Octavia II polttimotyypit

Aloittaja Late, 30.01.11 - klo:12:55

« edellinen - seuraava »

Koskean

Lainaus käyttäjältä: seppotaas - 11.08.15 - klo:08:48
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=230.msg518752#msg518752
Facelift mallissa on led-vilkut ja sen vuoksi joutuu koko modulin vaihtamaan, oli muistaakseni 35 euroa ihan marmoritiskiltä.

Kiitos linkistä!
MEtroAutossa maksaa 46 â,¬.
Alvadissa Virossa 21 â,¬ ja postitus 13 â,¬.

Onko niissä muuten 3 diodia per peili? Toisella puolella koko vilkku on pimeänä ja toisella toimii vain yksi reunimmäinen.
Toyota Corolla Verso 1.8 VVT-i 2005
Audi A3 1.9 TDI 2008
Skoda Oktavia Combi 1.6 TDI Elegance 2011

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Blaitteri - 18.08.15 - klo:09:40
Tänään aamusella 2010 Ocu valitti, että toisen puolen poltin ei pala. Polttimot vaihdettu liikkeessä keväällä uusiin.
Ajattelin vaihtaa tällä kertaa polttimon itse, jahka saan sen tiukan muovisuojan puskurista irti.
Tosiaan kuten tuossa aiemmin jo mainittiin, niin ongelma voi olla polttimon kannassa.

Omaani vaihdettiin noin vuoden ikäisenä päiväajovalojen kannat takuuseen, kun toinen kanta oli päässyt hapettumaan, ja oireili niin että välillä antoi käynnistyksen yhteydessä virhettä mutta joillain kerroilla taas ei. Ja jos sattui katsomaan vähän matkaa ajettuaan valoja vaikka jonkin heijastavan pinnan kautta, niin molemmat saattoivatkin palaa, vaikka oli antanut käynnistettäessä tiedon että minä en suostu toimimaan.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

seppotaas

Lainaus käyttäjältä: Koskean - 20.08.15 - klo:10:31
Kiitos linkistä!
MEtroAutossa maksaa 46 â,¬.
Alvadissa Virossa 21 â,¬ ja postitus 13 â,¬.

Onko niissä muuten 3 diodia per peili? Toisella puolella koko vilkku on pimeänä ja toisella toimii vain yksi reunimmäinen.
Näyttäisi että on 5 diodia voi olla jopa 6.
----------------------------------------------------------
Mese C250 -12
Fabia -09 1.6i 16V
Volle V40 -18
Ford Anglia 1.0 -65
-----------------------
EX: Audi A2 1.4 -00, VW 1302 -71, Golf GTI 16V -88, Golf Variant TDI -11, VW Golf 1.6 TDI 4motion -11, Golf TDI 1.6 BM -14, Transporter 5.1 TDI -11, Seat Cordoba 1.9 TDI -99, Skoda Octavia 1.9 TDI -06, Skoda Octavia 1.6 TDI -11, Octavia Kombi 2.0 TDI 4x4 -11

0skari

Onko Octavia 2007 Sumuvaloissakin Canbus juttu? Eli käykö canbusittomat ledit sinne?

timppa1

Ksenon valoja on autoissa ollut enemmänkin, mutta koskaan en ole niitä vaihdellut. Ostin 2010 Octavia combin ja valoteho noissa ksenoneissa tuntuu heikolta. Vanhassa autossa (06 RS Octavia) tuntui olevan huomattavasti tehokkaampi valo ja sinisempi, voinko vain vaihtaa tuohon vastaavat vai tuleeko ongelmia?

SNG

Lainaus käyttäjältä: timppa1 - 28.09.15 - klo:14:49
Ksenon valoja on autoissa ollut enemmänkin, mutta koskaan en ole niitä vaihdellut. Ostin 2010 Octavia combin ja valoteho noissa ksenoneissa tuntuu heikolta. Vanhassa autossa (06 RS Octavia) tuntui olevan huomattavasti tehokkaampi valo ja sinisempi, voinko vain vaihtaa tuohon vastaavat vai tuleeko ongelmia?

Taitaa olla faceliftissä ds2 polttimotyyppinä pre-faceliftin ds1:n sijaan. Eli varmista tuo ennen kuin ostat.

Värilämpötila vakioissa 4200-4300 Kelvinin luokkaa. Jos ostat esim 5000 Kelvinin valot niin ovat kyllä sinisemmät, mutta valoteho kärsii hieman.

2010 vuoden autossa alkuperäisten xenonien valoteho on jo varmasti heikentynyt huomattavasti, varsinkin jos kilometrejä paljon yli 100tkm.

Macce

Mistä saan herätteen lisäpitkille?
Alkaako can-väylä kettuileen jos nappaa etulampun takaa suoraan?

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: Macce - 05.10.15 - klo:12:01
Mistä saan herätteen lisäpitkille?
Alkaako can-väylä kettuileen jos nappaa etulampun takaa suoraan?

Sieltä vaan rohkeasti umpion johtosarjasta. Ei ainakaan mulla olleessa uusikeulaisessa aiheuttanut mitään ongelmia.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

mehtäkonekuski

Kannattaakoha kiertää xenon lisäpitkät näiden FL versioiden kanssa. Multa ainakin meni keskuselektroniikka boksi rikki kun oli ihan auton omilla pitkillä muutossarjat. Useammat lisäpitkät hyödyntää muutossarjaa eikä D kantaisia xenon polttimoita jne.

Itellä oli ideana laittaa ledit keulalle ennen talvee.

jrinnes

Lainaus käyttäjältä: mehtäkonekuski - 05.10.15 - klo:15:54
Kannattaakoha kiertää xenon lisäpitkät näiden FL versioiden kanssa. Multa ainakin meni keskuselektroniikka boksi rikki kun oli ihan auton omilla pitkillä muutossarjat. Useammat lisäpitkät hyödyntää muutossarjaa eikä D kantaisia xenon polttimoita jne.

Itellä oli ideana laittaa ledit keulalle ennen talvee.

Lisäpitkillehän menee virta suoraan akulta releen kautta. Ei se keskuselektroniikkaboksi tiedä tuon taivaallista niistä valoista. Auton omissa pitkissä muutossarja on ihan eri asia, koska sinne virta tulee sen boksin kautta.
Skoda Superb 2.0 TDI


Passat 3C Comfortline 1.8 TSI

Count

Lainaus käyttäjältä: SNG - 28.09.15 - klo:14:58
Taitaa olla faceliftissä ds2 polttimotyyppinä pre-faceliftin ds1:n sijaan. Eli varmista tuo ennen kuin ostat.

Ei ole vaan D1S. Just vaihdoin omaan -13 vekottimeen molemmat lyysät.
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

SNG

#71
Lainaus käyttäjältä: Count - 12.10.15 - klo:19:19
Ei ole vaan D1S. Just vaihdoin omaan -13 vekottimeen molemmat lyysät.

Autosi on siis facelift eikä pre-facelift.

Jos todella oli D1S (en epäile etteikö näin olisi), niin olen saanut jostain väärää tietoa.

Pnd

Takakonttiin aloin vaihtamaan ledejä, mutta yllätys oli suuri kun olin polttimon vaihtanut ettei valoa saanut takaisin kiinni, koska sähköjohto on niin lyhyt.
Se ylettää siis juuri ja juuri kun valo on paikoillaan.
Ovatko näiden vaihtajat irroittaneet tuon muovin että ovat saaneet johdon kytkettyä?

Toinen kysymys että onko kukaan löytänyt päivä- tai sumuvaloja, jotka olisivat ledit, jotka eivät sytytä palaneen valon merkkivaloa?

0skari

Voisin tähän vähän tehdä listausta ko tullu vaiheltua nuita polttimoita. Eli 2007 Combi
Omiin pitkiin Xenon-muutossarja 55w. Herjasi, hain Erikoistekniikalta Canbus huijarit eteen ja alko pelaan 15â,¬/pari
T10Led Parkkeja en ole löytäny kunnolla toimivia. Motonetin Canbusit oli parhaat kesti 3kk ja sytty aina mutta alko vilkkumaan.
Ostin nyt Valostoren KALLIIT parkit joita mainostettiin toimiviksi ja ei syty juur koskaan vaikka laittaa valot päälle ennen käynnistystä.
Sumuvaloissa on H11 Led-Muutossarja. Tilasin Ebaysta CanBus version -> Herjaa -> Hain erikoistekniikasta vastukset 9â,¬ / Pari ja pelaa.
Sisävaloissa ja Maavaloissa kaikissa CanBus Ledit ja pelaa.
Kilpivaloon en oo viellä jaksanu ettiä toimivaa systeemiä.
Parkkivaloiksi laitoin oranssit vilkkupolttimot väliaikaisesti niin ei oo kusenkeltaset ainakaan  ;D

Nuihin kilpivaloihin ja parkkeihin jos joku tietää toimivat jutut niin oisin tyytyväinen.

Sammael

Moikka, olen tuore konsernin autoihin sekaantuja. 07 octaviaan olisin kiinnostunut kuulemaan mitkä on ollut toimivia xenon muutos sarjoja pitkille. Eli siis päiväajovalot on xenonit...

Amboss

Lainaus käyttäjältä: Sammael - 08.07.16 - klo:18:36
Moikka, olen tuore konsernin autoihin sekaantuja. 07 octaviaan olisin kiinnostunut kuulemaan mitkä on ollut toimivia xenon muutos sarjoja pitkille. Eli siis päiväajovalot on xenonit...

Katuauton F7 70W ballastit, H1 5000K 45W Cnlight-polttimot sekä kondensaattorijohtosarja pelanneet ainakin mulla -08 Octaviassa ilman ongelmia.

Jakke_

Mielestäni todella edulliset peilivilkkuledit http://www.ebay.com/itm/261756232908
Nuo olleet jo pari kuukautta kiinni omassa FL Ocussa ja toimivat edelleen. :D
Ja menivät paikalleenkin moitteetta.

pessotto29

Onko ketään vaihtanut octaviaan led-vilkkuja (BAU15S)? Näitä olen katsonut https://www.aliexpress.com/item/2pcs-Canbus-Led-PY21W-1156PY-7507-BAU15s-12v-Lamp-Car-LED-Front-or-Rear-Turn-Signal/32653167672.html?spm=2114.13010208.99999999.264.B9aYsu Saako ilman mitään lisälaitteita toimimaan ettei vilku liian tiheään tai tule virheilmoituksia?
Audi A7 3.0 tdi -12

Peke

Minkä osanumeron orkkisledit menee Skoda Octavia RS mk2? ::)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Subio

Moi. Voisiko joku viisaampi kertoa mitkä xenon-polttimot sopii 2011 1,6Tdi Octaviaan?
Saisin D2S Xenon 6000K polttimot hintaan 15â,¬ ja mietin kannattaako ne tilata, vai onko ne epäsopivat tuohon autoon?
Octavia 1,6 Tdi 2011
Subaru Impreza WRX STi 2005

Ipe96

Lainaus käyttäjältä: Subio - 09.12.17 - klo:21:57
Moi. Voisiko joku viisaampi kertoa mitkä xenon-polttimot sopii 2011 1,6Tdi Octaviaan?
Saisin D2S Xenon 6000K polttimot hintaan 15â,¬ ja mietin kannattaako ne tilata, vai onko ne epäsopivat tuohon autoon?
Eikös tossa ole d1s xenonit..ainakin omassa samaisessa korimallissa on käyttöohjeen mukaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä.  Itse tilasin noi: https://www.lichtex.de/en/philips-d1s-85415xv2-xtreme-vision-gen2-xenon-bulb-lampe-lampara/a-854158/ toivottavasti sopii -09 facelift rs ocuun. ;Dluotin vaan käyttöohjeeseen..

TapsaR

Lainaus käyttäjältä: Ipe96 - 10.12.17 - klo:00:03
Eikös tossa ole d1s xenonit..ainakin omassa samaisessa korimallissa on käyttöohjeen mukaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä.  Itse tilasin noi: https://www.lichtex.de/en/philips-d1s-85415xv2-xtreme-vision-gen2-xenon-bulb-lampe-lampara/a-854158/ toivottavasti sopii -09 facelift rs ocuun. ;Dluotin vaan käyttöohjeeseen..

Tuo 2011 on FL koppa joten oman käsityksen mukaan D1S se ei ole, niin kuin pre FL mallissa on. Motonet heittää seuraavat joka Ocu2 vuosimallille:

43-0014
Philips Vision Xenon-D1S 12V/35W
Sopivuudet:
- Octavia-II Lähivalo yleensä Xenon-D1S sisäänrakennetulla sytyttimellä (Philips Vision)


43-0021
Philips Vision Xenon-D3S 12V/35W
Sopivuudet:
- Octavia-II 09-> Lähivalo yleensä Xenon-D3S sisrak sytyttim (Philips Vision)


Itsellä myös 2011 octavia ja olin jo ostamasssa D3S polttimoita, mutta pitääpä ohjekirjaa vilaista mitä sanoo.

Onko Ipe96 Octavia FL koppaa, eli se 2009 tullut facelift? Silloinahn vaihtuu valot erilaisiksi ja varmaan myös polttimot niin kuin motonet sivutkin kertoo.
Golf IV & Octavia 2

Ipe96

Lainaus käyttäjältä: TapsaR - 10.12.17 - klo:09:12
Tuo 2011 on FL koppa joten oman käsityksen mukaan D1S se ei ole, niin kuin pre FL mallissa on. Motonet heittää seuraavat joka Ocu2 vuosimallille:

43-0014
Philips Vision Xenon-D1S 12V/35W
Sopivuudet:
- Octavia-II Lähivalo yleensä Xenon-D1S sisäänrakennetulla sytyttimellä (Philips Vision)


43-0021
Philips Vision Xenon-D3S 12V/35W
Sopivuudet:
- Octavia-II 09-> Lähivalo yleensä Xenon-D3S sisrak sytyttim (Philips Vision)


Itsellä myös 2011 octavia ja olin jo ostamasssa D3S polttimoita, mutta pitääpä ohjekirjaa vilaista mitä sanoo.

Onko Ipe96 Octavia FL koppaa, eli se 2009 tullut facelift? Silloinahn vaihtuu valot erilaisiksi ja varmaan myös polttimot niin kuin motonet sivutkin kertoo.
On mulla -09 facelift eli uudempaa koria. Mun ohjekirja sanoo d1s kyllä selvästi..luotin nyt vaan siihen. Perkule jos eivät käykään :'( olin laiska enkä jaksanut tarkistaa itse autosta sitä..

SNG

KS keskustelua vähän ylempänä. Siellä minäkin olin siinä uskossa että ei olisi enää d1s, mutta kommentissa sanottiin että d1s.

Ota noista nyt selvää!

PS. Vuosimalli vaihtuu Skodissa yleensä jossain viikon 23 tietämillä, eli voi olla merkitystä onko auto tullut tuotantolinjalta ulos talvella/keväällä puolella vai kesällä/syksyllä.

Count

Mun edellisessä, huhtikuussa -13 käyttöönotetussa FL-farkussa oli D1S.
Ei kannata motonetin luetteloihin luottaa kovin pitkälle...
Citroen C4 1.6 HDi BMP -08
Skoda Octavia 2.0 TDI DSG 4x4 farmari -13
VW Passat 1.4TSI Ecofuel -09
VW Caddy 1.8i Automaatti -90

RSOCUstin

II koppa on D1S koko valmistusajan 04-13.

Raumaster

Aioin laittaa faceliftin sumareissa oleviin päiväajovaloihin ledit.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/433044/BAY15D-LED-polttimopari-kirkas-CAN-vayla-12V-EI-TIELIIKENTEESEEN
Nämä ilmeisesti sopii mutta onko ne pakko olla noita CAN väylä malleja vai käykö "perus"
Vai tuleeko vikailmoitus kojetauluun tavallisista ledeistä?

SNG

Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 15.08.18 - klo:10:37
Aioin laittaa faceliftin sumareissa oleviin päiväajovaloihin ledit.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/433044/BAY15D-LED-polttimopari-kirkas-CAN-vayla-12V-EI-TIELIIKENTEESEEN
Nämä ilmeisesti sopii mutta onko ne pakko olla noita CAN väylä malleja vai käykö "perus"
Vai tuleeko vikailmoitus kojetauluun tavallisista ledeistä?

Pitää olla CAN-BUS mallit tai sitten erillinen vastussysteemi.

Raumaster

Millaiset nuo faceliftin päiväajovalo ledit pitäisi olla etteivät sytytä vikavaloa. Tilasin kiinasta Canväylä ledit ja ne sytytti herjauksen kojetauluun.
vaihdoin myöhemmin motonetistä canbus ledit kun ajattelin että kiinasta tuli scheissea mutta sama juttu motiksen polttimoillakin. Valot kyllä siis toimii mutta herjaa polttimovikaa.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy