A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Ktk

Lainaus käyttäjältä: Vice - 01.04.16 - klo:15:02
Eikös Mrk ollut tehnyt/teettänyt modauksen..?

Mulla on tuo koodattu, mittarissa jotain vajaa 8tkm ja en huomannut mitään outoa edes silloin kun oli ne kovat pakkaset, tekniikka TDI 140kw quattro. Valmistaja on tarkoittanut lämmittimen "mukavuuslämmittimeksi" eli oletusarvoisesti sisätiloja lämmittäväksi. En nyt ole hirveästi jaksanut perehtyä mutta käsittääkseni myös ilman koodausta tuo lämmittää jonkin verran konetta / venttiili avautuu jossain vaiheessa.

Automaattisesti tuota koodausta ei kyllä Suomessa tehdä, lienee jälleenmyyjäkohtaista, jossain saattavat tehdä tuon kaikkiin. Väittäisin kyllä että takuuseen tuo ei vaikuta yhtään mitään. Mutta jos tuosta muutoksesta aiheutuisi esim. käynnitysvaikeuksia, ei se oikein ole vika vaan seuraus, koska tehdas ei ole sitä koodausta siihen alunperin tarkoittanut.

laitsu74

2000 luvun alussa kun tuli uus Saab 93 Sport Sedan lohkolämppäri aiheutti käynnistysongelmia. Tais kyseessä olla automaattiryypyn toiminta. Koodaus siihen poisti ongelmat. Eli itse sanoisin että kaikkiin Suomi autoihin venttiili auki oletusarvoisesti ja jos ongelmia tehdas tutkimaan asiaa.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 01.04.16 - klo:17:27
Mulla on tuo koodattu, mittarissa jotain vajaa 8tkm ja en huomannut mitään outoa edes silloin kun oli ne kovat pakkaset, tekniikka TDI 140kw quattro. Valmistaja on tarkoittanut lämmittimen "mukavuuslämmittimeksi" eli oletusarvoisesti sisätiloja lämmittäväksi. En nyt ole hirveästi jaksanut perehtyä mutta käsittääkseni myös ilman koodausta tuo lämmittää jonkin verran konetta / venttiili avautuu jossain vaiheessa.

Automaattisesti tuota koodausta ei kyllä Suomessa tehdä, lienee jälleenmyyjäkohtaista, jossain saattavat tehdä tuon kaikkiin. Väittäisin kyllä että takuuseen tuo ei vaikuta yhtään mitään. Mutta jos tuosta muutoksesta aiheutuisi esim. käynnitysvaikeuksia, ei se oikein ole vika vaan seuraus, koska tehdas ei ole sitä koodausta siihen alunperin tarkoittanut.

Kiitos. Täytyy kanssa pyytää koodaus, että venttiili on auki.
Myyjä viittasi juuri mainitsemaasi asiaan mahdollisista käynnistys vaikeuksista....

Mitä olet tykännyt tosta nykyisestä kulkupelistä? Onko mitään yllätyksiä tullut?

wtf

Lainaus käyttäjältä: laitsu74 - 01.04.16 - klo:17:48
2000 luvun alussa kun tuli uus Saab 93 Sport Sedan lohkolämppäri aiheutti käynnistysongelmia. Tais kyseessä olla automaattiryypyn toiminta. Koodaus siihen poisti ongelmat. Eli itse sanoisin että kaikkiin Suomi autoihin venttiili auki oletusarvoisesti ja jos ongelmia tehdas tutkimaan asiaa.
Jos ja kun lämmitin on suunniteltu lämmittämään sisätiloja ja jos tuo venttiili avataan ja siitä aiheutuu ongelmia, niin on ihan varma että tehdas ei uhraa yhtään työtuntia asian selvittämiseksi jos jossain peräpohjolassa näitä koodaillaan.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

mi16

Lainaus käyttäjältä: Vice - 01.04.16 - klo:13:50
Onko moni modauttanut polttoainetoimisenlämppärin myös moottoria lämmittämään? Tästä myyjältä kysyin. Ensi sanoi ettei olisi mahdollista, lopulta myönsi olevan mahdollista, mutta muutoksella kuulemma menettää osittain auton takuun  :o

Täytyy asiaa pohtia, mutta enköhän joka tapauksessa pyydä luovutushuollossa modaamaan sen nyt moottoria kanssa lämmittämään.

Onko kenelläkään joka on modannut ollut käynnistyksen kanssa ongelmia?
Sitä olettaisin, että pelkäävät...

Mulla on koodattu ja sain aika palopuheen kuinka Audi ei vastaa mahdollisista ongelmista.  Ei ole ollut ongelmia. Pieni episodi oli kun ohjelmoivat takaisinkutsuna sen ovipäivityksen, niin joutuivat ohjelmoimaan lämppärin venttiilin uudelleen auki.

laitsu74

Hienoa, että syntyy keskustelua ja jaatte kokemuksia. Mitenköhän jälkiasenteiset esim. webasto tulisi toimimaan? Veikkaan sekä että lämmitystä. Niin ainakin aiemmissa malleissa on laitettu toimimaan. Ihmetyttää koko venttiilin olemassaolon tarpeellisuus jollei sitä muka saa kääntää auki asentoon. Transporttereissa toi venttiilin avaus kuuluu normaaliin luovutushuolto proseduuriin oletusarvoisesti.

rami

Turhanpäiväinen kapistus tuollainen lämppäri on jos sillä ei pysty lämmittämään molempia sekä sisätilaa ja moottoria.
Ei kyllä sovellu pohjoisen olosuhteisiin mitenkään.
Ei oikein mene kaaliin mitä ongelmaa siinä moottorin lämmittämisessä olisi.
Jos neste virtaa moottorissa tasaiseen ja lämmittää sitä niin eihän mitään virheellistä tietoa voi silloin saada mitkään tunnistusanturit.
Mielestäni tilannetta voi verrata lievästi käyntilämpimään moottoriin. Pitäisihän niitä käynnistysongelmia sitten olla myös haaleaksi ajetulla koneella.
Itselläni kyseinen lämppäri on pitää katsella ja tutkia miten kone lämpiää. Sisälle tulee ainakin kivasti lämpöä.
Oletan kyllä että molempia pystyy lämmittämään.

Poikarukka

#1777
Venttiilin tarkoitus on eristää sisälämmittimen kierto omakseen ja nopeuttaa sisätilan lämpenemistä maissa joissa on täysin turhaa lämmittää moottoria. Kyllä se kiertoventtiili on täysin sitä varten tai sitten estämässä kesäkuumalla turhaa kiertoa ja nopeuttaa koneen käyntilämpöön saamista. Suomen äärioloissa se koneen lämpö nyt vain tärkeämpi kuin mukavuus tai sisätilan lämpeämisen nopeus. Venttiilin tai oikeastaan lämmittimen ohjauksen sai aiemmissa malleissa jopa mmi valikoihin, että miten toimii. Tarkkaa tietoa ei ole milloin venttiili avautuu normaalisti sallien moottorin lämpeämisen. Joskus arvo 75 astetta ollut jutuissa. Toki lämppärikierto lämpenisi siihen lämpötilaan pienen tilavuutensa takia suhteellisen nopeaa, mutta kun lämpöä siirretään ohjaamon ilmaan. En tiedä tarkkaa lämmittimen tehoa, mutta eikö siellä 3-5 kw ole. Aika järeä tehoinen pelkkään hytin lämmitykseen. On se varmasti mietitty konettakin varten, mutta koodaukset suomessa unohtnut.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Poikarukka

Googleen ssp267 ja siitä auki sivu 42. Vanha dokumentti, mutta pätee idealtaan. Periaatteessa venttiilin toiminnan muutos on valinta kumpi lämpenee nopeammin ohjaamo vai kone. Nyt jos lyhytkierto asetuksena niin kestää tovi ennen kuin moottori alkaa lämmetä. Olisi kiva tietää aikoja. Raivostuttavaa, kun auton toimintaa ei kerrota tai voi itse vaikuttaa. Voisi Suomen audillakin joku joskus lukea foorumeita ja vähän selvittää asioita.
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

tpu

Lainaus käyttäjältä: wtf - 01.04.16 - klo:18:19
Jos ja kun lämmitin on suunniteltu lämmittämään sisätiloja ja jos tuo venttiili avataan ja siitä aiheutuu ongelmia, niin on ihan varma että tehdas ei uhraa yhtään työtuntia asian selvittämiseksi jos jossain peräpohjolassa näitä koodaillaan.

Varmaan tällaisissa tilanteessa ensimmäinen vaihe on palauttaa koodaus alkuperäiseen asentoon ja katsoa katoaako ongelma. Mutta mistä sitä ongelman ilmetessä voi tietää, liittyykö se tähän koodaukseen vai ei?

hq100

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 31.03.16 - klo:16:42
Omat poi pisteet saa siirrettyä my.audi.com kohdassa myAudi erityismääränpäät. Läheisyyshälytin löytyy mmi asetuksista ja sillä voi valita mitkä poi pisteet hälyttää kun niitä lähestytään.
Itsellä kun on sim kortti autossa, auto hakee itse karttapäivitykset... ei tarvitse sd-korttia.
Karttat päivittyy käsittääkseni kahdesti vuodessa.

No eipä minulla tietenkään löydy tuollaista erityismääränpäät -valikkoa omasta myAudistani... Mikähän tähänkin on syynä?

mi16

Lainaus käyttäjältä: hq100 - 02.04.16 - klo:22:23
No eipä minulla tietenkään löydy tuollaista erityismääränpäät -valikkoa omasta myAudistani... Mikähän tähänkin on syynä?

Jos sulla on kaikki tarvittavat kilkkeet autossa  auttaa se että poistat auton my.audista ja kännykästä. Poistat käyttäjän autosta,  sitten kaikki alusta. ..

laitsu74

Mikäs paikka tarjoaa tällä hetkellä kattavimman kameratolppa tietokannan?


a4b8

Työkaluissa pitäisi olla mutterisuojuksen poistotykalu? ("pihdit") En löytänyt.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

se oli siinä samassa pussissa jossa mutterinsuojukset olivat

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.04.16 - klo:14:32
se oli siinä samassa pussissa jossa mutterinsuojukset olivat
Niinpä tietysti ja pussia en ole nähnytkään. Firmassa vaihtoivat pyörät!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

-o-

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.04.16 - klo:14:27
Työkaluissa pitäisi olla mutterisuojuksen poistotykalu? ("pihdit") En löytänyt.

Minä ihmettelin pitkään millä mutterinsuojukset saa pois ja sen verran jouduin ohjekirjaa raottamaan, että a) selvisi mikä on se työkalu ja b) mihin työkalut on piilotettu. Musta muovinen n. 5 cm pitkät pinsetit löytyi vararenkaan vierestä takahutlarin pohjalta.

Flat

mikäs ihme esine se takahutlari oikein on?

-o-

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.04.16 - klo:16:49
mikäs ihme esine se takahutlari oikein on?

Kirjoitusasu vähän sinnepäin, mutta eikös ne legendaariset tiepalvelumiehet telkkarissa kutsuneet saappin peräluukkua noin...😃

Laars

Jos ovat nuo pinsetit hukkuneet, niin parilla eurolla saa ostettua esim:
http://www.slamit.net/product/16997/pyoranpulttien-suojakupin-irroitustyokalu

Tai tuskin marmorillakaan kovin maltaita maksaa.


Flat

avantissa ainakin työkalut on ihan eri paikassa missä vararengas. Työkaluluukku on selkänojien edessä. Eikä mulla ainakaan mitään vastaavaa työkalua siellä ole.

Eikös nuo pylttiensuojat lähde ihan parhaiten pihdellä vetämällä?

Laars

Riippuu vähän vanteen mallista, ovat usein sen verran syvällä, että ei mahdu pihdit väliin vanteita runnomatta.

Mjkarhu

Itsellä oli hansikaslokerossa muovipussissa. Eli voinee olla missä vaan..

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.04.16 - klo:17:31
avantissa ainakin työkalut on ihan eri paikassa missä vararengas. Työkaluluukku on selkänojien edessä. Eikä mulla ainakaan mitään vastaavaa työkalua siellä ole.

Eikös nuo pylttiensuojat lähde ihan parhaiten pihdellä vetämällä?
Minä ainakin olen suhteellisen pihalla tuon sedanin ominaisuuksista. En esimerkiksi tiedä, onko siinä öljytikku vai seurataanko kulutusta samaan mallin kuin B8:ssa oli. Samoin minulle ei ole vielä selvinnyt konepellin tuulihaan ongelma. Jostain syystä en vain löytänyt sitä(kään). Sisäpuolella se vipu on samassa kohdassa kuin edellisessä mallissa, mutta se saakelin tuulihaka. Pitäisi edes päästä täyttämään pissapojan säiliö. Taitavat olla liian modernejä härveleitä meikäläiselle.
Latexi

Flat

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 05.04.16 - klo:11:53
Minä ainakin olen suhteellisen pihalla tuon sedanin ominaisuuksista. En esimerkiksi tiedä, onko siinä öljytikku vai seurataanko kulutusta samaan mallin kuin B8:ssa oli. Samoin minulle ei ole vielä selvinnyt konepellin tuulihaan ongelma. Jostain syystä en vain löytänyt sitä(kään). Sisäpuolella se vipu on samassa kohdassa kuin edellisessä mallissa, mutta se saakelin tuulihaka. Pitäisi edes päästä täyttämään pissapojan säiliö. Taitavat olla liian modernejä härveleitä meikäläiselle.

Yritätkö sanoa että et saa konepeltiä auki ? Siinähän on se vipu jota vaan kääntää sivusuunnassa ja pelti aukeaa.

K70

Lainaus käyttäjältä: wtf - 24.03.16 - klo:23:17
Q7 hybridi on hinnoiteltu ja myös A4 hybrid on pian tulossa.
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 25.03.16 - klo:10:03
Mitään linkkiä hybridi uutiseen? Maakaasuversio tullee tän vuoden puolella, mutta eTronista en ole löytänyt juttua.
Tietolähde olisi tosiaan kiva.

Mulle sanoi Audin tuoteryhmäpäällikkö viime syksynä, että hybridiä ei tule ollenkaan, vaan täyssähkömalli sitten aikanaan. Mutta onhan tilanne voinut puolessa vuodessa muuttua.

Latexi

Flat: En havainnut sivusuunnassa olevaa tuulihakaa. Yritin vain samalla tyylillä millä B8:n pelti aukesi. No, ei sinne ihan vielä tarvitse lisätäkään mitään. Sitten vasta vaikeudet tulevat, kun alkaa nesteet loppua.
Latexi

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 05.04.16 - klo:19:44
Flat: En havainnut sivusuunnassa olevaa tuulihakaa. Yritin vain samalla tyylillä millä B8:n pelti aukesi. No, ei sinne ihan vielä tarvitse lisätäkään mitään. Sitten vasta vaikeudet tulevat, kun alkaa nesteet loppua.
Olen jyrkästi samaa mieltä. Onko jollain hyvä idea miten saa lisättyä lasinpesunestettä?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Ei saisi olla ilkeä, mutta ei tuo konepellin avaaminen nyt niin vaikeaa ole. On totta etta avausperiaate on ihan erinlainen kuin B8:ssa, mutta ainakin itse keksin miten se avautui kun sai sormet vivulle. Siis aikaisemmin konepelti avautui painamalla vipua pystysuunnassa, mutta nyt Jurgen on päättänyt että vipua liikutellaan sivusuunnassa.

Jos ei vieläkään onnistu, niin eiköhän ohjekirjassa ole vinkkejä konepellin avaamiseen :)

Joo, järkiperustein tuo muutos ei ole selitettävissä. Huono muutos ja epälooginen.

a4b8

Tarkoitin nestesäiliön suuaukon sijoittelua. Ettei vain olisi nesteet lokasuojalla?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy