Keskustelua talvirenkaista nastarenkaat/kitkarenkaat/keskieuroopan kitkarenkaat

Aloittaja -karppa-, 12.03.16 - klo:17:24

« edellinen - seuraava »

-karppa-

#2430
Lainaus käyttäjältä: seaboss - 02.04.18 - klo:10:38
"Tehoa" Jaa, luntako sä lapiottet konepellin alle, ku lukee että luupäässä tuplatehot, vai ootko lisännyt kuskin auton perään ;D

Opettele ajaan, ettei tarvi teitä hajottaa. Täälläpäin moni nainenkin pärjää kitkoilla.

Kyllä peltiä ja ihmishenkiä menee heinäkuun eka vkollakin, eikä johdu liukkaudesta, lue vaikka tulevasta hesarista.

Bluebird sattui olemaan Suomen tehokkain kyseisellä CA18ET koneella ja ihan penkitettyä tehoa. Hyvä esimerkki, että kateellisuus pitää ansaita.

Eniten minua huvittaa netin kautta opettajat, jotka kertovat millä renkailla voi pärjätä missäkin päin Suomea (Minä en ainakaan rupeasi ehdotonta totuutta viljelemään). Varsinkin jos viha (26 viestiä 33 viestistä vain nastarenkaista tilittämistä sekä haukkumista) kumpuaa siitä, että joku käyttää keliin sopivia renkaita kuten nastarenkaita. Voin sanoa, että tänäkin pääsiäisena nastat oli pakoillaan, kun mentiin mökkitielle jossa oli rinteissä puhdasta jäätä auringon jäljiltä. Jälkien perusteella joku muu oli ottanut ainakin kerran vauhtia uudelleen, kun nelikollakin sai kunnolla ottaa vauhtia. Mutta kuten todettu Suomessa on yllättävän paljon muita parempia kuskeja kuten käyttäjä seaboss, joka omaa ihan ennustajan lahjat...

Koskas tulet opettamaan minua ajamaan ja voinko valita paikan?


Lainaus käyttäjältä: seaboss - 25.03.18 - klo:12:51
Näin se näillä nastalestoilla aina ollut, eipä mullakaan kovin häävit enää nuo toisen auton hankookin kitkat ole, mutta kyllä niillä hyvin pärjää kun käyttää ennakointia ja ajatusta liikenteeseen,
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 02.04.18 - klo:10:51
Varmaan Stadin parempi ihminen kyseessä, jos ei sanonta ”Tehoa taivaalta” ole tuttu.

Okei, nyt tuli uutta tietoa. Sen olen toki aina tiennyt, että olen "stadin ihminen", mutta että vielä "parempi"! :D Minäkään en nimittäin ole koskaan kuullut tai nähnyt käytettävän kielikuvaa "tehoa taivaalta". En, vaikka Päijät-Hämeessä ja Keski-Suomessakin tulee liikuttua. Mikähän tämän ilmaisun etymologia oikein on?

sambolo

Hyvin pelitti kolmannen vuoden kuluneet kitkat lapin reissulla pari viikkoa sit, tiet oli likimain kaikkea mahdollista mitä talvella voi olla. Pisti ihan miettimään että jos vielä yksi talvi samoilla renkailla mentäis, saa nähä. Ei myöskään tänään lumipöoerössä minkää sortin ongelmaa.

Ps tehoa taivaalta on kyllä itselle ainakin tuttu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

SNG

Pirkanmaalla asuvana ja Keski-Suomessa, Etelä-Pohjanmaalla ja Pohjois-Karjalassa välillä vierailevana en ole myöskään ko sanontaa ikinä kuullut ennen tätä ketjua. Olisiko jonkinsortin synonyymi "Quattro-keleille"?  ;D

Skeida-Bob

Etymologia maiääs...Ei ole taivaan teho ennen sattunut kuuloelimeen, mutta ei tuota paljon tartte pähkiä kun selviää että se mopokin vallan lentää räntäsateella pyörien sutiessa ja vehkeen sladitellessa paikallismarketin parkkipaikalla isommankin tehopelin tyyliin, helposti ja vaaratta kun nyt vähän kattoo ettei ruutualueen reunamerkkejä ja pahimmillaan nurkkapossuja tule kokeilleeksi liian läheltä.

Mutta muuten on kyllä lämminhenkinen ketju, kerrassaan sydämmistyneellä otteella osa porukasta suhtautuu mustiin ja pyöreisiin, nukutteko niitten kanssa. Ittellä ekat nastattomat nyt tuli käytetyn mukana, eikä ole mikään toppen-merkki vaan joku kumhon ittu-iizen dot 2016, pärjäähän noilla, toki linjurikumilla kiillotetut ympyrät, risteykset ja vesijäät tarttee hiffata ennakolta, mutta muuten. Ja kieltämättä hissukseen menee. Ne muuten nastatkin kehittyy, eikö nokiassa ole jo vallan simona tietä vähemmän kuormittavia  nastoja ja uudessa miseliinissä vielä simommin...
jo läks pazka pihasta.

Pihistelijä

Tänään kesärenkaat alle. Takana 20. talvi kitkoilla. Nauttinut joka kilometristä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 02.04.18 - klo:12:38
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 02.04.18 - klo:10:51
Varmaan Stadin parempi ihminen kyseessä, jos ei sanonta ”Tehoa taivaalta” ole tuttu.

Okei, nyt tuli uutta tietoa. Sen olen toki aina tiennyt, että olen "stadin ihminen", mutta että vielä "parempi"! :D Minäkään en nimittäin ole koskaan kuullut tai nähnyt käytettävän kielikuvaa "tehoa taivaalta". En, vaikka Päijät-Hämeessä ja Keski-Suomessakin tulee liikuttua. Mikähän tämän ilmaisun etymologia oikein on?
Täälläkin ihan vieras sanonta ja koko ikäni olen asunut PK-seudulla, enkä tietääkseni ole parempi ihminen.. Parempi kuski tietysti olen kuin 99% muista suomalaisista  ;)

Tutumpi sanonta lumisateesta on, että "taivaalta tulee motorsporttia"  ;D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

-karppa-

Tällä viikolla voin sanoa rehellisesti, että parina päivänä ihan suoraan sanottuna v.i.t.u.t.t.a.n.u.t ajaa keski-suomessa kitkoilla, kun mennään pikkaisen päätieltä sivuun. Se fiilis, kun jäisessä ajourassa on vettä ja painat jarrua, niin ei paljon moninkertaiset testivoittaja kitkatkaan (R2:t) toimi. En ole kyllä kovin äkkiä nelikkoon heittämässä kitkoja alle, jos pitää mökillä lähteä käymään.

Ja kyllä verokkina ollut toinen samankokoisella nastarenkailla varustettu auto, jolla ollut paljon leppoisampi ajella vaikka alla on useamman vuoden vanhat hakkepeliitta 8:t. Ja kyllä kokeilin myös käytännössä tuota jarruttamista jäällä minkä päällä oli vettä. Paljon mielummin jarrutan noilla nastoilla ja myös jarrutusmatka oli lyhyempi. Autojen mittarierosta, pienestä massaerosta en ota kantaa, koska oli taas empiirinen tutkimus, mutta jarrutuskohta oli sama sekä merkit mihin auto pysähtyi. Ero ei ollut mahdoton alle 10 metriä, mutta riittävästi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SNG

Nastat varmasti paikallaan jos pikkuteillä joutuu kulkemaan kelistä riippumatta.

Itsellä tuota pakollista menoa pikkuteille ei ole, niin nämä ekat kitkat toimineet aivan loistavasti!


Jultsu

Nastat ovat varmasti ihan paikallaan jos sillä 100km kuivan asfaltin jälkeen tulevalla 1km pituisella jääpintaisella soratiellä pitää aina joka kerta kellottaa edellistä parempi maaliintuloaika. Meille muille voisin antaa sellaisen epäloogisen neuvon jotta ajakaa vähän hiljempaa se viimeinen kilometri niin ei tarvitse tehdä renkaiden suhteen isoa ja riskialtista kompromissia vaan voi käyttää autossaan keliin parhaiten sopivinta KE-kitkaa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 07.04.18 - klo:12:08
Nastat ovat varmasti ihan paikallaan jos sillä 100km kuivan asfaltin jälkeen tulevalla 1km pituisella jääpintaisella soratiellä pitää aina joka kerta kellottaa edellistä parempi maaliintuloaika. Meille muille voisin antaa sellaisen epäloogisen neuvon jotta ajakaa vähän hiljempaa se viimeinen kilometri niin ei tarvitse tehdä renkaiden suhteen isoa ja riskialtista kompromissia vaan voi käyttää autossaan keliin parhaiten sopivinta KE-kitkaa.

Tervetuloa kokeilemaan keski-suomeen ke-kitkoilla ylämäkeä mikä on peilijäällä ja pinnalla ehkä hieman vielä vettä. Koska sovitaan aika, niin kuvataan vaikka sinun suoritus ja sen jälkeen minun suoritus nastoilla? Voidaan sen jälkeen linkittää tänne ja miettiä, kuinka loistava talvirengas se KE-kitka todellisuudessa on?

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tet

Lainaus käyttäjältä: SNG - 07.04.18 - klo:11:32
Nastat varmasti paikallaan jos pikkuteillä joutuu kulkemaan kelistä riippumatta.

Itsellä tuota pakollista menoa pikkuteille ei ole, niin nämä ekat kitkat toimineet aivan loistavasti!

Tämän ekan kitkatalven aikana on tullut ajettua moninaisilla pikkuteillä, ihan metsäautoteistä lähtien. Tähänastisen kokemuksen valossa korjaisin väittämän näin:

Nastat varmasti paikallaan jos pikkuteillä joutuu kulkemaan plussakelissä märällä jääpinnalla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tet - 07.04.18 - klo:13:11
Tämän ekan kitkatalven aikana on tullut ajettua moninaisilla pikkuteillä, ihan metsäautoteistä lähtien. Tähänastisen kokemuksen valossa korjaisin väittämän näin:

Nastat varmasti paikallaan jos pikkuteillä joutuu kulkemaan plussakelissä märällä jääpinnalla.

Väärin. Nastat ovat paikallaan myös, kun tie on peilijäällä eikä siinä tarvitse olla edes vettä!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Mikey

Syksyllä oli tässä viestiketjussa parranpärinää aiheesta  "kesärenkaat kuluvat nastojen karhentamalla asfaltilla".

Itselläni ei tällaista havaintoa vuosikymmenten kyttäämisestä huolimatta ole. Joidenkin mukaan kumia kuitenkin kuluu ensimmäisten viikkojen aikana kuin lyijykynän hamarapuolesta.

Saisiko nyt tänä keväänä mittaustuloksia tästä ikuisuusaiheesta?

BMF

Karpalla täytyy kyllä olla "jäätävän" huonot reittivalinnat.  ;D

Nyt varmaan uskaltanee näin etelässä jo sanoa että talvikausi on lopullaan (toki vaihdatan kesänakit alle vasta muutaman viikon päästä). 2 kertaa jouduin ajamaan kitkoilla normaalia haastavammassa kelissä tänä talvena ja siitäkin suoriuduin erittäin mallikkaasti. Ajoistani noin 90% ajoista kuivalla / märällä asfaltilla ja loput 10% lumi/loska tiellä tänä talvena. En oikein näe tämän 10% vuoksi järkeä alkaa laittamaan enää koskaan nastarenkaita. Varsinkin kun niinä lumisina päivinä on ollut myös mukavasti pakkasta jolloin kitkojen pitävyys on ollut mahtava. Kainuussa muutaman kerran tänä talvena käytyäni täytyy kyllä kehaista kitkojen ( GY ultra grip ice 2) pito-ominaisuuksia sielläkin.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 07.04.18 - klo:13:28
Syksyllä oli tässä viestiketjussa parranpärinää aiheesta  "kesärenkaat kuluvat nastojen karhentamalla asfaltilla".

Itselläni ei tällaista havaintoa vuosikymmenten kyttäämisestä huolimatta ole. Joidenkin mukaan kumia kuitenkin kuluu ensimmäisten viikkojen aikana kuin lyijykynän hamarapuolesta.

Saisiko nyt tänä keväänä mittaustuloksia tästä ikuisuusaiheesta?
Sen kummempaa dataa ei itselläni tästä ole, mutta hyvä ystäväni työskentelee Euromasterilla, ja kertoi että kevään ensimmäisiä uusia kesärengaspaketteja kun vaihtavat alle, on 200-300km jälkeen asiakkaan tultua pulttien jälkikiristykseen lähtenyt pintaa jopa 1.5mm. Ja siis myös ei-vetäviltä pyöriltä, eli kyllä tuo ihan todellista on.

Toki ajotapa vaikuttaa, samoin valmistajittain on suuria eroja rengasseoksen kovuudessa, ja jo talvenkin varastossa seissyt ajamaton rengas kovettuu niin paljon että ilmiö vähenee.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: BMF - 07.04.18 - klo:13:41
Karpalla täytyy kyllä olla "jäätävän" huonot reittivalinnat.  ;D

Tai sitten sinun pitää päästä sinne minne olet menossa kellon ajasta ja kelistä riippumatta...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 07.04.18 - klo:13:28
Syksyllä oli tässä viestiketjussa parranpärinää aiheesta  "kesärenkaat kuluvat nastojen karhentamalla asfaltilla".

Itselläni ei tällaista havaintoa vuosikymmenten kyttäämisestä huolimatta ole. Joidenkin mukaan kumia kuitenkin kuluu ensimmäisten viikkojen aikana kuin lyijykynän hamarapuolesta.

Saisiko nyt tänä keväänä mittaustuloksia tästä ikuisuusaiheesta?

Mittaustuloksia ei ole vain käytännön kokemuksia 42 kesäna ja nekin vain moottoripyörällä. Ollut monen monta tehokasta kyykkypyörää. Kauhistelen poikien renkaanvaihtosyklejä niin eteen kuin taaksekin. Alkuperäisten ja sen jälkeenkin ostettujen renkaiden kanssa sama juttu. Kuluvat muutamasaa tuhannessa.
Poijjaat eivät ota uskoakseen että minulla kestää kyykkäreissä eturengas noin 28 000 km ja takarengas lähes 20 000 km.
Tuossa suurimpana syynä että ajokauteni alkaa 1.7 jolloin tiet on jo kiillotettu talvenkarheuden jäljiltä.

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:12:10
Tervetuloa kokeilemaan keski-suomeen ke-kitkoilla ylämäkeä mikä on peilijäällä ja pinnalla ehkä hieman vielä vettä. Koska sovitaan aika, niin kuvataan vaikka sinun suoritus ja sen jälkeen minun suoritus nastoilla? Voidaan sen jälkeen linkittää tänne ja miettiä, kuinka loistava talvirengas se KE-kitka todellisuudessa on?

Siinä ajassa kun sinä ajat tuon ensimmäisen 100km etapin mökkimatkasta nastarenkailla paljaalla asfaltilla 80km/h nopeudella (koska nastat ovat selkeästi vaarallisemmat paljaalla asfaltilla kuin KE-kitkat, pitää niillä sopeuttaa ajonopeus kelin ja tienpinnan mukaisesti), minä ehdin tuohon jäisen soratien risteykseen perille varttia etuajassa ajettuani keliin sopivien renkaiden avulla tasan suurinta sallittua eli satasta. Tuon vartin aikana ehdin ottamaan takakontista lumiketjut tai jotkin muut renkaisiin pultattavat härpättimet ja ajella tuon viimeisen jäisen Via Dolorosan sinne mökille ja ehdinpä jopa korkata oluenkin auki nastarengaskuskia odotellessa. Saatan jopa joutua keskeyttämään oluen litkimisen kun nastarengaskuski soittelee hetkeä myöhemmin ja pyytelee vetoapua ojasta.

Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 07.04.18 - klo:15:49
Siinä ajassa kun sinä ajat tuon ensimmäisen 100km etapin mökkimatkasta nastarenkailla paljaalla asfaltilla 80km/h nopeudella (koska nastat ovat selkeästi vaarallisemmat paljaalla asfaltilla kuin KE-kitkat, pitää niillä sopeuttaa ajonopeus kelin ja tienpinnan mukaisesti), minä ehdin tuohon jäisen soratien risteykseen perille varttia etuajassa ajettuani keliin sopivien renkaiden avulla tasan suurinta sallittua eli satasta. Tuon vartin aikana ehdin ottamaan takakontista lumiketjut tai jotkin muut renkaisiin pultattavat härpättimet ja ajella tuon viimeisen jäisen Via Dolorosan sinne mökille ja ehdinpä jopa korkata oluenkin auki nastarengaskuskia odotellessa. Saatan jopa joutua keskeyttämään oluen litkimisen kun nastarengaskuski soittelee hetkeä myöhemmin ja pyytelee vetoapua ojasta.

Sun märkä unelma loppu siihen, että et löydä renkaisiisi sopivia ketjuja tai muita härpäkkeitä eikä minun nastarenkaat ole estäneet ajamasta 100 tai 120km/h tunnissa, jos rajoitukset ovat tämän sallineet.

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:12:10
Tervetuloa kokeilemaan keski-suomeen ke-kitkoilla ylämäkeä mikä on peilijäällä ja pinnalla ehkä hieman vielä vettä. Koska sovitaan aika, niin kuvataan vaikka sinun suoritus ja sen jälkeen minun suoritus nastoilla? Voidaan sen jälkeen linkittää tänne ja miettiä, kuinka loistava talvirengas se KE-kitka todellisuudessa on?

Milloin olet tulossa kokeilemaan?

Odotan myös koska kokeilet rikkoa tuota nopeusennätystä jäällä noilla kitkarenkailla...

https://www.youtube.com/watch?v=9wKpx9ToDNs
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

gunman

Olevinaan päätin jo aikanaan, että tähän keskusteluun en ota osaa, mutta...
Tämän -12 tigun mukana tuli alkuperäiset kitkarenkaat ja niillä nyt tämän talven ajelleena voin myös todeta,
että etelässä pärjää kitkoilla loistavasti.
Oma pihatieni on noin 200m pitkä mäki, missä s-mutka puolivälissä.
Kerran nyt keväällä jouduin kelaamaan vauhtia uudelleen alhaalta, kun tie peilijäinen ja vettävaluva.

Jos näinkin vanhoilla kitkoilla pärjää niin hyvin, kun minä nyt tämän talven, niin en taida minäkään nastoihin enää palata.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: gunman - 07.04.18 - klo:18:39


Jos näinkin vanhoilla kitkoilla pärjää niin hyvin, kun minä nyt tämän talven, niin en taida minäkään nastoihin enää palata.

Jostain kumman syystä harva palaakaan enää nastoihin kerran kitkoja käyttäneenä. Itselle kävi aivan samoin 1/2000. Ostn uuden Ford Puman vaihtoautoksi reilun vuoden vanhan 30 000 km ajetun Puman. Jätin siinä olevat kitkarenkaat uuteen Pumaan ja 19 talvea on nyt kitkoilla päästelty. Sen jälkeen olen ostanut 7 uutta autoa ja niihin aina kitkat.

OctyRO

Oon tässä huomannut että ne joka vikisee et nastat on parhaita ei todellakaan ole kokeilleet uusimpia kitkoja. Nehän toimii ihan hemmetin hyvin. Itse ajelen tällä hetkellä uusilla nastoilla. Mutta en koskaan väittäisi että kitkat ovat mitenkään huonot. 

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 07.04.18 - klo:19:57
Oon tässä huomannut että ne joka vikisee et nastat on parhaita ei todellakaan ole kokeilleet uusimpia kitkoja.

Onko näin? Kelpaako referenssiksi vaikka Nokian hakkapeliitta R2:t jotka on uusimmat myynnissä olevat nokialaiset kitkat (R3 tulee ensi kaudeksi myyntiin)? Tai Goodyearin ultragrip ice2? Mahdollisesti Continental CVC6:t?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:15:58


Odotan myös koska kokeilet rikkoa tuota nopeusennätystä jäällä noilla kitkarenkailla...

https://www.youtube.com/watch?v=9wKpx9ToDNs
Eiköhän tuo Audi kulje kovempaa kitkoilla, koska Juhakin ajoi pienempitehoisella koneella lähes yhtä lujaa, kitkoilla.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 07.04.18 - klo:20:22
Eiköhän tuo Audi kulje kovempaa kitkoilla, koska Juhakin ajoi pienempitehoisella koneella lähes yhtä lujaa, kitkoilla.

Kaikki ennätykset tehty nastarenkailla jäällä.

https://www.nokianrenkaat.fi/innovatiivisuus/kehitystyo/fastest-on-ice/
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

havoc

Mikä se on että Hakkapeliitta 9:siä kehutaan niin paljon.  Autossa oli alla ostaessa ja 2 viikkoa jaksoin niillä ajaa. Aivan hirveä meteli. Nyt on Ke-kitkat ja hyvät on. Em

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:20:28
Kaikki ennätykset tehty nastarenkailla jäällä.

https://www.nokianrenkaat.fi/innovatiivisuus/kehitystyo/fastest-on-ice/
Sitä juuri tarkoitin, että eiköhön tuo Nokian poikien testilelu myös kulkisi kitkoilla vielä kovempaa, kun nyt hukkaa nopeuttaan noihin piikkeihin siitä päätellen että vain niukasti voittaa kitkoilla ajetun testin pienempitehoisella autolla.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 07.04.18 - klo:20:36
Sitä juuri tarkoitin, että eiköhön tuo Nokian poikien testilelu myös kulkisi kitkoilla vielä kovempaa, kun nyt hukkaa nopeuttaan noihin piikkeihin siitä päätellen että vain niukasti voittaa kitkoilla ajetun testin pienempitehoisella autolla.

Heitän saman, kuin aikaisemmin. Ei muuta kuin kokeilemaan tuon ennätyksen rikkomista kitkoilla. Nopeusennätykset on tehty nastoilla PISTE!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

TuplaVW

#2459
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.04.18 - klo:20:38
Heitän saman, kuin aikaisemmin. Ei muuta kuin kokeilemaan tuon ennätyksen rikkomista kitkoilla. Nopeusennätykset on tehty nastoilla PISTE!
Luulin Sinua Karppa automieheksi, mutta ei. Tarkoittanet että Nokian poikien olisi syytä vaihtaa toisen merkkiset renkaat alle jos eivät usko omiinsa. Tuon Audin pitää kulkea kitkoilla yli 340 kmh, PISTE.
On vain markkinointisyy, että he tekevät ennätyksen nimenomaan nastoilla eikä kitkoilla, kun onnistuivat ensi kertaa nastoilla 2011 ylittämään tehoylivoimalla voimassa olleen kitkaennätyksen. Ei ole Audista tai heidän renkaastakaan ilmeisesti kuitenkaan kiinni se etteikö kitkoilla nimenomaan päästäisi kovempaa. Eli pointtisi nastojen hyvyydestä ei oikein nyt osu.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy