A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Qman

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 03.08.16 - klo:12:17
4. MMI kontrollien numeronäppäimet on ihan turhia.

Jos tarkoitat niitä numeropikavalontoja vaihdekepin edessä niin ne vasta hyvät ovatkin. Itsellä niissä on puhelimen pikavalintoja. On helppo soitella kun täkreimmät numerot on suoraan yhden napin takana.  Tämä tuli tavaksi jo baijerilaisen kanssa. Siinä niihin sai myös minkä tahansa näytön sivun pikavalinnan.
Ne napit on vaan kuin olisi viimehetkellä lisätty eikä aikaa niiden muotoiluun tai hyvään sijoitteluun ole ollut. Parempi silti että ylipäänsä ovat olemassa.


Hawtin

Pitäisköhän B9:stä perustaa "viat ja murheet" -ketju, kun tuntuu keskustelu pitkälti pyörivän lukuisten murheiden ympärillä. Ramilainen sen sijaan on ollut hämmentävän hiljaa... ;D
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Qman

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 03.08.16 - klo:17:34
3 ja 6. Ottakaa ihmiset hyvät virtuaali mittaristo ja navi sekä connect paketti. Iso osa täällä olevasta ihmettelystä johtuu niiden puutteesta. Parin vuoden päästä alkaa ihmettely kun perinteisellä mittaristolla varustetusta autosta ei saa vaihdossa samaa hintaa kuin modernimmasta versiosta.

Minusta se virtuaalinäyttö olis epäselvä aurongonpaisteessa. En tykännyt.
Applen tuotteita ei ole eikä näillä näkymin ole tulossakaan.
Integroitu navi voisi olla hyvä mutta kun se ei osaa kertoa todellista nopeutta  kuitenkaan niin pitää olla erillinenkin navi.
Mitkään tällaiset lisävarusteet ei vaikuta auton hyvityshintaan. Niin se vaan on.
Otin mieluummin ristiselän tuen säädön ja ratin lämmityksen. Ne on melkeimpä pakollisia.

rami

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 03.08.16 - klo:19:43
Pitäisköhän B9:stä perustaa "viat ja murheet" -ketju, kun tuntuu keskustelu pitkälti pyörivän lukuisten murheiden ympärillä. Ramilainen sen sijaan on ollut hämmentävän hiljaa... ;D

Mitäpäs valittaa kun autossa ei kerrassaan ole mitään ongelmia esiintynyt. Mittarissa nyt 6500km. Öljyä uudessa koneessa kulunut noin 1-2 desiä tuolle matkalle.
150 heppanen bensavehje on pienikulutuksinen auto.  Joten siltä osin olen tyytyväinen autooni. Ajelin tuossa maantieajoa 1500 km ja kulutusmittari näytti lopputulokseksi 4.7 ltr/100 km.
Joten loistava suoritus tuolle moottorille. Keskinopeus 83 km/h.
Ainoa outo tunne kun alkaa kunnolla kiihdyttämään ohituskaistalla esiintyy lievää vetelemistä. Matalampi rengas voisi korjata asiaa. Mutta eipä ole pakko niin kiirettä pitää.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.08.16 - klo:21:16
Mitäpäs valittaa kun autossa ei kerrassaan ole mitään ongelmia esiintynyt. Mittarissa nyt 6500km. Öljyä uudessa koneessa kulunut noin 1-2 desiä tuolle matkalle.
150 heppanen bensavehje on pienikulutuksinen auto.  Joten siltä osin olen tyytyväinen autooni. Ajelin tuossa maantieajoa 1500 km ja kulutusmittari näytti lopputulokseksi 4.7 ltr/100 km.
Joten loistava suoritus tuolle moottorille. Keskinopeus 83 km/h.
Ainoa outo tunne kun alkaa kunnolla kiihdyttämään ohituskaistalla esiintyy lievää vetelemistä. Matalampi rengas voisi korjata asiaa. Mutta eipä ole pakko niin kiirettä pitää.

Paljon on todellinen kulutus?
Toivotaan ettei öljynkulutus lisäänny  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 03.08.16 - klo:21:34
Paljon on todellinen kulutus?
Toivotaan ettei öljynkulutus lisäänny  ;D

Jos tarkoitat kaikkea kulutusta niin kesärenkailla maantie ja taajama-ajossa  yhteilukema n. 6.7 ltr/100km.
Ajan etupäässä taajamaa,ainakin puolet ajoistani.
Jos jotain erittäin myönteistä pitää kertoa verrattuna A3:seen tavaratila "ruuma" on todellakin tilava.
Tavaratilaan mahtuu vaikka mummo sukset jalassa kauppakassien lisäksi. ;D
Palaan myöhemmin kulutuslukemiin koska merkkaan kaikki litrat ja kilsat ylös.
Noin 5000 km otanta alkaa olemaan suhteellisen tarkka.  Annetaan auton rauhassa notkistua.

Rauska

Eiköhän kaikki A9:t ole tehdastakuun piirissä vielä. Eli _pitäs_ viat tulla korjatuksi jollain aikajaksolla.
Eri versioissa kuitenkin lienee eroja ja jos omat odotukset ei toteudu, niin voi voi.
Noihin numeronäppäimiin kyllä saa ainakin navigointikohteen, puhelinnumeron, radioaseman. Ehkä muutakin
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.08.16 - klo:22:08
Jos jotain erittäin myönteistä pitää kertoa verrattuna A3:seen tavaratila "ruuma" on todellakin tilava. Tavaratilaan mahtuu vaikka mummo sukset jalassa kauppakassien lisäksi.

Mummo taitaa tässä tapauksessa käyttää laskettelusuksia, koska A4 "ruuman" pituus on 169 cm. Mutta hyvä juttu joka tapaukessa, että tilaa nyt riittää. TM:n mittauksen mukaan sitä on 30 litraa enemmän kuin A3:ssa.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 03.08.16 - klo:23:22
Mummo taitaa tässä tapauksessa käyttää laskettelusuksia, koska A4 "ruuman" pituus on 169 cm. Mutta hyvä juttu joka tapaukessa, että tilaa nyt riittää. TM:n mittauksen mukaan sitä on 30 litraa enemmän kuin A3:ssa.

Jep, avantinkin kontti on hämmentävä ilmestys noin pitkään autoon ainakin isohkon koiran kuljettajan näkökulmasta (no oikeastaan kuljetti melkein mitä hyvänsä). Ehkäpä Ramin kassit ovat pienentyneet ;).

Mutta kenties Rami B9-keskustelua seuranneena nyt ymmärtää, että kaikissa autoissa on viattomia ja viallisisempia yksilöitä. Nyt näyttäisi käyneen parempi tuuri kuin A3:ssa, mutta ei ne viattoman A3:n saaneet välttämättä olleet kopperorakkauden sokaisemia julleja. Jos vikoja ei ole, niin eipä niistä viitsi valittaakaan, kuten itsekin juuri totesit.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Antion

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:19:29
Osaako audi pistää ajovalot päälle pyyhkien toimiessa?
Entä  osaako Audi mm. pistää oikeat ajovalot päälle jos aurinko paistaa horisontista edstä tai takaa vaikka olisi riittävän valoisaa. 

Jos Audin säätimen jättää aina ajovaloasentoon, ei automaattinen vastaantulijoiden häikäisyn esto toimi kaukovaloilla (Matrix led) joten aina ei voi pitää myöskään ajovaloja päällä.

Eli yhteenvetona, merkkivalosta olisi hyvä seurata että automatiikka toimii ja milloin se ei oikein toimi riittävällä tarkkuudella.

Valot menevät päälle sateella automaattisesti.

Audeissa on onneksi toimiva päiväajovalaistus, joka takaa sen että auto huomataan sekä edestä että takaa vaikka varsinaiset ajovalot eivät vielä olisikaan päällä. Itse en ole ikinä Audin valoautomatiikan kanssa (nykyisellä tai edellisillä) päätynyt tilanteeseen, jossa olisin joutunut itse laittamaan valot päälle sen takia että automatiikka ei niitä ole sytyttänyt, eli kyllä ne valot sinne syttyy ennen kuin niitä tarvitaan näkemiseen. Ennemminkin ovat jo varmuuden vuoksi päällä ennen kuin niitä oikesti tarvitaan.

Ja kuten on jo ohjeistettu, niin siinä valokytkimen vieressä on merkkivalot joista voi seurata mitkä valot palaa jos jostain syystä ei luota automatiikkaan.

Antion

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:19:46
Minusta se virtuaalinäyttö olis epäselvä aurongonpaisteessa.

Tätä en voi allekirjoittaa. Ainakaan itselleni ei ole osunut yhtään kertaa tilannetta jossa aurinko olisi häirinnyt virtuaalinäyttöä, vaikka olisi paistanut suoraan näyttöön. "Ruutu" ei peilaa, kontrastit on hyvät ja valotehoakin tuntuu riittävän. Itselläni on vielä panoraamakattoluukku, joka on kesän aurinkoisella keleillä ollut yleensä auki. Voi toki olla että jossain tilanteessa on mahdollista että aurinkokin häiritsee, jäädään odottelemaan.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 03.08.16 - klo:23:22
Mummo taitaa tässä tapauksessa käyttää laskettelusuksia, koska A4 "ruuman" pituus on 169 cm. Mutta hyvä juttu joka tapaukessa, että tilaa nyt riittää. TM:n mittauksen mukaan sitä on 30 litraa enemmän kuin A3:ssa.
Tavaratilaa on puolet enemmän kuin A3 koppurassa. Ruumassa on syvyyttäkin niin paljon että mummo kun on siellä perällä sukset jalassa niin pitää laittaa ylimääräinen LEDivalo jotta mummo näkee kutoa sukkaa.
No jota kiinnostaa niin menköön liikkeeseen ja avaamaan A3 SB:n takaboksi ja samalla verrata A4 boksiin.
Ovat aivan eri luokkaa kooltaan. Puusilmäkin sen honaa. ;D ;D ;D

msuomal

Lainaus käyttäjältä: th - 03.08.16 - klo:15:37
Mitä pidätte ratin ohjelmoitavassa napissa? Itse laitoin drive selectin niin saa nopsaan peukalolla paineltua dynamicmoodia päälle, ennen ohitusta.
Mulla kans drive select, ajatuksena, että kaupunkiajossa räpyttäs siitä comfortin päälle, niin ohjaus kevenee (normisti Individualilla laatikko D:llä ja ohjaus Dynamicilla), mutta on jääny käyttämättä. Talvella ehkä tuo eberin säätö ois kiva siinä.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Qman - 03.08.16 - klo:19:29
Kun katselee tien päällä uusia autoja joissa on päivävalot ja automatiikka, yleensä ne ne ei toimi oikein. Autoissa on päivävalot päällä illalla ja jopa sateella.

Menee vähän OT:ksi, mutta mistä tien päällä näkee, että autossa on päivävalojen lisäksi automatiikka ja lisäksi vielä sen, että ko. autossa valokatkaisija on AUTO-asennossa eikä esimerkiksi pakotettuna pelkille päivävaloille?

tpu

Kuuluuko teillä muillakin aina startin jälkeen yksi piippaus (ikäänkuin varoitusääni) ja samalla mittariston näytöllä lukee Passenger airbag on tms?

Itselläni nyt reilu 3kk ja 6500 km ajoa takana ja seuraavat asiat vielä vaivaavat, eikä niille ole osattu huollossa tehdä mitään:
- Yli 50 % käynnistyskerroista medialla kestää noin minuutin verran käynnistyä, näytössä lukee vain "Initializing media", ennenkuin SD / USB / CD / BT alkavat soittaa musiikkia
- Joskus SD-soitto ei ala ollenkaan, vaan näytölle jää vain SD-kortin kuva, olen joskus odotellut reilu 5 minuuttia eikä mitään tapahdu. Tuon ongelman saa kierrettyä kun käyttää MMI:n jollain muulla Media-lähteellä ja laittaa sitten SD:lle takaisin. Tai sitten käyttää SD-korttia irti ja takaisin.
- Joskus (ei ihan päivittäin, mutta useamman kerran viikossa) starttia painaessa (jarru toki pohjassa) tuleekin vain sähköt päälle, mutta moottori ei käynnisty. Käynnistyy sitten kun painaa uudelleen.
- Joskus (hyvin harvoin, pari-kolme kertaa kuukaudessa) startissa kuuluu 5-6 varoituspiippausta, eli aivan kuin olisi käynnistänyt auton siten että ovi on auki
- Muutamia kertoja kun olen ajon aikana kokeillut vaihtaa LED-valojen värejä, niin valaistuksen säädöt ovat ollet "pimeitä" eikä mitään ole voinut valikosta säätää. Vaatinut auton uudelleen käynnistyksen. Tuon yleisyydestä en osaa sanoa, kun olen aika harvoin noita säätöjä edes muuttanut.

Sitten on ollut niitä kuskin oven räminöitä, jotka on aika hyvin saatu pois.
Ja lisäksi penkkien sivuosat "natisee". Ihan kun kädelläkin painaa sitä korotettua reunaosaa kasaan, niin kuuluu ärsyttävä natina/narina. Onko muut huomanneet samaa? Kyseessä Business Sport -paketin mukana tulevat penkit.

Minua kiinnostaisi tietää kuinka monella täällä on tuota "Initializing media..." ongelmaa? Yksi minun lisäkseni täällä on maininnut että ko. ongelma on, mutta muilta en ole kuullut mitään. Käytättekö pääasiassa radiota, vai onko tuo vain harvojen ja valittujen ongelma. Tuosta on toimitettu kaikennäköistä logiakin huollon toimesta tehtaalle, mutta ratkaisua ei ole löytynyt. Joku MMI-ohjainosa on tehtaan suositeuksesta vaihdettu jo kahteen kertaan, mutta ongelma ei kadonnut.

Yhteenvetona: Itse ajaminen autolla on nautinto, ongelmia vain noiden oheishärpäkkeiden kanssa :)

th

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:09:29
Kuuluuko teillä muillakin aina startin jälkeen yksi piippaus (ikäänkuin varoitusääni) ja samalla mittariston näytöllä lukee Passenger airbag on tms?

Ei piippaile täälä. Alkuun piippaili vaikka kuinka ja paljon ja herjaili avoimesta ovesta, mutta päivittivät ilmeisesti softan ja vaihtoivat ovisensoreita, niin nyt on ollut hiljaista. Ainakin takakonttiin oli ilmeisesti koko lukko vaihdettu, kun vararengas koteloon oli unohdettu läjä osiakin :)

Välillä auton startatessa sillä hetkellä ruudulla oleva mmi sovellus saattaa jäädä intializing tilaan. Tätä sattuu etenkin car-valikolla ja sd-kortilla. Radion kanssa ongelmaa ei ole koskaan tullut ja siitä selviää yleensä käymällä radion puolella ja palaamalla haluttuun sovellukseen. Sanoisin, että 1/50 käynnistyksestä aiheuttaa tämän. CD:tä tai usb:tä en ole vielä koittanut musiikin soittoon. Toinen yhtä harvinainen, mutta ärsyttävämpi sattuma on, että äänenvoimakkuus säätyy huomattavasti kovemmalle, mitä sammuttaessa on ollut. Tainnut aina sattua radion kanssa. Pelästyy ihan kun lähtee joku kura musiikki radiosta huutaan lujaa.

Tuon starttaamistilanteen olen havainnut pariin otteeseen, josssa auto ei starttaakkaan vaan pelkät virrat menee päälle. Ajattelin, että siellä oli hitaampi hehkutus diisselissä tms. enkä ole ressannut siitä. Sattunut ehkä max 10 kertaa 11tkm aikana.

Muutaman kerran on tullut sellainen eteen, että analogimittareiden välinen näyttö on käynnistynyt uudelleen kesken ajon ja palannut nopeasti takaisin sinertävin värein. Värit ovat palautuneet normaaliksi seuraavan käynnistyksen yhteydessä.

Tällä hetkellä näyttäisi olevan oma audi palvelussa yksi takaisinkutsu, mutta en ole näitä ongelmia kokenut niin suureksi, että olisin jaksanut viedä autoa huoltoon. Olen ajatellut, että käyttäköön hätäisemmät niin vien sitten, kun viat on tiedossa ja osaavat korjata nopsaan ilman, että vaihtavat osia turhaan tai makuuttaa autoa viikkoa korjaamolla.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mattinen

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.08.16 - klo:08:30
Tavaratilaa on puolet enemmän kuin A3:ssa

Tekniikan Maailman mukaan A3:n tavaratilan tilavuus 330 L ja A4:n 360 L.

Vice

#2417
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.08.16 - klo:09:50
Tekniikan Maailman mukaan A3:n tavaratilan tilavuus 330 L ja A4:n 360 L.

En muista A3 litroja ulkoa, mutta nelikko siinä söi xx litraa pois. Ainakin näin vaimon SB:ssä. A4 Avantin litrat on 505l eli en tiedä mistä toi 360l on..?

EDIT: Kyllä A3 SB ja A4 Avant konteissa on selkeä koko ero, kuten toki kuuluukin olla. Eritoten syvyys on selkeästi suurempi A4.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:09:29
- Joskus (ei ihan päivittäin, mutta useamman kerran viikossa) starttia painaessa (jarru toki pohjassa) tuleekin vain sähköt päälle, mutta moottori ei käynnisty. Käynnistyy sitten kun painaa uudelleen.
Tätä käy mullakin. Olen varmasti painanut reilusti jarrua eikä aina starttaa. Aika satunnaista kuitenkin.

Mediasta en käytä kuin Apple Carplayta ja bluetooth mediaa. Nekin välillä valmistelee itseään aika kauan, mutta on kyllä lähtenyt aina päälle. Bluetoothin kanssa toisinaan ollut ongelmia. Toisto keskeytyy eikä jatku enää.

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:09:29
Kuuluuko teillä muillakin aina startin jälkeen yksi piippaus (ikäänkuin varoitusääni) ja samalla mittariston näytöllä lukee Passenger airbag on tms?

Mulla tulee sama varoitus. Oletko huollossa kysynyt tästä? Mä ajattelin ensi vko kysyä.
EDIT tämä hälytys poistuu itsekseen noin 1-2s kuluttua startin jälkeen.

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:09:29
- Yli 50 % käynnistyskerroista medialla kestää noin minuutin verran käynnistyä, näytössä lukee vain "Initializing media", ennenkuin SD / USB / CD / BT alkavat soittaa musiikkia

Minua kiinnostaisi tietää kuinka monella täällä on tuota "Initializing media..." ongelmaa? Yksi minun lisäkseni täällä on maininnut että ko. ongelma on, mutta muilta en ole kuullut mitään. Käytättekö pääasiassa radiota, vai onko tuo vain harvojen ja valittujen ongelma.

Kuuntelen 99% ajasta SD kortilta musaa ja ei koskaan ole tullut "initializing...". Lähtee aina heti soimaan, kun auton käynnistää. Kerran kesken biisin soiton soitto katkennut ja alkanut biisejä soittaa kortilta alusta uudelleen.

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.08.16 - klo:09:50
Tekniikan Maailman mukaan A3:n tavaratilan tilavuus 330 L ja A4:n 360 L.

Verrokkina puhutaan A3 SB:n tavaratilasta.
A3 SB:n tavaratila on todellakin aivan onneton kooltaan jos verrataan nykyiseen A4 sedaniin.
Huononäköisinkin puusilmä huomaa sen jo pelkällä oksanreijällä.
Tulipas tuo tavaratilan koko testattua kun käväistiin pitempi muutaman päivän kyläreissu.
Kaikki tavarat mahtui takaboksiin. A3 SB:hen niitä vaatteita ja muita myttyjä piti laitella takapenkille ja takajalkatilaan.
Yritin tuossa A3 SB:n esitteistä selata tavaratilan kokoa mutta ei mainittu missään. On varmaankin niin onneton ettei kannata mainita.  Todellakin A3 SB:n takaboksiin jos laittaa yhdet lasten työntörattaat se on siinä. Ja tarkaan pitää katsoa,että luukku menee iisiti kiinni.  No eihän se mikään perheellisen miehen auto kyllä olekkaan.

mattinen

#2421
Lainaus käyttäjältä: Vice - 04.08.16 - klo:09:59
En muista A3 litroja ulkoa, mutta nelikko siinä söi xx litraa pois. Ainakin näin vaimon SB:ssä.
Totta. Nelivetoisissa A3 SB:ssa tavaratilan pohja on ylempänä, jolloin tavaratilan tilavuus pienenee. En ole varma, johtuuko se nelivetotekniikan suuremmasta tilantarpeesta, vaiko sitä, että nelivetoisissa on myös suurempi moottori. Ainakin RS3:ssa akku on moottorin suuren koon vuoksi jouduttu siirtämään taakse.

Lainaus käyttäjältä: Vice - 04.08.16 - klo:09:59
A4 Avantin litrat on 505l eli en tiedä mistä toi 360l on..?
505 litraa on peräisin Audin esitteestä. 360 litraa on puolestaan peräisin Tekniikan Maailman numerosta 5/2016, jossa oli A4 Avantin koeajo. TM:lla selvästikin on erilainen tapa mitata tavaratilan tilavuutta kuin Audilla, enkä osaakaan sanoa, kumpi tavoista on lähempänä totuutta. Olennaista tässä olikin lähinnä vertailu A3 SB:iin. Käytin TM:n mittaustuloksia siksi, että niiden avulla autojen tavaratiloista saadaan vertailukelpoiset lukemat.

Lainaus käyttäjältä: Vice - 04.08.16 - klo:09:59
Kyllä A3 SB ja A4 Avant konteissa on selkeä koko ero, kuten toki kuuluukin olla. Eritoten syvyys on selkeästi suurempi A4.
Syvyys onkin sitten oikeastaan ainoa suunta, jossa A4 Avantin tavaratila on selkeästi A3 SB:ia suurempi. Leveydessä eroa on 1â€"5 cm A4:n hyväksi (A3 99 cm, A4 100â€"104 cm). Korkeuden suhteen "vertailuvoitto" menee A3:lle 5 sentin erolla (A3 55 cm, A4 47 cm). "Ruuman" pituuden suhteen ero A4:n hyväksi on selvä: A3 138 senttiä ja A4 169 senttiä.

Nämä luvut ovat peräisin Tekniikan Maailman numeroista 19/2013 ja 5/2016. Niissä on siis kyse lehden suorittamista mittauksista, eikä niillä tietysti sellaisinaan ole mitään tekemistä sen kanssa, miltä vaikkapa A4 Avantin tavaratila jonkun mielestä näyttää, olipa tämä puusilmä tai ei. Jos A4 Avantin tavaratila on jonkun mielestä "puolet isompi" kuin A3 SB:n, niin ei siinä mitään. TM on kuitenkin molemmat autot mitannut, ja saanut tavaratilan tilavuudeksi A3 SB:n osalta 330 litraa ja A4 Avantin osalta 360 litraa. Huonoa TM:n koeajon mukaan A4:ssa oli "pieni tavaratila". Mutta jälleen. Jos A4 Avantin tavaratila on omat tarpeet tyydyttävä, niin silloin TM:n arviolla ei tietenkään ole tuon taivaallista merkitystä.

rami

Sehän on kumminkin niin ,että joku litratilavuusmitta antaa vaan tietoa siitä minkä kokoinen reikä siellä auton "takaregnaagelissa" on.
Tilan muoto  ja pohjapinta-ala ovat kuitenkin hyvin ratkaisevia tekijöitä joka päiväisessä käytössä. Tarkoitan nääs kun ei ole tarvetta kuin hyvin harvoin alkaa latomaan ja pumppaamaan koko tilan litroja hyötykäyttöön.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 04.08.16 - klo:10:16
Mulla tulee sama varoitus. Oletko huollossa kysynyt tästä? Mä ajattelin ensi vko kysyä.
EDIT tämä hälytys poistuu itsekseen noin 1-2s kuluttua startin jälkeen.

Olen kysynyt ja on kuulemma normaalia. Itse vaan en oikein ymmärrä, miksi olisi normaalia kuulua yhtään mitään varoituspiippausta jos kaikki on kunnossa. Ei aikaisemmissakaan Audeissa ole kuulunut.

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:12:32
Olen kysynyt ja on kuulemma normaalia. Itse vaan en oikein ymmärrä, miksi olisi normaalia kuulua yhtään mitään varoituspiippausta jos kaikki on kunnossa. Ei aikaisemmissakaan Audeissa ole kuulunut.

Ok, erikoista tosiaan, että toi on normaalia (turha varoitus).
Ei ole meidänkään muissa Audeissa vastaavaa hälyä tullut.

optilab

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:09:29
Kuuluuko teillä muillakin aina startin jälkeen yksi piippaus (ikäänkuin varoitusääni) ja samalla mittariston näytöllä lukee Passenger airbag on tms?

Itselläni nyt reilu 3kk ja 6500 km ajoa takana ja seuraavat asiat vielä vaivaavat, eikä niille ole osattu huollossa tehdä mitään:
- Yli 50 % käynnistyskerroista medialla kestää noin minuutin verran käynnistyä, näytössä lukee vain "Initializing media", ennenkuin SD / USB / CD / BT alkavat soittaa musiikkia
- Joskus SD-soitto ei ala ollenkaan, vaan näytölle jää vain SD-kortin kuva, olen joskus odotellut reilu 5 minuuttia eikä mitään tapahdu. Tuon ongelman saa kierrettyä kun käyttää MMI:n jollain muulla Media-lähteellä ja laittaa sitten SD:lle takaisin. Tai sitten käyttää SD-korttia irti ja takaisin.
- Joskus (ei ihan päivittäin, mutta useamman kerran viikossa) starttia painaessa (jarru toki pohjassa) tuleekin vain sähköt päälle, mutta moottori ei käynnisty. Käynnistyy sitten kun painaa uudelleen.
- Joskus (hyvin harvoin, pari-kolme kertaa kuukaudessa) startissa kuuluu 5-6 varoituspiippausta, eli aivan kuin olisi käynnistänyt auton siten että ovi on auki
- Muutamia kertoja kun olen ajon aikana kokeillut vaihtaa LED-valojen värejä, niin valaistuksen säädöt ovat ollet "pimeitä" eikä mitään ole voinut valikosta säätää. Vaatinut auton uudelleen käynnistyksen. Tuon yleisyydestä en osaa sanoa, kun olen aika harvoin noita säätöjä edes muuttanut.

Sitten on ollut niitä kuskin oven räminöitä, jotka on aika hyvin saatu pois.
Ja lisäksi penkkien sivuosat "natisee". Ihan kun kädelläkin painaa sitä korotettua reunaosaa kasaan, niin kuuluu ärsyttävä natina/narina. Onko muut huomanneet samaa? Kyseessä Business Sport -paketin mukana tulevat penkit.

Minua kiinnostaisi tietää kuinka monella täällä on tuota "Initializing media..." ongelmaa? Yksi minun lisäkseni täällä on maininnut että ko. ongelma on, mutta muilta en ole kuullut mitään. Käytättekö pääasiassa radiota, vai onko tuo vain harvojen ja valittujen ongelma. Tuosta on toimitettu kaikennäköistä logiakin huollon toimesta tehtaalle, mutta ratkaisua ei ole löytynyt. Joku MMI-ohjainosa on tehtaan suositeuksesta vaihdettu jo kahteen kertaan, mutta ongelma ei kadonnut.

Yhteenvetona: Itse ajaminen autolla on nautinto, ongelmia vain noiden oheishärpäkkeiden kanssa :)


Ei piippaile täällä mitään.

Itse kuuntelen pääasiassa vain BT:n kautta puhelimesta musiikkia ja lähes poikkeuksetta käynnistysvaiheessa nousee ruutuun "initializing", joka kestää yli oman hermorajan, joten käytän välissä radiolla ja palautan medialle, jonka jälkeen alkaa toimia.
Jos taas olen kuunnellut radiota, on äänenvoimakkuus usein autoa uudelleen käynnistettäessä reippaasti kovemmalla, kuin sammutusvaiheessa.


Myös mulla käynnistysnappula on polkaissut vain virrat päälle, itse autoa käynnistämättä tässä puolen vuoden aikana n. 10 kertaa.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Antion

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:09:29
Minua kiinnostaisi tietää kuinka monella täällä on tuota "Initializing media..." ongelmaa? Yksi minun lisäkseni täällä on maininnut että ko. ongelma on, mutta muilta en ole kuullut mitään. Käytättekö pääasiassa radiota, vai onko tuo vain harvojen ja valittujen ongelma.

Täällä on käytössä 100% ajasta SD-kortti ja toimii nopeasti eikä mitään ongelmia. Soittokin alkaa heti.

Oletko kokeillut vaihtaa korttia eri merkkiseen? Miten tiedostot on jaoteltu kortille?

Antion

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 04.08.16 - klo:11:26
Nämä luvut ovat peräisin Tekniikan Maailman numeroista 19/2013 ja 5/2016. Niissä on siis kyse lehden suorittamista mittauksista, eikä niillä tietysti sellaisinaan ole mitään tekemistä sen kanssa, miltä vaikkapa A4 Avantin tavaratila jonkun mielestä näyttää, olipa tämä puusilmä tai ei. Jos A4 Avantin tavaratila on jonkun mielestä "puolet isompi" kuin A3 SB:n, niin ei siinä mitään. TM on kuitenkin molemmat autot mitannut, ja saanut tavaratilan tilavuudeksi A3 SB:n osalta 330 litraa ja A4 Avantin osalta 360 litraa. Huonoa TM:n koeajon mukaan A4:ssa oli "pieni tavaratila". Mutta jälleen. Jos A4 Avantin tavaratila on omat tarpeet tyydyttävä, niin silloin TM:n arviolla ei tietenkään ole tuon taivaallista merkitystä.

A4:sä ei ole mikään järisyttävän iso tavaratila, sitä varten on isompia autoja jos sellaista kaipaa. A4 Avantin ja A3 SB:n välillä on kuitenkin iso ero, näytti numerot sitten mitä tahansa. Sinne A4:ään vaan menee käytännössä tavaraa aivan eri tavalla. Ero korostuu entisestään kun penkit on kumossa.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Antion - 04.08.16 - klo:17:03
Täällä on käytössä 100% ajasta SD-kortti ja toimii nopeasti eikä mitään ongelmia. Soittokin alkaa heti.

Oletko kokeillut vaihtaa korttia eri merkkiseen? Miten tiedostot on jaoteltu kortille?

Ei pitäisi olla kortista kiinni, koska ongelma esiintyy vaikka koko korttia ei olisi paikallaan. Ja sama kortti toiminut moitteettomasti viidessä edellisessäkin Audissa. Ja lisäksi vika on päällä niin SD-kortilla, USB-tikulla, kuin CD-levylläkin.

Tiedostot kortilla on siten, että kortin juurihakemistossa on 10 kansiota, näiden sisällä muutama kymmenen alikansiota (albumit) ja jokaisessa albumissa 8-15 mp3-tiedostoa.

Ja minunkin autossa toisinaan soitto alkaa ihan heti, niinkuin kuuluukin. Ehkä 25% käynnistyskerroista. 75% käynnistyskerroista sitten näytöllä on tuo "Initializing media..." noin minuutin ajan, ennenkuin soitto alkaa. Ja mielenkiintoista on sekin, että se kestää aina saman ajan. Olen huomannut sen siitä, kun kotoa lähden ajamaan, niin soitto alkaa aina 50 metrin tarkkuudella samassa kohtaa kun olen matkalla töihin :)

Antion

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:20:20
Ei pitäisi olla kortista kiinni, koska ongelma esiintyy vaikka koko korttia ei olisi paikallaan. Ja sama kortti toiminut moitteettomasti viidessä edellisessäkin Audissa. Ja lisäksi vika on päällä niin SD-kortilla, USB-tikulla, kuin CD-levylläkin.

Ah, ymmärsin että ongelma olisi ollut vain SD:n kanssa. Tältä pohjalta kuulostaa tosiaan siltä, että kortti ei ole syyllinen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy