A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

th

Mitenkäs muilla laadunparannuksessa käyneillä tuo mmi käyttäytyy sd-korttien kanssa? Ennen jumitteli pitkään initializing tilassa. Nyt jumittelee sitten sd1 tai sd2 näkymässä, mutta ei enää onneksi yhtä pitkään. SD kortit on halpis class10 qumox 64gt kiinakortteja ebay:stä, joten tälläkin voi olla kyllä osaa hitaampaan lataukseen.

Rahinat, rohinat ja resonoinnit vähenivät, mutta satunnaisesti tuntuisi edelleen repsikanpuolella takana (hattuhylly tai takaovi) resonoivan, jos ajelee E-moodissa epätasaista tietä n. 90kmh seiska vaihteella. Tämän kuulee kuskin paikalta vain, jos ajelee ilman taustamusiikkia, joten ei taida viitsiä viedä takaisin huoltoon ennen ensimmäistä öljynvaihtoa, ellei muuta ilmene.

Onhan tämä hieno auto kaikenkaikkiaan vaikka tälläisiä pieniä vikoja on esiintynyt. Mikään vioista ei kuitenkaan ole ollut sellainen, että ajo olisi estynyt tai olisi ollut pakotettu välittömästi korjaamolle. Pari korjauskampanjaa on tullut nyt käytyä enkä niistä ole mieltäni pahoittanut. Sitäpaitsi saahan siinä ilmaisen aamupalan ja sitten sijaisauton tai kyydin töihin (ainakin hertsikassa) Viime talven ekassa huollossa oli jopa ihan hauska ajella manuaali A3 1,6tdi quattrolla ja tuon jäljiltä oma tuntui taas entistä paremmalta ja modernimmalta alla ;)
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 20.09.16 - klo:19:04
Ennen oli ennen ja nyt on nyt. En meinaa että pitää tyytyä tilanteeseen, mutta mitä teknisempää, sen enemmän vikoja.

Mutta koskeeko tämä kaikkia ns. premium -merkkejä? Olen hieman odotellut erästä nimimerkkiä tähän ketjuun kertomaan, että BMW:n ja Mersun uusia malleja eivät lastentaudit vaivaa...

th

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 20.09.16 - klo:19:57
Mutta koskeeko tämä kaikkia ns. premium -merkkejä? Olen hieman odotellut erästä nimimerkkiä tähän ketjuun kertomaan, että BMW:n ja Mersun uusia malleja eivät lastentaudit vaivaa...

Mikäli bmw:n tai mersun lastentaudit kiinnostaisivat, niin todennäköisesti sellainen olisi perseen alla ja foorumi toinen. Joten keskityttäisiinkö nyt tähän a4 bee ysiin?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.09.16 - klo:08:11
Tänään aamulla tuli ruudulle ilmoitus, että start&stop ei toimi, ota yhteys korjaamoon. Onko jollain tullut vastaava eteen ? Ainoa lohtu täsäs asiasa on että auto on menossa muutenkin takaluukun korjaukseen, niin saavat tutkia tuotakin samalla kertaa.

Lainaus käyttäjältä: tpu - 20.09.16 - klo:09:00
Kolme kertaa on minulla tullut tuo. Kahdella ekalla kerralla eivät löytäneet mitään vikakoodia järjestelmässä. Nyt perjantaina on auto menossa MMI:n päivitykseen (Initializing... vika) niin katsovat samalla josko tämä kolmas kerta olisi jotain vikakoodia jättänyt. Pakkohan tuo korjata on, vaikka vikakoodia ei näkyisikään?

Itselläni on nyt tullut viikon sisään kaksi kertaa. Auto oli juuri laadunparannuskäynnillä, joten en viitsi ainakaan heti taas mennä. Ratin "tähtinappi", johon olen valinnut Drive selectin, temppuilee myös edelleen, ts. ei aina toimi. Sitäkin tutkivat, muttei vikakooodeja tai vikaa viimeksi löytynyt. Ensi kerralla taas uusi yritys.....
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 20.09.16 - klo:19:43
Näiden kirjoituksien perusteella kuluttajankin olisi syytä tajuta sellainen seikka mitä enemmän tarpeetonta roinaa sen enemmän vit*tusta ja ongelmia. Onhan se selvää.  Kivahan se joku härpäke on aikansa kun se toimii. Oikeasti olisi kaikista paras kun olisi ensin perusauto johon saisi itse valita haluamansa härpäkkeet. Business mallissa on jo sellaisia härpäkkeitä mitä en tule koskaan käyttämään,joten hankin nekin turhaan. ::)
Samaa mieltä. Itseä ärsyttää tuo mäkilähtöavustinkin. Onneksi St:ssä ei ole start stoppia, pysäköintitutkaa tai kamera. En ottanut mitään muita lisävarusteita kun mieleiseni värin ja kitkarenkaat alkuperäisillä aluilla.
1. En halua maksaa varusteista joita en tarvitse.
2. Niistä ei saa latiakaan myydessä.
3  Lisää rikkimeneviä osia.

mikkom

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.09.16 - klo:08:11
Tänään aamulla tuli ruudulle ilmoitus, että start&stop ei toimi, ota yhteys korjaamoon. Onko jollain tullut vastaava eteen ? Ainoa lohtu täsäs asiasa on että auto on menossa muutenkin takaluukun korjaukseen, niin saavat tutkia tuotakin samalla kertaa.

Manuaali-FL-B8:ssa tuli mittaristoon start-stop system faulttia kun vaihteensiirtimestä oli joku anturi (vapaan?) mykkänä. Muistelisin että oli 2-3 päivän keikka vikakoodittomuuden takia, tai sitten sekoitan johonkin toiseen keissiin. Vaihdelaatikko piti joka tapauksessa käyttää irti.
A4 Avant 1.8TQ -12

Flat

Lainaus käyttäjältä: th - 20.09.16 - klo:19:55
Mitenkäs muilla laadunparannuksessa käyneillä tuo mmi käyttäytyy sd-korttien kanssa? Ennen jumitteli pitkään initializing tilassa. Nyt jumittelee sitten sd1 tai sd2 näkymässä, mutta ei enää onneksi yhtä pitkään. SD kortit on halpis class10 qumox 64gt kiinakortteja ebay:stä, joten tälläkin voi olla kyllä osaa hitaampaan lataukseen.


Ainakaan omaani ei päivitetty MMI softaa tuossa operaatiossa. Ã,,rsyttävä vika, joskin tapahtuu vain harvoin ja ilman mitään logiikkaa. Pitää aneella ensi käynnilla jos vaikka päivittäisivät.

mabe

Kysellään Matrix led valoista.

Vanhemmat oli huomanneet, että jossain kuudenkympin paikkeilla pientä tietä ajettaessa oli pitkät tippuilleet päältä. Taitaa olla sama kuin MQB alustan VCDS ketjun kaukovaloasetus.

Pystyykö noita valoassistentin pitkien toiminnan rajoja VCDS avulla vaihtamaan B9 korissa? Jonnekin 30-40 paikkeille pitäisi rajat saada jotta pienelläkin tiellä saisi kunnolla valoa.
Aiemmin ketjussa oli maininta myös jostain lisäpitkästä joka syttyy yli 110 vai 130 nopeuksissa, onko tuohon mitään bittiä jolla saisi tuon rajan alemmas?

Mjkarhu

Kysyin Audilta tuota lisäpitkien nopeuden alentamista vastaamaan Suomen olosuhteita, ei pysty muuttamaan. Eivät myöskään saa koodattua pois takalasin automaattista pyyhkäisyä peruutettaessa.

mi16

Lainaus käyttäjältä: mabe - 21.09.16 - klo:09:24
Kysellään Matrix led valoista.

Vanhemmat oli huomanneet, että jossain kuudenkympin paikkeilla pientä tietä ajettaessa oli pitkät tippuilleet päältä. Taitaa olla sama kuin MQB alustan VCDS ketjun kaukovaloasetus.

Pystyykö noita valoassistentin pitkien toiminnan rajoja VCDS avulla vaihtamaan B9 korissa? Jonnekin 30-40 paikkeille pitäisi rajat saada jotta pienelläkin tiellä saisi kunnolla valoa.
Aiemmin ketjussa oli maininta myös jostain lisäpitkästä joka syttyy yli 110 vai 130 nopeuksissa, onko tuohon mitään bittiä jolla saisi tuon rajan alemmas?g

Matrix LED-systeemi aktivoituu maantiellä 30 km/h ja kaupunkiolosuhteissa 60 km/h nopeudessa.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: th - 20.09.16 - klo:20:03Mikäli bmw:n tai mersun lastentaudit kiinnostaisivat, niin todennäköisesti sellainen olisi perseen alla.

Niin, ja jos ne oikein kovasti olisivat kiinnostaneet, niin ehkäpä sellainen olisi jäänyt perseen alle hankkimatta.

Lainaus käyttäjältä: th - 20.09.16 - klo:20:03
Joten keskityttäisiinkö nyt tähän a4 bee ysiin?

Totta kai. Toivotttavasti otteesi ei herpaantunut

Mjkarhu

Tänään aktivoitui ekan kerran rear safety systeemi. Seisoin ruuhkassa paikallaan ja joku veti kovaa kohti, vaihto kaistaa viime hetkellä. Auto laitto hätävilkut päälle, löi varoituksen mittariin ja nykäs vyöt tiukalle. Sen vöiden kiristymisen todellakin tuntee, kisko kyllä nopeesti penkkiin kiinni.

Latexi

En tiedä, tuliko mitään muutoksia ajamiseen taannoin, kun joku paku tuli perseen takana niin lähellä, että takatutka alkoi vinkumaan läheisestä esteestä. Jotenkin käväisi mielessä, että jos vaikka vähän vilauttelisin jarruvaloja. Taisi vaan olla niin lähellä, että olisi kolissut pahemman kerran. Vauhtia kun oli siinä satasen verran eli se sallittu maksimi. Ei siinä ainakaan mitään vöiden kiristymistä havainnut, pysäköintitutka vain piti konserttiaan.
Latexi

Mjkarhu

Itselläni on City Safefety teknologiapaketti, siinä yhtenä ominaisuutena tuo peräänajo järjestelmä. Vaatinee tuon, jotta reagoi mm vöiden kiristämisellä.

LEMMY

Onko jollain tietoa mistä sisälämppärin piuha tulee tulipellistä matkustamoon? Laitetaan torstaina vaan kaverin kanssa lämppärit paikalleen ja olis helpompaa kun tietäisi taas vähän etukäteen mistä läpiviennit kulkee.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Qman

Lainaus käyttäjältä: rami - 20.09.16 - klo:19:43
Näiden kirjoituksien perusteella kuluttajankin olisi syytä tajuta sellainen seikka mitä enemmän tarpeetonta roinaa sen enemmän vit*tusta ja ongelmia. Onhan se selvää.  Kivahan se joku härpäke on aikansa kun se toimii. Oikeasti olisi kaikista paras kun olisi ensin perusauto johon saisi itse valita haluamansa härpäkkeet. Business mallissa on jo sellaisia härpäkkeitä mitä en tule koskaan käyttämään,joten hankin nekin turhaan. ::)

Jep, itse olisin valinnut automaattivaihteiston tämän nykyisen hiton robotin sijaan. Ei mitenkään osaa kalibroitua tehottomuuteen ja viipyilyyn joka tilanteessa.
Nyt se vielä kaupassa käydessä jokusen kerran nyki vedon aikana (ei siis vaihteen vaihtuessa) aivan kuin olisi ruiskutus pätkinyt.
Ehkä fiilikset paranee loppuvuodesta kun pääsee oikeasti hyödyntämään nelivetoa   ;)

Miksi ihmeessä Fordin DCT toimii paljon paremmin?  Ratin vaihtoläpysköistäkään ei ole iloa kun vaihteen vaihtuminen kestää aina sekunnin verran, jopa 7->6 jolloin esivalittuna on aivan varmasti tuo kuutonen kun kahdeksatta pykälää ei ole.

Rauska

^Mikäs versio sinulla on B9:stä, ? Olet aikas paljon valittanut autosi ominaisuuksista  ::) . Olitko ollenkaan koeajanut sitä ennen ostopäätöstä? Siitähän saisi ensikäden tietoa, kuinka voimalinja ym. toimii.
Olisi kai sinun pitänyt valita se Foordi  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 27.09.16 - klo:23:25
^Mikäs versio sinulla on B9:stä, ? Olet aikas paljon valittanut autosi ominaisuuksista  ::) . Olitko ollenkaan koeajanut sitä ennen ostopäätöstä? Siitähän saisi ensikäden tietoa, kuinka voimalinja ym. toimii.
Olisi kai sinun pitänyt valita se Foordi  8)

Täällä kirjoittelee useampi jolla ei otsikon mukaista autoa edes ole. Osa ei taida olla edes ajanut A4 b9 mallilla.
Trollaus on taiteen laji ja sillä lienee puretaan kateutta ja yritetään purkaa turhautumia. Täällä useampi kirjoittelee vioista ja ominaisuuksista joita en tunnista enkä havaitse omassani enkä koeajmissani yksilöissä. Muistakaa että tämä ei ole A4 edellinen malli eikä mikään muukaan Audin vanha malli, eli ei ole mitenkään yksiselitteistä, että jossain muussa mallissa on joskus ollut vikaa niin se olisi myös tässä mallissa. Tämä on kuitenkin lähes kokonaan uusi malli missä on uudet moottorit, vaihteistot, ohjaus ja paljon varusteita mitä ei vielä ei ole ollut aikaisemmissa malleissa.
Minun auto kulkee suoraan, vaihtaa sujuvasti vaihteita, on tehokas ja ei nitise. Radio ja ulkoiset musiikit kuuluu hyvin, eli nekään ei ole vikoina kaikissa yksilöissä ja liittynee siihen mitä varusteita on aikanaa rastinnut.
Muistakaa käyttää oikeita ajo-ohjelmia oikeissa paikoissa ja laittakaa renkaisiin olosuhteiden mukaan oikeat paineet ja nauttikaa oikeasti hyvästä autosta.

mmh

Varmaankin täällä jonkin sortin trollausta ilmenee, toki. Auto on mallina uusi, voimalinjastossakin uutta ja kun tähän vielä lisätään suhteellisen suuri annos elektroniikkaa, niin on selvää että väkisinkin laatupoikkeamia esiintyy. Autotehtaiden(kin) on mahdotonta tai järjetöntä pyrkiä 99,999% laatutasoon.

Oma autoni menee myös suoraan (ei quattro) ja popit soi. Vaihteistossa on kyllä havaittavissa tiettyä viipyilyä varsinkin risteyksissä lähdettäessä, mutta laitan sen enemmän ominaisuuksien piikkiin. Toisaalta en kyllä viitsisi painella ajomoodi nappeja "joka risteyksessä" sillä käsitykseni aktiivisesta ajamisesta on hieman toisenlainen  ::) Se mikä itseäni on harmittanut on CarPlayn vajaa toiminta vs auton bluetooth, mutta se on tuolla toisessa topicissa jälleen pinnalla.

Em asioista huolimatta hieno ja laadukas auto.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 20.09.16 - klo:19:43
Näiden kirjoituksien perusteella kuluttajankin olisi syytä tajuta sellainen seikka mitä enemmän tarpeetonta roinaa sen enemmän vittusta ja ongelmia. Onhan se selvää. Kivahan se joku härpäke on aikansa kun se toimii.

Tyypillinen A4:n ostaja ei vain taida näitä kirjoituksia lukea. Monet ostajat eivät todennäköisesti tule ajatelleeksi sellaista mahdollisuutta, että jokin autoon "ruksittu" lisävaruste saattaa temppuilla aika tavalla jo heti kättelyssä. Tämä on mielestäni sikäli ymmärrettävää, että A4 on kohtuullisen suuri investointi. Sen lisäksi se on ns. premium -merkki. Tämä synnyttää mielestäni aivan oikeutetusti odotuksen siitä, että sekä auto että sen "vempaimet" toimivat heti alusta alkaen moitteettomasti.

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 28.09.16 - klo:08:50
Täällä kirjoittelee useampi jolla ei otsikon mukaista autoa edes ole. Osa ei taida olla edes ajanut A4 b9 mallilla.

Tunnustan kuuluvani tähän ryhmään, jolla ei A4:sta ole. Olen kyllä käynyt sen koeajamassa, mutta esimerkiksi tiedot erilaisten "härpäkkeiden" hyvästä tai huonosta toiminnasta perustuvat täysin tältä ja eräältä brittiläiseltä foorumilta luettuihin kommentteihin.

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 28.09.16 - klo:08:50
Trollaus on taiteen laji ja sillä lienee puretaan kateutta ja yritetään purkaa turhautumia.

Trollaajia netissä se riittää, se on selvä. Toisaalta kun on lukenut esimerkiksi tällä foorumilla olevia selostuksia eräiden A4:n varusteiden tai ominaisuuksien (huonosta) toiminnasta, on kohtuullisen vaikea pitää niitä pääasiassa katkerien ja turhautuneiden ihmisten purkauksina. Mielestäni useat keskustelijat ovat tehneet aloitteita saadakseen johonkin vikaan tai laitteen outoon toimintaan apua. Monet ovat myös kyselleet, toimiiko laite X myös muilla tavalla Y, ja että tämä tapa tuntuu erikoiselta. Kaiken kaikkiaan useimmat kommentit vaikuttavat sellaisilta, että niiden esittäjä selvästikin käyttää ko. autoa.

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 27.09.16 - klo:23:25
Olitko ollenkaan koeajanut sitä ennen ostopäätöstä? Siitähän saisi ensikäden tietoa, kuinka voimalinja ym. toimii.

Vaihteiston ja moottorin toiminta sekä esimerkiksi tavaratilan koko ovat asioita, joista ostajakandidaatti voi etukäteen varmistua. Sen, miten DSG7 toimii, ei pitäisikään tulla yllätyksenä A4:n omistajalle. Sen sijaan useat lisävarusteet taitavat olla sellaisia, että niiden toimivuudesta ostajaehdokkaan voi olla mahdotonta etukäteen varmistua. Niitä ei välttämättä esittelyautoissa ole, ja vaikka olisikin, saattaa esim. car playin ja android auton kokeilu omalla puhelimella koeajojen yhteydessä olla vaikeaa.

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 28.09.16 - klo:08:50
Täällä useampi kirjoittelee vioista ja ominaisuuksista joita en tunnista enkä havaitse omassani enkä koeajmissani yksilöissä.

Tämän suhteen täytynee ottaa huomioon mahdollisuus, että se mikä toimii moitteettomasti yhdellä, ei välttämättä pelitä toisella. Tämä mahdollisuuden todennäköisyys nousee varmasti sitä suuremmaksi, mitä enemmän elektroniikkaa, prosessoreja ja softaa jokin lisävaruste tai ominaisuus sisältää. Digijärjestelmäkameroiden osalta on tilanne jo jonkin aikaa ollut sellainen, että uuden mallin tullessa markkinoille ostajakunta usein jakautuu. Osalla kamera toimii hyvin, osa on siihen enemmän tai vähemmän hermostuneita. Ne, joilla kamera toimii hyvin, syyttävät vaikeuksiaan valittavia "trollaamisesta", "käyttäjävirheistä" tms. Tätä kinastelua kestää sitten aikansa, kunnes lopulta (useimmiten) käy selväksi, että ko. tuotteessa on kuin onkin ollut laatuongelmia. Ja vieläpä niin, että ongelmia on esiintynyt osassa kameroita, ei kaikissa. Hyviä esimerkkejä tästä ovat Nikon D7000 ja D600 -kamerat. Nämäkin ovat (tai olivat) melko hinnakkaita laitteita, joiden suhteen useimmat kuluttajat olivat luonnollisesti odottaneet moitteetonta toimintaa heti alussa ilman "pajallakäyntejä" tai softapäivityksiä. Saattaakin olla niin, että myös autoteollisuudessa ns. uusi normaali on se, että tuote laitetaan myyntiin ilman täyttä varmuutta siitä, että se, ja varsinkin sen "härpäkkeet", toimivat moitteettomasti. Ja mitä enemmän autoon on "ruksittu" erilaisia "avustimia" ja "helpottimia", sen todennäköisempää on saada ns. maanantaikappale. Se, sattuuko omalle kohdalle toimiva kappale vai ei, saattaa sitten määrittää sen, onko ko. henkilö autofoorumin "trollaaja" vain ns. asiallinen keskustelija.

a4b8

Matrix led: kun käyttää viikseä kaukovaloasennossa valokytkimen ollessa auto-asennossa, kojelautaan tulee ajovalon kuva ja alla teksti AUTO. Tuo on varmaan merkkinä automaattisesta lähi-/kaukovalon vaihtamisesta. Onko minkälaisia kokemuksia toimivuudesta kaupungissa/maantiellä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

speedy76

Matrix LEDit on ainakin tähän asti toimineet hienosti. Auto tullut viime tammikuussa, joten pimeän ajan ajoa takana jonkin verran. Eivät häikäise vastaantulijaa ja pientareet pysyvät valaistuna.

Tällä viikolla tulin vauhdilla hitaammin ajavan auton perään, jolta oli vasen takavalo pimeänä, niin pelkääjän puolelta himmensi valon, mut kuskin puolelle räppäs pitkät päälle. :D 

Toinen ongelmatilanne tulee vastaan kun nyppylän takaa tulee rekka/linja-auto, jossa kuski istuu korkeammalla, mut ajovalot ei vielä näy nyppylän takaa, niin ei osaa heti pimentää valoja siltä kohtaa, varsinkin jos rekan/linja-auton katolla olevat äärivalot on himmeät.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 28.09.16 - klo:12:51
Matrix led: kun käyttää viikseä kaukovaloasennossa valokytkimen ollessa auto-asennossa, kojelautaan tulee ajovalon kuva ja alla teksti AUTO. Tuo on varmaan merkkinä automaattisesta lähi-/kaukovalon vaihtamisesta. Onko minkälaisia kokemuksia toimivuudesta kaupungissa/maantiellä?
Maantiellä ilman katuvalaistusta toimii ok. Jos on esim. risteysalueella tai muuten katuvaloja, niin pistää lähivaloille.
Ja myös kaupungissa, koska on ne valaistukset.
Ja kuten speedy kirjoitti, niin yhden takavalon tapauksessa ei aina osaa toimia  >:(
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 28.09.16 - klo:12:51
Matrix led: kun käyttää viikseä kaukovaloasennossa valokytkimen ollessa auto-asennossa, kojelautaan tulee ajovalon kuva ja alla teksti AUTO. Tuo on varmaan merkkinä automaattisesta lähi-/kaukovalon vaihtamisesta. Onko minkälaisia kokemuksia toimivuudesta kaupungissa/maantiellä?
Kyllä se tuntuu toimivan, ainakaan kukaan vastaantulijoista ei ole räpsytellyt valojaan. Pääasiallisesti ajelen suhteellisen huonosti valaistuja teitä.
Latexi

Latexi

Lainaus käyttäjältä: speedy76 - 28.09.16 - klo:13:34
Matrix LEDit on ainakin tähän asti toimineet hienosti. Auto tullut viime tammikuussa, joten pimeän ajan ajoa takana jonkin verran. Eivät häikäise vastaantulijaa ja pientareet pysyvät valaistuna.

Tällä viikolla tulin vauhdilla hitaammin ajavan auton perään, jolta oli vasen takavalo pimeänä, niin pelkääjän puolelta himmensi valon, mut kuskin puolelle räppäs pitkät päälle. :D 

Toinen ongelmatilanne tulee vastaan kun nyppylän takaa tulee rekka/linja-auto, jossa kuski istuu korkeammalla, mut ajovalot ei vielä näy nyppylän takaa, niin ei osaa heti pimentää valoja siltä kohtaa, varsinkin jos rekan/linja-auton katolla olevat äärivalot on himmeät.
Joskus automaatti saattaa himmentää vähän turhankin hätäisesti, jos vastaantulevassa rekassa/bussissa on tehokkaat lamput siellä katonrajassa.
Latexi

th

#2695
Aivan mahtavat kyllä nuo matrix valot, en vaihtaisi mistään hinnasta enää vanhanaikaisiin. Aikaisemmassa autossa oli kaukovaloassistentti, mutta kyllä tämä on valovuoden edellä. Boonuksena vielä dynaaminen vilkku eteen.

Toinen mikä ihmetyttää on tuo valitus s-tronicista. Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa ikinä s-stonicin kanssa ja vaihtaa oikealla hetkellä ongelmitta. Nyt kolmas auto s-tronicilla ja vaikea edes kuvitella mitään muuta vaihteistoa tilalle.

Tälläkin foorumin sivulla pisimmät vuodatukset vioista on tainnut tulla henkilöiltä jotka ajavat jotain muuta autoa  ;D ;D ;D ;D
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

rami

Lainaus käyttäjältä: th - 28.09.16 - klo:15:15
Aivan mahtavat kyllä nuo matrix valot, en vaihtaisi mistään hinnasta enää vanhanaikaisiin. Aikaisemmassa autossa oli kaukovaloassistentti, mutta kyllä tämä on valovuoden edellä. Boonuksena vielä dynaaminen vilkku eteen.

Toinen mikä ihmetyttää on tuo valitus s-tronicista. Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa ikinä s-stonicin kanssa ja vaihtaa oikealla hetkellä ongelmitta. Nyt kolmas auto s-tronicilla ja vaikea edes kuvitella mitään muuta vaihteistoa tilalle.

Tälläkin foorumin sivulla pisimmät vuodatukset vioista on tainnut tulla henkilöiltä jotka ajavat jotain muuta autoa  ;D ;D ;D ;D
En minäkään kyllä osaa moittia Stronic vaihteistoa. Toinen Audi on kyseisellä vaihteistolla ja pelittää ihan OK. Hieman se vaati totuttelua mutta kyllä loota pelaa ihan mukavasti. Olisipa kiva kuulla mikä on sellainen automaatti jota saa polkea millä rytmillä vaan ja silti pelaa täsin kuin unelma. Jos joku kertoisi??? ;D

JakeS

Perinteisellä momentinmuuntimella oleva laatkko (uudessa autossa)?
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Vice

Lainaus käyttäjältä: rami - 28.09.16 - klo:16:32
En minäkään kyllä osaa moittia Stronic vaihteistoa. Toinen Audi on kyseisellä vaihteistolla ja pelittää ihan OK. Hieman se vaati totuttelua mutta kyllä loota pelaa ihan mukavasti. Olisipa kiva kuulla mikä on sellainen automaatti jota saa polkea millä rytmillä vaan ja silti pelaa täsin kuin unelma. Jos joku kertoisi??? ;D

Kyllä tää DSG7 on omasta mielestäni hyvä (steppi DSG6 eteenpäin), mutta (BMW) ZF8 on vielä parempi... Sanoisin et ZF8 lähes täyttää Ramin "vaatimuksen"..?

Matrix led-valoista: ovat loistavat. Parasta mitä tähän astisissa autoissani ollut. Oikeastaan ainut mainittava miinus, että automaattinen pitkienvaihto ei taida toimia alle 60km/h nopeudessa(?). Mutta onnistuu se käsinvaihtokin vielä eli ei oo oikea ongelma sekään.
Joskus voisi toimia toisin, kuten yllämainittu esimerkit, mutta ainahan keinoälyllä omat haasteet on nämä ovat pieniä sellaisia. Paremmin toimii, kun edellisen BMWni pitkienvalojen vaihtoautomatiikka. Suosittelen ruksimaan jos autoa on tilaamassa.

rami

Niin siinäpä se. "Sanoisin et ZF8 lähes täyttää Ramin vaatimuksen". Tää vaihteistojuttu ei ehkä olekkaan hyvin yksiselitteinen juttu. Nykyään on tärkeää polttoainetalous ja päästöt. Mitä pienemmällä polttoaineella pyritään menemään sen enmmän se tuottaa automaateille haasteita. Vähemmän "menovettä" sen enemmän haastetta.  Se että miten polttoinetalous vaikuttaa automaatin toimivuuteen voi jokainen itse omassa nupissa miettiä.  ??? ??? Stronic kuluttaa hieman vähemmän kuin manuaali joten polttoineen syöttö on ohjattu varmaan piirun tarkasti.  Aijemmin veti automaatit litran pari enemmän kuin manuaalit.
Tarpeeksi kun syötetään myllylle ainetta niin kyllä varmaan myös meno tasaantuu ja tankki tyhjenee.
Itsellä on tuo A4 tuolla 150 hv koneella ja kulutus on mitattu tankkauksista alkaen --- loppu yli 5000 km matkalta. Kulutus 6.14 ltr / 100 km. Ajosta yli puolet taajamaa josta loppukeväällä muutama tonni jopa nastoilla. (minusta aika hyvä suoritus tuon kokoiselle bensa-autolle)
Jos nykii jollain pistää vaan "tynämiitti" asentoon nappulan niin ei nyi ja polttis kelpaa. AUTO ja Comfort on hyviä asetuksia.
Invaliidividuaali on hieman tussu. No menettelee se pitkällä maantiematkalla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy