A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

mi16

Lainaus käyttäjältä: Vice - 28.09.16 - klo:18:21
Kyllä tää DSG7 on omasta mielestäni hyvä (steppi DSG6 eteenpäin), mutta (BMW) ZF8 on vielä parempi... Sanoisin et ZF8 lähes täyttää Ramin "vaatimuksen"..?

Matrix led-valoista: ovat loistavat. Parasta mitä tähän astisissa autoissani ollut. Oikeastaan ainut mainittava miinus, että automaattinen pitkienvaihto ei taida toimia alle 60km/h nopeudessa(?). Mutta onnistuu se käsinvaihtokin vielä eli ei oo oikea ongelma sekään.
Joskus voisi toimia toisin, kuten yllämainittu esimerkit, mutta ainahan keinoälyllä omat haasteet on nämä ovat pieniä sellaisia. Paremmin toimii, kun edellisen BMWni pitkienvalojen vaihtoautomatiikka. Suosittelen ruksimaan jos autoa on tilaamassa.

Matrix LED-systeemi aktivoituu maantiellä 30 km/h ja kaupunkiolosuhteissa 60 km/h nopeudessa. Mikäli ei ole navia, niin voi olla että auto ei tiedä olevansa maantiellä.

Vice

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 28.09.16 - klo:19:36
Matrix LED-systeemi aktivoituu maantiellä 30 km/h ja kaupunkiolosuhteissa 60 km/h nopeudessa. Mikäli ei ole navia, niin voi olla että auto ei tiedä olevansa maantiellä.

Tätä en tiennytkään. Kiitos tiedosta. Oikeaa navia ei ole(aktivoitu).
Täytyy kokeilla osaako hyödyntää android auton navia.
Kokeilen pe aamulla tätä.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.09.16 - klo:19:25
Niin siinäpä se. "Sanoisin et ZF8 lähes täyttää Ramin vaatimuksen". Tää vaihteistojuttu ei ehkä olekkaan hyvin yksiselitteinen juttu. Nykyään on tärkeää polttoainetalous ja päästöt. Mitä pienemmällä polttoaineella pyritään menemään sen enmmän se tuottaa automaateille haasteita. Vähemmän "menovettä" sen enemmän haastetta.  Se että miten polttoinetalous vaikuttaa automaatin toimivuuteen voi jokainen itse omassa nupissa miettiä.  ??? ??? Stronic kuluttaa hieman vähemmän kuin manuaali joten polttoineen syöttö on ohjattu varmaan piirun tarkasti.  Aijemmin veti automaatit litran pari enemmän kuin manuaalit.
Tarpeeksi kun syötetään myllylle ainetta niin kyllä varmaan myös meno tasaantuu ja tankki tyhjenee.
Itsellä on tuo A4 tuolla 150 hv koneella ja kulutus on mitattu tankkauksista alkaen --- loppu yli 5000 km matkalta. Kulutus 6.14 ltr / 100 km. Ajosta yli puolet taajamaa josta loppukeväällä muutama tonni jopa nastoilla. (minusta aika hyvä suoritus tuon kokoiselle bensa-autolle)
Jos nykii jollain pistää vaan "tynämiitti" asentoon nappulan niin ei nyi ja polttis kelpaa. AUTO ja Comfort on hyviä asetuksia.
Invaliidividuaali on hieman tussu. No menettelee se pitkällä maantiematkalla.

Onneksi auton saa kuitenkin vielä toimivalla laatikolla eikä tarvi harmitella huonoa laatikkoa vain sen takia että valmistajalle on tärkeää päästöjen minimointi, siitä se ajamisen ilo tulee  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 28.09.16 - klo:21:24
Onneksi auton saa kuitenkin vielä toimivalla laatikolla eikä tarvi harmitella huonoa laatikkoa vain sen takia että valmistajalle on tärkeää päästöjen minimointi, siitä se ajamisen ilo tulee  :)
Kyllähän se runttaa auto kuin auto jos polttoa ryystetään koneeseen ja kierroksia lisää. Ymmärtääkseni en ole harmitellut huonoa laatikkoa vaan olen monesti tuonut ilmi,että Stronic vaihteisto on jopa parasta mitä Audissa on. Ja mikä hienointa niin pikku dieselissä se pelasi kuin unelma. Pienet päästöt ja pieni kulutus ovat vääjäämättömästi tulevaisuuden juttu. ;)
Minulla ei ole ongelmia ollut näiden vaihteistojen kanssa. Kaikkea pitää oppia käyttämään autossa myös "manuaalijamppa" on kovilla kun opettelee hankaamaan sitä keppiä ja kytkintä.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 28.09.16 - klo:21:24
Onneksi auton saa kuitenkin vielä toimivalla laatikolla eikä tarvi harmitella huonoa laatikkoa vain sen takia että valmistajalle on tärkeää päästöjen minimointi, siitä se ajamisen ilo tulee  :)
Onneksi tuossa on hymiö  :D . Päästöjen minimointi ja ajamisen ilo on kaiketi kaks eri asiaa. Jos säästelee, valitsee sen Eco moodin. Ja jos iloitsee siellä on valitavana se S- moodi, siis Audi S-Tronicissa.  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tpu

Mitä eroa Matrix LEDeillä on jos pitkät valot ovat päällä verrattuna auto-asentoon? Kai se molemmissa asennoissa himmentää valokeilan muiden autojen kohdalta?

Flat

Oman auton takaluukku saatiin vihdoin kuntoon., Samalla kyselin olisiko päivitystä MMI/radioon, mutta ei kuulemma ole.
Totesivat itse myös valittamani äänenvoimakkuuden vaihtelun.  Lähettivät nootin tehtaalle aiheesta.


Korjausoperaation aikana oli alla A6 185kW sedan business sportti. Hieno auto , mutta jotenkin tuntui siltä että A4:sen sisusta on jopa fiinimpi kuin tuossa kuutosessa.
Kuutosessa on isoja ämpärimuovipintoja jotka eivät ainakaan peruslistoilla vakuuta. Tuli jotenkin halpa fiilis noiden pintojen osalta.
Suurin pettymys oli MMI näyttö. Aivan kamala matalaresoluutioinen näyttö, joka pilaa
premium fiilista todella rajusti. Käyttölogiikka oli tuttua jo viime vuosikymmenen audesita, joten käyttöliittymä on suunniteltu +10 vuotta sitten.
Luulisi Audilla hävettävän, että tuollaisen liki 70 KEUR auton kuin ostaa, niin siinä on pultattu tuollainen kymmenen vuotta vanha näyttö kojelautaan.
Popikoneina oli kaiketi ASS, eipä paljoja hymy irronnut tuosta. Kammottavan kumiseva basso jäi päälimmäisenä mieleen.

batman14

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.09.16 - klo:07:17
Oman auton takaluukku saatiin vihdoin kuntoon., Samalla kyselin olisiko päivitystä MMI/radioon, mutta ei kuulemma ole.
Totesivat itse myös valittamani äänenvoimakkuuden vaihtelun.  Lähettivät nootin tehtaalle aiheesta.


Korjausoperaation aikana oli alla A6 185kW sedan business sportti. Hieno auto , mutta jotenkin tuntui siltä että A4:sen sisusta on jopa fiinimpi kuin tuossa kuutosessa.
Kuutosessa on isoja ämpärimuovipintoja jotka eivät ainakaan peruslistoilla vakuuta. Tuli jotenkin halpa fiilis noiden pintojen osalta.
Suurin pettymys oli MMI näyttö. Aivan kamala matalaresoluutioinen näyttö, joka pilaa
premium fiilista todella rajusti. Käyttölogiikka oli tuttua jo viime vuosikymmenen audesita, joten käyttöliittymä on suunniteltu +10 vuotta sitten.
Luulisi Audilla hävettävän, että tuollaisen liki 70 KEUR auton kuin ostaa, niin siinä on pultattu tuollainen kymmenen vuotta vanha näyttö kojelautaan.
Popikoneina oli kaiketi ASS, eipä paljoja hymy irronnut tuosta. Kammottavan kumiseva basso jäi päälimmäisenä mieleen.


Jep tuo on totta. A6 vaatii vähintään ison navin (parempi reso näytössä), lisävarustelistat ja vähintään alcantara penkit. Tuo kummasti eri fiilistä kabiiniin noilla varusteilla  8)

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: tpu - 28.09.16 - klo:22:52
Mitä eroa Matrix LEDeillä on jos pitkät valot ovat päällä verrattuna auto-asentoon? Kai se molemmissa asennoissa himmentää valokeilan muiden autojen kohdalta?

Eiköhän tuo ole niin, että manuaalisyötöllä matrix ei ole päällä. Automaattisilla pitkillä matrix toimii ja lyhyillä valoilla sillä ei ole mitään tehtävää.

Flat

btw, nytkun illat ovat taas pimentyneet, niin heräsi kysymys, että saako auton tunnelmavaloja (lattiavalot, ovivalot,  yms )  päälle, ilman että autossa on virta päällä ? Eipä taida.

-o-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.09.16 - klo:07:17
Oman auton takaluukku saatiin vihdoin kuntoon., Samalla kyselin olisiko päivitystä MMI/radioon, mutta ei kuulemma ole.
Totesivat itse myös valittamani äänenvoimakkuuden vaihtelun.  Lähettivät nootin tehtaalle aiheesta.


Muutama tunti sitten hain omani (tdiQ) laadunparannuksesta todetakseni saman, että se ainoa asia mikä minua autossa on vaivannut, ei korjaantunutkaan tällä kertaa, eli äänenvoimakkuuden vaihtelu. Tulipahan ajettua A3 tdi manuaalina, ihan ok. Itseasiassa ihan mukavaa oli pitkästä aikaa päästä kepittämään, mutta silti tuntui olennaisesti paremmalta rullata omalla takaisin työpaikalle. Ajettu nyt 9tkm, kulkee suoraan, tanakasti ilman mitään sirinöitä tai särinöitä. En keksi mihin vaihtaisin jos pakko olisi vaihtaa. Yritin jopa nostattaa kuumetta perehtymällä A6 ja 5-sarjan tarjouskampanjoihin turvallisen etäisesti kotisohvalla, mutta vanhentunut tyyli vaan tökkii niiin pahasti että edes houkuttavat varusteet ei anna aihetta raahautua kaupoille asti. Volvo on outolintu porukassa; Olen aina pitänyt V70 muotoilusta ja kierrellyt autoa kuin kissa kuumaa puuroa, mutta nyt v90 tyyli on niin (nätisti sanottuna) erikoinen, ettei kiinnosta. Seuraava aidosti poltteleva auto tulee olemaan alkuvuodesta (ehkä) esiteltävä 5-sarja.

Qman

DSG-kesksutelu on vähän kuin ajettavuus keskustelu tai äänentoiston laatukeskutelu. Toisille kelpaa kaikki muta toiset erottaa nyansit ja vaati parempaa.

Itsellä ollut mehumaijoa 4, 5 ja 8 vaihteisena ja DSGeitä 6 ja nyt 7. Jopa 90-lukuinen 4 vaihteinen mehulinko vaparikoneella toimii paremmin kuin uusi DSG7.
Toki DSG on toimii hienosti jos ajaa rata-ajoa mutta kun itse en aja.
Minua harmittaa DSGssä pääasiassa viipyily kaikissa tilanteissa. Lähestyttäessä risteyttä kaasu pois ja sitten kun aletaan rauhallisesti lisämään kaasua, sen saa pikkuhiljaa painaa yli puolen välin ennen kuin tapahtuu mitään, siis kerrasaan yhtään mitään. Jo 90-luvun mehulingot tuhnuilla vapareilla reagoi välittömästi ja nopeus alkoi nousta.
Liikkeelle lähtö on toinen viipyilyongelma. Erityisesti start&stop:lla se on tuskaa. Jos pitäisi nopsaan ponkaista liikenne virran sekaan, enkä tarkoita talla pohjassa ajoa niin kaasua pitäisi painaa jo kun edellisen auton nokka on omalla kohalla jotta auto edes jotenkin nytkähtäisi liikkeelle ennen kuin seuraava auto tulee yli.
100 vauhti loivassa ylämäessä ja kun letka alkaa hitaasti kiihtymään. Painat lisää kaasua.. ei mitään painat pikkuhiljaa lisää ja lisää kunnes tsap ja kutonen on pesässä ja auto alkaa kiihtyä aikas reippaasti. Himmaat kaasua jotta kiihtyvyys oli muiden mukainen, taas seiska pesässä ja kiihtyvyys toppaa. TÃ,,mä sitten jatkuu ja jatkuu. TÃ,,mä tietysti ei johdu DSGstä konseptina vaan typeristä välityksistä jotka karvan verran liian pitkät.

Jos nämä ei itseä häiritse niin DSG on varmasti unelmaa.
Se että itseä ei häiritse ei tee asiasta provoa eikä tee sitä olemattomaksi.
Esim: Useimpia ihmisiä  kevyt tunnoton ohjaus ei häiritse, myydäänhän Toyotiakin runsaasti. Se että Tojoon päätyneitä ei häiritse ei se silti tarkoita etteikö jossain autoissa olisi parempi ohjaus vai tarkoittaako se sitä että Audin ohjaus on yhtä umpisurkea kuin Corollassa koska Teppo-Tojokuski ei huomaa niissä eroa?  Yleensähän se ensimmäinen kommentti on että kysessä on Provo. Miksiköhän?


Flat

aika hyvin pitää em kommentit paikkaansa. Start stopin käyttäytyminen on hyvin ärsyttävää, huonompaan suuntaan on menty jos vertaa aikaisempiin. Stronic toimii juuri niinkuin kuvaat, pahimmillaan meno on tuollaista, tosin eri moottoreiden välillä on selkeitä eroja. Parhaimmillaan se on mielestäni "pappa ajossa" jossa ei ole kiirus kiihdytellä mihinkään. Rattivaihteet eivät ole turhat, niillä voi paikata lootan tekoälyä ja ennakoida tilanteita.

Japperi

Qman käy päivityttämässä se moottorinohjaus, omassani oli samoja oireita ja päivityksellä toiminta parani. Toki lähdöissä on pientä viivettä mutta kai dsg on papparaisten vaihteisto ei hätäsille kavereille tarkoitettu. Start stopissa ei tunnu olevan mitään logiikkaa, välillä auto sammuu heti ja välillä saa seistä valoissa vaikka kuinka kauan eikä sammu. Saispa sen jotenkin koodattua pois kun ei täällä maalla paljoa ruuhkissa seisota.

rami

Lainaus käyttäjältä: Japperi - 29.09.16 - klo:19:06
Qman käy päivityttämässä se moottorinohjaus, omassani oli samoja oireita ja päivityksellä toiminta parani. Toki lähdöissä on pientä viivettä mutta kai dsg on papparaisten vaihteisto ei hätäsille kavereille tarkoitettu. Start stopissa ei tunnu olevan mitään logiikkaa, välillä auto sammuu heti ja välillä saa seistä valoissa vaikka kuinka kauan eikä sammu. Saispa sen jotenkin koodattua pois kun ei täällä maalla paljoa ruuhkissa seisota.
Start/Stop on muutenkin syvältä kitarisoista kun katsotaan suolta peräpäästä. Itse painan aina ensimmäisenä sen pois päältä kun käynnistän auton. Olisi edes mahdollisuus oletusasetuksena laittaa OFF ja jos haluaa niin napista ON. Tarkoitan just' päin vastoin mitä se nyt on oletuksena. Lyhyesti pas*a nappi. Suurkaupungeissa ja lämpimissä maissa ymmärrän tuon nykyisen sydeemin mutta en meidän harvaanasutussa maassa. Automaatti toimii just' niin kuin se taloudellista ja vähäpäästöistä on.
Onhan tuossa manuaali lisänä ja rattiläpyskät jos haluaa huudattaa.     Siinäpä onkin haastetta kehittää sellainen automaatti joka on vähäkulutuksinen ja vetää tasaisesti kuin raketti. Ehkä mahdottumuus toteuttaa toistaiseksi tänään. ;D ;D ;D

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Qman - 29.09.16 - klo:18:31
DSG-kesksutelu on vähän kuin ajettavuus keskustelu tai äänentoiston laatukeskutelu. Toisille kelpaa kaikki muta toiset erottaa nyansit ja vaati parempaa.

Itsellä ollut mehumaijoa 4, 5 ja 8 vaihteisena ja DSGeitä 6 ja nyt 7. Jopa 90-lukuinen 4 vaihteinen mehulinko vaparikoneella toimii paremmin kuin uusi DSG7.
Toki DSG on toimii hienosti jos ajaa rata-ajoa mutta kun itse en aja.
Minua harmittaa DSGssä pääasiassa viipyily kaikissa tilanteissa. Lähestyttäessä risteyttä kaasu pois ja sitten kun aletaan rauhallisesti lisämään kaasua, sen saa pikkuhiljaa painaa yli puolen välin ennen kuin tapahtuu mitään, siis kerrasaan yhtään mitään. Jo 90-luvun mehulingot tuhnuilla vapareilla reagoi välittömästi ja nopeus alkoi nousta.
Saattaapa olla niin, että nykyisissä (diesel) on sitä turboviivettä ja noissa vapareissa ei tietenkään ollut. (olen ajanut sellaistakin ja tosiaan lähtee heti).
Nykyinen B9 q 252hp käyttäytyy hieman samoin kuten kuvailet, siis lähtötilanteessa, mutta ylämäessä vauhti kyllä pysyy samana mitä vakkariin on asetettu, huolimatta vaihteiden vaihtumisista.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Yksi millä tuohon saa vähän ryhtiä on kun laittaa drive selectillä sportin päälle tai individualissa moottori/vaihteisto sportille. Tämän jälkeen tasoittaa vaihteiston toimintaa hieman laittamalla laatikon takaisin D:lle.

Tuo yhtälö parantaa hieman kaasun vastetta mikä tuntuu monessa tilanteessa positiivisesti. Start/stop on oma lukunsa.. itse olen opetellut ennakoimaan koska valot vaihtuvat ja napautan juuri ennen vaihtumista sen verran kaasua, että kone käynnistyy mutta auto hold pysyy päällä. Sitten kun valo vaihtuu pääsee sivistynesti liikkeelle kun ei tarvitse odottaa koneen käynnistymistä.

Rauska

Mulla on starting prosedures: Start/stop pois päältä ensimmäiseksi  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tpu

Sama täällä, sekä minulla että vaimolla. Startin jälkeen ensimmäiseksi start-stop pois päältä :D

Hawtin

Ei ole ajokokemusta B9:stä, mutta en kyllä ymmärrä start/stopin karsastusta, joka ei taida olla mallikohtainen juttu. Musta on helppo homma painaa jarrua kevyesti niin, että vain auto hold aktivoituu, mutta stoppi ei, jos en jostain syystä halua sen aktivoituvan. Yleensä mielelläni sammutan motin. Ehkä jonkun V8:n voisikin pitää käynnissä... ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Flat

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 30.09.16 - klo:00:50
Ei ole ajokokemusta B9:stä, mutta en kyllä ymmärrä start/stopin karsastusta, joka ei taida olla mallikohtainen juttu. Musta on helppo homma painaa jarrua kevyesti niin, että vain auto hold aktivoituu, mutta stoppi ei, jos en jostain syystä halua sen aktivoituvan. Yleensä mielelläni sammutan motin. Ehkä jonkun V8:n voisikin pitää käynnissä... ;)

B9:ssa homma on mielestäni vedetty överiksi. Moottori sammuu jo liikkeessä, joka aiheutaa haittaa esim liikennevaloihin tullessa: ohjaustehostin hyppää pois kun moottori sammuu. Lisäksi ruuhkassa ei oikein toimi kun pitää madella eteenpäin, auto sammuttaa itseänsä liian usein, vaikka ei edes käytännössä pysähdytä. Stoppia on todella vaikea kontrolloida jarrulla, itse en ole ainaakan oppinut, tuntuu että sen hallinnasa ei ole oiken kunnon logiikkaa. Olisi todella mukava jos käyttäjä pystyisi säättämään sammutusherkkyyden mieleisekseen, mutta ilmeisesti CO2 jahti pakottaa tälläiseen typeryyteen.

Ehkä seuraavassa versiossa voisivat valjastaa tuon pre-sense kameran start stopin kaveriksi. Eli jos edessä oleva auto liikkuu, niin auto ei sammuteta riippumatta jarrun painalluksesta.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 29.09.16 - klo:22:23
Mulla on starting prosedures: Start/stop pois päältä ensimmäiseksi  8)

Lainaus käyttäjältä: tpu - 29.09.16 - klo:22:30
Sama täällä, sekä minulla että vaimolla. Startin jälkeen ensimmäiseksi start-stop pois päältä :D

Juuri näin toimitaan meilläkin molempien autojen kanssa. S-S ei ole koskaan miellyttänyt itseäni...


mmh

Lainaus käyttäjältä: Qman - 29.09.16 - klo:18:31
Minua harmittaa DSGssä pääasiassa viipyily kaikissa tilanteissa. Lähestyttäessä risteyttä kaasu pois ja sitten kun aletaan rauhallisesti lisämään kaasua, sen saa pikkuhiljaa painaa yli puolen välin ennen kuin tapahtuu mitään, siis kerrasaan yhtään mitään. Jo 90-luvun mehulingot tuhnuilla vapareilla reagoi välittömästi ja nopeus alkoi nousta.
Liikkeelle lähtö on toinen viipyilyongelma. Erityisesti start&stop:lla se on tuskaa. Jos pitäisi nopsaan ponkaista liikenne virran sekaan, enkä tarkoita talla pohjassa ajoa niin kaasua pitäisi painaa jo kun edellisen auton nokka on omalla kohalla jotta auto edes jotenkin nytkähtäisi liikkeelle ennen kuin seuraava auto tulee yli.
100 vauhti loivassa ylämäessä ja kun letka alkaa hitaasti kiihtymään. Painat lisää kaasua.. ei mitään painat pikkuhiljaa lisää ja lisää kunnes tsap ja kutonen on pesässä ja auto alkaa kiihtyä aikas reippaasti. Himmaat kaasua jotta kiihtyvyys oli muiden mukainen, taas seiska pesässä ja kiihtyvyys toppaa. TÃ,,mä sitten jatkuu ja jatkuu. TÃ,,mä tietysti ei johdu DSGstä konseptina vaan typeristä välityksistä jotka karvan verran liian pitkät.

Olipa hyvin kuvattu. Tuota DSG-ominaisuutta tarkoitin itsekin aiemmassa postauksessa  8) Mulla siis Ultra 190hp mutta samanlaisia tuntemuksia... Tottahan rattivaihteella, manuaalimeiningillä tai ajo-ohjelman muutoksella ominaisuutta voi kiertää, mutta toistan itseäni toteamalla että "aktiivisella ajamisella" ymmärrän jotain muuta kuin noita ajo-ohjelmien tai viiksien vetelemistä. Mutta näillä mennään eli taitaapa vaatia vielä muutaman tuhat km että ominaisuuteen tottuu.

S&S:n toiminta on kieltämättä hieman jyrkkää, jotenkin olen tullut siihen tulokseen, että mikäli jarrutat (suhteellisen) voimakkaasti pysähtyäksesi, niin S&S sammuttaa auton jo liikkeessä. Jos taas risteykseen tai jonon päähän pysähtyminen on "arvokkaampaa" niin sammuttamista ei tapahdu. Toimintoahan voi säännöstellä jarrulla; kevyt painallus jotta vihreä valo syttyy taulussa ja aktivoi auto-holdin, reilumpi survaisu puolestaan sammuttaa auton. Voiman säännöstelyn ero on kyllä sen verran pieni, että hiilikuitupohjaisilla monoila tai pyöräilykengillä se jää huomaamatta  ;D ;D ;D


icemii

Tähän kun lisää vielä sen että kaasupolkimen välitys on kuin purkkaa irrottaisi tukasta, eli ei mitenkään lineaarinen niin en yhtään ihmettele että tuntuu synkältä ajettavalta, millainen koeajoautokin oli. Vertailupohjana IV golf TDI polkimen välitys joka teki ajamisesta sujuvaa. Tosin täytyy puolustella B9 siinä että samanlainen purkka se oli -14 mallin B8 TDI ssäkin

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 30.09.16 - klo:07:39
pari hyödyllistä härveliä:

star&stop deactivointi : https://www.kufatec.de/shop/en/diagnostic-tools/kufatec-diagnostic-coding-dongle/volkswagen-audi/coding-interface-disable-start-stop?info=8904

avantin peraluukun sulkeminen avaimella :  https://www.kufatec.de/shop/en/trunk-modules/volkswagen/comfort-hatch-module-audi-vw

Onkos kenelläkään kokemuksia näistä? Vois harkita tilausta...

Tai kysyä huollosta riittääkö siellä ammattitaito vastaaviin koodauksiin. Villi veikkaus, että vastaus kuuluu: ei ole mahdollista (=ei osata / haluta tehdä)  :P

mi16

 :( ;D
Lainaus käyttäjältä: Vice - 30.09.16 - klo:19:49
Onkos kenelläkään kokemuksia näistä? Vois harkita tilausta...

Tai kysyä huollosta riittääkö siellä ammattitaito vastaaviin koodauksiin. Villi veikkaus, että vastaus kuuluu: ei ole mahdollista (=ei osata / haluta tehdä)  :P

Täällä tais joku mainita omaavansa HEX-NET palikan... jokohan sillä onnistuu nuo ohjelmoinnit? Vois päivittää omankin piuhan tuohon. Tai jos vaikka tuon palikan omaava järjestäisi kokoontumisen missä ohjelmoidaan porukalla tuo takaluukku ja s&s sekä niille joilla on vielä tarve eberi moottorin lämmitykseen

a4b8

Toivottavasti B9-mallisia autoja on kulkeutunut USA:aan saakka, niin viat korjaantuu heti tai tulee kunnon rahallinen korvaus tai auton käyttökielto? Vrt Start/Stop liikkeellä olevassa autossa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 01.10.16 - klo:14:23
Toivottavasti B9-mallisia autoja on kulkeutunut USA:aan saakka, niin viat korjaantuu heti tai tulee kunnon rahallinen korvaus tai auton käyttökielto? Vrt Start/Stop liikkeellä olevassa autossa.

start/stop liikkeessä on ihan autolle kerrottu ja ohjekirjassa esitelty ominaisuus, eli siihen ei paljon jenkkilän käsittelyt auto.

ylipäätään autossa on hyvin vähän jos ollenkaan mitään vikoja, mutta moni asia toimii erilailla kuin aiemmin. itse nopeissa tilanteissa jos pitää s/s disabloida nykäisen vaihteiston sportille -> s/s pois pelistä.

msuomal

#2729
Nykyään olen vieläkin entistä tyytyväisempi B&O:hon tuossa B9:ssä. Ehkä osa voi olla paljon väitellyn "sisäänajon" tulosta, osa kiinni säädöistä (speed dep. volume). Sen sointi on tarkkaa, hieman kuivakkaa, mutta dynaamista eikä kuitenkaan liian monitorimaista ja mikä parasta se ei yritä leipoa bassoa sinne missä sitä ei kuulu olla. Basso ei koskaan peitä keskialuetta eikä kumise äänenvoimaakkuuden säädöstä riippumatta. Basso on musikaalinen, mutta sitä kuitenkin löytyy aina siihen asti, että peruutuspeili (tai takalasi/luukku) tärisee sen mukana. Se on edelleen hieman ponneton ihan hiljaisimmilla voluumeilla, mutta ei tarvitse nyt huudattaakaan saadakseen se eloon. Minusta tuo on lopulta yllättänyt positiivisesti.

Asetukset mulla on:
Treble: 3 pykälään pystyasennosta vasemmalle
Bass: 5 pykälää pystyasennosta oikealle
Focus: all
Surround level: off
3D sound: off
Speed dep. volume: toiseksi viimeinen max kohti

Minun mielestäni tuo prosessoinnit (3D ja Surround) tekevät diskantista ohuen ja terävämmän. Olen muutaman kerran taas kokeillut eroa niiden välisillä asetuksilla, mutta väännän ne aina välittömästi pois.

Edit: Jos sitä bassoa haluaa sieltä ulos, niin kokeilkaapa vaikka Jason Derulon "Talk Dirty" biisiä. Itse biisihän on ihan skeidaa, mutta noh, bassossa löytyy.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy