A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Vice

Lainaus käyttäjältä: Vice - 26.04.16 - klo:21:36
Onkos kenelläkään vielä tiedossa mahdolliset mallivuoden 2017 muutokset?

Näkyy tulevan A6 ja A7 ainakin selkeät muutokset, toki ovatkin vanhempia malleja.
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/experience/uutiset.detail.news~pool~2016~04~audi-a6-ja-a7-uudistuvat.html

Mitään merkittäviä muutoksia ei ole tulossa A4.
Jotain pientä lisävarusteisiin, jne.

tpu

Mitenköhän nuo sisätilan LED:it saa päälle (laajennettu LED-sisävalopaketti)? Valikosta olen värit ruksannut kohilleen, mutta mitään valoa ei näy missään. Onko tuo rikki?

Lisäksi, onko joku huomannut sellaista, että jos soitat musiikkia SD-kortilta ja sammutat auton, niin seuraavalla käynnistyksellä näytöllä lukee vain "Initializing media". Pitää käsin napsauttaa radiolle ja sitten takaisin medialle, että alkaa taas soittaa.

Flat

jotta sisävalot saa palamaan, pitää olla pimeätä.Toimii valoautomatiikan kanssa.

jep,sd kortti ja usb tikku tekevät tuota joskus,ei tosin aina.Hieman mysteeri, miksi toiminta vaihtelee...

a4b8

Eikös auton voi sammuttaa suoraan stop-napista ja vaihde menee P-asentoon? Tuskin mitään haittaa?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Vice

Antion, oletko autosi saanut? Kiinnostaisi kuulla kommenttejasi alustasta jos niitä on jo kertynyt  :)

Tässä edelleen alustan valintaa pyörittelen. Tällä hetkellä päätös on kääntynyt säädettävään sport alustaan.
Edelleen "harmittaa" ettei näitä säädettäviä alustoja pääse kokeilemaan!!  :( Mielestäni erikoista, ettei niitä vieläkään ole koeajettavaksi.
Luulisi olevan myynnin kannalta fiksua ottaa hyvin varusteltuja esittelyautoja, edes maahantuojan muutama kappale.

Ajoin kertaalleen perus alustalla olevan yksilön, jossa 16" renkaat alla. Se ei ihan tarjonnut sitä jämäkkyyttä mistä itse tykkään...

Eli otetaan nyt riski maavaran kanssa ja mennään jäykemmällä (ja 13mm matalammalla) alustalla. Täytyy kysyä vielä saisko tohon Audilta pohjapanssaria. Noin 1,5kk sitten ei ollut vielä tarjolla...

Kompromissina voisi olla, että ottaa 18" kesävanteet, jolloin rengasääni (ehkä?) siedettävämpi ja samalla alustasta ei tule aivan niin kova kuin 19" rengastuksella. Olen päätynyt hankkimaan 18" OZ Leggera HLT vanteet.

MMV

Millainen tuon Comfort-paketin mukana tuleva vetokoukku on? Eli tulossa Allroad, mutta huomasin hinnastossa erikseen hinnan sähköisesti esiin kääntyvälle koukulle, niin tuli mieleen, että eihän tuo Comfort-paketin koukku ole vain kiinteä??

villejii

Lainaus käyttäjältä: MMV - 29.04.16 - klo:19:57
Millainen tuon Comfort-paketin mukana tuleva vetokoukku on? Eli tulossa Allroad, mutta huomasin hinnastossa erikseen hinnan sähköisesti esiin kääntyvälle koukulle, niin tuli mieleen, että eihän tuo Comfort-paketin koukku ole vain kiinteä??

Mulla on Comfort-paketti perus A4:ssä ja vetokoukku on juurikin tuo sähköisesti esiin kääntyvä. Varsin näppärästi toimii, kontista painetaan nappia, jolla koukku pyörähtää esiin. Siitä sitten jalalla nostetaan jolloin koukku lukittuu paikalleen.

MMV

Lainaus käyttäjältä: villejii - 29.04.16 - klo:21:10
Mulla on Comfort-paketti perus A4:ssä ja vetokoukku on juurikin tuo sähköisesti esiin kääntyvä. Varsin näppärästi toimii, kontista painetaan nappia, jolla koukku pyörähtää esiin. Siitä sitten jalalla nostetaan jolloin koukku lukittuu paikalleen.

Ok, hyvä näin. Olisi ollut melkoinen takapakki B8 Passatin jälkeen ja olisi pakottanut ruksia tuo hinnastossa erikseen oleva sähköinen koukku.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.04.16 - klo:18:17
jotta sisävalot saa palamaan, pitää olla pimeätä.Toimii valoautomatiikan kanssa.

jep,sd kortti ja usb tikku tekevät tuota joskus,ei tosin aina.Hieman mysteeri, miksi toiminta vaihtelee...

Thanks :) Sieltähän ne tuli näkyviin kun malttoi odotella iltaan.

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Vice - 29.04.16 - klo:19:45
Antion
Edelleen "harmittaa" ettei näitä säädettäviä alustoja pääse kokeilemaan!!  :( Mielestäni erikoista, ettei niitä vieläkään ole koeajettavaksi.
Luulisi olevan myynnin kannalta fiksua ottaa hyvin varusteltuja esittelyautoja, edes maahantuojan muutama kappale.

Niinhän sitä luulisi. Mutta kun se ei vaan ole kaupallisesti pääsääntöisesti järkevää. Btw., missä vaikutat, Espoosta taitaa löytyä kalustosta säädettävä sport-versio alustasta.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 30.04.16 - klo:02:20
Niinhän sitä luulisi. Mutta kun se ei vaan ole kaupallisesti pääsääntöisesti järkevää. Btw., missä vaikutat, Espoosta taitaa löytyä kalustosta säädettävä sport-versio alustasta.

Olen auton tilannut AC airportista. Sieltä eivät ole saanut järjestettyä autoa säädettävällä alustalla ajoon. Kerran premierissä ajoin yhtä missä sport alusta oli, mutta siinä ei kerennyt muita, kun dynamic asetusta testaamaan (vain 2 kierrosta ajoin ko autolla).

AC airportissa olisi yksi auto säädettävällä alustalla, mutta se on hallissa ilman kilpiä.

Täytynee vielä ma viimeisen kerran kysyä myyjältä onnistuisiko jostain säädettävällä alustalla olevan yksilön järkkäämään kokeiluun.

Onko sulla Mrk kokemusta ko alustoista? Jos löytyy niin mielelläni kuulen kommenttejasi.

Ktk

Oon mä sillä säädettävällä sportilla ajanut mutta en oikein ajatuksella niin paha sanoa mitään. Hyvin se tiellä pysyi kun oli 266 mittarissa Saksassa, tuli keskityttyä vähän muuhun kuin nappuloiden paineluun... Suomessa sitten vissiin kerran mutta ei mitään muistikuvaa.

Espoossa on tosiaan demona valkoinen A4 avant 2.0TFSi quattro stronic jossa tuo säädettävä sportti, mene sinne ajamaan se niin pääset helpoimmalla.

Flat

Auditoin vanteet tuplarinkuloilla


Antion

Lainaus käyttäjältä: Vice - 29.04.16 - klo:19:45
Antion, oletko autosi saanut? Kiinnostaisi kuulla kommenttejasi alustasta jos niitä on jo kertynyt  :)

En vielä, kesäkuussa näillä näkymin.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 30.04.16 - klo:11:23
Espoossa on tosiaan demona valkoinen A4 avant 2.0TFSi quattro stronic jossa tuo säädettävä sportti, mene sinne ajamaan se niin pääset helpoimmalla.

Kiitos vinkistä. Pitänee siellä poiketa ensi viikolla.

tpu

Saako tästä mistään pois tuota, että ovet menee automaattisesti lukkoon, kun lähtee ajamaan? Central locking valikossa ei moista valintaa ole. Oli kyllä vanhassa Audissa.

150 km nyt ehtinyt tulla mittariin ja muutamia vikoja huomannut:
- kuskin turvavyön kiinnityspalikka nitisee
- peräkontin avaus jalalla toimii erittäin satunnaisesti. Ja kerran jopa aukesi kun kävelin vain auton takaa ilman että jalka edes kävi auton alla.
- jos auto on sammutettaessa ollut Media-tilassa (USB tai SD), niin melkein aina se jää Initializing media... -tilaan, kunnes käsin käyttää radiolla ja sitten takaisin medialle
- etututkat käynnistyvät aika viiveellä, monesti olen jo ehtinyt pysäköidä, ennenkuin tutka alkaa piipaamaan

a4b8

Samoin tuon etututkan toiminnan olen huomannut, tuntuu että nopeammin toimii kun käyttää vaihdetta pakilla? Toivottavasti jossain päivityksessä korjaantuu.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

tpu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 01.05.16 - klo:10:38
Samoin tuon etututkan toiminnan olen huomannut, tuntuu että nopeammin toimii kun käyttää vaihdetta pakilla? Toivottavasti jossain päivityksessä korjaantuu.

Luin nyt ohjekirjan ja siinä mainittiinkin että tuo etututkien automatiikka alkaa toimia vasta kun este on havaittu tietyltä etäisyydeltä ja piippaukset alkavat kuulua vasta kun este on 50 cm päässä. Sormellahan sen saa napsautettua päälle jos haluaa.

Ja tuohon mun aiempaan kysymykseen automaattisesta ovien lukituksesta näytti myös löytyvän manuaalista vastaus, että se on aina päällä, eikä saa valikosta pois. Mikähän logiikka tuossa on, kun kaikissa aiemmissa malleissa sen on saanut pois.

Pitää tuota takaluukun avausta jalan heilautuksella kokeilla vielä uudestaan, kun testailin sitä tosiaan paikassa jossa olin peruuttanut auton lähelle seinää ja manuaali mainitsi että siinäkin on jotain rajoituksia.

TJM82

Tervehdys foorumisteille! Olen taustalla lueskellut hetken foorumia ja nyt päätin kirjautua ja kysyä viisaammilta.
Eli itselle olis tulossa 2.0 TDI Avant Quattro Business LoQ. Ruksasin Comfort-paketin jossa on siis tuo seisontalämmitys/tuuletus. Onko tullut mitään uutta tai yhtenäistä tietoa maahantuojalta tai jälleenmyyjiltä siitä, että voiko kyseisen aparaatin ohjelmoida lämmittämään myös mottia pelkkien sisätilojen lisäksi? Vai onko liikkeillä edelleen eri käytäntöjä?

Vice

Liikkeillä tuntuu olevan omat käytännöt. Mitä lukenut ja juttuja kuullut eri paikoista.
Teknisesti on mahdollista tehdä ja pelkkä koodaus riittää...

Itse pyydän koodaamaan niin et lämmittää molemmat. Vaikka sitten tästä pitäisi "itse ottaa vastuu"...

TJM82

Jep, itsekkin olen vakaasti sitä mieltä että kyllä moottori saa lämmetä siinä ohessa kun se kerran on mahdollista käytännössä samalla rahalla. Tuntuu vaan omituiselta että vaikuttaisi takuuseen kielteisesti, mutta mennään sitten "riskillä"

Flat

Onhan se nyt selvää että jos toimintoja koodaillaan erinlaiseksi kuin ne on tehdas tarkoittanut, saattaa se olla riittävä syy takuun raukeamiselle, jos pystytään osoitamaan että tämä on vian aiheuttanut. Vaikkei pystytäkkään, niin voivat yrittää vedota siihen kuitenkin, vaikkei sillä olisi mitään tekemistä asian kanssa. Opittua matkan varrelta.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 29.04.16 - klo:18:17
jep,sd kortti ja usb tikku tekevät tuota joskus,ei tosin aina.Hieman mysteeri, miksi toiminta vaihtelee...

Oletteko tästä olleet yhteydessä myyjään? Eli onko tästä jo tieto mennyt eteenpäin ja Audi tekemässä korjausta?

TJM82

Eilen laitoin kyselyä lämmittimestä myyjäliikkeeseen, ja sanoivat heti ilman mitään mutinoita tai kyselyjä, että voidaan koodata luovutushuollon yhteydessä lämmittämään myös moottoria. Ei ollut mainintaa takuun rajoittamisesta tms. Ainoa toteamus oli että lasit sulavat sitten hitaammin kun moottorille menee suuri osa lämmöstä. En olis heti arvannu...  ::)

lindhve

Lainaus käyttäjältä: Vice - 29.04.16 - klo:19:45
Antion, oletko autosi saanut? Kiinnostaisi kuulla kommenttejasi alustasta jos niitä on jo kertynyt  :)

Tässä edelleen alustan valintaa pyörittelen. Tällä hetkellä päätös on kääntynyt säädettävään sport alustaan.
Edelleen "harmittaa" ettei näitä säädettäviä alustoja pääse kokeilemaan!!  :( Mielestäni erikoista, ettei niitä vieläkään ole koeajettavaksi.
Luulisi olevan myynnin kannalta fiksua ottaa hyvin varusteltuja esittelyautoja, edes maahantuojan muutama kappale.

Ajoin kertaalleen perus alustalla olevan yksilön, jossa 16" renkaat alla. Se ei ihan tarjonnut sitä jämäkkyyttä mistä itse tykkään...

Eli otetaan nyt riski maavaran kanssa ja mennään jäykemmällä (ja 13mm matalammalla) alustalla. Täytyy kysyä vielä saisko tohon Audilta pohjapanssaria. Noin 1,5kk sitten ei ollut vielä tarjolla...

Kompromissina voisi olla, että ottaa 18" kesävanteet, jolloin rengasääni (ehkä?) siedettävämpi ja samalla alustasta ei tule aivan niin kova kuin 19" rengastuksella. Olen päätynyt hankkimaan 18" OZ Leggera HLT vanteet.

Itse otin auton mukavuusalustalla jossa säädettävä iskunvaimennus. Ei todellakaan ole mikään letku ja dynamic asetuksella jäykistyy huomattavasti.

lindhve

Lainaus käyttäjältä: TJM82 - 02.05.16 - klo:00:05
Tervehdys foorumisteille! Olen taustalla lueskellut hetken foorumia ja nyt päätin kirjautua ja kysyä viisaammilta.
Eli itselle olis tulossa 2.0 TDI Avant Quattro Business LoQ. Ruksasin Comfort-paketin jossa on siis tuo seisontalämmitys/tuuletus. Onko tullut mitään uutta tai yhtenäistä tietoa maahantuojalta tai jälleenmyyjiltä siitä, että voiko kyseisen aparaatin ohjelmoida lämmittämään myös mottia pelkkien sisätilojen lisäksi? Vai onko liikkeillä edelleen eri käytäntöjä?

Mulle koodattiin automaattisesti jälleenmyyjällä kun myyjä oli pyytänyt huoltoa koodaamaan kaikki luovutettavat autot niin. Takuuongelmat on ihan höpöhöpö juttua....

tpu

Onko normaalia, että aina kun auton käynnistää, niin näytön yläosassa palaa hetken (about 5 sekuntia) pre-sensen häiriömerkkivalo? Eli sellainen valkoinen merkki, jossa auton ympärillä katkoviivainen ympyrä ja merkin ylänurkassa kolmio jossa huutomerkki?


lindhve

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.05.16 - klo:08:31
Onko normaalia, että aina kun auton käynnistää, niin näytön yläosassa palaa hetken (about 5 sekuntia) pre-sensen häiriömerkkivalo? Eli sellainen valkoinen merkki, jossa auton ympärillä katkoviivainen ympyrä ja merkin ylänurkassa kolmio jossa huutomerkki?

On

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 04.05.16 - klo:08:12
Mulle koodattiin automaattisesti jälleenmyyjällä kun myyjä oli pyytänyt huoltoa koodaamaan kaikki luovutettavat autot niin. Takuuongelmat on ihan höpöhöpö juttua....

Voi olla juuri näin. Tai sitten yksittäinen myyjä on keksiny tämän itse, selvittämättä asiaa sen enempää. Se että yksi myyjä sanoo/tekee jotain, ei kerro juuri mitään siitä, miten maahantuoja suhtautuu asioihin.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy