Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

sakal83

Rupes työpaku piirtelemään keskiviikkoaamuna ihan nastoillakin tre-orivesi pätkällä kuuden aikoihin aamulla ajellessa.
Siinä olisi voinut pökätä auton puskaan nastoilla ihan yhtä helposti.
Mutta sitä tuollaiset jönglöörin tyyppiset idiootit ei tajua, että ei ne renkaat vaan se kuski.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.04.20 - klo:15:37
Tuohan kertoo, vain että kuski ratin ja polkimien välissä ei ollut ajantasalla kelistä.

Tuolla argumentillähän olisit rattimiehenä ajellut vaikka kaljuilla kesärenkailla  ;D
No eihän tuohon nyt kesärenkaita tarvitse mukaan ottaa. Ihan saman olen todennut käytetyillä nastarenkailla. Eihän ne ole uudet kuin hetken ja täällä suolatuilla teillä vielä vähemmän aikaa. Itse ainakin teen jatkuvaa pientä kokeilua pidon suhteen talvikeleissä, niin tietää just eikä melkein tarvittavan ajonopeuden tai sen laskun. Auttaa ennakoimiseen huomattavasti, kun tietää mitä tapahtuu. Myös ajaminen on rennonpaa ja vehkeeseen voi luottaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.04.20 - klo:11:06
Kyllä melkoinen idiootti saa olla, jos tänään aamusta lähti kesärenkailla liikenteeseen!
Miksi? Puhtaat ja kuivat tiet täällä. Kesärenkaat toimi ihan hyvin. Eikä politiikka taida tähän liittyä...

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.04.20 - klo:15:37
Tuohan kertoo, vain että kuski ratin ja polkimien välissä ei ollut ajantasalla kelistä.

Tuolla argumentillähän olisit rattimiehenä ajellut vaikka kaljuilla kesärenkailla  ;D
Kuski oli kyllä tietoinen. Mutta ettekö te juuri perustele niitä nastoja siksi, kun keli yllättää? Muistelen että perusteita oli hirvet sun muut lapset ja muut tötöilijät liikenteessä JOS sattuu pomppaamaan eteen.
Vauhti oli himmattu jo alle 80kmh vaikka 100kmh rajoitus. Silti alkoi takapää vipaamaan suoralla tiellä, koska aivan peilijää ja Nastoilla tie pilattu urille.

Mutta koska osaan ajaa, niin ei tarvitse lukea iltapäivälehdestä että taas oli joku ajotaidoton apina ojassa.
Ymmärrän kyllä että kaikki eivät osaa ajaa kuin minä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.04.20 - klo:20:57
Kuski oli kyllä tietoinen. Mutta ettekö te juuri perustele niitä nastoja siksi, kun keli yllättää? Muistelen että perusteita oli hirvet sun muut lapset ja muut tötöilijät liikenteessä JOS sattuu pomppaamaan eteen.
Vauhti oli himmattu jo alle 80kmh vaikka 100kmh rajoitus. Silti alkoi takapää vipaamaan suoralla tiellä, koska aivan peilijää ja Nastoilla tie pilattu urille.

Mutta koska osaan ajaa, niin ei tarvitse lukea iltapäivälehdestä että taas oli joku ajotaidoton apina ojassa.
Ymmärrän kyllä että kaikki eivät osaa ajaa kuin minä.

Tottakai mehukkaasta jutusta jätät kertomatta kaiken muun paitsi, että autossa oli nastarenkaat alla (Renkaiden merkki/malli, ajetut kilometrit ja ikä). Ja jos sä osaat ajaa, niin mihin tarvit nastojakaan, kun se on vain renkaista kiinni ei kuljettajasta? Samahan se olisi ollut ajaa kesärenkailla? Ja juurihan itse jurruutit nastoilla asvaltti turhaan pilalle tähän aikaan vuodesta!

Vähän niin, kuin minä voisin hehkuttaa, että kitkoilla mentiin tänään nelipyöräluisussa (suljetulla alueella) tarkoituksella korjasin nelivedon puskemista!

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.04.20 - klo:20:33
Perinteistä väärinymmärrystä. En leiki, poukkoile ja kaahaile tuolla liikenteessä. Pyrin ajattelemaan muita tuolla liikenteessä liikkuessani. Tärkeintä on, että tiedän kuinka auto käyttäytyy missäkin tilanteessa. Jos koko ajan ajaa peläten pidon menetystä, niin silloin sitä vasta sattuukin onnettomuuksia. Voidaan aina toki syyttää renkaita tai tienpitoa. Ei minun tarvitse ajatella muita autoilijoita possujunalaisiksi, kuten eräät tekee, tai luokitella joksikin.

Ps. Ihmettelen kyllä suhtautumistasi kirjoituksiini. Jos itselläsi täytyy tehoa niin järkyttävästi ja pitoa siihen päälle, niin se ei kuulosta turvalliselta alkuunkaan, vaan kaikki ovat vain tielläsi possujunissa tai pihistelemässä.

Nyt kun olet puhunut itsesi pussiin rupeaa selitykset. Taisi se todellisuus tulla esille ja turha enää kiilottaa sädekehää.

Ja jos pelkää liikenteessä aina voi sen ajokortin palauttaa viranomaisille.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

En edes tiedä miksi vaivaudun vastaamaan ja "selittelemään".  ;D Mihin pussiin olen puhunut itseni? Se että tunnen auton rajat ilman nelivetoa, testivoittajanastoja ja tuplatehoa, on mielestäni ihan fiksua.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.04.20 - klo:21:23
En edes tiedä miksi vaivaudun vastaamaan ja "selittelemään".  ;D Mihin pussiin olen puhunut itseni? Se että tunnen auton rajat ilman nelivetoa, testivoittajanastoja ja tuplatehoa, on mielestäni ihan fiksua.

1.0TSI tai 1.5TSI rajat onkin mahdottomat  ;D. No ei harmittanut, että litrasen tshi:n alla oli tänään kakkapeliitat nastoina ja ilonesto välkytti iloisesti. Ei yhtään harmittanut lähteä sillä nelikolla kotiin, kun alla oli moninkertaiset testivoittaja kitkat (Jotka on hengenvaaralliset ja rungot vielä, niin veltot ettei pysy tiellä)  ;D.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:15:52
Toiset lukee vain netissä ja "pätee". Toiset myös kokeilee käytännössä!

Ja mitä nelivetoihin tulee, niin kerran kun sellaisen on omistanut, niin vajaavetoisista kummasti haluaa palata takaisin nelikkoon.


Ja täällä referoidaan vain jotain itselle mieluista Ruotsalaista rengastestiä, että lue testi  ;D.

Sitten vähän suurempi vedos...

Paras kitkarengas:
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2019/19
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2018/19
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2018/24
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2019/36

Top13 kitkarengasta:
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat

Nastarenkaat:
Michelin ykkönen ja Continental kakkonen.
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/nastarenkaat
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.04.20 - klo:21:45
1.0TSI tai 1.5TSI rajat onkin mahdottomat  ;D. No ei harmittanut, että litrasen tshi:n alla oli tänään kakkapeliitat nastoina ja ilonesto välkytti iloisesti. Ei yhtään harmittanut lähteä sillä nelikolla kotiin, kun alla oli moninkertaiset testivoittaja kitkat (Jotka on hengenvaaralliset ja rungot vielä, niin veltot ettei pysy tiellä)  ;D.
Fysiikan lait kuskevat kaikkia vetotapoja tehoista riippumatta. On auton kuljettaminen paljon muutakin, kuin kaasun painamista. Minulle paasaat liikenteessä liikkumisesta ja itse ihmettelet nastarenkaiden sutimista liukkaalla. Voi sitä liukkaalla hiukan annostella sitä kaasun käyttöä, jotta kiihtyvyys on inasen parempi.

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 03.04.20 - klo:21:56
Oli miten oli niin kyllä Conti ICE 3 puree jäähän, että rutina kuuluu.
Höpö porinaa , että nastarengas ei toppaa asvaltilla, kyllä toppaa, osuu nokkaan.
Nastat painuu sisään ja rengas on pelkällä afaltilla kuin nastaton talvirengas.
Kyllä todellakin on talvikumin on veltto kun lämpöä alkaa olemaan +7 C.
Vielä viikko mennään nastoilla täällä raikkaassa ilmastossa.
Eipä mitään kun asian tiedostaa eikä kiihdyttele turhaa.
Nasta onkin niin älykäs, että se tietää koska on jäätä ja koska on asfalttia.  ;D Kitkoissa on se hyvä puoli, ettei tarvitse sääliä nastoja rampeissa ja kiihdytyksissä. Ei tuolla vaimon autolla raaski samanlailla kurvailla hyvällä kelillä, ettei nastat lentele vielä kohtuu hyväkuntoisista contin nastoista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.04.20 - klo:23:01
Fysiikan lait kuskevat kaikkia vetotapoja tehoista riippumatta. On auton kuljettaminen paljon muutakin, kuin kaasun painamista. Minulle paasaat liikenteessä liikkumisesta ja itse ihmettelet nastarenkaiden sutimista liukkaalla. Voi sitä liukkaalla hiukan annostella sitä kaasun käyttöä, jotta kiihtyvyys on inasen parempi.

Ostaa nelivedon, niin tarvitsee suditella silloin, kun itsestä tuntuu. Ai niin, mutta ethän sinä sellaista tarvitse, vaan tykkäät suditella...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.04.20 - klo:21:12
Tottakai mehukkaasta jutusta jätät kertomatta kaiken muun paitsi, että autossa oli nastarenkaat alla (Renkaiden merkki/malli, ajetut kilometrit ja ikä). Ja jos sä osaat ajaa, niin mihin tarvit nastojakaan, kun se on vain renkaista kiinni ei kuljettajasta? Samahan se olisi ollut ajaa kesärenkailla? Ja juurihan itse jurruutit nastoilla asvaltti turhaan pilalle tähän aikaan vuodesta!

Ekaa talvea alla olevat nokialaiset siellä rullaa. Tulleet auton mukana, niin näillä mennään mitä on. Pointtihan oli siinä, että se nasta pelasta pätkääkään jos ratissa on joku jönglääri.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 04.04.20 - klo:08:58
Ekaa talvea alla olevat nokialaiset siellä rullaa. Tulleet auton mukana, niin näillä mennään mitä on. Pointtihan oli siinä, että se nasta pelasta pätkääkään jos ratissa on joku jönglääri.

Tottakai ekaa talvea alla olevat ja laitettu viime viikolla alle, että saadaan vielä mehukkaampi tarina.

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 03.04.20 - klo:15:09
että ei ne renkaat vaan se kuski.

Mutta raiskaat niillä nastarenkailla teitä vaikka rattimiehenä pärjäisit kesärenkailla?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Tammikuussa toimitettu Vito, niin tokkopa sieltä annetaan kovin vanhoja nakkeja alle?
Enkä firman autoon viitsi ostaa omilla rahoilla renkaita? Ostaisitko itse?
Pärjäisin kyllä kitkoilla vallan hyvin.
Ymmärrän kyllä että tälläiset jöngläärit ei pärjää.

Omassa autossa kitkat alla vuodesta 2001.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

mfroberg

On tämä upea laji, "keskustelu" pääideana toisen tahallinen väärinymmärtäminen puhtaasti vttuilumielessä. Itse toimin liukkaalla kelillä hiukan kuten b1mpo. Aamulla duuniin lähtiessäni käännyn kestopäällysteelle ja saman tien annan kaasua kokeillen sutiiko. Edessä suora jolla näkyvyyttä 500m joten en vaarantele muita. Suoran päässä mutka, sitä ennen jarrutuskoe. Mutkassa, jos ei näy vastaantulijoita(näkyvyys 200m), painan kaasua kokeilen puskeeko auto(etuveto). Haluan siis aina määritellä kelin omien kriteereideni mukaan ja ajan sitten olosuhteet huomioon ottaen. Tien pinnan ulkonäön perusteella en ainakaan itse pysty aina tarkkaan päättelemään liukkauden astetta.

Nyt näyttää siltä että kesärenkaat menevät Golfeihin alle kun lupaavat niin lämmintä. Saatan jättää nastat vielä tyttären Pököttiin varmuuden vuoksi kun sillä ei nyt ajeta lainkaan kun hän on täällä Uudellamaalla vankina meidän kanssamme.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

SNG

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 04.04.20 - klo:11:23
On tämä upea laji, "keskustelu" pääideana toisen tahallinen väärinymmärtäminen puhtaasti vttuilumielessä. Itse toimin liukkaalla kelillä hiukan kuten b1mpo. Aamulla duuniin lähtiessäni käännyn kestopäällysteelle ja saman tien annan kaasua kokeillen sutiiko. Edessä suora jolla näkyvyyttä 500m joten en vaarantele muita. Suoran päässä mutka, sitä ennen jarrutuskoe. Mutkassa, jos ei näy vastaantulijoita(näkyvyys 200m), painan kaasua kokeilen puskeeko auto(etuveto). Haluan siis aina määritellä kelin omien kriteereideni mukaan ja ajan sitten olosuhteet huomioon ottaen. Tien pinnan ulkonäön perusteella en ainakaan itse pysty aina tarkkaan päättelemään liukkauden astetta.



Se on just näin! Todelliset rattimiehet tai -naiset seuraavat AKTIIVISESTI tienpinnan pitoa. Välillä käydään myös leikkimässä turvaallisessa paikassa, niin auton ja renkaiden käytös menevät selkärankaan.

Ojaan ajautujat taas ajavat vain samalla tavoin kelistä riippumatta. Sitten onkin ohjaamo täynnä jonlöörääviä käsiä ja jalkoja kun keli yllättää. 10-15 metrin etäisyydeltä sitten jälkiviisaat päättelevät oliko autossa minkätyyppiset renkaat alla. Jopa kuljettajan etunimi osataan päätellä.



Rauta7

"Bensiiniä liekkeihin":

Nastarenkaiden testivoittajien, Continental IceContact 3 FlexStud, tuotanto lopetetaan toistaiseksi, koska nastat eivät pysy kiinni.

Continental on luvannut korvata vialliset renkaat. Yhteys renkaiden jälleenmyyjään on edellytys korvausasioiden hoitumiselle.
Golfkärry Mk 7.5

Petu

Jep. Ei pysy nastat conteissa kiinni.. Ajoin tänä (talvena) 18000 km kyseisillä renkailla ja kaikki nastat pois.. Nyt Hakkapeliitta ysit alla ja ajettu yli puolet enemmän ja sama tilanne. Ei tuu conteja enää..
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

Hesse

LainaaNyt Continental on keskeyttänyt Flexstud-renkaiden valmistamisen ja vetää nämä pois markkinoilta. Syynä on nastojen irtoaminen asvaltilla ajettaessa " Continentalin markkinointipäällikkö Marko Pursiaisen mukaan ongelmia ei ole ilmennyt lumi- tai jääpintaisilla teillä.
Pursiainen kertoo kuminastojen irtoamisongelman johtuvan tuotantoteknillisistä syistä, eikä niiden ominaisuuksista.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/continentalin-kuminasta-vedetaan-markkinoilta-aiheuttanut-nastojen-irtoamista/

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Petu - 04.04.20 - klo:12:57
Jep. Ei pysy nastat conteissa kiinni.. Ajoin tänä (talvena) 18000 km kyseisillä renkailla ja kaikki nastat pois.. Nyt Hakkapeliitta ysit alla ja ajettu yli puolet enemmän ja sama tilanne. Ei tuu conteja enää..

Eipä ole ollut mitään ongelmia Conti ice contact 2:n nastojen pysymisessä. Molemmissa nelikoissa toimii nastoina ja kaikki tallella.

Sama ongelma oli nokialaisilla parissa mallissa, kun toivat markkinoille, että nastat eivät pysyneet. Ihan 2000-luvulla ja 2010 luvulla!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tapanixxx

Itse valitsin Michelinin x ice north 4 nastarenkaat. Saa nähdä miten hyvin pysyy näissä nastat.

a4b8

mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Petu

Hei klovni vai mikä sirkus temppuilija olitkaan🙄.Ei oikein osu toi lukemisen ymmärtäminen(kään) sinuun.Conti lopettaa toistaiseksi juuri tuon renkaan valmistamisen. Ja hei saan hyvitystä maahantuojalta kun itse myönsivät,ettei pysy nastat kiinni! Ja tosiaan yli puolet enemmän ajetut Nokian Hakkapeliitta ysit nyt vasta samassa tilanteessa- nastat lähteneet..
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

9987

Riittävästi kun tulee ikää ja rengas kuluu niin nastatkin lähtee aika herkästi, katkeilee, pyörähkää poikittain

Tuolla varastossa on uuden mersun mukana tulleet muistaakseni continental nastarenkaat jotka on ajettu aika loppuun, kyläajoa suurin osa, olisiko 60tkm nastarenkailla, pintakaasulla. Ei montaa nastaa renkaassa, pitää laittaa kuvia joskus.

Samanlaista kokoa on ollut paljon pienemmissä ja kevyemmissä /vähemmän vääntämissä autoissa joissa rengas ei niin tiukulla. Nykyään todella pikkuisissa autoissakin.

sakal83

On ne semmoiset testivoittajat, nämä continentaalit😁

Tuulilasin päätoimittaja Olli Koivusalo on harmistunut tilanteesta. Moni testivoittajan hankkinut onkin saanut huippurenkaan sijaan sutta ja sekundaa.
"Tämä on ainutlaatuinen tapaus, en muista vastaavaa. Ei renkaiden kehitystyötä pitäisi jättää tällä tavalla asiakkaille. Ilman muuta Continental menettää nyt jälkikäteen Tuulilasin talvirengasvertailun voittonsa, ikään kuin doping-testin seurauksena", Koivusalo toteaa.

[url]https://www.apu.fi/artikkelit/continentalilta-shokkiratkaisu-testivoittajan-tuotanto-paattyy-jos-ostit-nama-renkaat-toimi-nain]https://www.apu.fi/artikkelit/continentalilta-shokkiratkaisu-testivoittajan-tuotanto-paattyy-jos-ostit-nama-renkaat-toimi-nain] [url]https://www.apu.fi/artikkelit/continentalilta-shokkiratkaisu-testivoittajan-tuotanto-paattyy-jos-ostit-nama-renkaat-toimi-nain
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Tuota Sakal83 pilkkaa taas en ymmärrä, koska continental halusi tuoda nastat korvaavan renkaan, joka kuluttaisi vähemmän tietä, kuin nastarengas, mutta olemalla parempi, kuin kitkarengas. Nyt kun ensimmäisen valmistajan koe epäonnistui potkitaan maassa makaavaa. Kertoo jotain kaverista, mutta tämähän sataa nastarenkailla ajavien laariin!

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 05.04.20 - klo:09:04
On ne semmoiset testivoittajat, nämä continentaalit😁

Ja taas saa aamulla lähteä liikenteeseen continental nelinkertaisilla testivoittajilla (kitkat) ilman mitään ongelmia...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

sakal83

Ehkä tämä ”pilkka” avaa silmiä testivoittajista.
Mutta epäilen, koska hehkutetaan aina niitä renkaita jotka itsellä alla pyörii.
Kertoo kaverista aika paljon.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

SNG

Continentalin jälkimarkkinoinnin taso jotain aivan muuta kuin VW-konsernilla tai Nokianilla.

Mitkäs Nokianit neolivatkaan joista katkesi tai irtosi nastat järjestään? Tuosta on jo jonkun aikaa, mutta vasta median rummutus sai tehtaan ottamaan vastuuta.

Taatusti ostetaan seuraavatkin renkaat valmistajalta, joka kantaa vastuunsa laadustaan!

Eipähän ole enää yhtään nastaa toisaalta irronnut, kun olen joutunut kitkoilla pärjäämään.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Jönglööraaja - 05.04.20 - klo:22:40
Suurin osa katupölystä johtuu katujen ja risteyksien hiekottamisesta.
Hiekka murenee hienoksi pölyksi kun autolla ajetaan päällä, rutina vaan kuuluu.
Risteyksissä tilanne on pahin koska siinä jarrutetaan ja kiihdytetään jolloin mureniminen tehostuu.
Tämä kaikki (hiekotus) joudutaan tekemään avuttomien kitkarengaskuskien takia jotta ei kolise.
Nastakuski ei hiekkaa tarvitse, eikä siten pölytä ympäristöä.
Nastapöly on niin pieni osa liikennepölystä, että ei tarvitse mölistä.
Tutkittua järkeenkäypää tietoa.
Siinäpä se totuus on monesti toinen kun olettamus. ;)

En usko hetkeäkään, että ymmärrät alla olevan linkin tekstistä tai sen tuloksista tuon taivaallista mutta linkkaanpahan kuitenkin. Jään myös mielenkiinnolla odottamaan lähdettä mainitsemillesi tutkituille ja järkeenkäyville tiedoille.
https://www.hel.fi/static/ymk/katupoly/talvirengasmittausten-tuloksia.pdf

a4b8

Espoossa aloitettiin katujen puhdistus normaalia aikaisemmin runsaan katupölyn vuoksi. Hiekoitusta ei ole tarvinnut tänä "talvena" Syynä pölyämiseen kuulemma nastojen irroittama katupöly.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Antore - 05.04.20 - klo:23:01
En usko hetkeäkään, että ymmärrät alla olevan linkin tekstistä tai sen tuloksista tuon taivaallista mutta linkkaanpahan kuitenkin. Jään myös mielenkiinnolla odottamaan lähdettä mainitsemillesi tutkituille ja järkeenkäyville tiedoille.
https://www.hel.fi/static/ymk/katupoly/talvirengasmittausten-tuloksia.pdf
Onhan tuossa kyllä isoa tekstiä ja paljon kuvia. Mutta tuskin siltikään jakeluun menee ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

b1mpo

Tällä tiellä ei ole hiekoitettu. Tämä hienoinen pöly leviää kaupunkiin asti.



Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy