Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

SNG

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 17.03.20 - klo:23:23
Välillä se nasta pitää olla kun ajaa jäällä jossa vettä.
Nyt se pitää olla jo loskassa.
Kohta sillä ajetaan paljaalla asfaltilla, eiku.

Mietin kuule juuri samaa.

Nasta "suorastaan pureutuu tiehen" auton ollessa loskaliirrossa.

Täällä on ollut taas aivan mielenvikaisia kirjoituksia. Valkotakeille töitä!  ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: SNG - 17.03.20 - klo:23:56
Mietin kuule juuri samaa.

Nasta "suorastaan pureutuu tiehen" auton ollessa loskaliirrossa.

Täällä on ollut taas aivan mielenvikaisia kirjoituksia. Valkotakeille töitä!  ;D

Joskus epäonnistuu idioottien kohdalla, vaikka yrittäisi asiaa vääntää kuvien kera.

Omassa tekstissä en kirjoittanut mitään nastojen pureutumisesta loskaan, vaan kuvioiden erosta/kyvystä syrjäyttää loskaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jarkko_h

#5552
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:06:01
Joskus epäonnistuu idioottien kohdalla, vaikka yrittäisi asiaa vääntää kuvien kera.

Omassa tekstissä en kirjoittanut mitään nastojen pureutumisesta loskaan, vaan kuvioiden erosta/kyvystä syrjäyttää loskaa.

Täällä idiootti kysyy: mistä löytyy rengastesti, jossa tätä ominaisuutta testattu eri rengasmerkkien ja tyyppien välillä? Samaan tyyliin kuin TV:n hirvenväistökoe, jossa conti nasta oli surkea. 

R3:lla en ole huomannut mitään ongelmaa loskassa ajossa. Kun vertailupohjaa ei ole, olisi mahtava nähdä puolueeton testi.

b1mpo

#5553
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 17.03.20 - klo:20:44
Höpö Höpö! Eron huomaan yöllä ja päivällä aidon nelivedon ja haldex:n välillä, kun pitää loskan tai lumen yli pukata silloin kun sitä on kaistojen välissä.

Ai mistä tiedän? Kun löytyy molemmat ja ajan niillä päivittäin!

Ja mitä tuo kävely/juoksuvauhdilla urassa ajaminen videolla kertoo? Normi talvirenkailla ja etuvedolla ajaisit ihan samallalailla ja nyt pitäisi kusta hunajaa, kun kaverilla oli haldex:lla varustettu nelikko  ;D ;D ;D. Sitten kun ajetaankin 80-100km/h, niin eroja rupeaa tulemaan.


https://www.youtube.com/watch?v=9qS_BvcY2NQ

https://www.youtube.com/watch?v=KaQKR5UtVpA
En tiedä muista, mutta itse ainakin olen turvallisesti päässyt kaksivedollakin nuo ohitustilanteet, joissa keskipolannetta on. Nuo linkkaamasi videot eivät liity normaaliin ajamiseen, jota painotin viestissäni. Ne eivät kuvasta maantiellä tapahtuvaa ajoa millään tavalla, vaan ovat pelkkää leikkiä. Toiset ikävä kyllä ajavat noin myös yleisessä liikenteessä.

Tässä hyvä esimerkki miten se tasapainottaa ajamista tuo haldex. Nelivetojutut saa puolestani jäädä tähän.

https://youtu.be/t94h8B9qRnA
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

mfroberg

#5554
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.03.20 - klo:07:37
En tiedä muista, mutta itse ainakin olen turvallisesti päässyt kaksivedollakin nuo ohitustilanteet, joissa keskipolannetta on. Nuo linkkaamasi videot eivät liity normaaliin ajamiseen, jota painotin viestissäni. Ne eivät kuvasta maantiellä tapahtuvaa ajoa millään tavalla, vaan ovat pelkkää leikkiä. Toiset ikävä kyllä ajavat noin myös yleisessä liikenteessä.

Kyllähä kaikilla autoilla pääsee turvallisesti läpi siitä loskavallista, kysymys on vain miten sen tekee. Jos otetaan tarkasteluun kunnon loskavalli, esim. 10-15cm korkea, niin itse ainakin menen sen läpi vajaavetoisella kaasua himmaten ja hieman varoen jotta se olisi turvallista. Pari autoa sitten mulla oli Hyundai Santa Fe 2.2 CRDI 4WD jossa oli jatkuva neliveto ja sillä moisesta vallista mentiin läpi kaasulla koko vallia tuskin tuntematta. Eli Karpalla on kyllä punainen lanka kirjoituksessaan, ei vajaavetoinen pärjää siinä hommassa alkuunkaan kunnon nelivedolle.

Itse olen kitka-Tuomo kun ajan omaa autoani, kun ajan duuniHiluxia tai vaimon autoa olen nasta-Tuomo.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

b1mpo

En olekaan mitään puhunut nelivedon huonommuudesta. Kyllähän se ylivertainen on monessa tilanteessa. Itselläni sen ylivertaisuudesta ei vain ole mitään hyötyä, eikä valtaosalle suomalaisista.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

jarkko_h

Jönlööraaja,
Toki lämpötila vaikuttaa renkaaseen. Se on selvä kaikille.

Voitko ymmärtää että kaikki renkaat oli testattu samoissa olosuhteissa. Samoissa olosuhteissa conti nasta oli  joukon hännillä ohjautuvuudessa.

Jos vaihdat contin nastat vaikka linlongeihin tai mihin tahansa kitkaan, ohjautuvuus äkkitilanteessa paranee kyseisen ruotsalaisen testin perusteella kyseisisä olosuhteissa. Ehkä tässä ratkaisu kokemaasi vetelyyn.


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.03.20 - klo:09:07
En olekaan mitään puhunut nelivedon huonommuudesta. Kyllähän se ylivertainen on monessa tilanteessa. Itselläni sen ylivertaisuudesta ei vain ole mitään hyötyä, eikä valtaosalle suomalaisista.

Oletko ikinä omistanut nelivetoa ja minkä verran olet sellaisella ajanut? Sekä jos olet nelivedon omistanut/ajanut sellaisella kerro toki miten sen tekniikka oli toteutettu!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:13:13
Oletko ikinä omistanut nelivetoa ja minkä verran olet sellaisella ajanut? Sekä jos olet nelivedon omistanut/ajanut sellaisella kerro toki miten sen tekniikka oli toteutettu!
Mites tämä nyt niin liikuttaa? Pitäisi todistella vai jotakin? En lähde leikkiin, kun sille ei tule vänkäämisessä loppua.  ;) Mene sinne yleiseen nelivetokeskusteluun siitä pätemään. Haldex, torsen, 4matic, 4grip tai symmetric drive yms. ei tähän keskustelualueeseen liity, joten ei käytetä nelivetoon palstatilaa enempää. Normaaliin tiellä liikkumiseen ei tarvitse tietää tekniikan saloista enempää. Eroja noissa tietysti on, mutta täydellinen ei ole yksikään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.03.20 - klo:13:53Normaaliin tiellä liikkumiseen ei tarvitse tietää tekniikan saloista enempää.

Olet täysin oikeassa. Siksi suurin osa Suomalaisista ajaakin nastarenkailla  ;D ;D ;D.

Mutta kummasti pystyt netin välityksellä kertomaan jossain järjestelmässä olevan vikaa 😂.

Toiset on kiinnostuneita autoista sekä niiden toiminnasta, saattaa jopa harrastaa niitä ja ajaa jopa niillä kohtuu paljon. Tämän lisäksi eri vetoisilla, erillaisilla autoilla ja erillaisilla renkailla. Erehtyvät autofoorumeille kirjoittelemaan ja kertovat kokemuksia, niin siitä lysti alkaa!

Jännä että sinäkin kirjoittelet autofoorumilla  ;D.

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Eipä ole keskivallin ylityskään tuottanut kitkoilla ylimääräisiä tykytyksiä, eikä kitkat vaadi kaverikseen nelivetoa sen kummemmin, kuin nastatkaan.

Tekniikka kiinnostaa aina ja siitä esimerkkinä kaksi viimeistä autoa, joiden moottorit ovat olleet verrattain uusia ja parjattuja, mutta jotka ovat osoittautuneet varsin päteviksi voimanlähteiksi.

Käytännössä kaikki akselien välityksellä toimivat nelivedot vakauttavat ajokäytöstä, siitä ei liene kellään epäselvyyttä. Oli se sitten etuakseli tai taka-akseli kytkimen takana. Esimerkiksi uusimmat haldexit toimivat monessa tilanteessa kytkeytyneenä, jopa isommissa vauhdeissa ilman, että luistoa edes tapahtuu.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.03.20 - klo:14:58
Eipä ole keskivallin ylityskään tuottanut kitkoilla ylimääräisiä tykytyksiä, eikä kitkat vaadi kaverikseen nelivetoa sen kummemmin, kuin nastatkaan.

Tekniikka kiinnostaa aina ja siitä esimerkkinä kaksi viimeistä autoa, joiden moottorit ovat olleet verrattain uusia ja parjattuja, mutta jotka ovat osoittautuneet varsin päteviksi voimanlähteiksi.

Käytännössä kaikki akselien välityksellä toimivat nelivedot vakauttavat ajokäytöstä, siitä ei liene kellään epäselvyyttä. Oli se sitten etuakseli tai taka-akseli kytkimen takana. Esimerkiksi uusimmat haldexit toimivat monessa tilanteessa kytkeytyneenä, jopa isommissa vauhdeissa ilman, että luistoa edes tapahtuu.

Et kykene lopettamaan, niin esitetään uudelleen!

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:13:13
Oletko ikinä omistanut nelivetoa ja minkä verran olet sellaisella ajanut? Sekä jos olet nelivedon omistanut/ajanut sellaisella kerro toki miten sen tekniikka oli toteutettu!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:15:05
Et kykene lopettamaan, niin esitetään uudelleen!
Puhuin tekniikasta tekniikkana. En puhunut omistamisesta, eikä tekniikan ymmärrys vaadi omistamista edes. Ja vaikka olisinkin omistanut, ei se todistaisi tekniikan ymmärtämisestä. Nelivedoissa on eroja, se on totuus. Kaikista nelivedoista löytyy hyviä ja huonoja puolia, mutta se ei liity renkaisiin, eikä omistamiseen.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

-karppa-

#5563
Toiset lukee vain netissä ja "pätee". Toiset myös kokeilee käytännössä!

Ja mitä nelivetoihin tulee, niin kerran kun sellaisen on omistanut, niin vajaavetoisista kummasti haluaa palata takaisin nelikkoon.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.03.20 - klo:15:11
Puhuin tekniikasta tekniikkana. En puhunut omistamisesta, eikä tekniikan ymmärrys vaadi omistamista edes. Ja vaikka olisinkin omistanut, ei se todistaisi tekniikan ymmärtämisestä. Nelivedoissa on eroja, se on totuus. Kaikista nelivedoista löytyy hyviä ja huonoja puolia, mutta se ei liity renkaisiin, eikä omistamiseen.


Ja täällä referoidaan vain jotain itselle mieluista Ruotsalaista rengastestiä, että lue testi  ;D.

Sitten vähän suurempi vedos...

Paras kitkarengas:
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2019/19
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2018/19
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2018/24
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat/2019/36

Top13 kitkarengasta:
Continental
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/kitkarenkaat

Nastarenkaat:
Michelin ykkönen ja Continental kakkonen.
https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas-testi/nastarenkaat


Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 17.03.20 - klo:23:41
Jonglööraaja. Kannatta lukea nuo ruotsalaiset testitulokset. Olosuhteissa, joissa muut toimivat ok on conti jo löysä. Kyse ei ole mistään helleolosuhteesta. Talvellakin on nollakeliä, joskus jopa vähän plussalla?

Tuon testin perusteella en hirveästi hehkuttaisi contia maailman parhaana talvirenkaana. Ok, mutta löysä.  Löysä talvikeleissä, joissa monet muut merkit väistöissä paremmin hallittavia.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jarkko_h

Tutkimusten mukaan nelivetokuskit aiheuttavat ajosuoritteeseen nähden selvästi enemmän vakavia liikenneonnettomuuksia kuin kaksivetokuskit. Samoin nastakuskit verrattuna kitkakuskit.

Olisiko tämän perusteella pahin kombinaatio nelivedollinen nastakuski   :P

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.03.20 - klo:17:00
Tutkimusten mukaan nelivetokuskit aiheuttavat ajosuoritteeseen nähden selvästi enemmän vakavia liikenneonnettomuuksia kuin kaksivetokuskit. Samoin nastakuskit verrattuna kitkakuskit.

Olisiko tämän perusteella pahin kombinaatio nelivedollinen nastakuski   :P

Kyllä tämäkin on Ruotsalainen tutkimus, mutta tutkimuksessa otettiin huomioon vain ajoneuvot. Ei esimerkiksi kuskin ajohistoriaa.

En tiedä miten selvisin kotiin nelivetoisella autolla, jossa oli nelinkertaiset SINUN haukkumat continental:n kitkat alla ja per vetäväpyörä yli 110 heppaa ja yli 140Nm. Lämpötilakin oli +7 astetta. Pitää laittaa eurojackpott vetämään!

Odottelen edelleen faktaa siihen Ruotsalaiseen tutkimukseen noista kitkoista, kun alla olevaa paskaa viljelet totuutena!

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.03.20 - klo:10:00
Jos vaihdat contin nastat vaikka linlongeihin tai mihin tahansa kitkaan, ohjautuvuus äkkitilanteessa paranee kyseisen ruotsalaisen testin perusteella kyseisisä olosuhteissa. Ehkä tässä ratkaisu kokemaasi vetelyyn.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jake82

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:17:28
Kyllä tämäkin on Ruotsalainen tutkimus, mutta tutkimuksessa otettiin huomioon vain ajoneuvot. Ei esimerkiksi kuskin ajohistoriaa.

En tiedä miten selvisin kotiin nelivetoisella autolla, jossa oli nelinkertaiset SINUN haukkumat continental:n kitkat alla ja per vetäväpyörä yli 110 heppaa ja yli 140Nm. Lämpötilakin oli +7 astetta. Pitää laittaa eurojackpott vetämään!

Odottelen edelleen faktaa siihen Ruotsalaiseen tutkimukseen noista kitkoista, kun alla olevaa paskaa viljelet totuutena!

Ajelitko kaverin tai naapurin autolla? Ei noista sun autoista ollut kyllä yksikään😂
Audi RS6 2015

jarkko_h

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:17:28
Kyllä tämäkin on Ruotsalainen tutkimus, mutta tutkimuksessa otettiin huomioon vain ajoneuvot. Ei esimerkiksi kuskin ajohistoriaa.

En tiedä miten selvisin kotiin nelivetoisella autolla, jossa oli nelinkertaiset SINUN haukkumat continental:n kitkat alla ja per vetäväpyörä yli 110 heppaa ja yli 140Nm. Lämpötilakin oli +7 astetta. Pitää laittaa eurojackpott vetämään!

Odottelen edelleen faktaa siihen Ruotsalaiseen tutkimukseen noista kitkoista, kun alla olevaa paskaa viljelet totuutena!

Ruotsalainen tutkimus ei tosiaankaan ottanut kuskien ajohistoriaa huomioon. Onko sitten niin että nelivetokuskien keskimääräinen asenne, älykkyys ja osaaminen liikenteessä on huonompi kuin 2-vetokuskeilla?

Tuo TV:n testi on netistä ladattavissa. Hyvinhän conti siinä selvisi vaikka väistökokeessa olikin löysä paska. Painotetuissa tuloksissa silti hyvä rengas.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 18.03.20 - klo:17:42
Ajelitko kaverin tai naapurin autolla? Ei noista sun autoista ollut kyllä yksikään😂

Ihan omilla velattomilla neliveto autoilla ajan omat matkani.

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 18.03.20 - klo:17:45
Ruotsalainen tutkimus ei tosiaankaan ottanut kuskien ajohistoriaa huomioon. Onko sitten niin että nelivetokuskien keskimääräinen asenne, älykkyys ja osaaminen liikenteessä on huonompi kuin 2-vetokuskeilla?

Tuo TV:n testi on netistä ladattavissa. Hyvinhän conti siinä selvisi vaikka väistökokeessa olikin löysä paska. Painotetuissa tuloksissa silti hyvä rengas.

Ostatko sinä yhden ominaisuuden vuoksi renkaan, jos ostat, niin kerroppa mikä se nokian R3:n? Maksetut testit?

Tehokkaan nelivedon alla esimerkiksi continental ei sorra alle. Halvemmat renkaat sortaa. Tuosta on hyvä lähteä ja kokemusta on! Väitän myös, että continkitkan runko on paljon jäykempi, kuin esimerkiksi hakkapeliitta R2:nen.

Sitten itse testi, jos siellä on joku korkea profiilirengas, niin news flash ne käyttäytyy erillalailla unohtamatta, jos auton alusta on paska! Sekin kun on kokonaisuus.

Ilmeisesti jos sinua pitäisi miellyttää, niin pitäisi contin nastat heittää alle  ;D. Nokialaisia mun auton alle ei tule muuten, kuin että saan sellaiset "tosi" halvalla. Sellaista kuraa ne on olleet viime vuodet.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jake82

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:18:08
Ihan omilla velattomilla neliveto autoilla ajan omat matkani.

Samoin ajan myös itse velattomalla omalla rahalla ostetulla Audilla😀,  mutta kysymys olikin, että tuossa sun autolistassa ei ole edelleenkään yhtään niin tehokasta autoa kuin
Sanoit? Vai mitä autoasi sitten tarkoitit?

Ei se Karppa tarkoita aina sitä ,että jos on 100000â,¬ auto, että siitä olisi lainaa tai liisari auto.
Audi RS6 2015

-karppa-

Mitäs jos kokeilisit opetella edes lainaamaan tekstit oikein?

Ja miksi minun autotallissa pitäisi olla yhtään autoa? Ihan tarkoituksella olen nuo jättänyt, että jotkut voivat niihin edelleen tarttua vaikka en ole päivittänyt niitä vuosiin.

Renkaat voin kertoa minkälaisilla ajan.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jake82

#5571
Osuiko nyt Karppa arkaan paikkaan? Kun et muuta nyt keksinyt kuin tekstin lainaamisesta
Kuittaamisen?
Mutta sullahan pitäisi olla rahaa kun autosi ovat velattomia👍, ni voisit ostaa sen oikeasti tehokkaan auton.
Audi RS6 2015

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 18.03.20 - klo:18:38
Osuiko nyt Karppa arkaan paikkaan? Kun et muuta nyt keksinyt kuin tekstin lainaamisesta
Kuittaamisen?
Mutta sullahan pitäisi olla rahaa kun autosi ovat velattomia👍

Montako kertaa muokkaat, että se lainaaminen onnistuu  ;D.

Taisi olla sulle olla arkapaikka, kun monta kuukautta on vaivannut sama asia, mutta voin lainata. Minä en ole rahasta puhunut mitään sinä toit sen esille, mutta ymmärrän räsän omistajalla pitää pinkka olla kunnossa, kun sitä huoltaa  ;D. Silloin se on hyvä ostaa pätkällä.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 31.01.20 - klo:20:51
Noista autoistakin alkaa olla osasta pitkästi toistakymmentä vuotta aikaa ja ihan tarkoituksella annan olla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Jake82

Katos prkl onnistu, are y happy now?
Milläs autolla sitten nyt ajelet itse?
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.03.20 - klo:18:46
Montako kertaa muokkaat, että se lainaaminen onnistuu  ;D.

Taisi olla sulle olla arkapaikka, kun monta kuukautta on vaivannut sama asia, mutta voin lainata. Minä en ole rahasta puhunut mitään
Audi RS6 2015

Mikey

Otahan -karppa- nyt homma haltuun!

Noviisitkin täällä vittuilee sinulle. Kyllä sinulta papua löytyy - ja nyt on aika palata takaisin Palstan Kingiksi, koska teräsharmaa ei puolusta asemaansa.

sakal83

Ihan ei mene jakeluun kertooko se lainarahalla ostettu auto jotenkin ihmisen statuksesta tai jopa rahallisuudesta jotain?
Ja ei karpa, enään ei ole itsellä lainaa omasta kiposta, kun siitä kuitenkin kysyt.

Itsea huolettaisi enempi onko lainaa vaikkapa jostain kiinteistöstä jossain hevonvitun skutsissa. Sitä kun aikansa joutuu makselemaan ja samaan aikaan sen arvo tippuu samaa tahtia kuukaudessa kuin lyhentää sitä lainaa. Siinä ei paljoa sitten jonkun auton arvonalenema tunnu.
Toki sen skutsin asunnon saa usein halvemmalla kun sen auton ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 18.03.20 - klo:18:57
Katos prkl onnistu, are y happy now?
Milläs autolla sitten nyt ajelet itse?

Senhän sinä ja useampi haluaisitte tietää, mutta edelleen saan hulluja pitää jännityksessä...

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 18.03.20 - klo:20:16
Ihan ei mene jakeluun kertooko se lainarahalla ostettu auto jotenkin ihmisen statuksesta tai jopa rahallisuudesta jotain?
Ja ei karpa, enään ei ole itsellä lainaa omasta kiposta, kun siitä kuitenkin kysyt.

Itsea huolettaisi enempi onko lainaa vaikkapa jostain kiinteistöstä jossain hevonvitun skutsissa. Sitä kun aikansa joutuu makselemaan ja samaan aikaan sen arvo tippuu samaa tahtia kuukaudessa kuin lyhentää sitä lainaa. Siinä ei paljoa sitten jonkun auton arvonalenema tunnu.
Toki sen skutsin asunnon saa usein halvemmalla kun sen auton ;D

Toiset elää lainaksi ja toiset on velattomia. Katsotaan mihin maailma menee seuraavan puolen vuoden aikana  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikey


Jake82

Olis kyllä kiva oikeasti nähdä millainen isäntä Karppa olet?
Kommenteista ja vastauksista mitä täällä jakelet voi päätellä paljon.
Luultavammin olet jossain pöndellä asuva keski ikäinen tukevahko työtön mies, kun
Viesti määrästäsi päätelleen et muuta tee kuin kirjoittelet täällä.
Audi RS6 2015

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 18.03.20 - klo:20:44
Olis kyllä kiva oikeasti nähdä millainen isäntä Karppa olet?
Kommenteista ja vastauksista mitä täällä jakelet voi päätellä paljon.
Luultavammin olet jossain pöndellä asuva keski ikäinen tukevahko työtön mies, kun
Viesti määrästäsi päätelleen et muuta tee kuin kirjoittelet täällä.

Tuoche  ;D.

Kerrotko mulle vielä mikä se "oikeasti" tehokas auto on? 

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 18.03.20 - klo:18:38
Mutta sullahan pitäisi olla rahaa kun autosi ovat velattomia👍, ni voisit ostaa sen oikeasti tehokkaan auton.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy