa peilitkin vallankin vänkärin puoleisen tehokkaasti, ainakin meillä.

Autoja on erillaisia tämänkin suhteen, ihan jo omalla kokemuksella ;D

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 23.12.16 - klo:20:35
6,5l/100km viimeisin sisältäen eberin käyttöä ja hiukan nurkkapyörintää ja sekalaista matka-ajoa. Että ei tämän kuljettajan mielestä Audi mikään pihi ole. Tosin entiseen Xc60 volleen tietty... Edit. rapiat 13000kilsaa ajettu.

Pitäydyn lausumani takana  ;D

Nyt tuli tankillisen tarina täyteen ja kävin tankkaamassa. Tankillisen keskikulutus, täydestä täyteen vs. trippimittari oli huimat 5.05l/100km.

Tuossa on mukana ehkä 100-150km kaupunkiajoa ja joku komisen tuntia webastoa.

Noilla spekseillä mun mielestäni ihan törkeän hyvin.


Rauska

^Nää bensat ja diisselit on hieman eri juttu. Aina ei selviä heti kumpi kyseessä.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 30.12.16 - klo:22:43
^Nää bensat ja diisselit on hieman eri juttu. Aina ei selviä heti kumpi kyseessä.

On juu, mutta Velmun kanssa meillä on aika samanlaiset vermeet ja molemmilla 140kw disukka. Omalla ajoprofiililla väitän etten vielä ole yli 6l/100km onnistunut tankillista ajamaan.

Vertailu pitää tietysti aina tehdä vastaavien kikottimien välillä, ellei sitten käydä bensa vs diesel kannattavuudesta vääntöä.

Siksi siis omasta mielestäni jatkuvalla nelivedolla varustettu, suhteellisen iso farkku, 2.0 tdi 140kw ja automaagi yhdistelmä on mielestäni hyvinkin taloudellinen kun tankillisen keskikulutus on 5.05l/100km. Väittäisin ettei ole itsellä ikinä ollut näin pihiä autoa ja tämä on kuitenkin kaikista autoistani selvästi paras ja tehokkain.

kfr60

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.12.16 - klo:14:51
Mitäs tuubaa tuon on ? Eikös tämä ole oikea paikka puida asiaa ja kysellä vertaiskokemuksia , vai mitä täällä pitäsi sitten tehdä ?
Kyllähän tämä foorumi elää juuri vertaiskokemuksista ja ongelmanselvittelystä. Jos ongelmia on paljon ja eivät tuppaa ratkeamaan, niin ottaahan se sitten luonnolisesti aikaa ja vaatii paljon viestejä.

Mitäpä niistä asioista jotka toimii kuin junan vessa, täällä turhaa puimaan ?
Minäkään en ymmärrä tuota kritiikkiä. Itselläni on kohta pari kk vanha B9 ja minusta tämä on ollut erittäin hyvä foorumi eri asioille. Monta juttua olen oppinut. Ja kyseessä melko tekninen auto. Ja vuosi sitten esitelty. Joten ainahan noita pikkuvikoja on. Jos ei niitä halua, niin kannattaa odottaa ekaa faceliftiin. Silloin on jo tavallisesti kaikki pikkuhommat hoidettu pois.

rami

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 30.12.16 - klo:19:23
Huomattu ja suolapaska tuhraa peilitkin vallankin vänkärin puoleisen tehokkaasti, ainakin meillä.

Autoja on erillaisia tämänkin suhteen, ihan jo omalla kokemuksella ;D
[ No mitä ihmettelemistä tuossa on jos pesunestettä roiskuu ajaessa myös sivulasiin. Mielestäni ihan normaali ilmiö. Kuuluu just sarjaan tyhjää tuubaa. Jos ei tuon kummempaa ongelmaa ole puserossa niin eipä oikein luontevalta tunnu.]

Vice

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.12.16 - klo:11:46
No mitä ihmettelemistä tuossa on jos pesunestettä roiskuu ajaessa myös sivulasiin. Mielestäni ihan normaali ilmiö. Kuuluu just sarjaan tyhjää tuubaa. Jos ei tuon kummempaa ongelmaa ole puserossa niin eipä oikein luontevalta tunnu.

Vastaan vaikka -Velmu-:lle kommentoitkin, koska itse asian otin esille.

Ikävä ja häiritsevä ominaisuus. Koska tietyille keleillä (motari suolattu) joutuu joka päivä sivulasit pesemään illalla käsin. Näin itselläni, kun ajan reilut 200km päivässä, josta valtaosa motaria.

Mutta tätä vastaavaa ongelmaa ei samassa laajuudessa ollut 5srj BMWssä, eikä ole vaimon A3:n kanssa. Näissä riittää se perus kerran viikossa pesu autolle, koska sivuikkunat ei yhtä paljoa vettä/kuraa/loskaa valuta pitkin sivulaseja. Ongelma tämä on koska muodostaa turvallisuus riskin jos sivuikkoista ei näe riittävän hyvin ulos eli pidän tätä hyvin huonona asiana en turhana tuubana (toisin kuin vaikka sitä, että nillittää A3 kontin sopimattomuudesta itselleen)...

Ensimmäinen autoni, jossa tämä on ihan häiritsevä asia... Ja ongelma siis lähinnä, kun ajetaan 100km/h tai kovempaa. Siksi mainitsemisen arvoista. Nämä ovat asioita, joista itse olen kiinnostunut, kun autoa ostan voin sitten koeajolla miettiä onko syy jättää auto ostamatta vai ei (ei jäisi kuitenkaan tämän takia itselläni ostamatta).

Itse luin ennen auton tilausta koko B9 ketjun läpi ja kyselin muutamasta varusteesta ja näiden tietojen sekä kolmen koeajon kautta valkkasin varusteet ja totesin sopivaksi itselleni, mutta silti tuon esille epäkohdat autossa, kun niitä ilmenee. Muut voivat "hyödyntää" tai jättää omaan arvoonsa...

Tämä voi siis olla toiselle tuubaa ja toiselle kiinnostavaa tietoa.

Vice

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 31.12.16 - klo:00:00
On juu, mutta Velmun kanssa meillä on aika samanlaiset vermeet ja molemmilla 140kw disukka. Omalla ajoprofiililla väitän etten vielä ole yli 6l/100km onnistunut tankillista ajamaan.

Vertailu pitää tietysti aina tehdä vastaavien kikottimien välillä, ellei sitten käydä bensa vs diesel kannattavuudesta vääntöä.

Siksi siis omasta mielestäni jatkuvalla nelivedolla varustettu, suhteellisen iso farkku, 2.0 tdi 140kw ja automaagi yhdistelmä on mielestäni hyvinkin taloudellinen kun tankillisen keskikulutus on 5.05l/100km. Väittäisin ettei ole itsellä ikinä ollut näin pihiä autoa ja tämä on kuitenkin kaikista autoistani selvästi paras ja tehokkain.

Pienellä kulutuksella pääset  :)

Mulla välillä näyttää ajotietokone, jopa alle 5l keskikulutuksia (työmatkan, n.100km pätkälle), mutta tankilla lasketut keskikulutukset pyörinyt 6l luokassa. Nyt talvella päässyt 5,7l/100km parhaimmillaan, mutta tulee joka tankillisella osin ajettua kaupungissa ja jonkun verran eberiä käytettyä, eikä taida se kevyin kaasujalka olla.

Hienokseltaan koko ajan kulutuslukemat laskee. Pidän omiakin kulutuslukemia hyvinä autolle, joka on nelikko/automaatti eli tyytyväinen olen kulutuslukemiin.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: rami - 31.12.16 - klo:11:46
Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 30.12.16 - klo:19:23


No mitä ihmettelemistä tuossa on jos pesunestettä roiskuu ajaessa myös sivulasiin. Mielestäni ihan normaali ilmiö. Kuuluu just sarjaan tyhjää tuubaa. Jos ei tuon kummempaa ongelmaa ole puserossa niin eipä oikein luontevalta tunnu.

En tiettävästi asiaa valitellut, totesin vaan...

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.12.16 - klo:15:00
Ongelma tämä on koska muodostaa turvallisuus riskin jos sivuikkoista ei näe riittävän hyvin ulos

Totta

Latexi

Kyllä sitä lasinpesunestettä leviää niille sivulaseille ihan riittämiin. Tosin se ei aivan niin kovin sotke kuin tällaisella kurakelillä vastaantulevat rekat, jotka vetävät perässään yhtenäistä sumuverhoa. Onneksi tuossa on ihan hyvän kokoinen pissapojan säiliö, johon menee useampikin litra nestettä. On ainakin kehittynyt niistä ajoista, kun sen säiliön tilavuus oli vain muutama desilitra ja paine otettiin vararenkaasta.

Sen ajotietokoneen mukaan ei juuri kannata mitään kulutusta mitata. Kyllä se ainoa oikea tapa on ottaa kilometrit ja litrat ylös aina tankkauksen yhteydessä. Tällä tavalla olen todennut tuon bensavehkeen kuluttavan lukemia 6,5 - 8.5 välillä. Isompi, kun on pakkasia ja pätkäajoa, pienempi pidemmillä matkoilla. Mitään suurempaa eroa ei tule ajaako talvirenkailla vai kesäkumeilla. 
Latexi

sepinki

Pitkään tullut vaan seurailtua foorumia kun ei ole ollut ihmeempiä audien kanssa..

Omassa kiesissä haasteina ollut tuo pitkän ajan kulutuksen yms. nollaantuminen säännöllisen epäsäännöllisesti sekä radion äänenvoimakkuuden vaihtelut. Enpä ole näiden vuoksi viitsinyt olla marmorin suuntaan yhteydessä, olen odotellut tällä foorumilla tietoa päivityksistä  :). Samaa mieltä olen tuosta peilien ja kuskin ikkunan likaantumisesta, tuulitunneli sanellut liikaa :)

Enemmän itseä on närästänyt "downgreidaus" 7N Sharanista... Nelkku vaan ei taivu samaan sarjaan sen ja perheen kakkosauto a6:n kanssa. Valitettavasti vaan se tietty järkälemäisyys ja ison auton hiljaisuus puuttuu tästä kulkineesta. Ajettavuus on suht ok (sivutuuliherkkyys miinuksena), kulkupuoli 140kw bensan kanssa ok, mutta kun on tottunut isompiin kulkineisiin niin... Tässä nyt sitten rauhassa tullut katseltua sopivaa vaihdokkia.
2 × A6 c7 quattro

-o-

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 31.12.16 - klo:21:54
Enemmän itseä on närästänyt "downgreidaus" 7N Sharanista... Nelkku vaan ei taivu samaan sarjaan sen ja perheen kakkosauto a6:n kanssa. Valitettavasti vaan se tietty järkälemäisyys ja ison auton hiljaisuus puuttuu tästä kulkineesta. Ajettavuus on suht ok (sivutuuliherkkyys miinuksena), kulkupuoli 140kw bensan kanssa ok, mutta kun on tottunut isompiin kulkineisiin niin... Tässä nyt sitten rauhassa tullut katseltua sopivaa vaihdokkia.

Jos teillä käyttötarpeet ovat pysyneet samoina, hiukan ihmettelen edellistä auton päivitystänne. B9 ja 7N ovat täysin eri käyttöprofiilin autoja, ja itseasiassa juuri siksi meillä molemmat. Sharania en ostaisi kuin "pakon edessä", meitä 6 hlöä + koira. Samaan rahaan olisi saanut hinnat alkaen Q5:den. Luokassaan 7N on suvereeni, mutta kyllä yksinään ajan aina Audilla kun voin. Joka ikinen kerta kun Audiin laskeudun ja moottori käynnistyy, on hyvä fiilis ja siksi sen ostin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy