Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - _Mikko_

#1
Lainaus käyttäjältä: SeppoN - 05.02.14 - klo:01:37
Lue uudelleen. Vesi öljyn seassa aiheuttaa samat vauriot riippumatta moottorin polttoaineesta. Kauan aikaa sitten oli koneita, jotka olivat herkempiä ylikuumenemiselle. Nykyisillä vag-moottoreila ei ole tällaista mainetta.

Jos nyt rautalangasta väännän. Minulla ei ole väliä, että mitä se vesi tekee öljyn joukossa. Sehän on päivänselvä että voitelu kärsii. Vaan enempikin olen kiinnostunut että mistä se olisi voinut sinne päästä ja siksi kyselin muiden kokemuksia. Eli vielä kerran, dieseleissä on moottorin rakenteessa ja komponenteissa on eroa joten siellä todennäköisesti tämmöisessä tapauksessa pettää eri paikka.

Jos siellä olisi kannen tiiviste mennyt niin todennäköisesti silloin olisi öljyä myös veden joukossa koska öljynpaine on korkeampi kuin veden. Vesi on kuitenkin kirkasta. Huoltoon saatu aika ensi viikolle, eiköst sieltä saisi jonkun diaknoosin. Maahantuoja kuitenkin jo lupautunut tulemaan kuluissa vastaan kunhan ensin selviää mikä vikana.
#2
Juuh, tottakai se pakko on korjata. Hulluutta edes käynnistää konetta kun voitelu hiukan heikkoa. Tuon mainitsemasi ketjun taisin silmäillä läpi mutta siinä oli juttua enempikin nokivasaroista jos oikein muistan. Lähinnä kiinnostaisi tietää onko muilla ollut tämän koneen kanssa ongelmaa ja mikä ollut syy.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#3
En vanhoista aiheista löytänyt moisesta ongelmasta mitään tietoa joten uutta aihetta sitten vaan..

Isäukon golffissa tosissaan näyttäisi jäähdytysvettä siirtyvän jostain öljypuolelle.
Huomasi kyseisen ongelman kun ajatietokoneen näytössä ei enään öljyn lämpötila näyttänyt mitään. Jäähdytysnestettä on hävinnyt säiliön alarajalle asti ja öljynpinta taas on noussut reilusti.

Sinänsä mielenkiintoista että öljy on aivan mustaa, ei siis kermaisen väristä minkä normaalisti vesi tekee öljylle. Toisaalta en tiedä miten jäähdytinneste käyttäytyy öljyn kanssa. Vesi kylläkin on sumpun pohjalla kun kone ollut sammuksissa. Sormissa öljy ei tunnu normaalilta, vaan paljon ohemmalta kuin kuuluisi.

Pitänee huomenissa ottaa auto hinurin kyytiin ja toimittaa huoltoon. Saavat tutkia siellä mikä vikana. Pahaa pelkään et jotain isompaa remonttia tiedossa kohta muutenkin vaihtoon menevälle kulkineelle..

Mikä siellä mahtaa olla vikana?

Itselle tuli mieleen ensimmäisenä kansipahvi tai halkeama lohkossa. Toisaalta outoa kun paisuntasäiliössä ei ole öljyä lainkaan. Öljynpaine on kuitenkin korkeampi kuin veden joten mielestäni auton käydessä öljyn pitäisi siirtyä vesipuolelle eikä päinvastoin.
#4
Vanhan sarjan RS octaviassa ainakin on ongelma jään kertyminen etusumuvaloihin. Jos ajaa pitkään lumituiskussa, jossa mielellään käyttäisi takavaloa niin sadan kilometrin jälkeen etuvaloissa on pään kokoiset jääpalikat kun halogeeni sulattaa lunta jonka ajoviima taas jääksi muuttaa. Lopputuloksena jääpaakku vaan kasvaa kasvamistaan. Tiedä sitten paljonko puskurin ja valojen kannakkeet extrapainoa kestävät. Kaikenkaikkiaan tyhmä systeemi kun ei saa pelkästään taakse palamaan. Tämä tosin ongelma tosin vain lumituiskussa.

Mutta itse kysymykseen, etuvaloja en käytä lainkaan ellei ole tarvetta takavalolle.
#5
Kuulostaa hyvin erikoiselta tuo sopeuttaminen. Eihän sitä autoa kiinnosta kummonen akku siellä on kiinni? Saman kokoisen vaan laittaa paikalleen. Kannattaa vaan varmistaa että autossa on jatkuvasti joku virtalähde kytkettynä, esim toinen akku tai laturi. Meinaan ettei missään vaiheessa virtakatkea.

Näin ainakin vaihto sujui kommunistivolkkariin, tuskin olympiaversio paljoa eroaa.
#6
Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 15.11.12 - klo:19:30
Kiitos kommenteista Markku J:lle. Juuri tuota työkaveri moitti eli vaihteisto ei oikein sovellu peruskaupunki ajoon, koska lähdöissä vaihtaa liian ärhäkkäästi eikä ole sivistynyt. Kaupunkiajossa tuo siis korostuu. Sanoi tilaavansa ehdottomasti manuaalina, koska on mukavampi ja vielä halvempikin.

Mitä itse alkuviikosta kävin ykkössarjalaisen renkaita potkimassa niin kauppias meinasi että älä osta tätä esittelyautoa vaan tilaa uusi kun loppuvuoden saa automaatin kaupanpäälle. Esitelyauto siis manuaalina.
#7
Lainaus käyttäjältä: Taky - 05.11.12 - klo:19:13
Noita lentelee, nyt menossa kolmas lasi -10 Octaviassa ja siinäkin viime viikon peruja nastan/kivensilmä 5 cm alalaidasta kuskin edessä - joku viikko niin taas on halki koko lasi.
Naisten päivään mennessä 1. katsastus niin eiköhän siihen pidä lasikin uusia, mutta onneksi on omavastuuton lasivakuutus.

Mistäs noita omavastuuttomia lasivakuutuksia saa? Oli melkoinen yllätys kun skeidaan vaihdettiin lasi. Lähivakuutus oli hiljaisuudessa nostanut omavastuun 200 euroon ja uusi lasi kun maksaa vaihdettuna "vain" 270e niin aika turhaa on moista vakuutusta maksaa. Olivathan ne tietysti siitä jossain vakuutusehtojen vuosipäivityksessä ilmoittaneet pienellä präntätyssä tekstissä mutta kuitenkin.. Jokunen vuosi sitten kun otin vakuutuksen niin omavastuu oli 100e. Tietysti kohta alkaa olla aika muutenkin kilpailuttaa taas vakuutukset..
#8
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 25.10.12 - klo:21:50
Tampere ei ole koko Suomi ja ei kai sillä autolla ole pakko ajaa jos on huono keli. Ensi viikolla alkaa taas vesikelit ja ainakin mielestäni yhden kylmän päivän takia ei kannata vaihtaa. Kaikki eivät ole samaa mieltä, mutta mikä minä olen muita syyllistämään.

Ã,,lä kaima hyvä lähde tuolle linjalle lainkaan. Itse yritin viime vuonna samoihin aikoihin ajatella ääneen täällä, suurinpiirtein samoin sanoin kun teikäläinen nyt. Eihän siitä tullun kun idiootiksi haukkumista osittain jopa samoilta henkilöiltäkin..

Viime vuonnakin taisi talvi tulla lopulta joskus tammikuussa tänne läntiselle rannikolle, jos en aivan väärin muista. Mikäs siinä jos nastojen napinasta ja vetelistä talvikumeista tykkää niin laittakoot alle vaikka syyskuussa.
#9
Lainaus käyttäjältä: Jema - 24.04.12 - klo:20:06
1. Auton merkki ja malli: Skoda Octavia 2.0 TFSI RS -07
2. Mitä huoltoon kuului: Jakopäänhihna roinineen, jäähdystysnesteet ja öljynvaihto.
3. Liike jossa huolto tehty: Suomen Autokorjaamo, Vantaa.
4. Huollon hinta: 600e
5. Huollon ajankohta: 4/2012

Hinta sisälsi lisäksi myös madallusjousien asennuksen, vakaajan tangon vaihdon osineen, imuroinnin ja pesun vahalla.

Ei ollenkaan paha kun eräs "merkkiliike" olisi tehnyt nuo 1300eurolla.. Muutenkin erittäin asiallista ja hyvää palvelua!

Pitää jostain alkaa myös katselemaan jotain edullista paikkaa samaan projektiin. Ei tuo reippaan tonnin maksaminen oikeen kiinnostaisi. Vinkkejä saa antaa Pori-Rauma-Turku akselilla.
#10
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 21.04.12 - klo:11:50
Jos kommentoit nykyistä F30-mallia, niin en kyllä allekirjoittaisi tuota väitettä. Ei se mikään Superb ole, mutta on siellä edeltäjään nähden mielestäni selkeästi reilummin tilaa. Kannattaa käydä katsomassa. Jos puhuit E90:stä, niin siinä on aika naftit tilat pituussuunnassa.


Joo, edellistä mallia tarkotin. Koitetaan nyt kuitenkin pitää autojen hinta suurinpiirtein samalla tasolla. Ei oikein ole mielekästä verrata uutta kolmossarjaa sekä ocua. Etenkään silloin kun uusi kolmonen kiipeää yli oman budjettini ja omista pähkäilyistäni kirjottelin. ;)

F30-mallia en ole käynyt edes istumassa, saattaa olla pahasti tutun miehen kiusaamista. Vanhemmissa M-sport versioissa riitää aivan tarpeeksi ajamisen iloa minulle. Noissa kolmosissa vaan miinuksena ovat melkoisen korkeat käyttökustannukset, lippispäät kun niitä ovat bruukanneet rutata sen verran ahkeraan..

Rocco kyllä edelleen on minulle se kovin vaihtoehto seuraavaksi kulkineeksi. Tosin se on hiukan eri sarjaa kun farkku räsä.
#11
Noh, eipä tuo ocu nyt kovin autuaaksi tee. Ei siinä, ihan toimiva menopeli jolla siirtyy paikasta toiseen. Kamalasti tuossa on rengasmelua ja myös kaikelaista narinaa ja nitinää. Ainakin näin muutaman vuoden ja 120 000 kilometrin jälkeen. Mulla ainakin riittää useita vaihtoehtoja seuraavaksi autoksi, jos konsernissa pysytään niin polo gti, golf gti, scirocco, RS ocu (ei ikinä normaalia mopoa), A4 Q. Konsernin ulkoa löytyy taas jokunen muu vaihtoehto. Riippuu tietty merkistä ja mallista jotta minkä vuotinen keksintö tulee kysymykseen.

Jos noita äsken listaamiani hieman mietitään lisää..

Polo GTI: Aivan varmasti ajamisen iloa riittää pienillä mutkaisilla teillä, miksei isommillakin. Ainakin koeajo oli positiivinen yllätys. Tämä on tietty pakko ostaa uutena sillä kuka hullu ostaa noin viritettyä konetta ja vieläpä DSG:llä ilman 2 vuoden tehdastakuuta, en ainakaan minä. Tilaa selvästi vähemmän kuin nykyisessä combi räsässä, noh aivan varmasti tulee toimeen. Melko harvoin itsellä on takaboksillinen tavaraa mukana. Miinuksena rengasmelu ja hieman mopoautomainen olemus.

Golf GTI: En ole käynyt kokeilemassa, mopompaa V-golffia kylläkin ajanut melko paljon joten todennäköisesti ihan ok. Tavaratilassa häviää tämäkin oculle, mutta omiin tarpeisiini riittävä. Yleinen olemus kuitenkin laadukkaampi., eikä auto ole SKODA. Se tuntuu olevan monille punainen vaate, ei tosiaan minulle. Toisaalta voisin harkita 118kW versiota myös, mutta silloin autossa saisi olla sport alusta ja paremmat penkit. GTI hinoiteltu pilviin, tässä tulisi kyseeseen pari vuotta ajettu yksilö.

Scirocco:  8)  Kuljetustilat olemattomat. Noh, eipä tuota takapenkkiä niin useasti tosissaan tule käytettyä.Helmikuussa matkustin ensimmäistä kertaa nykyisen autoni takapenkillä, silloin olin omistanut sen jo 21 kuukautta. Matkustakoot muut sitten jollain muulla tapaa jos ei kyyti kelpaa polvet suussa. Tuo on erittäin vahva/ todennäköinen vaihtoehto minulle. Meteliä tuossakin hieman tuntuu olevan, toisaalta se on muuten kuin karkki niin ei haittaa niin paljon. Pari vuotta vanhana isommalla koneella ja sport alustalla.

A4:  Audihan pitää olla quatrona. Olemus laadukas, hintaa hieman enemmän. Takatilat ovat pienemmät kuin ocussa, eivät paljon mutta hieman. Toisaalta kunten yllä tuli todetuksi niin minun valintaan se ei vaikuta. Rengasmelua huomattavasti vähemmän kuin muissa vertailtavissa. Toki Audi myös tarvii sen sport alustan sekä penkit. Jos halutaan pitään hintaluokka suurinpiirtein samana niin auto on muutaman vuoden vanha ja melko pienellä koneella, mikä on kyllä miinus. Tulisi ilmanmuuta farkkuna, paljon paremman näköinen.

RS ocu: Tuskin seuraava auto. Miksi ostaa toinen samanlainen? Tylsää. Räsässä ajettavuus on hyvä, samoin voimalinja. Penkeissä myös viihtyy. Rengasmelua piisaa, samoin alkaa muovit nitisemään. Taitaa tosin olla kaikkien autojen ongelma vanhemmiten. Ei tuo toisaalta niin autuaaksi tee että toisen samanlaisen hankkisin heti perään. Toisaalta jos pitäisi kuskata neljää henkeä ja koiraa ja sekalaista tavaraa jatkuvasti niin sitten olisi ajatus eri.

BMW 3-sarja: Varteenotettava vaihtoehto. Farkkuna tai coupena, sedanit ovat rumia.Laadun tuntua riittää kuten A4. Takapenkeiltä pieni kun mikä. Minulla on itsellä hyvinvähän kokemusta penareista, mutta vaihtoehtona pidän kuitenkin.

#12
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 03.04.12 - klo:08:21
Hermot pinnassa?

Jos kitkarenkaiden kehuminen tai edes mainitseminen nostaa tuohon malliin verenpainetta, niin mahtaa olla raskasta elontiellä.

Ei mulla itseasiassa hermot kyllä oo lainkaan pinnassa. Eikä se kitkojen kehuminenkaan verenpainetta pahemmin nosta, jos sen ymmärtää lopettaa riittävän ajoissa  ;) Elontielläkin aurinko paistaa oikeen mukavasti  :)

Enemmänkin kommentoin tähän muutamien jatkuvaan ilkkumiseen ja pätemisen tarpeeseen nyt esimerkiksi tähän kumien vaihtoon/kevään tuloon liittyen. Miksi se voi olla naapurin Peralle niin suuri ongelma jos joku vaihtaa renkaat aiemmin kun HÃ,,NEN mielestään on sopiva aika? Joku tekee joskus tyhmiä ratkaisuja, se on totta. Esimerkiksi tuo oma kesäkumeilla ajeluni, jos todella tulee pakottavaa tarvetta lähteä nyt liikkeelle sisämaahan enkä saa mistään autoa lainaksi niin tottakai vaihdan nuo nastat takaisin. Ihan niin kun jkvi totesi, se kestää sen puoli tuntia. Nyt ulkona on muutama aste pakkasta ja puhtaat sekä kuivat tiet, mikä ongelma on noissa kesärenkaissa? Viikko sitten kun tulin itärajalta niin lämpömittari oli koko matkan +10 paremmalla puolella, motarin nopeusrajoitus oli onneksi vaan 100km/h alkavat nuo talvirenkaat kovemmissa nopeuksissa ja lämpötiloissa sulaa alle.Ei sekään kovin hyvä asia olisi..
#13
Kyllä Zaaza toi sunkin pointtis tuli jo selväks, kannattaisko vaihtaa levyä? Laita vaikka välilläö soimaan se jossa lauletaan laittomista xenoneista ocussa.. >:(

Noista talvikumeista, täällä vanhingoniloiset maailman parhaat ja fiksuimmat autoilijat tuntuvat niistä pitävän meteliä. Milloin sitten olisi optimaalisin aika vaihtaa ne? Kyllä Vapunkin jälkeen vielä on lunta satanut. Pitäsikö odottaa siihen saakka? Juhannuksenakin olen joskus lapissa mäkeä laskenut, silloinkin vielä on takatalven vaara ilmeinen. Eikös ensilumi ole aina sillontällön satanut jo elokuussa? Kannattaako noita kesäkumeja vaihtaa lainsinkaan...Pari vuotta sitten oli kasitiellä eurajoen ja porin välissä elokuun alussa noin 3-4cm rakeita.

Minulla ei itsellä ainakaan ole mikään pakko aamuisin lähteä autolla liikkeelle jos on huono keli, käännän kylkeä ja ootan auringon nousua. Jos tosissaan on pakottava tarve lähteä johonkin pidemmälle niin melko varmasti jostain saa piikeillä varustetun auton lainaan. En vaan millään viitsi kuunnella nastojen napinaa ja ajella vetelillä renkailla kuivalla asfaltilla. Niin, se keli on kesäinen kuitenkin vähintään 90% ajoista. Tuon viimeisen 10% voin ajella sitten varovaisemmin. Eikä vaihtoon vaikuta edes vanteiden ulkonäkö, ne kun ovat prikulleen samanlaiset, kumien kokokin on sama. Ajo-ominaisuudet vaan erit ja meteli..

Tähän joku irvileuka kohta rupeaa aukomaan päätään kitkakumeista. Ajakoot ne nastattomilla jotka niin haluavat. Näillä nurkilla riittää talvisin ihan rehellistä jäätä sen verran että minulle ei kitkoja tule.

Anteeksi tästä aamuisesta avautumisesta. Rupeaa tosissaan (rumasana) tämän foorumin kirjoittelun todella alas vajonnut taso. Noh, en minäkään sitä ainakaan tällä kirjoituksella nostanut :(
#14
En vielä, mutta tiistaina kun pääsen samaan paikkaan suvikumien kanssa niin välittömästi alle
#15
Samaa itse mietiskelin että tuossa vanhemmassakin vain peili himmentyisi napista..Olen kylläkin vain 99,9% varma asiasta
#16
A5 / Vs: tunteella vai järjellä ?
11.03.12 - klo:03:14
Joopajoo..Sama loru jatkuu...
#17
A4 B8 (07–) / Vs: Audi A4 B8 chat
11.03.12 - klo:01:45
Miten audeissa, jos laittaa takasumarin päälle niin onko myös etusumarit silloin pakotettuna päällä? Skeidassa on tämmöinen ominaisuus jotta pelkkää takasumaria ei saa palamaan.

Jokin aika sitten kun tuli lumituiskussa pidempää matkaa tehtyä takasumari päällä niin etusumarit olivat sulattaneet eteensä tuiskuavan lumen joka oli pidemmässä juoksussa muuttunut reilun nyrkin kokoisiksi jääkokkareiksi. Aika näppärä ominaisuus... ??? Olisi ne ledisumarit joo aika mukavat myös tuohon kommunistivolkkariin.
#18
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.03.12 - klo:17:12
No periaatteessa ei. Aivan samalla tavalla asiaa voi ajatella ihan Suomessa. Otetaan esimerkiksi vaikka A4 ja Ocu.

Samaan rahaan saa 88kw Nelosen Multilla ja RS Ocun manuaalina. Toisella pääsee ylämäetkin ylös ja toinen on Premiumia. Ocu on luultavasti samaan rahaan myös paremmin varusteltu. Siitä sitten vain valitsemaan: Otetaanko suorituskykyä vai preemiumia?


Tota juuri pähkäilin kun pari vuotta sitten autoa olin vaihtamassa. Käytettyyn kuitenkin, mutta ei nuo rinkulat keulassa ainakaan mulle niin paljon merkkaa että sen takia olisin mopon ostanut. Okei olishan se audi ollut todennäköisesti hiljaisempi. Mutta penkit ovat aivan varmasti kulimallissa onnettomammat ja koneessa tehoa pappatunturin verran. Lisäksi etuvetoinen audi ei oikeen kiinnosta, ei se eroa niin paljon golffista tai octaviasta että siitä viitsisin törkeästi enemmän maksaa. Quatrona sitten asia olisikin toinen, mutta ei sekään tulisi kysymykseen mopon koneella.. Katsellaan sitten seuraavalla vaihtokierroksella uudestaan  ;)
#19
Mä onnistuin tossa talvella sen valosäätimen kans polvella huitaseen rikki. Siis säädin pysyi ehjänä, mutta tosta ritilästä meni kiinnityspinni rikki.

Se ritilä lähti aika kivuttomasti irti, siis käyttäen pientä väkivaltaa..Etusormi reijästä sisälle, sormi koukkuun ja vetoa taaksepäin  ;)

Uusi osa oli tiskillä muistaakseni vajaa parikymppiä, tilauskamaa kuitenkin eli en saanut heti matkaan. Uusi meni paikalleen myös aika helposti, kunhan vaan katsoi mikä kulma edellä kannattaa alkaa survomaan.

EDIT.Sulla näyttää olevan vielä tuo meikäläisen rikkoma nippeli ehjä, eli samalla osalla taidat pärjätä  :)
#20
Jos vapaasta päästä niin ei välttämättä mikään älytön homma jos yhtään samanlainen systeemi kun saapin 2,0t koneessa. Siinä pääsi oikean etupyörän takaa käsiksi koneen päädyssä olevaan luukkuun, jonka kautta vaihtaminen onnistui kivuttomasti.
#21
Menee aika 50-50 tuo handsfreen käyttö.

Yksin ajaessa tulee paljon käytettyä auton sinihammassarjaa, mutta jos sattuu muita olemaan kyydissä niin silloin kyllä puhun ihan normaalisti luuri korvalla. Kaupungissa pyörittäessä aika usein jää känny kytkemättä koska blutooth ei ole jatkuvasti puhelimessa päällä eikä vaan viitsi parin kilometrin takia, akku loppuu muutenkin niin julmetun nopeasti. Kauemmas lähdettäessä asia onkin sitten toinen.

Toisaalta talviset tiet kaupungissa yhdistettynä skodan kolinoihin on muutenkin aika huono yhtälö käyttää tuota auton sarjaa, aika paljon tulee taustamelua. Yhtään korvaan sopivaa hässäkkää en vielä ole löytänyt, en kyllä lähivuosina enään ole etsinytkään.

Nuo kosketusnäytöt sabotoivat aika hyvin viestien naputtelun. Eli niitä ei kyllä tule kirjoteltua. Vanhemmilla puhelimilla kun viestin pystyi kirjottamaan ilman näyttöön katsomista niin ei ollut ongelmaa.

Ensimmäinen rehellinen vastaus, saa alottaa paheksunnan.  ;D
#22
Tuli taas nähtyä sekalaisia Uunoja liikenteessä lapinreissun aikana.

Iso nippu reikäpäisiä ohituksia oli vastaantulevilla eilen kun tultiin Ylläkseltä etelään. Oulusta jatkettaessa kasitietä alaspäin kahjot ja kiireiset vähenivät huomattavasti.

Noh, mielenkiintoinen tilanne oli Kokkolassa. Joku veti perässään pientä kärryä jossa nippu lautoja kyydissä, noin kymmenen kappaletta. Surkuhupaisinta tässä oli että laudat oli vain niputettu yhteen, mutteivat lainkaan kiinni kärryssä. Ihme että pysyivät kyydissä sen muutaman kilometrin matkan mitä perässä jouduin ajamaan. Nelimetriset laudat kun eivät kovin hyvin pysy kahden ja puolen metrin kärrissä, josta puuttuu perälauta. Aika mielenkiintoisesti pomppivat ja heiluivat siellä..

Samoilla lakeuksilla oli tuuli tuiskannut lunta välillä reilustikin ajokaistoille. Siellä eräs gorillakuski osoitti myös kunnioitettavia suorituksia. Muuten tietysti sitä reipasta 90 vauhtia, mutta aina lumipaakun tullessa kohdalle äkkijarrutus ja vastaantulevan kaistaa pitkin lumipaakkujen väistelyä. Tietystikään sillä ei ollut väliä oliko vastaantulevia vai ei, kyllä ne väistävät..  ::)

Mielenkiintoista kuitenkin oli ettei nähty 900km matkalla yhtään autoa ojassa. Jäi aamulla tehty veikkauspotti jakamatta..

Mikä ihme siinä on että niitä pitkiä ei saa pois päältä lainkaan?!?!? Tarvisi varmaan alkaa pitämään nyrkin kokoisia kiviä kuskin jalkatilassa jotta saisi nopeasti niillä ikkunasta pimennettyä valot vastaantulijalta jottei seuraavalle ainakaan niistä enään haittaa olisi..Pistää kiukuttamaan
#23
Noihin sakkoihin ja kiistämiseen..

Vuonna miekka ja kirves oltiin isän ja yhden sen tuttavan kanssa kasitiellä matkalla kotiin. Poliisin ratsia pysäytti ja kirjoitti isälle sakon turvavyöttä ajamisesta, vaikka se oli kokoajan ollut päällä. Väittivät vaan isän laittaneen sen ennen pysäytystä kun oli huomannut ratsian. Niinpäniin. Vaatteina ukolla oli tummansininen verkkatakki ja autona 80-luvun jetta. Paikanpäällä kiistäminen ei auttanut, eikä kaverin todistelu vieressä, meikäläiseltä ei edes kysytty.

Tilanne jatkui Raumalla käräjillä, eihän kukaan nyt sakkoa halua maksaa jos ei ole mitään tehnyt. Siellä tilanne oli kahden poliisimiehen sana vastaan ukon ja sen kaverin sanaa. Tilanne ratkesi lopulta isän eduksi kun tuomari näki sen ajoasennon sama takki päällä. Poliisit eivät vieläkään myöntäneet olleensa väärässä.. Melkoinen haukansilmä saa olla jotta näkee satasen vauhdissa ohimenevästä autosta onko vyö kiinni vai ei. Siitä hartian yläpuolisesta osasta sen voi ehkä havaita.

Joskus siis näinkinpäin.
#24
Scirocco / Vs: Yleistä Sciroccosta
04.02.12 - klo:09:09
Lainaus käyttäjältä: Mikko - 03.02.12 - klo:20:45
Totta tuo kuitenkin, että nappi olisi selkeämpi. Jännä jos tuo menee eri tavalla jos on edessäkin sumarit.. Pitää kyllä tarkistaa ja varmistaa ennenkuin menee vannomaan.

Skeidassa (kuvittelisin että volkkareissakin) kynkintä kääntämällä ja vetämällä hiukan ulos syttyy etusumarit. Kun sitä vetää enemmän niin sitten syttyy tuikku taaksekin. Eli takasumaria ei pysty käyttämään niin että etusumarit olisivat pimeinä. Aika hölmöä, mutta niin se vaan menee.

Jos valot ovat asennossa 1, eli myös mittarivalot palavat niin ulospäin vaan kytkintä vetäen tulee valoa lisää eteen ja seuraavalla yrityksellä taakse. Tuskin se automatiikalla toimiva systeemi on erillainen, kunhan valot ovat päällä eivätkä autoasennossa.

Ei se nyt niin ameriikantemppu ole toi kytkimen käyttö..

EDIT: Totta, nappi olisi helpoin
#25
Lainaus käyttäjältä: dosetti - 30.01.12 - klo:18:50
Jotenkin hyppelee nämä Climatronic-aiheet jännästi. Mutta tässä tämä vanhemman ohje: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=380.0


Kiitoksia!
#26
Kertokaas joku viisas miten noi arvot saa näkyviin vanhemmassa climatronicissa?
#27
Commonrail -koneet säätävät ruiskutusta usean eri muuttujan avulla. Yksi käytettävä tieto on polttoaineen lämpötila. Alla olevassa wikipedian linkissä olevassa kuvassa asia selkenee hyvin.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Common_Rail_Scheme.svg
#28
Pohjanmerellä puhaltaa taas ihan liikaa, noh siellä härmässä se on viimestään lauantaina  ;D Mukava istuskella nojatuolissa joka itsekseen liikkuu pisin hyttiä..

Ah, ihanat 25 astetta puolelta toiselle..
#29
Ei kait siihen nyt paljon muuta tietoa ole kun että suosittelen vaihtamaan toimivaan.

Jos tuoreempi niin takuuseen, muuten omasta pussista.
#30
Vaikuttaakohan ratin ongelmaan se etten penkkiä saanut mukavaan ja tuttuun asentoon. Tiedä sitten. Samalla tavalla ratti tosiaan minullakin on, alhaalla ja lähellä. Penkit ja ratti varmaankin ovat säädöiltään oikein sopivat, mies vaan väärän kokonen.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy