Audi A4 B8 chat

Aloittaja Flat, 08.01.10 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: Loco - 25.03.11 - klo:00:17
Valaistuin! Kiitos Skula.

Kiitä Markkua ja muita vaan, nehän tämän tosiasian paljastivat. Minulle yks lysti - omaan silmään ne ei sovi.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Loco

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.03.11 - klo:00:19
Kiitä Markkua ja muita vaan, nehän tämän tosiasian paljastivat. Minulle yks lysti - omaan silmään ne ei sovi.

Sopisiko tähän sanonta: Pieniä on maailman murheet.

Flat

LainaaJa noista lisävarusteista olen kyllä vähän samaa mieltä, 50 kâ,¬ autossa voisi olla vähän enemmän herkkuja jo vakionakin.

Tuskin kukaan uskoo silmiään kun hieman puolustelen varustepolitiikaa. Toki nuo hansikaslokeron valot yms. ovat hieman rimanalituksia, mutta miettikääpä vaikka mitä vakio businekseen kuuluu, siis vakiona. Businesshan on käytännössä se karvalakkiversio täälläpäin. Xenonit, värillinen FIS yms, iso värillinen AIS näyttö. Monesta muusta kulkineesta näitä ei löydy vakiona,  ja itse asiassa suomen karvalakkiaudi on aika varusteltu esim saksalaiseen karvalakkiveljeensä nähden.

LainaaEsim. tuo parkkitutka menee varusteisiin, josta ei ainakaan minulle ole mitään hyötyä, kun mielestäni sen verran osaan peruuttaa, että pärjään ilmankin.
Itselläni on piipittävä versio ja auttaahan se, mutta esim lumipenkkapusut talvella ovat lisääntyneet kun jokin penkka sattuu olemaan tutkan katveesssa (yleensä alapuolella). Ilman tutkia parkkeeratessa jää ilmaa penkan ja auton väliin runsaasti, mutta tutkalla välys vedetään minimiin ja "kontaktia" syntyy joskus (tavlella).

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 24.03.11 - klo:21:22
Itse olen vanhan kansan edustaja enkä juurikaan piittaa autossa kaiken maailma hilavitkuttimista. Tärkeimpiä asioita ovat hyvä alusta, tehokas/vääntävä moottori, hyvä ajoasento, hyvä ratti, hyvä penkki ja hyvät renkaat/vanteet . Jos nämä varusteet eivät ole kunnossa ei niitä voi millään muilla varusteilla korjata.

Vaikka olenkin melkoinen varustefriikki, niin itse asiassa tuossa on suurin syy miksi valitsin B8:n uuden Passatin sijaan; Passatissa olisi saanut vinon pinon kaikkia kivoja hilavitkuttimia pienemmällä rahalla, mutta Audin parempi ajettavuus vei voiton.

Passat GTE Variant

fleetwood

Kyllä saksalainen on nuuka; vielä B7:n mukana tuli varsin käytännöllinen ja hyödyllinen kuorman sidontaverkko tavaratilaan, mutta B8:ssa näköjään ei.

No, saahan noita verkkoja Biltemasta, mutta päädyinpä kuitenkin tilaamaan originaalin kiskosarjan, jota olen nähnyt jonkun täällä kehuvan. 

Hintaa tuli Saksasta tilattuna 248 â,¬ ja asennuksessa meni tunti. Tehdaslisävarusteena olisi maksanut 363 â,¬, johon nähden tuli vähän säästettyäkin.
Passat GTE Variant

JJ Virtanen

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.03.11 - klo:00:19

No CCssä ne onkin niin törkeän rumat teletapit että ei ihme on syntynyt vähän oksennusreaktiota niitä kohti.

Erkka

Polossa parkkitutkat ei ole "teletapit", vaan aika huomaamattomat tekeleet.

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Skula

Lainaus käyttäjältä: JJ Virtanen - 25.03.11 - klo:14:45
No CCssä ne onkin niin törkeän rumat teletapit että ei ihme on syntynyt vähän oksennusreaktiota niitä kohti.

Tulihan sitä ymmärrystä. Minusta nuo polonkin rinkulat ovat too much.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Erkka

Laittakaapa nuo CC ja Audin "teletapit" näkyviin, niin voimme vertailla. ;)

Late

Passat CC

Markku J

Audin tappeja tässä:

Erkka

CC:ssä todellakin aikamoiset "teletapit". En enää ihmettele reaktiota moisiin mollukoihin. ;)

Markku J

Ja Passat CC tässä:

Late

Ktk

Tuo on kyllä mun mielestä jälkiasennustutka.

Edit: tässä näkyy tehdastutka, anturi ei ole siinä koholla puskurista: http://www.ausmotive.com/images/Audi-S3-Sportback-03.jpg

K70

Tästähän tulee vielä suuri teletappi-keskustelu (vrt. suuri luumusota uvw:lla)  ;)

Miksi puskurin sivussa olevat anturit pitää olla sentin syvennyksessä?

Wilburi

LainaaPolossa parkkitutkat ei ole "teletapit", vaan aika huomaamattomat tekeleet.

Ovat kyllä huomaamattomat, mutta tuon kokoluokan autossa niillä vain ei yksinkertaisesti tee mitään. Lisäävät lähinnä uusavuttomuutta autoilijoiden keskuudessa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Tikka

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.03.11 - klo:15:10
Tulihan sitä ymmärrystä. Minusta nuo polonkin rinkulat ovat too much.
Ja minun kun piti oikein siristellä silmiä, jotta erotin nuo tuosta kuvasta.  ::)
Juu, ja minun näössä EI ole vikaa. 

Wilburi

Parkkitutka on mielestäni aika hyödytön kapistus ylipäätäänsäkin, koska ne jotka osaavat ajaa/peruuttaa, niin eivät niitä tarvitse ja ne jotka niitä tarvitsevat (eli eivät osaa ajaa), niin heille niistä ei ole sen enämpää hyötyä, kuten joku ketjussa aiemmin totesi. Eikös jonkun parempi puolisko ollut peruuttanut jonkun puun kumoon piipityksestä huolimatta, koska tutka ei kuitenkaan sitä autoa pysäytä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

RoccoScientist

Vähän eri paria nuo CC:n parkkisensorit. Kumma ettei takapuskuriin ole saatu yhtä siistejä upotuksia kuin keulalle.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Wilburi

Eivät nuo nyt kyllä siistejä ole etupuskurissakaan, vaan enneminkin vähemmät rumat.

VWonderman

Naapurin vitosbemarissa on tutkat piilotettu niin hyvin etten kahteen vuoteen edes tiennyt että autossa on tutkat. ;D Toki väri on tummansininen ja auto lähes aina likakerroksen peittämä niin ne ei sieltä oikeen erotu. ::)

Itseä ei nuo tutkat juurikaan haittaa, ellei ne sitten ole erivärisiä puskurin kanssa. Pitää kyllä muistaa että esim. juuri Volkkarissa jos haluaa Xenonit, niin pitää ottaa jokin varustepaketti jolloin mukaan tulee parkkitutkat sekä yleensä myös parkkiavustin etupuskurin sivuilla olevilla syvillä antureilla.

Itse pärjään ilman ajoneuvosta riippumatta. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 25.03.11 - klo:16:10
Pitää kyllä muistaa että esim. juuri Volkkarissa jos haluaa Xenonit, niin pitää ottaa jokin varustepaketti jolloin mukaan tulee parkkitutkat sekä yleensä myös parkkiavustin etupuskurin sivuilla olevilla syvillä antureilla.

Ei päde ainakaan Sciroccoon, johon ei ole sport-paketin lisäksi mitään varustepaketteja tarjolla. Xenonit ja tutkan (vain taakse) joutuu ruksimaan erikseen ja toisistaan riippumatta.

Kumma ettei noita CC:n parkkitutkia ole saatu takapuskuriin upotettua yhtä hienosti kuin etupuskuriin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Markku J

Samaa tuotetta taitaa Bemu käyttää, kuin Audikin - samalta näyttää meidän viitosessa nuo:

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 25.03.11 - klo:16:14Ei päde ainakaan Sciroccoon, johon ei ole sport-paketin lisäksi mitään varustepaketteja tarjolla. Xenonit ja tutkan (vain taakse) joutuu ruksimaan erikseen ja toisistaan riippumatta.
Juu tiedän ja arvasin että joku tästä vielä mainitsee, mutta en vain jaksanut alkaa luettelemaan eri malleja. :D

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 25.03.11 - klo:16:16
Samaa tuotetta taitaa Bemu käyttää, kuin Audikin - samalta näyttää meidän viitosessa nuo:
Juu ja itseä nuo eivät häiritse. Enemmän häiritsee nämä jälkiasennettavat parkkitutkat, esim. rekisterikilven taustalevyyn kiinnitettävät.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

qwe

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 25.03.11 - klo:16:00
Parkkitutka on mielestäni aika hyödytön kapistus ylipäätäänsäkin, koska ne jotka osaavat ajaa/peruuttaa, niin eivät niitä tarvitse ja ne jotka niitä tarvitsevat (eli eivät osaa ajaa), niin heille niistä ei ole sen enämpää hyötyä, kuten joku ketjussa aiemmin totesi. Eikös jonkun parempi puolisko ollut peruuttanut jonkun puun kumoon piipityksestä huolimatta, koska tutka ei kuitenkaan sitä autoa pysäytä.

Parkkitutka on yhtä hyödytön kapistus kuin muutkin tarpeettomat lisävarusteet ja avusteet kuten Aps,eps.xenon.sumuv.soittopelit.puh.ilmastointi.alut.y100m varustetta ;D

Jotenkin on vain sopivia parkkipaikkoja enempi kun antaa pysäköintiavun etsiä paikka ja senkun tuuppaa sitten siihen.
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

Wilburi

LainaaJotenkin on vain sopivia parkkipaikkoja enempi kun antaa pysäköintiavun etsiä paikka ja senkun tuuppaa sitten siihen.

Mikäs järjestelmä etsii kuljettajan puolesta parkkipaikan? Sellaista parkkipaikka ei olekaan mihin ei itse osaisi ajaa, eli tutkista ei ole mitään hyötyä...tai no onhan niistä joillekin saman verran hyötyä kuin ESP:stä radalla ajossa. Toisten ajamana varmasti ESP:llä varustettu auto on nopeampi radallakin kuin ilman ESP:tä ja päin vastoin.

Enemmänkin parkkeeraamisessa rajoittaa se MIHIN auton haluaa parkkeerata. Eli jos pieneen väliin tyrkkää, niin ei ne kolut parkkeeratessa tule vaan viereisestä autosta.

JJ Virtanen

CCn teletappit ymmärtää vasta sitten kun näkee ihan livenä. Hassulta kuulostaa mutta mulla CCn ostaminen kaatui noihin teletappeihin. Mä kun olen niin uusavuton että mun mielestä taka tutka on todella hyvä lisuke ja ei tule enää autoa missä ei taka tutkaa ole.

Quality

Lainaavielä B7:n mukana tuli varsin käytännöllinen ja hyödyllinen kuorman sidontaverkko tavaratilaan

En ymmärrä, mihin ja miten tuota käytetään? Kevyet tavarat eivät häiritse heittelehtiessäänkään, painavat eivät tuolla mihinkään sitoudu. Kertaakaan en ole edes kokeillut verkkoa, tosin useimmiten kontissa on sen verran kamaa, ettei pääse mihinkään heilumaan.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy