Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 12.04.20 - klo:19:06
Kiitos vaan, mutta taidat olla vähän liian tyhmä tosimies minun makuuni.

Tunnetko itse olevasi ydinfyysikko 😂?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Antore

Onneksi ei tarvitse olla ydinfyysikko tajutakseen, että joku bitti on päässä poikittain ihan kaikilla teillä jotka jaksatte päivästä toiseen suoltaa sivutolkulla paskaa tähän ketjuun.

Jultsu

Parempi bitti vinossa kuin kymmenen autoa ojassa, vai mitenkä se vanha sananlasku meni?  ::) Kyllähän sitä tänä vuonnakin nastoja kannattaa pitää pitkälle suvivirteen saakka, ihan vaan varmuuden vuoksi kun eivät häviä kesärenkaillekaan yhtään kuivalla paljaalla asfaltilla mutta muuttavat vastaavasti auton kuin auton voittamattomaksi ur-Quattroksi heti kun maanpinta on lumesta laikukas.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Vielä en ole päätynyt Jultsun mainitsemiin hengenvaaralliseen vesiliirtoon skandikitkoilla. Miksiköhän? Lunta, räntää ja vettä on riittänyt!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Jultsu

Saattaapi kyseessä olla myös pahamaineisen Continentalin uusi rengashuijaus, jossa ovatkin myyneet KE-kitkaseoksia skandikitkojen tuotenimillä kuluttajille  :-* :-* :-*
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

jt

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.04.20 - klo:23:01
Vielä en ole päätynyt Jultsun mainitsemiin hengenvaaralliseen vesiliirtoon skandikitkoilla. Miksiköhän? Lunta, räntää ja vettä on riittänyt!
Siksi koska edes karppa ei ajele kiihdytystestejä paksun vesipatjan peittämällä testiradalla, jossa kiihdytetään kunnes renkaat sutivat kunnolla. Jotain ko. testin soveltuvuudesta todellisiin olosuhteisiin kertonee myös se että TM:n hyvinkin laajat rengastestit eivät edes sisällä ko. testiä. Esim. yksi TM lojuu tuossa pöydällä, mukana on 16 eri alatestiä, mukaanlukien 3 märän asfaltin testiä.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.04.20 - klo:09:27
Saattaapi kyseessä olla myös pahamaineisen Continentalin uusi rengashuijaus, jossa ovatkin myyneet KE-kitkaseoksia skandikitkojen tuotenimillä kuluttajille
Tuskinpa, sillä märkäominaisuuksiin vaikuttaa vahvasti renkaan kuvio ja edes Continental ei pysty feikkaamaan kuviota niin etteikö asiakas huomaisi asiaa. Toisekseen, olen aika varma että esim. karpalta olisi varmasti tullut "hieman" kommenttia jos puolet liukkaan kelin pidosta olisi ollut poissa KE-kitkan kovemman kumiseoksen ja vähemmän pitävän kuvioinnin/lameloinnin ansiosta.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

jt

Lainaus käyttäjältä: ile - 12.04.20 - klo:15:55
Tiedä sitten onko ollut vain huonoa tuuria kitkojen kanssa. Edelliset kolme sarjaa viimeisen viiden vuoden aikana ovat olleet Nokialaiset, Michelinit ja nyt nuo GY:t. Jokaisen kanssa aikamoista säätöä rengaspaineiden kanssa, jotta saisi edes hieman tukevuutta.
Ainakin viimeisimpien kärkimerkkien rengastestien mukaan pohjoismaiset kitkat ovat selvästi parempia ajettavia kuivalla kuin nastat. Esim. ruotsin "TM"; Contin uusin Ice 3 (testissä vielä nastat paikallaan..) sai "comfort" testistä (ajettavuus kuivalla, suunnassa pysyminen etc)  toiseksi heikoimman jumbo arvosanan, vain Komromanin halppis nasta oli heikompi (jopa LingLongin kitka päihitti ajettavuudessa/vakaudessa Contin Ice3:sen). Saman suuntainen tulos tuli myös toiselta lehdeltä.

Sen sijaan Contin 7 kitka oli testin kärkeä. Sama oli Nokialla, Nokian R3 sai hyvän arvosanan kun taasen Hakkapelitta 9 nasta oli Contin nastaa parempi, mutta kuitenkin tuloksissa heikommalla puolella ollen kitkasisartaan heikompi. Pienenä pikanttina yksityiskohtana, Contin pohjoismainen kitka arvioitiin paremmaksi tässä kategoriassa kuin merkin KE-kitka.

Eikä kyse ole siitä että esim. vain Contin uusi nasta olisi super-löysä/heikko ajettava, vaan kaikki pohjoismaiset kitkat on arvosteltu nastoja paremmaksi vain kahta nasta-poikkeusta lukuunottamatta. Ehkäpä renkaissa on sitten tapahtunut kehitystä, sillä kun silmäilen muutaman vuoden takaista, "edellisen sukupolven" renkaiden TM:n testiä (jossa mukana myös tuo GY), niin suuntavakaus testissä kitkojen ja nastojen välillä on suurempaa hajontaa, toki tässäkin testistä nastat kansoittavat peräpään, mutta esim. Contin vanhempi Ice2 on vanhemman Viking6 kitkan kanssa tasoissa, sama on Nokian nastan ja kitkan kanssa - kun taas nykyisen sukupolven parissa Contin nasta on jumbotilalla ja kitka taasen kärkipäässä - aikamoinen muutos. Taustalla voi olla esim. se että nastoissa on alettu käyttää entistä pehmeämpää kumiseosta kun taas kitkoissa on menty jopa toiseen suuntaan. Esim. Ice3 nastassa on pehmeämpi kumiseos kuin Nokian uusimmassa R3 kitkassa - joka vähemmän yllättäen oli ajettavuudessa ja kuivalla merkittävästi parempi.

Ainakin omasta mielestä kitka on paljaalla asfaltilla parempi ajettava kuin nasta, mutta tämä on siis mielipide ja rajautuu niihin harvoihin renkaisiin mitä on alla ehtinyt olla.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: jt - 13.04.20 - klo:10:42...jos puolet liukkaan kelin pidosta olisi ollut poissa KE-kitkan kovemman kumiseoksen ja vähemmän pitävän kuvioinnin/lameloinnin ansiosta.

Aivan. Vähän vastaavalla tavalla kuin upouusien nastojen pitoetu joka menetetään jo parin tuhannen paljaalla asfaltilla ajetun kilometrin aikana?  ::) ::) Puhumattakaan sitten niistä sankareista jotka ajelevat jollain 10 vuotta vanhoilla Hakkapeliitta vitosilla kun nastat on vielä lähestulkoon kaikki tallessa ja pintaakin on vielä 6mm joka nurkassa. Hyvin pitää!
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Mikey

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.04.20 - klo:11:16
Aivan. Vähän vastaavalla tavalla kuin upouusien nastojen pitoetu joka menetetään jo parin tuhannen paljaalla asfaltilla ajetun kilometrin aikana?

Ennen aikaan oli todellakin näin. Omakin kokemukseni oli sellainen, että jo ensimmäisen talven puolivälissä nastarenkaan jääpito oli huomattavasti heikentynyt.

Nyt sitten Hankookin i*Pike RS 170 nastalla varustettuna toi muutoksen entiseen. Jääpito säilyi vakuuttavana vielä toisen talven puolivälin tienoille (kokonaiskilometrit tuolloin n. 20-25 tkm).

Foxit

Lainaus käyttäjältä: ile - 12.04.20 - klo:15:55
Tiedä sitten onko ollut vain huonoa tuuria kitkojen kanssa. Edelliset kolme sarjaa viimeisen viiden vuoden aikana ovat olleet Nokialaiset, Michelinit ja nyt nuo GY:t. Jokaisen kanssa aikamoista säätöä rengaspaineiden kanssa, jotta saisi edes hieman tukevuutta. Selkeästi karmeimmat kitkat oli Nokian R2:t ja ehkä parhaimmat nuo GY:t. Kun itse ollut paljon sekakäyttäjä jo pidempään niin nastat on kyllä olleet vähemmän "luikerot". Vuodessa tullee vajaa 50tkm, josta isoin siivu talvella pitkää matkaa.
Onko sinulla ollut siis samassa autossa perätysten nasta- ja -kitkarenkaita?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

ile

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 13.04.20 - klo:13:08
Onko sinulla ollut siis samassa autossa perätysten nasta- ja -kitkarenkaita?

Jep, on ja myös täysin samassa koossa ja kantavuusluikassa. Vielä myös vaihtanut kesken kauden.

Esim Hakka8t kävin noin 30km päässä vaihdattamassa edellisiin UG ice 2iin. Takaisin ajellessa ihmettelin, että jäikö paineet alas kun pikkasen vaeltelee, mutta ei.

Tuo on kyllä oikein hyvä, jos viimeisten mallien testit on noin vakuuttavia. Kaipa sitä seuraavana talvena voisi R3a sitten metsästellä.

jt

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.04.20 - klo:11:16
Aivan. Vähän vastaavalla tavalla kuin upouusien nastojen pitoetu joka menetetään jo parin tuhannen paljaalla asfaltilla ajetun kilometrin aikana?  ::) ::) Puhumattakaan sitten niistä sankareista jotka ajelevat jollain 10 vuotta vanhoilla Hakkapeliitta vitosilla kun nastat on vielä lähestulkoon kaikki tallessa ja pintaakin on vielä 6mm joka nurkassa. Hyvin pitää!
Totta turiset. Uudet nastat menettävät pitoaan nopeasti varsinkin jos niillä ajetaan paljon paljaalla asfaltilla. Toki myös kitkat kuluvat, mutta "kuluminen" (ei siis urasyvyyden, vaan pidon väheneminen) on suhteessa nastoihin hitaampaa. TM:n talvitesti muuten ajetaan juuri siitä syystä kitkarenkailla (esim. viime kerralla pohjoismainen kitka Nokian R3), nastarenkaiden kulumisen ja nastaulkoneman vaihtelun aiheuttaman hajonnan vähentämiseksi. Vajaavetoisissa on lisähaasteena nastaulkoneman ero etu- ja taka-akselin välillä.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ile - 13.04.20 - klo:21:50
Esim Hakka8t kävin noin 30km päässä vaihdattamassa edellisiin UG ice 2iin. Takaisin ajellessa ihmettelin, että jäikö paineet alas kun pikkasen vaeltelee, mutta ei.

Tuossa vertailussa uusi rengas on lähtökohtaisesti altavastaaja, koska kuluminen ja kovettuminen parantavat talvirenkaan vakautta. Kolikon kääntöpuolena on se, että uudet kuulostavat melkein aina vanhoja hiljaisemmilta ihan samoista syistä.

TOURAN HIGHLINE

Se on sitten siinä! Ainoa oikea valinta talvirenkaaksi on kunnollinen pohjoismaisiin olosuhteisiin tarkoitettu nastaton talvirengas. Eletään huhtkuun puoliväliä ja tänne eteläänkin tulla tupsahti taas täysi talvi. Lunta tullut useampi sentti ja lisää tulee koko ajan. Ei ole ollut kiire vaihtaa kitkarenkaita kesärenkaisiin, vaikka jopa poliisia myöten jo monta viikkoa sitten kiritettiin nastarenkailla ajavia ihmisiä kesärenkaiden vaihtoon, ainakin täällä Etelä-Suomessa. Nyt olisikin sitten vallan lystiä lähteä liikenteeseen tuonne lumisohjoon niillä todennäköisesti puolikuntoisilla, jo yhdestä kolmeen kesäkautta alla olleilla kesärenkailla, kuten varmaan isommalla osalla autoilijoista on. Siinä se nk. turvallisuushakuisuus niiden nastarenkaiden kanssa meni kuin se kuuluisa lapsi pesuveden mukana...
Ja tähän keskusteluun yleensä. Jokainen valitsee autoonsa itselleen sopivat renkaat. Ymmärrän nastarenkailla ajavaakin, jos asustelee vähän pohjoisemmassa ja joutuu säännöllisesti ajelemaan esim. pikkuteitä, jotka oikeasti voivat olla "vesipeilijäässä", mutta tosiasia oikeasti lienee, että nykyautoilla meillä on tämä suhde väärin päin nastarenkaiden ja kitkarenkaiden käyttäjien suhteen. Itse vaihdoin kitkoihin, myönnetään, toki myös pitkän harkinnan jälkeen tutun rengaskauppiaan suosituksesta alkuvuodesta 2017. Alle tuli silloin Good Yearin kitkarengas, joka edelleen näyttää olevan myynnissä. Koska minulla ei ole tapana ajaa huonoilla talvirenkailla, vaihdatin ne uusiin joulun alla 2018 reilusti puolikuntoista parempina. Toiseen autoon oli tässä välissä laitettu Nokian R-kolmoset ja sellaiset tuli nyt molempiin. Se pienikin epävarmuus, joka GY:llä ajettaessa koski lähinnä sivuittaispitoa, loistaa R3:ssa täysin poissaolollaan. Aivan käsittämättömän hyvä talvirengas, joilla tänä talvikautena on jo kolme Lapin reissuakin ajettu, ja erittäin hyviksi vaihtelevissa talvikeleissä ihan perstuntumalla tullut todetuksi. Esikoinen muuten aloittaa ajo-opetuksen loppukesällä ja aivan selvää on, että opetan jälkikasvunkin ajamaan talvikelillä nastattomilla  - oikealla asenteella.

hmmm

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 14.04.20 - klo:06:16
Esikoinen muuten aloittaa ajo-opetuksen loppukesällä ja aivan selvää on, että opetan jälkikasvunkin ajamaan talvikelillä nastattomilla  - oikealla asenteella.

Itsellä täällä pk-seudulla yksi tuttu autokouluyrittäjä sanoi, että luopui nastoista opetusautoissa jo kauan sitten. Kuulemma ei yhtään ole vaaratilanteet lisääntyneet opetusajossa talvikelillä.

V60

R3:t toimineet omassa ajossakin todella hyvin eikä ole tarvetta sen suhteen tehdä mitään liikkuja. Ehkä ainoastaan, mikäli kokeilee uudistuvaa Misukan kitkaa. Senhän pitäisi tulla seuraavan talven ajoihin.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 13.04.20 - klo:06:50
Et ole ajanut tarpeeksi lujaa Palokan ramppiin ilmeisesti.

Kuinka lujaa pitäisi ajaa? Eri eurooppalaisen merkin kitkat rupesi puolella kaasulla sortamaan alta suoralla tiellä, joten vaihtui continental:n kitkoihin eikä ole ollut valittamista. Toki tehoa on 3xmitä sun siittimessä ja alusta sellainen, että voi rampeiltakin tulla vähän kovempaa ulos.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.04.20 - klo:09:27
Saattaapi kyseessä olla myös pahamaineisen Continentalin uusi rengashuijaus, jossa ovatkin myyneet KE-kitkaseoksia skandikitkojen tuotenimillä kuluttajille  :-* :-* :-*

Eipä noissa CVC6 tai CVC7 ole mitään pahaa sanottavaa. Loska liirtoon olen CVC6:lla päässyt yrittämällä, kun lamellit meni tukkoon. KE-kitkoilla olisi tuolloinkin tullut vielä pahempi mieli.

Lainaus käyttäjältä: jt - 13.04.20 - klo:10:42
Siksi koska edes karppa ei ajele kiihdytystestejä paksun vesipatjan peittämällä testiradalla, jossa kiihdytetään kunnes renkaat sutivat kunnolla. Jotain ko. testin soveltuvuudesta todellisiin olosuhteisiin kertonee myös se että TM:n hyvinkin laajat rengastestit eivät edes sisällä ko. testiä. Esim. yksi TM lojuu tuossa pöydällä, mukana on 16 eri alatestiä, mukaanlukien 3 märän asfaltin testiä.
Tuskinpa, sillä märkäominaisuuksiin vaikuttaa vahvasti renkaan kuvio ja edes Continental ei pysty feikkaamaan kuviota niin etteikö asiakas huomaisi asiaa. Toisekseen, olen aika varma että esim. karpalta olisi varmasti tullut "hieman" kommenttia jos puolet liukkaan kelin pidosta olisi ollut poissa KE-kitkan kovemman kumiseoksen ja vähemmän pitävän kuvioinnin/lameloinnin ansiosta.

Itseasiassa olen kokeillut sateisella asvaltilla noita kitkoja, jolloin sortamisen huomasi samoin, kuin kuivalla asvaltilla. Tämän vuoksi vaihtuivat continental:n. Toki luistonesto oli päällä. Mutta ei nuo enää parhaat renkaat olleet +12 asteen lämmössä, mutta ei nekään mihinkään yllättä. Ei ole ikävä nokian R2:a, jotka oli melkoiset lullat, jos jossain vaiheessa kohtuuhintaan tulee R3:t vastaan, niin sellaiset pitää kokeilla.

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.04.20 - klo:11:16
Aivan. Vähän vastaavalla tavalla kuin upouusien nastojen pitoetu joka menetetään jo parin tuhannen paljaalla asfaltilla ajetun kilometrin aikana?  ::) ::) Puhumattakaan sitten niistä sankareista jotka ajelevat jollain 10 vuotta vanhoilla Hakkapeliitta vitosilla kun nastat on vielä lähestulkoon kaikki tallessa ja pintaakin on vielä 6mm joka nurkassa. Hyvin pitää!

Hyvin väritetty taas tarina. Kahden kauden jälkeen nasta ja kitka alkava tolla samanveroisia. Minkälaisia sankareita ovat ne kaverit jotka ajelee kesällä kitkoilla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Tuplatehot onkin jo triplat mielikuvitusautossa.
Mistä tiedät, ettei siittimessä ole tuplatehoja ;D

Hienoa kuitenkin, että olet oppinut pärjäämään tuon pahamaineisen rampin kanssa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

jt

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 13.04.20 - klo:11:16
Puhumattakaan sitten niistä sankareista jotka ajelevat jollain 10 vuotta vanhoilla Hakkapeliitta vitosilla kun nastat on vielä lähestulkoon kaikki tallessa ja pintaakin on vielä 6mm joka nurkassa. Hyvin pitää!
Nykyisen auton ostaessani (n. 1,5 v sitten) mukana tuli talvirenkaiksi juurikin Hakkapeliitta 5 nastat - pintaa ja nastoja oli oikein hyvin jäljellä - eli kyllä niitä vielä liikenteessä voi pyöriä. En ajanut niillä metriäkään, vaan menivät edellisen auton mukana vaihdossa ja otin sieltä Nokian kitkat mukaan - hyvin rullasivat tämänkin talven :)
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

b1mpo

Tarviihan niitä tehoja, jotta saa näyttää muille.  8) Toisille siitä elvistelystä tulee iloa, jos saa muut ihastelemaan tai kateelliseksi. Toki radalla siitä onkin hyötyä ja joskus saa oikeaakin fiilistä ihan normaalissakin arkiajossa. Radalla vaan tärkeämpää on keveys, jarrut, alusta ja renkaat.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.04.20 - klo:09:09
Tarviihan niitä tehoja, jotta saa näyttää muille.  8) Toisille siitä elvistelystä tulee iloa, jos saa muut ihastelemaan tai kateelliseksi. Toki radalla siitä onkin hyötyä ja joskus saa oikeaakin fiilistä ihan normaalissakin arkiajossa. Radalla vaan tärkeämpää on keveys, jarrut, alusta ja renkaat.

Sulla on hyvin rajoittunut käsitys moottoriurheilusta.

Ja aika moni ammattilainen on todennut, että kun on autossa tarpeeksi tehoa, niin näyttämisen halu loppuu, kun tiedät oman auton potenttiaalin. Tätähän ei tiedä, jos sellaista autoa ei ole ikinä omistanut ja pitää yrittää provota onnistumatta siinä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikey

Olettaisin että -karpan- isä on vahvempi kuin bimpon isä?

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 15.04.20 - klo:09:31
Olettaisin että -karpan- isä on vahvempi kuin bimpon isä?
Kyä näi o.  ;D

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.04.20 - klo:09:21
Sulla on hyvin rajoittunut käsitys moottoriurheilusta.

Ja aika moni ammattilainen on todennut, että kun on autossa tarpeeksi tehoa, niin näyttämisen halu loppuu, kun tiedät oman auton potenttiaalin. Tätähän ei tiedä, jos sellaista autoa ei ole ikinä omistanut ja pitää yrittää provota onnistumatta siinä.
Minusta moottoriurheilu ei liity tuohon normaaliin liikenteeseen millään tavalla. Voittaja liikenteessä on sellainen, joka omalla käytöksellään ei aiheuta muille vaaratilanteita, eikä provosoidu. Mika  Häkkinen tai muut saavat olla omaa mieltänsä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

V60

Perässäroikkujia tuntuu ainakin riittävän nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa, kun on vähän kulkevampi auto.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: V60 - 15.04.20 - klo:10:26
Perässäroikkujia tuntuu ainakin riittävän nopeusrajoitusten mukaan ajettaessa, kun on vähän kulkevampi auto.

Ja tämäkö ei toteudu toisinpäin?  :o

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 15.04.20 - klo:08:35
Tämä herra se vaan ajelee tehoilla.
Täyspäinen kuski nyt ei liikenteessä tarvi ihmeellisepiä tehoja.
Kerrankin ollaan jostain samaa mieltä.
Siis tämä jälkimmäinen asia.
Tuo ensimmäinen taisi mennä sinulta aika pahasti yli? Tai ainakaan itselle ei aukene kuka herra on kyseessä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

teräksenharmaa

Joo jos omaa tuollaisia näyttämistaipumuksia liikenteessä, niin korjaus niihin ei ole tehokkaampi auto vaan adbluen tyhjennysproppu pääkoppaan.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 15.04.20 - klo:09:40
Minusta moottoriurheilu ei liity tuohon normaaliin liikenteeseen millään tavalla. Voittaja liikenteessä on sellainen, joka omalla käytöksellään ei aiheuta muille vaaratilanteita, eikä provosoidu. Mika  Häkkinen tai muut saavat olla omaa mieltänsä.

Yritä päättää! Ensin sotket radalla ajon ja kun totean, että sulla on suppea käsitys moottoriurheilusta yrität TAAS kääntää sitä, että perhesiitintä tehokkaammalla autolla perseiltäisiin liikenteessä. Olen huomannut, että eniten tunteisiin menee juuri näillä, jotka muka ajaa sporttisilla uusilla velkakieseillä ja jos heistä ajat ohi, niin sen jälkeen alkaa perseily. Yleensä ratissa keski-ikäinen perheen isä ja perhevaggine.

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.04.20 - klo:14:02
Joo jos omaa tuollaisia näyttämistaipumuksia liikenteessä, niin korjaus niihin ei ole tehokkaampi auto vaan adbluen tyhjennysproppu pääkoppaan.

Kerrotko lisää kenellä tuollainen taipumus mahtaa olla ja miten se näkyy?

Jännä miten autofoorumilla pitäisi pyytää anteeksi, että pitää tehokkaista/nopeista autoista? Se ei tarkoita perseilyä liikenteessä.

Nimimerkillä: ajokortti kohta 25 vuotta n.1.1 miljoonaa kilometriä ja 0 ylinopeussakkoa.

Ja taas hymyilyttää lähteä CVC7 alla liikenteeseen, kun lunta sataa...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy