A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Hadde - 23.07.16 - klo:11:17
Joo, B9 Allroad A4, espoossa Audilla koeajoin, auto oli käsittääkseni maahantuojan kiertävä malli joka viikon verran espoossa. Tämä oli 3 litrainen Tdi jossa 18" renkaat, navi paketti, teknologia city, sähköinen alusta, matrix ledit, nahka alcantara sisustaa jne.

Taisi olla jo 6-numeroinen hintalappu ko. yksilöllä?

Hadde

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 23.07.16 - klo:11:21
Taisi olla jo 6-numeroinen hintalappu ko. yksilöllä?

Tää mallikappale oli 160kw koneella, oiskohan hinta menny johonkin lähemmäs tai + 80keur. Olivat myyjän mukaan saaneet jo Euroopassa ensimmäisiä alustavia tuotantoviikkoja tehtaalle A4 allroadista, oisko ollu ekat 34 viikolle jos oikein ymmärsin. Ekat varmaan tulee first edition 120kw tdi quattrona mikä itselläkin kiikarissa.
Audi A4 Quattro Allroad B9

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Hadde - 23.07.16 - klo:21:23
Ekat varmaan tulee first edition 120kw tdi quattrona mikä itselläkin kiikarissa.
Tuohan on sitten yhden aikakauden loppu ja Allroad mallissa ei ole enää torsen nelivetoa vaan se uusi sähköisesti ohjattu hässäkkä. Edelleen esim TM:n talviautotestissä B9:sin nelivetoa pidettiin parhaana, kun se vielä oli näissä 2016 malleissa torsenilla. Saapa nähdä minkälaiseksi tämä uusi ratkaisu osoittautuu. Miten lie perus-Avantit nyt 2017, rupeaako nekin olemaan sähkönelivedolla?

Hadde

#2343
Lainaus käyttäjältä: msuomal - 23.07.16 - klo:22:07
Tuohan on sitten yhden aikakauden loppu ja Allroad mallissa ei ole enää torsen nelivetoa vaan se uusi sähköisesti ohjattu hässäkkä. Edelleen esim TM:n talviautotestissä B9:sin nelivetoa pidettiin parhaana, kun se vielä oli näissä 2016 malleissa torsenilla. Saapa nähdä minkälaiseksi tämä uusi ratkaisu osoittautuu. Miten lie perus-Avantit nyt 2017, rupeaako nekin olemaan sähkönelivedolla?

Mites se nyt menikään B9 Avantissa, oliko siis niin, että A4 Avant TDI Quattrot tuli/tulee vielä torsenilla? Uudet TFSI ultrat tulleet jo Haldexilla? Muuttuuko siis Allroadissa myös 2 litraset TDI:t suoraan Haldexiin? Sivistäkää vielä jos jollain parempaa ymmärrystä  :o ???
Audi A4 Quattro Allroad B9

Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 23.07.16 - klo:22:07
Tuohan on sitten yhden aikakauden loppu ja Allroad mallissa ei ole enää torsen nelivetoa vaan se uusi sähköisesti ohjattu hässäkkä. Edelleen esim TM:n talviautotestissä B9:sin nelivetoa pidettiin parhaana, kun se vielä oli näissä 2016 malleissa torsenilla. Saapa nähdä minkälaiseksi tämä uusi ratkaisu osoittautuu. Miten lie perus-Avantit nyt 2017, rupeaako nekin olemaan sähkönelivedolla?

Myyjän mukaan kaikki nykyisellään myynnissä olevat perus (Avant/sedan) A4 B9 on Torsen nelikkoja (ainakin toistaiseksi?). Hänen kertoman mukaan 120kw allroad ois eka, jossa on ultra-q (=etuveto normaalisti)...

Tämä oli iso syy itsellä ostaa juuri uusi A4, halusin vielä omistaa A4:n Torsenilla. Ennenkuin häviävät pois... Eiköhän nämä 2l mallit ainakin lähivuosina muutu ultra-q, kun aina mennään päästöjen ehdoilla...

Sitä en osaa sanoa millainen muutos on meno ultra-q malleihin eli en lähde "haukkumaan", kun en ole ajanut. Voihan se olla hyvä vaikka moni skeptinen onkin. Vaimon A3 haldex (gen 5) on mielestäni hyvä (en toki väitä, että olisi Torsenia parempi). Myyjän kanssa oli jo juttua, että saan ko ultra-q ajoon talvella, kun kerroin, että olisi kiva päästä vertaamaan nelikon toimintaa.

Mutta nämä siis myyjältä kuultuja "huhuja".

MMV

Lainaus käyttäjältä: Hadde - 23.07.16 - klo:21:23
oisko ollu ekat 34 viikolle jos oikein ymmärsin. Ekat varmaan tulee first edition 120kw tdi quattrona mikä itselläkin kiikarissa.

Minulle vahvistunut tuotantoviikoksi 31 ja tulossa 140kW Allroad.

Hadde

Ok, hyvää tietoa, onkohan se 140kw myös haldex? Päästörajoissa ei eroja 120kw ja 140kw. Mikä muuten saa allroadin päästöt nousemaan kohtuu paljon korkeammaksi kun normi quattro avantissa, erityisesti jos on vielä haldex?

MMV, ok, eli tulee sieltä putkesta näköjään jo muitakin ja aikaisemmin  :D
Audi A4 Quattro Allroad B9

Vice

Taisin muistaa väärin tai olen kuullut väärää tietoa. Moottorilehden mukaan tulisi ultra-q ekana 2l bensa allroad:n. Kannattanee faktat tarkistaa Audi myyjältä... Tässä linkki juttuun:

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/audi-a4-allroad-korotettuna-parempi/


Hadde

Yes, täytyy vielä varmistella myyjältä. Olin jotenkin siinä uskossa, että kaikki TDI allroadit tulisi vielä torsenilla, Tfsi ultra sitten Haldexilla.
Audi A4 Quattro Allroad B9

msuomal

Minä lueskelin jostain Audin matskusta, että alle 400 vääntävät tulisi ekassa vaiheessa uudella systeemillä. Muistaakseni tuo 120kw (taas ihan kumma "uusi teho" samasta koneesta, vähän ku kutosen allroadin 140kw 3.0tdi?!?) on alle sen. Mutta tietysti nämä on vaan eri jutuista poimittua, myyjä _tietänee_ varmasti.

tpu

Tuosta quattro ultrasta kun itse kyselin myyjältä, niin meinasi että se olisi nimenomaan niinpäin, että oletuksena auto vetelee neljällä renkaalla ja sitten tietyissä olosuhteissa auto kytkee vedon pois takarenkailta.

Hadde

120kw kone vääntää myös sen 400nm.

"2.0 TDI , iskutilavuudeltaan 1,968 cm3 on tarjolla kahtena eritehoisena versiona. 120 kW -tehoinen (163 hv) ja väännöltään 400 Nm (1750 - 2750 rpm) kiihtyy paikaltaan 100 km/h nopeuteen 8.3 sekunnissa, ja 7-vaihteisen S tronic-automaattivaihteiston kanssa sen keskikulutus on 4.9 l/100 km (128 g/km CO2). Tehokkaammassa versiossa on 140 kW (190 hv) ja 400 Nm (1750 - 3000 )"

Audin omat sivut selventää vähän tätä mutta ei ota kantaa nelivetoon > http://www.audi.fi/fi/web/fi/models/a4/a4-allroad-quattro.html#page=/fi/web/fi/models/a4/a4-allroad-quattro/drivetrain.html
Audi A4 Quattro Allroad B9

msuomal

Jännä. Melkosta kikkailua tuo moottoripolitiikka :).

Tuolla muuten sanottiin, että Allroad on 23mm perusalustaa korkeampi. Onko kenelläkään hajua paljonko ei Allroad Avantin maavara nousee, jos valitsee huonon tien alustan?

Qman

Tällaista on tullut eteen viimeaikoina

1. Onkos farkun takaluukuissa ollut muilla ongelmia?  Omassa se joskus valittelee ettei ole kiinni ja tämä siis kun auto on olut pihassa pysäköitynä ja luukku varmasti kiinni. Autoa käynnistäessä se sitten keksii että luukku on auki tai se avaa luukuun omin nokkineen.
Monasti takaluukku ei sulkeudu jos oven pistää kiinni samaan aikaan. Ilmeisesti ilmanpaine tuuppaa luukkua sen verran ohjauselektroniikka ei osaa yrittää lukitusta uudelleen. takaluukku voi jäädä tämänkin vuoksi täysin lukitsematta.

2. Radiossa on se jo täällä raportoitu vika, eli ikinä ei ole varmaa käynnistämisen jälkeen onko radio päällä vai ei. Ehkä voittipuolisesti kuten se oli autoa sammuttaessa.

3. Tuli taas hyvä kuva Audihuollosta. Säätivät rengaspaineet "kohdalleen". Oli kuulemma heidän mukaansa kaikissa pyörissä >300kpa vaikka varmasti oli edessä 260 ja takana 245kpa. Pajakäynnin jälkeen auto souti joka suuntaan ja kas rengaspaineet oli 265 ja 245 heti puolen tunnin mootoritieajon  jälkeen eli kuumissa rengaissa. Jäähdyttyä renkaiden paineet oli parillakin omalla digimittarilla 230kpa ja 210kpa.   Eikö Audicenterissä ole toimivaa painemittaria vai onko asteikon luvussa ongelmia  :o

3. Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin käsijarrun toiminnasta. Sen pitäisi lähteä kai itsestään pois päältä mutta peruutettaessapa ei lähde.

4. Montakos metriä auto voi valua taaksepäin ennen kuin DSG nappaa kiinni? Entä onko normaalia että DSG napatessa kiinni tuntuu kuin kytkin ravistaisi? Tuntuu juuri samanlainen tärinä kuin jos manuaalivaihteisen kytkin vetelisi viimeisiään.

5. Entä miksiköhän autolla voi lähteä liikkeekkelle ovi auki mutta vain eteenpäin. Taaksepäin vaihde menee vapaalle jos ovi on auki.

6. Mistähän päin mittaristoa näkee onko ajovalot päällä vai vain päiväaovalot?


tpu

Tämä uudistunut MMI-käyttölogiikka on kyllä ottanut helvetisti takapakkia verrattuna edelliseen. Säälien katsoin että nyt on esim A3 faceliftiinkin tullut tämä uusi versio. Aikaisemmalla oli helvetin paljon nopeampi surffailla esim. SD/USB-muistin hakemistoja läpi. Ja muutenkin asetusten hakeminen on huomattavasti hankalampaa kun välillä asetuksia on piilotettu sen vasen/oikea-napin taakse. Ja mikä ihmeen logiikka on siinä, kun päävalikosta valitsee Car, niin se menee automaattisesti Drive Select -valikkoon ja siitä pitää sitten painaa sitä vasen-ohjausnappia (tai ohjauskiekkoa liikauttaa vasemmalle) että pääsee auton asetusten päävalikkoon.


Ja vielä extrahuomiona, kuten jo aiemmin ihmeteltiin sitä, että uudesta A4:sta ei enää valikosta saa ovien automaattista lukitusta pois päältä, niin sama puute on myös uudessa A5:ssa. Mutta sitten taas uusista malleista Q2:ssa ja A3 faceliftissä kyseinen asetus on. (kävin Q2/A5 -esittelypäivänä kokeilemassa eri mallit läpi)

mi16

Lainaus käyttäjältä: Qman - 30.07.16 - klo:22:41
Tällaista on tullut eteen viimeaikoina



6. Mistähän päin mittaristoa näkee onko ajovalot päällä vai vain päiväaovalot?

Valokatkaisijasta. Siinä on merkkivalot kaikille valoille erikseen

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Qman - 30.07.16 - klo:22:41
6. Mistähän päin mittaristoa näkee onko ajovalot päällä vai vain päiväaovalot?
Valokatkaisin "Auto" asentoon, niin valojen pitäisi toimia automaattisesti.
Latexi

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 30.07.16 - klo:23:47
Ja vielä extrahuomiona, kuten jo aiemmin ihmeteltiin sitä, että uudesta A4:sta ei enää valikosta saa ovien automaattista lukitusta pois päältä, niin sama puute on myös uudessa A5:ssa. Mutta sitten taas uusista malleista Q2:ssa ja A3 faceliftissä kyseinen asetus on. (kävin Q2/A5 -esittelypäivänä kokeilemassa eri mallit läpi)

Tätä en ymmärrä itsekkään. Miksi ei voi olla valikossa valinnaisena, kun huollossa saavat kuitenkin pois koodattua (eli ominaisuus on olemassa ja aiemmin ollut MMI valikoissa). Tekevät mulle tämän (veloituksetta) ensi kerralla, kun vien auton huoltoon takaluukun ongelmien takia.

Toinen mitä kaipaisin olisi, että pitkällä painalluksella (kakesta, ovien lukitus) saisi peilit taittumaan koria vasten (näin on BMWssä ja muutamissa muissa merkeissä).

a4b8

Multitronic edellisissä ei valunut taakse yhtään, DSG valuu!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.07.16 - klo:12:50
Toinen mitä kaipaisin olisi, että pitkällä painalluksella (kakesta, ovien lukitus) saisi peilit taittumaan koria vasten (näin on BMWssä ja muutamissa muissa merkeissä).
Tuo peilien kääntyminen on "lisävaruste" Mulla toimii, valikoista valittavissa onko päällä vai ei....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 31.07.16 - klo:13:54
Tuo peilien kääntyminen on "lisävaruste" Mulla toimii, valikoista valittavissa onko päällä vai ei....

Mulla on se paras peilipaketti eli muistilla varustettu, autom. tummentuvat, jne...
Mutta kuten kirjoitit joutuu valikosta valitsemaan kääntyykö vai ei. Eli jos haluaa, että kääntyy nyt, mutta ei iltapäivällä niin valikoista kikkailua...
Näin olen käyttänyt ja aika turhauttavaa  >:( Koska lähtökohtaisesti en peilejä halua kääntää, mutta on paikkoja, joissa pysäköidessä lähes pakko kääntää.

BMW:ssä vaan oli kätevä tämä ominaisuus. Lyhyt painallus ja ovet lukossa, mutta peilit ei käänny. Pitkä painallus ja ovet lukossa sekä peilit kääntyy.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.07.16 - klo:15:08
Mulla on se paras peilipaketti eli muistilla varustettu, autom. tummentuvat, jne...
Mutta kuten kirjoitit joutuu valikosta valitsemaan kääntyykö vai ei. Eli jos haluaa, että kääntyy nyt, mutta ei iltapäivällä niin valikoista kikkailua...
Näin olen käyttänyt ja aika turhauttavaa  >:( Koska lähtökohtaisesti en peilejä halua kääntää, mutta on paikkoja, joissa pysäköidessä lähes pakko kääntää.

BMW:ssä vaan oli kätevä tämä ominaisuus. Lyhyt painallus ja ovet lukossa, mutta peilit ei käänny. Pitkä painallus ja ovet lukossa sekä peilit kääntyy.

Jos tarvitsee vain joskus kääntää peilit, niin nehän kääntyy kätevästi siitä käsinojassa olevasta kytkimestä.

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 31.07.16 - klo:15:22
Jos tarvitsee vain joskus kääntää peilit, niin nehän kääntyy kätevästi siitä käsinojassa olevasta kytkimestä.

Tota peilien kääntö optiota en ollut huomannut. Täytyy kokeilla sitä.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 31.07.16 - klo:15:33
Tota peilien kääntö optiota en ollut huomannut. Täytyy kokeilla sitä.

Sitä on tullut pari kertaa käytettyä kun puikkelehtinut autolla kapeista väleistä ja pitänyt "lennosta" saada peilit käännettyä.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: tpu - 31.07.16 - klo:19:21
Sitä on tullut pari kertaa käytettyä kun puikkelehtinut autolla kapeista väleistä ja pitänyt "lennosta" saada peilit käännettyä.

Kovin olet ahtaaseen väliin mennyt, kuinkahan monta senttiä tuolla sai lisää tilaa?
Varmaan olisi mennyt ilmankin?  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 31.07.16 - klo:13:03
Multitronic edellisissä ei valunut taakse yhtään, DSG valuu!

Ihmettelen kyllä tuollaista "valumista".
Minun A4 B9 ei kyllä liikahda kuin muutaman sentin taaksepäin kun parkkeeraa lievään vastaseen.
Ei tuossa mitään outoa ole.
Minulla ei ole koskaan sattunut sellaista autoa joka ei nytkähtäisi hieman taaksepäin pysäköimisen jälkeen vastaseen.
Olipa manu tai automaatti. ;D

a4b8

Kyseessä pysähdys esim. liikennevaloihin, painaa jarrua, jalka jarrulta pois niin multitronic lähti ryömimään eteenpäin tai pysyi paikallaan mutta tämä lähtee taaksepäin, ikävä ominaisuus. Pitää varmaan käyttää AutoHoldia tai käsijarrua jos siitä olisi apua?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

msuomal

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 31.07.16 - klo:21:58
Kyseessä pysähdys esim. liikennevaloihin, painaa jarrua, jalka jarrulta pois niin multitronic lähti ryömimään eteenpäin tai pysyi paikallaan mutta tämä lähtee taaksepäin, ikävä ominaisuus. Pitää varmaan käyttää AutoHoldia tai käsijarrua jos siitä olisi apua?
Tätä varten se autohold on kehitetty. En keksi mitään syytä miksi se olisi pois päältä. Toimii mainiosti, eikä risteyksissä tarvitse seisoa jalka jarrulla vaan voi pitää jalan valmiiksi kaasun päällä odottamassa liikkeellelähtöä. Nopeuttaa muuten yllättävästi lähtöä, kun ei tartte siirtää jalkaa jarrulta kaasulle.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 31.07.16 - klo:19:37
Kovin olet ahtaaseen väliin mennyt, kuinkahan monta senttiä tuolla sai lisää tilaa?
Varmaan olisi mennyt ilmankin?  ;)

Kyllä sillä sen 10 senttiä saa lisää tilaa (5 per puoli). No todellisuudessa olisi mahtunut varmasti jos olisi ottanut hieman oikealle, mutta kuskin puolen peili oli niin lähellä jo viereisen auton peiliä, että osuma olisi tullut ilman peilin kääntöä, eikä viittinyt enää peruutellakaan ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy