Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - ossss

#1
Oma 1.2 TSI MY2010 Touranissa piti aivan samanlaisia ääniä, samoin sekin aina joskus pärähteli startissa oudosti ja silloin tällöin kierrokset oli yli tonnin ennen tuonne 800 tasolle laskeutumista.

Kannattaa muuten tosiaan varautua siihen että talvella lähtee paikatkin hampaista, tukikumit on jotenkin ihmeelliset näissä moottoreissa: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=29906.msg542751#msg542751
#2
Päivitystä vanhaan juttuun: Laturi todettiin marmoritiskin toimesta vialliseksi, ja sen jälkeen auto kävi myyntiliikkeen piikkiin laturin vaihdossa Vianorilla. Näyttäisi ainakin siltä että laturi lataa myös tyhjäkäynnillä nyt, koska kierrokset ovat matalammalla tasolla eivätkä ne myöskään kohoaa kuten tekivät aiemmin.

Auto menee Laakkoselle ilmaiseen tuontiauton kuntotarkastukseen kahden viikon päästä, tuli kampanjakirje kotiin. Ajattelin mainita siinä yhteydessä että voisi tuon mittariston firmiksen päivittää, jos mahdollista.
#3
Kun SS-järjestelmässä on muutenkin iso liuta kriteereitä joiden pitää täyttyä jotta moottori sammuu, niin miksi sinne ei vain ohjelmoida tuota turbon vaatimaa voitelua yhdeksi? Vai onko tuo kova rasitus niin suhteellinen käsitys ja sellainen, jota tietokoneen on vaikea arvioida?

Se on kyllä ihan totta, että viherhömpötys kääntyy hyvinkin pian itseään vastaan, SS, EGR, DPF, SCR yms. hässäkät huomioiden.
#4
Lainaus käyttäjältä: Naikler - 18.02.16 - klo:13:19
Nii onko se Tiptronic nyt parempi? Internetsistä nopiasti vilkasin ni Multitronic tuli vuonna 1999.

Ota koeajoon ja kokeile kuinka nopeasti pystyt vaihtamaan suuntaa ja millainen tuntuma on kovassa kiihdytyksessä ja jarrutuksessa. Noi kohdat otti eniten pattiin.

98 vuosimallin A3:n tomaatti toimi ainakin kuin ajatus, taisi olla samanlainen Tiptronic kuin mitä veikkaisin olevan tuossakin mallissa jota oot ostamassa.
#5
Monenlaisia automaatteja on tullut ajettua, mutta kuten yllä mainittiinkin, niin ainoa josta on moitittavaa on tuo Multitronic. 2003 Audi A6 C5:ssa se on ainakin ollut todella hidas vaihtamaan pakin ja D-asennon välillä aina aika ajoin, mitä olen ko. autolla ajellut aina välillä. Kuulemma remonttiakin jouduttu tekemään normi öljynvaihdon lisäksi, kun ei ole pakki suostunut menemään päälle. Tuntuma on muutenkin epämiellyttävän lähellä vanhojen jenkkiautojen automaattilootia kovissa kiihdytyksissä ja jarrutuksissa.
#6
Käytän autoa aina hetken aikaa pihassa, ennen koneen sammuttamista. Sen ajan mitä menee tavaroiden keräämiseen, (autolaturi lokeroon, kännykkä taskuun tms.) ja esim. webaston ajastukseen. Tämä ei kuitenkaan 100-varmasti haittaa mitään. Hommaa helpottaa myös se, että motarin varresta on n. 4-5km / 5min matka kotiin joten pitkänkin matkan jälkeen tulee aina tasoittavaa taajama-ajoa.

Uskoisin että tuo ohjekirjan ohjeistus on tarpeen Suomessa vain silloin, jos vedetään todella raskasta kuormaa. Täällä ei vuoristoteitä ole, eikä myöskään kovinkaan moni motarin varren huoltoasema ole suoraan rampin päässä, kuten maksullisilla motareilla ulkomailla. Linnatuuli, Keimolanportti ja Pirkanhovi on kyllä lähellä tuota toteutusta, mutta esim. Kolmenkulman tai Riihimäen ABC:t kaukana siitä.  ;D
#7
Huoltoaika on nyt varattu ensi viikolle, siihen saakka saadaan siis odotella diagnoosia. Autolla on nyt ajettu 500km verran vikatilanteen jälkeen, ja todennäköisesti toinen mokoma tulee vielä lisää ennen kuin merkkihuolto pääsee katsomaan oireita tarkemmin.
#8
Lainaus käyttäjältä: ConD - 14.02.16 - klo:00:21Tuosta akkuasiasta... onko autossa S/S käytössä ja toimiiko se?

Ei ole S/S varustetta.
#9
Joo olipahan hyvä saada nyt nuo hommat selville konepellin alla + kojelaudan sisällä. Laturivian takia auto lähtee huoltoon, onneksi myyjäliikkeen piikkiin.

Lisättäköön vielä, auto on tuontiauto ja ollut leasing-käytössä Ruotsissa. Autossa on ilmeisesti ollut toinen akku ja/tai akkulaturi joka viritys on poistettu jossain kohtaa ja ilmeisesti aiheuttaa häikkää. Toivottavasti korjaamokäynti selventää asiaa. Autossa on takaosassa Defan liitäntä joka myyjäliikkeen mukaan on ollut käytössä lataustarpeita varten (?). Toista akkua tai laturia ei kuitenkaan ole. Konehuoneeseen tuli käytöstä poistetut piuhat + jokin rele akulle jotka pyydän joka tapauksessa poistamaan palovaaran takia. Autoon on myyjäliikkeen toimesta asennettu Webaston kello sen jälkeen kun tein autosta kaupat.

VCDS-koodauksen aikana auto oli tyhjäkäynnillä. Ensin tuuletin pysähtyi muutamaan otteeseen ja parin käynnistyksen jälkeen akku vaikutti olevan entinen, kun auto ei enää startannut. Tätä edelsi myös oudon korkea tyhjäkäynti.

Laitettiin uusi akku kehiin mutta sama vika jatkui. Laturi kuitenkin latasi akun täyteen ~40km kotimatkan aikana joten jossain kohtaa lataus kuitenkin pelaa... :o

Tässä koko loki:


Friday,12,February,2016,19:11:23:37452
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
VCDS Version: 15.7.3.0
Data version: 20151216
[url=http://www.Ross-Tech.com]www.Ross-Tech.com[/url]


VIN: WVGZZZxxxxxxxxxx  License Plate:


Chassis Type: 1T (7N0)

Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 18 19 25 2E 37 42 44 46 52 56 61

          62 72



VIN: WVGZZZxxxxxxxxxxxx  Mileage: 69600km-43247miles



01-Engine -- Status: OK 0000

02-Auto Trans -- Status: OK 0000

03-ABS Brakes -- Status: OK 0000

04-Steering Angle -- Status: OK 0000

08-Auto HVAC -- Status: OK 0000

09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000

10-Park/Steer Assist -- Status: OK 0000

15-Airbags -- Status: OK 0000

16-Steering wheel -- Status: OK 0000

17-Instruments -- Status: OK 0000

18-Aux. Heat -- Status: Malfunction 0010

19-CAN Gateway -- Status: OK 0000

25-Immobilizer -- Status: OK 0000

2E-Media Player 3 -- Status: OK 0000

37-Navigation -- Status: OK 0000

42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000

44-Steering Assist -- Status: OK 0000

46-Central Conv. -- Status: OK 0000

52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000

56-Radio -- Status: OK 0000

61-Battery Regul. -- Status: OK 0000

62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000

72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000



-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine (J623-CFHC)       Labels: 03L-906-018-CFF.clb

   Part No SW: 03L 906 018 DR    HW: 03L 907 309 R

   Component: R4 2,0L EDC   H23 7451 

   Revision: 42H23---    Serial number: 00000000000000

   Coding: 001D001A042400080000

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018DR 003003

   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018DR_VW36.rod

   VCID: 7DFA0414EC6322D61A-8028



No fault code found.

Readiness: 0 0 0 0 1



-------------------------------------------------------------------------------

Address 02: Auto Trans        Labels: 02E-927-770.lbl

   Part No SW: 02E 300 054 J    HW: 02E 927 770 AL

   Component: GSG DSG AG6     511 2602 

   Revision: 05351112    Serial number: 00001012060480

   Coding: 0000020

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 1D3A2494C42382D67A-8048



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes (J104)       Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb

   Part No SW: 1K0 907 379 BE    HW: 1K0 907 379 BE

   Component: ESP MK60EC1   H31 0108 

   Revision: 00H31001   

   Coding: 323B601609290EFB4C1406E7901F7042310150

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 76E81B38C155718E5B-8022



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC (J255)       Labels: 5K0-907-044.clb

   Part No SW: 5K0 907 044 EA    HW: 5K0 907 044 EA

   Component: Climatronic   H17 1010 

   Revision: 00003001   

   Coding: 0000000002

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   ASAM Dataset: EV_Climatronic A01010

   ROD: EV_ClimaAutoBasis_VW36.rod

   VCID: 6ED83358B105494E93-803A



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect. (J519)       Labels: 1K0-937-08x-09.clb

   Part No SW: 5K0 937 084 F    HW: 5K0 937 084 F

   Component: BCM PQ35 B    011 0046 

   Revision: BA011001   

   Coding: 40180A3880251AE040080080550000E441718E087221A560648042000040

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 356ADC349CD33A9692-8060



   Subsystem 1 - Part No: 1T1 955 119 A  Labels: 1KX-955-119.CLB

   Component: Wischer 20011  26  0512

   Coding: 009F95



   Subsystem 2 - Part No: 1K0 955 559 AH  Labels: 1K0-955-559-AG.CLB

   Component: RLS 310111 05  54  0403

   Coding: 0730ED



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 10: Park/Steer Assist (J791)       Labels: 3AA-919-475.clb

   Part No SW: 3AA 919 475 D    HW: 3AA 919 475 A

   Component: PARKHILFE PLA H04 0007 

   Revision: --------    Serial number: 20431100900652

   Coding: 108101

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   ASAM Dataset: EV_EPHVA2C000000000 001006

   ROD: EV_EPHVA2C000000000_SE36.rod

   VCID: 3C7CC910B7F9EBDE6D-8068



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags        Labels: 1T0-909-605.lbl

   Part No SW: 1T0 909 605 E    HW: 1T0 909 605 E

   Component: 02 AIRBAG VW8   022 0100 

   Revision: 02022000    Serial number: 003K4D021FZ7 

   Coding: 0012338

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 3776D63C46DFC88680-8062



   Subsystem 1 - Serial number: 6332QSME2E7C3712N



   Subsystem 2 - Serial number: 6342QSME727C1322C



   Subsystem 3 - Serial number: 6352QSME440150584



   Subsystem 4 - Serial number: 6362QSME61014D64D



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 16: Steering wheel (J527)       Labels: 5K0-953-569.clb

   Part No SW: 5K0 953 501 AT    HW: 5K0 953 569 H

   Component: LENKS.MODUL   014 0140 

   Revision: FF010040    Serial number: 20110203201467

   Coding: 1982140000

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   ASAM Dataset: EV_VW360SteerWheelUDS A03004

   ROD: EV_VW360SteerWheelUDS.rod

   VCID: 7CFC0910F7792BDE2D-8028



   Multi Function Steering Wheel Control Module:

   Subsystem 1 - Part No SW: 5K0 959 542 A    HW: 5K0 959 542 A  Labels: 3C8-959-537.CLB

   Component: E221__MFL-TAS  H07 0013

   Coding: 820000



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments (J285)       Labels: 5K0-920-xxx-17.clb

   Part No SW: 1T0 920 871 D    HW: 1T0 920 871 D

   Component: KOMBI         H20 0420 

   Serial number: 00000000000000

   Coding: 181F00

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   ASAM Dataset: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09 A04086

   ROD: EV_Kombi_UDS_VDD_RM09_SK35.rod

   VCID: 346CE1309FA9239EA5-8060



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 18: Aux. Heat        Labels: 1K0-815-071.clb

   Part No: 7N0 963 271 A

   Component: Standheizer     051 2630 

   Revision: 00051000    Serial number: 09022126000000

   Coding: 0001012

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 3260E728ADBD2DAEB7-8066



1 Fault Found:

02245 - Connection; RF Remote Control

            004 - No Signal/Communication

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100100

                    Fault Priority: 6

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 119

                    Mileage: 69609 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2016.02.12

                    Time: 00:11:49





-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels: 7N0-907-530-V2.clb

   Part No SW: 7N0 907 530 D    HW: 1K0 907 951

   Component: J533  Gateway H35 0614 

   Revision:   H35       Serial number: 030211F1001059

   Coding: 358002

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 3162E82468BB16B6CE-8064



1 Fault Found:

03406 - Control Module for Battery Monitoring

            004 - No Signal/Communication

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100100

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 119

                    Mileage: 69609 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2016.02.12

                    Time: 00:29:11





-------------------------------------------------------------------------------

Address 25: Immobilizer (J334)       Labels: 5K0-920-xxx-25.clb

   Part No SW: 5K0 953 234     HW: 5K0 953 234

   Component: IMMO          H20 0420 

   Serial number: 00000000000000

   Coding: 000000

   Shop #: WSC 00000 000 00000

   ASAM Dataset: EV_Immo_UDS_VDD_RM09 A03008

   ROD: EV_Immo_UDS_VDD_RM09_SE25.rod

   VCID: 6AD03F488DEDA56ECF-803E



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 2E: Media Player 3 (J650)       Labels: 5N0-035-342.lbl

   Part No SW: 5N0 035 342 D    HW: 5N0 035 342 D

   Component: SG EXT.PLAYER H13 0150 

   Revision: A1001003    Serial number: 7669328531   

   Coding: 020000

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 285405405B61577E19-807C



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 37: Navigation (J794)       Labels: 1K0-035-27x-37.clb

   Part No SW: 3C0 035 279     HW: 3C0 035 279

   Component: RNS315        H05 0010 

   Serial number: VWZAZ2L8384680

   Coding: 040004110400000000021000

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   ASAM Dataset: EV_RNS315VWEUV1UDS A01005

   ROD: EV_RNS315VWEUV1UDS.rod

   VCID: 60C45D607BD1EF3E11-8034



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 42: Door Elect, Driver        Labels: 1K0-959-701-MIN3.lbl

   Part No SW: 1T0 959 701 T    HW: 1T0 959 701 T

   Component: Tuer-SG         009 2121 

   Coding: 0000181

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 4894A5C03B21B77EF9-801C



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 44: Steering Assist        Labels: 5N1-909-144.clb

   Part No SW: 5N1 909 144 L    HW: 5N1 909 148 G

   Component: J500__APA-BS KL.294 0802 

   Revision: 1AH03729    Serial number: 00110210206601

   Coding: 0000258

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 3B7ECA0C7AF7ECE664-806E



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 52: Door Elect, Pass.        Labels: 1K0-959-702-MIN3.lbl

   Part No SW: 1T0 959 702 R    HW: 1T0 959 702 R

   Component: Tuer-SG         009 2121 

   Coding: 0000181

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 4796A6FC363FB806F0-8012



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 61: Battery Regul. (J840)       Labels: 1K0-907-534.clb

   Part No SW: 7N0 907 534     HW: 1K0 907 951

   Component: Batt.regelung H35 0614 

   Serial number: 030211F1001059

   Coding: E100185A

   Shop #: WSC 01324 020 00200

   VCID: 71E22824A83B56B68E-8024



1 Fault Found:

02252 - Generator

            004 - No Signal/Communication

             Freeze Frame:

                    Fault Status: 01100100

                    Fault Priority: 2

                    Fault Frequency: 1

                    Reset counter: 119

                    Mileage: 69609 km

                    Time Indication: 0

                    Date: 2016.02.12

                    Time: 00:28:54





-------------------------------------------------------------------------------

Address 62: Door, Rear Left        Labels: 1K0-959-703-GEN3.lbl

   Part No SW: 5K0 959 703 A    HW: 5K0 959 703 A

   Component: Tuer-SG         007 2104 

   Coding: 0000144

   Shop #: WSC 01324 020 1012552

   VCID: 3260E728ADBD2DAEB7-8066



No fault code found.



-------------------------------------------------------------------------------

Address 72: Door, Rear Right        Labels: 1K0-959-704-GEN3.lbl

   Part No SW: 5K0 959 704 A    HW: 5K0 959 704 A

   Component: Tuer-SG         007 2104 

   Coding: 0000144

   Shop #: WSC 01324 020 1012552

   VCID: 336EE22C52A724A6BC-8066



No fault code found.



End-------------------------(Elapsed Time: 03:02)--------------------------


#10
Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 07.02.16 - klo:18:58
Siis tarkoitatko ajotietokoneen näkymää jonka saa esiin monitoimiratin oikean puolen vasen-oikea napin valikkovalinnoilla esiin, pois siis kulutus yms näytöistä.
Näin ainakin Passat -11 missä RNS315 ja monitoimiratti.



Joo juuri tätä!

Lainaus käyttäjältä: ConD - 07.02.16 - klo:18:56
Onko autossa monitoimirattia? Sen puute on käsittääkseni yksi este tuolle valikolle ajotieturissa. RNS315:ssa puhelinominaisuudet on mankassa integroituna, kun muissa aikalaisissa laitteissa BT on erillinen lisälaite.

Vcds:n kanssa asiassa pitäisi lähteä eteenpäin kaikesta huolimatta... missä vaikutat että asiaa pääsisi tutkimaan?

On monitoimiratti kyllä... Ja tässä on kyl kaikki mahdolliset liitännät, AVRCP+A2DP, SD-kortti, Aux, USB ja iPhone. Puhelimena on Samsung S5 Active jossa 5.0 käyttis, jos sillä on merkitystä.

Voisi olla ihan mukava katsoa tuo toimintaan, samalla jos sais myös valojen asetuksia säädettyä, noi onnistuu kaiketi myös VCDS:llä? Jos saisi siis Coming Home-valot jäämään päälle ja kenties myös takavalot pakotettua päälle päivänvalollakin (sumu- ja sadetilanteiden turvallisuus).

Asun Akaassa, eli asiointi Tampereen suunnalla olis luontevinta.
#11
Yhdistelmänä on siis vm. 2011 Touran jossa RNS315 ja puhelimen äänen ja median hallinta ratin painikkeilla ja navigaattorinäytöltä.

Tietääkö kukaan, saako jollain konstilla tuohon ajotietokoneeseen lisättyä Phone-nimistä valikkoa, jonka kautta saa selailtua Bluetooth-yhteydessä olevan puhelimen lokitietoja ja osoitekirjaa? Tuollainen näkyy olevan monissa Vaggineissa ameriikan puolella mahdollista, Youtube-videoissa on näkynyt monta kertaa tuollainen valikko

Olisi huomattavasti kätevämpää kuin selailu navigaattorin näytöltä. Yritin etsiä haulla, mutta en oikein löytänyt ohjeita tai että tätä olisi edes kysytty. Nyt voin ainoastaan nähdä Audio-näytöltä että kuka soittaa, tämä siis korvaa radion tai muun median näkymän, mutta tuo videoissa näkyvä on omansa:

https://youtu.be/WYhgUpGKiA0
#12
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 07.02.16 - klo:16:04
Ei kai sitä kannata käynnistyksen jälkeen heti sammuttaa, auttaa koneen lämpenemisessä. Voi toki sammuttaa mutta muista että vähintään se 20 min olisi hyvä webastoa käyttää ettei karstotu. Ja kesälläkin kerran kuussa kunnon käyttö ( 60min ) niin toimii sitten syksylläkin kun todellista tarvetta sille on.

Lähinnä hainkin sitä, että kumpi on pienempi paha, antaa Webaston käydä sen 5-10min ajan vaiko kytkeä pois? Tiedän kyllä tuon että sitä pitäisi käyttää pidemmän aikaa ja myös kesällä, nyt oli kyse noista pikku pätkistä.
#13
Olen ostanut Ruotsista tuodun vm. 2011 Touran 2.0 TDI 140hv DSG:n, jossa oli alunperin automaattisesti toimiva Webasto TT-VEVO (onko tämä nyt sitten V, Evo, vaiko oma mallinsa?) johon olen oston jälkeen asennuttanut SmartControl ajastimen, joten nyt ajastaminen ja ajonaikainen poiskytkeminen onnistuu. Ennen kaikkea tärkeintä on se, että saa moottorin esilämmitettyä jolloin kylmästartit on hellempiä. Malli on siis sellainen ettei sitä kontrolloida auton ajotietokoneen kautta.

Tarkoituksena on myös ladata akkua säännöllisesti 4A Defalla koska jonkun verran tulee myös alle 5min, alle 3km mittaista pätkäajoa kauppaan/salille/asemalle. Työmatkat onkin sitten jo 30min/40km joten siltä osin homma on selvä.

Kysymys kuuluukin, onko tällaisessa pätkäajossa järkevää laittaa heti käynnistyksen jälkeen Webasto pois päältä, estääkö tämä karstoittumista ja lämmittimen kulumista? Mikä on se kriittinen piste sen kannalta, käynnissäolominuutteina? Entä jos Webasto on jo ehtinyt hetken pöhistä, onko sitä kannattavaa enää sammuttaa jos matkaa on vielä muutama minuutti jäljellä?

Toisekseen, mitähän tällaiseen mahtaa maksaa jonkinlaisen GSM-pohjaisen käyttöohjaimen asennus? Remuc-mallia katselin ja se voisi olla hyvä, paljonko tuollainen on asennuksineen päivineen? Tai onko joku muu tapa erityisen hyvä/edullinen tapa toteuttaa kaukokäyttö?
#14
Touranillani on jo ikää 5 vuotta, nyt vasta tosin tulivat ensimmäiset näin kovat pakkaset eteen minun omistuksessani, joten aiemman iän tärinöistä ei ole tietoa. Ties minkälaiset ovat olleet jos nyt vieläkin tuntui siltä että hampaat tippuu suusta.
#15
Löysin ketjun jossa tästä oli puhuttu:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=3931.msg105093#msg105093

Eli aika monessa autossa on tuo sama osa, tuon epäilemäni CBZB:n lisäksi.
#16
Lainaus käyttäjältä: Emil - 13.01.16 - klo:20:57
Vuosimallien -6 ja -7 Octavioissa sulat nytkähti joka viidennen käynnistyksen yhteydessä. Jos en pahasti muista väärin, niin asiasta oli kerrottu jopa ohjekirjassa. En muista, että sulkia olisi sen vuoksi särkynyt. Eikä se moottoriakaan polta, vaikka sulat jumiin olisivatkin jäätyneet.

Uudemmissako ne nytkyy jokaisen käynnistyksen yhteydessä?

Ainakin vm. 2010 ja 2011 Touranissa sekä 2010 A5:ssa nytkähtää noin joka viides käynnistyskerta, joskus myös sammutettaessa. Ã,,rsyttävä ominaisuus, varsinkin kun vaistoimaisesti miettii että oliko se tihkukytkin (ja sitä myöden sadetunnistin) jäänyt päälle.
#17
Jonkun verran jo löysinkin arvailuja ja kysymyksiä tästä aiheesta muiden VW-koneiden ja mallien osalta, mutta postataan nyt vielä tänne automallikohtaiseen ketjuun pakkasten keskellä.

Ongelmana on siis vm. 2010 (uudempi korimalli) Touran 1.2 TSI manuaali, aj. 122tkm, joka on nyt ruvennut täristämään n. 15-25 asteen pakkasten aikana kamalasti käynnistettäessä sekä myös n. 1700-1800rpm kierrosalueella. Ongelma pienenee moottorin lämmetessä, eikä se myöskään ole enää niin voimakas n. 10 asteen pakkasella. En ole käyttänyt autoa lämpimässä hallissa. Myös tyhjäkäynnillä tuo tärinä tulee. Yli 2000 rpm tai n. 1000-1500rpm välillä ei täristä.

Liittyykö ongelma todella näihin kumiosiin, jotka pakkanen kovettaa jolloin moottorin resonoinnit tulee koko auton runkoon ja rattiin? Paraneeko tämä osia vaihtamalla?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy