A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

sepinki

Täällä odotellaan omaa kotiutuvaksi. Tilaus sisään 18.4, valmistuspäivä lukittu 19.5 ja noin kuukausi siitä toimitus. Ihan normi kulibisnes 2.0 tfsi etuveto muutamilla lisäkilkkeillä. Elämäni pisin autonvaihtopohdinta kun 7- paikkainen Sharan vaihtuu... vanhin muksu 16 ja koko perheen yhteiset ajelut vähenee koko ajan. No kahella autolla sit jos kaikilla kuudella perheessä sama määränpää. Aika ykstotista Audiautoilua tulossa, sentään vanha Focus kolmosautona ettei tuu tylsää...
2 × A6 c7 quattro

Quattro A4

 Mökkireissu viime viikonloppuna Espoosta Turun motaria ja loppumatka pienempää tietä meni 8,5ltr/100km. Ihan OK siis

Pidän tuota kyllä suurena kulutuksena. Vanhan korimallin 155KW quattrokin menee selvästi pienemmällä bensalla. Hyvä esimerkki on Hyvinkää-Sysmä reissu, kyydissä itseni lisäksi 3 aikuista ihmistä. Ajotietokoneen ilmoittama kulutuslukema oli 6.6l/100km, tuohon saa muutaman desin heittää lisää, koska ei näytä niin tarkalleen. Motaria siis Mäntsälä-Lahti väli. Lahden keskustan läpi, eli kaupunkiajoakin tuli hieman.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Flat

#1952
uudenkarhean auton kulutus on selvästi suurempi alussa. Sisäänajojakson jälkeen alkaa näyttämään oikeita lukemia.Itsekkin kauhistelin lukemia aluksi. (Vaikka oli ties kuinka mones uusi auto)

btw, pitkään vaivannut oven sirinä/resonointi johtuikin valokatkaisimen alla olevan säilytyslokeron kannesta. Ã,,äni kantautui ovelasti siten, että se näytti tulevan ovesta. Takapään nitinätkin ovat loppuneet. kop kop.


Latexi

Alussa meni sellaista 9,5 pintaan, sitten on alkanut laskea ollen nyt viimeksi sen 6,24 / 100 km. Kilometrejä on jotain 4300 lasissa.
Latexi

msuomal

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 14.05.16 - klo:17:08
Täällä odotellaan omaa kotiutuvaksi. Tilaus sisään 18.4, valmistuspäivä lukittu 19.5 ja noin kuukausi siitä toimitus.
Siellähän alkaa tilauskirjat olla tyhjiä, kun jono on noin lyhyt. Mun tilaus sisään 18.2. ja auto putkahti linjalle 4.5. ja luovutus on nyt sitten kesäkuun alussa.

rami

Taajamapyörityksessä n.8ltr/100km. Maantiellä 5.0-5.2ltr/100km.

Vice

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 14.05.16 - klo:17:08
Täällä odotellaan omaa kotiutuvaksi. Tilaus sisään 18.4, valmistuspäivä lukittu 19.5 ja noin kuukausi siitä toimitus.

Itselläni tilaus tehty noin 1kk ennen sun tilausta. Arvioitu valmistusviikko on 23 ja luovutus siitä noin 1kk eteenpäin...

Nopeasti siis olet omasi saanut valmistukseen. Mulle tulossa 2l tdi LoQ kamppiksesta, en tiedä vaikuttaako se mitään asiaan.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.05.16 - klo:11:54
Ei ole pahemmin tullut ajettua auto asetuksella. Olisi kiva tietää millä ihmeellä auto päättele mitä ajomoodia käytetään. Huomaako auto moodilla ajaessa että se moodi vaihtelee oikeasti tilanteen mukaan ?
Vaiko onko auto moodi vain yksi staattinen moodi lisää ?

Myyjän kertoman mukaan ainakin alustansäädöt ois kolme portaiset.
Eli comfort, auto ja dynamic ois kaikki omia eri asetuksia.
Viisaammat ja autonsa saaneet voivat korjata (jos myyjän kertoma ei pidä paikkaansa).

tpu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 14.05.16 - klo:20:52
Siellähän alkaa tilauskirjat olla tyhjiä, kun jono on noin lyhyt. Mun tilaus sisään 18.2. ja auto putkahti linjalle 4.5. ja luovutus on nyt sitten kesäkuun alussa.

Kuinkahan paljon nuo toimitusajat riippuu varusteista? Itsellä tilaus tehtiin 12.2. linjalta auto tuli ulos 8.4. ja luovutus oli 29.4.

sepinki

Lainaus käyttäjältä: Vice - 14.05.16 - klo:22:35
Itselläni tilaus tehty noin 1kk ennen sun tilausta. Arvioitu valmistusviikko on 23 ja luovutus siitä noin 1kk eteenpäin...

Nopeasti siis olet omasi saanut valmistukseen. Mulle tulossa 2l tdi LoQ kamppiksesta, en tiedä vaikuttaako se mitään asiaan.

Joo vähän yllätti itsenikin tuo aikataulu. Konsernipeleillä (Audi ja VW) tottunu n. 3 kk tilauksesta toimitukseen kun on ihan normipelejä tullu tilailtuu suht vähillä lisävarusteilla. Nyttenki vaa metalliväri, comfort-paketti, matrixit ja jotain pientä sälää että hyvin riisuttu peli..... Melko usein tullu vaihdettuu autoo ja ei jaksa maksaa toisen omistajan puolesta varusteita. Sharan ollut autoista kaikkein pisimpään alla, ihan hyvä peli tarpeeseensa mutta ei kyllä anna mitään ajamisen iloa...
2 × A6 c7 quattro

msuomal

Lainaus käyttäjältä: tpu - 14.05.16 - klo:22:51
Kuinkahan paljon nuo toimitusajat riippuu varusteista? Itsellä tilaus tehtiin 12.2. linjalta auto tuli ulos 8.4. ja luovutus oli 29.4.
Mitään en autotehtaista tiedä, mutta muunlaisesta tuotannosta kyllä ja luulis ettei ihan FIFO:lla mennä tilausten suhteen vaan niputetaan lähelle samanlaisia tilauksia joidenkin peruskriteerien mukaan ja tehdään "eriä". Yksi kriteeri vois olla esim. neliveto/etuveto.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Vice - 11.05.16 - klo:10:47
Nyt mennään nykyisellä setillä mitä tilauksessa on ja odotellaan auton saamista. Näillä näkymin se olisi kesäkuun lopussa / Heinäkuun alussa. Sitten jälkikäteen vielä alle 18" vanteet, tummennetaan laseja kalvolla, pistetään pohjapanssari (jos vaikka sen syksyllä saisi).
Miksi et valinnut tehdastummennettuja laseja? Minä jätin ne ottamatta, mutta nyt tuntuu, että olisi ollut sittenkin hyvä varuste. Mietin et pitäskö nyt kalvottaa sitten jälkikäteen. 

Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 15.05.16 - klo:12:44
Miksi et valinnut tehdastummennettuja laseja? Minä jätin ne ottamatta, mutta nyt tuntuu, että olisi ollut sittenkin hyvä varuste. Mietin et pitäskö nyt kalvottaa sitten jälkikäteen.

Koska nimenomaan halusin lasit kalvottaa. Mulla on ollut useampi auto tehdastummennuksilla. Eikä yksikään ole miellyttänyt yhtä paljon, kun itse tummennukset kalvoista valkkaamalla.
Eteensivuille todella haalea tummennus, taaksesivuille selkeästi tummempi (lapsille suojaa) ja takalasi näiden kahden välistä. Näin olen toiminut muutaman auton kanssa ja todella tyytyväinen ollut.

Tässä tämä simppeli syy omalle valinnalle  :D

laitsu74

Itsellä sama tilanne. Jälkeenpäin ikkunoihin kalvot. Kiinnostaisi myös teipata kaikki kromit pois, mutta tässä uudessa versioissa sitä on aika lailla. Teippaus täytyisi tehdä osia irroittamatta. Omat taidot ei riitä. Onko jollakulla tietoa kuka tekisi tuonlaisia teippauksia. Arvon vielä eberin koodausta. Siitä on puolesta ja vastaan puhujaa. H&R 40mm madallus olisi ajatuksissa. Ei vaan ole vielä tarjolla.

Flat

maskin teippaus lienee työläs homma, mikset irroita vain kromisomisteita maskista?

Vice

Lainaus käyttäjältä: laitsu74 - 15.05.16 - klo:15:02
Itsellä sama tilanne. Jälkeenpäin ikkunoihin kalvot. Kiinnostaisi myös teipata kaikki kromit pois, mutta tässä uudessa versioissa sitä on aika lailla. Teippaus täytyisi tehdä osia irroittamatta. Omat taidot ei riitä. Onko jollakulla tietoa kuka tekisi tuonlaisia teippauksia. Arvon vielä eberin koodausta. Siitä on puolesta ja vastaan puhujaa. H&R 40mm madallus olisi ajatuksissa. Ei vaan ole vielä tarjolla.

Tätä paikkaa itse suosin http://brandfactory.eu/fi/aurinkosuojakalvoilla-pakoon-sateilya
Ovat mulle kalvotuksia tehnyt ja tekevät muitakin teippauksia. Tuolta voi kysyä kromiosien teippausta.

msuomal

Miten ne asentaa kalvot silleen et tulee noin jälkikäteen laitettuna hyvä lopputulos? Tietty ku jotain ammatikseen tekee, niin aina siinä kehittyy hyväksi, mutta silti :).

Jukes

Toimitus ajoista tuossa joku kyseli. Meidän pirssi tilailtu 17.10 tuotantoon on menossa ehkä viikolla 22.  Tuo mustaoptikka paketti venyttää kivasti toimitusta. Nooh ei tässä  kiirusta ole saa huoletta ajella vanhalla menemään.
Audi A4 avant quattro 2.0tdi

Vice

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 15.05.16 - klo:20:43
Miten ne asentaa kalvot silleen et tulee noin jälkikäteen laitettuna hyvä lopputulos? Tietty ku jotain ammatikseen tekee, niin aina siinä kehittyy hyväksi, mutta silti :).

Nyt en ymmärrä kysymystä...
Miksei kalvolla tulisi hyvä lopputulos..? Orkkis/tehdastummennukset ovat toki sävylasia ei kalvot.

Liikkeessä missä ammatikseen hommaa tekevät niin kalvot laitettuna eivät erotu/näy mitenkään. Eli ei mitään saumoja, jne.
Kalvo tulee ikkunassa alaosasta tiivisteen alle eli sauma jää sinne piiloon. Jos lasin laskee puoleen väliin voi kalvon sauman lähinnä siitä lasin yläreunasta havaita.
Mutta siis ilmakuplia tai skraduja, jne ei kalvoissa näy. Kun ne on hyvin ja oikea oppisesti laitettu... Jos näihin viittasit.

Kannattaa kalvotuksissa laittaa laadukkaat kalvot ja antaa ammattilaisen asentaa niin lopputulos on hyvä, IMO.

Flat

juuri noin kuin vice sanoi, antaa ammattilaisten hoitaa asia,niin hyvä tulee. Ainoa huono asia mitä kalvoissa on, on se että ne saattavat naarmuuntua. Esim tavaroita kuljetettaessa, tai lasten aiheuttamana.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Vice - 15.05.16 - klo:22:34
Nyt en ymmärrä kysymystä...
Miksei kalvolla tulisi hyvä lopputulos..? Orkkis/tehdastummennukset ovat toki sävylasia ei kalvot.

Liikkeessä missä ammatikseen hommaa tekevät niin kalvot laitettuna eivät erotu/näy mitenkään. Eli ei mitään saumoja, jne.
Kalvo tulee ikkunassa alaosasta tiivisteen alle eli sauma jää sinne piiloon. Jos lasin laskee puoleen väliin voi kalvon sauman lähinnä siitä lasin yläreunasta havaita.
Mutta siis ilmakuplia tai skraduja, jne ei kalvoissa näy. Kun ne on hyvin ja oikea oppisesti laitettu... Jos näihin viittasit.

Kannattaa kalvotuksissa laittaa laadukkaat kalvot ja antaa ammattilaisen asentaa niin lopputulos on hyvä, IMO.

Taisi kommentoida kromiosien teippausta eikä ikkunoiden?  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

msuomal

Kyllä mä ihan sitä ikkunoiden kalvotusta mietin ja juuri noita Vicen luettelemia asioita :). Aika hirveitä virityksiä tullu nähtyä ja ihan hyvä pointti kyllä sekin, että kalvot on arkoja osumille. Takalasit farkkujen luukuissa on todella hankalan mallisia, kaarevia, osittain verhoilun reunojen alla jne., mutta katsoin nyt pari videota juutuubista ja kyllähän se sieltä selvisi miten homma hoituu:

https://www.youtube.com/watch?v=e8W3beiufIE

Ilmeisesti kannattaisi viedä melko suoraan uutena kalvotukseen, että ikkunoihin ei ole kerennyt tulla yhtään naarmua tai iskua, jotka kalvotettuna sitten erottuu? Millasta hintaluokkaa tosta asennuksesta tulee?


Flat

edellisen auton kalvoitti tuo, tuolla myös hinnasto
http://www.lustig.fi/fi/hinnasto.html

Vice

#1973
Lainaus käyttäjältä: msuomal - 16.05.16 - klo:16:00
Ilmeisesti kannattaisi viedä melko suoraan uutena kalvotukseen, että ikkunoihin ei ole kerennyt tulla yhtään naarmua tai iskua, jotka kalvotettuna sitten erottuu? Millasta hintaluokkaa tosta asennuksesta tulee?

Jep, just näin. Itse pyrin varaamaan ajan noin 1vko sisään auton luovutuksesta. Kaikki lika, naarmut, jne on hallaa lopputulokselle. Toki ne lasit pyyhkii ennen kalvojen laittoa, mutta silti suosin mah.pian kalvotusta.

Laadukas kalvo ei niin helposti naarmuunnu kuin halppis, näin ovat ammattilaiset opastanut (ja samalla kalliimmat kalvot myynyt  ;) ). Olen käyttänyt kalvoja joissa 5-10v takuu. Ne ei ole naarmuuntunut. Paitsi tytön niitä kynnellä raapiessa kunnolla, pari tällaista skradua on, mutta edes ne ei kovin selvästi erotu...

Mulla myös etulaseissa kalvot. Parkkihalliin ajan töissä  4-5pvä/vko ja avaan ikkunan. Nyt takana 4v tätä jumppaa ja edes siitä ei kalvo ole naarmuuntunut. Puhdistan lasit 3-4krt/vuosi sisäpuolelta.

Hinnat omalla kohdalla ollut 350-400 (sis lasien kalvotuksen ja takaluukun puskurin kirkkaan suojateippauksen).

Eli hinta aika samoissa tehdastummennuksen kanssa. Mutta parasta tosiaan, kun voi mieleisensä tummuus asteet valita ja eri ikkunoihin vielä eri tummuuden.
Ja jos joku päivä ei miellyttäisi niin poisto on melko simppeli....

Laars

Aina tehdastummennukset, jos mahdollista, koska hyvin harvoin näkee hyvänkään kalvottajan jäljiltä, että:

Kalvo on tehty ikkunaan täysin ylös asti, eli lasissa ei näy tyhjää kaistaletta kun ikkunan laskee.
Kalvojen välissä ei olisi yhtään roskia tai pölyä. Niitä vaan jää väistämättä aina.
Ikkunoissa ei olisi ulkopuolella naarmuja. Lähes satavarmasti näkyy ainakin hennot jäljet valoa vasten peilaamalla siinä kohdin, missä kalvo on leikattu muotoon ikkunan ulkopuolta vasten.

Lisäksi kontin lasien reunoihin niihin röpelökohtiin kalvot jäävät pikkasen "kuplalle" vaikka niitä kuinka painelisi sormella viikon parin jälkeen.

Toki itse olen varmastikkin normaalia käyttäjää tarkempi, eli kaikkia ei häiritse  :)

Flat

itse otin tehdastummennukset ihan laiskuuttani....ehkä aavistuksen tummemmat olisin ottanut tavaratilaan jos olisin kalvot valinnut.

kyllä edellisessä kalvot kesti kovaa käyttöä....

Flat

kyseleekös auto lupaa puhelimen käyttöön vähän väliä, vaikka auto on puhelimen päässä asetettu luotetuksi paikaksi? Antero 6 puhelimessa operatiivisena järjestelmänä.

Aika randomina kyselee lupia, tuntuu että piuhaliitoksen jälkeen hieman uteliaampi kun yhdistää seuraavan kerran bt:lla.

a4b8

Onko kenelläkään kokemuksia turvallisuuspäivityksestä/korjauksesta, (airbag-valo)
lähinnä kiinnostaa korjaukseen kulunut aika.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rahujan

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 16.05.16 - klo:19:12
Onko kenelläkään kokemuksia turvallisuuspäivityksestä/korjauksesta, (airbag-valo)
lähinnä kiinnostaa korjaukseen kulunut aika.

Airbag-valo syttyi viime viikolla, vein auton torstaina huoltoon ja diagnoosina oli viallinen kuljettajan airbag.
Toimitusaika uudelle airbagille 1-2 viikkoa, sen aikaa ajelen Audi Centerin A6:lla.

a4b8

Jaaha, ensi viikolla aika, mutta jos sama vika ja toimitusaika, käytän taas turhaan huollossa (100 km)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy