A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 13.06.16 - klo:15:28
Itse en ole huomannut tuossa oikein mitään logiikkaa. Sammutan yleensä aina auton niin, että painan suoraan napista sammuksiin, vaihteen ollessa vielä päällä, jolloin se menee samalla automaattisesti P-asentoon. Joskus seisontajarru menee päälle, joskus ei, mutta en ole oikein keksinyt millä perusteella menee tai on menemättä. Sitä auto-hold-ominaisuutta en ole käyttänyt koskaan, joten se ei tähän liittyne.

Itse tutkiskelin tänään tuota auton sammuttamista pysäköidessä. Silloin kun pysäköidessä painaa ensin P-painiketta kuuluu "TÖMPS" selvästi kuuluva ääni,olisiko voimansiirrosta. Jarruista se ei mielestäni kyllä kuulu.
Jos taas sammattaa suoraan käynnistys/sammutusnapista kyseistä ääntä ei kuulu. Jotain eroa siinä silloin on.
Jospa joku osaisi kertoa lisää. :-\

Antion

Lainaus käyttäjältä: välkky - 19.06.16 - klo:21:59
Sitä tuolta lähinnä katselin ettei Ross-tech ole vielä saanut versiota ulos joka hallitsee kunnolla B9:n...

Varmasti menee oma aikansa ennen kuin kaikki labelit ym. saadaan kuntoon ja jotain bugeja datan tulkinnassa saattaa edelleenkin löytyä. Kyseessä on kuitenkin uusi alusta. Toisaalta Ross-Tech jossain threadissa sanoi hankkivansa firmaan A4 B9:n, joten luulisi että motivaatiotakin löytyy. :)

Testasin äsken http://forums.ross-tech.com/showthread.php?5977-2017-Audi-A4-(USA)-tweaks/page3 pohjalta tuolla 16.6.0-versiolla skannata auton ja asettaa tuon ACC:n oletussäädön päälle. Molemmat meni läpi ongelmitta ja ACC:n valikossa on nyt valinta tuolle oletusetäisyydelle.

välkky

Lainaus käyttäjältä: Antion - 20.06.16 - klo:19:13
Testasin äsken http://forums.ross-tech.com/showthread.php?5977-2017-Audi-A4-(USA)-tweaks/page3 pohjalta tuolla 16.6.0-versiolla skannata auton ja asettaa tuon ACC:n oletussäädön päälle. Molemmat meni läpi ongelmitta ja ACC:n valikossa on nyt valinta tuolle oletusetäisyydelle.

Eli homma etenee hitaasti mutta varmasti... :)
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

mmh

Lainaus käyttäjältä: speedy76 - 17.03.16 - klo:20:49
Eilen joku pysähty yhtäkkiä keskelle risteystä, kun oikealla odotti kolmion takana auto ja meinas tulla kiire pysähtyä (jäi helposti 20 senttiäkin väliä) mut siinä auto mun mielestä ehti varoittaa puol sekuntia ennen kuin itse aloitin täysillä jarruttamaan. Onneks oli kuiva tie.

Tänään tuli keskinäyttöön iso kolmio ja Pre Sense -teksti, kun edellä oleva jono jarrutti. Testimielessä asetus early-asennossa ja sanoisin, että edellä olevaan oli matkaa vielä n. 15m, kun häly kävi.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: mmh - 21.06.16 - klo:19:55
Tänään tuli keskinäyttöön iso kolmio ja Pre Sense -teksti, kun edellä oleva jono jarrutti. Testimielessä asetus early-asennossa ja sanoisin, että edellä olevaan oli matkaa vielä n. 15m, kun häly kävi.
Mullakin on early asennossa. Ja olen ollut huomaavinani, että myös nopeusero vaikuttaa hälyn tulemiseen. Mitä suurempi ero sen aiemmin se tulee (siis jopa 20 metriä ennen ;-))
JOs taa ajat 10 km/h nopeuserolla ei häyä tulekkaan....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Mjkarhu

Itselläni kanssa jäänyt early asentoon talven jäljiltä ja toistakymmentä kertaa huudellut. Usein ihan aiheesta, mutta välillä turhaankin. Kadut joissa mahtuu vain yksi kerrallaan ja joku tulee vastaan (väistetään viime hetkessä), ovat pahoja järjestelmälle. Kerran vetänyt jarrutuksen, ihan aiheesta. Jäihän siihen kyllä muutama metri rakoa.

Enemmän toi takatutka huutelee kun peruuttaa pois pihasta tai ruudusta ja tulee risteävää liikennettä. Se on useammin jarrutellut, ei salli semmoista liruttelua, jos sieltä on joku tulossa.

mi16

[quote author=Flat link=topic=11066.msg562258#msg562258
Tänään tyomatkalla köröttelin kroonisen alinopeusajajan perässä ison osan matkasta , ja irtosihan tuolla tuolla tyylillä työmatkan pihistysennätys. 28 Km taipaleella, 25 minuutissa, kulutus oli 5.0 l/100 km.

[/quote]

190hv quattro menee vähällä. Ei ihan vaimon e-tron luokkaa

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.06.16 - klo:19:18
eiköhän ne rosteripinnat ole saatavilla kun s-linessä ne on. Kysy hinta liikkeestä odanumeroineen...sen jälkeen on helppo googlailla. Tai siitten voisi hommata etkan josta saa osanumerot ihan ite.

Piti ostaa jo elsawin, mutta ebayssa oli versio 5.2 joka riitti nelosen osalta vain b8:siin asti. Onko joku bongannut tuoreempaa elsawiniä?

No niinhän siinä taas tuli pettymys. Ei mitään tietoa marmorilla! Mainitsin sähköpostissa myös s-linesta.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Vice

Mulle myyjä lupasi selvittää saako sline pedaalit tohon.

Auton luovutus joko ensi vko pe tai sitten heinäkuunlopussa, kun lomilta palaan.

Ma pitäisi OZ vanteet viedä liikkeeseen, jotta voivat vaihtaa auton alle.

Vähän jotain piristystä toi vielä kaipaisi. Mietinnässä:
- quattro tarrat kylkiin
- katon teippaus mustaksi tai "hiilikuitu"
- peilin teippaus (ehkä hiilikuitu)
En tiedä vielä laitanko jotain näistä tai jopa kaikki... Täytyy ensin nähdä auto OZ kiekoilla ja katsoa onko se riittävästi vai kaipaako muutakin.
Mutta varmuudella tummennutan lasit.

tpu

#2199
Tässäpä vielä tuo oma auto:

A4 Sedan Business Sport 2,0 TFSI 140 kW S tronic
ulkoväri Floret-hopea, sisäverhoilu musta

lisävarusteet:
3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä, tasainen alaosa
Advanced key system ja takaluukun automaattinen avaustoiminto liiketunnistimella
Audi connect Safety & Service
Comfort -paketti
Kommunikaatio-paketti
Laajennettu LED -sisävalopaketti
Matrix LED -ajovalot
Musta pianolakka -somistelistat
Musta sisäkaton verhoilu
Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ulkopeilit
Säilytyslokeropaketti
Defa Akkulaturisarja (10A)

Ja nyt kun 2500 km takana, niin näillä kokemuksilla jos olisin tilaamassa autoa uudestaan, niin tekisin seuraavat muutokset:

Pois jättäisin:
Audi connect Safety & Service --> Toki pitää odotella talveen, niin tulee nähtyä onko tarvetta Eberin etäohjaukselle
Kommunikaatio-paketti --> Ei mitään käyttöä, oli vain pakko ottaa tuota safety&serviceä varten
Laajennettu LED -sisävalopaketti --> Meni tästäkin jo maku kun pari kertaa tuon kanssa leikki
Musta pianolakka -somistelistat --> Pöly näkyy liian selkeästi, lisäksi helposti naarmuuntuu

Lisäksi ottaisin:
Alcantara- tai nahkapenkit. Tämä vakioverhoilu ei oikein miellytä.

Pitää vielä talven yli ajella ja sitten miettiä jos vaihtaisi uuteen A5:een.

Suurimpana ongelmana autossa on tuo MMI/Median hidas käynnistyminen suurimman osan ajasta. Eli kestää reilun minuutin Initializing media... -tilassa, ennenkuin voi soittaa SD-kortilta tai USB:ltä (CD:tä en ole kokeillut). Tähän ongelmaan ei ole löytynyt vielä korjausta.

Lisäksi muutaman kerran olen huomannut, että nuo LED-valojen värinsäätönamikat on pimeänä ja pitää sammuttaa ja startata auto uudelleen, että tulee taas näkyviin. Joskus myös startissa tulee 5-7 piippausta, ihan kuin ovi olisi auki, mutta sillä erotuksella että näytöllä ei ole mitään varoitusta siitä, että ovi olisi auki.

Jospa näihin joku korjaus löytyisi joskus.



msuomal

Lainaus käyttäjältä: Vice - 22.06.16 - klo:22:09
Mutta varmuudella tummennutan lasit.
Minä kalvotin kanssa lasit ja olen erittäin tyytyväinen. En tarkoituksella ottanut tehdastummennuksia ja hyvä niin, koska ne on yllättävän vaaleita. Vastaa ehkä 35 tai 45 prosenttista kalvoa. Mulla tarkoitus on saada sekä takamatkustajilta, että kontin koirilta suoran auringonpaisteen haittaa vähennettyä ja vain oikeasti tummat kalvot auttavat tähän tarpeeksi. Takapenkillä on oltu tyytyväisiä vaikka aurinko paistaisi suoraan auton sivulta.

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.06.16 - klo:09:47
Lisäksi ottaisin:
Alcantara- tai nahkapenkit. Tämä vakioverhoilu ei oikein miellytä.
Minä taas olen erittäin tyytyväinen kangaspenkkeihin edellisen auton nahkojen jälkeen. Ainoa asia, jota oikeastaan kaipaan on nahkan haju. Siitä tykkäsin. Eilen auto seisoi päivän parkkipaikalla auringossa, 10min ennen lähtöä laitoin tuuletuksen päälle (siitä appsista) ja autoon oli oikein mukava mennä sisään. Penkki ei ollu tuskaisen kuuma eikä liimautunut selkään kiinni. Jos vielä joskus hommaan nahkasisusta, se saa olla sitten tuuletettu.

tpu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 23.06.16 - klo:09:59
Minä taas olen erittäin tyytyväinen kangaspenkkeihin edellisen auton nahkojen jälkeen. Ainoa asia, jota oikeastaan kaipaan on nahkan haju. Siitä tykkäsin. Eilen auto seisoi päivän parkkipaikalla auringossa, 10min ennen lähtöä laitoin tuuletuksen päälle (siitä appsista) ja autoon oli oikein mukava mennä sisään. Penkki ei ollu tuskaisen kuuma eikä liimautunut selkään kiinni. Jos vielä joskus hommaan nahkasisusta, se saa olla sitten tuuletettu.

Ehkä minulla vaikuttaa se, kun edellinen auto oli A3 ja sen vakio-sporttipenkkien verhoilu oli jotenkin paljon miellyttävämmän tuntuinen ja näköinen. Siihen nähden tuli tässä sitten vähän kuin downgrade :)

Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 23.06.16 - klo:09:59
Minä kalvotin kanssa lasit ja olen erittäin tyytyväinen. En tarkoituksella ottanut tehdastummennuksia ja hyvä niin, koska ne on yllättävän vaaleita. Vastaa ehkä 35 tai 45 prosenttista kalvoa. Mulla tarkoitus on saada sekä takamatkustajilta, että kontin koirilta suoran auringonpaisteen haittaa vähennettyä ja vain oikeasti tummat kalvot auttavat tähän tarpeeksi. Takapenkillä on oltu tyytyväisiä vaikka aurinko paistaisi suoraan auton sivulta.

Sama juttu itselläni eli haluan tummemmat kuin tehtaalta saa vakiona. B-pilarista taaksepäin tulee 20% 3M kalvot. Lapsille ja koiralle tuomaan suojaa.
Sekä omiin silmiin ulkonäöllisesti miellyttää valkoisessa autossa tummennukset.

Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.06.16 - klo:10:18
Ehkä minulla vaikuttaa se, kun edellinen auto oli A3 ja sen vakio-sporttipenkkien verhoilu oli jotenkin paljon miellyttävämmän tuntuinen ja näköinen. Siihen nähden tuli tässä sitten vähän kuin downgrade :)

Tää vähän pelottaa. Pidän nimittäin itse vaimon A3 penkkien verhoilua vähän halvanoloisena. Sekä siinä näkyy jo enemmän kulumaa, kun vaihtoon menneessä BMW:ssä, millä oli oli ajettu 120tkm enemmän kuin A3:lla on ajettu. Tosin siinä oli Alcantaraverhoilu jakkaroissa. Mietin alcantraverhoilua A4:n (kokonahka ei miellytä, ainakaan ilman ilmastointia penkeissä), mutta aloin siinä kohtaa säästämään. Toivottavasti ei tullut väärässä paikassa säästettyä...

LEMMY

Mä taas tykkään enemmän A4 kankaasta kuin edellisen A3 kuosista. Makuasiat menee ristiin hauskasti.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Audisti

Viitisen tonnia mittarissa, joten kokemuksia minultakin. Vertailukohtana lähinnä edellinen auto B8 FL.

Tässä on ehdottomasti paras auto mitä käsissä on koskaan ollut. Laatuvaikutelman ja ajettavuuden parannusloikka edelliseen autoon nähden on myös isoin mitä ikinä on ollut. Edelleen joka kerta kun autoon astuu tulee hyvänolon tunne. Auton omistajuutta parhaimmillaan siis :)

Suurimman vaikutuksen on tehnyt alustan sulava toiminta ja auton hiljaisuus. Voimalinja toimii myös erittäin hienosti (q, S-tron, 2.0 TFSI). Voimalla on tärkeä osuus ajonautinnossa. Yhtään softabugia, soraääntä tai muuta reklamoitavaa en ole vielä huomannut. Kop kop.

Pieniä laatuvaikutelmaa nostavia juttuja:
- Ovien ulkokahvat valaistu
- Sisävalot syttyvät vain sen oven kohdalla mikä avataan
- Laajennettu sisävalopaketti on hieno
- Keskinäytön navissa näkyy mm. kompassi, ajettavan tien nopeusrajoitus ja korkeussijainti metreissä
- Virtuaalimittaristossa näkyy käynnistyksen yhteydessä onko takapenkkipaikkoja käytössä :)
- Dynaamiset takavilkut herättävät uutuudellaan huomiota liikennevaloissa
- Bensankulutus laskenut vaikka tehot nousseet (211 -> 252 hv)

Kaksi ehkä ainoaa pientä parannuskohdetta:
- Ilmastoinnista tulee helpommin vedon tunnetta kuin aiemmin (kolmialueilmastointi)
- Palattaessa vapaalta rullaukselta takaisin vaihteen kytkeytymisen huomaa joskus pienenä kolahduksena tai nykäisynä

sepinki

Tänään sitten käyty oma nelkku hakemassa talliin. Eipä vajaan sadan kilsan perusteella voi mitään kovin syväluotaavaa anlayysiä vielä antaa, mutta muutamia ensitunnelmia (allekirjoituksen Sharan siis väistyi tämän tieltä).
- 140 kw bensapata vajaavetona toimii hienosti yhteen stronicin kanssa. Toisena kulkineena olevan disukka a6:n vastaava 7- pykäläinen pitää yhdeksänkympin todellisessa nopeudessa liiankin pitkään seiskan päällä aiheuttaen jyrinää (toki dynamicililla ei ko.ongelmaa)
- melutaso ei ihan pärjää Sharanille taikka kutoselle, mutta tämä olikin tiedossa. Normi 17 tuuman rengastuksella silti riittävän hiljainen. Melu "laadukasta" tummaa jyrinää, ei hälyääniä.
- ajettavuus ohjauksineen hyvä. Tässä vertailukohtina a6, Sharan sekä aiemmat b8 mallin nelkut ja yksi a5. Kutonen tuntuu tähän nähden "laivamaisemmalta" mikä toisaalta ymmärrettävää kokoero huomioiden. Kutosessa 18 tuuman kummit alla.
- sisusta huomattavasti kehittynyt b8:n nähden. Tässä ei virtuaalimittaristoa tms, mutta silti hyppy melkoinen. Taistelee kutosen kanssa tasaväkisesti, siinä tosin nahka-alcantara tyylikkäämpi kuin nelkun kangasjakkarat (tämä niinkuin muukin omaa näkemystä, ei välttämättä edusta ns. yleistä näkemystä).

Kaiken kaikkiaan vielä positiivisissa tunnelmissa mennään. Jossain välissä kilsojen karttuessa sitten lisää kokemuksia.
2 × A6 c7 quattro

lindhve

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 23.06.16 - klo:09:59
Minä kalvotin kanssa lasit ja olen erittäin tyytyväinen. En tarkoituksella ottanut tehdastummennuksia ja hyvä niin, koska ne on yllättävän vaaleita. Vastaa ehkä 35 tai 45 prosenttista kalvoa. Mulla tarkoitus on saada sekä takamatkustajilta, että kontin koirilta suoran auringonpaisteen haittaa vähennettyä ja vain oikeasti tummat kalvot auttavat tähän tarpeeksi. Takapenkillä on oltu tyytyväisiä vaikka aurinko paistaisi suoraan auton sivulta.
Minä taas olen erittäin tyytyväinen kangaspenkkeihin edellisen auton nahkojen jälkeen. Ainoa asia, jota oikeastaan kaipaan on nahkan haju. Siitä tykkäsin. Eilen auto seisoi päivän parkkipaikalla auringossa, 10min ennen lähtöä laitoin tuuletuksen päälle (siitä appsista) ja autoon oli oikein mukava mennä sisään. Penkki ei ollu tuskaisen kuuma eikä liimautunut selkään kiinni. Jos vielä joskus hommaan nahkasisusta, se saa olla sitten tuuletettu.

Mistäs appsista sä saat tuuletuksen päälle? Ei mulla ainakaan ole kuin lämmitys mmi appsissa?

msuomal

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 24.06.16 - klo:09:07
Mistäs appsista sä saat tuuletuksen päälle? Ei mulla ainakaan ole kuin lämmitys mmi appsissa?
Se on automaaginen, valitsee itse ulko- ja sisälämpötilojen eron perusteella kumman iskee päälle. Appsissä kuva muuttuu sinisille nuolille, kun tuuletus on päällä ja punasille ku lämmitys. Oletuksena siinä on aina se lämmityksen kuva.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 24.06.16 - klo:11:10
Oletuksena siinä on aina se lämmityksen kuva.
Eiku siinä on siis vaan se auton kuva ilman punasia tai sinisiä viivoja ja lukee "Auxiluary heating not active". Sekotti muakin aikansa, kun tuuletusta ei tekstissä mainita.

msuomal

Nyt oli vähän aikaa näin juhannuksena ihmetellä miten puhelintelineen autoon sijoittaisi. Kokeillaan nyt kuvien mukaista asennusta (autoa ei vahingoitettu asennuksessa vaan käytin kaksipuoleista teippiä). Se täyttää seuraavat vaatimukset:

1. Puhelin näkyy, joten se saattaa lähteä mukaan helpommin
2. Puhelimen saa laitettua paikalleen yhdellä kädellä
3. Käsinojaa ei tarvitse rempata ylös-alas saadakseen puhelimen telineeseen ja kiinni CarPlayhin
4. Puhelin ei häiritse auton nappuloiden käyttöä
5. Mukiteline säilyy mukikäytössä ;)   
   
Asennettu:


Ilman puhelinta käsinoja takana:


Ilman puhelinta käsinoja edessä:


Puhelin paikallaan käsinoja takana:


Puhelin paikallaan käsinoja edessä:
   
   
MMI käyttö onnistuu hyvin:

Vice

Vaikuttaa hyvältä ja toimivalta toteutukselta. Joudun varmaan törkeästi kopioimaan toteutuksen  ;)

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Vice - 25.06.16 - klo:20:23
Vaikuttaa hyvältä ja toimivalta toteutukselta. Joudun varmaan törkeästi kopioimaan toteutuksen  ;)
Ole hyvä vaan :). Pitää ny katsoa vielä ens viikon aikana miten tuo käytännössä toimii. Teline on tämä:

http://m.mytrendyphone.fi/shop/iphone-6-fix2car-145569p.html

skriko

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.06.16 - klo:09:47

Ja nyt kun 2500 km takana, niin näillä kokemuksilla jos olisin tilaamassa autoa uudestaan, niin tekisin seuraavat muutokset:

Pois jättäisin:
Audi connect Safety & Service --> Toki pitää odotella talveen, niin tulee nähtyä onko tarvetta Eberin etäohjaukselle
Kommunikaatio-paketti --> Ei mitään käyttöä, oli vain pakko ottaa tuota safety&serviceä varten
Laajennettu LED -sisävalopaketti --> Meni tästäkin jo maku kun pari kertaa tuon kanssa leikki

Suurimpana ongelmana autossa on tuo MMI/Median hidas käynnistyminen suurimman osan ajasta. Eli kestää reilun minuutin Initializing media... -tilassa, ennenkuin voi soittaa SD-kortilta tai USB:ltä (CD:tä en ole kokeillut). Tähän ongelmaan ei ole löytynyt vielä korjausta.

Nyt kun olet ostanut uuden Audi henkilöauton ja suurimpana ongelmana pidät autossasi MMI/Median hidasta käynnistymistä.
Lisäksi et pitänyt noista mainitsemistasi asioista.
Itseäni kiinnostaisi tietää miltä itse auto tuntuu.
Etkös sinä auton ostanut etkä noita laitteita.
Minäkin ostin juuri uuden Ford Fiesta ST:n. Suurimpana ongelmana autossani pidän noita epäintellektuelleja henkilöitä matkustamossa.
Luulenpa, että ostan ensi talvelle Ford Fucus ST:n jos saisin takapenkille Teng Hsiao Pingin, Huo Kuo Fengin, Mao Tse-Tungin. Repsikanpenkille jos saisi vielä Pol Potin.
Vitsi, vitsi.

tpu

Lainaus käyttäjältä: skriko - 25.06.16 - klo:22:17
Nyt kun olet ostanut uuden Audi henkilöauton ja suurimpana ongelmana pidät autossasi MMI/Median hidasta käynnistymistä.
Lisäksi et pitänyt noista mainitsemistasi asioista.
Itseäni kiinnostaisi tietää miltä itse auto tuntuu.
Etkös sinä auton ostanut etkä noita laitteita.
Minäkin ostin juuri uuden Ford Fiesta ST:n. Suurimpana ongelmana autossani pidän noita epäintellektuelleja henkilöitä matkustamossa.
Luulenpa, että ostan ensi talvelle Ford Fucus ST:n jos saisin takapenkille Teng Hsiao Pingin, Huo Kuo Fengin, Mao Tse-Tungin. Repsikanpenkille jos saisi vielä Pol Potin.
Vitsi, vitsi.

Tokihan minä ostin sekä auton, että nuo kaikki laitteet, eli kokonaisuuden ;)

Ja ihan oikeilla jäljillä olet. Eli koska nuo mainitsemani ovat ne asiat, jotka koen ongelmiksi, niin sehän kertoo siitä että muuten olen itse autoon erittäin tyytyväinen. Ja nuohan ovat vain vikoja, ei ominaisuuksia, joten eiköhän ne saada siitä korjattua.

msuomal

Todellakin auto on nykyään enemmän kuin sen perinteiset arvolataukset ajettavuudesta, suorituskyvystä ja ulkonäöstä. Nissanin tutkimuksen mukaan aika moni pitää esim. puhelimen liitettävyyttä niin tärkeänä, että jättävät koko auton ostamatta, jos se ei juttele käyttäjän valitseman puhelimen kanssa. Sinällään hauska yhtälö, kun auto maksaa kymmeniä tuhansia ja kännykkä muutamia satasia, mutta kun ajattelee siltä kantilta, että auto on vain tylsä paikasta toiseen kuljettava hyödyke ja puhelin on selkeästi eniten käytetty henkilökohtainen väline, niin ei se lopulta niin ihmeellistä ole. Varsinkin, jos puhelimen ympärille koostuu viihteen ekosysteemi kotonakin.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001192409.html

"28 % uuden auton ostajista pitää hyviä yhteyksiä tärkeämpinä kuin auton muita ominaisuuksia, kuten taloudellisuutta"

"20 % vaihtaisi automerkkiä parempien yhteyksien vuoksi. Tämä osuus nousee 41 prosenttiin ihmisillä, jotka viettävät autossaan yli 20 tuntia viikossa."

skriko

Lainaus käyttäjältä: tpu - 25.06.16 - klo:23:06
Eli koska nuo mainitsemani ovat ne asiat, jotka koen ongelmiksi, niin sehän kertoo siitä että muuten olen itse autoon erittäin tyytyväinen. Ja nuohan ovat vain vikoja, ei ominaisuuksia, joten eiköhän ne saada siitä korjattua.
Ok.

skriko

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 26.06.16 - klo:15:04
auto on vain tylsä paikasta toiseen kuljettava hyödyke ja puhelin on selkeästi eniten käytetty henkilökohtainen väline,'
Juu. Hullua miten ihmisten mielipiteet ja tarpeet eroavat toisistaan, onneksi. Luulisin että tällä palstalla kirjoitteleville auto on jotain muuta kuin tylsä paikasta toiseen kuljettava hyödyke.
Itselle auto on sellainen väline jolla on miellyttävä kulkea paikasta toiseen ja se on niin hyvä ajaa, että jatkaa usein kotitiehaarasta eteenpäin. Auto on väline jolla on nautittava ajaa ja tykkää ajaa vaikka ei ole minnekään menossa, ajaa vain sinne minne auto vie.
Puhelin on monelle väline millä voi myös soittaa.

rami

Auton käyttötarkoitukset varmaankin vaihtelevat hyvin paljon jokaisen elämäntyylin ja tarpeiden mukaan.
Minun autoon kohdistuvat vaatimukset ovat: Auton tulee olla hyvä ajaa. Auton tulee olla mahdollisimman hiljainen. Auton tulee olla pienikulutuksinen. Autossa tulee olla tilaa sisällä ja takaboksissa.
Minä en välitä enkä tarvitse nuita härpäkkeitä joista monille tuntuu koituvan ongelmia. Puhelintoiminto riittää autossa muut hommat pystyy tekemään kyllä ilman autoakin.

MMV

Lainaus käyttäjältä: skriko - 26.06.16 - klo:21:59
Luulisin että tällä palstalla kirjoitteleville auto on jotain muuta kuin tylsä paikasta toiseen kuljettava hyödyke.

Ei kai tämä foorumi ole sellainen palsta, jossa autoentusiastit viihtyvät?! Täällä keskustelu painottuu VAG:n tuotteisiin ja varsinaiset fanaattiset autoja harrastava ovat aivan muissa foorumeissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy