Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jeppe

#91
Mulla kävi muutaman kerran sillai, kun oli hill holdi päällä ja pysähty esim. postilaatikolle ja otti liikkeessä turvavyön auki niin ihmetttelin sitä, kun ei mennytkään kässäri automaattisesti päälle. Turvavyön olessa kiinni siinä mennee kässäri automaattisesti päälle, kun laittaa vaihteen p:lle. Mulla oli siis multi vaihteistona.

edit. näppihäröjä.
#92
Eikös siinä ole niin, että jos turvavyö ei ole kiinni niin kässäri ei vapaudu muuten kuin jalkakarrua painamalla. Omassa ainakin turvavyöt kiinitettynä vapautui, kun painoi kaasua, tosin siinä oli tuo hill hold.
#93
Onnittelut täältäkin Upelle ja msvahn auton valinnoista.

msvahn, mulla olis vähän käytetyt b8:n alkuperäset kumi- ja kangasmatot jouten, kun luovutin Audin pois, vink, vink. ;) ;)
#94
^On niissä pienissä "turva" väleissä siinä jonossakin se etu, että jos päätätkin vaihtaa kaistaa sille vieressä olevalle tyhjälle kaistalle niin silloin siitä pääsee kääntymään välistä. Mutta jos olet ihan lähellä sitä edessä olevan puskuria niin joudut odottamaan, että se edessä oleva lähtee liikkeelle joko jonon mukana, tai huomaa sitten takana olevan aikeet ja ottaa hivenen eteen päin.

Eli liikenteessä pitää olla koko ajan pelisilmää ja seurata mitä ympärillä tapahtuu ja mielellään joustaa tarvittaessa, niin liikenteessä voisi olla useammalla helpompaa.
#95
Volvo / Vs: Volvo
30.11.11 - klo:17:08
Onneksi olkoon valinnasta täältäkin.

XC60 alkaa kohta olla enemmistönä palstan Volvoista. ;D
#96
^Tuli ehkä vähän kirjoitettua provosoivasti edellä. ;) Itse pidän jonoissa seistessä välin yleensä sellaisena, että näen tien siinä oman keulan ja edessä olevan perän välissä, juurikin vältelläkseni saamasta suurempia määriä pakokaasuja kajuuttaan. Mutta olen sitä mieltä, että jos siellä kaupungissakin pitää edes jonkin verran turvaväliä, niin se voi jopa nopeuttaa sitä liikennettä. Tätä perustelen sillä, että se jatkuva jarrun polkeminen ja pysähtyminen vähenee, jolloin ei tule sitä haitariliikettä, joka on mun mielestä se pahin hidastaja vähänkin vilkkaammassa liikenteessä.

Ajoin äsken noin 20km matkan Lahdesta Orimattilaan, matkalla on ensin nopeusrajoituksina 60, 80, 70 ja 80. Renkomäestä lähtiessä edessä ajoi kaksi pakua ja takimmainen piti semmoista auton mittaista väliä siihen edellä ajavaan, Itse pidän 60 alueella edellä ajavaan matkaa noin 20-30m, joka on pyöreästi moduuli mittaisen yhdistelmän pituus, ja 80 alueella matka on sellainen, että en erota edellä ajavan rekisterikilvestä kirjaimia ja numeroita, eli noin yksi valkoisten heijastintolppien väli. Edellä ajava paku polki jarrua noin parikymmentä kertaa tolla matkalla ja itse ajelin vakkarilla, joka ei ole adaptiivinen, ja ei tarvinnut ottaa sitä pois päältä kuin 70 rajoituksella. En ymmärrä mitä se pakukuski oikein sai siitä perässä roikkumisesta, muuta kuin kurat tuulilasiin. Jos se olis pitänyt edes kolmen auton mitan väliä, niin tuskin olisi tarvinnut polkea sitä jarrua koko matkalla.

Mutta samalla reissulla rupesi taas ottamaan pattiin vilkun käyttämättä jättäminen. Miksi siellä liikenteessä pitää liikkua niin salaisesti, ettei voi ilmoittaa toisille esimerkiksi kaistan vaihdosta? Siinähän voi kyllä käydä niinkin, että takana tuli hiljentää ja laskee väliin, kun ilman vilkkua voi saada sen takana tulijan painamaan pilliä ja vilkuttelemaan valoja.
#97
Mua taas ottaa pattiin ne valoissa perseen tulijat, jotka ei ota huomioon sitä, että se edellä oleva voi valahtaa hivenen taaksepäin. Vielä jos sattuu se edessä oleva olemaan varovainen tai kokematon kuski, niin sitten se liikkeelle lähtö viivästyy sen sen takia, kun takaa tulijan piti päästä ihan tappituntumalle.

Omasta autosta säästyi keula toissa kesänä, kun jätin semmoisen 2-3 metriä edessä kääntymistä odottavan asuntoauton taakse. Asuntoauton kuljetta keksi yhtäkkiä laittaa pakin päälle ja samantien liikkeelle. :o Jos olisin ollut lähempänä enkä olis painanut pilliä niin nopeasti, niin Audiin olis saanut uusia keulan.

Tämän takia itse ainakin jätän siihen edessä seisovaan ainakin sen pari metriä väliä, eikä tule pakokaasutkaan tupaan, kun on vähän kauenpana.
#98
Täältä ääni myös multille, itse tykkään juurikin siitä eleettömyydestä. S-Tronicissa hivenen häiritsi ne vaihtamiset joita multissa ei huomaa.

Ehkä se on tämä ikä mikä tekee sen, että haluaa auton olevan mahdollisimman hiljainen ja eleetön.
#99
Onnittelut Peevelille täältäkin hienosta valinnasta. Valkoinen sopii tuohon Poloon tosi upeastii.
#100
Mielenkiintoista keskustelua ollut eri merkkien ja mallien välisestä paremmuudesta, josta itse en oikein ymmärrä joidenkin merkkien parjaamista, ja taas toisten merkkien ylistämistä. Sillä kaikki ne on jollekin se sen hetkinen paras vaihtoehto, syystä tai toisesta. Mun mielestä toisen mieltymistä johonkin merkkiin tai malliin jota en itselleni ottaisi, syystä tai toisesta, on äärimmäisen vaikea mennä mollaamaan, koska kuitenkin se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Joku perustelee sen järkipohjaisena tekona ja toinen myöntää, että kun tuntu hyvältä niin tuli otettua, tai sitten se kolmas Sulo Vileeni, kun halavalla sain.

Itse kuulun niihin jotka eivät kotoa lähtiessä vielä välttämättä tiedä, että tulee mentyä autokauppaan ja saattaa se autokin vaihtua saman tien. Näin kävi tuon tulevan Volvon kanssa aika pitkälle, sillä tarkoitus oli vaihtaa autoa aikaisintaan vasta ensi keväänä.

Sitä silmällä pitäen kävimme kesällä pyörähtämässä paikallisissa liikkeissä katsomassa tarjontaa, eli merkkien kirjo oli Toyotaa, Opelia, Bemaria, Mersua, Subarua, Sitikkaa ym.. Oikeastaan ainoa kriteeri josta lähdettiin, niin oli se, että mun täytyy saada mieleiseni ajoasento. Sillä mulla on pituutta 190cm ja se tuntuu vaikuttavan aika monessa merkissä siihen sopivan ajoasennon saamiseen rajoittavasti. Mutta mikään ei oikein tuntunut nappaavaan. Volvoa katsottiin myös, mutta enemmänkin XC70 AWD mallia, mitä ei silloin ollut näytillä, ja V70 ei ollut mieleinen. Samalla käynnillä tein nopean vilkaisun XC60:n, mutta ei iskenyt sekään.  ;D ;D

Lokakuussa tuli muuten vain ajettua yksi lauantai Autosalvan ohi ja meinasin, että käydään katsomassa, kun on kerran näyttely. Ei ollut XC70 AWD:tä, ja siinä sitten toisten uteliaiden kanssa tutkailin sinistä Ocean Race varusteltua XC60:a, kun myyjä tuli siihen esittelemään ja tarjosi koeajoa ja sen päätteeksi teki tarjouksen. Vähän aikaa siinä mietittiin ja kelloa katsoessa todettiin, että naapuri kaupunkiin ehditään vielä kilpailijalta pyytämään tarjous.

Taisi mennä vajaa viisi tuntia siitä, että täysin extempore ajettiin ensimmäisen autokaupan pihaan, siihen tilanteeseen, että oli tehty päätös vaihtaa Volvoon. Maanantaina sitten soitto myyjälle että voi laittaa auto tilaukseen ja keskiviikkona laitettiin nimet paperiin.

Nyt vaan odotellaan, että menis aika nopeasti.
#101
Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 23.10.11 - klo:20:25
Talven ollessa tulossa niin kannattaa huomioida katettujen rekkojen päältä 0-kelissä liikkeelle lähtevät jäät,isoja palasia lentää pitkiäkin matkoja.Tästä ei kaiketi voi kuskia syyttää,voisi olla kohtuutonta vaatia kolaamaan perävaunujen katto :D.

Käsittääkseni sen katon puhdistus vain on kuljettajan vastuulla. Sillä jos sieltä autosta jotain tippuu ja aiheuttaa vahinkoa toiselle osapuolelle niin ko. kuljettaja on vastuussa. Tässä ei ole kyse sitteen renkaasta irronneesta kivestä, tai auton alapuolisista rakenteista irronneista jääkönteistä.

Itselle on tullut eteen, kun työssäni olen tekemisissä lähetystoiminnan kanssa, niin talvella on on tullut vastaan kuljettajia jotka eivät suostu ottamaan konttia auton päälle, jos sen katolla on lunta, tai jäätä. Ja perusteluna on ollut tuo korvausvelvollisuus vahingon sattuessa.
#102
Volvo / Vs: Volvo
19.10.11 - klo:18:02
Kiitoksia tet hyvästä yhteenvedosta XC60:tä.

Itsellekin on tulossa vastaava kulkine, joten kaikki autoon liittyvät kokemukset ovat ihan mielenkiintoista luettavaa. Oman lisänsä asiaan tuo vielä tällä palstalla se, että vertailukohtana on todennäköisesti enemmän tai vähemmän VAG-konsernin ajokit.

Itsellä on tällä hetkellä seitsemäs VAG:n auto peräkkäin, joista kaksi viimeistä Audin A4 b8:ja ja aikaisemmat viisi on olleet erilaisia volkkareita. Edellisestä omasta Volvosta on aikaa noin 25 vuotta ja autot on hivenen muuttuneet. Kokemukset muista merkeitä on jäänyt hyvin satunnaisten koeajojen varaan.
#103
Jos mulle ennestään tuntematon myyjä rupeaa kauppaamaa jotain varustetta, että tämän sinä tarvitset välttämättä, mutta ei sen kummemmin perustele sen tarpeellisuutta, ampuu hän todennäköisesti itseään jalkaan. Mutta tällä kertaa oli myyjänä henkilö, joka kysyi asiallisesti, että tuleeko mitä lisävarusteita, sen jälkeen hän luetteli listalta vaihtoehtoja ja kertoi mitä ne on, kun noiden varusteiden nimet tuntuvat hivenen olevan erilaisia eri merkeillä.

Meille ekassa paikassa tarjottiin audio high perfomanse multimedia dvd-soitinta, kun peruutuskamera tulee, niin silloin on 7" näyttö. Toisessa tarjottiin varustepakettia tekniikka 1, joka on noin 400â,¬ kalliimpi. Siihen kuullu ko. soittimen lisäksi avaimeton käynnistys ja jotain muuta. Myyjä perusteli asian mielestäni asiallisesti ja sai meidät ottamaan sen varustepaketin, vaikka se oli kalliimpi. Ilman asiallista perustelua olisi voinut käydä niin, että koko kauppa olisi kaatunut pelkästään perustelujen puutteeseen.

Mulla on joskus tullut vastaan tilanne, jossa kaksi myyjää kertoi saman auton historiasta täysin erilaiset versiot. Tuloksena oli, että meni noin kakskyt vuotta etten ko. merkin liikkeisiin mennyt missään kaupungissa.
#104
Lainaus käyttäjältä: skriko - 17.10.11 - klo:14:40
Ettehän te nyt taida ollenkaan ymmärtää. 
Voihan tässä olla tilanne, että keskustelemme samasta asiasta eri tavalla. Mutta Itselle on kyllä tullut selväksi se asia lisävarusteiden osalta,
että ne on vaihdossa vain plussaa, mikä ei vaikuta hyvityshintaan. Kun taas menet ostamaan käytettyä autoa, niin olen havainnut, että hyvin varustetuissa autoissa on hivenen enemmän pyynti, ja myyjät muistavat mainita, että tässä autossa on sitä ja tätä varustetta, joten hinta on hivenen korkeampi.
#105
Eiköhän uusia autoja osteta ja varustella pääsääntöisesti siksi, että saadaan semoinen auto joka miellyttää itseä. Jos valintaan vaikuttaisi jälleenmyyntiarvo, niin silloin otetaan se kulimalli. Mutta ainahan niistä varusteiden arvosta voi yrittää, ja mielestäni kanattaa yrittää saada vaihdossa kaikki takaisin mitä mahdollista. Mikä tosin hyvin harvoin varsinkin liikkeessä onnistuu.
#106
Omalla kohdalla on  kauppojen yhteydessä keskusteltu näistä lisävaruteiden hyvityksitä, ja niiden vaikutusta hintaa. Joku kauppias sanoi, että ne eivät suoraan nosta vaihtohyvitystä, vaikka auto on uutena maksanut enemmän. Mutta silloin, kun auto on hyvin varusteltu siitä voidaan hyvittää paremmin sen vuoksi, että se menee todennäköisesti nopeammin kaupaksi, eikä jää roikkumaan halliin.
#107
Meille sattui Volvon liikkeissä myyjät, jotka kertoivat tosi asiallisesti eri varustelutasoista, sekä koeajossa olleeseen OR-varusteisen varusteista mitkä puuttuivat verrattuna summumiin.

Tarjousta tehdessä kyselivät, että mitä laitetaan lisää ja, jos ei esitteestä löydy tarpeeksi niiin otetaan toinen lista mistä löytyy lisää varusteita. Mutta meille oli riittävästi esitteiden varusteissa.

Draiver supportiin kun saisi lisäksi ominaisuuden, joka pistää perseessä roikkuvien autoissa olevat varoitusvalot vilkkumaan ja äänimerkit kilkattamaan. Toiminto saisi kyllä olla samantyylinen, kun adaptiivinen vakkari, eli voisi säätää sen välimatkan missä takanatulijalla alkaisi valoshow.
#108
Kiitos vaan. Taitaa olla tunneissa se mitä sulla päivissä :D. Toimitus josku ensi vuoden alussa, ei tarkempaa tietoa vielä.

Itse tutkailin 2.0 tdi:tä, kun tuntuu riittävän tässä nykyisessäkin. Itse uskon myös siihen, että Volvo on edelleen laatuautojen kategoriassa, vaikka keskustelut nelivedon ja automaatin kestävyyksistä tuntuu olevan jotain muuta. Tuttava piirissä pyörii kuitenkin sen verran monta Volvoa, että päätin kokeilla.

Täytyy toivoa, että muidenkin merkkien keskustelut pysyvät yhtä vireinä, mitä ne ovat olleetkin. Itselle jää vielä kakkos autoksi 13 vuotta vanha passatti, joten pysyy tuntuma VAG:n.

Väri on seashell metalli, kun on viimeiset kymmenen vuotta totutellut tuohon harmaaseen värimaailmaa.
#109
Lainaus käyttäjältä: Quality - 12.10.11 - klo:19:43
Alkaa olla jo vähän marginaalissa tämä aihepiiri, mutta voisinhan täälläkin kysyä tuosta Driver Support -paketista, josta useimmat Volvo-kokeneet (2 tai 3) ovatkin jo kommentoineet. Tuskin maksaisi enää vaivaa.

Rekisteröidyinpä tänne, kun olen koittanut etsiä keskusteluja XC60:tä Volvosta. Volvolandiassa ja vrcf:n puolella on aika hiljaista.

Olen kyllä alusta asti seurannut palstan kirjoittelua, sekä kommentteja tuolla uvw: puolella ja sinne muutaman kerran kirjoitellut.
Eli en ole kovin vilkas kommentoija, mutta lukija kylläkin.

Mutta asiaan. Itselle tulossa vuoden alussa XC60 summum, jossa DS-paketti, avaimeton käynnistys, sähköinen takaluukku, tutkat edessä ja takana, sekä peruutuskamera. Lämppärin kaukokäynnistintä mietin kanssa, mutta päädyin pelkkään ajastimeen, lähinnä säännöllisten työaikojen takia.

Koeajoin OR version ja siinä ei ainakaan itseä häirinnyt valojen vilkkuminen ja piippaukset. Osa syynä varmaan se, että auto on niin erilainen verrattuna Audin a4:n, niin keskittymiskyky ei riitänyt, kuin lähinnä pakollisten toimintojen tutkimiseen ja havainnointiin.

Autosta jäi oiken positiivinen maku, ja vaihtoehtona olleelle q5:lle olisi kertynyt liikaa hintaa, jos olisin ruvennut ruksimaan samoja varusteita jotka vollessa on vakiona.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy