Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - rami

#1
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
02.01.18 - klo:15:53
Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 02.01.18 - klo:15:13
Uikutusta tutkineet lisää, tulee jostain vaihteiston öljypumpusta? En ole asiantuntija, muuten olisin illan ratoksi korjannut! On sellainen ääni ettei haittaa minua fyysisesti eikä henkisesti. Kun ei ole vaarallista niin annan olla, koska ilmastoinnin/lämmityslaitteen pitää olla nollilla, samoin kuin radion että sen kuulee. Oikeasta etuovesta kuului rapinaa, korjattu. En ole missään vaiheessa kehunut, enkä haukkunut autoa, vaikkakin Passatit ja Audit toimineet hyvin.(Sitähän ei saanut sanoa) En ole Audi-rakastunut, enkä Audi-julli, kas kun ei kull.?
Niin miksi se pumppu siellä huutaa???
Osoittaa jotain ongelmaa.
Mutta jos sei ei sua laatikkoremppa häritse 10 donan puoiliksi tyhmäpää maksaa 5000 donaa rempaa ekeen niin onneksi olkoon  Kukaan kuin Vagina puolittaa näitä remppoja.. Esim <<<<tojo maksaa paskasta kaiken.
Varmaan VG:llä on lihavampi pussi kiun sinulla.
#2
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
02.01.18 - klo:15:23
Lainaus käyttäjältä: vag4life - 02.01.18 - klo:15:03
Onko tämä Rami joku trolli...  :D :D :D

Minä en trollaa puhun vain faktaa. Mikä äly tehtaalla on täyttää vaajaaöljyisiä muutenkin ongemallisia 7 lovisa laatikoita???
Alkaako öljylitrat olemaan jo niin kalliita??? Kun on sössitty amerikanmantereille?
Koittakaa nyt tajuta asiat. ;)
#3
Huoltaminen / Vs: Tuulilasin pyyhkijät
02.01.18 - klo:13:58
MinullaA3:ssa oli jokin pinnoitevika lasissasa. Ei auttanut vaikka vahtoi pyyhkimiä Bossia ja Motograftia lasi 0li paska.
Lasin uusiminen auttoi.





#4
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
02.01.18 - klo:04:21
Oireilee. Ja eräitten Audijullien mielestä se on OK.
Minun mielestä se ei ole OK.
Todettu on ja vaihteisto uikuttaa edellelleen.
Olette te Audijullit aika sokeita ja rakastuneita niihin kotteroihinne.
Minulle tuo "premiumauto" oli todellinen viuden paikka.
Ei ikinä näitä paskoja kannata enää ostaa.
Rahat menee kuin kankkulan kaivoon.
Laatu täyttä paskaa. Auto kesti 6000 km ja alkoi sitten oireileen.
Naapurin ukko osti Tojon samaan aikaan eikä autossa ollut mitään vikoja.
Mulla vasta mittarissa 22 tkm. 
#5
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
31.12.17 - klo:11:28
Niin mitähän siitä seuraa jos tehtaanjäljiltä on Stronic 7-lovisessa (kuivassa) laatikossa öljymäärässä 0,7 ltr vajaatäyttöä?
Olisiko joku viisas joka osaisi vastata kysymykseen?
Kiitos.
Ajatellaanko Audilla, että laatikkoon lisätään öljyä kuten moottoriin??? ;D ;D ;D
#6
Niinpäs. Kyllä käy monella luonteelle kun todellakin kirjoittaa täyttä faktaa kyseisisestä A4 B9 autosta. On todellakin ihmeellistä rakastuksen ja ihastuksen kiimaa kun ollaan niin herkkähipeäisiä jotta ei voi faktoja tuoda esille. Maahantuoja on nimittäin "pessyt" kätensä voimansiirtoon liittyvistä ongelmista. Prosessi käynnistetään uudelleen sen verran röyhkeää on maahantuojan takuukorjauksiin suhtautuminen. Kuinkahan monessa vaihteistossa on todellakin vajaatäyttöä 0.7 ltr.?
Epäilenpä ettei minun autoni ollut ainoa. Vai olisiko öljyputkessa ollut ilmaa tehtaalla ??? ;D ;D ;D
Tietenkin näistä asioista tehdään ominaisuus ei vika.
Turhaa sitä on kehua autoaan ja pullistella. Ei ainakaan minun kohdalla tule rintaantaputuksia tuon auton suhteen.

Kaikki mitä minä kirjoitan on todellakin täyttä faktaa, en keksi mitään juttuja.
#7
Niin todellakaan auto ei kestänyt kun sen 6000 km. Jolloin vaihteisto alkoi uikuttamaan. Ja uikuttaa edelleen korjauksesta huolimatta. Autossa on 7-vaihteinen Stronic vaihteisto. Aika ihmeellistä, että ns. kuivassa laatikossa oli öljymäärässä 0.7 ltr VAJAAT,,YTTÖ,, tehtaan jäljiltä. Uskomatonta mutta täysin totta.
Kyllähän tälläinen laatikko alkaa todellakin olemaan melko "kuiva".
Minä en tälläista kirjoittaisi jos se ei olisi totta.
Kyllä tehtaalla taitaa olla rahapula kun ei ole varaa laittaa vaihteistoihin tarpeeksi öljyä.
Viisas selvittäköön tälläisen tilanteen, minä en tajua.
Kenenkähän mielestä tämäkin on normaalia?
#8
Jassooo... Kunolet nuin varma öljyistä  suodattimista jne.... Kerro selitys seuraavaan asiaan.  Esim. A4 B9 moottoriin manuaalin mukaan käy 5w..... ylösp. öljy.  Kumminkin öljy muutettiin kumminkin valmistajan suosituksesta 0w...ylösp.
#9
Kyllähän nämä räminät ja kolinat on sanomattakin selviä. Täällä vaan soitetaan suuta ja räkytetään jos tuo asioita ilmi.
SIIS. Itse en ole milloinkaan kuullut nuin pahaäänistä moottoria joka käynnistetään yli -10C pakkasesta. Kaiken lisäksi ihmetyttää kummallinen"sirinä" joka vaivaa etenkin jo viileinä ilmoina aina pakkasiin asti. Jos ken haluaa voi itse kuunnella omasta A4:stä 1,4 moottorin ääntä silloin kun pakkasta on yli 10 astetta. Laita vänkäri painamaan kaasua n. 1500-2000 r/min avaa konepelti ja kuuntele. Meteli on metallinkalsea kerrassaan ymmärtämätön pauhu. Ei edes diesel pidä tuollaista metakkaa. Uskomatonta nykytekniikka. Pitäisikö tuota vielä kehua ja taputella rintojaan. Uskomatonta. Paja selittää koneen suoraruiskutuksella???
Näinhä nää kaikki asiat alkaa tulemaan toteen joista olen kirjoittanut. Toisilla vaan menee kauemmin ennen kuin ne tajuaa raminan. ;D ;D ;D
#10
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 22.12.17 - klo:12:41
Pidän tuota karpan esittämään vaihtoehtoa varsin todennäköisenä. Epäilen, että ko. tapauksessa taistelu audin erilaisten vikojen (todellisten tai kuviteltujen) kanssa on muodostunut suhteellisen merkittäväksi elämänsisällöksi eläkepäivien luppoaikaa täyttämään.

Ainahan se vika on kuviteltu tai ominaisuus mikä Audissa on.
Etpä Mattinen malttanut olla tietojesi kanssa olla ottamatta kantaa.
,,lä akiteeta toisia kun et itsekkään malta olla ottamatta asiaan kantaa.
Kyllähän se todellakin risoo kun kumminkin autossa on yli 40 donan hintalappu ja se kestää 6000 km jonka jälkeen murheet ja vi*utukset alkaa.
Olen melko varma, että auto kuin auto kestää pitempään kuin 6000 km.
Ei varmaan halvinkaan Dacia hajoa nuissa kilsoissa. Olisihan tuohon hintaan saanut kolme Daciaa.
#11
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 21.12.17 - klo:22:39
Miksi et Rami noudata omaa neuvoasi?


Kyllä noudatan omaa neuvoani vaan pitää tuolla rakkineella yrittää ajella vielä jonkin aikaa. On liian vähän kilsoja ja ikää ei kannata vielä laittaa kiertoon. Autokauppias on sellainen, että sen pitää aina vähintään 15 donaa saada väliä. Siitä syystä tuolla pitää yrittää päästä eteenpäin. Suhteessa liian kallis vielä laittaa kiertoon. Kilsat halpenee kumminkin ajokilometrien myötä. Piäisi vielä 20tkm saada lisää mittariin jos tuo romu kestäisi sen ajan.
Jotain hyvääkin tuosta romusta löytyy. Pitänee JOULUN kunniaksi kehua ajettavuutta ja jopa tuo 150hv mopomoottorikin työntää kabiinin lämpöä aika kivasti. Testasin tänään. Suorastaan kuumaksi sai sisätilat HI-asennolla.

Kyllä diesel on selvästi pakastinlokero jos vertaa vaikka tuohon pienempään bensa-autoon. Etu on kiistaton ja päivänselvä varsinkin taajama-ajossa.
#12
Eikö uuden auton pitäisi kestää enemmän kuin 6000 km.?
Täällä monenmielestä se on normaalia.
#13
Lainaus käyttäjältä: Flat - 22.12.17 - klo:06:45
Aika tuskaa tuntuu olevan Rampen Audin omistaminen. Ymmärrän että ketuttaa, mutta eikö jo kannattaisi tehdä asialle jotain, vai meinaatko rääkätä itseäsi pitkäänkin ? Hyvät rahat saat vielä nykyisestä kaupassa ja sillä saat laadukkaan japskin tilalle. Vaihda ennekuin hajoo....

Itse lähden siitä olettamuksesta, että kun kone on pakkasen puolella , se "hytkyy" ja pitää "pahaa ääntä" kunnes lämpötila nousee. Näin on ollut kaikissa autoissa, ja näin tulee jatkossakin olemaan....
Ja mitä natinoihin ja räminöihin tulee, niin kaikki tälläiset tavisautot rämisee joskus, näin on ollut aina ja näin tulee aina olemaan. Ei näitä juttuja pidä liikaa ihmetellä.....nämä ovat autojen ominaisuuksia joihin vaikuttaa paljolti ympäröivät olosuhteet.

Erikseen on sitten viat, mutta ne pystytään yleensä korjaamaan. Paljon on myös kiinni omistajan korvasta kiinni, jotkut ovat hyvin herkkiä kaikille hälyäänille ja jotkut taas ovat "umpikuuroja".

Niin todellakin kävi kun yhtenä aamuna käynnistin A4 B9 0-kelistä niin konehuoneen puolelta kuului jumalaton "jympytys".
,,äni kuului noin puoli minuuttia.  Ei ollut mitään normaalia kylmäkäynnistyksen aiheuttamaa värinää.
Toisaaltaan tuo pirunmoinen meteli mikä kuuluu moottorista -15 asteen pakkasella on aivan ihmeellinen melu. Metallinkalsea räminä joka on jo pirun voimakas 2000 kierroksen paikkeilla.  Liekö resonoi johonki.  Räminä loppuu kun kone hieman läpiää ja muuttuu ihmeelliseksi "sirinäksi" joka on yhteydessä kaasunkäyttöön eli moottorin kierroksiin. Ihmeteltiin sitä sirinää kun testimittarin käyrät osoittivat ihmeellisiä katkoksia testiajon aikana. Kyllä näitä on yritetty korjailla aina voimansiirtoon liittyvistä ongelmista alkaen. Tuloksetta. Viat ovat TODETTU silti yrityksistä huolimatta ei ole saatu korjattua.
Asioita tutkitaan edelleen. Kohta pitänee alkaa kovempiin toimenpiteisiin asioiden kuntoonsaamiseksi. Maahantuoja on erittäin nihkeä näiden asioiden kanssa.
Moni muukin on todennut maahantuojan nihkeyden hoitaa asioita tämän konsernin autoissa.
Selvääkin selvempi ne asiat jotka ei liity välittömään turvallisuuteen yritetään taputella takuuajan ulkopuolelle. Kuten jo aijemmin olen maininnut en täällä korjaile teidän kanssa autoja ja kerro mitä on milloinkin tehty.
Vioista ja ongelmista sen sijaan kerron ja tuon ne rehellisesti esille.
Joillekin se vaan tuntuu olevan niin katkera ja riipivä asia joa Audista kirjoittaa jotain negatiivistä asiaa,minä kirjoitan.  Auto ei ole minulle niin rakas, että en voisi siinä olevista ongelmista kirjoittaa.
Takuuta on maaliskuun lopulle tulee mielenkiintoinen kevät.
Yli vuoden tuon romukasan kanssa on jo värkätty nuiden ongelmien kanssa. Ensimmäiset 6000 km meni ongelmitta, mutta sen jälkeen alkoi ongelmia lykätä nyt ml. n. 20 tkm. Tuossa kilsamäärässä auton pitäisi olla parhaimillaan.
#14
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.12.17 - klo:23:10
Olen myös ajanut Mossella ja kyllä munkin 185 kW kone "hytisee" kylmäkäynnistyksessä.
Mutta jos sulla vaan on _niiiiiin_ huono auto joka käynnistettäessä tärisee, niin edelleen se sähkövehje on ok ;-)

No ei kuule tämän päivän bensa-auto ravistele juuri mitään jos 0-kelistä laitetaan käyntiin.
Polttoaineen ruiskutus on niin tarkkaa suhteessa ilmaan ja kaasun, että ei auto tuohon malliin täryytä. Liittyy selvästi kylmänä esiintyvään "klonksotukseen". Ettei vaan massa oireile. Niin kilsoja mittarissa n. 20 tkm.
#15
Lainaus käyttäjältä: Rauska - 21.12.17 - klo:22:34
Kai tiedät, että kyseessä on rikastin. Kylmäkäynnistyksessä polttoainetta annostellaan enemmän suhteessa ilmaan. Ennenvanhaan se oli käsikäyttöinen ja ihan sama ominaisuus kylmänä. Eli kone rykii sen hetken.
Mutta jos haluat tasaisesti käyvän, niin hanki sähköauto  8)

Ei se nyt mikään rikastin ole joka jytkyttää autoa ihan kuin joku ravistelisi sitä. Melkoisen jutun kehitit. Epäilen oireen liittyvän "klonksottavaan" ääneen joka kuuluu minuuttien kun auton käynnistää jopa 0-kelistä.
Kyllä nyt sentään tänä päivänä pitäisi autonmoottorin ja voimansiirron olla hiljaisia vaikka 0- kelistä käynnistetäänkin.
Eiköhän kumminkin tämän päivän autoissa ole polttoaineensyöttö sellainen , että ei se autoa täristä puolta minuuttia käynnistyksen jälkeen.  On kyllä niin ihmeellinen vehje, että ei nuin ihmeellistä uutta autoa ole kohdalleni sattunut vaikka olen ostanut niitä kymmeniä. Kerrassaan alkaa jo naurattamaan koko auf/in ihmevekotin. :) Tulee lähinnä mieleen Mosse jolla kloppina jäällä ajeltiin.
#16
Kaikista helpoin ja varmin tapa on päästä näistä koijauksista eroon.
Ohje 1 kannattaa pitää kyntensä irti koko VG konsernin autoista. Laatu alkaa olla sitä luokkaa, että pelkkää ongelmaa lykkää.
Jumalattomia korjauslaskuja näyttää olevan tyrkyllä. Näyttää siltä, että alle 3000 eur. remppalaskua ei tehdä mitään. Konserni on tyrinyt niin pahasti, että jostain pitää rahaa kehitellä. Kukapas muu sitä rahaa kantaa kuin asiakas.
#17
Ominaisuus vai vika?
Yhtenä aamuna laitoin A4 B9 käyntiin, pakkanen noin-1C.
Auto käynnistyi normaalisti mutta keulan ja konehuoneen kautta tuntui selvää "hytkyntää". Auto siis ravisti aika tavalla,kesti noin puoli minuuttia. Oli ollut noin 1 vrk parkissa. ???
#18
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
21.12.17 - klo:13:49
Kuuluuko räminät ja natinat oletettuun premium autoon ?
Nyt kun on teissä jääpolannetta, pientä myhkyrää ja aurauksen jättämää karheutta niin A4 B9 Audissa sen kyllä huomaa. Pirunmoinen nitinä ja natina kuuluu joka puolelta, syy ovipaneelit.
Isot ovipaneelit pääsevät sen virran liikkumaan, että nitinää ja natinaa kuuluu joka puolelta. Ikävää räminää lisäksi kuuluu oviverhouksien välistä jostain keskivaiheilta.
Tuntuu kuin koko malli olisi niin hätäisesti jouduttu pykläämään markkinoille. Luulin kyllä ostavani hieman laadukkaamman kulkineen, mutta mitä vielä. En muista nuin huonosti toteuttua autoa ostaneen koskaan.
Jos joku epäilee ovipaneelin sisäräminää  niin kopsautappas kämmensyrjällä bassokajarin kehän viereen niin taatusti rämisee.
Ihan kuin joku tanko resonoisi.
#19
Joo, ei kannata provosoitua liikenteessä.
Suomalainen raukka on niin tyhmä tienpäällä. Toimii muille poliisina.
Annetaan poliisin tehdä rauhassa työtään.
YKSI asia pitää kumminkin huomioida jollakin kuljettajalla voi olla ihan oikeakin syy ajaa lujempaa tai hitaampaa.
Bonaritili näyttää selvästi minkälainen olet tienpäällä. Bonuksia pitäisi "superkuljettajille" kertyä vaan entistä enemmän.
Minunkaan vakuutuksista ei ole tarvittu maksaa vuosikymmeniin mitään. Olen kaahareille ja kiilareille todellinen nettomaksaja.
#20
Lainaus käyttäjältä: Rauta7 - 20.12.17 - klo:17:03
Sillä irtomössöllä ei ole mitään vaikutusta, vaikka laittaisit sinne heinäpaalin. Resonoivaan/ääntä johtavaan peltiin ei tehoa kuin siihen kiinnitetty ( ! ) lisämassa ( = asiallinen vaimennuslevy ).

Kyllähän irtomössö vaikuttaa. Kumu vähenee huomattavasti, asia selviö.
#21
Näissä VAGgineissa on takapään melu ollut vakiovarusteena jo kymmeniä vuosia. Ihan sama onko sedan, farkku tai Hb.
Itse olen pitänyt aina takakopsan pohjalla taiteltua paksua peitehuopaa joka hieman vaimentaa melua. Huovasta on myös se etu, että voit tarvita sitä tienpäällä moniin tarkoituksiin.
Mitä pirua nuihin rupeaa mitään liimailemaan. Aikansa peltilaatikko on itsellä ja sitten kiertoon. :D
#22
Rattiraivo mielestäni osoittaa sen, että ihmisellä on jotain henkilökohtaisessa elämässä pielessä. Jos ihmisen henkilökohtainen elämä on balanssissa se ei käyttäydy kuin sika liikenteessä. Taustalla kettumainen puoliso, avioriidat, velat, alkoholiongelmat ja muita vitutuksia. Ikävä kyllä ne monesti siirtyvät agressioina tienpäälle.
#23
Minun mielestä oma vahinkotilasto kertoo siitä kuinka "kunnioittavasti"olet suorioitunut liikenteessä. Kyllä se holtiton käytös liikenteessä on se pahennusta aiheuttavin tekijä.
Vuosikymmeniä ollaan ajeltu täysillä bonareilla sekä paikattu monen "kusipään" aiheuttamia töppäyksiä tienpäällä.
Oikea ojomies ei tyhjää kouhottele tienpäällä vaan käyttäytyy fiksusti. Siis hasssua mutta totta oikean ajomiehen pitää todellakin paikata kusipäiden töppäyksiä. Ei ole pitkäkään aika kun linja-auton takaa ajoi jokin kusipää suoraan poikittain eteeni sain paniikkijarrutuksella estettyä  täydellisen sivumällin. Siis kolmion takaa ja linja-auton takaa. Aivan älytöntä lähteä kokeilemaan linkkurin takaa onneaan "tuleeko ketään". Kuljettaja iältään n. 25 -30v.
#24
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
18.12.17 - klo:21:44
Lainaus käyttäjältä: MMV - 18.12.17 - klo:18:45
Minusta ramin jutut on ihan parasta antia täällä. Muistuu mieleen myös Keni1 vain Ken1 -nimimerkki, jonka jutut olivat niin ufoja ettei niitä vakavalla naamalla pystynyt lukemaan. Ramille asennettiin liian pieni peräkontti edelliseen A3:een ja Keni1:lle vaihdettiin luovutushuollossa käytetty moottori autoon. Aivan loistavaa viihdettä.

A3 Sb:ssä on sellainen takakontti kuin on. Turha sitä on kumminkaan kenenkään kehua suureksi. Täällä kun lukee näitä A3 koppuran puolustajia niin tavarakontissa on reilusti tilaa"heh". Aivan surkea boxi. Täytyy olla melkoinen puusilmä joka sitä suureksi kehuu. Kysehän on siitä voiko sitä kehua suureksi ???
Täytyy kyllä olla ihmeellinen kuolaustarve johonkin automerkkiin. Niin kuin umpirakastuneet omaan hirmumorsiameensa.
Kaksi ehdottomasti ongelmallisinta autoa ovat molemmat olleet uusina ostettuja Audeja. Volkkareiden kanssakin on pärjännyt paljon paremmin.
Voi ihan taatusti sanoa, että merkistä riippumatta autolla pääsee enemmän kuin 6000 km.
Molemmat Audit sippasivat jo 6000 km kohdalla. Toisesta ohjaus sököksi ja toisesta alkoi vaihteistosta kuulumaan ulinaa. ;)
#25
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
18.12.17 - klo:14:00
Kyllä se Mattinen on niin, että ei tässä mitään kuulopuheita tarvita. Kokemuksesta minä kerron. Ohjausongelmat, vaihteisto-ongelmat vaihteisto "uikuttaa" megan vaihtamisen jälkeenkin.(edelleen korjaamatta).  Moottori rämisee niin pirusti kun käynnistää yli 10 asteen pakkasella. Samoin moottorin ihmeellinen "sirinä" kuuluu ajoittain melko pitkään, ihan kuin diesel.Tänään ilmeni jälleen uusi ongelma. Ajon aikana kaikissa ovissa keskuslukituksen tyyppinen "naksutus" toistui säännöllisesti. Täytyy kyllä sanoa, että täydellisen täydellinen romu ja murheengryyni koko A4 B9. Takuuta on vielä jäljellä, mutta kun ei saada takuunalaisiakaan asioita kuntoon.
#26
A4 B9 (14-) / Vs: A4 B9
16.12.17 - klo:21:07
Lainaus käyttäjältä: batman14 - 16.12.17 - klo:17:56
Mitäköhän sieltä on tulossa. Oli tuo Comfort Business S-line kampanja jo aika hyvä kun siihen sisältyi webasto,vetokoukku S-line ulkopaketti yms. Muistaaksen Loq kampanjat ovat viime vuosina olleet aika hyviä, ja varsinkin kun kuulopuheiden mukaan Audin myynti sakkaa Suomessa ja maailmalla niin luulisi että ovat pakotettuja laittamaan kovia pakettitarjouksia.
"Sakkaa Suomessa" Laatu alkaa olemaan hyvin ongelmallista. Samoin kun maahantuojan suhtautuminen jopa takuukorjauksiin.
10- tonnin halvemmalla saa samankokoisen ja takuuvarmemman kulkupelin. Tyhjää krääsää paketoidaan kamppiksiin. Olisi järkevämpää panostaa laatuun, että saataisiin auton peruspalikat kuntoon. Ohjaus, moottorit, voimansiirto jne... :-\
#27
Lainaus käyttäjältä: passo_s - 30.11.17 - klo:22:39
Autoni: Passat B8, 1.6 TDi DSG. 9800 tkm ja ekan kerran piti auton ilmoittamasta syystä koukata pois radalta varikko visiitille. Auto teki alkuviikosta sellaista että kun starttasi, mittarien välisellä ruudulla sekunnin pari vilahtaa komento: siirrä vaihdevipu asentoon P, ja vie auto korjaamolle. Startatessa vaihdekeppi oli asennossa P.Teksti ei ole ihan loogisimmasta päästä, ehdin miettiä että hinaustako tässä nyt tarkoitetaan, mutta ei tätä nyt voi P asennossa hinurin lavallekaan vetää.Kyseinen herja poistuu kuitenkin samantien. Työelämä ei turhia odottele, Pasuunan herja ei jää keskinäytön car valikkoon, työelämään, mars. Passatti vie toimistolle mukisematta ja laatikko toimii. Tänään huoltsikka tauon jälkeen sama herja, eikä se taaskaan jää car valikkoon muistiin. Sitten yllättäen menee navigaattori kesken ajon jumiin, keskinäyttö toimii muuten, mutta navi on niin tiltissä että sitä ei voi käyttää. Sattumalta on matkan varrella VW huolto ja sielläpä oli Express service. Auto on yli tunnin pajalla, vaihteistoa ei ehditty syvällisesti tutkia, koko reipas yli tunti on mennyt navigaattorin softan saattamisessa testerin kanssa toimintakuntoiseksi, ilmeisesti resetoinnissa on ollut hieman haasteita kun se on ottanut tunteroisen. Auto on ollut volsun ”testerissä” kiinni jotta navi on saatu resetoitua.Huollon mukaan auton navissa ei ole käyttäjälle annettu resetointi mahdollisuutta :( Vaihteistoa on kuulemma seurailtava. Se on nyt lopun alkua DSG:lle sanon minä :) Vajaan kymppitonninhan sillä pääsi ilman dsg herjoja :)

Sinähän pääsit pitkälle VG automaatilla kun melkein kymppitonnin. Minulla A4:ssä alkoi ongelmat jo 6000 km jälkeen. ;D Eikä ole hallinassa vieläkään.
#28
Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 11.12.17 - klo:08:30
Täältäkin ääni "mutteriohjaus"-vialle. Mulla oli A3:ssa sama vika, vein huoltoon jossa diagnostoitiin vika puolessa tunnissa, vaihdettiin takuuseen ohjausvaihde ym jonka jälkeen vika poistui kokonaan. Tyyppivika. Mulla vika esiintyi vain lämpötilan ollessa nollan lähellä. Ja vian huomasi selvimmin maantienopeuksissa.
"Mutteri" kyllä oirehtii justiinsa tuolla tavalla. Auton ratissa tuntuu ajoittan kun ratti ei olisi kiinni koko ohjausputkessa. Klappia sentti toista.
Kannattaa vaan olla tarkkana  näissä korjauskysymyksissä. Kovaa vääntöä vaikuttaa nykyään olevan VG:n kanssa näiden autojen korjaamisen kanssa.
#29
 Jos ongelma on tiivisteiden jäätyminen autonkoriin niin ohje Nro 1
Joka tepsii monesti.
Yleensä tiiviste jäätyy enemmän sieltä oven yläpäästä. Kannattaa vaan painella tehokkaasti oven yläkehästä alkaen ja kokeilla välillä, joko aukeaa. Tiiviste sen verran elää siellä välissä paineltaessa ja jää alkaa antamaan periksi. Auttaa monesti.
Lukko-ongelmat ovat taas asia erikseen. Minä ratkaisen nämä ongelmat pitämällä autossa sisällä aina reiluja lämpöjä.
Sisälämmöt myös kuivattaa verhoilujen takana olevia kosteushaittoja.
Lukkosulaa ei juurikaan suositella nykyautoissa käytettävän. ;)
#30
A3 8V (12–) / Vs: Uusi A3 2011/12
10.12.17 - klo:10:55
Lainaus käyttäjältä: Uti - 10.12.17 - klo:08:44
Minulla oli A3 Sedan 1.4 S-tronic Business Sport MY2015 kesäkuusta 2015 tammikuuhun 2016. Moottori lämpeni mielestäni ennätysnopeasti ja myös sisällä autossa tarkeni erinomaisesti jopa >25 celsiuksen pakkasilla. Muutoin olen sitä mieltä, että kannattaa koeajaa mahdollinen kaupan kohde huolellisesti ja tutkailla etenkin suuntavakavuutta ja ohjausta. Myös taajama-ajon S-tronicin toiminta kannattaa kokea ilman autokuumetta.
Uti
Nimen omaan kannattaa kiinnittää huomiota suuntavakavuuteen. Monissa yksilöissä näissä on ollut mutteriohjauksia ja on jouduttu vaihtamaan koko ohjausvaihde. Minun kotterosta ei tullut milloinkaan hyvää laitettiin mutteroinnin takia uusi ohjausvaihde. Siitä huolimatta ohjaus ei tullut koskaan hyväksi vaan auto pyrki joko oikealle tai vasemmalle. Maantieajossa kettumainen paimennettava varsinkin pitemmällä matkalla. Diesel on kylmä varsinkin taajamassa. Bensavehkeessä tarkenee.  Näistä ohjausjutuista löytyy tekstiä vaikka kuinka.  Kovaa lätiinää käytiin ja syytökset kohdistui pitkälle totuuden puhujaa vastaa. Täällä kun ei saisi omaa kotteroakaan moittia. Keeehua kyllä saa. ;D ;D ;D
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy