Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - fish

#1
Tuollaisen vieressä ajelin lauantaina. Komea peli ja komeat äänet. Aika hätäisesti häipyi taivaanrantaan oman Touranin rinnalta kun liikennevaloista lähdettiin moottoritielle...

Onnittelut onnelliselle omistajalle.
#2
Näitä on kahdenlaisia.

Valtaosassa ei palauta, mutta tiedän VW:llä tarjotun tuollaisia palauttavia sopimuksia.
#3
Vihdoinkin jollakin on ollut tarpeeksi isot cohones, jotta tätä vääryyttä saadaan oiottua.
Mielenkiinnolla jään odottamaan kerrannaisvaikutuksia. Tämä sinänsä ei ole suoraan sovellettavissa, koska HO on pitänyt erityisen moitittavana seuraavaan huoltoon sitoutumista.
#4
Lainaus käyttäjältä: -TS- - 19.05.15 - klo:16:24
Joko te olette supernopeita kuskeja jalkojenne kanssa, tai autoissanne on jotain vikaa.
No tätä minä yritän tässä tämän ketjun uudelleen henkiin herättämisviestissäni sanoakin:
toisessa autossa toimi kuin ajatus, toisessa hiukka ärsyttävästi.
En todellakaan ole nopea, muutenkin ajan kuin mummo.
#5
Ambientti ja clacson,
Tämähän se suuri ihmetys onkin, että miksi käynnistyy niin hitaasti. Citikka oli tässä loistava, ei tosiaan ehtinyt jalkaa siirtää kaasulle niin kone hörisi jo käynnissä. Tourankissa on huomattavan pitkä viive verrattuna edelliseen. Siksi täytyykin käyttää clacsonin mainitsemaa jalannostatuskäynnistystä :)

Mutta ei tuo turha vehje ole, paljon tulee seisotettua autoa paikallaan liikenteen joukossa. Peruste, että tällä kylällä on vähän tarvetta, vähän ontuu. Jos on vähän käyttöä, niin silloinhan tuon ei pitäisi häiritä lainkaan. Paljon enemmän se häiritsee ruuhka-ajossa jos on häiritäkseen, kun jatkuvasti jumppaa käyntiin-pois-käyntiin-pois.
#6
Koska olen vakaasti stopstarttia puolustanut tässä ketjussa, täytyy lisätä yksi huomio.

Vaihdettuani takaisin VW-maailmaan niin täytyy sanoa, että ranskalaiset osaa selvästi jotain mitä saksalaiset ei. En yhtään ihmettele, että lyhytpinnaisella palaa hihat tuon kanssa.

Citikan s/s toimi kuin ajatus, nopea käynnistys eikä häirinnyt lainkaan. Nyt jos auto pääsee sammuksiin, niin eipä sitä pääsekään liikkeelle muutamaan sekuntiin. Tullut tutuksi auton käynnistäminen jarrupoljinta hiukan keventämällä. Ei ole kiire mihinkään, mutta häiritsee ajon jouhevuutta.
#7
yleensä ei. ohjekirja auttaa.
#8
Kyllä osallistuu.
Eikä sillä ole edes ajokorttia.
#9
Joko ajat pappa niin lähellä edellistä ettei kivet ehdi nousta tuulilasin, tai niin kaukana että ehtivät tippua maahan  ;D

Näillä keleillä pk-seudulla ropisee jotain ikkunaan lähes päivittäin. Ei ole vielä rikkonut, mutta jälkiä toki jäänyt.
#10
Vielä lupailivat melkein 10 pakkasta yöksi. Koska aamuajoja, joutuu vielä odottamaan.
Viime vuonna vaihdoin 15.3. ja viikon kuluttua tuli taivaalta 10cm lunta  :o
#11
Tuli vakiona Touranissa 2.0. Sen verran laiska, että käytän usein. Harmi, ettei mene poikittaisparkkiin kerralla, vaan aina pitää vekslata. Mutta on kyllä sitten tasan keskellä, autojen välissä.

Erittäin kätevä ominaisuus on taskusta ulos ajaminen. Ei vaadi ohjekirjan mukaan (muistaakseni) kuin 50cm tilaa auton edessä ja takana yhteensä. Ja kokeiltu on sekin, aika tiukasta välistä pusertaa itsensä ulos ilman kuljettajan pään vaivaamista.
#12
Pyytämättä VV-autolla olivat tankanneet auton täyteen, laittaneet parkkikiekon hanskalokeroon ja heittäneet lumiharjan takaluukkuun. Muuta en edes tajunnut tingata.
#13
Mulla on yksi kokemus autotohtorista kymmenen vuoden takaa. Olin ostamassa Focusta, jossa tiesin olevan yleisesti ongelmia vetonivelten kanssa.

Autotohtori tuumasi, että vetonivelten jossain suojakumeissa on hiukan rasvaa. Mitä tarkoittaa, kysyin, johon vastaus, no ei se oikeen mitään tarkoita.

Joku tuhat kilometriä myöhemmin vetonivelet meni uusiksi. Kuulemma rasvat tulleet pihalle. Ei tietenkään takuun alainen juttu, ja maksoi aika monta rahaa. Huoltomies osasi kertoa, että autotohtorin havainto oli juuri se, mistä rikkoutuvan vetonivelen tunnistaa. Ei vaan osannut autotohtori tulkita sitä.

Yksittäinen juttu, mutta jäi pitkäksi aikaa p:n maku.
#15
Hifi ja multimedia / Vs: RNS-315 bluetooth
02.03.15 - klo:08:12
En tiedä onko noissa eri versioita, mutta uuteen saa kolme puhelinta pariutumaan. Ilmeisesti kuitenkin vain yhden kerrallaan.
#16
Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 02.01.15 - klo:14:25

Ja kaiken laista pikkuvikaa ollut citikassa. Ei suosittele :)
On citikoita ja citikoita. Mulla ensimmäinen menossa samalla laatikolla, eikä mitään vikaa, päin vastoin.
#17
Volkswagen / Vs: Huoltosopimus
20.01.15 - klo:07:31
Lainaus käyttäjältä: skriko - 19.01.15 - klo:18:32
Onko tuossa citikassa samanmoinen huoltoväli kuin Volkkarissa, eli kun mulla oli 30 000 tai 2 vuotta, niin sulla on 15 000 tai vuosi.
En osaa sanoa ajallisesta kun tulee kilometrejä niin paljon, mutta 15tkm väli. Jos olisi tuo VW:n huoltoväli 30tkm/2v niin olisi pitänyt tarkemmin räknätä. Mutta kuten sanoin, vakuutuksena näen tuon.
#18
Kitkastahan se kuumenee, eli jokin laahaa.

Kannattaa varmaan öljytä jarrulevyt.
(ja tähän on pakko lisätä disclaimer, että jarruja ei oikeasti saa öljytä)
#19
Volkswagen / Vs: Huoltosopimus
19.01.15 - klo:17:06
riippuu varmasti auton merkistä ja myyjästä.
itsellä citroen 15tkm huoltovälillä.
#20
Volkswagen / Vs: Huoltosopimus
18.01.15 - klo:21:11
Ei kai se kenellekään ole epäselvää, että huoltosopimuksissa talo vetää kotiinpäin. Ei kai kukaan tappiolla myy?

Minä näen tuon vakuutuksena. Maksaa vähän enemmän kuin huolto, mutta jos jotain menee rikki, niin se korjataan. Ja todella tyytyväinen olen ollut, sekä palveluun, että tuotteeseen.

Toisekseen, pidän siitä ja maksan siitä mielelläni vähän enemmän, että kulut ovat ennustettavat. 52,52â,¬/kk. Ei enempää, ei vähempää.

Eihän kaskovakuutustakaan ole pakko ottaa.
#21
Sitkeässä istuu uskomus nastojen lentelystä. Oma uskomukseni on kääntynyt, olen muutaman artikkelin asiasta lukenut. Ja kun huomaa, miten nastat nykyään pysyy kiinni renkaissa, niin ei niitä riitä tuonne moottoritielle lennätettäväksi. Itsellekin napsuu ikkunoihin toisinaan, mennyt joskus rikkikin.

Mutta kumi kovettuu, eikä siitä pääse mihinkään, että yli kolmevuotinen kitka on pääsääntöisesti käyttökelvoton. Itse olen ajellut vasta muutamia vuosia kitkoilla, ja tulevaan autoon tulee myös kitkat. Mutta en tiedä pitäisikö palata takaisin, kun tuntuu nämä stadin talvet olevan pelkkää jäällä luistelua. Toisaalta, ajan kuin mummo, joten pärjäisin kesärenkaillakin  ;D
#22
No sepä se kun et aiemmin ole ajanut kitkoilla.
Kyllä ne alkaa olemaan lopussa kolmen talven jälkeen.
Uskon, että huomaisit valtavan eron jos vaihtaisit uudet alle kesken kauden.
#23
Hyvää keskustelua, kiitos osallisille.

Tuo oli tärkeä tieto BCM-erosta.

Nyt ollaan lähellä, tiedetään yritys-erehdys -menetelmä. Jos joku vielä tietäisi yrityksen ilman erehdystä...  ;D
#24
Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 11.01.15 - klo:16:07
Näin minullekin sanottiin. No, nyt meillä Leonissa mystisesti palaa takavalot päiväajovalojen kanssa  :)
Näin minullekin marmorilla sanottiin. Jääräpää kun olen, niin en usko.
Kerrohan, P.Alikka hyvä, hiukan lisää...  8)
#26
No, omaisuudesta huolehtiminen ja harjapesun vaikutus maalipintaan on toki jossain määrin rinnasteisia asioita, mutta ehkä se nyt ei oikeasti ole ihan sieltä tärkeimmästä päästä..?
#27
Voivoi.
Lyhyesti: Koska haluan.

Vähän väliä tuolla on liikenteessä autoja joissa ihan hyvin riittää päiväajovalot edessä mutta takana pitäisi olla jotain. Lumi pöllyää tms. Ã,,h, en mä edes jaksa selittää.

Aika monessa premiumautossa palaa jo takavalot aina. Pitäisi vaan olla ledit ettei vaikuta noihin päästöihin.
#28
Suojatielle/-ä kävelevää ihmistä on väistettävä, siinä laki on armoton. Mutta olette oikeassa, ei jalankulkija (tieliikenne)lain mukaan täysin päättömästi saa hyökätä edes suojatielle. Ehkä olin hiukan provosoiva, en tiedä  ;)

Muistan jonkun oikeuskäsittelyn, jossa henkilö tuomittiin, vaikka oli ollut suojatiellä törmäyshetkellä. Ko. henkiliö oli jutellut suojatien kohdalla kaverinsa kanssa, ja lähtenyt yllättäen ylittämään tietä.

Käsittämätöntä on kuitenkin autoilijoiden piittaamattomuus. Nimenomaan piittaamattomuus, ei huolimattomuus tai muu pölhöys.
#29
Onko joku koodannut takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa?

Osaako joku tehdä tempun pk-seudulla Touraniin?

(Ja uskaltaako tuollaisen tehdä vai kiukutteleeko liisariyhtiö?)
#30
Kiitos.
Eivät suostu marmorilla koodaamaan kumpaakaan valojuttua.
Täytyy etsiä täältä joku avulias koodari kunhan saan auton.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy