A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 18.12.16 - klo:08:29
Ramin (ostos)kassit ovat tunnetusti maailman isoimmat, mutta mummot ja sukset selvästi nukkekodista ;D ;D ;D!
Miksi nääkin oot ostamassa isompaa pirssiä? No hyvä pääset mopoautosta eroon. ;)

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: rami - 18.12.16 - klo:11:04
Miksi nääkin oot ostamassa isompaa pirssiä? No hyvä pääset mopoautosta eroon. ;)

Meille tuli pari kuukautta sitten suurehkon koirarodun pentu ja vaikka se vielä kulkeekin sportbackin kontissa, niin toki tarvitsemme oikeasti tilavan farkun (mahtuu sitten muutakin kuin koira). Olisipa Superbi yhtä virheetön kappale kuin A3!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Flat

Onkos uusimmissa autoissa subbarin säätö ? Tuolla saksan maalla puhutaan että autoissa olisi subbarin erillisäätö tullut.





Auto josta tuo on bongattu on luovutettu 1.12, ja B&O kyseessä.

Pitää huollon yhteydessä pyytää päivittämään softa.


rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 18.12.16 - klo:21:41
Meille tuli pari kuukautta sitten suurehkon koirarodun pentu ja vaikka se vielä kulkeekin sportbackin kontissa, niin toki tarvitsemme oikeasti tilavan farkun (mahtuu sitten muutakin kuin koira). Olisipa Superbi yhtä virheetön kappale kuin A3

Niinpä ei sinne A3 koppuran takaboksiin mahdu kuin keskikokoinen koira. ;D ;D ;D
Koiraihmisen auto. Siis todellakin nuo viat mitä oli mun A3:ssa ei olleet mitään provoja vaan täyttä totta. Kaikista viallisin uusi auto jota olen omistanut ja olen omistanut lukuisia,kymmeniä. Samalla rahalla jos ostaa Golfia niin taatusti saa paremman auton.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.12.16 - klo:07:04
Onkos uusimmissa autoissa subbarin säätö ? Tuolla saksan maalla puhutaan että autoissa olisi subbarin erillisäätö tullut.





Auto josta tuo on bongattu on luovutettu 1.12, ja B&O kyseessä.

Pitää huollon yhteydessä pyytää päivittämään softa.

Toi olisi toivottu lisä säätöihin.

Mulla oli viime vko autohuollossa. Eivät softia päivittänyt (kysyin onko uutta softaa tullut, toki just B&O osalta erikseen en osannut kysyä)....

Onko softapäivitykset (kuten B&O) kuulunut osaksi auton "huoltoa" Audilla? Edellisessä BMW eivät suostuneet uusia softia asentamaan ellei ollut jotain vikaa, jonka päivitys nimenomaan korjasi.

th

Tuota säätöä onkin kaivannut kovasti, vielä kun saisi sound systemiin lisättyä niin olisi kyllä pop
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

matara

Huomasin, että konepellin alla etuiskareiden lähellä olevista rei-istä nousee kurapaskaa konehuoneeseen. Muuten konehuone pysyy tosi siistinä. Onko muilla sellaisia vuotavia kurareikiä ylätolppien läheisyydessä?
2006 Octavia Combi 2.0 TDI (ex)
2008 Fabia 1.6 (ex)
2008 Superb 2.0 TDI (ex)
2005 E 320 CDI (ex)
2011 Superb 2.0 TDI (ex)
2012 FABIA 1,4 TSI (Ex)
2014 Octavia 2.0 RS TSI (Ex)
2014 VW Up 1.0 (Ex)
2016 Audi Avant Loq 2.0 TDI 140 kW S tronic
2018 VW Polo 1,0 TSI DSG

Flat

Lainaus käyttäjältä: Vice - 19.12.16 - klo:20:05


Onko softapäivitykset (kuten B&O) kuulunut osaksi auton "huoltoa" Audilla? Edellisessä BMW eivät suostuneet uusia softia asentamaan ellei ollut jotain vikaa, jonka päivitys nimenomaan korjasi.


Pääsääntoisesti eivät päivitä ellei ole tehtaalta tullut "käskyä".  Pitää erikseen pyytää ja anella ja silloinkin on joskus vaikeata.

Hawtin

#2948
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 18.12.16 - klo:21:41
Niinpä ei sinne A3 koppuran takaboksiin mahdu kuin keskikokoinen koira. ;D ;D ;D
Koiraihmisen auto. Siis todellakin nuo viat mitä oli mun A3:ssa ei olleet mitään provoja vaan täyttä totta. Kaikista viallisin uusi auto jota olen omistanut ja olen omistanut lukuisia,kymmeniä. Samalla rahalla jos ostaa Golfia niin taatusti saa paremman auton.

Rami, se mitä niin monet yrittivät toistuvasti sulle A3-ketjussa sanoa on toivottavasti nyt A4:n osalta havainnollistunut sulle. Jos yhdellä henkilöllä on maanantaikappale, se ei tarkoita, että kaikissa saman mallin autoissa olisi samat viat. Se ei myöskään tarkoita sitä, että se automalli olisi erityisen vikaherkkä (useiden vikatilastojen mukaan uusi A3 on luokkansa parhaimpien joukossa, ks. esim TM 23/2016) tai että virheettömien yksilöiden omistajat olisivat valehtelevia julleja.

Nyt sulla on suht vähävikainen A4, mutta kuten olemme tältäkin palstalta saaneet lukea, läheskään kaikilla ei asia ole näin (itse asiassa esim. tuon TM:n tilastoinnin mukaan edellisen sukupolven A4 oli luokassaan selvästi keskivertoa vikaherkempi, toisin kuin uusi A3). Autopalstan yksittäisten, useidenkaan, kirjoitusten perusteella ei kuitenkaan voida tehdä päätelmiä koko automallin vikaherkkyydestä. Ei A3:n eikä A4:n.

Takakontin koko kannattaa kuitenkin tutkia jo ennen hankintaa, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Jos aikuinen hovawart ei mahdu Porsche 911:een, ei se tee siitä huonoa autoa, vain sopimattoman tuohon tarkoitukseen. Kokematonkin auton hankkija osaa yleensä arvioida käyttötarpeensa (kassiensa koon) jo ennen hankintaa ja harkita autokandidaatteja niiden pohjalta. Hyvä että tällä kertaa onnistuit paremmin ja tyytyväisiä sekä turvallisia kilometrejä A4:llä!

Ps. kun lainaat toisten kirjoituksia, niin aloitatko oman tekstisi niiden hakasulkeiden ulkopuolelta, niin eri kirjoittajien tekstit eroittuvat paremmin.

Ps-2. pahoittelut off-topicista, lopetan tämän teeman tähän!
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

rami

#2949
Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 20.12.16 - klo:08:31
Rami, se mitä niin monet yrittivät toistuvasti sulle A3-ketjussa sanoa on toivottavasti nyt A4:n osalta havainnollistunut sulle. Jos yhdellä henkilöllä on maanantaikappale, se ei tarkoita, että kaikissa saman mallin autoissa olisi samat viat. Se ei myöskään tarkoita sitä, että se automalli olisi erityisen vikaherkkä (useiden vikatilastojen mukaan uusi A3 on luokkansa parhaimpien joukossa, ks. esim TM 23/2016) tai että virheettömien yksilöiden omistajat olisivat valehtelevia julleja.

Nyt sulla on suht vähävikainen A4, mutta kuten olemme tältäkin palstalta saaneet lukea, läheskään kaikilla ei asia ole näin (itse asiassa esim. tuon TM:n tilastoinnin mukaan edellisen sukupolven A4 oli luokassaan selvästi keskivertoa vikaherkempi, toisin kuin uusi A3). Autopalstan yksittäisten, useidenkaan, kirjoitusten perusteella ei kuitenkaan voida tehdä päätelmiä koko automallin vikaherkkyydestä. Ei A3:n eikä A4:n.
Yleensä jokin vikaherkkyys kyllä esiintyy suuremmissa määrissä. Kyllä niitä viallisia osia tulee kuin "sudenkuraa" jota ehditään ruuvata paikoilleen linjalla. (takaisinkutsut eri merkeillä jo selventävät asian)  Olisipa todellakin kiva tietää kuinka paljon vikaherkkiä ohjausvaihteita on vaihdettu ja paljonko niitä vielä liikkuu tienpäällä. Epäilen, että ongelma on aika laaja vaikka eurooppalaisessa mittakaavassa.  Vähintään rekkakuorma. Tänne kirjoittaa muutama A3:sen omistaja/haltija ja niilläkin on ollut ongelmia ei ole vaikea veikata ongelman laajuutta. Ihmetyttää vain miten ohjausongelmista kärsivä Audi laittoi vielä A3 8V:hen tuollaisen raakasti ongelmallisen komponentin.
Onneksi tuo uusi A4 on ollut vielä vähävikainen ja ihan toimiva perusauto,aika näyttää.
Uudemman A4 ongelmat näyttää lähinnä olevan nuiden härpäkkäiden kanssa jota minun autossa ei ole koska en tarvitse niitä. Minä en tarvitse sen kummempia INFOlaitteita ja härpäkkeitä tarvitsen vain toimivan perusauton.   En ole edes viitsinyt lukea nuita ruikutuksia kun joillakin ei toimi omat sovellutukset auton kanssa.  Lähinnä tulee mieleen etteivät omat laitteet sovellu auton laitteisiin tai "käyttäjävirhe" on myös suuri mahdollisuus.

Todellakin A3 8V oli kaikista surkein uusi auto jota olen koskaan ostanut: Ohjaus sökö 6000km, helkkaristi huutavat takajarrut peruuttaessa ja jarrurraessa. Sökö tuulilasi jotka aiheuttivat sulkien pomppimista (kolmet uudet sulat). Lasi vaihtoon Rämisevä MMI näyttö (aika pelle ylös/alas pomppiva härpäke). Onneksi tehdaskin tajusi kyseisen näytön laittaa kiinteäksi uudessa A4:ssä.
On kyllä huono sellainen A3 kasauslinja jos maanantaina tehdään tuollaisia vika-autoja.


Flat

laitetaan tännekin:

Löytö:

Audimies (J. karjalainen / Mennyt mies)

Mä olen mystinen hopeinen audimies
mä olen vahaa hinkkaava automies
mä olen Uudenkaupungin bisnesmies
aina valoista lähtevä nopeaan

Sä tunsit mut aiemmin mulkkuna
sitä jätkää ei enää olekaan
sä poistit tiedot sun kännykästä
oon sun mielestä poissa kokonaan


Audimies
on historiaa
Audimies
on historiaa

määräaikaishuolto ei mua kiinnosta
en aio mennä syksyllä audi centteriin
en enää vuosiin oo käynyt katsastuksessa
mä en tahdo tarttua säämiskään

Mul on vahaa ja rätti ja keskari
penkin verhoilussa s-line kuvio
mul on autossa torsen neliveto
mul on loistava tulevaisuus

Audimies
on historiaa
Audimies
on historiaa

naapuri harrasti japanin autoja
vanhan nissanin mä löysin kadulta
riisikupinkin löysin ja hävitin
omat autoni ostan saksasta

Sitten kerran kun avaat autotallin
näet kumman tuttua, kaunista
jonka luulet, oot kerran tuntenut
jonka luulit, oot voinut unohtaa

Audimies
on historiaa
Audimies
on historiaa

Mä olen mystinen hopeinen audimies
mä olen vahaa hinkkaava automies
mä olen Uudenkaupungin bisnesmies
aina valoista lähtevä nopeaan

th

Tällä viikolla tuli mittariston keskinäyttöön pieni, mutta ärsyttävä ongelma, se nimittäin lakkasi yllättäen muistamasta sivun, jossa sen haluan pysyvän. Nyt joka kerta kun auton starttaa, se palautuu siihen hetkellisen kulutunksen ilmaisevaan palkkiin, kun itse olen pitänyt aikaisemmin short memory näkymää.

Onko tässä joku taika miten oletusnäkymä vaihdetaan vai onko tämä uusi "ominaisuus"?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

a4b8

Lainaus käyttäjältä: matara - 20.12.16 - klo:07:18
Huomasin, että konepellin alla etuiskareiden lähellä olevista rei-istä nousee kurapaskaa konehuoneeseen. Muuten konehuone pysyy tosi siistinä. Onko muilla sellaisia vuotavia kurareikiä ylätolppien läheisyydessä?
Laitoin melkein uutena ilmastointiteippiä n 10 cm. On todella näkymätön kun auto on vielä saman värinen, Florett Silver.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jlindstrom

Flat: muuten hyvä biisi, mutta itse assosioin hopeisen värin ja Ugin selvästi enemmän Mercedeksen suuntaan.

Audi on sielun silmissä useimmitien valkoinen tai välillä myös punainen, ei koskaan hopeinen 😂

Eli korjauksena: mystinen valkoinen Audimies ja Inglostadtin (tai minkä tahansa muun Suomalaisen kaupungin kuin Ugin) businessmies

//Juha

jpvain

Noniin, eilen sitten oli ostohousut jalassa, ja tuli sovittua vaihtokaupat uuteen B9:iin. B8 TFSI QA:n tilalle tulossa siis seuraavanlainen ensi viikolla:

A4 Avant 2.0TDI quattro Land Of Quattro A vm. 2016, väri valkoinen (ibis white?)

Varusteita:

-Navigointi -paketti virtuaalicockpitillä ym.
-Comfort -paketti
-3-alueilmastointi
-seisontalämmitys/tuuletus
-Laajennettu sisävalopaketti
-Matrix-LED-valot
-Kiiltolistat, kiiltävät kattokaiteet
-Audi sound system

Fiilikset todella hyvät kaupasta, farkkua olin hakemassa ja mielestäni täydellinen osui kohdalle varustelultaan, nyt vain viikko (tuskallista) odotusta   :D

Yksi asia silti jäi vaivaamaan, nuo säädettävät niskatuet kiinnostaisivat todella paljon, onko kenelläkään infoa saako niitä vaihdettua jos vaan ostaa jostain uudet säädettävät versiot vakioiden tilalle?
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Flat

hieno paketti tulossa! olikos tuossa vakiona se kommunikaatiopaketti? pitäisin jonkinmoisena must varusteena tuota android autoa / car play. Ilman sitä en enään uutta autoa ottaisi.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Flat - 21.12.16 - klo:18:28
hieno paketti tulossa! olikos tuossa vakiona se kommunikaatiopaketti? pitäisin jonkinmoisena must varusteena tuota android autoa / car play. Ilman sitä en enään uutta autoa ottaisi.

Rehellisesti en osaa sanoa, en tullut ajatelleeksi edes tuollaista varustetta, mutta sen näkee sitten kun auto tulee :D (Kommunikaatiopakettiahan ei navipaketin kanssa saa otettua, että olisi sitten pitänyt erikseen olla valittuna tuo smartphone interface)
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Juupa

Itsellä tuli kans vaihdettua MB c220 cdi -14 uuteen A4 2.0 tfsi:hin. Audi menee tuotantoon viikolla 3. Nyt vain kuumeisesti odotellaan luovutusta.

-Scuba sininen
-Automaattisesti himmentyvä taustapeili
-Laajennettu sisävalopaketti
-Navigointipaketti
-Automaatti-ilmastointi, 3-alueinen
-Pääntukien korkeus-, kallistus-, ja etäisyyssäätö etuistuimiin
-3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä plus, tasainen alaosa
-Sequence-kangas/Nappanahka -verhoilu S line logo etuistuinten selkänojissa
-Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit
-S line sport -paketti
-S line -ulkonäköpaketti
-Teknologia-paketti "City" & "Parking"
Audi A4 Avant S line Land of quattro 2,0 TFSI (185kw) S tronic -17

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 21.12.16 - klo:18:16
Yksi asia silti jäi vaivaamaan, nuo säädettävät niskatuet kiinnostaisivat todella paljon, onko kenelläkään infoa saako niitä vaihdettua jos vaan ostaa jostain uudet säädettävät versiot vakioiden tilalle?

Hieno auto tulossa, onneksi olkoon!

Itsellä on nuo säädettävät niskatuet. Mielestäni pitkälle ihmiselle (itse 194) jäävät vähän turhan matalalle. Mutta kyllä niillä pärjää.

Uskaltaisin väittää, että nuo saa suoraan vaihdettua ostamalla uudet. Kiinnitykset ovat ihan vakion näköiset ja mitään toiminnalisuuksia ei ole sen itse tyynyosan ulkopuolella. Ei siis ole mitään näkyvää syytä miksi ne eivät vaihtuisi päikseen.

jpvain

#2959
Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 21.12.16 - klo:20:13
Hieno auto tulossa, onneksi olkoon!

Itsellä on nuo säädettävät niskatuet. Mielestäni pitkälle ihmiselle (itse 194) jäävät vähän turhan matalalle. Mutta kyllä niillä pärjää.

Uskaltaisin väittää, että nuo saa suoraan vaihdettua ostamalla uudet. Kiinnitykset ovat ihan vakion näköiset ja mitään toiminnalisuuksia ei ole sen itse tyynyosan ulkopuolella. Ei siis ole mitään näkyvää syytä miksi ne eivät vaihtuisi päikseen.

Ok, hyvä tietää! Pitää alkaa samantien metsästämään uusia niskatukia! Tuskin voivat olla kovin kalliitkaan kun ei lisävarusteena hinta ainakaan suuri ole. (Jos niihin omiisi kyllästyt niin ilmoittele, vaihdan mielelläni välirahan kera :D)
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Dis

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.12.16 - klo:07:04
Onkos uusimmissa autoissa subbarin säätö ? Tuolla saksan maalla puhutaan että autoissa olisi subbarin erillisäätö tullut.





Auto josta tuo on bongattu on luovutettu 1.12, ja B&O kyseessä.

Pitää huollon yhteydessä pyytää päivittämään softa.

Jos joku käy päivittelemässä niin kertokaas saitteko subin listaan.

rami

Lainaus käyttäjältä: matara - 20.12.16 - klo:07:18
Huomasin, että konepellin alla etuiskareiden lähellä olevista rei-istä nousee kurapaskaa konehuoneeseen. Muuten konehuone pysyy tosi siistinä. Onko muilla sellaisia vuotavia kurareikiä ylätolppien läheisyydessä?

Tsiigasin tänään nokka pitkällä konehuoneeseen en löytänyt mitään kuraroiskeita. Kumman iskarin kohdalla niitä on vaiko melempien? ;D ;D ;D

jlindstrom

Pirun pienellä kulutuksella nämä kikortimet kyllä menevät. Tuli parina päivänä vetäistyä tuossa sellainen Naantali - Vaasa - Pietarsaari - Naantali grand prix.

Naantalin ja vaasan välillä löpöä paloi 4.4/100km ajotietokoneen mukaan ja seuraavana päivänä Vaasa - Pietarsaari välillä 4.3/100km. Pitkän ajan trippi näyttää ekalle 14tkm jaksolle 5.6/100km kulutuksia.

Mielestäni erittäinkin hyvät lukema kyseessä 2.0 TDi 140kw quattro stronic paketille avant korissa. Etenkin kun tuossa pitkässä lukemassa on paljon 120+km/h ajoa.

Noin pieniä lukemia olen viimeksi nähnyt vajakki Seat Exeossa manuaalilatikolla ja tuolloin kyseessä oli 143hv 2.0TDi common raili. Sattumalta muuten myös samalla Naantali - Vaasa välillä ja myös talviaikaan.

msuomal

Mä en pääse samalla combolla lähellekään tommosia lukuja. Tänään JKL - Lahti - JKL väli kohtuu rauhallisesti ja tasasesti, vaan muutama ohitus ja 5,2l näytti. Lisäksi olen huomannut, että tuo valehtelee aika reilusti, joten todellinen varmaan puoli litraa enemmän.

jlindstrom

Täytyy katsoa miltä näyttää laskettu keskikulutus tankilliselle, kun käy täyttämässä. Nyt kun lopputankki on kaupunkisurffailua ja tietysti mukana jonkun verran webaston rallatustakin, niin veikkaan asettuvan sinne 5.2-5.3 luokkaan todellisen kulutuksen.

Kokonaisuutena kyllä selvästi paras tankillinen. Mutta sanoisin myös auton kyllä herkistyneen nyt kun kilsoja on vähän enemmän takana eli nyt 14600km mittarissa.

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 23.12.16 - klo:15:54
Pirun pienellä kulutuksella nämä kikortimet kyllä menevät. Tuli parina päivänä vetäistyä tuossa sellainen Naantali - Vaasa - Pietarsaari - Naantali grand prix.

Naantalin ja vaasan välillä löpöä paloi 4.4/100km ajotietokoneen mukaan ja seuraavana päivänä Vaasa - Pietarsaari välillä 4.3/100km. Pitkän ajan trippi näyttää ekalle 14tkm jaksolle 5.6/100km kulutuksia.

Mielestäni erittäinkin hyvät lukema kyseessä 2.0 TDi 140kw quattro stronic paketille avant korissa. Etenkin kun tuossa pitkässä lukemassa on paljon 120+km/h ajoa.

Noin pieniä lukemia olen viimeksi nähnyt vajakki Seat Exeossa manuaalilatikolla ja tuolloin kyseessä oli 143hv 2.0TDi common raili. Sattumalta muuten myös samalla Naantali - Vaasa välillä ja myös talviaikaan.

6,5l/100km viimeisin sisältäen eberin käyttöä ja hiukan nurkkapyörintää ja sekalaista matka-ajoa. Että ei tämän kuljettajan mielestä Audi mikään pihi ole. Tosin entiseen Xc60 volleen tietty... Edit. rapiat 13000kilsaa ajettu.

q neljä

Pari vähän pidempää retkeä laitettu menemään neljän hengen kuormalla ja kulutus on ollut vähän alle 5 litraa (4,9). Moottoritieajossa talvirajoituksilla näyttää vievän saman verran (keskinopeus 100km/h). Edistystä edelliseen malliin on kyllä tullut. Tänään meni 3000km poikki joten aika karhealla koneella vielä ajellaan.
Carplay muuten toimii niin paljon paremmin kuin laina-Volvon iPhone-viritys!
Joku kertoi aiemmin että B&O vaatii sisäänajoa?! Hyvin tuo on tuntunut soivan alusta alkaen.
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

rami

Tuli tuossa päivällä katsottua tuo pitemmän ajan kulutustiedot.  9kk on ajettu n.9000km kesää talvea(nastat) ja kulutus oli 6,4 ltr/100km. Ajan aika paljon taajamaa ainakin 30%. Koneena tuo perusbensa 150 hv mylly.  Ei kyllä ole kovin paha tuon kokoiselle bensa-autolle. Pitkään piti miettiä dieseleistä luopumista, mutta ei nuilla lukemilla kannata enää disua pitää, 13 tkm/vuosi.
Olen kyllä aika maltillinen kaasunkäyttäjä. ;)

Rauska

Laitanpa minäkin kulutukset. Kone siis 185 kW Avat quattro ja S-Tronic.
Pikän ajan 14000 km kulutus 8.4 l/100 km. Sisältää 50% kaupunkiajoa ja loput maantieajoa 80 - 130 km/h...
Jos nyt nollaa kulutusmittarin ja ajaa esim. 100 km helsinkiin päin motaria 100 - 120 km/h, niin kulutus on noin 7 l/100 km.
Jos ajelee 80 - 100 km/h , niin kulutus on jopa alle 7 l/100km.
Lyhyt kaupunkiajo n. 8 - 9 l/100 km.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Latexi

Ne kulutukset ovat melkolailla samanlaisia kuin tuolla reppuselkäiselläkin mallilla. Joskus saattaa mennä sinne kahdeksan paikkeille, kun on sellaista pätkäajoa ja pakkasta. Yllättävän vähällä kuitenkin kulkee tuo sedanikin. En enää vilkaise dieselin suuntaan lainkaan, kun ei niitä kilomerejä näköjään kerry vuositasolla kuin sen 16 tkm. 
Latexi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy