Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Loco

#1
Ostin helmikuussa Bemarin ja kyselin mahdollisuutta koodata takavalot palamaan päiväajovalojen yhteydessä.
Sain vastauksen, jossa sanoivat kysyneensä maahantuojalta asiaa ja ettei olisi mahdollista.

Sittemmin mielet ovat kuitenkin maahantuojalla muuttuneet ja menenkin parin viikon kuluttua koodauttamaan valot päälle. Softien ajo kestänee muutaman tunnin.

Mikään ei siis ole ikuista.
#2
Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 08.02.13 - klo:07:24
Itsellä kävi näin....pyysin tarjousta Raision autokeskulsesta uuteen 320dA X-drive Bemariin....lisävarusteita oli M-Sport paketti,paremmat Hifit,19-tuuman vanteet...eli hinta autolla yli 50teur.
Hyvitys omasta vuoden vanhasta Audi 1.8 TFSI quattrosta (40500 teur raaka-auton hinta uutena vuosi sitten) 34000â,¬.
No Audi centteristä taas hyvitys 36500â,¬ kymppitonnin halvempaan Audi A3 2.0 TDI quattroon...eli kyllä tuossa suhteessa Bemarin tarjous oli huono.
Bemarin X-drive kamppis on hyvä,mutta ainaskin tässä tapauksessa haiskahtaa siltä,että kampanja-etuja maksatetaan isommilla välirahoilla..mut mene ja tiedä.
A3:seen ei taas muuta kampanjaa olekaan,paitsi Audin metalliväri-tarjous,mikä kylläkin on myös muihin malleihin.
Kyselin myös tarjouksia Audiin muualta Suomesta ja myös Skodan neliveto-Superbista ja Bemarin tarjous selkeästi huonoin....

Tein kaupat 320dA X-drive-mallista viime vuoden lopulla. Joulukuussa oli kampanjassa vain ilmainen automaatti. Auton hinta kipusi talvirenkaineen ja lämmityslaitteineen hieman yli 61000â,¬:n. Autoa en ole vielä saanut.
Hyvittivät silloin A4 Avant 2.0 TFSI S-tronicista (vm. 2009, 34000 km ajettu, hinta varusteineen vajaat 58kâ,¬, listahinta n. 50kâ,¬) runsaat 37kâ,¬. Nyt näköjään tiukempaa.
#3
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 25.01.13 - klo:22:11
Olen Markun kanssa näemmä samassa vähemmistöveneessä - ei kromeja ainakaan tuohon punskuun. 8)
Ei punaiseen eikä valkoiseen.
#4
Runsaat 37000â,¬ hyvitettiin -09 A4 Avant q S-tronic 155kW laitteesta vaihdossa BMW 320d x-Driveen automaattiin joulukuussa tehdyssä tilauksessa. Bemarin saan helmikuussa. Kampanja oli tuolloin automaatti 0â,¬. Audilla ajettu vain n. 35000 km.
#5
Lainaus käyttäjältä: Qristian - 01.01.13 - klo:12:53
Tosin vielä aktiivisessa esittelykäytössä olevat autot kait yleensä myydään uusien autojen puolelta? Eikö niille muuten ole joku aikaraja, mitä ennen esittelyautoa ei saa myydä tai ainakaan luovuttaa ostajalle, ts. Sen on oltava esittelyajossa tietty aika?

Maahantuoja sponsoroi esittelykäytössä tietyn ajan olleita autoja.
Tämä on ns. toisen käden tietoa automyyjältä.
#6
Tilasin Bemarin 3. joulukuuta. Auto lienee maassa helmikuun puolivälissä ja B8 menee vaihdossa.

Myyjä sanoi ALV:stä kysyessäni, että 23% mennään, jos maksan välirahan siten, että se näkyy 22. joulukuuta heidän tilillään.

Joulun jälkeen myyjä soitteli, että iso vaihtoautopäällikkö Helsingistä puuttuui asiaan. Vaihtoauto pitäisi luovuttaa veromuutoksen vuoksi jo kuluvan vuoden puolella.
Myyjä ilmoitti sanoneensa vaihtoautopäällikölle, että firma ottaa tuon veromuutoksen vaihtoauton osalta takkiinsa. Ohjeistus oli ollut puutteellista.

Sanoin myyjälle, että kesken pelin ei myöskään voi sääntöjä muuttaa. Moka oli siis heidän.

Näin tällä kertaa.
#7
BMW / Vs: BMW
06.12.12 - klo:01:09
Lainaus käyttäjältä: Loco - 03.12.12 - klo:23:38
Jotain seuraavanlaista olisi tulossa helmikuussa kolmen peräkkäisen A4:n jälkeen:

320d TwinPower Turbo A xDrive Sedan Business Automatic Edition Sport

-B06-Sparkling Bronze  (vielä hieman harkinnassa)
-ZVD Näkyvyyspaketti (etusumuvalot, sadetunnistin, automaattisesti himmentyvä    taustapeili, taittuvat takaistuinten pääntuet)
-ZVK Käytännöllisyyspaketti (säilytystilapaketti, valopaketti, lämmitettävä ohjauspyörä)
-2VL Sport ohjausjärjestelmä
-320 Mallimerkinnän poisto
-3AC Vetokoukku, elektronisesti auton alle taittuva
-3AP Tuulilasin harmaa yläreuna
-3BE Mustat sivupeilien kuoret
-3ZD Sport-merkinnän poisto ulkosivuilta
-430 Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit sekä taittuvat sivupeilit
-508 Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
-5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop&Go toiminnolla
-5DP Pysäköintiassistentti
-676 HiFi-kaiutinjärjestelmä
-6WA Mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä
-7AC Business Sport

Päivitin tilausta vaihtamalla värin.
Tulee A96-Mineral White.

Lisäksi ruksin

-488  Etuistuinten ristiseläntuki, elektronisesti säädettävä
-775  BMW Individual sisäkattoverhoilu Anthracite

Yritän pysäyttää tähän.
#8
BMW / Vs: BMW
04.12.12 - klo:23:16
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 04.12.12 - klo:09:23
¨

Jessus tota mallinimeä... ei tainnut olla edes copy paste-menetelmällä kirjoitettu, kun on typo lipsahtanut joukkoon.

Ei tahdo todella tarkkaavaisuus riittää noiden riimien kirjoittamiseen.
Kiitokset ja onnea climalle! Upea laite varmaankin.
#9
BMW / Vs: BMW
03.12.12 - klo:23:38
Jotain seuraavanlaista olisi tulossa helmikuussa kolmen peräkkäisen A4:n jälkeen:

320d TwinPower Turbo A xDrive Sedan Business Automatic Edition Sport

-B06-Sparkling Bronze  (vielä hieman harkinnassa)
-ZVD Näkyvyyspaketti (etusumuvalot, sadetunnistin, automaattisesti himmentyvä    taustapeili, taittuvat takaistuinten pääntuet)
-ZVK Käytännöllisyyspaketti (säilytystilapaketti, valopaketti, lämmitettävä ohjauspyörä)
-2VL Sport ohjausjärjestelmä
-320 Mallimerkinnän poisto
-3AC Vetokoukku, elektronisesti auton alle taittuva
-3AP Tuulilasin harmaa yläreuna
-3BE Mustat sivupeilien kuoret
-3ZD Sport-merkinnän poisto ulkosivuilta
-430 Automaattisesti himmentyvät tausta- ja sivupeilit sekä taittuvat sivupeilit
-508 Peruutustutka (PDC) eteen ja taakse
-5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop&Go toiminnolla
-5DP Pysäköintiassistentti
-676 HiFi-kaiutinjärjestelmä
-6WA Mittariston ajotietokonenäyttö laajennetulla sisällöllä
-7AC Business Sport
#10
A1 8X (10-) / Vs: Audi A1/S1
26.04.12 - klo:23:55
Mun silmään näyttää mahdottoman hyvältä pikkuautolta. Tyylikäs.
#11
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
25.03.11 - klo:00:28
Lainaus käyttäjältä: skula - 25.03.11 - klo:00:19
Kiitä Markkua ja muita vaan, nehän tämän tosiasian paljastivat. Minulle yks lysti - omaan silmään ne ei sovi.

Sopisiko tähän sanonta: Pieniä on maailman murheet.
#12
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
25.03.11 - klo:00:17
Lainaus käyttäjältä: skula - 24.03.11 - klo:21:05
Ai. Eli parkkitutkat ovat se asia joka tekee autosta varustellun!

Ymmärrän kyllä että jonkun mielestä ne rinkulat ovat kauniit - koska ovat samalla myös statussymboli vauraudelle   ::)

Hallelujaa!

(onneksi mulle tulee peruutuskamera, toki se piilotetaan niin hyvin ettei se näy vaurauden symbolina ulos)

Minua alkoi nyt hävettää nuo oman autoni rinkulat, kun vielä molemmissa päissä ovat. Näkisittepä nolotukseni.

Nyt ymmärrän hölmöyteni. Maksoin vielä rahaa noista.

Valaistuin! Kiitos skula.
#13
Audi / Vs: quattrot
14.03.11 - klo:23:35
Lainaus käyttäjältä: Tuuliviiri - 14.03.11 - klo:11:48
Sanonpa niin, jotta kaikenlaisilla autoilla varmaankin pärjää, yleisesti ottaen Suomen maassa.

Aika monet pärjää jopa ihan ilman autoa. Jokainen tekee sitten omat valintansa mielihalujensa, tarpeittensa taikka rahapussinsa mukaan.
#14
A5 / Vs: Audi A5 chat
20.09.10 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: DrPepper - 20.09.10 - klo:21:49
Asian voi ajatella niinkin, että kun peruslisävarustelun saa puoli-ilmaiseksi, on varaa kerrankin investoida luksukseen. :) Kunhan ehdotan harkitsemaan, vaikutus sisätiloihin on todella suuri. :) Mutta se siitä minulta, jokainen tietenkin puntaroi omat ratkaisunsa huolella omien tarpeiden mukaan.

Kaverin rahapussilla ostaisin myös itselleni huippuvarustellun mieluummin. :)
#15
Omaan makuuni oli Alfoista muotoilultaan parhaita 156-mallit. Ainoa automalli, johon olen tähän mennessä "rakastunut". Omistin aikoinaan sekä sedanin että sporttiperäisen, molemmat 2.5 V6-koneella. Tunteella ostettuja autoja ne toki olivat, mutta en niiden arvonalennustakaan pahana pitänyt euroissa tai prosenteissa ajatellen.

Alfojen jälkeen on alla kolmas A4:nen ja enemmän näiden kanssa on rahaa hukkunut kaikilla asteikoilla. Toki pitää muistaa, että Alfat olivat tuolloin hieman halvemmassa hintaluokassa.

Parempi olisi pitää Alfat italialaisissa käsissä, mikäli mahdollista. Markkinatalous on vain ikävän kova laji pienille volyymeille. Kuitenkin kehitystyöhön on panostettava paljon liiroja ja sitä kautta myyntihintojen on oltava premium-tasoa. Siitä päästäänkin laatuun ja oravanpyörä on valmis.
#16
Kylläpä tuo Alfan V6-moottorin käyntiääni on sellaista musiikkia, josta TFSI-nelosen ratissa voi vain uneksia. Mootttoritekniikkakaan ei ole hassumpaa italialaisessa.
#17
Täytyisi kai määritellä ensin käsite tyyppivika.
#18
Alfa Romeo / Vs: Alfa Romeo
12.06.10 - klo:00:27
Lainaus käyttäjältä: slash - 11.06.10 - klo:22:07
Montakos Alfaa herr Flat on omistanut, vähemmän tuossa on arvon alenemista tiedossa kuin rouvan A8:ssa ja luulenpa 2 vuoden käyttökustannuksetkin on huomattavasti pienemmät.

Kaksikin kutoskoneista 156:sta uudesta ostaneena voin vakuuttaa ja alleviivata, että paljon vähemmän arvo euromääräisesti putosi kuin näissä myöhemmin omistamissani A4-Audeissa. Prosentuaalisestikaan en keskimäärin enempää tappiota kärsinyt.
#19
Lada / Vs: Lada
20.04.10 - klo:23:32
Itselläni oli Lada 1200 L vuosimallia -73. Ajelin tuolla vuodesta -74 vuoteen -80. Mitään muuta autoa en ole noin pitkään pitänyt. Kertokoon tuo jotain auton kompetenssista.

Polski-Fiatin valmistukseen tutustuin oikein paikan päällä Puolan tehtaalla. Taisi olla jossain Varsovan liepeillä vuonna -76.
Sieltä sitten Katowitzeen lätkän MM-kisoja seuraamaan. Säilyttiin niukasti A-sarjassa. Taisi viimeinen peli Itä-Saksaa vastaan tuoda helpotuksen.
#20
Audi / Vs: Audi Allroad
12.02.10 - klo:20:13
Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 12.02.10 - klo:15:52
Sporttipenkit.  Pitäisi olla samat kuin perusnelosen penkit, mutta verhoilu on kyllä hillitympi kuin se Atrium. Aika tyylikkäät itse asiassa. Juuri tuossa joka kiipeili tuolla Vihdissä, oli ne penkit.


Jos atriumia pitää jotenkin räväkkänä tai räikeänä, skaala on mielestäni aika rajoittunut. Makuasia toki, jos ei ruuduista pidä. Mielestäni on parempi kuin edellinen sporttikuosi.
#21
Renkaan rakenteen "muokkautuminen" pakkaskeleillä vaatii myös paljon energiaa.
#22
Vastaavaa "kangasta" oli muistaakseni mulla olleessa -98 mallin Alfa 156 mallin lokareissa. Vaimentaa melua ainakin sorateillä. Talviautona 156 oli mainettaan paaaljon parempi.
#23
Jos sitten kävis tiukymppi.

Nopea vois valita rekkariin myös rahalla, edellyttäen ettei ole jo käytössä.
#24
Huomattavasti vähemmän taitaa porista tuo ns. säteilylämmitin.

Kerran olen itse saanut takuisiin uuden lämmitinelementin. Tuo oli lohkomalli.
#25
Ja sitten vielä vaihteiston välitykset liitteenä, ettei mene liian tekniseksi ;).

[ylläpito on poistanut liitteen]
#26
Liitteenä tuon 162kW BUL-moottorin tyyppihyväksynnässä mukana olleet tulokset.

[ylläpito on poistanut liitteen]
#27
Aivan liikaa täällä asiaa mielestäni silputaan alakategorioihin.

Korjaamokäsikirjat on sitten erikseen.

Esimerkiksi Stronicit kiinnostavat yleisesti.
Ei jokaista eri tyyppiä tarvitse eri otsikon alla jakaa.
Kohta kai sitten eri softapäivityksetkin pitäisi eritellä omiin lokeroihinsa.

Harkintaa, pyydän.
#28
UVW:n valtti mielestäni on erilaisuus.

Heti foorumille mennessään saa yleiskäsityksen missä mennään.

Itse kahlaan melkeinpä päivittäin valtaosan uusista jutuista läpi.

UVAG-tyypin foorumista tulee helposti liian kaunis ja steriili. Spontaani keskustelu vaikeutuu huomattavasti.

Hieman pelkään, että tästä ei taida muokkautua minulle sopivaa. Onhan meillä jo Audifinns ja ffp. Tarvitaanko tuontyyppisiä lisää?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy