A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.03.16 - klo:08:00
jos bemarissa on ollut joku laadukkaampi setti, niin silloin perus ASS voi kuullostaa hieman tylyltä. B&O:ssa on omat hyvät puolensa ,hyvä systeemi kaikenkaikkiaan, mutta jokin laadukas aftermarket setti on aina parempi. ...

Kyllähän ASS kuulosti laimealla  :o Mielestäni A3 se on selvästi parempi  ???
Tosta B9:n ASS setistä bassoa ei irtoa juuri yhtään...
Täytyy siis B&O ruksia. Toivottavasti se on hintansa arvoinen. En taida päästä sitä kuuntelemaan liikkeessä...

Latexi

Tuota lämmitettävää rattia en vaan koskaan jaksa lopettaa ihmettelemästä, mihin sitä oikeasti tarvitaan ?

Et sitten ole koskaan tarttunut paljain käsin rattiin pakkasaamuna. Silloin sen huomasi, vaikka en nykyiseen sellaista kelpuuttaisi.
Latexi

Flat

eihän tuo B&O nyt ihan kohtuuttoman hintainen ole, hintansa arvoinen mielestäni, vaikka samalla rahalla voisi parempaakin saada aftermerket puolelta, mikäli asennukset tekee itse. Sisäänajoa tuo B&O sitten vaatii ennenkuin siitä saa kaiken irti.

Nämä hifi asiat ovat mielestäni pitkälti makuasioita, niinkuin viinitkin. Absoluuttista totuutta ei ole olemassa, ainoastaan mielipiteitä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 14.03.16 - klo:19:55
Tuota lämmitettävää rattia en vaan koskaan jaksa lopettaa ihmettelemästä, mihin sitä oikeasti tarvitaan ?

Et sitten ole koskaan tarttunut paljain käsin rattiin pakkasaamuna. Silloin sen huomasi, vaikka en nykyiseen sellaista kelpuuttaisi.

on tullut tartuttua, jos auto on todella umpijäässä silloin kädessä on hanskat. Varuste on vähän samaa sarjaa kuin penkinlämmittimet.

mutta ymmärrän että lämpöistä rattia on kivä pidellä. kuinka nopeasti tuo muuten lämpenee? Ei ole ikinä tullut kokeiltua.kytketäönkö tuo tuo päälle samman tyyliin kuin penkinlämmittimet?

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 14.03.16 - klo:19:56
eihän tuo B&O nyt ihan kohtuuttoman hintainen ole, hintansa arvoinen mielestäni, vaikka samalla rahalla voisi parempaakin saada aftermerket puolelta, mikäli asennukset tekee itse. Sisäänajoa tuo B&O sitten vaatii ennenkuin siitä saa kaiken irti.

Nämä hifi asiat ovat mielestäni pitkälti makuasioita, niinkuin viinitkin. Absoluuttista totuutta ei ole olemassa, ainoastaan mielipiteitä.

BMWssä ollut hyvä Hi-Fi pro niminen setti. Taitaa lci myötä kulkea nykyään harman kardon nimellä (?)... Tupla-bassot etuistuinten alla, joka luo soinnin lisäksi hyvän "värinän"  8)
Toki myös se varmasti tekee paremman soinnin fiiliksen, että selvästi huomasi rengasääniä tässä B9 olevan enemmän eli silloin soittimen äänet jää vähän piiloon (?)... Mutta joo B&O:n lisään huomenna tilaukseen.

a4b8

Tosiaan rengasäänet vievät osan äänistä, mutta hieman säätäminen auttaa. (ASS) Parkissa erittäin hyvät ja miellyttävät bassot, hyvä erottelukyky. Varmaan testattu penkissä. ;)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

ei to B&O mikään bassopompotin todellakaan ole. hyvät puolet jossain ihan muualla....

Latexi

Flat: Ilmeisesti se kytkeytyy päälle vähän samaan tapaan kuin penkinlämmitin. En tutustunut tarkemmin, kun se kulkine oli käytössäni vain vajan vuoden.
Latexi

Vice

Onko B&O:ssa minkälaiset säädöt? Eli tarkoitan mitä kaikkea voi säätää erikseen?
ASS ei ollut kuin diskantti ja basso säädöt (A3 lisäksi subbari säätö erikseen). Nykyisessä autossa on lisänä equaliser, jossa säädöt saa tarkasti tehtyä (100Hz, 200Hz, 500Hz, jne...).
Mutta joka tapauksessa tosiaan B&O:n ruksin. Uskon sen kyllä olevan enemmän omaan makuuni kuin ASS.

Tässä nyt yöllä ajelin pimeällä ja kyllä oli hyvät valot autossa! Ã,,kkiseltään sanoisin parhaat mitä vastaan tullut autoissa. Tämä on iso plussa.
Moottori+vaihteisto+quattro-kombinaatio toimii hienosti. Oli ilo ajella  8)

Onko kokemusta alaosasta suorasta ratista, onko paksumpi kehäinen ja muotoillumpi, kuin "perus kolmipuolainen" ratti..?

Flat

B&O:ssa ei myöskään säädöillä juhlita.







Manuaaalissa mainitaan Audio pilot ominaisuus mutta sitä ei valikossa ole, minkähän varusteen takana tuo sitten on ?



http://www.bang-olufsen.com/en/car-audio/car-models/audi/A4

Itselläni on flat-bottom ratti ja luulen että se on ihan sama kuin perus sportti pl. tuo  alaosa. Varsin hyvin istuu käteen ja ergonomia kunnossa. En tiedä sitten tuoko s-line rattiin jotain muutosta verrattuna perusratiin ? Erinalaiset nahkat kaiketi.

LEMMY

Tohon sound effects valikkoon focus kohtaan kannattaa kokeilla fronttia. Ainakin mun korvaan musa soi paremmin edestä eikä surroundina. Paikantuu laulaja ja soittimet enemmän kojelaudalle ja bassotkin kuuluu paremmin. Balance/ fader kuitenkin keskellä. Mulla siis sedan koppa.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013


Mjkarhu

Flat bottom ratin kehän on paksumpi ja muotoillumpi kuin pyöreän. Itselläni on se ja olen todella tyytyväinen, ainakin istuu omaan käteen paremmin ja on paremman näköinen. S-line tuo sitten ratin (sivuille, ei ylös ja alas) rei'itettyä nahkaa, samoin kuin vaihdekepin nuppi muuttuu rei'itetyksi. Itselläni on auto tällä hetkellä korjauksessa ja alla S-line. En osaa sanoa kumpi on parempi ratti, rei'illä vai ilman. Väri on Daytonan harmaa, se istuu kyllä todella hienosti tuohon autoon. Ja sopii kyllä kaikkiin, yksi hienoimmistä väristä. 

th

Flatbottomille ääni täältä. Edellisessä A3:ssa oli ja tähän en ruksinut, niin kovasti on kaipaillut.

Siitä on jotenkin mukavampi pitää kiinni, sekä on enemmän tilaa autoon mennessä ja poistuessa. Tuohon pyöreäreunaiseen sain itseasiassa pienen vekin jo pohjalle nahkaan, kun sattui olemaan syvät etutaskut farkuissa ja autosta noustessa avain osu taskun läpi jotenkin epäonnisti pyöröratin alareunaan. Tuntuisi olevan ylipäätään muutenkin todella pehmoista ja herkästi naarmuuntuvaa tämä a4:sen nahka verrattuna edellisten A3:sten ratteihin.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

laitsu74

Henkilöt joilla on jo auto luovutettuna onko kukaan koestanut saako kameratolppia siirrettyä navin poi listalle ja aktivoitua, että tulisi hälyytys lähestyvästä tolpasta. Toinen asia jota olen etukäteen miettinyt osaako technology tour paketin kameratunnistin + navin tiekohtainen nopeus pitää auton oikealla nopeudella liikenteessä? Ois hieno ominaisuus varsinkin vielä jos sais itse asettaa prosentuaalisen sallitun ylityksen.

Latexi

Muistaakseni löysin joskus kännykkään sopivan tolppavaroitusohjelman, mutta en ole testannut toimivuutta. Tosin ei juuri tule kuljettua tolppien kautta. Muistaakseni liikeessä se kauppias kertoi, että sellaista sovellusta ei vielä ole valmiina.
Latexi

laitsu74

Kännykässä 0100100 tietääkseni pitää sisällään kameratolpat. Mun kyssäri liittyi auton omaan naviin ja sen poi toiminnallisuuksiin. Noi poi pisteet ei tietenkään ole mitään reittien määränpääpisteitä, mutta ajatuksena ois jos sais ladattua tolppatietokannan vaikka SD kautta naviin ja varoitukset sitä kautta. Kytkös sitten cruiseen vielä niin siinä ois sitten se inhimillisen erehdyksen poistaja. Tulee mieleen viimekertainen autonvaihto ja se hiton lommilan tolppa. 102km/h siihen 80km/h tolppaan ja räps. Valtio kiittää.

mi16

Lainaus käyttäjältä: laitsu74 - 15.03.16 - klo:18:50
Henkilöt joilla on jo auto luovutettuna onko kukaan koestanut saako kameratolppia siirrettyä navin poi listalle ja aktivoitua, että tulisi hälyytys lähestyvästä tolpasta. Toinen asia jota olen etukäteen miettinyt osaako technology tour paketin kameratunnistin + navin tiekohtainen nopeus pitää auton oikealla nopeudella liikenteessä? Ois hieno ominaisuus varsinkin vielä jos sais itse asettaa prosentuaalisen sallitun ylityksen.

Saa kameratolpat. Lataa ensin tietokanta netistä ja siirrä se my.audi.comin kautta autoon, siellä on valmis kuvakekkin sille mikä tulee sitten karttakuvaan näkyviin. Autosta ensin päivittää ne päivitysvalikolla ja sitten läheisyyshälytin päälle ja jos on uusi hieno mittaristo niin molempiin näyttöihin erikseen valittava ne näkyviin. Vaatii autossa hiukan valikkohyppelyä, mutta kun asian sisäistää, niin ihan näppärä homma. Hälytys tulee joskus aika myöhään ja tuntuu vaihtelevan tien ja taajama-alueen mukaan.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.03.16 - klo:06:40
B&O:ssa ei myöskään säädöillä juhlita.







Manuaaalissa mainitaan Audio pilot ominaisuus mutta sitä ei valikossa ole, minkähän varusteen takana tuo sitten on ?



http://www.bang-olufsen.com/en/car-audio/car-models/audi/A4

Itselläni on flat-bottom ratti ja luulen että se on ihan sama kuin perus sportti pl. tuo  alaosa. Varsin hyvin istuu käteen ja ergonomia kunnossa. En tiedä sitten tuoko s-line rattiin jotain muutosta verrattuna perusratiin ? Erinalaiset nahkat kaiketi.

Tuossahan tuo on sinun kuvassakin," speed dependent volume control" = Audio Pilot.

Ennen taisi olla VAGeissa nimellä GALA
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

Vice

Lainaus käyttäjältä: th - 15.03.16 - klo:15:26
Flatbottomille ääni täältä. Edellisessä A3:ssa oli ja tähän en ruksinut, niin kovasti on kaipaillut.

Meillä kanssa vaimon A3:ssa flatbottom ratti. Se on hyvä ja otetaan myös tähän A4.
Harmittaa vaan, kun varusteita saa sokkona ruksia eikä pääse testaamaan >:(

Mutta onneksi täältä palstalta saa hyvät vinkit ja kuulee todelliset kokemukset  :)

Huomenna nimi paperiin ja sitten alkaa 3-4kk odotus... Sitten vielä muutama kk, että pääsee auton parhaasta "varusteesta" quattrosta nauttimaan, se oli se "must" juttu autossa omalla kohdalla tällä kertaa. Edellisen auton kohdalla taas ei muu kelvannut, kun takaveto  :D

Flat

Olen tästä maininnut ennenkin, mutta onko jollakin muulla samanlaisia huomioita.
Kuuntelet radiota ajaessa. Tulet parkkiin ja sammutat auton. Kun seuraaavan kerran tulet autoon ja käynnistät radio, radio tuntuu olevan kovalla.
( ok tämä on ehkä normaalia kun korva ei ole tottunut äänitasoon), mutta nyt tulee se ihmeellisyys: kun vaihdat radiokanavaa äänitaso tippuu selvästi.

LainaaTuossahan tuo on sinun kuvassakin," speed dependent volume control" = Audio Pilot.
Ehkäpä tuo on juuri se, omituista että manuaalissa puhutaan eri termeillä.


LainaaHenkilöt joilla on jo auto luovutettuna onko kukaan koestanut saako kameratolppia siirrettyä navin poi listalle ja aktivoitua, että tulisi hälyytys lähestyvästä tolpasta.
Onko joku onnistunut saamaan tolppavaroitukisa google mapsiin navigointiin . Tolpathan mapsiin saa, mutta ei taida tulla navigoinnin puolelle, saati sitten varoittaa niistä  mitenkään.

th

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.03.16 - klo:08:34
Olen tästä maininnut ennenkin, mutta onko jollakin muulla samanlaisia huomioita.
Kuuntelet radiota ajaessa. Tulet parkkiin ja sammutat auton. Kun seuraaavan kerran tulet autoon ja käynnistät radio, radio tuntuu olevan kovalla.

Pari kertaa töistä lähteistä ihmetellyt, että olenko tosiaan kuunnellut noin lujalla aamulla. Ehkä vika onkin autossa, sillä pelkäsin jo, että kuulo on huonontunut ja laitan voluumia vaistomaisesti ajaessa koko ajan kovemmalle ;)
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

msuomal

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.03.16 - klo:08:34
Ehkäpä tuo on juuri se, omituista että manuaalissa puhutaan eri termeillä.
Outo tuo, kyllä mä sain B&O:n ja ulkomaan foorumien kirjoituksista sen kuvan, että nimenomaan isosti mainostettiin B&O:n vahvistimeen sisäänrakennettua automaattista equalizeria, joka kuuntelee ympäristöä usealla mikrofonilla ja säätelee sen perusteella ääntä kompensoidakseen melun vaikutukset. Eihän tommosessa pitäs mitään tason säätöä tarvita. Tuo säätö näyttää enemmän siltä perinteiseltä, kohisee enemmän, laitetaan kovemmalle malliselta.

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 16.03.16 - klo:11:02
Outo tuo, kyllä mä sain B&O:n ja ulkomaan foorumien kirjoituksista sen kuvan, että nimenomaan isosti mainostettiin B&O:n vahvistimeen sisäänrakennettua automaattista equalizeria, joka kuuntelee ympäristöä usealla mikrofonilla ja säätelee sen perusteella ääntä kompensoidakseen melun vaikutukset. Eihän tommosessa pitäs mitään tason säätöä tarvita. Tuo säätö näyttää enemmän siltä perinteiseltä, kohisee enemmän, laitetaan kovemmalle malliselta.

Saman käsityksen saanyt itsekkin eri foorumeilta. Mutta eikö tuolla säädöllä hoideta se, miten paljon järjestelmä reagoi näihin ulkoisiin ääniin? Kaikkihan eivät halua että volume nousee samassa tasossa kuin ulkoiset äänet. Näin ainakin kuvittelin sen toimivan, itselläni ei ole B&Ota.

Andy1975

Eilen tuli haettua oma A4:nen liikkeestä. Laitan muuta kommenttia myöhemmin, mutta ensimmäisenä tuli mieleen kysymys S-Tronicin toiminnasta; onko normaalia, että siinä on pieni viive liikkeelle lähdössä, ennen kuin nykäisee liikkeelle? Tai varsinkin jos esim rullaa risteykseen ja sitten painaa kaasua, niin kestää hetken ennen kuin vaihde kytkeytyy.

Kaksi edellistä Audia oli multitronic:illa (A4 b8 ja A6 C7) eli S-Tronicista ei ole mitään kokemusta.

-Antti

Vice

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 16.03.16 - klo:18:50
Eilen tuli haettua oma A4:nen liikkeestä. Laitan muuta kommenttia myöhemmin, mutta ensimmäisenä tuli mieleen kysymys S-Tronicin toiminnasta; onko normaalia, että siinä on pieni viive liikkeelle lähdössä, ennen kuin nykäisee liikkeelle? Tai varsinkin jos esim rullaa risteykseen ja sitten painaa kaasua, niin kestää hetken ennen kuin vaihde kytkeytyy.

Kaksi edellistä Audia oli multitronic:illa (A4 b8 ja A6 C7) eli S-Tronicista ei ole mitään kokemusta.

-Antti

Kuulostaa tutulta, ainakin vaimon A3:ssa toimii noin (vs BMW ZF laatikko, joka reagoi heti). Eli pienen viiveen huomaa nopeammassa liikkeelle lähdössä. Samoin turbon viiveen huomaa, jos ripeästi lähtee liikkeelle paikaltaan ja ohituksessa. Mutta S moodissa se ei tunnu yhtä paljon, kun D moodissa. Mutta nämä kokemukset siis A3 S-tronic:n toiminnasta, siinä toki on kuusi vaihteinen märkälaatikko, kun A4 se on seitsemän vaihteinen (paitsi isoimmassa dieselissä tiptronic).

Siihen pieneen viiveeseen kyllä tottuu ja oppii lähtemään sen kanssa.

a4b8

Kyllä viivettä ja nykäisyjä on nelosessakin. Edellisestä, multitronicista nuo puuttuivat.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

th

Kyselin audicenter huollosta tuosta s-tronicista ja start/stopista, niin sanoivat, että on tarkoituksellinen ominaisuus, että start/stop kytkeytyy jo päälle risteyksessä ennen, kuin auto on pysähtynyt. Perustelivat, että tarkoitus säästää polttoainetta sammuttamalla moottori jo hieman ennen pysähdystä.

Ihmettelin tätä, kun välillä tuntuu että start/stop kytkeytyy päälle vauhdissa kesken pysähtymisen. Käyttäytyykö muilla samoin?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Andy1975

Lainaus käyttäjältä: Vice - 16.03.16 - klo:19:58
Kuulostaa tutulta, ainakin vaimon A3:ssa toimii noin (vs BMW ZF laatikko, joka reagoi heti). Eli pienen viiveen huomaa nopeammassa liikkeelle lähdössä. Samoin turbon viiveen huomaa, jos ripeästi lähtee liikkeelle paikaltaan ja ohituksessa. Mutta S moodissa se ei tunnu yhtä paljon, kun D moodissa. Mutta nämä kokemukset siis A3 S-tronic:n toiminnasta, siinä toki on kuusi vaihteinen märkälaatikko, kun A4 se on seitsemän vaihteinen (paitsi isoimmassa dieselissä tiptronic).

Siihen pieneen viiveeseen kyllä tottuu ja oppii lähtemään sen kanssa.

Minulla siis bensakone. Jostain luin, että dieselissä olisi vähemmän tätä viivettä.

Aika erikoinen kokemus muutenkin tuo S-tronic multin jälkeen. Tuntuu, että vaihteita on niin paljon, että koko ajan auto vaihtaa ylös tai alas. Ja jo viidenkympin vauhdissa on vitonen päällä. Kaipa tuohon tosiaan tottuu. Ja toki bensakonekin on luenteeltaan erilainen kuin edellinen C7, joka oli siis diesel.

Oletteko muuten pitäneet "coasting" toiminnon päällä? Itse laitoin heti ensimmäisen kokeilun jälkeen pois...

-Antti

th

Lainaus käyttäjältä: Andy1975 - 16.03.16 - klo:20:36
Oletteko muuten pitäneet "coasting" toiminnon päällä? Itse laitoin heti ensimmäisen kokeilun jälkeen pois...

Kahdessa edellisesä a3:ssa coastingiin tottuneena harmittaa, kun se ei aktivoidu tässä yhtä herkästi. Mukava sillä on rullailla ilman vaihdetta alamäkeen.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy