ID.4

Aloittaja JPN_V70D3OR, 24.09.20 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

msa9

Kiitoksia kaikille kommenteista ja vinkeistä.

Suunnitelma on siis selkeä; ajan nuo keskieuroopan kitkat loppuun ja syksyllä sitten uudet laatukitkat alle.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Epes - 01.04.23 - klo:11:34
Kuukauden verran olen nyt ajellut ID.4 GTX:llä. Ei mitään ongelmia tähän asti mutta eilen pelästytti kunnolla. Tultiin jonossa kuivalla asfaltilla n. 40km/h erittäin loivaa alamäkeä liikennevaloille. Reilu 100m ennen valoja alkoi varjoinen osuus ja siinä jarrua painaessa totesin heti, että eihän tämä pysähdy. Varjopaikka oli ihan peilijäässä. ABS:t hakkasivat mutta vauhti ei hidastunut. Onneksi viereinen kaista oli tyhjä ja sain auton käännettyä sinne. Sielläkin mentiin ABS:t rytisten eteenpäin ohi aikaisemmalla kaistalla edelläni ajaneen auton. Hemmetti sentään. Onhan näistä ID eri versioiden jääjarrutuksista ollut puhetta mutta nyt tuli omakohtaisesti koettua. Renkaina Contin IC3 nastat.

Tämä kuulostaa aika huolestuttavalta. Tekniikan maailman talviautovertailussa ID. Buzzissa oli myös isoja ongelmia jarrutuskokeessa liukkaalla ja ilmeisesti uusintatesti useammalla ID. Buzzilla on tulossa. Toivottavasti tieto näistä ID-mallien jarrutusongelmista liukkaalla menee tehtaalle asti, jotta selvittävät ja tarpeen mukaan korjaavat asian.
VW Passat Variant GTE

tgotj

Lainaus käyttäjältä: juubatuuba - 31.03.23 - klo:08:12
Vaikka Kandassa riittää kylmää ja lunta enemmän kuin tarpeeksi, niin kannattaa silti muistaa, että 83 % kanadalaisista asuu suurin piirtein Roomanâ€"Berliinin korkeuksilla, painottuen vahvasti etelän suuntaan. Vain alle prosentti asuu Keski-Suomesta ylöspäin olevilla leveyspiireillä.
Ei niillä leveysasteilla ole väliä vaan keskilämpötiloilla. Ja ne on samaa luokkaa kuin meillä. Johtuen pitkälti Golf-virran lämmittävästä vaikutuksesta meillä. Muuten olisikin ikiroutaa ja jäätiköitä.

Herr K

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 04.04.23 - klo:08:52
Tämä kuulostaa aika huolestuttavalta. Tekniikan maailman talviautovertailussa ID. Buzzissa oli myös isoja ongelmia jarrutuskokeessa liukkaalla ja ilmeisesti uusintatesti useammalla ID. Buzzilla on tulossa. Toivottavasti tieto näistä ID-mallien jarrutusongelmista liukkaalla menee tehtaalle asti, jotta selvittävät ja tarpeen mukaan korjaavat asian.

Id.Buzzin TM-uusintatesti taisikin liittyä vain lämmityslaitteeseen
VW Passat Variant GTE

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Herr K - 04.04.23 - klo:14:06
Id.Buzzin TM-uusintatesti taisikin liittyä vain lämmityslaitteeseen

Turha kai niitä suunnitteluvirheitä on testata uudestaan jos niitä ei oo korjattu  ;D
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Ape88

Id.4 pitäisi toiset vanteet löytää. Käyköhän tiguanin alkuperäiset 19" vanteet? Riittääkö kantavuus?

Bluedusk57

Yhtäkkiä ajossa katosi nopeusmittarin ja ajotietokoneen näyttö. Koitin ottaa virtoja pois ja päälle, mutta ei muutosta. Soitin myyjälle joka neuvoi jotakin, mutta ei muutosta asiaan. Soitin sitten siihen liikkumisturvaan, mutta sieltä ei osattu auttaa mitenkään. Ajeltiin sitten läheiseen sittariin kahville ja puolen tunnin päästä takaisin autolle ja kas kummaa kaikki toimi normaalisti.

kovaltshuk

Moikka,

Muutamia kysymyksiä ID4 Autosta.
Onko auton järjestälmällä mahdollista ohjelmoida lataus aika esim. klo 02-04 väliselle ajalla? Tai ylipäätänsä ajastettua latausta?
Onkohan minulla autossa joku bugi , kun olen app:lla laittanut ilmastoinnin ajastuksen päälle, ja sitte kun avaimella avaan oven, niin ratinlämmitys menee päälle(olen säädöistä ottanut pois päältä sen toiminnon, jolla penkinlämmitys ja ratinlämmitys ei pitäisi mennä päälle.)
Olen omalla laturilla ajastanut latausta, mutta autossa menee automaattisesti ovet lukkoon , jolloin auto ei ota virtaa vastaan, mistä automattisen lukituksen saa pois päältä?

Sori huonosti muotoiluista kysymyksistä :D. Kiitos vastauksista

harry

ID 4 ei perjantain jälkeen ole päässyt online tilaan.  "Online tilan lataus epäonnistui" Muilla vastaavaa ? Onko kotikonsteja tähän ongelmaan ?

TDiih

Lainaus käyttäjältä: harry - 21.05.23 - klo:20:29
ID 4 ei perjantain jälkeen ole päässyt online tilaan.  "Online tilan lataus epäonnistui" Muilla vastaavaa ? Onko kotikonsteja tähän ongelmaan ?

https://www.youtube.com/watch?v=aggF-6XbMTc&t=142s
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

harry

Kiitos , tuolla korjaantui. Sulake 19 pois ja takaisin.

e-vwrookie

Voisiko joku avittaa, mistä valikosta löytyy 3.2 päivityksen jälkeen ajoneuvon qr-koodi we connect apin yhdistämiseksi puhelimella? Appi herjaa rajoitetuista palveluista.

Kale

Lainaus käyttäjältä: kovaltshuk - 14.05.23 - klo:09:34
Moikka,

Muutamia kysymyksiä ID4 Autosta.
Onko auton järjestälmällä mahdollista ohjelmoida lataus aika esim. klo 02-04 väliselle ajalla? Tai ylipäätänsä ajastettua latausta?
Onkohan minulla autossa joku bugi , kun olen app:lla laittanut ilmastoinnin ajastuksen päälle, ja sitte kun avaimella avaan oven, niin ratinlämmitys menee päälle(olen säädöistä ottanut pois päältä sen toiminnon, jolla penkinlämmitys ja ratinlämmitys ei pitäisi mennä päälle.)
Olen omalla laturilla ajastanut latausta, mutta autossa menee automaattisesti ovet lukkoon , jolloin auto ei ota virtaa vastaan, mistä automattisen lukituksen saa pois päältä?

Sori huonosti muotoiluista kysymyksistä :D. Kiitos vastauksista

Kyllä mä olen onnistuneesta useamman kerran ajastanut latauksen we connect appillä, softa 3.0. Vähän turhan monimutkaista se on mutta on se toiminut. Pitää vaan muistaa, että autosta säätää latausraja kun sovelluksen rajalla ei tunnu olevan mitään merkitystä. Ovet mulla on aina lukossa latauksen ajan.

GGG

Tässä kovasti arvon, että ottaisiko ID4 työsuhdeautoksi, heräsikin muutama kysymys:

- ID4 77kwh tosielämän range? Kesä/Talvi
- Takavetoinen malli, talvella pärjääminen vetotapa + sähköauton toiminta?
- Mitä eroa on Fastlane mallilla ja Business mallissa?
- Latauksen toimivuus?

ID4:n toimivuus talvella? Lämmitys? Onko ID4 hyvä talviauto?

Kiitos etukäteen!

SlOrbA

Lainaus käyttäjältä: GGG - 03.07.23 - klo:15:37
Tässä kovasti arvon, että ottaisiko ID4 työsuhdeautoksi, heräsikin muutama kysymys:

- ID4 77kwh tosielämän range? Kesä/Talvi
- Takavetoinen malli, talvella pärjääminen vetotapa + sähköauton toiminta?
- Mitä eroa on Fastlane mallilla ja Business mallissa?
- Latauksen toimivuus?

ID4:n toimivuus talvella? Lämmitys? Onko ID4 hyvä talviauto?

Kiitos etukäteen!
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/16b-2022/tm-kayttotesti-volkswagen-id-4-1st-150-kw-77-kwh-koko-kansan-sahkoauto/ Muutamaan kysymykseen vastausta löytyy varmaankin tästä TM:n jutusta.
Ajossa: ID.3 77kWh Tour 2021
Vanha: Jetta Hybrid TSI 1.4 2013

a4b8

Mitä tarkoittaa: Ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View.
Kamerat edessa, sivuilla ja takana, eli onko todella noin? Pro Performance Business Plus Edition.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 14.07.23 - klo:14:46
Mitä tarkoittaa: Ympäristön tarkkailujärjestelmä Area View.
Kamerat edessa, sivuilla ja takana, eli onko todella noin? Pro Performance Business Plus Edition.

360 kamerajärjestelmä. Näyttää lintuperspektiivistä kuvaa auton ympäriltä.

Rumbali

Osaako joku sanoa mistä cockpitin näytön saisi takaisin näyttämään kulutuksen matkan alusta? Ennen näytti kulutuksen matkan alusta mutta jossakin vaiheessa alkoi näyttämään pitkäaikaista kulutusta.

tjk

Lainaus käyttäjältä: Rumbali - 16.07.23 - klo:20:10
Osaako joku sanoa mistä cockpitin näytön saisi takaisin näyttämään kulutuksen matkan alusta? Ennen näytti kulutuksen matkan alusta mutta jossakin vaiheessa alkoi näyttämään pitkäaikaista kulutusta.

Olisiko OK napista? Siitä se ainakin bornissa (3.2 softa) tuota näkymää vaihtelee.

a4b8

Onko kokemuksia eturoiskeläpistä ja entä takalasien tummennuksista, mikä tummuusasteprosentti?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Rumbali

Lainaus käyttäjältä: tjk - 16.07.23 - klo:21:11
Olisiko OK napista? Siitä se ainakin bornissa (3.2 softa) tuota näkymää vaihtelee.
Siitähän se, kiitos valaistuksesta.

a4b8

Mikähän on id.4 ajoneuvovero ja käyttövoimavero? Onkohan tulossa muutoksia mallivuoden 2024 auton varustuksiin?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Zigu

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 20.07.23 - klo:10:14
Mikähän on id.4 ajoneuvovero ja käyttövoimavero? Onkohan tulossa muutoksia mallivuoden 2024 auton varustuksiin?

Mitä internetistä olen lukenut, niin tehokkaampi takamoottori.  Ymmärsin, että ilmeisesti käyttävät ID7:sta tuttua takamoottoria (APP550) tässä, joka on myös hieman taloudellisempi ajaa = pitempi range)
ID4 GTX kokonaisteho 220kW --> 250kW
Puhetta on ollut myös, että operointinäyttö muuttuisi nykyisestä 12" --> 15" (perusmalleissa nykyisin 10")
Lämpötilansäätöihin taustavalot!
Jotain kosmeettisia muutoksia lisäksi.

Listaamani asiat ovat alustavia oletuksia, eivät faktoja.

Kaapeli64

Olen tässä ihmetellyt lasinpesimiä. En nyt montaa kertaa ole näin kesäaikaan kerennyt käyttämään, mutta aina kun olen kokeillut, niin nestettä on saanut pumpata yllättävän pitkään ennen kuin mitään on tullut lasille asti. Ihan niinkuin sieltä puuttuisi takaiskuventtiili letkusta ja nesteet valuu takaisin säiliöön käytön välissä. Sama homma niin tuulilasinpesimellä kuin takalasillekin. Jos olis vain toisessa niin vois epäillä vikaa, mutta jos molemmat toimii samalla tavalla niin herää kysyms että onko tuo tosiaan ominaisuus?

msa9

Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - 21.07.23 - klo:21:26
Olen tässä ihmetellyt lasinpesimiä. En nyt montaa kertaa ole näin kesäaikaan kerennyt käyttämään, mutta aina kun olen kokeillut, niin nestettä on saanut pumpata yllättävän pitkään ennen kuin mitään on tullut lasille asti. Ihan niinkuin sieltä puuttuisi takaiskuventtiili letkusta ja nesteet valuu takaisin säiliöön käytön välissä. Sama homma niin tuulilasinpesimellä kuin takalasillekin. Jos olis vain toisessa niin vois epäillä vikaa, mutta jos molemmat toimii samalla tavalla niin herää kysyms että onko tuo tosiaan ominaisuus?

Itsellä sama kokemus. Lisäksi se suihku tuulilasille on niin onneton että käytännössä ainoastaan pysähdyksissä tulee käytettyä lasinpesimiä, koska pienessäkin vauhdissa se tulee vain siihen lasin alaosaan ja keskelle tuulilasia jää häiritsevät likajäljet kun vesi ei riitä sinne asti.

Aika hämmentävää että tälläiset perusasiatkin on onnistuttu VW:llä mokaamaan, jotka on toimineet viimeiset vuosikymmenet erinomaisesti.

Kaapeli64

 Eli ei ole vika vaan ominaisuus... Semmoista kerkesin tässä miettimään kun tosiaan varustelistalla on maininta "Lämmitetyt tuulilasinpesunestesuuttimet", että onko tuossa nyt semmoinen logiikka että letkut valuu tyhjäksi käyttämättömänä sen takia ettei neste jäädy letkuihin. Sitten jos siellä on lämmitys pesunestesäiliössäkin, niin se pumppaa vain sulaa nestettä laseille. Neste pääsee jäätymään vasta sitten lasia vaten  ;D No onhan siinä lämmittimet kaikille laseille mitä pystyy pesemäänkin, pitää odotella pakkasia että saa kokemusta miten hyvin tuo toimii. Eipä tosin ole tullut ikinä pelkkää vettä käytettyä pesunestesäiliössä. Kyllä se -15 pakkaselle saa pesunesteessä olla pakkasen kestoa, ja sen kovemmilla pakkasilla ei enää ole sitä kuraongelmaakaan.

a4b8

Lähes jokaisen id.4:n mallin vakiovarustelistassa: Poljinpinnat ja jalkatuki harjattua jaloterästä. En ole nähnyt yhdessäkään valokuvassa, eli onko todellisuudessa niin ettei jalkatuki olekaan listan mukainen?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

kerkko

Joskus auto pyytää sammuttamaan infotainment-systeemin 12 V:n akun säästämiseksi. Miten se sammutetaan?

Kaapeli64

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 23.07.23 - klo:11:16
Joskus auto pyytää sammuttamaan infotainment-systeemin 12 V:n akun säästämiseksi. Miten se sammutetaan?

En ole kokeillut sammuttaa sitä, mutta siinähän on se virtanapin näköinen painike sen näytön alalaidassa. Sammuiskohan se siitä? Toinen kysyms ehkä on että millä sen saa jäämään päälle niin ettei se lataa 12V akkua? Ainakin jos ilmastointi on missään muodossa päällä, niin silloinhan on akun lataus myös päällä. En tiedä mitä se "Battery Care" optio tekee, senhän pitäs käsittääkseni huolehtia siitä että 12V akku ei pääse liian tyhjäksi ja ladata sitä useammin.

kerkko

Virtapainike sammuttaa vain radion. Battery care ohjeensa mukaan purkaa akun 80 % jos on vahingossa (?) ladannut 100 % eikä pääse ajamaan sitä tyhjemmäksi. Mutta kiitos silti ajatuksista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy