A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:16:40
Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 02.09.14 - klo:16:35
A3:sen esitteessä lukee näin: "MMI Radio.  ...... vaihe-erotin ja ajonopeuden mukaan säätyvä äänenvoimakkuus."
"Bang & Olufsen Sound System. .......Ã,,äntä mukautetaan jatkuvasti mikrofonin välittämän ajo- ja taustamelun mukaan."
[/quote

Hyvin pelaa vaihde-erotin kun ei juurikaan ihmiskorvalla eroita. Heh! ;D ;D ;D

LainaaRami: Ihan sama kenelle mutta Audi A3:ssa ( vm 2014) on sisämelusta mittaus GALA toiminnolle. Onko selvä?
Niin, yritin tuossa ilmoittaa, että kyllä se äänenvoimakuus säätyy myös ajonopeuden mukaan, vaikka toisin väitit. Hyvin ohitit virheesi. Eiköhän tämä aihe ole tässä.

kottarainen

Tuo GALA toimii mielestäni loistavasti, aina haluttu äänenvoimakkuus, nostaa selkeästi jopa liian paljon volumea kiihdyttäessä jos säätää sen tappiin asti. Tuli ruksittua se B&O mukaan ja ehkä sen takia reagoi paljon paremmin kun missään aikaisemmassa autossa.
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:13:53
Siinäpäs se ongelma onkin kun se ei sitä nosta.

Sama täällä. Ei ole GALAn asennolla vaikutusta minunkaan autossa... Sinällään ihan sama minulle. Pidän mankkaa joko niin hiljaisena taustalla, ettei häirittse, tai sitten luukutetaan kunnolla. Silloin on ihan sama nouseeko ajonopeuden mukaan - se on kovalla joka tapauksessa.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

rami

Lainaus käyttäjältä: kottarainen - 02.09.14 - klo:19:59
Tuo GALA toimii mielestäni loistavasti, aina haluttu äänenvoimakkuus, nostaa selkeästi jopa liian paljon volumea kiihdyttäessä jos säätää sen tappiin asti. Tuli ruksittua se B&O mukaan ja ehkä sen takia reagoi paljon paremmin kun missään aikaisemmassa autossa.
Tuossa mun koppurassa ei ole B&O äänentoistosydeemi vaan perusjuttu.
Vaan ihmetyttää kyllä tuo toiminta. Toisilla toimii ja toisilla ei. >:(

rami

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 02.09.14 - klo:22:15
Sama täällä. Ei ole GALAn asennolla vaikutusta minunkaan autossa... Sinällään ihan sama minulle. Pidän mankkaa joko niin hiljaisena taustalla, ettei häirittse, tai sitten luukutetaan kunnolla. Silloin on ihan sama nouseeko ajonopeuden mukaan - se on kovalla joka tapauksessa.
Milloin rekisteröity auto?
Jotain pirun "hässiä" nuissa on.

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: herttakurko - 02.09.14 - klo:14:52
Samat oireet ja diagnoosi täällä. Auto on 1.4 S-tronic, ikää vajaa 8 kk ja kilometrejä vian ilmetessä noin 21tkm.

Kyselyistäni huolimatta eivät suostuneet kertomaan mitä on rikki tai mikä mahdollisesti on rikkonut. Autolla ajettu 98 prosenttisesti maantiellä matka-ajoa. Huomenna pajalle kytkimen vaihtoon. Pitää pyytää, että asentaisivat tällä kertaa Long Life -kytkimen :-[

Nyt pitäis minullakin olla Long Life -kytkin autossa. Hain tänään pajalta, jossa auto oli pari päivää hoidossa.

Ensimmäisten ajokokemusten perusteella meno on aika paljon mukavampaa. Vaihdot ovat kuin pumpulia - ei nyi eikä pidä mitään erikoista ääntä. Auto lähtee liikkeelle juuri sen sekunnin murto-osan nopeammin. Ikään kuin kytkin ottaisi kiinni nopeammin, juuri sen verran, että sen huomaa. Pehmeästi, mutta pedantisti.

Kyselin huollossa vian syntymisen perään, mutta eivät halunneet / osanneet ottaa kantaa. Ilmeisesti vain minulla käynyt huono tuuri. Samapa tuo, kun laittoivat sen nyt sitten kuntoon. Hintaa olisi kytkimenvaihdosta halunneet 1700e, jos ei olisi mennyt takuun piikkiin.
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Rosmo

Lainaus käyttäjältä: rami - 02.09.14 - klo:22:24
Milloin rekisteröity auto?
Jotain pirun "hässiä" nuissa on.

Huhtikuu 2013.

Auto kävi radion softanpäivityksessä viime syksynä, mutta ei toiminut GALA sitä ennen eikä sen jälkeen. Jos ja kun siinä on jokin mikrofoni mittaamassa sisämelua, voisi vika olla sitten siinä...

Ja mankkana Sound System
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 02.09.14 - klo:22:27
Jos ja kun siinä on jokin mikrofoni mittaamassa sisämelua, voisi vika olla sitten siinä...

Ja mankkana Sound System

Ei ole! B&O:ssa on mikrofoni, Sound Systemissä ja perussetissä ei. Rami se taas tavoilleen uskollisena suoltaa p.skaa minkä kerkiää! Ajonopeuden mukaan tuo säätyy. Ex. A4:ssa oli ASS ja ei siinäkään GALAn vaikutusta juurikaan huomannut kun taas nykyisen A3:n B&O:n GALA toimii mainiosti.

exlex

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 02.09.14 - klo:23:09
Ei ole! B&O:ssa on mikrofoni, Sound Systemissä ja perussetissä ei. Rami se taas tavoilleen uskollisena suoltaa p.skaa minkä kerkiää! Ajonopeuden mukaan tuo säätyy. Ex. A4:ssa oli ASS ja ei siinäkään GALAn vaikutusta juurikaan huomannut kun taas nykyisen A3:n B&O:n GALA toimii mainiosti.

Itselläni Sound System ja Gala toimii myös mainiosti. Toimintaa ei huomaa silloin, kun se on säädetty oikeaan kohtaan. Jos liian voimakkaalla, niin sitten äänen voimakkuus nousee liian paljon. Muistaakseni nyt 4:sella tai kolmosella. Kesärenkaat tuottavat vähän enemmän ääntä autoon, niin on joutnut lisäämään yhden pykälän Galaa lisää.

rami

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 02.09.14 - klo:23:09
Ei ole! B&O:ssa on mikrofoni, Sound Systemissä ja perussetissä ei. Rami se taas tavoilleen uskollisena suoltaa p.skaa minkä kerkiää! Ajonopeuden mukaan tuo säätyy. Ex. A4:ssa oli ASS ja ei siinäkään GALAn vaikutusta juurikaan huomannut kun taas nykyisen A3:n B&O:n GALA toimii mainiosti.
Ite suollat paskaa. ;D
Jos kerran merkkihuollossa testerit sanoo,että GALA mittaa tässä uudessa A3:ssa GALA toiminnon sisätilan melusta niin kaiketi minä siihen uskon enemmän kuin sinun mututuntumaan.
Tai sitten merkkipajan pelle ei osannut tulkita laitteen antamia tietoja.

jipp0

Taustaa: 20 kilometriä mittarissa, pakasta vedetty noudettaessa. Matkalla kotiin epc valo syttyy ja tehot häviää (4k rpm limiter meni päälle). Pysähdys, uudelleen käynnistys ja jouluvalot sammuu, mutta vähän ajan kuluttua ajossa sama epc valo palaa jälleen. Audille soitto, hinausauto paikalle ja auto tutkittavaksi. Onko kellään sattunut moista? Kyseessä uusi S3 SB.
Audi 8V S3 SB

MoFFe

Lainaus käyttäjältä: jipp0 - 03.09.14 - klo:22:24
Taustaa: 20 kilometriä mittarissa, pakasta vedetty noudettaessa. Matkalla kotiin epc valo syttyy ja tehot häviää (4k rpm limiter meni päälle). Pysähdys, uudelleen käynnistys ja jouluvalot sammuu, mutta vähän ajan kuluttua ajossa sama epc valo palaa jälleen. Audille soitto, hinausauto paikalle ja auto tutkittavaksi. Onko kellään sattunut moista? Kyseessä uusi S3 SB.

Kiva kiva hyvä hyvä!!!  >:(
Toivottavasti nyt vika löytyy nopeasti että saa auton takaisin alle eikä samanlaista tule uudestaan!

V60

Lainaus käyttäjältä: jipp0 - 03.09.14 - klo:22:24
Taustaa: 20 kilometriä mittarissa, pakasta vedetty noudettaessa. Matkalla kotiin epc valo syttyy ja tehot häviää (4k rpm limiter meni päälle). Pysähdys, uudelleen käynnistys ja jouluvalot sammuu, mutta vähän ajan kuluttua ajossa sama epc valo palaa jälleen. Audille soitto, hinausauto paikalle ja auto tutkittavaksi. Onko kellään sattunut moista? Kyseessä uusi S3 SB.
Apua, mikähän ongelma mahtaa olla. Kuukauden päästä pitäis vastaava pirssi olla ajossa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

rami

No eipäs todellakaan vaikuta luotettavalta kun autoliikkeestä ei pääse kotia ilman hinuria,mittarissa 0000020km :'(

jipp0

Vika löytyi, yhdessä pytyssä oli viallinen sensori tms. Eli ei sen pahempaa mekaanista vikaa. Osa tilattiin saksasta ja maanantaina pitäisi osa saapua ja samalla saada auto takaisin.

Laitetaan kuva tännekin:

Audi 8V S3 SB

jipp0

Audi 8V S3 SB

kottarainen

Otan osaa, itsekin aika onnettomana katselin kun uutta autoa nostettiin hinausauton kyytiin ennen viikonloppua, tosin eri syystä. Hyvä ainakin että vika löytyi nopeasti ja nyt saat toistamiseen odottaa uutta autoa.
A3 1.8 tfsi sedan quattro s tronic

JaniKuula

#347
Oi voi
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

FroDoZu

Eilen ilmestyi mittaristoon herja "Engine start system: system fault! Please contact workshop". Ja kun auton sammutti avaimesta ei se sammunut, vasta kun vetäisi avaimen pois virtalukosta. Tänään sitten pajalle, tuomiona virtalukon pohjan vaihto. Tälläistä tällä kertaa  8)
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

Apaju

Tänään aamulla töihin mennessä (efficiency-ajotila) voimakkaan jarrutuksen jälkeen, näytössä E2 mutta kaasua painettaessa vain kierrokset nousee, auto ei liiku. S:n kytkeminen palautti vedon. Liikkeelle lähtö voimakkaasti nykäisten.
Seurataan tilannetta, liittyykö jotenkin tuohon voimakkaaseen nykäykseen vaihtaessa 1->2 vaihteelle?
VW ID.3 Life

rami

Kyllä tuntuu ihmeelliseltä vähän ajetuissa uusissa autoissa ihme vikoja.
Kielii kyllä heikosta laadusta.
Virtalukon pohjankin pitäisi toimia 100 tkm.
Panee itseä miettimään tuliko sittenkin lyötyä kädet jaskaan?
A3 Stronic 1.6 TDI. >:(

finnman

Mielestäni nämä A3:n (+Octavian) viat heti kaupasta tuodussa tuotteessa kertoo heikenneestä laadusta. Itse odottelen seuraavaksi DSG:n porsimista tai jotain moottorihäiriötä, vaikka pidempään on nykyinen kestänyt kuin edellisessä(korjamokäynnit on suunnilleen tasan)... :)

FroDoZu

Lainaus käyttäjältä: FroDoZu - 05.09.14 - klo:19:31
Eilen ilmestyi mittaristoon herja "Engine start system: system fault! Please contact workshop". Ja kun auton sammutti avaimesta ei se sammunut, vasta kun vetäisi avaimen pois virtalukosta. Tänään sitten pajalle, tuomiona virtalukon pohjan vaihto. Tälläistä tällä kertaa  8)

Ja eilen auto saatu takaisin virtalukon pohja vaihdettuna. Vika tuntui olevan tehtaan tiedossa.
Tulossa Skoda Kodiaq 1.4TSI DSG Ambition
Skoda Octavia Combi RS TDI -16
EX:Skoda Octavia Combi RS TSI -15

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 09.09.14 - klo:11:33
Kyllä tuntuu ihmeelliseltä vähän ajetuissa uusissa autoissa ihme vikoja.
Kielii kyllä heikosta laadusta.
Virtalukon pohjankin pitäisi toimia 100 tkm.
Panee itseä miettimään tuliko sittenkin lyötyä kädet jaskaan?
A3 Stronic 1.6 TDI. >:(

Lainaus käyttäjältä: finnman - 09.09.14 - klo:12:15
Mielestäni nämä A3:n (+Octavian) viat heti kaupasta tuodussa tuotteessa kertoo heikenneestä laadusta. Itse odottelen seuraavaksi DSG:n porsimista tai jotain moottorihäiriötä, vaikka pidempään on nykyinen kestänyt kuin edellisessä(korjamokäynnit on suunnilleen tasan)... :)

Turhaa murehditte. Maanantaikappaleita on ollut aina ja tulee myös olemaan tulevaisuudessakin. Ja kun tekniikkaa lisätään, niin viatkin lisääntyy. Meillä on ollut perheessä vaikka kuinka monessa autossa uutena viallisia osia tai pahimmillaan puuttunut osia, kuten Volvo V50:sestä oli unohdettu asentaa tehtaalla ajonestopiiri joka oli kooltaan 5cm x 10cm. Luulis että tuollainen ei unohtuisi. Auto ei lähtenyt käyntiin tämänjohdosta kunnolla ja sammuili.  ;D Porukoiden Volvo V60:sessä syntyi palamaan muutamankerran jouluvalot mittaristoon, jonka seurauksena vietiin huoltoon ja mitään vikaa ei löytynyt koskaan. Veljellä Mersussa ratin toisen puolen läpyskä vaihde lopetti toiminnan kun autolla ajettu 20K. Kahdesta b7 Audi A4:sesta kärähti muistaakseni solenoidit tai jotain vastaavaan. Konepellin alta tuli älyttömät savut. 98 Passatista meni tukivarsista jotkut osat jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Eli mielestäni jos autossa on viallinen lukko ostaessa, niin se on mielestäni harmillista, mutta ei sille voi mitään ja kun viallinen osa on korjattu, niin tuskin hajoaa uudelleen. Ps. Puhelimeni lähti huoltoon, kun siinä oli akussa valmistusvirhe.  ::)

finnman

^Juurinkin noin se on. Tuntuu vaan olevan suurin osa em. vioista euromerkeillä? Eli alihankintaketjujen laatu on edelleen jäljessä verrattuna esim. Toyotan tai Hondan vastaavaan? On varmasti pikkujuttuja "japseillakin", mutta sen mitä on eri testejä lukenut (kestotestit eri lehdissä ja käyttäjien kertomaa), eipä juuri muut automallit ole testin aikana pajalla poikennut huoltojen välissä, kuin euromerkit? Miten muuten on selitettävissä esim. Toyotan alihankintaketjun lähes virheetön osien toimitus tehtaille ja autot kasataan vieläpä euroopassa ja paikallisella työväellä?

Kokoonpanossa tapahtuneet virheet(puuttuvat ja/tai puutteellisesti asennetut komponentit jne) kertoo kokoonpanolinjan laadusta. Jos ne saataisiin VAG.n tehtailla karsittua pois, jäisi jäljelle vain komponettiviat? Kuluttajaa vaan sapettaa em. asiat, kun samaan autoon sattuu kokoonpanolinjan sohlaaminen ja sen päälle tulee vielä heikot komponentit. Siinä on turha puolustella, että kaikilla merkeillä on vikoja uusissa autoissa...

Rosmo

Öljyä palaa...

Viikonloppuna täytyi lisätä jo neljäs litra pesään. Kilsoja takana noin 14 500. Mikäs olikaan "normaalia" öljynkulutusta? 0,5l/1000km? Taitaa siis olla öljynkulutus "normaalin" puitteissa...  ???
Ex-VAGt: VW 1302 S -71, Polo 9N 1.2 -03, Golf IV V6 4Motion -03, Golf IV Variant 1.6 -04, Leon 1P 1.8 TSI -08, A3 Sportback 1.4 TFSI Stronic -13

tapanixxx

Kaipa tuo on ihan normaalia vw-konsernin autoille, eli 3-4 litraa / 20 tkm.

Muilla merkeillä kuluu 1-3 dl / 20 tkm.

Kaikki on kunnossa, näin varmasti toteaa myös merkkihuoltokin jos sieltä kysyt!

saksala

Lainaus käyttäjältä: exlex - 18.09.14 - klo:23:58
Maanantaikappaleita on ollut aina ja tulee myös olemaan tulevaisuudessakin. 98 Passatista meni tukivarsista jotkut osat jne.

Noin kävi minunkin 98 Passatille, vikoja oli ensimmäisinä vuosina (mm. lukot jäätyi). Mutta 16 vuoden ajon (310 tkm) jälkeen on todettava, että alkuvuosien jälkeen ajo on ollut aika huoletonta. On riittänyt kulutusosien vaihto (jarrut, tulpat, suodattimet, jakohihna, iskarit, tukivarret, renkaat). Pakoputki ja kytkin ovat vielä alkuperäiset ja moottori (1.8T) koskematta.

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: Rosmo - 22.09.14 - klo:15:49
Öljyä palaa...

Viikonloppuna täytyi lisätä jo neljäs litra pesään. Kilsoja takana noin 14 500. Mikäs olikaan "normaalia" öljynkulutusta? 0,5l/1000km? Taitaa siis olla öljynkulutus "normaalin" puitteissa...  ???
Kuulostaa melko kovalta kulutukselta. Omaan ei ole tarvinnut lisätä lainkaan, 1.4 90kW noin 16tkm mittarissa 1,5 vuotta ajoa. Olisko ollut vajaa 2tkm kohdalla öljynvaihto ja siitä asti menty samoilla.

Valitettavasti taitaa mennä tosiaan tuohon "normaalin" rajoihin. Tokihan aina asiasta mainita kannattaa.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Kotkis

Auto kävi jäähdytysnesteen vajumisen takia pajalla, ei löytynyt vuotoja. Olisiko sitten jäänyt ilmakupl(i)a moottorilämmittimen asennuksen yhteydessä...
Mutta toinen asia liittyen sisävalopakettiin: mihinkäs hittoon pitäisi vaikuttaa "background lighting"in "front"-asetus?!? "Footwell"-asetus himmailee niitä jalkatilojen valoja ihan niinkuin pitääkin, mutta tuo toinen asetus ei tunnu tekevän yhtään mitään. Ovikahvojenkin ledit säätyvät yhdessä mittarivalaistuksen säädön kanssa.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy